aldo71 | donderdag 3 november 2005 @ 14:28 |
Beste klussers, Ik wil mijn houten vloer gaan vervangen voor een betonnen en ik wil er dan gelijk vloerverwarming in leggen. Hebben jullie hier ervaring mee? En zo ja waar moet ik dan op letten? Ook is de vraag of vloerverwarming als enige verwarming voldoende is. En hoe het zit met besparing in energie. Wat zijn jullie ervaringen? | |
sanger | donderdag 3 november 2005 @ 14:47 |
tvp, overweegt ook om houten vloer te vervangen voor beton! | |
Lucille | donderdag 3 november 2005 @ 14:49 |
Ga je beton over de houten vloer leggen (mbv zwaluwstaart profielen) of ben je van plan om de houten vloer te verwijderen en compleet te vervangen door beton? | |
aldo71 | donderdag 3 november 2005 @ 15:18 |
Compleet vervangen door beton. | |
Lucille | donderdag 3 november 2005 @ 15:23 |
Hoe ga je het gewicht van een volledig betonnen vloer opvangen? | |
Herkauwer | donderdag 3 november 2005 @ 15:25 |
quote:Daar ben ik ook benieuwd naar en tevens heb ik daar ook misschien interesse in ![]() | |
aldo71 | donderdag 3 november 2005 @ 15:33 |
daaronder zit witzand. Dus dat moet kunnen. Toevallig is mijn buurman er ook mee bezig dus dat lukt. Maar hij neemt geen vloerverwarming en laat alles door een aannemer doen. Daar heb ik de centen niet voor. | |
Herkauwer | donderdag 3 november 2005 @ 15:40 |
quote:Vraagje! Als je bovenbuurman dit doet.... heb jij daar dan geen last van...? Ik bedoel, zijn vloer is jouw plafond ![]() | |
aldo71 | donderdag 3 november 2005 @ 15:42 |
Ik woon in een rijtjeshuis. Dus nee daar heb ik geen last van (afgezien van de herrie maar die valt mee) | |
Kriebbel | donderdag 3 november 2005 @ 15:42 |
quote:Vloerverwarming opzich moet voldoende warmte af kunnen geven, mits je 'm goed afstelt. Je hebt natuurlijk niet gelijk een warme vloerop het moment dat je hem aanzet. En ik weetniet hoe (goed) je huis geisoleerd is? | |
aldo71 | donderdag 3 november 2005 @ 15:44 |
redelijk geisoleerd. Met de aanbouw is dat veranderd daarin komt dubbelglas enz. Dus ik kan mijn CV radiatoren eruit kieperen? | |
Kriebbel | donderdag 3 november 2005 @ 15:46 |
Ja lijkt mij wel, mits je het natuurlijk goed aanpakt. (goede ketel etc) Informeer es bij een leverancier van vloerverwarming, en leg hem het geheel uit, kijk es wat hij adviseert. | |
aldo71 | donderdag 3 november 2005 @ 15:56 |
Ja ga ik doen. Thanx | |
arithaterhorst | donderdag 3 november 2005 @ 18:08 |
Hoi, Vloerverwarming kan gewoon goed alleen als hoofdverwarming worden gebruikt. Als hoofdverwarming leg je de leidingen dichter bij elkaar dan als bijverwarming. Maar, het duurt langer voor de kamer om op temperatuur te komen. Als je voornamelijk thuis bent geen probleem, maar werk je overdag dan is het bijplaatsen van een radiator misschien wel aan te raden. Nou ja, dit is het gevoel wat ik er tot nu toe over heb ![]() Het is overigens goed te leggen, overal zie ik 'doe het zelf' vloerverwarmingen. Wij gaan het ook zelf leggen. Lijkt me nog wel leuk ook ![]() Qua beton. Wellicht kan een constructeur ernaar kijken? Ik bedoel: ik begrijp dat het ook zo bij de buren gebeurt, maar die kunnen een aannemer aansprakelijk stellen. Het zou gewoon onwijs zonde zijn als je vloer na een jaar gaat verzakken ofzo. Maarja, dat is ook maar mijn lekengevoel ![]() | |
doemaardrie | donderdag 3 november 2005 @ 18:11 |
Ik weet ook nog een leuke tip. Vergeet niet het vloeroppervlak te isoleren. ![]() | |
Martijn_77 | donderdag 3 november 2005 @ 20:29 |
quote:zo persoonlijk een radiator houden om s'ochtend de kou er snel uit te krijgen | |
Xilantof | donderdag 3 november 2005 @ 22:42 |
veel dingen zijn al genoemd ja.. isoleren is altijd goed ![]() en kan de zandlaag het aan? en idd even de constructeur informeren over de wapening die er in moet. kan hij waarschijnlijk uit z'n hoofd zeggen. ![]() | |
lipje | donderdag 3 november 2005 @ 22:58 |
is een balken-broodjes vloer niet veeeel makkelijker? foto's te vinden bij Onze verbouwing | |
sanger | vrijdag 4 november 2005 @ 08:59 |
quote:Heb jij misschien meer foto's van hou je dat bij jou gedaan hebt? Ik ben hierin wel geinterreseerd! | |
aldo71 | vrijdag 4 november 2005 @ 09:21 |
Ik zal het eens bespreken met een bevriende bouwtechneut. Er is nu een kruipruimte dus die moet ik sowieso opvullen. Maar ik heb je verbouwingsfotos gelijk gebookmarkt en zal ik thuis eens goed gaan bestuderen. Ook zal ik mijn verbouwing (volgendjaar) wel fotograferen en er verslag van doen hier. | |
arithaterhorst | vrijdag 4 november 2005 @ 09:34 |
Hoi Sanger, Ik heb een site waar ik alles vrij uitgebreid beschreven heb. (ben topicstarter van 'onze verbouwing' waar ik steeds bijhoud wat we hebben gedaan). ![]() Misschien toch maar een linkje: http://www.lunatix.nl/AR/Verbouwing Daar staat ook de stappenlijst van hoe we de fundering hebben gedaan. In jouw geval zul je de vloerleggers moeten inhakken in de bestaande muren. Dat doe je door gaten te hakken en daar de leggers in te leggen. Dan broodjes ertussen. ![]() Maar of dat kan op de bestaande fundering moet denk ik wel bekeken worden. [ Bericht 26% gewijzigd door arithaterhorst op 04-11-2005 09:38:08 (nog wa xtra nfo) ] | |
aldo71 | vrijdag 4 november 2005 @ 13:22 |
quote:Hee super, die website over die verbouwing. Ga ik zeker gebruik van maken. | |
lipje | vrijdag 4 november 2005 @ 20:00 |
quote:Op zich moet dat wel kunnen. Er zal wel een ander gewicht op de fundering komen te staan (beton vs hout) en dat houdt in dat de grond zich opnieuw moet gaan zetten, en er kans is op scheuren (bij de buren, waar het niet gaat zetten) Alhoewel het verschil in gewicht wel gering is. Gaten hakken hoeft niet zo veel, er zitten nu ook al balken in de muur ![]() | |
_VoiD_ | vrijdag 4 november 2005 @ 23:23 |
Denk ook dat een broodjesvloer hier een uitstekende keus is. Je isolatie is meteen je verloren bekisting, en je kan je kruipruimte gewoon houden (waarom zou je die volgooien? dan moet je daar weer kruiwagens vol zand/puin in gooien, en ook aantrillen). Als je een strokenfundering hebt die breder is dan de spouwmuur, dan kun je daar een muurtje opmetselen aan de binnenzijde en daar weer je balken van je broodjesvloer op leggen. Hoef je ook niet te hakken in de binnenmuur. | |
lipje | vrijdag 4 november 2005 @ 23:42 |
bedenk wel dat de balken van de broodjes vloer lager moeten liggen dan de houten balken. Er gaat nog een 5 a 10 cm beton en dan nog een 5 cm afwerkvloer op. Dit zal een stuk dikker zijn dan de 22 mm houten vloerdelen ![]() | |
arithaterhorst | zaterdag 5 november 2005 @ 07:45 |
5cm afwerkvloer, is dat niet weinig als je vloerverwarming neemt? Ons was verteld daar minimaal 7cm voor te nemen. quote:Dat begrijp ik niet... Als je fundering breder is dan de spouw, laat je hem toch aan de binnenkant wat breder? Wij hadden wel dat de fundering van het bestaande huis lager lag dan hoe wij onze fundering hebben gelegd. Daarom moest er soms een muurtje worden gemetseld waarop de vloerleggers kwamen. I.e. bij ons huis hadden ze fundering, daarop vijf lagen vuilmetselwerk, daarop de vloerleggers en de broodjesvloer. Enig idee waarom ze dat doen? Het enige dat wij ons konden voorstellen is dat het makkelijker is voor leidingen etc. | |
_VoiD_ | zaterdag 5 november 2005 @ 11:15 |
zoiets bedoel ik (dus een bredere fundering waar je aan de binnenkant een muurtje bijmetselt. Dat is makkelijker dan hakken in de muur). Wel even op plaatje klikken, anders zie je niet veel.![]() | |
arithaterhorst | zondag 6 november 2005 @ 10:11 |
Mooi plaatje ![]() Maar dan ga je ervan uit dat er op de funderingsbalk ruimte is voor nog een muurtje? | |
_VoiD_ | zondag 6 november 2005 @ 11:03 |
ja, als dat het geval is moet je dat zeker benutten. Maar dat is dus niet altijd, en dan wordt het wel hakwerk. | |
arithaterhorst | zondag 6 november 2005 @ 13:33 |
Okay, dan begrijp ik wat je bedoelt ![]() Bij ons was de fundering redelijk strak uitgemeten... i.e. geen ruimte voor een extra rij bakstenen ![]() Maar ik weet natuurlijk niet hoe voortvarend mensen vroeger in de bouw waren ![]() Misschien heeft TS geluk en hoeft er inderdaad niet gehakt te worden... | |
Gurb | dinsdag 8 november 2005 @ 09:07 |
ander voordeel van het metselen van een extra rij bakstenen: je vloer maakt niet direct contact met de buitenmuur, dus je hebt ook geen warmtelek / koudebrug en ook veel minder last van vochtdoorslag en om terug te komen op de TS en zijn vraag: je kan inderdaad je houten vloer vervangen, maar houd er wel rekening mee dat dit een grote klus is, die enorm veel tijd vergt, en in die tijd kan je niet in je woonkamer wonen/lopen/zijn ff een korte opsomming van de werkzaamheden: begane grond ontruimen houten vloer verwijderen en afval afvoeren leidingen en installaties verleggen / aanpassen voorbereidingen treffen voor betonnen T-liggers (maatvoering, uitzetten, muurtje metselen) T-liggers plaatsen, samen met PS elementen krimpnet aanbrengen vloer afstorten (druklaag) vloerverwarming aanleggen dekvloer storten wanden opnieuw afwerken (geheid dat deze opnieuw behangen / gesausd/gestucd moeten worden) vloer afwerken kortom, een hele grote klus, en al die tijd kan je eigenlijk niet leven op je begane grond [ Bericht 69% gewijzigd door Gurb op 08-11-2005 09:18:54 ] | |
bankrupcy | dinsdag 8 november 2005 @ 12:11 |
Het idee is dat het leggen van vloerverwarming op een betonnen vloer nogal wat werk met zich mee brengt. voor elke clip moet een gat in het beton geboord worden. Door nu met tie-wraps de verwarmingsbuizen aan de wapening vast te maken bespaar je een hoop werk. De afwerkvloer kan dan ook veel dunner. Kan iemand met verstand van zaken een oordel geven over het volgende: Is het mogelijk om de vloerverwarmingsbuizen vast te maken aan de wapening? Of gaat dit ten kostte van de sterkte van de constructie? | |
_VoiD_ | dinsdag 8 november 2005 @ 16:25 |
Dat kan goed hoor. komt wel vaker voor. Wel opletten als je een marmeren vloer erin wil. Dan moet je gegalvaniseerde netten nemen. | |
arithaterhorst | woensdag 9 november 2005 @ 07:36 |
Ik dacht dat je bij vloerverwarming altid staalmatten erbij kreeg om ze aan vast te binden. Dus over het beton wat je over je broodjes hebt gestort, komen deze netten te liggen. En daar bind je de vloerverwarming aan vast. Althans: dat hoop ik nu ![]() Anders mogen wij ook behoorlijk wat gaten in beton boren ![]() | |
bankrupcy | woensdag 9 november 2005 @ 10:39 |
De bedoeling is dus om de vloerverwarming vast te maken aan de wapening van de betonnen draagvloer, zodat ik geen 2 keer beton moet storten. Dat gaatjes boren gaat wel. Ik had een mal voor de bochten gemaakt, en dan is het met een goede boormachine en een tiental boortjes een paar uur boren. Het naderhand leggen van de vrij dikke afwerkvloer was veel vervelender en arbeidsintensiever. Dat laatste wil ik in een volgend megaproject voorkomen. | |
lipje | woensdag 9 november 2005 @ 11:13 |
quote:Dat wapeningsnet heeft de functie het scheuren van het beton door krimp tegen te gaan. Dat wordt ook wel een krimpnet genoemd. Het beton zal in de loop van de jaren nog wat vocht verliezen, en steeds sterker worden. De riolering en electrabuizen, tegenwoordig ook cv buizen, worden vaak in een te storten vloer ingelegd. Veelal worden ze vastgemaakt aan de krimpnetten, omdat als het beton erop gestort wordt de hele zaak wil verschuiven en je niet meer weet waar wat loopt, en bij rioleringen of de leiding nog wel aansluit en afvoert | |
aldo71 | woensdag 9 november 2005 @ 11:55 |
Het gaat bij mij om een huiskamer een nieuwe te bouwen aanbouw. Ik wil die in een keer storten. Ik ga eerst in de huiskamer de houtenvloer eruithalen en de houten balken. Dan moet ik die vloer uitgraven? Er is nu ongeveer een kruipruimte van 20cm á 30cm. De buren hebben daar een heleboel zand uit laten halen en ik denk dat ze bijna een 60 cm diep gat hadden. Er is toen puin ingestort, (dat hadden ze nog liggen van het slopen) toen tempex, en toen zon stalen net. en toen beton. De serre zoals op de foto ga ik afbreken en de betonnen vloer die daar al ligt wordt weggehaald. De aanbouw zal dieper worden, en ongeveer komen waar de tuin begint en de tegels ophouden (blauwe bloemetjes.) Dat wordt één vloer. met vloerverwarming. ![]() Ik kan alle ideeën, waarschuwingen e,d gebruiken want ik zal het voor een groot gedeelte zelf moeten gaan doen. | |
_VoiD_ | woensdag 9 november 2005 @ 12:10 |
jij kan je kruipruimte gewoon zo laten. De reden dat je buren alles uitgegraven hebben is omdat ze een draagkrachtige laag moeten hebben (puin), aangezien de betonvloer daar gewoon rechtstreeks (met tempex ertussen) op wordt gestort. Als je een broodjesvloer neemt heb je die isolatie al meteen, en hoef je ook helemaal noppes af te graven omdat je vloer op je fundering draagt, en niet op het puin. En dat scheelt dus echt een boel tijd. | |
sanger | donderdag 24 november 2005 @ 13:45 |
Na veel denken en rekenen enzo hebben wij besloten onze houten vloer te vervangen voor een betonnen. Niet door een broodjes-balkenvloer als hier veel genoemd maar door een vloer van Lewisplaten op de bestaande houten balklaag. Ik zal zodra we beginnen (1e week januari) wel wat foto's plaatsen. De reden dat we voor een lewisplaten vloer hebben gekozen is omdat het verschil tussen een balken-broodjes vloer en een lewisplaten vloer niet zo heel groot is, en de prijsverschillen zeer zeker de moeite waard zijn. | |
aldo71 | donderdag 24 november 2005 @ 13:52 |
Erg intressant. Ik houdt het zeker in de gaten !! Zoals beloofd zal ik ook het hele proces voor iedereen op FOK vastleggen. Enige nieuws nu is dat het principer verzoek goed gekeurd is dus dat ik een "echte" bouwvergunning aan kan vragen. | |
sanger | donderdag 24 november 2005 @ 13:56 |
quote:Gelukkig hoef ik geen bouwvergunning aan te vragen ![]() | |
arithaterhorst | donderdag 24 november 2005 @ 20:32 |
Gaaf! Ben wel heel benieuwd hoe dat met zwaluwstaartplaten gaat. Mag ik vragen wat het prijsverschil ongeveer is? Ben gewoon benieuwd hoor ![]() Waarom beginnen jullie in januari, en niet iets later zodat het iets warmer is? Ik kan me voorstellen (nou ja: ik maak nu mee ![]() | |
sanger | donderdag 24 november 2005 @ 21:28 |
quote:Het prijsverschil bestaan voornamelijk uit het materiaal. Ik heb niet geinformeerd wat broodjes en betonnen T liggers zouden kosten. Ik weet echter wel zeker dat dat meer is dan de 400-500 euro dieik kwijt zal zijn aan lewisplaten. Het beton draai ik zelf van klant en klare mortel, in een geleende betonmolen. We beginnen in januari omdat mijn vriendin zo een doordrammer is dat de keuken zo snel mogelijk klaar moet zijn ![]() Ze had hem eind januari al willen hebben, alleen dat was niet echt haalbaar. Het wordt nu een maandje later. Ik zal tzt wel een topic openen. | |
arithaterhorst | donderdag 24 november 2005 @ 21:42 |
quote:Ongeveer 25 euri per m2. Als richtlijn Dus vloerliggers, broodjes, beton, krimpnetten. Niet dat ik nou het het tempex promotie team ofzo ben hoor ![]() quote: ![]() Mag ik je vriendin dan naar het volgende topc verwijzen: Mannen? Maak plaats voor de klus vamps!! ![]() | |
sanger | vrijdag 25 november 2005 @ 07:53 |
quote:We kunnen er dus vanuit gaan dat een zwaluwplaat vloer ongeveer de helft kost van een balk-broodjesvloer. Mag ik wel weten waar jij die materialen dan gehaald hebt? En niet eens van een promotieteam ![]() ![]() En ik zal mijn vriendin even wijzen op dat topic, al zit ze zelf niet op Fok! | |
aldo71 | vrijdag 25 november 2005 @ 09:27 |
Ik ben wel weer benieuwd naar de effecten van zon vloer. Als deze "zwevend" wordt gelegd dan kan er dus lucht onder en vraag ik me af wat dat voor effecten heeft voor het werken van de vloer. Krimpen en uitzetten. Dus houten vloer eruit en dan op de balken die lewisplaten, en daar weer beton op. Vraag ik me af, als ik dit nu ook ging doen of ik dan ook vloerverwarming, en tegels kwijt kan. | |
sanger | vrijdag 25 november 2005 @ 09:57 |
quote:Een vloer met lewis platen is ongeveer 3.6 tot 5 cm dik. Dat hangt er dus vanaf hoeveel eraf gaat (tot de balken) en hoeveel je omhoog kan. In ons geval gaat de huidige laag laminaat, met daaronder een laag parket eruit. Dan de vloerplanken nog. In totaal is dat dan 5 cm wat eruit gaat, en er weer in komt natuurlijk. Dat is dik genoeg voor vloerverwarming. Ik denk dat ik mijn betonlaag in 2 delen ga storten. | |
_VoiD_ | vrijdag 25 november 2005 @ 10:30 |
ik zou trouwens wel de onderkant van die platen isoleren. Helemaal als het een begane grond vloer wordt. Anders stook je je kruipruimte lekker warm. | |
sanger | vrijdag 25 november 2005 @ 11:06 |
quote:Omdat ik hout genoeg heb ga ik voordat de zwaluwstaart platen erop gaan eerst een soort rasterwerk maken aan de onderkant. Dan kan ik de isolatie er zo inleggen. Moet alleen nog kijken welke isolatie ik moet nemen. | |
aldo71 | vrijdag 25 november 2005 @ 13:47 |
Tempex? | |
sanger | vrijdag 25 november 2005 @ 13:52 |
quote:Las eerst tampax ![]() ![]() | |
aldo71 | vrijdag 25 november 2005 @ 14:02 |
Nog een optie:quote:Bron LINKJE Is dat wat? | |
arithaterhorst | zaterdag 26 november 2005 @ 08:12 |
quote:De broodjes en krimpnetten via marktplaats eigenlijk. Hadden we gelukje mee hoor. Was 125 euri voor 55 broodjes en voor 70m2 krimpnetten. De vloerliggers hebben we bij NVB Kamphuis uit Lelystad vandaan. (zitten ook op andere plaatsen hoor) Die waren 6 euri per meter. Qua nieuwprijs (ik zit hier naar een vrij gedetaillerde offerte van een aannemer te kijken): Broodjes: EUR 13,70 per stuk. Krimpnetten EUR 1,5 per m2. Zijn ze 2 meter lang en 57 cm breed. Die vloerliggers zijn 6 cm breed. Kijk, op onderstaande tekening zijn de rode lijntjes de vloerliggers met daartussen de broodjes. Je hebt dan dus om de 57 cm een vloerligger nodig die weer 6 cm dik is. ![]() quote:Dat...of ze waren gewoon niet onder de indruk van mijn cheerleader kwaliteiten ![]() | |
hpb | donderdag 27 juli 2006 @ 20:51 |
k | |
hpb | donderdag 27 juli 2006 @ 20:54 |
hoi mijn houten vloer is vervangen door n betonnen balken broodjes vloer. de huiskamer dan .. de gang hebben ze hout gelaten. nu heb ik onder de vloer gekeken, en zag de de betonnen balken ongeveer op gelijke hoogte liggen met de houten balken.. op die houten balken liggen planken van 21 mm dik,,,, ligt er nu ook maar 21 mm beton op mijn balken broodjes/tempex vloer in mijn huiskamer? of ligt de tempex lager dan de balken? en is 21 mm beton genoeg? | |
hpb | donderdag 27 juli 2006 @ 21:07 |
hallooo is hier nog iemand | |
tnimble | donderdag 27 juli 2006 @ 21:19 |
Om je vraag te beantwoorden. Je beton is niet overal even dik. Tussen en er omheen de balken liggen je isolatie broodjes. Daarop wordt een dunne laag beton gestort die door de vorm van de broodje een beetje de vorm heeft van de bogen van een aquaduct. Door deze vorm en de stalen wapening is het heel erg sterk. Afhankelijk van het merk van de betonnen liggers (de balken) en de broodjes is de dikte van het beton tussen ongeveer de 2 en 5cm.![]() | |
DakDuuf | donderdag 27 juli 2006 @ 21:26 |
Kewl topic, Wat wij hebben gedaan, alles weg gehaald, tot op de grond/zat/klei. Nieuwe rioleren erin doen *laten doen*, spuit beton erin *ruim 50cm*, en toen isoleren, vloerverwarming erop, houten vloer:). En toen dacht je dat we dr waren... nope... vreselijk groot raam aan de voorkant, size winkelruit... we stoken dus voor half groningen:) | |
Marsepein | donderdag 27 juli 2006 @ 22:27 |
quote:Je kunt mensen best iets meer tijd geven. Niet altijd is iedereen uit K&W online. Geef mensen ook de mogelijkheid om te antwoorden. ![]() Zie verder het antwoord van tnimble. | |
sanger | vrijdag 28 juli 2006 @ 08:58 |
quote: | |
sanger | vrijdag 28 juli 2006 @ 09:03 |
quote:Om Tnimble een beetje aan te vullen. Je tempex blokken komen inderdaad lager uit dan je balken. Zie deze foto van mijn eigen balken-broodjes vloer. ![]() Bron: Mijn grote, en eerste, verbouwing Het verschil tussen het laagste punt tempex, en de balk is ca. 6 cm. | |
Marsepein | vrijdag 28 juli 2006 @ 09:07 |
quote:En dat heeft volgens mij maar 1 reden: Te voorkomen dat je een koudebrug krijgt. [ Bericht 5% gewijzigd door Marsepein op 28-07-2006 09:25:15 ] | |
Xilantof | vrijdag 28 juli 2006 @ 09:21 |
quote: ![]() | |
sanger | vrijdag 28 juli 2006 @ 09:22 |
quote: ![]() Als de onderkant bekijkt zie je overigens ook de toegevoegde waarde van een broodjes-balkenvloer. De isolatiewaarde ![]() De tempexblokken zijn ook in verschillende isolatiewaardes te verkrijgen. | |
avotar | vrijdag 28 juli 2006 @ 09:55 |
Even een tvp zetten... wil mijn houten vloer wellicht ook vervangen in de toekomst. | |
sanger | vrijdag 28 juli 2006 @ 10:00 |
quote:Misschien het overwegen waard het direct te doen? Niet zeer veel werk, maar je bent er wel meteen vanaf. Moet het budget technisch wel haalbaar zijn natuurlijk. | |
avotar | vrijdag 28 juli 2006 @ 10:07 |
quote:en huis technisch.. Alle nieuw gezette gipswanden steunen erop en zijn ook al geschilderd. We hebben ons het te laat beseft ... dus stellen we het een jaar of 5 uit. we hebben het geluk dat alles nog gewoon perfect stevig en vooral niet rot is... Dus we kunnen er nog even doorheen... Heb de afgelopen week juist een ochtend onder de vloer geweest (lekker koel daar) om de koppen van alle balken opnieuw in de menie te zetten.. just to be sure. | |
sanger | vrijdag 28 juli 2006 @ 12:15 |
Das ook een overweging. Bij ons was het nodig vanwege het bewegen van de vloer. | |
hpb | vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:29 |
halloo ben net terug van vakantie, en lees dat jullie gereageerd hebben op mn vraag,,,, hartstikke bedankt!! ben nu gerustgesteld, maakte me al zorgen. toppie . groet hpb ![]() |