abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31837280
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Nee, dit gaat wel steun voor beleid opleveren, wilde je zeggen?
[..]



Ja, dat gaat ook werken in Nederland....
ik vind 50 km/h binnen de bebouwde kom wel acceptabel.
pi_31837286
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Precies. Ergens moet de grens worden getrokken, en wordt men er soepeler in gaan we met z'n allen harder rijden weer tot nét boven die snelheid dat men wordt beboet, en heb je hetzelfde gezeik.
Ik denk dat dat heel erg meevalt, zolang als je maar duidelijk laat blijken dat het werkelijk om de verkeersveiligheid gaat en niet om de inkomsten. Een mobiele radarcontrole op een autosnelweg 's avonds om 8 uur onderaan een bult op de Veluwe zegt mij maar een ding: Verkeersveiligheid is geen belang, geld moet er rollen.
quote:
En als je naar landen kijkt waar men bijna nooit flitst, zie je dat in het verkeer veel meer slachtoffers vallen. Dat is gewoon zo.
Ik wil dat weleens met cijfers onderbouwt zien. En dan graag ook even per land aangeven of men flitst zoals in Nederland, dus bij voorkeur op plaatsen waar een overtreding eigenlijk geen kwaad kan of zoals het hoort, op die plaatsen waar overtredingen daadwerkelijk een gevaar voor de verkeersveiligheid opleveren.
pi_31837305
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ik vind 50 km/h binnen de bebouwde kom wel acceptabel.
Ik ook (behalve binnen woonerven bijv.), maar die ¤ 10.000,-- boete gaat echt geen brede steun opleveren, hoor.
Dan krijg je wéér de discussie: "maar ik reed maar 53 km/u!"
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31837308
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:20 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Die noodzaak is er niet, het heeft te maken met persoonlijke verantwoordelijkheid & vrijheid .
Een goed beleid zou imo zijn als er alleen binnen de bebouwde kom een maximumsnelheid gold. 50 km/h, en als je harder gaat dan 55, gewoon 10 000 euro boete .
buiten de bebouwde kom, zelf weten .
Lolbroek.
Bij ons in Limburg rijdt wel eens een tractor over een provinciale weg, en dan de rest van het verkeer dan zo hard als ze willen?

En 10.000 euro voor 5 km te hard binnen de bebouwde kom. Wat zullen een hoop mensen zich in de schulden steken.

Je moet wel redelijk blijven.
pi_31837346
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Die regels zijn toch gewoon niet voor niets opgesteld? Niemand kan voor zichzelf maar gaan bepalen wat veilig is, dat is gewoon gebleken.
Dat is niet gebleken, daar gaat de overheid gewoon gemakshalve vanuit om haar zin door te drijven.
richtlijnen, adviessnelheden, dingen als drempels... dat werkt allemaal veiligheidbevorderend.
Waarom is het flitsen van automobilisten die te hard rijden zo goed voor de veiligheid? Iedereen trapt opeens op de rem, omdat ze bang zijn de volgende te zijn die geflitst wordt, mensen worden verblind door de flits zelf,... vind het gewoon echt Stinken .
quote:
Wat is er dan ingewikkeld aan de regels ?
Niets, het is gewoon vrijheidsbeperkend, en dat zuigt.
pi_31837363
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Die regels zijn toch gewoon niet voor niets opgesteld? Niemand kan voor zichzelf maar gaan bepalen wat veilig is, dat is gewoon gebleken.

Wat is er dan ingewikkeld aan de regels ?
Je wilt mij toch niet vertellen dat jij het handhaven van die regels nog uit te leggen vindt in het voorbeeld wat ik hierboven al gaf? Een mobiele radarcontrole, verstop achter de bosjes, helemaal onderaan een lichte helling in een autosnelweg op een tijdstip dat er niet veel verkeer is?

Of vindt je nou werkelijk dat zelfs die crimineel wiens snelheid door de glooiing in de weg tijdelijk opliep naar 130 km/h echt een bekeuring verdient?

Want een dergelijke controle is wel een rechtstreeks gevolg van het beleid met streefcijfers en het belonen van korpsen voor uitgedeelde boetes ipv. voor werkelijk behaalde resultaten als bijvoorbeeld een afgenomen aantal verkeersslachtoffers.
pi_31837387
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lolbroek.
Bij ons in Limburg rijdt wel eens een tractor over een provinciale weg, en dan de rest van het verkeer dan zo hard als ze willen?
Die tractor hoort daar natuurlijk ook absoluut niet thuis, dat moge duidelijk zijn.
pi_31837405
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:26 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat is niet gebleken, daar gaat de overheid gewoon gemakshalve vanuit om haar zin door te drijven.
richtlijnen, adviessnelheden, dingen als drempels... dat werkt allemaal veiligheidbevorderend.
Waarom is het flitsen van automobilisten die te hard rijden zo goed voor de veiligheid? Iedereen trapt opeens op de rem, omdat ze bang zijn de volgende te zijn die geflitst wordt, mensen worden verblind door de flits zelf,... vind het gewoon echt Stinken .


Dat is wél gebleken: nogmaals, veel ongevallen worden veroorzaakt doordat men zich niet aan de geldende regels houdt, klaar.
quote:
Niets, het is gewoon vrijheidsbeperkend, en dat zuigt.


Ja, dat heb je met regels....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31837407
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ook (behalve binnen woonerven bijv.), maar die ¤ 10.000,-- boete gaat echt geen brede steun opleveren, hoor.
Dan krijg je wéér de discussie: "maar ik reed maar 53 km/u!"
Hmmm. True.
Dan gewoon een slimme snelheidsbegrenzer erin zetten die alleen binnen de bebouwde kom zorgt dat je niet harder kan rijden dan 50 km/h.
Of nog beter is om die begrenzer op vrijwillige basis aan te bieden. Iedereen die wil, zo'n ding erin, iedereen die dat niet wil, prima, maar dan draai je wel voor de consequenties op als je te hard gaat. Nl. 10 000 euro aan je broek .
Feit is gewoon dat ze snelheid controleren om geld op te verdienen, niet om de veiligheid te vergroten . Dat moet imo echt veranderen.
pi_31837455
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:27 schreef Jalu het volgende:

[..]

Je wilt mij toch niet vertellen dat jij het handhaven van die regels nog uit te leggen vindt in het voorbeeld wat ik hierboven al gaf? Een mobiele radarcontrole, verstop achter de bosjes, helemaal onderaan een lichte helling in een autosnelweg op een tijdstip dat er niet veel verkeer is?


Waar je 120 km/u mag? Hoe moeilijk is het om gewoon 120 km/u te blijven rijden?
quote:
Of vindt je nou werkelijk dat zelfs die crimineel wiens snelheid door de glooiing in de weg tijdelijk opliep naar 130 km/h echt een bekeuring verdient?
Ja, want het mag niet, grenzen zijn grenzen.
quote:
Want een dergelijke controle is wel een rechtstreeks gevolg van het beleid met streefcijfers en het belonen van korpsen voor uitgedeelde boetes ipv. voor werkelijk behaalde resultaten als bijvoorbeeld een afgenomen aantal verkeersslachtoffers.


Tja, of dit nu waar is of niet, als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden, worden er ook geen boetes uitgedeeld.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:32:50 #136
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_31837506
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:12 schreef Jalu het volgende:

[..]

Fijne mentaliteit heb je. Als ik je waarschuw voor een sneaky controle, bel je zeker ook nog wel ff mijn kenteken door aan de politie?
Mijn god... kun je nog dommer uit de hoek komen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_31837525
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Dat is wél gebleken: nogmaals, veel ongevallen worden veroorzaakt doordat men zich niet aan de geldende regels houdt, klaar.
Dat klopt. Vooral die regels die niet gehandhaafd worden. Of geloof je echt dat veel van die ongevallen niet zouden gebeuren als we de handhaving zouden gaan focussen op het werkelijke doel, namelijk de verkeersveiligheid ipv. zoals nu op het maximaliseren van de inkomsten?

Beetje naief om te geloven dat het huidige beleid een positief beleid op de verkeersveiligheid heeft.
pi_31837573
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:19 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Vaak genoeg bewezen ? Door wie dan... de overheid zeker ?
De aardbol is evenveel van mij, als van de overheid, dus ik vind dat ze gewoon even weg moeten gaan met hun machtsgeile bemoeizuchtige gestapogedrag, ik ben mijzelf, om te bepalen wat een veilige snelheid is.
mee eens van die langzaam en treulzelende rijdende bejaarden is veel gevaarlijker
pi_31837630
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:30 schreef Five_Horizons het volgende:


Tja, of dit nu waar is of niet, als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden, worden er ook geen boetes uitgedeeld.
Nee, en komt de verkeerspolitie dus in serieuze problemen, want dat worden de budgetten stevig gekort of de verkeerspolitie gewoon opgedoekt. Is het nou werkelijk zo moeilijk om te zien waar de schoen wringt?

Ik zal het nog een keer uitleggen:

Het voortbestaan of in ieder geval de budgettering van de verkeerspolitie is dus gekoppeld aan het aantal boetes dat men uitschrijft. Ofwel, de verkeerspolitie heeft er GEEN belang bij om het aantal overtredingen terug te dringen, men heeft er juist belang bij om het aantal overtredingen te zien groeien. Groter gezien geldt dit in Nederland zelfs voor de hele politie; men heeft er geen belang bij om wetsovertredingen te voorkomen, dat gaat het budget aantasten.

En daar zit de grote kronkel in ons systeem.
pi_31837631
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:33 schreef Jalu het volgende:

[..]

Dat klopt. Vooral die regels die niet gehandhaafd worden. Of geloof je echt dat veel van die ongevallen niet zouden gebeuren als we de handhaving zouden gaan focussen op het werkelijke doel, namelijk de verkeersveiligheid ipv. zoals nu op het maximaliseren van de inkomsten?

Beetje naief om te geloven dat het huidige beleid een positief beleid op de verkeersveiligheid heeft.
Nou, de Napoleonsbaan bij Roermond en Venlo wordt flink geflitst ja, maar het is een linke weg omdat ie uitnodigt tot hard rijden en inhalen omdat ie lang en recht is, aan weerzijden een eindeloze rij dikke oude bomen, waarvan je zeker weet dat je dood bent als je ertegen aan knalt. Er zijn daar al veel mensen verongelukt, en het zouden er vast meer zijn werd er niet geflitst.
pi_31837720
En nogmaals: er wordt niet alleen geflitst voor de verkeerdveiligheid!!
De weg langs m'n flat flitsen ze echt niet voor de veiligheid, maar tegen geluidsoverlast en uitstoot van uitlaatgassen. Kunnen wij nog een beetje relaxt op ons balkon zitten.
pi_31837736
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, de Napoleonsbaan bij Roermond en Venlo wordt flink geflitst ja, maar het is een linke weg omdat ie uitnodigt tot hard rijden en inhalen omdat ie lang en recht is, aan weerzijden een eindeloze rij dikke oude bomen, waarvan je zeker weet dat je dood bent als je ertegen aan knalt. Er zijn daar al veel mensen verongelukt, en het zouden er vast meer zijn werd er niet geflitst.
Tja, in mijn eigen omgeving ken ik ook een aantal voorbeelden van dergelijk wegen. En de politie van Drenthe, die nota bene een pilot draaide voor het huidige beleid, die zie je er NOOIT. Er wordt namelijk niet zoveel te snel gereden, de ongelukken hebben andere oorzaken. (zoals gevaarlijk inhalen etc). Er zijn ook veel wegen in Drenthe waar NOOIT iets gebeurd, en daar staan de regelmatige flitscontroles.

Trouwens, ik geloof sowieso je stelling niet. Bewijs maar eens dat er meer doden zouden vallen als er niet werd geflitst.
pi_31837816
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
En nogmaals: er wordt niet alleen geflitst voor de verkeerdveiligheid!!
De weg langs m'n flat flitsen ze echt niet voor de veiligheid, maar tegen geluidsoverlast en uitstoot van uitlaatgassen. Kunnen wij nog een beetje relaxt op ons balkon zitten.
Een auto die 55 km/h rijdt of eentje die 50 km/h rijdt. Geloof jij erin dat dat substantieel verschil maakt? Sterker nog, er zullen veel auto's zijn die bij 55 km/h een versnelling hoger kunnen gebruiken en dus een lager toerental draaien en dus minder lawaai en minder uitstoot zullen veroorzaken.

Reken er nou echt maar op dat er op de verantwoordelijke ministeries een kosten/baten verhaal wordt berekend waaruit precies wordt afgeleid bij welke boetebedragen de opbrengsten maximaal zijn. Ofwel de boetes net niet zo hoog maken dat mensen zich werkelijk massaal aan de regels gaan houden zodat er nog genoeg te incasseren overblijft.
pi_31837944
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:40 schreef Jalu het volgende:

[..]

Tja, in mijn eigen omgeving ken ik ook een aantal voorbeelden van dergelijk wegen. En de politie van Drenthe, die nota bene een pilot draaide voor het huidige beleid, die zie je er NOOIT. Er wordt namelijk niet zoveel te snel gereden, de ongelukken hebben andere oorzaken. (zoals gevaarlijk inhalen etc). Er zijn ook veel wegen in Drenthe waar NOOIT iets gebeurd, en daar staan de regelmatige flitscontroles.

Trouwens, ik geloof sowieso je stelling niet. Bewijs maar eens dat er meer doden zouden vallen als er niet werd geflitst.
Dat inhalen wordt minder gedaan als iedereen maar 80 mag rijden. Mensen gaan minder vaak gevaarlijke inhaalmanouvre's uithalen als ze geflitst worden, dat is logica man.

Maar jij wilt dus een agent die gaat controleren of men te hard rijdt, in plaats van een flitspaal? Niet zo effectief he. Terwijl oom agent een bon uitschrijft kan de rest van het verkeer even vlug gasgeven.

En ik ga even wat opzoeken over de Napoleonsbaan voor je, een van de gevaarlijkste wegen van Nederland.
pi_31838085
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
En nogmaals: er wordt niet alleen geflitst voor de verkeerdveiligheid!!
De weg langs m'n flat flitsen ze echt niet voor de veiligheid, maar tegen geluidsoverlast en uitstoot van uitlaatgassen. Kunnen wij nog een beetje relaxt op ons balkon zitten.
Flitsen tegen geluidsoverlast? Of tegen uitstoot van uitlaatgassen? Hoe gaat dat precies in zn werk
pi_31838133
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat inhalen wordt minder gedaan als iedereen maar 80 mag rijden. Mensen gaan minder vaak gevaarlijke inhaalmanouvre's uithalen als ze geflitst worden, dat is logica man.

Maar jij wilt dus een agent die gaat controleren of men te hard rijdt, in plaats van een flitspaal? Niet zo effectief he. Terwijl oom agent een bon uitschrijft kan de rest van het verkeer even vlug gasgeven.

En ik ga even wat opzoeken over de Napoleonsbaan voor je, een van de gevaarlijkste wegen van Nederland.
Nee, dat wil hij niet, hij wil gewoon dat er gecontroleerd word voor de veiligheid, niet om geld mee te verdienen.
.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:56:47 #147
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31838212
Van mij had die agent ze dood zeer pijnlijk gewond mogen schieten
Wat een debielen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31838232
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat inhalen wordt minder gedaan als iedereen maar 80 mag rijden. Mensen gaan minder vaak gevaarlijke inhaalmanouvre's uithalen als ze geflitst worden, dat is logica man.
Leg uit? Ik zie het namelijk niet zo. Feit is namelijk dat er altijd weggebruikers zijn die al of niet bewust (veel) langzamer rijden dan het overige verkeer.
quote:
Maar jij wilt dus een agent die gaat controleren of men te hard rijdt, in plaats van een flitspaal? Niet zo effectief he. Terwijl oom agent een bon uitschrijft kan de rest van het verkeer even vlug gasgeven.
Ik heb het niet over flitspalen, die zijn wat mij betreft het probleem niet, al heb ik soms ook van flitspalen wel moeite met de keuze van de locatie. Ik heb het over mobiele flitscontroles, die je nu vooral veel ziet op lange, lege wegen zonder veel gevaarlijke punten en niet bij de spreekwoordelijke school of andere gevaarlijke weg. En waarom niet? Omdat het overgrote deel van het verkeer daar uit zichzelf netjes zich aan de geldende limiet houdt en er dus geen inkomsten te genereren zijn. Juist die wegen waar klaarblijkelijk de limiet niet realistisch is, daar wordt veel gecontroleerd. Omdat dat boetes oplevert, en daar worden de controlerende instanties voor beloond.
Wat is er nou zo moeilijk te snappen aan het feit dat het huidige systeem de wetshandhaver beloont als men zijn taak NIET goed doet en juist afstraft als men zijn taak wel goed uitvoert? En dus een verkeerd signaal geeft aan de wetshandhaver en aan de maatschappij?
pi_31838297
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:54 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee, dat wil hij niet, hij wil gewoon dat er gecontroleerd word voor de veiligheid, niet om geld mee te verdienen.
.
Precies, een controle die goed is voor de verkeersveiligheid is per definitie ZICHTBAAR, en niet sneaky verstopt achter een bosje. Wat willen we bereiken, dat men zich op de controleplek aan de snelheid houdt of dat men weken later een bekeuring ontvangt of erger nog dat men ter hoogte van de flitser een ongeluk krijgt door te hoge snelheid?
pi_31838310
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Van mij had die agent ze dood zeer pijnlijk gewond mogen schieten
Wat een debielen
Debiel is inderdaad een term die opkomt bij dit soort posts, maar niet noodzakelijk voor de agent .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')