abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31966974
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
na zo'n 6 lessen van 2 uur, dus zeg 12 lessen had ik het gevoel dat ik geen moeite meer had met de bediening van de auto. Zit zelfverzekerder achter het stuur. Dan maak je veel minder fouten omdat je meer aandacht aan het verkeer kan schenken.

Zometeen eerste les in het donker, normaal les ik overdag, is dat lastiger? lijkt me dat je minder kan zien
Ik had eergisteren een uur les in het donker (laatste uur van 5 uur les). Dat vond ik erg wennen.
Vooral omdat ik toen ook al een tijdje bezig was, en mijn concentratie wat af begon te nemen (we hadden wel regelmatig en pauze tussendoor).
Ik vond het lastiger ja. Maar ook met rijbewijs rijd je weleens in het donker.
pi_31967004
Als ik hoor van mensen die de 2e les al op de snelweg zitten, dan denk ik ook "shit, les 2 mocht ik nog geen gaspedaal aanraken"

Maargoed, ik heb het ook gehaald, dus iedereen kan het .
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:14:12 #203
88233 Steve
Still the best.
pi_31967059
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:03 schreef juliusbackpacking het volgende:

Zometeen eerste les in het donker, normaal les ik overdag, is dat lastiger? lijkt me dat je minder kan zien
Nog nooit in het donker gereden, maar het zal best even wennen zijn.
Maar je krijgt zo veel situaties waarin je (waarschijnlijk) nog niet hebt gereden, zoals hevige sneeuw/mist/regenbuien e.d.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_31967079
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:12 schreef veldmuis het volgende:
Als ik hoor van mensen die de 2e les al op de snelweg zitten, dan denk ik ook "shit, les 2 mocht ik nog geen gaspedaal aanraken"

Maargoed, ik heb het ook gehaald, dus iedereen kan het .
Ja precies.
Bij mij kwam ik ook pas de derde of vierde dag op de snelweg (dus na een uur of tien les).

De een zal dingen in het begin sneller oppakken als de andere. Misschien doe je er ook wel wat langer over allemaal, maar het is inderdaad te leren.

En wat ik al zei: vandaag ging alles weer heel lekker. De instructeur zei ook dat ik klaar was voor het examen (da's maar goed ook, want dat heb ik dinsdag) en dat het daar 'gewoon' is van doen zoals je het geleerd hebt, en niet proberen het extra netjes te maken, maar gewoon net zo doen als met lessen.
pi_31967161
eerste les was het opbouwen, eerste 15min sturen, daarna 15min gas/rem en daarna schakelen vanaf versnelling 2-3(eerste 2 deed zij). Denk je net het sturen beetje te behersen ga je gasgeven aaahhhhhhh verder moest ik wel gelijk de snelweg op omdat ik iemand aan de overkant van de brug moest ophalen, of we hadden met de pont moeten gaan

snap dat je ook in het donker moet rijden, zal ook wel meevallen maar ben eigenlijk benieuwd of er punten zijn waar je beter op moet letten oid. Niet naar het licht toe gaan ed
'The Less you know, The more you believe'
pi_31967211
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
eerste les was het opbouwen, eerste 15min sturen, daarna 15min gas/rem en daarna schakelen vanaf versnelling 2-3(eerste 2 deed zij). Denk je net het sturen beetje te behersen ga je gasgeven aaahhhhhhh verder moest ik wel gelijk de snelweg op omdat ik iemand aan de overkant van de brug moest ophalen, of we hadden met de pont moeten gaan
Ja, het is best lastig in het begin. Maar zodra dingen wat vloeiender gaan, zoals het schakelen, gaat het daarna allemaal makkelijker. Vooral ook omdat je dan niet meer zo bang bent om te schakelen en het wat vaker (en eerder) gaat doen, waardoor je meer tijd krijgt om op de andere dingen te letten.
pi_31967356
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:14 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Nog nooit in het donker gereden, maar het zal best even wennen zijn.
Maar je krijgt zo veel situaties waarin je (waarschijnlijk) nog niet hebt gereden, zoals hevige sneeuw/mist/regenbuien e.d.
Zware mist, check, zware regenval, check :bijna aanrijding op de snelweg met een scania, check!! (was overigens niet mijn fout en ik reageerde optijd(geen ingreep oid)
pi_31967895
ik vind in het donker rijden en in de regen/mist/sneeuw/onweer niet echt prettig, maarja, je moet het wel kunnen natuurlijk
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:52:30 #209
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_31968014
Jawel!!! Ik ben nu de trotse bezitter van rijbewijs A eindelijk verlost van "het oortje"
pi_31969212
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:52 schreef koffiekoekje het volgende:
Jawel!!! Ik ben nu de trotse bezitter van rijbewijs A eindelijk verlost van "het oortje"
gefeliciteerd
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:32:31 #211
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_31969367
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:52 schreef koffiekoekje het volgende:
Gefeliciteerd!
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:34:19 #212
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_31969434
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

gefeliciteerd
Dankje
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:32 schreef nlboy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dankje
pi_31970986
In het donker rijden tijdens het lessen, ben ik nu al aan gewend.
Na 5 lessen kan ik al zelfstandig schakelen en kopelen, De instructeur durfde het al aan, om met mij de snelweg op te gaan. lekker ff blazen met die kar.
Hij vroeg al of ik mn theorie al in het bezit had. Die heb ik al dus.
voor maart 2006 heb ik me rijbewijs, ik weet het wel zeker!!
En dan ga ik voor E achter B

[ Bericht 11% gewijzigd door randysgz op 04-11-2005 20:28:40 ]
pi_31971655
Heb nog nooit in het donker moeten rijden, maar tijdje terug wel voor het eerst in de regen... en goed ook
Had al best veel lessen gehad, maar wel altijd mooi weer... viel best tegen, want het kwam echt met bakken uit de hemel
pi_31973783
Als het hard waait is ook vervelend, ik voelde het stuur heel erg naar 1 kant trekken
En door een diepe plas rijden, mijn rijinstructeur vind het leuk om dat te doen, maar dan ben ik ook altijd even de auto kwijt lijkt het wel
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_31974031
als ik dingen hoor als na 2 lessen pas het eerst een gaspedaal aan mogen raken hoop ik dat het bij mij toch wel anders gaat, aangezien ik nu ook wel al zelf kan gassen, schakelen en koppelen ed

zou wel jammer zijn als ze het je dan alsnog zouden willen leren alsof je voor het eerst een auto ziet...
pi_31975227
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:21 schreef randysgz het volgende:
En dan ga ik voor E achter B
Mag ik vragen waarom?
(gewoon nieuwsgierig )
pi_31976200
Ik vind het jammer dat de rijlessen voorbij zijn .
Niks meer leren, alleen maar zelf saai rijden naar echt nuttige dingen, niet meer slap ouwehoeren met een instructeur .

Moraal: Geniet ervan zolang je rijles hebt!
pi_31976381
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:05 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind het jammer dat de rijlessen voorbij zijn .
Niks meer leren, alleen maar zelf saai rijden naar echt nuttige dingen, niet meer slap ouwehoeren met een instructeur .

Moraal: Geniet ervan zolang je rijles hebt!
jezus man ik had juist het omgekeerde .
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:17:01 #220
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31976633
Hehe....
Ik vind het met lessen wel uiterst rustgevend dat ik nergens heen hoef.
Als ik tijdens het lessen in de binnenstad vastloop dan denk ik 'gôh, dischtzittend stadsverkeer, leuk, leer ik dat ook eens ' terwijl alle stakkers om me heen helemaal gek worden omdat ze haast hebben
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31983334
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hehe....
Ik vind het met lessen wel uiterst rustgevend dat ik nergens heen hoef.
Als ik tijdens het lessen in de binnenstad vastloop dan denk ik 'gôh, dischtzittend stadsverkeer, leuk, leer ik dat ook eens ' terwijl alle stakkers om me heen helemaal gek worden omdat ze haast hebben
pcies dit heb ik ook,

Hoe lopen jullie lessen eigenlijk? ik heb nu tijdelijk een andere instructeur en vind het echt helemaal niks, hij pakt een boek erbij, ik moet de auto langs de kant zetten, legt hij dmv een plattegrond en autotjes!?!?! uit wat er allemaal wel niet op zo'n kruising kan gebeuren, dan moet ik de besproken tactiek uitvoeren op het kruispunt om vervolgens weer terug te keren op het punt waar we begonnen. daar begint het verhaal weer opnieuw(tot 4x toe), zeker 20min stil gestaan van de anderhalf uur.

hebben meer mensen dit???
pi_31983365
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 07:35 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

pcies dit heb ik ook,

Hoe lopen jullie lessen eigenlijk? ik heb nu tijdelijk een andere instructeur en vind het echt helemaal niks, hij pakt een boek erbij, ik moet de auto langs de kant zetten, legt hij dmv een plattegrond en autotjes!?!?! uit wat er allemaal wel niet op zo'n kruising kan gebeuren, dan moet ik de besproken tactiek uitvoeren op het kruispunt om vervolgens weer terug te keren op het punt waar we begonnen. daar begint het verhaal weer opnieuw(tot 4x toe), zeker 20min stil gestaan van de anderhalf uur.

Een beetje wel. Mijn instructeur heeft soms ook wel de neiging om dingen erg uitgebreid uit te leggen (wat onder de motorkap zit, is 'ie vrij uitvoerig mee bezig geweest).
Maar zo uitgebreid alles tekenen niet, hooguit eens na de les dat 'ie nog eens wat uitlegt met wat tekeningetjes erbij.

Aan de ene kant is het wel goed als dingen uitgebreid uitgelegt worden, aan de andere kant moet het niet doorschieten (dus een keertje kan wel eens, als het maar niet structureel elke les de helft uitleggen is, en de helft rijden).
pi_31983647
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:41 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom?
(gewoon nieuwsgierig )
@ Zonnestraaltje Voor mn werk Het rijbewijs BE is bedoeld om een zware aanhangwagen te mogen trekken..

Mijn instructeur tekent niks uit, ik rij gewoon 2 volle uren in de week achterelkaar.
na anderhalf uur stoppen we ff bij een pomp, voor een bakkie koffie, en dan praten we wat bij.
ik denk ook namelijk hard op, tijdens de les!

[ Bericht 10% gewijzigd door randysgz op 05-11-2005 09:11:44 ]
pi_31983828
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 07:35 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

pcies dit heb ik ook,

LOL julius... heb je mijn verhaal de laatste maanden gevolgd?

Hahhaa.. vreselijk he???

Oh leuk om op te merken: moest vorige week uitleggen hoe ik heb geleerd een bochtje achteruit te maken. Ok, via een stickertje op de achterruit. Die moest ik op de stoeprand proberen te houden.
NIeuwe instructeur vond dit lachwekkend!
pi_31984037
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:34 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]
Oh leuk om op te merken: moest vorige week uitleggen hoe ik heb geleerd een bochtje achteruit te maken. Ok, via een stickertje op de achterruit. Die moest ik op de stoeprand proberen te houden.
NIeuwe instructeur vond dit lachwekkend!
Stickertje? Als je dmv stickertjes de auto moet gaan mikken, dan zit binnen de korste keren de auto vol met stickers. Hier eentje voor bochtje achteruit, daar eentje voor recht achteruit, daar eentje voor fileparkeren.

Ik moet gebruik maken van punten in de auto daarvoor. Bochtje achteruit: stoeprand rechts onder in de hoek van de achterruit. Recht achteruit: punt waar de ruitenwisser achter aan de onderkant van de achterruit zit (dus stoeprand in midden achterruit houden). Fileparkeren: insturen als de achterbank voorbij de auto is waar je naast staat, terugsturen als je over de hoek van de motorkap (de rechterkoplamp zeg maar) recht de straat inkijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')