Ik had eergisteren een uur les in het donker (laatste uur van 5 uur les). Dat vond ik erg wennen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
na zo'n 6 lessen van 2 uur, dus zeg 12 lessen had ik het gevoel dat ik geen moeite meer had met de bediening van de auto. Zit zelfverzekerder achter het stuur. Dan maak je veel minder fouten omdat je meer aandacht aan het verkeer kan schenken.
Zometeen eerste les in het donker, normaal les ik overdag, is dat lastiger? lijkt me dat je minder kan zien![]()
Nog nooit in het donker gereden, maar het zal best even wennen zijn.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:03 schreef juliusbackpacking het volgende:
Zometeen eerste les in het donker, normaal les ik overdag, is dat lastiger? lijkt me dat je minder kan zien![]()
Ja precies.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:12 schreef veldmuis het volgende:
Als ik hoor van mensen die de 2e les al op de snelweg zitten, dan denk ik ook "shit, les 2 mocht ik nog geen gaspedaal aanraken"
Maargoed, ik heb het ook gehaald, dus iedereen kan het.
Ja, het is best lastig in het begin. Maar zodra dingen wat vloeiender gaan, zoals het schakelen, gaat het daarna allemaal makkelijker. Vooral ook omdat je dan niet meer zo bang bent om te schakelen en het wat vaker (en eerder) gaat doen, waardoor je meer tijd krijgt om op de andere dingen te letten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:18 schreef juliusbackpacking het volgende:
eerste les was het opbouwen, eerste 15min sturen, daarna 15min gas/rem en daarna schakelen vanaf versnelling 2-3(eerste 2 deed zij). Denk je net het sturen beetje te behersen ga je gasgevenaaahhhhhhh
verder moest ik wel gelijk de snelweg op omdat ik iemand aan de overkant van de brug moest ophalen, of we hadden met de pont moeten gaan
Zware mist, check, zware regenval, check :bijna aanrijding op de snelweg met een scania, check!!quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:14 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Nog nooit in het donker gereden, maar het zal best even wennen zijn.
Maar je krijgt zo veel situaties waarin je (waarschijnlijk) nog niet hebt gereden, zoals hevige sneeuw/mist/regenbuien e.d.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:52 schreef koffiekoekje het volgende:
Jawel!!! Ik ben nu de trotse bezitter van rijbewijs Aeindelijk verlost van "het oortje"
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:52 schreef koffiekoekje het volgende:
Jawel!!! Ik ben nu de trotse bezitter van rijbewijs Aeindelijk verlost van "het oortje"
![]()
jezus man ik had juist het omgekeerdequote:Op vrijdag 4 november 2005 23:05 schreef veldmuis het volgende:
Ik vind het jammer dat de rijlessen voorbij zijn.
Niks meer leren, alleen maar zelf saai rijden naar echt nuttige dingen, niet meer slap ouwehoeren met een instructeur.
Moraal: Geniet ervan zolang je rijles hebt!
pcies dit heb ik ook,quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hehe....
Ik vind het met lessen wel uiterst rustgevend dat ik nergens heen hoef.
Als ik tijdens het lessen in de binnenstad vastloop dan denk ik 'gôh, dischtzittend stadsverkeer, leuk, leer ik dat ook eens' terwijl alle stakkers om me heen helemaal gek worden omdat ze haast hebben
Een beetje wel. Mijn instructeur heeft soms ook wel de neiging om dingen erg uitgebreid uit te leggen (wat onder de motorkap zit, is 'ie vrij uitvoerig mee bezig geweest).quote:Op zaterdag 5 november 2005 07:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
pcies dit heb ik ook,
Hoe lopen jullie lessen eigenlijk? ik heb nu tijdelijk een andere instructeur en vind het echt helemaal niks, hij pakt een boek erbij, ik moet de auto langs de kant zetten, legt hij dmv een plattegrond en autotjes!?!?! uit wat er allemaal wel niet op zo'n kruising kan gebeuren, dan moet ik de besproken tactiekuitvoeren op het kruispunt om vervolgens weer terug te keren op het punt waar we begonnen. daar begint het verhaal weer opnieuw(tot 4x toe), zeker 20min stil gestaan van de anderhalf uur.
hebben meer mensen dit???
@ Zonnestraaltje Voor mn werk Het rijbewijs BE is bedoeld om een zware aanhangwagen te mogen trekken..quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:41 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom?
(gewoon nieuwsgierig)
LOL julius... heb je mijn verhaal de laatste maanden gevolgd?quote:Op zaterdag 5 november 2005 07:35 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
pcies dit heb ik ook,
Hoe lopen jullie lessen eigenlijk? ik heb nu tijdelijk een andere instructeur en vind het echt helemaal niks, hij pakt een boek erbij, ik moet de auto langs de kant zetten, legt hij dmv een plattegrond en autotjes!?!?! uit wat er allemaal wel niet op zo'n kruising kan gebeuren, dan moet ik de besproken tactiekuitvoeren op het kruispunt om vervolgens weer terug te keren op het punt waar we begonnen. daar begint het verhaal weer opnieuw(tot 4x toe), zeker 20min stil gestaan van de anderhalf uur.
hebben meer mensen dit???
Stickertje? Als je dmv stickertjes de auto moet gaan mikken, dan zit binnen de korste keren de auto vol met stickers. Hier eentje voor bochtje achteruit, daar eentje voor recht achteruit, daar eentje voor fileparkeren.quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:34 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Oh leuk om op te merken: moest vorige week uitleggen hoe ik heb geleerd een bochtje achteruit te maken. Ok, via een stickertje op de achterruit. Die moest ik op de stoeprand proberen te houden.
NIeuwe instructeur vond dit lachwekkend!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |