Ah! Hoe vaak is snelheid de oorzaak van ongelukkenquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Vaak genoeg bewezen ? Door wie dan... de overheid zeker ?
De aardbol is evenveel van mij, als van de overheid, dus ik vind dat ze gewoon even weg moeten gaan met hun machtsgeile bemoeizuchtige gestapogedrag, ik ben mijzelf, om te bepalen wat een veilige snelheid is.
Ja en ik betaal zelf ook wel of ik met MIJN schoenen bij een willekeurig MINISTERIE de ramen intrap die betaald zijn door MIJN geld.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Omdat je een audi S8 hebt en een recht stuk asfalt zonder tegenliggers of ander verkeer om je heen, natuurlijk . Ik vind dat ik zelf wel uitmaak hoe hard ik op MIJN gaspedaal trap, om te rijden op wegen die betaald zijn met MIJN geld.
Die twee gasten zijn de gemiddelde burgerquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:23 schreef Salvad0R het volgende:
Trouwens, ik vind het echt geen goeie zaak dat er mensen zijn die controlerende agenten in elkaar hoeken en zn flitscamera jatten... Maar het feit dat het is gebeurd, is gewoon een goede indicatie welke emoties de gemiddelde burger heeft wat betreft zelfverrijkende machtsmisbruikende snelheidscontroles.
Gelul. Als iedereen zich gewoon aan de snelheid zou houden, zouden er geen controles zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:23 schreef Salvad0R het volgende:
Maar het feit dat het is gebeurd, is gewoon een goede indicatie welke emoties de gemiddelde burger heeft wat betreft zelfverrijkende machtsmisbruikende snelheidscontroles.
Nja, je hebt gelijk... zonder regels heerst er chaos, en dat komt de veiligheid Sowieso niet ten goede.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ah! Hoe vaak is snelheid de oorzaak van ongelukken
En niet om het één of ander, maar als jij in je eentje op deze aardbol leeft, interesseert het me niet wat je doet of laat, maar feit is dat je ook met andere mensen te maken hebt. Mensen die zich (over het algemeen) wél aan de regels houden en die regels bevorderen de "orde" op de weg.
Als iedereen maar zelf zou gaan bepalen wat voor hen de juiste snelheid is, dan wordt het een chaos.
Alcohol dus, geen snelheid, volgens het CBS .quote:In 2004 zijn 881 personen het slachtoffer geworden van een dodelijk verkeersongeval. Deze ongevallen gebeuren op werkdagen vooral tijdens de middag- en vroege avondspits, en tijdens het weekeind. Jongeren zijn naar verhouding vaak betrokken bij een ongeval waarbij alcohol een rol speelt.
Ah, in de middagspits... de tijd waarin je ongestoord 200 kan blazen met je CLK DTM .quote:’s Middags tussen twaalf en zes uur was het aantal verkeersslachtoffers bijna twee maal zo hoog: gemiddeld bijna 40 procent van het dagtotaal.
Ik betaal zelf wel of ik MIJNquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:26 schreef Verbal het volgende:
Ik bepaal zelf wel of ik MIJN mes zet in de rug van Balkenende die met MIJN geld wordt betaald.
V.
Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, zouden er idd geen controles zijn... omdat ze dan geen geld kunnen verdienen. Niet omdat het dan zo veilig is hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gelul. Als iedereen zich gewoon aan de snelheid zou houden, zouden er geen controles zijn.
Ik rijd in principe nooit te hard, mede omdat ik het zonde vind van de geldboete. Maar mocht ik te hard rijden en een bon krijgen --> eigen schuld.
Altijd maar dat wijzen met dat kutvingertje omdat je zelf te belabberd bent om je aan de regels te houden...
V.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nja, je hebt gelijk... zonder regels heerst er chaos, en dat komt de veiligheid Sowieso niet ten goede.
Maar de overheid controleert niet voor veiligheid, maar voor euros.
Als snelheid het probleem is, waarom haalt de overheid dan Porsche, Ferrari en Maserati niet uit de showrooms?
Waarom bouwt de overheid dan niet in elke auto een begrenzer op 120 km/h ?!
quote:In 2004 zijn 881 personen het slachtoffer geworden van een dodelijk verkeersongeval. Deze ongevallen gebeuren op werkdagen vooral tijdens de middag- en vroege avondspits, en tijdens het weekeind. Jongeren zijn naar verhouding vaak betrokken bij een ongeval waarbij alcohol een rol speelt.
Alcohol dus, geen snelheid, volgens het CBS .
quote:Ah, in de middagspits... de tijd waarin je ongestoord 200 kan blazen met je CLK DTM ..
Dat kan zijn, maar als je een boete krijgt omdat je op die plaatsen te hard rijdt, is het gewoon terecht.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik snelheidscontroles op plaatsen waar het niet veiligheidbevorderend is, Belachelijk vind.
En waarom heeft niemand het over dat die gasten in beschonken toestand achter het stuur kruipen? Is maar goed dat ze zijn geflitst, anders waren ze lekker bezopen doorgereden en hadden ze misschien meer brokken gemaakt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als iedereen zich aan de snelheid zou houden, zouden er idd geen controles zijn... omdat ze dan geen geld kunnen verdienen. Niet omdat het dan zo veilig is hoor.
En ik wijs nergens naar met mijn "kutvinger", ik ben helemaal niet te belabberd om me aan de regels te houden, ik leef in NL, regels gelden hier nu eenmaal, dat is een kleine prijs om te betalen .
Neemt niet weg dat ik snelheidscontroles op plaatsen waar het niet veiligheidbevorderend is, Belachelijk vind.
Nee, niet omdat ik daar zo graag harder wil rijden, juist omdat het niet veiligheidbevorderend is, maar zakkenvullend.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:38 schreef sp3c het volgende:
waarom?
omdat je daar harder wilt rijden?
je houd je dus niet aan de regels terwijl het nog zo'n kleine prijs is om te betalen
Dus de beste manier om die ellendelingen terug te pakken, is te zorgen dat ze op die manier niet aan je verdienen. Sim-pel.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee, niet omdat ik daar zo graag harder wil rijden, juist omdat het niet veiligheidbevorderend is, maar zakkenvullend.
inderdaad, maar dat neemt niet weg dat mensen geen vraagtekens mogens zetten bij de geldende regels, toch ?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:48 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dus de beste manier om die ellendelingen terug te pakken, is te zorgen dat ze op die manier niet aan je verdienen. Sim-pel.
V.
Ik heb geen problemen met vraagtekens. Ik heb wel problemen met proleten die agenten in elkaar schoppen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
inderdaad, maar dat neemt niet weg dat mensen geen vraagtekens mogens zetten bij de geldende regels, toch ?
vaag dat jij lijkt te denken dat de gemiddelde snelheidsovertreding slechts 6 km/u betreftquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:47 schreef Salvad0R het volgende:
Vaag dat mensen hier denken dat een auto die 50 km/h rijdt minder dodelijk is dan een auto die 56 km/h rijdt..
Schijnveiligheid, om de zakken der overheid te vullen.
Heel doorzichtig, heel simpel .
Beetje simpele reactie, maar hij heeft wel een punt: als het onze beleidsmakers ECHT om de verkeersveiligheid ging en men er ECHT van overtuigd was dat als er niemand meer de maximumsnelheid overtrad er geen ongelukken meer zouden gebeuren, dan was de intelligente snelheidsbegrenzer al LANG ingevoerd, is technisch namelijk relatief simpel.quote:
wat een kinderachtige manier van discussiëren heb jij zeg.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
vaag dat jij lijkt te denken dat de gemiddelde snelheidsovertreding slechts 6 km/u betreft
smoesjes om je eigen misstappen goed te praten.
Heel doorzichtig, heel simpel.
Heb nog nooit een boete gehad voor te hard rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
vaag dat jij lijkt te denken dat de gemiddelde snelheidsovertreding slechts 6 km/u betreft
smoesjes om je eigen misstappen goed te praten.
Heel doorzichtig, heel simpel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |