Zeer ongepast. Van Gogh heeft menig column besteed aan het afkraken van die incapabele mevrouw, dat lijkt mij voldoende reden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:29 schreef Tarak het volgende:
Aanstaande woensdag is de herdenkingsbijeenkomst van Theo van Gogh. Afgelopen vrijdag zag ik op NOVA politiek dat Fatima Elatik zichzelf ook had uitgenodigd. Ik moest gelijk denken aan de column van Pamela Hemelrijk van afgelopen dinsdag (?) waarin ze haar kritiek uit op de mensen die zichzelf uitgenodigd hebben en aangeeft dat het nog net niet zo is dat Fatima Elatik uit de koran gaat voorlezen.
Welnu, Elatik heeft zichzelf uitgenodigd, is het wel gepast dat iemand die een verklaard tegenstander is van de vrijheid van meningsuiting (zie toestaan van Aisha) bij een herdenkingsbijeenkomst van Theo van Gogh aanwezig is, die nota bene doodgestoken is vanwege ditzelfde recht. Het is natuurlijk een verantwoordelijkheid van de familie van Van Gogh, maar wat zou jij doen? Haar laten weten dat haar aanwezigheid niet op prijs wordt gesteld of niet?
Persoonlijk vind ik het dus ongepast dat ze komt. Ik begrijp best dat ze hoopt dat er veel mannen zijn die op haar hoofddoek geilen (dat doen mannen volgens Elatik. Nee, ik ken ze ook niet). En ik begrijp ook dat ze door de PvdA daar naartoe wordt gezonden omdat ze als de dood zijn dat andere partijen ook marokkaanse "woordvoerders" van enig belang krijgen. De PvdA wil die marokkaanse stem graag houden.
Vind jij het gepast dat ze komt of niet? En waarom denk jij dat ze gaat?
Doe niet zo belachelijk. Het is idioot om een vrouw die Van Gogh verachtte op zijn herdenking te laten komen. Als je dat niet inziet moet je je laten nakijken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:46 schreef Posdnous het volgende:
Wat een belachelijke gedachtegang. Iemand die iemand anders wil herdenken mag dit niet doen omdat ze haar eigen principes heeft.
Ook al heeft ze niemand neergestoken, zij hoort schijnbaar wel in hetzelfde groepje mensen die er op uit waren..
Anderszins past het mijns inziens heel goed bij Theo van Gogh dat iemand ondanks alle kritiek zijn mening geeft. Daar stond hij voor, toch?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:43 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zeer ongepast. Van Gogh heeft menig column besteed aan het afkraken van die incapabele mevrouw, dat lijkt mij voldoende reden.
Exact.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:52 schreef wadgem het volgende:
[..]
Anderszins past het mijns inziens heel goed bij Theo van Gogh dat iemand ondanks alle kritiek zijn mening geeft. Daar stond hij voor, toch?
Maar een herdenking is daar niet bepaald de juiste plaats voor, vind je ook niet?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:52 schreef wadgem het volgende:
[..]
Anderszins past het mijns inziens heel goed bij Theo van Gogh dat iemand ondanks alle kritiek zijn mening geeft. Daar stond hij voor, toch?
Hij zou vooral genoten hebben van de enorme hypocrisie waar Elatik zich zonder enige scrupules aan bezondigd door daar aanwezig te zijn. Het toppunt zou zijn als ze of uit de Koran zou voorlezen of de andere kant op: het handvat van het mes waar TvG mee neer was gestoken ter plekke als dildo zou gebruiken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:52 schreef wadgem het volgende:
[..]
Het is nogal raar om bij de herdenking aanwezig te zijn van iemand die je afschuwelijk vindt, vind je ook niet? Voor wie of waarom ga je er nu naar toe?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:46 schreef Posdnous het volgende:
Wat een belachelijke gedachtegang. Iemand die iemand anders wil herdenken mag dit niet doen omdat ze haar eigen principes heeft.
Ook al heeft ze niemand neergestoken, zij hoort schijnbaar wel in hetzelfde groepje mensen die er op uit waren..
Zou het misschien kunnen dat je iemand afschuwelijk vindt, maar niettemin zijn moord veroordeelt en nog meer verafschuwt, en dat naar buiten wil brengen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:02 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het is nogal raar om bij de herdenking aanwezig te zijn van iemand die je afschuwelijk vindt, vind je ook niet? Voor wie of waarom ga je er nu naar toe?
Holman, Umar, Hemelrijk, ex-vrouw + kind komen niet. Verdonk is - net zoals de demonstratie vorig jaar - op uitdrukkelijk verzoek van de familie uitgenodigd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:54 schreef Verbal het volgende:
Och, Theodor Holman zal er ook wel weer zijn, in zijn rol van 'DE vriend van Theo', dus wat zou het dan nog uitmaken of Fatima Elatik, Hirsi Ali of de familie B. mee komen doen?
V.
Iemands ideeen vreselijk vinden of iemand als persoon vreselijk vinden zijn nogal verschillende zaken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:02 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het is nogal raar om bij de herdenking aanwezig te zijn van iemand die je afschuwelijk vindt, vind je ook niet? Voor wie of waarom ga je er nu naar toe?
Was Elatik niet één van diegene die vonden dat Van Gogh toch wel erg ver ging?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zou het misschien kunnen dat je iemand afschuwelijk vindt, maar niettemin zijn moord veroordeelt en nog meer verafschuwt, en dat naar buiten wil brengen?
Ik roep maar wat...
V.
Nou en?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Was Elatik niet één van diegene die vonden dat Van Gogh toch wel erg ver ging?
Vast wel. Dat vond ik ook.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Was Elatik niet één van diegene die vonden dat Van Gogh toch wel erg ver ging?
Dus bij jouw begrafenis mogen je grootste vijanden aanwezig zijn?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Iemands ideeen vreselijk vinden of iemand als persoon vreselijk vinden zijn nogal verschillende zaken.
En zelfs al vind je iemand vreselijk dan is dat nog geen reden het dan maar oke te vinden dat iemand dood is, dus de reden om zo iemand dan maar niet te kunnen herdenken ontgaat me een beetje. Sterker nog, ik vind het nogal achterlijk.
Uiteraard.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dus bij jouw begrafenis mogen je grootste vijanden aanwezig zijn?
Ik meld het nog even om haar hypocrisie nog even te benadrukken.quote:
Daar moet je toch niet te moeilijk over doen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wat is er nog ongepast als een herdenking tot zo'n happening verworden is? Ik zie geen reden waarom haar aanwezigheid binnen deze context enige speciale aandacht verdient.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:29 schreef Tarak het volgende:Vind jij het gepast dat ze komt of niet?
Misschien wil ze er ook wel eens uit. Of misschien wil ze gewoon laten zien dat je met elkaar van mening kan verschillen, maar toch gewoon respect voor elkaar op kunt brengen... wie weet.quote:En waarom denk jij dat ze gaat?
Niet in elk geval. Ik heb voor mijn begrafenis een lijstje laten maken van mensen die uitdrukkelijk moet worden gemeld dat ze niet welkom zijn. Dit in het geval van een gewone dood.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Tja, ik vond Van Gogh ook vrij hypocriet, maar goed.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:08 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik meld het nog even om haar hypocrisie nog even te benadrukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |