Misschien wel leuk voor een pittige discoursquote:Beste Ebru,
Naar aanleiding van je uitspraken op RADIO 1 vorige week stuur ik je deze mail.
Allereerst wil ik melden dat ik begrijp dat je erg verdrietig bent met de moord op wijlen Theo van G. gezien de relatie die jullie samen hadden. Desondanks vind ik dat je in de betreffende radio-uitzending toch uitspraken hebt gedaan die m.i. het respect voor elkaar niet bevorderd. Zo verkondigde je dat je oplossingen voor de huidige problematiek "beyond de wet" gingen, o.a.:
- sluiten van (alle ???) moskeeën
- terugsturen van imams naar het land van herkomst
- het verbieden van Islamitisch onderwijs
Misschien dat ik dergelijke opmerkingen moet plaatsen in het licht van jouw emoties, mocht dit niet zo zijn, en is dit op 100% rationele basis, dan begrijp ik niet hoe je tot zulke radicale standpunten kunt komen. Dergelijke "oplossingen" zullen alleen maar een nog duidelijkere 2-deling in de hand werken. De 2-deling was op de radio helaas goed hoorbaar, getuige het "hou je bek" dat je riep richting de Marokkaanse. Natuurlijk gun ik het je dat je je afreageerd, alleen als publiek persoon, zoals jij, heb je een bepaalde verantwoordelijkheid ben ik van mening.
Mijn conclusie is dat we elkaar moeten vinden op de gulden middenweg, want alle radicale ideeën zijn verkeerd, niet alleen de Islamitische. Respect voor elkaar moet altijd het uitgangspunt zijn.
Het lijkt tegenwoordig wel of provocatie en wederzijds irriteren een vereiste zijn in een debat. M.i. zou wat meer genuanceerdheid wenselijk zijn.
Ik hoop dat je een reactie terugstuurt als je daar tijd voor hebt. In ieder geval alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Yes, hoezo ?quote:Op donderdag 11 november 2004 02:28 schreef Overlast het volgende:
BSB, ben jij dat echt??
![]()
Ik weet helaas de naam niet meer. Anders had ik het wel vermeldtquote:Op donderdag 11 november 2004 02:32 schreef Dagonet het volgende:
In welk radio programma was zij te gast BSB?
Kan een mod de topictitel wijzigen ?quote:Op donderdag 11 november 2004 02:34 schreef Tarak het volgende:
Ze heet Umar.![]()
Ja zou ik ook wel willen weten.quote:Op donderdag 11 november 2004 02:32 schreef Dagonet het volgende:
In welk radio programma was zij te gast BSB?
Dat overkwam mij ook inderdaad, dat is één van de redenen dat ik haar heb gemailedquote:Op donderdag 11 november 2004 02:35 schreef Steijn het volgende:
Wat een schreeuwlelijk is dat zeg. Ik hoorde haar ook op de radio en ik kreeg plaatsvervangede schaamte.
Als het maar overkomt, hier en daar een verkeerd voltooid deelwoord is geen probleem lijkt mequote:Op donderdag 11 november 2004 02:36 schreef beelz het volgende:
Ik zou het mailtje opnieuw sturen maar dan in correct Nederlands...
tnxquote:Op donderdag 11 november 2004 02:38 schreef Dagonet het volgende:
TT aangepast.
Ikkemem, wat is er kul aan de brief?
Soms is er een hele goede redenen om "hou je bek" tegen iemand te schreeuwen. Zeker als het megakut "mannen geilen op een hoofddoekje" Fatima Elatik was, die denkt dat haar argumenten sterker worden als ze sneller en harder gaat ijlen praten.quote:De 2-deling was op de radio helaas goed hoorbaar, getuige het "hou je bek" dat je riep richting de Marokkaanse.
quote:Op donderdag 11 november 2004 02:39 schreef Tarak het volgende:
Daar zitten natuurlijk ook machtspolitieke redenen aan waarom Marokko daar niet aan wil.
Helaas is die aflevering niet meer te beluisteren.quote:Op donderdag 11 november 2004 02:43 schreef Diablo_GT het volgende:
Ze was te gast bij Casa Luna, NCRV. Tenminste volgens haar site.
[link]http://www.theovangogh.nl/ebru_74.html[/link]
Ze heeft een beetje wassenaars accent en de manier van praten, ook dat felle, heeft veel weg van corpsvrouwen. Ik vind het wel grappig en ik hou er wel van. Daar moet je een beetje doorheen prikken.quote:Op donderdag 11 november 2004 02:44 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Los van het feit dat Ebru Umar een lelijke bekakte schreeuwlelijk
Ik vond Fatima Elatik overigens ijzersterk, ze bewaarde haar geduld, qua inhoud en manier van discussiëren lijkt ze wel op mequote:Op donderdag 11 november 2004 02:42 schreef Tarak het volgende:
[..]
Soms is er een hele goede redenen om "hou je bek" tegen iemand te schreeuwen. Zeker als het megakut "mannen geilen op een hoofddoekje" Fatima Elatik was, die denkt dat haar argumenten sterker worden als ze sneller en harder gaat ijlen praten.
[schotvooropendoelmodus]quote:Op donderdag 11 november 2004 02:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vond Fatima Elatik overigens ijzersterk, ze bewaarde haar geduld, qua inhoud en manier van discussiëren lijkt ze wel op me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |