abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:29:16 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31824028
Aanstaande woensdag is de herdenkingsbijeenkomst van Theo van Gogh. Afgelopen vrijdag zag ik op NOVA politiek dat Fatima Elatik zichzelf ook had uitgenodigd. Ik moest gelijk denken aan de column van Pamela Hemelrijk van afgelopen dinsdag (?) waarin ze haar kritiek uit op de mensen die zichzelf uitgenodigd hebben en aangeeft dat het nog net niet zo is dat Fatima Elatik uit de koran gaat voorlezen.

Welnu, Elatik heeft zichzelf uitgenodigd, is het wel gepast dat iemand die een verklaard tegenstander is van de vrijheid van meningsuiting (zie toestaan van Aisha) bij een herdenkingsbijeenkomst van Theo van Gogh aanwezig is, die nota bene doodgestoken is vanwege ditzelfde recht. Het is natuurlijk een verantwoordelijkheid van de familie van Van Gogh, maar wat zou jij doen? Haar laten weten dat haar aanwezigheid niet op prijs wordt gesteld of niet?

Persoonlijk vind ik het dus ongepast dat ze komt. Ik begrijp best dat ze hoopt dat er veel mannen zijn die op haar hoofddoek geilen (dat doen mannen volgens Elatik. Nee, ik ken ze ook niet). En ik begrijp ook dat ze door de PvdA daar naartoe wordt gezonden omdat ze als de dood zijn dat andere partijen ook marokkaanse "woordvoerders" van enig belang krijgen. De PvdA wil die marokkaanse stem graag houden.

Vind jij het gepast dat ze komt of niet? En waarom denk jij dat ze gaat?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31824563
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:29 schreef Tarak het volgende:
Aanstaande woensdag is de herdenkingsbijeenkomst van Theo van Gogh. Afgelopen vrijdag zag ik op NOVA politiek dat Fatima Elatik zichzelf ook had uitgenodigd. Ik moest gelijk denken aan de column van Pamela Hemelrijk van afgelopen dinsdag (?) waarin ze haar kritiek uit op de mensen die zichzelf uitgenodigd hebben en aangeeft dat het nog net niet zo is dat Fatima Elatik uit de koran gaat voorlezen.

Welnu, Elatik heeft zichzelf uitgenodigd, is het wel gepast dat iemand die een verklaard tegenstander is van de vrijheid van meningsuiting (zie toestaan van Aisha) bij een herdenkingsbijeenkomst van Theo van Gogh aanwezig is, die nota bene doodgestoken is vanwege ditzelfde recht. Het is natuurlijk een verantwoordelijkheid van de familie van Van Gogh, maar wat zou jij doen? Haar laten weten dat haar aanwezigheid niet op prijs wordt gesteld of niet?

Persoonlijk vind ik het dus ongepast dat ze komt. Ik begrijp best dat ze hoopt dat er veel mannen zijn die op haar hoofddoek geilen (dat doen mannen volgens Elatik. Nee, ik ken ze ook niet). En ik begrijp ook dat ze door de PvdA daar naartoe wordt gezonden omdat ze als de dood zijn dat andere partijen ook marokkaanse "woordvoerders" van enig belang krijgen. De PvdA wil die marokkaanse stem graag houden.

Zeer ongepast. Van Gogh heeft menig column besteed aan het afkraken van die incapabele mevrouw, dat lijkt mij voldoende reden.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:46:03 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31824648
Wat een belachelijke gedachtegang. Iemand die iemand anders wil herdenken mag dit niet doen omdat ze haar eigen principes heeft.

Ook al heeft ze niemand neergestoken, zij hoort schijnbaar wel in hetzelfde groepje mensen die er op uit waren.

.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31824824
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:46 schreef Posdnous het volgende:
Wat een belachelijke gedachtegang. Iemand die iemand anders wil herdenken mag dit niet doen omdat ze haar eigen principes heeft.

Ook al heeft ze niemand neergestoken, zij hoort schijnbaar wel in hetzelfde groepje mensen die er op uit waren.

.
Doe niet zo belachelijk. Het is idioot om een vrouw die Van Gogh verachtte op zijn herdenking te laten komen. Als je dat niet inziet moet je je laten nakijken.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:52:45 #5
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_31824905
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zeer ongepast. Van Gogh heeft menig column besteed aan het afkraken van die incapabele mevrouw, dat lijkt mij voldoende reden.
Anderszins past het mijns inziens heel goed bij Theo van Gogh dat iemand ondanks alle kritiek zijn mening geeft. Daar stond hij voor, toch?
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:53:25 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31824936
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:52 schreef wadgem het volgende:

[..]

Anderszins past het mijns inziens heel goed bij Theo van Gogh dat iemand ondanks alle kritiek zijn mening geeft. Daar stond hij voor, toch?
Exact.
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:54:52 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_31824979
Och, Theodor Holman zal er ook wel weer zijn, in zijn rol van 'DE vriend van Theo', dus wat zou het dan nog uitmaken of Fatima Elatik, Hirsi Ali of de familie B. mee komen doen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_31825110
quote:

[..]

Maar een herdenking is daar niet bepaald de juiste plaats voor, vind je ook niet?
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:58:34 #9
94405 Tarak
pi_31825112
quote:

[..]

Hij zou vooral genoten hebben van de enorme hypocrisie waar Elatik zich zonder enige scrupules aan bezondigd door daar aanwezig te zijn. Het toppunt zou zijn als ze of uit de Koran zou voorlezen of de andere kant op: het handvat van het mes waar TvG mee neer was gestoken ter plekke als dildo zou gebruiken.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:02:00 #10
94405 Tarak
pi_31825224
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:46 schreef Posdnous het volgende:

.
Het is nogal raar om bij de herdenking aanwezig te zijn van iemand die je afschuwelijk vindt, vind je ook niet? Voor wie of waarom ga je er nu naar toe?

Vrijheid van meningsuiting moet beperkt worden volgens Elatik en op persoonlijk niveau klikte het ook niet echt. Dan hou je nog zaken over dat ze ongetwijfeld tegen moord is, maar jah dan kun je aardig wat begrafenissen / crematies aflopen per jaar.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:04:00 #11
136 V.
pi_31825288
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:02 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het is nogal raar om bij de herdenking aanwezig te zijn van iemand die je afschuwelijk vindt, vind je ook niet? Voor wie of waarom ga je er nu naar toe?
Zou het misschien kunnen dat je iemand afschuwelijk vindt, maar niettemin zijn moord veroordeelt en nog meer verafschuwt, en dat naar buiten wil brengen?

Ik roep maar wat...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:04:53 #12
94405 Tarak
pi_31825321
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:54 schreef Verbal het volgende:
Och, Theodor Holman zal er ook wel weer zijn, in zijn rol van 'DE vriend van Theo', dus wat zou het dan nog uitmaken of Fatima Elatik, Hirsi Ali of de familie B. mee komen doen?

V.
Holman, Umar, Hemelrijk, ex-vrouw + kind komen niet. Verdonk is - net zoals de demonstratie vorig jaar - op uitdrukkelijk verzoek van de familie uitgenodigd.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:04:54 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31825322
quote:

[..]

Iemands ideeen vreselijk vinden of iemand als persoon vreselijk vinden zijn nogal verschillende zaken.

En zelfs al vind je iemand vreselijk dan is dat nog geen reden het dan maar oke te vinden dat iemand dood is, dus de reden om zo iemand dan maar niet te kunnen herdenken ontgaat me een beetje. Sterker nog, ik vind het nogal achterlijk.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:05:52 #14
94405 Tarak
pi_31825366
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:04 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zou het misschien kunnen dat je iemand afschuwelijk vindt, maar niettemin zijn moord veroordeelt en nog meer verafschuwt, en dat naar buiten wil brengen?

Ik roep maar wat...

V.
Was Elatik niet één van diegene die vonden dat Van Gogh toch wel erg ver ging?
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:06:38 #15
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31825392
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Nou en?
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:07:01 #16
136 V.
pi_31825405
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Vast wel. Dat vond ik ook.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:07:07 #17
94405 Tarak
pi_31825407
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:04 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Iemands ideeen vreselijk vinden of iemand als persoon vreselijk vinden zijn nogal verschillende zaken.

En zelfs al vind je iemand vreselijk dan is dat nog geen reden het dan maar oke te vinden dat iemand dood is, dus de reden om zo iemand dan maar niet te kunnen herdenken ontgaat me een beetje. Sterker nog, ik vind het nogal achterlijk.
Dus bij jouw begrafenis mogen je grootste vijanden aanwezig zijn?
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:07:24 #18
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31825417
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef Tarak het volgende:

[..]

Uiteraard.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:08:11 #19
94405 Tarak
pi_31825439
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nou en?
Ik meld het nog even om haar hypocrisie nog even te benadrukken.
pi_31825441
quote:

[..]

Daar moet je toch niet te moeilijk over doen?
pi_31825451
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:29 schreef Tarak het volgende:Vind jij het gepast dat ze komt of niet?
Wat is er nog ongepast als een herdenking tot zo'n happening verworden is? Ik zie geen reden waarom haar aanwezigheid binnen deze context enige speciale aandacht verdient.
quote:
En waarom denk jij dat ze gaat?
Misschien wil ze er ook wel eens uit. Of misschien wil ze gewoon laten zien dat je met elkaar van mening kan verschillen, maar toch gewoon respect voor elkaar op kunt brengen... wie weet.
pi_31825467
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Uiteraard.
Motivering?
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:09:32 #23
136 V.
pi_31825476
quote:

[..]

Niet in elk geval. Ik heb voor mijn begrafenis een lijstje laten maken van mensen die uitdrukkelijk moet worden gemeld dat ze niet welkom zijn. Dit in het geval van een gewone dood.

Als ik echter wordt vermoord, en men wil de afschuw daarover kenbaar maken door mij te herdenken, zijn ook mijn vijanden welkom (als ze het tenminste menen).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:09:53 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31825491
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:08 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik meld het nog even om haar hypocrisie nog even te benadrukken.
Tja, ik vond Van Gogh ook vrij hypocriet, maar goed.
pi_31825508
Ultiem hokjes denken.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:11:41 #26
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31825551
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Motivering?
Wat is er vreemd aan vijanden die mij willen herdenken? Niks mis met gezonde vijanden Tenzij je het over vijanden hebt die mij dood wensten uiteraard. Wat hier niet het geval is.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:11:57 #27
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31825557
Ik denk gewoon dat Theo het ook zo had gewild, daar draait het uiteindelijk ook om, niet?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:12:14 #28
94405 Tarak
pi_31825566
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Uiteraard.
Nodig Jerry Falwell maar alvast even uit voor mijn begrafenis in de toekomst. Misschien wil 'ie wel een vergelijkbaar monument voor me oprichten

zondag 30 oktober 2005 @ 23:12:33 #29
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31825580
Haha. Nou, als ik Fatima Elatik was zou ik wegblijven, al was het maar als mooi eerbetoon aan Theo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:13:05 #30
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31825592
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:09 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, ik vond Van Gogh ook vrij hypocriet, maar goed.
Idd, hij was zeker hypocriet, hij liep alleen maar op de islam en de linkse kerk te zeiken.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:14:01 #31
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31825617
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:11 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan vijanden die mij willen herdenken? Niks mis met gezonde vijanden Tenzij je het over vijanden hebt die mij dood wensten uiteraard. Wat hier niet het geval is.
Precies, Pim Fortuyn had Melkert en Dijkstal ook graag op zijn begrafenis willen hebben.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:14:06 #32
94405 Tarak
pi_31825620
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

Niet in elk geval. Ik heb voor mijn begrafenis een lijstje laten maken van mensen die uitdrukkelijk moet worden gemeld dat ze niet welkom zijn. Dit in het geval van een gewone dood.

Als ik echter wordt vermoord, en men wil de afschuw daarover kenbaar maken door mij te herdenken, zijn ook mijn vijanden welkom (als ze het tenminste menen).

V.
Okay, duidelijk!
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:15:35 #33
136 V.
pi_31825661
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:14 schreef Tarak het volgende:

[..]

Okay, duidelijk!
Al bedenk ik wel dat daar één persoon een uitzondering op is, maar die blijft toch wel weg uit lijfsbehoud.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_31825748
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:11 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als ze graag op die manier willen herdenken, waarom dan dit op voorhand zo in de openbaarheid gebracht? Dat riekt op zijn minst naar goedkoop eigenbelang. Het valt te billijken als het redelijk anoniem gebeurt, maar niet als "hoofdattractie" natuurlijk.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:19:25 #35
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31825780
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als ze graag op die manier willen herdenken, waarom dan dit op voorhand zo in de openbaarheid gebracht? Dat riekt op zijn minst naar goedkoop eigenbelang. Het valt te billijken als het redelijk anoniem gebeurt, maar niet als "hoofdattractie" natuurlijk.
Tja, dat is weer een heel ander verhaal.

Boeit me ook niet zo, zo gaat dat helaas tegenwoordig bij die celeb-begrsfenissen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:22:13 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31825877
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, dat is weer een heel ander verhaal.

Boeit me ook niet zo, zo gaat dat helaas tegenwoordig bij die celeb-begrsfenissen.
Vind ik ook, dat is tegenwoordig heel gewoon. Fatima doet daar gewoon aan mee, kan je haar ook niet kwalijk nemen, aanpassen aan de cultuur noemt men dat.
  zondag 30 oktober 2005 @ 23:23:59 #37
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_31825924
quote:
Persoonlijk vind ik het dus ongepast dat ze komt. Ik begrijp best dat ze hoopt dat er veel mannen zijn die op haar hoofddoek geilen (dat doen mannen volgens Elatik. Nee, ik ken ze ook niet).
^
...dass wir fliegen.
pi_31825998
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Werd het haar niet gewoon gevraagd tijdens NOVA?
pi_31826047
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Werd het haar niet gewoon gevraagd tijdens NOVA?
Geen idee, niet gekeken; iemand anders wel?
  maandag 31 oktober 2005 @ 02:04:00 #40
272 R@b
No-nonsens
pi_31828742
quote:
Aanstaande woensdag is de herdenkingsbijeenkomst van Theo van Gogh. Afgelopen vrijdag zag ik op NOVA politiek dat Fatima Elatik zichzelf ook had uitgenodigd.
Voor welke herdenking? De ochtendherdenking, die bij de plek waar Van Gogh is afgeslacht, is openbaar. Daar spreekt onder meer Balkenende. Vrienden en familie van Van Gogh gaan daar niet heen meen ik. Die andere herdenking is 's middags in een hotel, en die is voor genodigden.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 31 oktober 2005 @ 02:18:08 #41
272 R@b
No-nonsens
pi_31828863
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:58 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hij zou vooral genoten hebben van de enorme hypocrisie waar Elatik zich zonder enige scrupules aan bezondigd door daar aanwezig te zijn.
Van Gogh zou vrijwel zeker een column gewijd hebben aan de vrouw die het goed vond dat een - voor moslims 'beledigende' - opera niet opgevoerd kon worden, de vrijheid van meningsuiting kwam steunen met zo'n herdenking.

Indertijd noemde ze de afgelasting van de opera Aïsja ‘moedig’. Zij vond toen dat de vrijheid van meningsuiting te ver was doorgeschoten. Tja......... dat was geen handige uitlating, daar de toneelspelers bedreigd waren, en daarom de opera afgelast werd. Een politica, van de PvdA nog wel, die daar begrip voor ging hebben was natuurlijk koren op zijn molen Van Gogh hakte vanaf dat moment op haar in omdat hij vond dat fundamentalisten hun smoel moesten houden over de inhoud van kunstvormen.

Overigens meen ik dat ik een tijd terug ergens een keer iets van Elatik las dat ze nu in de situatie van toneelspelers die bedreigd zouden worden voor een rol in een controversieel stuk, anders zou reageren. Weet niet meer hoe ze dat precies verwoordde toen. Maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald lijkt mij.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 31 oktober 2005 @ 02:20:38 #42
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31828872
Misschien flauw, maar als zij niet mag komen, mag Balkenende dan wel nog komen? Met de voorstellen van het CDA om de vrijheid van meningsuiting in te perken
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_31830048
Ik denk dat Theo het helemaaal niet erg gevonden zou hebben dat er een oude tegenstander zou komen. Hij zou het juist prachtig gevonden hebben, want daar was hij toch op uit? Dat alle kampen hun hart luchtten, openlijk hun denkwijzen bespraken, hoe grof dan ook?
Hij vond dat zij recht had op haar mening, en hij dat hij het recht had daar gehakt van te maken met allerlei boertigheden. Dat ze op zijn herdenking komt is m.i. de ultieme uitdraging van zijn manier van denken.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:35:02 #44
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31830922
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat Theo het helemaaal niet erg gevonden zou hebben dat er een oude tegenstander zou komen. Hij zou het juist prachtig gevonden hebben, want daar was hij toch op uit? Dat alle kampen hun hart luchtten, openlijk hun denkwijzen bespraken, hoe grof dan ook?
Ik denk dat hij het wel erg had gevonden, Fatima wou namelijk helemaal niet dat 'tegenstanders' van haar hun hart 'luchten' of vrijheid van meningsuiting/kunst hadden, ze was blij dat na bedreigingen het toneelstuk Aisha was stopgezet.
pi_31831417
quote:

Die koran ok, maar niet bij de herdenking!! Door dat freakin` boek ligt theo nu tussen 6 plankies! En dan ga je daar een beetje uit die nepbijbel zit brallen ("Allah Hakbar"). Die theo draait zich om in zijn graf

Het staat nogsteeds 1 - 0 (terwijl we thuis spelen) en als het 1 - 1 staat kan er pas weer verzoend worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31831639
1 ding vind ik wel duister, wat die terrorheads riepen tegen de scherpschutters en politie: "kom maar mietjes, wij houden meer van de dood dan jullie van het leven, kom maar!!".
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:19:06 #47
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31831762
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:04 schreef JohnDope het volgende:

Het staat nogsteeds 1 - 0 (terwijl we thuis spelen) en als het 1 - 1 staat kan er pas weer verzoend worden.

Jij bent een aanwinst voor onze samenleving.

Ben je al in scoringspositie geweest?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31831814
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:19 schreef D1 het volgende:

[..]

Jij bent een aanwinst voor onze samenleving.

Ben je al in scoringspositie geweest?
het gaat ook om de reputatie, een groot deel van die gasten lachen ons nederlanders/westerlingen uit.
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:24:51 #49
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31831862
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

het gaat ook om de reputatie, een groot deel van die gasten lachen ons nederlanders uit.
Wordt je uitgelachen

Door wie dan? Een groot deel? Met hoeveel zijn ze?

Typisch huiliie gedrag... Net zo erg als Marokkaantjes die discriminatie krijzen als ze worden opgepakt voor een gestolen tasje of iets dergelijks.

Gefeliciteerd, je zit nu officieel op hetzelfde bedenkelijke niveau als de mensen die je veracht

Jullie worden vast hele goede vriendjes
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31831913
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het wel erg had gevonden, Fatima wou namelijk helemaal niet dat 'tegenstanders' van haar hun hart 'luchten' of vrijheid van meningsuiting/kunst hadden, ze was blij dat na bedreigingen het toneelstuk Aisha was stopgezet.
Laat ik het zo formuleren: ik denk dat hij het goed had gevonden dat degenen die hij aan wilde spreken, zich nu aangesproken genoeg voelen om zich geroepen te voelen om hem te herdenken, het ongelovige varken dat lijnrecht tegenover haar stond met zijn idee over vrijheid van meningsuiting en waarvan ze maar niet snapte dat ze door juist dat principe waar hij voor stond mocht roepen dat het zo goed was dat Aïsha gecanceld werd. Dat ze hem nu gaat herdenken lijkt erop te wijzen dat de kern van die boodschap toch ergens aangekomen is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31831932
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:24 schreef D1 het volgende:

[..]

Jullie worden vast hele goede vriendjes
Bush, AlQaeda, Israel en de palestijnen zitten ook veel meer op 1 lijn dan de linkse kerk met de palestijnen en AlQaeda
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:32:21 #52
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31831996
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Bush, AlQaeda, Israel en de palestijnen zitten ook veel meer op 1 lijn dan de linkse kerk met de palestijnen en AlQaeda
Gast, ik begrijp dat jij je volgens je eigen defenitie tot de hedendaagse hoge intellectuelen schaart. Daarvoor mijn felicitaties . Maar als je wilt discusseren zul je toch echt iets beter voor de dag moeten komen. Alleen het alfabet kunnen opzeggen en tot tien kunnen tellen is hier niet genoeg...
pi_31832024
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:32 schreef D1 het volgende:

[..]

Gast, ik begrijp dat jij je volgens je eigen defenitie tot de hedendaagse hoge intellectuelen schaart. Daarvoor mijn felicitaties . Maar als je wilt discusseren zul je toch echt iets beter voor de dag moeten komen. Alleen het alfabet kunnen opzeggen en tot tien kunnen tellen is hier niet genoeg...
Wil je beweren dat mijn bewering niet klopt dan
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:37:06 #54
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31832080
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wil je beweren dat mijn bewering niet klopt dan
Mensen die kotssmilies en typeringen als "de linkse kerk" menen nodig te hebben om een discussie te voeren neem ik niet serieus. Als je echt wilt discusseren zul je met eigen gedachten moeten komen. Linkse kerk is zooo 2002.
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:09:58 #55
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31832823
quote:
Persoonlijk vind ik het dus ongepast dat ze komt. Ik begrijp best dat ze hoopt dat er veel mannen zijn die op haar hoofddoek geilen.
Jij begrijpt dit? Raar hoor, dus wat dat betreft is ze volgens jou wel welkom.
quote:
Ik ben heel blij dat ze komt. Ik hoop dat Ebru Umar er ook zal zijn en dat er dan een old-fashion catfight zal plaatsvinden met Elatik uiteraard als winnaar van deze verbale strijd. Het is alleen jammer dat heks Ebru altijd zo huilerig doet en overdreven inspeelt op de op dat moment afspelende sentimenten en voor het "gemak" de inhoud even wat minder belangrijk vindt. (Zie bv: Mailtje gestuurd naar Ebru Umar ) Nee, geef mij Elatik maar, slimme vrouw die er toevallig goed uitziet.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:53:10 #56
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31833819
quote:

[..]

Dat wijlen entiteit Theo van G. is vermoord zal haar en mij weinig raken (de reden van de moord daarentegen wel). Haar aanwezigheid aldaar heeft meer te maken met het punt dat ze wilt maken, uiteraard geef ik haar daar groot gelijk in en ben ik een zeer tevreden mens met haar verschijning op de betreffende locatie.
quote:
Dan hou je nog zaken over dat ze ongetwijfeld tegen moord is, maar jah dan kun je aardig wat begrafenissen / crematies aflopen per jaar.
Waarom praat je nu over de moord op wijlen Theo? Omdat je tegen moord bent? Dan kun je aardig wat moordpartijtjes ter sprake brengen. Belachelijke vergelijking hé? Zo ook die van jouw.

²

[ Bericht 3% gewijzigd door BansheeBoy op 31-10-2005 11:59:17 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31834377
Hoe openbaar is die bijeenkomst altijd?

Ik word een beetje verdrietig van al dat gekibbel over herdenkingen en monumenten, nogal respectloos voor de vermoorde regisseur al lacht ie zich er waarschijnlijk suf om daar beneden.
pi_31835547
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 08:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Hij vond dat zij recht had op haar mening, en hij dat hij het recht had daar gehakt van te maken met allerlei boertigheden. Dat ze op zijn herdenking komt is m.i. de ultieme uitdraging van zijn manier van denken.
Ik kan me ook niet voorstellen dat hij spectakel niet had kunnen waarderen. Mensen die elkaar in de haren vliegen over wat "Theo zou hebben gewild" - prachtig toch, right up his alley.

Daarentegen geloof ik niet dat hij echt voor vrijheid van meningsuiting was, zoals de algemene gedachte lijkt: Hij vond vooral dat híj moest kunnen zeggen wat hij wou.
Iedereen die het met hem oneens was, werd uitgescholden, hetgeen duidelijk aangeeft dat hij niet echt voor een serieuze open dialoog was. Vrijheid van meningsuiting ja - voor hem.

Verder interesseert het me eigenlijk weinig wie er naar de herdenking gaan en waarom. De vrienden van Van Gogh hebben andere voorkeuren dan zijn ouders en verder is heel Nederland vol met politieke slogans over terreur dus zullen er altijd politic op af komen met hun eigen agenda's.
pi_31840162
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:32 schreef D1 het volgende:

[..]

Gast, ik begrijp dat jij je volgens je eigen defenitie tot de hedendaagse hoge intellectuelen schaart. (?? scharen tot ??) Daarvoor mijn felicitaties . Maar als je wilt discusseren zul je toch echt iets beter voor de dag moeten komen. Alleen het alfabet kunnen opzeggen en tot tien kunnen tellen is hier niet genoeg...
inderdaad....begin eens met correcte spelling en werkwoorden zou ik zeggen.
pi_31841069
quote:

ik vind dat diegenen die de bijeenkomst organiseren moeten bepalen wie welkom is en wie niet, dat is niet aan het volk zoals jij en ik om dat te bepalen.
Misschien moeten we de ouders van Van Gogh het laatste woord hierover laten geven, het lijken me redelijke mensen met een gezond verstand en niet gecorumpeerd door politiek en het betreft de nagedachtenis aan hun zoon en diens erfenis.
Yeah baby Yeah!
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:52:40 #61
97745 Thorical
finding a way
pi_31841321
De Telegraaf ed zullen er ook wel weer zijn.
Dus Fatwa Elatik mag ook langskomen
pi_31841638
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:52 schreef Thorical het volgende:
De Telegraaf ed zullen er ook wel weer zijn.
Dus Fatwa Elatik mag ook langskomen
en de logica is?
pi_31841739
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

ik vind dat diegenen die de bijeenkomst organiseren moeten bepalen wie welkom is en wie niet, dat is niet aan het volk zoals jij en ik om dat te bepalen.
Misschien moeten we de ouders van Van Gogh het laatste woord hierover laten geven, het lijken me redelijke mensen met een gezond verstand en niet gecorumpeerd door politiek en het betreft de nagedachtenis aan hun zoon en diens erfenis.
Het is toch geen familiebijeenkomst? Volgens mij gaat het niet om Theo de zoon maar om Theo de publieke figuur. Dus ik zou niet weten waarom zijn ouders daar iets mee van doen hebben.
pi_31844438
quote:
............
Ik begrijp best dat ze hoopt dat er veel mannen zijn die op haar hoofddoek geilen (dat doen mannen volgens Elatik. Nee, ik ken ze ook niet). ...................

Hee, das toevallig, had vandaag al een kort Fatima-praatje met Zoalshetis: Protesten na cartoons profeet Mohammed
Ik wordt dus best geil van dat trutje-met-een-hoofdoekje-en-mobieltje. Heerlijk van die gedienstige huisdiertjes die weten wie er thuis de baas is

En de herdenking: herinner je Theo's aanvaring met Abu JaJa. Zou Theo aanwezig zijn op deze herdenking zou hij binnen 5 minuten zowel Cohen als Elatik weggewerkt hebben. Dat deze twee sneue mensen nu aanwezig zijn terwijl Theo zich niet meer kan verdedigen laat zien hoe lafhartig ze zijn.

En voor de nostalgici onder ons:
quote:
Gebrek aan zelfrespect
Theo van Gogh, NRC Handelsblad, 15 juni 2001

''Zo zit ik te wachten op een goeie, scrabreuze en tegelijk voorlichtende, Nederlandstalige film, van bijvoorbeeld Theo van Gogh, waarin we eens nader kennis kunnen maken met het islamitische hiernamaals, dat tegelijk het paradijs is'', schreef Paul Steenhuis twee weken terug in het Holst van Nederland: ,,Mannen hebben daar een eeuwigdurende erectie, en krijgen als ze zich aan Allah's regels houden, als beloning de beschikking over zeventig keer zeventig paradijsmaagden (hoeri's) die meteen na de daad opnieuw maagd worden.''

Tsja, dat zou ik ook wel willen. Maar geen subsidiegever en geen televisiestation zou z'n vingers durven branden aan zo'n door mij met grote eerbied in beeld gebrachte evocatie van de islamitische verbeelding aan de macht. Geen geld dus en in ieder geval geen publieke omroep die 't zou durven uitzenden, want in Nederland mag je alle geloven belachelijk maken, behalve de islam.

De grootste leugen die ons goedwillende kiezers de afgelopen dertig jaar verkocht is, heet ‘de multiculturele samenleving'. Sinds roverhoofdman Den Uyl het land leegzoog, wordt ons verteld dat wij, doorgaans tolerante Nederlanders, ons moeten aanpassen aan duistere middeleeuwers, wier haat jegens de burgerlijke vrijheden die het Vrije Westen tot lichtend baken van de hele wereld maken, steeds openlijker wordt geventileerd. 't Is alsof je een gast op bezoek hebt die langzaam je huis overneemt.

Als iets de zogeheten ‘Nederlandse identiteit' kenmerkt, is 't een schaapachtig gebrek aan zelfrespect, zich uitend in klappertandende paniek om voor ‘racist' of ‘discriminerend' te worden uitgemaakt. Ik geloof niet in samenzweringen, maar schreef ik een scenario voor een film over het einde van Nederland, dan deed ik de kijker een paar tips aan de hand. Hier komen ze:

1) Zorg dat geschiedenis op school wordt afgeschaft en vervangen door ‘wereldoriëntatie', opdat zo min mogelijk nieuwkomers èn autochtonen nog weten waar de wortels liggen van de maatschappij waarin ‘we' met z'n allen leven. Zo wordt de onverdraagzaamheid aan beide kanten bevorderd.

2) Zorg voor voortdurende spellingshervormingen, zodat het machtigste wapen dat een land met inwoners uit alle windstreken tot eenheid maakt, de taal, steeds meer uitgehold raakt. Verplicht niemand zich in het Nederlands uit te drukken.

3) Zorg dat ‘zwarte scholen' worden voorgetrokken met meer geld en dus kleinere klassen, zodat autochtonen goed wordt ingepeperd dat hun kind minder waard is dan dat van nieuwkomers. Ontsla rectoren van scholen die durven te beweren dat zwart onderwijs integratie tegenwerkt. Zorg dat de onderwijsinspectie sjoemelt met de testresultaten van, bijvoorbeeld, islamitische scholen.

4) Babbel veel over ‘onderwijs in eigen taal' en beweer vooral dat buitenlanders zo makkelijker integreren. Leg uit dat Nederlands weliswaar de taal is van hun nieuwe land, maar dat er zeker geen verplichting mag zijn om daar kennis van te nemen. Zorg dat de folders van de gemeente Amsterdam in tien talen te lezen zijn en versterk daarmee het gevoel dat Nederland er vooral is om voor de allochtoon te zorgen, zonder dat, omgekeerd, om een bijdrage mag worden gevraagd.

5) Zorg dat de rechtsstaat zoveel mogelijk wordt ondergraven opdat nieuwkomers het gevoel krijgen dat straffeloosheid hier de norm is. Galm op 4 mei wat over ‘dit mag nooit meer gebeuren' en durf de Hells Angels niet aan te pakken. Zorg voor een taboe op de misdaadcijfers van, bijvoorbeeld, Marokkaanse jongeren. Zorg voor door de overheid gesubsidieerde ‘Discriminatie-meldpunten' die in de praktijk vooral bedoeld zijn om de vrije meningsuiting van autochtonen te ondermijnen. Maak iedereen verdacht die bezwaar maakt tegen een asielzoekerscentrum naast z'n deur. De veel bejubelde multiculturele samenleving is namelijk vooral uitgevonden om het schuldgevoel te delgen van blanke miljonairs als Paul Rosenmöller in hun witte buitenwijken. Leg uit dat Denemarken met z'n strikte toelatingsbeleid een schandelijk land is, asociaal gewoon, vergeleken met Nederland.

Wij zijn namelijk beter dan de rest. Wij laten, als 't niet anders kan, liever over ons heen pissen.

't Is altijd leuk om te kijken naar de hypocrisie van de boven-ons-gestelden.

Maar wie zou een film willen zien die zo verdacht veel lijkt op de Nederlandse werkelijkheid? Ik hoor niet tot de types die een brok in de keel krijgen als ze het Wilhelmus horen. Als Oranje speelt verschijn ik bij voorkeur in beeld met een shirt van de Duitse Mannschaft. Ik ben tegen het koningshuis en voor de Republiek. Wanneer ik aan deftige woorden denk als ‘de Nederlandse Cultuur', schiet me Spinoza te binnen. Of dat Voltaire's boeken alleen gedrukt konden worden in Amsterdam. Of dat Wim T. Schippers nergens ter wereld op televisie zo tegen de schenen van God en de gelovigen zou mogen aanschoppen als uitgerekend hier. Dat hier een toneelstuk met honden op de sofa die tv zitten te kijken werd gesubsidieerd. Dat Provo er eerder was dan de beweging van mei '68. Dat van Elschot tot Nescio tot Carmiggelt Nederlands een geschikte taal is om grote dingen te zeggen met kleine woorden.

Is dat veel?

Voor mij is 't genoeg.

Al ben ik de laatste om te beweren dat de Nederlandse cultuur de enige, beste, mooiste et cetera is. Een kwestie van schipperen en samenhurken in de polder in de hoop dat de adem van je buurman niet te zeer zal stinken.

Imam Khalil el-Moumni heeft wat mij betreft 't volste recht homo's te verketteren, zoals ik ook niet onder de indruk ben als-ie namens Allah beweert dat Nederlanders ‘minder zijn dan varkens'. 't Adembenemende van de hele zaak is dat minister Van Boxtel vóór de Verzoeningsbijeenkomst beweerde dat de imam ‘nu een probleem heeft' en achteraf iets babbelt over ‘het bevorderen van de integratie' door het ‘verwerken van Marokkaanse materialen' in nieuwbouw. De obscene onnozelheid die zo'n bewindvoerder tentoonspreidt, bewijst eens te meer hoe weinig zijn gedoe over ‘de Dialoog' tussen de islam en andersdenkenden voorstelt. Waarom zou je luisteren naar mensen die jou ten diepste verachten?

Ach ja; weet u nog hoe 't ging met het toneelstuk Aïsja? Regisseur Timmer, iemand die bij wijze van spreken zich met een zweep zou laten slaan om maar als hogepriester van de Integratie te mogen fungeren, wilde laten zien dat vrouwen bij de Profeet wel degelijk macht hadden. Daar zouden wij nu 'ns allemaal van opkijken!

Om het islamitisch volksdeel niet te beledigen veranderde hij de leeftijd van het meisje Aïsja van negen in twintig, aldus Mohammed van pedofiel in een aanvaardbare lekkerbek veranderend. Dankzij schriftelijke en mondelinge bedreigingen van Marokkaanse zijde kon het stuk niet worden opgevoerd. Je zou verwachten dat er vanuit het denkend deel der natie protest zou worden aangetekend. Zo was 't gegaan toen Hermans voor de rechter moest verschijnen wegens ‘belediging' van katholieken; zo was 't gegaan toen Reve een ezel genaamd God lief had en vervolgd werd; zo was 't gegaan toen opvoering van Fassbinders Het Vuil, de Stad & de Dood onmogelijk werd gemaakt onder aanvoering van de bekende riooljodelaar Jules Croiset. En nu...niets van dat al.

Vermoedelijk was dit wat Van Boxtel onder dialoog verstaat. Zei nìemand wat?

Ik mag niet liegen. Fatima Elatik, PvdA-gemeenteraadslid te Amsterdam, verklaarde in de Volkskrant dat er ‘grenzen zijn aan vrije meningsuiting', vooral wanneer ‘grote groepen' ‘gekwetst' worden. Toen de beroemde knipoog ‘Beeldreligie' begin jaren '60 op tv werd uitgezonden waren ook hele volksdelen gekwetst, maar kwam er meteen een tegenreactie op gang met illustere woordvoerders als Mulisch, Blokker en W.L. Brugsma. Ik informeerde nog bij Rick van der Ploeg of Elatiks reactie nu is wat hij onder ‘spreiding van cultuur' verstaat. De staatssecretaris maakte van z'n hart geen moordkuil: ,,Ik kan me niet druk maken over wat een warhoofd als Fatima allemaal zegt'', en liet in een onderhoud met deze krant vervolgens weten geen voorstander te zijn van het terroriseren van acteurs: ,,Het stuk moet alsnog worden opgevoerd.'' Mooi niet dus.

En overigens bleef de stilte oorverdovend.

Geen wonder dat de PvdA weigert publiekelijk afstand te nemen van Elatiks opvattingen. Wel werd mij schriftelijk gemeld door Bea Irik toenmalig fractievoorzitter in Amsterdam dat de Volkskrant ‘Fatima onjuist geciteerd heeft'. 't Was natuurlijk jammer dat Elatik niet zelf de moeite had genomen een rectificatie te vragen geen tijd vermoedelijk, belangrijker zaken aan haar hoofd - en ter redactie van de Volkskrant werd trouwens volgehouden dat het raadslid naar wat ze gezegd had was aangehaald.

Ik maak me geen illusies over wat Elatik heeft beweerd en gun haar die roep om censuur van harte, want vrije meningsuiting geldt net zo goed voor een publieke slavin van de geitenneukers. Wat mij verwondert, is de lankmoedigheid van haar partijgenoten en de pers; is vrijheid van expressie inderdaad niet de moeite van het verdedigen waard? Niet meer, blijkbaar.

Als ik gelijk heb, is er geen enkele reden om nog te peinzen over wat zich afspeelt in het holst van Nederland. Toen onder leiding van de stalinist Joop Wolf (CPN) in het parlement het beginsel ,,Gij zult niet discrimineren'' aan de Grondwet werd toegevoegd een artikel dat haaks staat op de eveneens grondwettelijk beschermde vrije meningsuiting - was het hek van de dam, dat wil zeggen, kwam openlijk nadenken over ‘de Nederlandse identiteit' in een verdachte reuk te staan. Links liet het voortouw van het publieke debat voortaan aan Bolkestein.

En de notie dat tolerantie de moeite waard zou kunnen zijn om te verdedigen als een typisch Nederlands cultuurgoed, verdween voorgoed in rituele afkeer van een sukkel als Janmaat. Die innerlijke onzekerheid over wat eigenlijk Nederlands is, levert in de praktijk een debat op waarbij autochtonen met de pet in de hand - op het onderdanige af - hun eigen cultuur waarnemen. Te vrezen vaalt dat Allah geen geduld heeft voor zulke fijnzinnigheden. De grote muil waarmee anderen loeien om ‘respect', laat voor ons, handelsreizigers van het compromis, geen ruimte. Om Fatima Elatik nog maar 'ns te citeren: ,,Wij zijn hier en wij gaan niet meer weg. Daar moeten jullie maar aan wennen.''

Inderdaad.

't Wordt weer tijd om te emigreren.
-edit: een beetje niveau mag toch wel verwacht worden hoop ik-

Koran. 2. De Koe
223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees God en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kLowJow op 01-11-2005 11:45:25 ]
pi_31849356
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:54 schreef Verbal het volgende:

V.
Wat LUL je nou met je "in zijn rol van DE vriend van Theo"??? Dat WAS-t-ie toch?
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:16:41 #66
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31858748
quote:

Ik heb het topic een beetje doorgelezen en voor beide partijen valt iets te zeggen. Aan de ene kant zou het heel erg bij Theo passen om de ' ergste vijand' ook daar aanwezig te laten zijn, aan de andere kant vormt deze dame wellicht de uitzondering op de regel. Het is gewoon doodzonde dat hij zelf het gesprek niet meer kan leiden. Want anders zouden we zeker fantastische TV hebben gekregen.

Vrijheid van het woord is uiteindelijk denk ik belangrijker voor Theo, dan het feit dat deze mevrouw tegen diezelfde vrijheid van meningsuiting juist niet hoog in het vaandel heeft staan. Dus ja, ik denk toch wel dat ie het gewild had.

Waarom zij gaat?
Ik heb geen idee, kan zijn dat ze haar mening over vrijheid van meningsuiting wil ventileren (wat nota bene kan door diezelfde vrijheid van meningsuiting (mooie spiegel voor haar)) of misschien wil ze een schuldgevoel wegnemen voor haarzelf, dan wel de marokaanse/ismalitische Nederlanders.
Ik heb geen idee.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:46:43 #67
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31860801
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:16 schreef peaceman het volgende:

[..]

Waarom zij gaat?
Ik heb geen idee, kan zijn dat ze haar mening over vrijheid van meningsuiting wil ventileren (wat nota bene kan door diezelfde vrijheid van meningsuiting (mooie spiegel voor haar)) of misschien wil ze een schuldgevoel wegnemen voor haarzelf, dan wel de marokaanse/ismalitische Nederlanders.
Ik heb geen idee.
Geloof je het zelf.

Een moslim met zelfreflectie?
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:49:56 #68
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31860885
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:46 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Geloof je het zelf.

Een moslim met zelfreflectie?
Er staat ook: ik heb geen idee en vervolgens noem ik een aantal mogelijke opties. niks meer, niks minder...

Die zullen er best zijn hoor...
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:52:38 #69
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31860965
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:49 schreef peaceman het volgende:

[..]

Er staat ook: ik heb geen idee en vervolgens noem ik een aantal mogelijke opties. niks meer, niks minder...

Die zullen er best zijn hoor...
Ik weet dat jij het als een optie zag, ik vroeg me alleen af of het waarschijnelijk was.

Zullen er zijn als uitzondering op de regel.
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:57:47 #70
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31861095
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:52 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik weet dat jij het als een optie zag, ik vroeg me alleen af of het waarschijnelijk was.
Dat weet ik dus niet. Het lijkt me niet dat ze toegelaten wordt om haar visie over beperking van de vrijheid van meningsuiting te ventileren.
pi_31861190
Elatik Als ik haar hoor praten, dan denk ik aan een islamitische vorm van Constant Kusters.
Ik zou er geen traan om laten wanneer zij door een kaalkopje koud zou worden gemaakt, al hoop ik niet dat ze wordt vermoord of zo. Maar zou het gebeuren, dan haal ik m'n schouders op aangezien zij een bedreiging is voor de Nederlandse tolerantie, voor zo ver die er nog is.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:02:54 #72
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31861212
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:01 schreef cultheld het volgende:
Elatik Als ik haar hoor praten, dan denk ik aan een islamitische vorm van Constant Kusters.
Ik zou er geen traan om laten wanneer zij door een kaalkopje koud zou worden gemaakt, al hoop ik niet dat ze wordt vermoord of zo. Maar zou het gebeuren, dan haal ik m'n schouders op aangezien zij een bedreiging is voor de Nederlandse tolerantie, voor zo ver die er nog is.
Dat is een moord op haar ook...
pi_31861229
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:02 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dat is een moord op haar ook...
Een moord op Bin Laden, Khamenei en Mohammed B. zeker ook volgens jou.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:04:48 #74
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31861254
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:01 schreef cultheld het volgende:
Geen martelaar plz

Ik heb liever dat ze hogerop komt in de PvdA.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:05:02 #75
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31861259
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:03 schreef cultheld het volgende:

[..]

Een moord op Bin Laden, Khamenei en Mohammed B. zeker ook volgens jou.
Ook die daden zullen onrust veroorzaken ja.
pi_31861294
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:04 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Geen martelaar plz

Ik heb liever dat ze hogerop komt in de PvdA.
Partij van de Arabieren
pi_31862914
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is toch geen familiebijeenkomst? Volgens mij gaat het niet om Theo de zoon maar om Theo de publieke figuur. Dus ik zou niet weten waarom zijn ouders daar iets mee van doen hebben.
ik denk dat de kwestie voor hen wat gevoeliger ligt dan diegenen zoals Verdonk en Elatik die er om politieke redenen zitten en er gewin uit te halen, Cohen zit erbij als burgervader.

Ik vind dat de ouders van van Gogh het laatste woord mogen hebben, alleen al uit respect.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:33:31 #78
136 V.
pi_31863639
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Partij van de Arabieren
Moehahahaha. 'Ik zeg een keertje niet 'Partij van de Allochtonen', ik doe iets nieuws.'

Lachen man, ik zou cabaretier worden, als ik jou was

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_31863722
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

Moehahahaha. 'Ik zeg een keertje niet 'Partij van de Allochtonen', ik doe iets nieuws.'

Lachen man, ik zou cabaretier worden, als ik jou was

V.
Nou ja, ik vind de PvdA eigenlijk wel representatief voor de verschuivingen van doelgroepen..

De echte havenarbeider stem al eeuwen geen PvdA meer, dus zoekt die partij de nóg zwakkeren in de samenleving op die met prietpraat te paaien is.

Over een jaar of 50 zullen ze misschien wel willen dat ook slachtvee stemrecht krijgt, anders zullen ze moeten opdoeken.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:44:03 #80
136 V.
pi_31863925
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:36 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind de PvdA eigenlijk wel representatief voor de verschuivingen van doelgroepen..

De echte havenarbeider stem al eeuwen geen PvdA meer, dus zoekt die partij de nóg zwakkeren in de samenleving op die met prietpraat te paaien is.

Over een jaar of 50 zullen ze misschien wel willen dat ook slachtvee stemrecht krijgt, anders zullen ze moeten opdoeken.
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Ik had het meer over de vorm, het pijnlijk treurige gebrek aan zelfkritiek dat mensen nog steeds in staat stelt dit soort slappe woordspelingen te bezigen met het idee dat ze de nieuwe Bill Hicks zijn

Intense treurnis...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_31864024
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Ik had het meer over de vorm, het pijnlijk treurige gebrek aan zelfkritiek dat mensen nog steeds in staat stelt dit soort slappe woordspelingen te bezigen met het idee dat ze de nieuwe Bill Hicks zijn

Intense treurnis...

V.
Ja, echt origineel zijn die woordspelingen niet echt nee (understatement van het jaar), maar ik heb me er ook aan gebezigd toen ik nog moest lachen om BMW (Boeren meiden wagen) en HEMA (Hier eet men afval).
Jaartje of 18 terug ofzo.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:17:00 #82
3542 Gia
User under construction
pi_31864771
Goh, waren er geen terreuracties aangekondigd op de herdenkingsdag van Dhr. van Gogh?
Als nu extreem-rechts maar niet op het idee komt om Theo te wreken met Fatima!

Is ook terreur.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:43:42 #83
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31868662
Weet iemand of er nog wel kaarten te koop zijn voor dat debat vanavond?
pi_31870168
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:43 schreef PLAE@ het volgende:

Weet iemand of er nog wel kaarten te koop zijn voor dat debat vanavond?
Het is dik uitverkocht.
pi_31887678
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Intense treurnis...

V.
Dat jij dat als grap interpreteert zegt meer over jouw gevoel voor humor dan over dat van mij. Vanwege users zoals jij zijn er posticons in het leven geroepen. Ik was namelijk uiterst serieus. De 'A' van "PvdA" staat tegenwoordig echt niet meer voor "arbeider" maar voor "arabier" of "allochtoon".
  woensdag 2 november 2005 @ 05:53:54 #86
119202 arise
mag ik even?
pi_31887700
Als die tante op die herdenking had willen komen , had ze dat zonder media aandacht moeten doen .
Dit geeft voor mij al aan dat ze weer ergens op uit is (zal niet , de trut!!)
Aandacht tekort, in deze voor onze schattige lieve marrokaantjes moeilijke tijd.
ik heb voor dat wijf een woord ....k*th**r...
Ik bemoei me nergens mee, maar wil wel alles graag weten.
  woensdag 2 november 2005 @ 07:21:47 #87
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31887860
Als het maar laten om binnen nu en een uur een aanslag op Utrecht CS te plaatsten Stond gisteren in de spits of metro dat er geruchten waren over een aanslag in Utrecht vandaag...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 2 november 2005 @ 07:50:48 #88
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_31887982
quote:
Op woensdag 2 november 2005 07:21 schreef maniack28 het volgende:
Als het maar laten om binnen nu en een uur een aanslag op Utrecht CS te plaatsten Stond gisteren in de spits of metro dat er geruchten waren over een aanslag in Utrecht vandaag...
Dat was gisteren

En volgens mij heeft Ebru Umar, ja dat lelijke kutwijf, ook geen uitnodiging gehad voor een of andere herdenking, maar heeft zichzelf ook uitgenodigd..
  woensdag 2 november 2005 @ 08:26:05 #89
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31888218
quote:
Op woensdag 2 november 2005 07:21 schreef maniack28 het volgende:
Denk eerder dat Balkenende LIVE op de tv word gemold in de Linnaeusstraat. .
Klaar?
Ik niet!
pi_31888280
De cactus is nu op tv
pi_31888349
toespraak Balkenende wordt verstoord door rechts tuig
pi_31888359

Geen moment uit mijn gedachten en dat blijft zo!
  woensdag 2 november 2005 @ 08:44:23 #93
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31888368
Sniper op het dak !
Klaar?
Ik niet!
pi_31888500
Je kan veel van Balkenende zeggen, maar ik vond het sterk van hem dat hij gewoon op die demonstrant afstapte en even in discussie ging. Die vrouw wist volgens mij meteen niet meer waar ze het moest zoeken.
  woensdag 2 november 2005 @ 08:59:17 #95
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31888553
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:43 schreef Suko het volgende:
[afbeelding]

Geen moment uit mijn gedachten en dat blijft zo!

Het vrije woord blijft bestaan!
pi_31888563
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:55 schreef Kozzmic het volgende:
Je kan veel van Balkenende zeggen, maar ik vond het sterk van hem dat hij gewoon op die demonstrant afstapte en even in discussie ging. Die vrouw wist volgens mij meteen niet meer waar ze het moest zoeken.
Inderdaad, heel sterk.

Die mevrouw zien we waarschijnlijk vanavond wel bij Barend en Van Dorp
  woensdag 2 november 2005 @ 09:06:56 #97
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31888640
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, heel sterk.

Ik heb het helaas moeten missen (werk enzo ) Hopelijk vanavond een samenvatting....
  woensdag 2 november 2005 @ 18:49:36 #98
45511 TimmyAsd
pi_31904475
quote:
Op woensdag 2 november 2005 08:59 schreef SCH het volgende:

Ze was iig op AT5
pi_31905411
quote:
Op woensdag 2 november 2005 18:49 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ze was iig op AT5
Wat zei ze?
  woensdag 2 november 2005 @ 19:21:40 #100
45511 TimmyAsd
pi_31905507
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat zei ze?
Ze had een spandoek oid gemaakt, en ze was blij dat Balkenende daar iets over zei. Meer wilde ze absoluut niet zeggen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')