Was 1 van de grootste klachten over de hedendaagse politiek niet dat de burger het zat is met de "Haagse (regenteske) kliek"?quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders heeft veel meer ervaring met den haag en meer inside information, dus die kan in theorie sneller en beter dingen veranderen dan de vries.
Doen studenten dat dan? Volgens mij alleen op de eerste en laatste dag van de OV-jaarkaart.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Gratis openbaar vervoer zal alleen maar verloedering met zich meebrengen. In een "nette" maatschappij als dat van Japan is het nog wel te realiseren, maar in een tamelijk asociale zoals die van ons zullen burgers daar vet misbruik van gaan maken. Dan heb ik het bijvoorbeeld over zwervers en hangjongeren die de hele dag gaan treinen om herrie te schoppen. En de treinen zullen nog voller raken dan een gemiddeld treinritje in India van Bombay naar New Delhi.
Het is maar zeer de vraag of studenten nu model staan voor de gemiddelde Nederlander, laat staan voor de groep die eventueel problemen kan veroorzakenquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Doen studenten dat dan? Volgens mij alleen op de eerste en laatste dag van de OV-jaarkaart.
Je kunt best in Den Haag zitten en niet regentesk zijn. Kijk naar de SP, of de ChristenUnie, of de SGP, of de VVD ten tijde van Nijpels, of D66 vóór paars, of de oude PSP.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Was 1 van de grootste klachten over de hedendaagse politiek niet dat de burger het zat is met de "Haagse (regenteske) kliek"?
Het gaat om dat punt van verloedering: de zon is gratis en wandelen in het park is gratis. Verloedert dat nu meer dan, zeg, stations?quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag of studenten nu model staan voor de gemiddelde Nederlander, laat staan voor de groep die eventueel problemen kan veroorzaken![]()
Dat klopt, maar als je mensen op de 'wip' wilt zetten, moet je toch inside information hebben en ervaring hebben met den haag. Dat heeft wilders meer dan de vries.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Was 1 van de grootste klachten over de hedendaagse politiek niet dat de burger het zat is met de "Haagse (regenteske) kliek"?
Ik denk dat hij eerder stemmen afsnoept van rechts dan van links: hij haalt veel punten aan die ik herken bij rechtse vrienden. Die zeggen vaak: "eigenlijk ben ik een VVDer, maar het zijn van die regenteske ballen en ze begrijpen ook niet dat je in Nederland te krap op elkaar zit om bijvoorbeeld niet het OV en andere infrastructuur centraal en goed te regelen."quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:52 schreef sizzler het volgende:
De Vries sluit met het afschaffen van bijzonder onderwijs het CDA als regerende partij al uit en ik denk dat hij te veel verplichte aspecten in zijn programma heeft (sociale dienstplicht e.d.) om de VVD te verleiden. Het is meer een tweede D66, maar dan minder onderbouwd. Van mij mag hij meedoen, na al die splinterpartijtjes op rechts nu eindelijk een partij die op links kiezers van de huidige partijen afsnoept.
Zullen we 1 ding kort sluiten, links en rechts is een uitvinding van de politiek, mensen stemmen links of rechts omdat ze niet anders kunnen. Het meerendeel van nederland is centrum democraat. Praktisch iedereen wilt dat we een (radicaal) buitelanderbeleid voeren en dat we opkomen voor de zwakkeren e.d. in de maatschappij.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat hij eerder stemmen afsnoept van rechts dan van links: hij haalt veel punten aan die ik herken bij rechtse vrienden. Die zeggen vaak: "eigenlijk ben ik een VVDer, maar het zijn van die regenteske ballen en ze begrijpen ook niet dat je in Nederland te krap op elkaar zit om bijvoorbeeld niet het OV en andere infrastructuur centraal en goed te regelen."
Euh, Ja, dat gebeurt juist wel. Mensen gaan meer naar de dokter als het gratis is. Als je 10 tot 20 euro moet betalen bij elk bezoek dan denk je wel 2x na of je naar de dokter gaat en of het nodig is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat om dat punt van verloedering: de zon is gratis en wandelen in het park is gratis. Verloedert dat nu meer dan, zeg, stations?
Gaan mensen in Zweden vaker naar de dokter omdat-ie gratis is?
Ga je meer boeken lenen uit de schoolbibliotheek omdat dat gratis is?
Nee, toch?
Ik zie sowieso niet in wat die regel nu precies moet voorstellen. De formateur wordt doorgaans ook de nieuwe MP, en dus stelt de MP al zijn eigen kabinet samen. De Tweede Kamer controleert dat kabinet.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:57 schreef Floripas het volgende:
Nog even over dat minister-president gedoe: je kiest dus een MP die rechtstreeks zijn eigen kabinet mag samenstellen. Wat is de functie van de Tweede Kamer dan nog?
Zoals in Atlanta, waar door dit soort beleid het OV, MARTA genoemd, nu staat voor "Moving African americans Rapidly Through Atlanta".quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:20 schreef du_ke het volgende:
'Gratis' OV kan best aardig uitpakken maar dan moet je het wel goed aanpakken (gefaseerd invoeren eerst voor minder bedeelden in de daluren), dit gecombineerd met het opvoeren van de capaciteit. In Vlaanderen werkt dit opzich prima en ook de kosten vallen mee.
Zijn de medische kosten hoger? Waar heb je daar bewijs voor?quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:02 schreef ravan het volgende:
[..]
Euh, Ja, dat gebeurt juist wel. Mensen gaan meer naar de dokter als het gratis is. Als je 10 tot 20 euro moet betalen bij elk bezoek dan denk je wel 2x na of je naar de dokter gaat en of het nodig is.
Nee, het moet eerst gratis worden voor de werkenden. Het is nl. bedoeld als file maatregel.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:20 schreef du_ke het volgende:
'Gratis' OV kan best aardig uitpakken maar dan moet je het wel goed aanpakken (gefaseerd invoeren eerst voor minder bedeelden in de daluren), dit gecombineerd met het opvoeren van de capaciteit. In Vlaanderen werkt dit opzich prima en ook de kosten vallen mee.
Ja, natuurlijk. Wat dacht je danquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Doen studenten dat dan? Volgens mij alleen op de eerste en laatste dag van de OV-jaarkaart.
ov kaart is alleen voor 18plussers, terwijl het meeste tuig een jaar of 14 tot 17 is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag of studenten nu model staan voor de gemiddelde Nederlander, laat staan voor de groep die eventueel problemen kan veroorzaken![]()
Uit algemene middelen inderdaad. Dat houdt in dat er met kosten en uitgaven geschoven moet worden. Verder zullen de hogere inkomsten uit reclame en stationsexploitatie meespelen. Michel van Houten komt voor bus en tram uit op een bedrag van 700 miljoen per jaar aan extra kosten. Dat is op te hoesten.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:38 schreef Ryan3 het volgende:
Wacht even hoor, ik heb niet begrepen hoe gratis OV betaald wordt? Uit de algemene lasten? Betekent dat dan lastenverzwaring?
http://www.bigweb.nl/quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:15 schreef Metro2005 het volgende:
Nee ik denk niet dat deze beste misdaadverslaggever in de politiek komt. Voor mij heeft hij sowieso al afgedaan sinds ie met die onzinnige BIG actie bezig is geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |