Dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:32 schreef Nickthedick het volgende:
Ik denk: bestek in zo'n 'map'.
Aan al je trieste kerkgaande vriendinnetjes laten zien misschien?quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:32 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?
Ja daar dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:33 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Dat "boek vol zilverwerk" is vermoedelijk de bijbel, zilver beslagen![]()
Bijbel>>>kerkquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?
In de kerk lees je toch geen bijbels, daar ga je naar de mis luisteren en dergelijke christelijke dingen doen.quote:
Gewoon, controleren of ze je niet voorliegen tijdens de misquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook al aan, maar wat moet je daarmee in de kerk?
Slotjequote:Op vrijdag 4 november 2005 00:39 schreef Lucille het volgende:
Vroeger hadden bijbels een metalen scharnier en slotje. Een statenbijbel is vaak uitgevoerd in goud, de gemiddelde burger met poen had hem in zilveren uitvoering. Dat was het boek met zilverwerk.
Jah, zelfs in de middeleeuwen werden al slotjes gezet.quote:
Dankjewel!!!quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:39 schreef Lucille het volgende:
Vroeger hadden bijbels een metalen scharnier en slotje. Een statenbijbel is vaak uitgevoerd in goud, de gemiddelde burger met poen had hem in zilveren uitvoering. Dat was het boek met zilverwerk.
Niet alleen de bijbel had dat, de rijkere parochiaan had ook een kerkboek of gebedenboek met zilverbeslag.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:39 schreef Lucille het volgende:
gereformeerden welquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
In de kerk lees je toch geen bijbels, daar ga je naar de mis luisteren en dergelijke christelijke dingen doen.
Ach gut, het gaat over zilverwerk en de neger komt direct even kijken of hij z'n blingbling-kennis even kan toepassen.quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:43 schreef Nickthedick het volgende:
Ach gut, het gaat over zilverwerk en de neger komt direct even kijken of hij z'n blingbling-kennis even kan toepassen.![]()
Vandaar dat ze altijd ziek was. Die liet zich door iedereen volpompen en we weten allemaal dat je daar de ergste ziektes van kan krijgen. Zie het topic van Inso voor de plaatjes.quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:43 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ach gut, het gaat over zilverwerk en de neger komt direct even kijken of hij z'n blingbling-kennis even kan toepassen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |