abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31925168
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Que? .
In landen als Thailand
pi_31925171
"Ze ruimen elkaar lekker op. Geweldig"

Toen ik de titel zag, dacht ik aanvankelijk dat het een onwillekeurige uitspraak van een Kamerlid betrof.
pi_31925206
RIP John Mieremet.
pi_31925207
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In landen als Thailand
Maar wat heeft dat met vormeloosheid te maken?
pi_31925253
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar wat heeft dat met vormeloosheid te maken?
Door de losbandige moraal geven ze weinig om een bepaalde vorm.
pi_31925293
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Door de losbandige moraal geven ze weinig om een bepaalde vorm.
Wat een klotenconclusie. Hoe heette de dictator van Albanie?
  donderdag 3 november 2005 @ 12:57:15 #157
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31925360
Goedemorgen trouwens.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31925390
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een klotenconclusie. Hoe heette de dictator van Albanie?
Enver Hoxha?
pi_31925447
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Enver Hoxha?
Zeer goed. Nutteloze kennis, dacht ik (onder hem heeft ooit een rund een klacht wegens belediging ingediend, dat is wel weer leuk voor feesten en partijen), maar gisteravond had ik er toch iets aan. Tel daarbij op dat ik voor fascist werd uitgemaakt omdat ik ''Die Fahnen hoch!'' antwoordde op een of ander zwijmelliedje over ''Che, el commandante'', en je zult begrijpen dat ik me best vermaakt heb.
pi_31925455
Triviant.
pi_31925517
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:01 schreef Monidique het volgende:
Triviant.
Welke kleur?
pi_31925532
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:03 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Welke kleur?
Geel.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:04:48 #163
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31925544
Ik voel me ook al genegeerd.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:05:01 #164
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31925548
ik heb al weer gestemd.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 3 november 2005 @ 13:05:38 #165
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31925560
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:04 schreef Yildiz het volgende:
Ik voel me ook al genegeerd.
ik ook hoor. Dat hoort erbij. Rugridders hier
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 3 november 2005 @ 13:05:57 #166
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31925567
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:01 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Tel daarbij op dat ik voor fascist werd uitgemaakt omdat ik ''Die Fahnen hoch!'' antwoordde op een of ander zwijmelliedje over ''Che, el commandante'',
Ik heb toch besloten dat ik je wel mag, johan.
pi_31925574
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:05 schreef George-Butters het volgende:

[..]

ik ook hoor. Dat hoort erbij. Rugridders hier
Jij beweert dat M. de PHD-trofee verdient. Eikel.
pi_31925596
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik heb toch besloten dat ik je wel mag, johan.
Daar doe ik het allemaal voor, Erwin.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:07:08 #169
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31925599
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:06 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jij beweert dat M. de PHD-trofee verdient. Eikel.
Ik kan jou toch neit overal bijzetten?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31925603
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:01 schreef Johan_de_With het volgende:
Zeer goed. Nutteloze kennis, dacht ik (onder hem heeft ooit een rund een klacht wegens belediging ingediend, dat is wel weer leuk voor feesten en partijen), maar gisteravond had ik er toch iets aan. Tel daarbij op dat ik voor fascist werd uitgemaakt omdat ik ''Die Fahnen hoch!'' antwoordde op een of ander zwijmelliedje over ''Che, el commandante'', en je zult begrijpen dat ik me best vermaakt heb.
Dat zijn wel de betere feesten waar je wordt uitgemaakt voor fascist. Komt ook niet elke dag voor.

of was het toevallig een Halloween feest waar je verkleerd was als Mussolini
pi_31925661
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zijn wel de betere feesten waar je wordt uitgemaakt voor fascist. Komt ook niet elke dag voor.

of was het toevallig een Halloween feest waar je verkleerd was als Mussolini
Nee. Maar goed, die kennis over Hoxha kwam mij van pas omdat ik tot de ontdekking kwam dat ook Albanie vreselijk mooie vrouwen voort kan brengen. .
pi_31925679
Krulletje voor George-Butters.
pi_31925758
Hulde aan RQ dat hij de onderscheidingen ''trofees'' noemt.
pi_31925772
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee. Maar goed, die kennis over Hoxha kwam mij van pas omdat ik tot de ontdekking kwam dat ook Albanie vreselijk mooie vrouwen voort kan brengen. .
Waar Hoxha al niet goed voor is
Onbegrijpelijk dat mensen alleen maar het negatieve inzien van een dictator, terwijl het een handig opstapje is naar het vrouwelijk schoon in een land.
pi_31925836
Maar goed, ik ga mijn studie van nu af aan in de ogen kijken in plaats van deze te ontwijken, dus ik houd het voor gezien vandaag.
pi_31925901
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Albanie was toch ook het land van de piramidespel "revolutie"
pi_31925952
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Albanie was toch ook het land van de piramidespel "revolutie"
Revolutie hoef je denk ik niet tussen haakjes te schrijven.
pi_31925990
Beste studiebol trofee is bij deze voor Johan.

Puik werk.
pi_31925992
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Hulde aan RQ dat hij de onderscheidingen ''trofees'' noemt.
Ik noem ze trofeeën hoor.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31926016
quote:
Zaai geen haat tegen moslims

door Marten de Vries
Wangedrag van jongens van moslimkomaf benoemen als 'islamitische terreur' staat op gespannen voet met het negende gebod. Bart Jan Spruyt bevestigt in zijn artikel 'Wie is er bang na de moord op Van Gogh', gisteren op deze pagina, angstige mensen in eenzijdige vooroordelen en zaait haat.

Als bijdrage aan de herdenking van de moord op Theo van Gogh waarschuwt Bart Jan Spruyt ons in de krant van 2 november voor een naïeve visie op de moslims, die binnen onze grenzen onze rechtsstaat bedreigen. Zijn boodschap aan christenen is dat ze beter een bondgenootschap kunnen sluiten met conservatieven om zo samen de democratie te verdedigen dan dat ze samenwerkingsverbanden aangaan met moslims met de bedoeling de vrijheid van het bijzonder onderwijs veilig te stellen.

De directeur van de Edmund Burke Stichting legt bloot dat veel mensen gemakshalve zichzelf en anderen graag willen doen geloven dat het allemaal wel meevalt met de radicalisering binnen de islamitische gemeenschap. Ze zijn bang om voor haatzaaiers door te gaan en geven liever zichzelf de schuld van de spanningen binnen Nederland dan dat ze onder ogen zien wat er werkelijk aan de hand is. Lafaards, noemt Spruyt hen.

Het is niet allemaal onzin, wat hij beweert. Niettemin, ik voel me er als christen niet erg gemakkelijk bij. Filosoferen over gelegenheidscoalities met moslims kan getuigen van onkunde ten aanzien van wat moslims van hun kant daarmee willen. Maar de handen ineenslaan met conservatieven is voor mij geen alternatief. En ook in Spruyt zie ik geen strijdmakker.

Lonsdale

Het zal wel waar zijn, het verhaal van die reformatorische vader met een zoon die een Lonsdale-trui kocht vanwege een aantal nare ervaringen met Marokkanen. Maar een schrijver is niet alleen verantwoordelijk voor wat hij zegt, ook voor wat hij verzwijgt. In dit geval bijvoorbeeld dat er onder Marokkaanse vaders dikwijl grote schaamte bestaat voor wat hun jongens uitvreten. Ik weet niet in wat voor buurt Spruyt woont, ik woon met vrouw en zes kinderen te midden van Marokkanen. Wij zien en horen genoeg om te weten dat een aantal Marokkaantjes zichzelf en de Berbers niet erg geliefd maken. Tegelijk, de probleempjes die wij in vijf jaar persoonlijk hebben ondervonden zijn tot dusver niet beduidend groter dan die waar we soms mee te stellen hadden in de blanke buurt waar we voorheen woonden.

Wangedrag van jongens van moslim komaf te benoemen als 'islamitische terreur' staat op gespannen voet met het negende gebod. In welke moskee wordt onderwezen dat je sportschoenen mag stelen of patatbakjes van Nederlanders leeg eten? Door zo'n bewering bevestigt Spruyt angstige mensen in eenzijdige vooroordelen en zaait hij inderdaad haat. Je kunt het ook laf noemen: nuances verzwijgen en je woorden kracht bij zetten met kwalificaties die je niet waar kunt maken.

Vrijuit getuigen

Het ergste vind ik evenwel dat verhalen en voorstellen als die van Spruyt kerkmensen ertoe kunnen verleiden hun harten voor de moslim naasten te sluiten. De kerk is geen conservatieve stichting, maar heeft een eigen christelijke agenda.

Om missionaire openheid te bewerken doe ik nooit mijn best om vervelende feiten te ontkennen. Je bereikt er het tegendeel mee wanneer de waarheid aan het licht komt. De belangrijkste vraag voor een christen is echter niet hoe lastig Marokkaanse pubers en hoe gevaarlijk moslimfundamentalisme is, maar of zij Gods liefde in Jezus Christus kennen.

Wij moeten inderdaad niet bang voor moslims zijn. Wij moeten 'zonder schaamte en vrijuit' getuigen van Jezus Christus. Geen kruistekens bedekken om moslims niet voor het hoofd te stoten. Niet onszelf excuseren voor de leer van de drie-eenheid, maar roemen in Christus, 'God in het vlees verschenen'.

Theo van Gogh kan voor ons geen voorbeeld zijn. Wij beleven er weinig plezier aan om de profeet Mohammed slecht af te schilderen of de Koran te ridiculiseren. Welk positief doel kan dat dienen? Tegelijk protesteren we vrijmoedig wanneer moslims de Heilige Schrift diskwalificeren als corrupt of de inhoud ervan annexeren. En we stellen het aan de kaak als ongepaste inlegkunde wanneer moslims de Bijbel laten buikspreken door te beweren dat de komst van Mohammed erin voorzegd wordt.

Om eerlijk te zijn: ik heb nog niet gemerkt dat deze houding het contact met moslims in het algemeen of Marokkanen in het bijzonder heeft verslechterd en dat ik nu meer bang moet zijn. Integendeel, ik voel me thuis in de wijk Middelland.

Drs. Marten de Vries is als predikant vrijgesteld voor missionair werk onder moslims in het Rijnmondgebied.
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=71805
pi_31926218
quote:
Five Muslim football fans were detained and questioned during a game at Giants Stadium because they were congregating near an air duct on a night former President Bush was in the stadium, the FBI said Wednesday.

Some of the Muslims said they did not know they were in a sensitive area, and they complained that they were subjected to racial profiling while they were praying, as their faith requires five times a day.

"I'm as American as apple pie and I'm sitting there and now I'm made to feel like I'm an outsider, for no reason other than I have a long beard or that I prayed," said Sami Shaban, a 27-year-old Seton Hall Law School student who lives in Piscataway.
[ bron ]

Nederlandse toestanden...
pi_31926327
quote:
Dearlove, die vorig jaar met pensioen ging, gaat ervan uit dat "veel afschuwelijker gebeurtenissen kunnen plaatsvinden". Terroristen krijgen volgens hem via internet toegang tot "beangstigende technologie". Het terreurnetwerk Al Qaida zou zeer geïnteresseerd zijn in de technologie van technologische en chemische wapens, maar ook in radiologische apparatuur "en uiteindelijk kerninstrumenten".
[ bron ]

Ja, even een kernbom downloaden...
pi_31926339
Zwak betoog van Marten de Vries als je het betoog van Bart Jan Spruyt ernaast legt.
pi_31926377
Men schijnt een of andere belangrijke terrorist te hebben opgepakt in Pakistan. Hij zou medeverantwoordelijk zijn voor de aanslagen in Madrid. Goed nieuws. Ik zou nu natuurlijk willen zeggen: komt die Amerikanen goed uit, nu Bush zo onder vuur ligt. Maar dat zeg ik niet, want ik geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft.
pi_31926465
Dat hoorde ik ook vanochtend op de radio. Op het hoofd van die man stond een belong van $5 miljoen.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:38:05 #186
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31926497
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
Men schijnt een of andere belangrijke terrorist te hebben opgepakt in Pakistan. Hij zou medeverantwoordelijk zijn voor de aanslagen in Madrid. Goed nieuws. Ik zou nu natuurlijk willen zeggen: komt die Amerikanen goed uit, nu Bush zo onder vuur ligt. Maar dat zeg ik niet, want ik geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Er was pas toch een kopstuk van die terroristen ontsnapt daar? Die verantwoordelijk was voor de organisatie in Zuid-Oost Azie

dat geloof je toch niet
pi_31926559
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Er was pas toch een kopstuk van die terroristen ontsnapt daar? Die verantwoordelijk was voor de organisatie in Zuid-Oost Azie

dat geloof je toch niet
Excrementen vinden plaats.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:41:00 #189
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31926593
ff ontbijten
pi_31926604
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:39 schreef MrX1982 het volgende:
Kopstuk al-Qaeda ontsnapt uit gevangenis

Is al in juli ontsnapt.
En het wordt niet gemeld.
  donderdag 3 november 2005 @ 13:42:45 #191
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31926656
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Excrementen vinden plaats.
uitwerpselen vinden plaats?

nou, zoals ze op FOK! zeggen, dit is hendig sjiek slippen!
pi_31926812
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:33 schreef Monidique het volgende:
Ik denk zelfs dat de vangst van Osama Bush niet meer echt gaat helpen. Zijn populariteit zal dan denk ik zeer kort omhoog gaan.
pi_31926828
De nieuwe Iraanse regering is bezig met een politieke zuivering. Minstens twintig redelijk gematigde diplomaten worden vervangen door havikken die meer op de lijn zitten van president Ahmadinejad. Onder andere de ambassadeurs in Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanië mogen een ander baantje zoeken. Het is de grootste verversing sinds de Islamitische Revolutie. Ik vind het eerlijk gezegd steeds gevaarlijker worden en dat heeft uiteraard een effect op mijn mening, die nog niet gevormd is, over de problemen met Iran.
pi_31926979
Dit is wel zo fantastisch knullig opgeschreven:

Juni: De Duitser G. Hoffman wordt bij een benzinestation in Amsterdam-Noord van het leven beroofd. Het slachtoffer zat in de drugshandel. De dader kreeg 25.000 gulden van Hoffman.
pi_31927207
Hij heeft zijn eigen dood betaald

Wat een bagger.
pi_31927789
Troffee is met 2 ff'en, totdat je er van gaat spugen zeg maar
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31927959
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:17 schreef Tafkahs het volgende:
In het Amsterdams zeker?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 3 november 2005 @ 14:30:15 #198
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31928206
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:17 schreef Tafkahs het volgende:
van dale denkt er toch anders over

tro·fee v -feeën 1 overwinningsteken dat bestaat uit
buitgemaakte wapens; 2 (sp) voorwerp, bijv. een beker, als prijs
pi_31929001
quote:
Op donderdag 3 november 2005 14:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

van dale denkt er toch anders over

tro·fee v -feeën 1 overwinningsteken dat bestaat uit
buitgemaakte wapens; 2 (sp) voorwerp, bijv. een beker, als prijs

Verdulleme, ze hebben me door . [ijzigemodus] je hebt gelijk [/ijzigemodus]
pi_31929116
van Bieslog, over Theodoor Holman (nav de Theo memorial):
quote:
donderdag 3 november 2005 08:28 verstuur

Vriend Van

En zo zagen we gisteravond in een van de vele tv-reportages ook nog hoe De Vriend Van apetrots zijn vrolijke hond presenteerde, die een dochter bleek te zijn van de hond van de vriend van De Vriend Van.

Gelukkig mogen we in Nederland dit een kutreportage noemen over een Kutvriend Van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')