Weinig nieuws eigenlijk. Vooral met deze drie punten ben ik het niet eens:quote:Peter R. de Vries presenteert politieke visieRechtvaardig voor iedereen, maar tegelijkertijd daadkrachtig zonder aanziens des persoons. Onder dat motto heeft misdaadjournalist Peter R. de Vries vanmiddag de plannen van zijn Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang (PRDV) gepresenteerd. De media was massaal toegestroomd naar het Binnenhof, waar De Vries 55 hervormingsstellingen aan de deur van het Tweede Kamergebouw wilde spijkeren. Dat laatste werd tegengehouden door bewakers.
De Vries zei tegen de aanwezige media dat ingrijpende veranderingen in Nederland nodig zijn en dat hij daarom de politiek in gaat.
Een paar punten waar De vries voor staat op een rijtje:
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
Op 16 december wil De Vries middels een opiniepeiling van het Nederlands volk horen of hij door moet gaan met zijn politieke ambities. Minimaal 41% van de ondervraagden moet dan aangeven het belangrijk te vinden dat de misdaadjournalist zich in de landelijke politiek gaat storten. Zo niet, dan zal hij niet politiek actief worden.
De Vries merkte nog op dat het vandaag geponeerde pamflet met PRDV-stellingen niet de pretentie heeft een volledig verkiezingsprogramma te zijn. Ook staat er niet in hoe een en ander gefinancieerd zou moeten worden.
quote:
Als populistische partij haal je met dit soort punten geen stemmen binnen.quote:- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
Erg benieuwd waar ie het geld vandaan wil halen. Dat blijkt uit geen van de punten.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weinig nieuws eigenlijk. Vooral met deze drie punten ben ik het niet eens:
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden
Heeft deze partij potentie?
Waarom zou je hem verkiezen boven -bijvoorbeeld- Wilders? Meer opschudding?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:16 schreef Pikkebaas het volgende:
En om de eerste kamer af te schaffen is instemming nodig van de eerste kamer, daar zie ik ook nog wel een puntje...
Maar, mijn stem heeft 'ie, alles wat helpt om wat opschudding te veroorzaken in Den Haag kan op mij rekenen. Ik ben wel benieuwd hoe hij de lasten voor de bovenmodalers gaat verlichten, want dat is hard nodig.
De Vries is 'links-liberaal' en Wilders 'rechts-conservatief'quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:19 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom zou je hem verkiezen boven -bijvoorbeeld- Wilders? Meer opschudding?
Meer levensvatbaarheid.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:19 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom zou je hem verkiezen boven -bijvoorbeeld- Wilders? Meer opschudding?
Eigenlijk vreemd dan, ik zie mezelf meer rechts dan links, maar toch denk ik dat ik meer zie in PRDV dan Wilders.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:21 schreef 0 het volgende:
[..]
De Vries is 'links-liberaal' en Wilders 'rechts-conservatief'
Wat is er "links-liberaal" aan deze punten?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:21 schreef 0 het volgende:
[..]
De Vries is 'links-liberaal' en Wilders 'rechts-conservatief'
Heb je de punten gelezen? Die kosten alleen maar geld. Denk je dat Peter R., die zichzelf links-liberaal vindt, de hogere inkomens nog even een cadeautje gaat geven? Zelfs al zou die het willen is het alleen maar te betalen met een hoog begrotingstekort.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:25 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Eigenlijk vreemd dan, ik zie mezelf meer rechts dan links, maar toch denk ik dat ik meer zie in PRDV dan Wilders.
Zoals ik al aangaf, ik ben heel benieuwd wat PRDV gaat doen aan lastenverlichting voor bovenmodaal, want dat is hard nodig !
Mwah, hij focust ten eerste al teveel op zichzelf, en dat is om electorale redenen misschien begrijpelijk gezien zijn bekendheid, maar je schaapt daar nou niet een levensvatbare partij mee. Al snel dreigt het gevaar dat het partijkader te zwak is waardoor het veel te veel een one-man-show wordt. Ik denk sowieso dat bekende Nederlanders die trachten op hun eigen imago in de politiek te komen weinig kans hebben; ten eerste omdat veel kiezers het ws wel een keer gehad hebben met dergelijke gelukszoekers, maar daarnaast vooral omdat ze te weinig expertise bezitten en te weinig plurirform zijn om zich in bestuurlijke kringen drijvende te houden. Dan zinken ze vanzelf weg.quote:
quote:Een paar punten waar De vries voor staat op een rijtje:
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
-afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren. geweldig plan!
Een president in alles, behalve in naam. Nee bedankt.quote:Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
Het eerste referendum toonde meteen al het failliet ervan aan. Nee dus.quote:- het houden van referenda;
Waarom? die eerste kamer functioneert prima.quote:- afschaffen van de Eerste Kamer;
nutteloosquote:- verhoging van de kiesdrempel;
Laten andere landen eerst maar eens hun beloften nakomen, daar heeft de derde wereld veel meer aan. Nee dus.quote:- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
Een fantastisch idee, als het OV op een dergelijke vervoersstroom was berekend en het OV in een goede onderhoudsconditie zou zijn geweest....Helaas is dat dus niet het geval.quote:- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
Zodat het op een andere manier wel weer uit onze zak wordt geklopt? Nah.quote:- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
Ga eens een stapje verder en verbied dergelijk onderwijs gewoon.quote:- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
What's next? Cocaïne naast de gestampte muisjes in de supermarkt? Nee, verbied het maar liever, misschien dat we dan ooit eens van de naam "beste wiettelers" af kunnen.quote:- legalisering softdrugs;
Ook al een die de sociale zekerheid langzaamaan wil afbreken?quote:- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
Ben heel benieuwd hoe ie dit voor elkaar zou willen krijgen. Mijns inziens is dit immers onmogelijk.quote:- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
Stukje moderne slavernij weer invoeren? Nee bedankt. Geef het maar als straf aan misdragend tuig, na een flinke afranseling ofzo.quote:- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
Hij heeft ook totaal geen punten mbt allochtonen. Toch hét onderwerp waar veel Nederlanders zich zo mee bezig houden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:46 schreef sizzler het volgende:
Opvallend weinig punten op het gebied van veiligheid (justitie en politie) trouwens. Ik dacht dat dat juist de speerpunten werden?
bron: Planet.nlquote:Campagne
De PRDV wil een stevige campagne voeren in de komende zes weken onder de titel ‘Stuur Peter R De Vries naar Den Haag’. Alleen wanneer op 16 december bij een Nipo-peiling de partij op minstens 20 zetels staat, doet de PRDV mee aan de verkiezingen in 2006. Een eventueel Minister-Presidentschap zegt hij niet uit de weg te gaan.
Waarom niet? Maar zorg er dan wel voor dat het konigshuis een puur ceremoniele functie krijgt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een president in alles, behalve in naam. Nee bedankt.
Op lokaal niveau zoals in Groningen zijn er toch aardige succesjes mee geboekt maar landelijk hoeft het van mij ook niet.quote:Het eerste referendum toonde meteen al het failliet ervan aan. Nee dus.
De nacht van Wiegel en die van van Thijn hebben wel aangetoond dat de eerste kamer niet altijd bezig is met hun taak.quote:Waarom? die eerste kamer functioneert prima.
Waarom? Het voorkomt in iedergeval een "wildgroei" aan one-issue partijtjes en het kan daarmee de daadkracht van de kamer vergroten.quote:nutteloos
Eensquote:Laten andere landen eerst maar eens hun beloften nakomen, daar heeft de derde wereld veel meer aan. Nee dus.
En verder vind ik het ook helemaal niet wenselijk, laat de burger maar weten wat de kosten zijn (alhoewel ze dit nu ook niet echt ziet).quote:Een fantastisch idee, als het OV op een dergelijke vervoersstroom was berekend en het OV in een goede onderhoudsconditie zou zijn geweest....Helaas is dat dus niet het geval.
Zonder verder onderbouwing van PrdV vind ik het voorbarig om op dit punt te reageren.quote:Zodat het op een andere manier wel weer uit onze zak wordt geklopt? Nah.
Nee als de burger daar zelf voor wil betalen mag dat van mij.quote:Ga eens een stapje verder en verbied dergelijk onderwijs gewoon.
Conservatieve balquote:What's next? Cocaïne naast de gestampte muisjes in de supermarkt? Nee, verbied het maar liever, misschien dat we dan ooit eens van de naam "beste wiettelers" af kunnen.
Een logisch punt van PrdV, pensioensleeftijd is ooit vastgesteld op 65 jaar toen de levensverwachting niet veel hoger lag.quote:Ook al een die de sociale zekerheid langzaamaan wil afbreken?Toon dan op z'n minst een beetje lef en schaf de AOW gewoon meteen helemaal af.
Hoezo? Hij legt helaas niet uit hoe hij dit wil realiseren maar imo is dit perfect mogelijk. Zo lang is het nog niet geleden dat de burger zich veiliger voelde en dat het oplossingspercentage hoger lag zonder dat dit de vrijheid van meningsuiting aantaste.quote:Ben heel benieuwd hoe ie dit voor elkaar zou willen krijgen. Mijns inziens is dit immers onmogelijk.
Dit hoeft van mij ook niet zoquote:Stukje moderne slavernij weer invoeren? Nee bedankt. Geef het maar als straf aan misdragend tuig, na een flinke afranseling ofzo.
Die van mij ook niet maar hij heeft wel een paar goede punten en ontbreekt vooralsnog de onderbouwing.quote:Nope, mijn stem krijgt ie dus niet![]()
quote:Ontwikkelingshulp omhoog
Tevens stelde de Vries voor om het ontwikkelingsbudget te verhogen van 0,8 % naar 1% van het Bruto Nationaal Product. Volgens de Vries wordt het tijd om te beseffen dat er meer aandacht moet komen voor het redden van mensenlevens in ontwikkelingslanden.
Gratis openbaar vervoer zal alleen maar verloedering met zich meebrengen. In een "nette" maatschappij als dat van Japan is het nog wel te realiseren, maar in een tamelijk asociale zoals die van ons zullen burgers daar vet misbruik van gaan maken. Dan heb ik het bijvoorbeeld over zwervers en hangjongeren die de hele dag gaan treinen om herrie te schoppen. En de treinen zullen nog voller raken dan een gemiddeld treinritje in India van Bombay naar New Delhi.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:03 schreef Scandum het volgende:
Gratis openbaar vervoer is een prima plan hoewel dat wel als resultaat heeft dat mensen die nu fietsen de bus pakken, en PRDV wil juist dat mensen meer beweging krijgen. Het is zinvoller om alleen de NS gratis te maken en wat extra geld te stoppen in het veilig parkeren van je fiets zonder dat deze gestolen of gesloopt wordt.
tuurlijk niet, denk eens na.... De politie besteedt nu téveel aandacht aan het bestrijden softdrugs, als straks de hele markt open ligt zal het veel beter te controleren zijn...quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:41 schreef Vhiper het volgende:
What's next? Cocaïne naast de gestampte muisjes in de supermarkt? Nee, verbied het maar liever, misschien dat we dan ooit eens van de naam "beste wiettelers" af kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |