Ik vind zelf elektriciteit juist één van de interessantste dingen bij het klussen. En ik blijf in de Bouwmarkt altijd hangen voor de vitrines met elektrische apparatenquote:AMSTERDAM (ANP) Vrouwen klussen vaker in en om het huis dan over het
algemeen wordt gedacht. Dat blijkt donderdag uit onderzoek onder vijfhonderd
mensen dat energiebedrijf Nuon heeft gedaan. Maar liefst 85 procent van de
vrouwen klust, tegenover 93 procent van de mannen.
Mannen gaan wel meer aan de slag met elektriciteit dan vrouwen, 70 procent
versus 29 procent. Bovendien gebruiken mannen vaker elektrisch gereedschap,
leggen zij eerder tegels en plaatsen zij vaker keukens dan vrouwen.
Ongeveer 63 procent van de klussers zegt dat er onenigheid ontstaat als zij
met de partner aan de slag gaan. Vooral de rommel en het opruimen ervan wekt
ergernissen. Vrouwen noemen kleuren en materialen de voornaamste reden van
onenigheid.
De klussen die het meest gedaan worden, zijn schilderen, behangen en meubels
in elkaar zetten.
En er lopen er meer rond in K&W. Vergeet BrightEyes bijvoorbeeld niet. Ook al zo'n kluswijf!quote:
Jullie voldoen dus helemáál niet aan de omschrijving in de OP!quote:Op donderdag 24 november 2005 10:50 schreef 2flower het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben samen de badkamer verbouwd; zij heeft veel sloopwerk gedaan (stoere vrouw!), ik voornamelijk het stuccen en tegelen. Samen besloten over de afwerking, kleuren, kranen en verlichting.
En niet één keer ruzie gehad!![]()
Ik voel een 'maar' komen...quote:Op donderdag 24 november 2005 11:21 schreef MouseOver het volgende:
Vrouwen hebben met kamertjes ombouwen vaak meer oog voor creatief detail. Dat moet ik dan weer toegeven.
het is vaak de uitwerking heh??quote:Op donderdag 24 november 2005 11:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik voel een 'maar' komen...![]()
och...quote:Op donderdag 24 november 2005 11:46 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
het is vaak de uitwerking heh??![]()
![]()
uitzondering die de regel bevestigd?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jullie voldoen dus helemáál niet aan de omschrijving in de OP!
O wacht, behalve het tegelen![]()
Vooral de oplaadbare soort zeker?quote:Op donderdag 24 november 2005 10:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind zelf elektriciteit juist één van de interessantste dingen bij het klussen. En ik blijf in de Bouwmarkt altijd hangen voor de vitrines met elektrische apparatenIn zoverre klopt bovenstaande niet in mijn geval.
Ik was er met mijn aanstaande woongezellinnetje er toch heel snel uit dat de muren beige en het houtwerk binnen lichtblauw zou worden. Ik had ook een hoop gebakkelei verwacht over kleuren, maar het bleek dat we echt helemaal op één lijn zaten.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:40 schreef Duderinnetje het volgende:
De ruzie met de partner over rommel en kleuren... jaaaaaa, die voorzie ik nog wel in de toekomst![]()
Ik heb een vriendin die al het kluswerk doet.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:40 schreef Duderinnetje het volgende:
Klusdames- en heren, hoe zit het bij jullie?
Liefje?quote:Op donderdag 24 november 2005 17:14 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Vooral de oplaadbare soort zeker?![]()
[..]
Ik was er met mijn aanstaande woongezellinnetje er toch heel snel uit dat de muren beige en het houtwerk binnen lichtblauw zou worden. Ik had ook een hoop gebakkelei verwacht over kleuren, maar het bleek dat we echt helemaal op één lijn zaten.
Ze wil zelfs de televisie niet in een kast verstoppen.Topwijf toch?
[..]
Ik heb een vriendin die al het kluswerk doet.
Je hebt gelijk. Laten wij dit forum niet vervuilen met echtelijke disputen.quote:
Ja dat past wel. Ik zorg wel voor de echtscheidingspapieren, neem jij een pen meequote:Op donderdag 24 november 2005 17:31 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Laten wij dit forum niet vervuilen met echtelijke disputen.
Newscafé, Groningen, 19 April 2006 om zeg... 15:00. Past dat?![]()
Is goed. Een blauw- of een zwartschrijvende?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja dat past wel. Ik zorg wel voor de echtscheidingspapieren, neem jij een pen mee![]()
Blauw past beter bij het oog dat ik je sla.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:41 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Is goed. Een blauw- of een zwartschrijvende?
Die papieren leveren we weer in en zwart op zwart, dat schrijft voor geen meter.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Blauw past beter bij het oog dat ik je sla.
Zwart beter bij de bladzijde uit je boek.
Dus kies jij maar![]()
Waarmee we, vergeef ons dit intermezzo lezertjes, weer bij het onderwerp van dit topic belandenquote:Op donderdag 24 november 2005 18:56 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Die papieren leveren we weer in en zwart op zwart, dat schrijft voor geen meter.
Ik neem voor jou een blauwe en voor mij een zwarte mee, past mooi bij onze kleurtjes hier.
Maar ja... Dat zie jij natuurlijk weer anders.
Gezien dat blauwe oog neem ik zeer zeker géén rode pen mee.![]()
De mijne is kleurenblind!quote:Op donderdag 24 november 2005 19:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Dus:
In hoeverre kon jij het met je eega eens worden over de kleuren op muur en plint??
En: hoe heb je hem ten slotte toch gewoon zo ver gekregen dat jouw wil wet werd? Seks? Juist geen seks? Geld? Sta je hem een maitresse toe? Of bijvoorbeeld een Opel Manta?
quote:Op donderdag 24 november 2005 19:12 schreef Duderinnetje het volgende:
In hoeverre kon jij het met je eega eens worden over de kleuren op muur en plint??
En: hoe heb je hem ten slotte toch gewoon zo ver gekregen dat jouw wil wet werd? Seks? Juist geen seks? Geld? Sta je hem een maitresse toe? Of bijvoorbeeld een Opel Manta?
Nee gekheidMaar ik denk dat dat inderdaad een belangrijk strijdpunt is tussen de klussende en kussende seksen: de kleurtjes.
quote:En die TV!!!!!!!! Waarom hebben mannen altijd een TV ter grootte van een klein vliegdekschip?Ik heb toch ook geen boeken ter grootte van een gemiddeld parkeervak??
quote:Verder beginnen mannen altijd aan drie klussen tegelijk, kun je er niet bij weg lopen want ze hebben een cónstante stroom complimentjes en aanmoedigingen nodig (wat de boel vreselijk ophoudt) en als ze klaar zijn pleuren ze hun rotzooi van zich af, trekken ze een biertje open en zuchten ze alsof ze zojuist eigenhandig een middelgroot land in Afrika van een wrede dictator hebben bevrijd.
Maar goed, dan hangt die lamp wel.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |