abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31866448
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat er 11 mensen zijn omgekomen wil niet op voorhand zeggen dat er grote fouten gemaakt zijn.

Sommige dingen geburen en zijn nauwlijks te voorkomen, hoe kan het dat mensen verdrinken terwijl ze wel diploma B hebben?

Door onvoorziene omstandigheden bijv, maar ik ben het met je eens dat er de schijn heerst dat er gruwelijke fouten gemaakt zijn.
Toch moeten we eerst het onderzoek afwachten vind ik, of er moeten betrouwbare bronnen komen met nieuwe feiten.
Het ligt hier toch echt anders.
De overheid sluit mensen op en heeft maar te zorgen dat die mensen niks overkomt. Zo simpel ligt het.
pi_31866586
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Het ligt hier toch echt anders.
De overheid sluit mensen op en heeft maar te zorgen dat die mensen niks overkomt. Zo simpel ligt het.
Net zoals de overheid zorgdraagt voor TBS-patienten, zodat zij geen gevaar vormen voor jou en mij, ook daar gaat het weleens fout.
Yeah baby Yeah!
pi_31866649
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:24 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Net zoals de overheid zorgdraagt voor TBS-patienten, zodat zij geen gevaar vormen voor jou en mij, ook daar gaat het weleens fout.
Slechte vergelijking. Daar gaat het meestal om proefverlof, een democratisch bepaald instrument.

Hier gaat het om opsluiting - ik heb ook wel eens in de cel gezeten en moet er niet aan denken dat er toen iets dergelijks was gebeurd.
pi_31866724
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Daar gaat het meestal om proefverlof, een democratisch bepaald instrument.

Hier gaat het om opsluiting - ik heb ook wel eens in de cel gezeten en moet er niet aan denken dat er toen iets dergelijks was gebeurd.
ik heb er ook ervaring mee en ik dacht aan dezelfde dingen, maar wat als ik zelf brand had gesticht of als de brand door gedetineerden is aangestoken en zij een normale reddingspoging onmogelijk hebben gemaakt?
Yeah baby Yeah!
pi_31867065
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:30 schreef Elgigante het volgende:

[..]

ik heb er ook ervaring mee en ik dacht aan dezelfde dingen, maar wat als ik zelf brand had gesticht of als de brand door gedetineerden is aangestoken en zij een normale reddingspoging onmogelijk hebben gemaakt?
Ik heb geen indicaties in die richting gehoord maar er zullen vast complicerende factoren zijn maar:

De overheid heeft een zorgplicht voor gedetineerden en die is hier niet nagekomen.
pi_31867174
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb geen indicaties in die richting gehoord maar er zullen vast complicerende factoren zijn maar:

De overheid heeft een zorgplicht voor gedetineerden en die is hier niet nagekomen.
Hoe weet jij dat die niet volgens richtlijnen (want we spreken over Nederland en da spreken we over beleid/richtlijnen en regels) verlopen is?
Het enige wat is kan bedenken is het stekker-verhaal, de rest moet blijken uit onderzoek.
Yeah baby Yeah!
pi_31867735
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat die niet volgens richtlijnen (want we spreken over Nederland en da spreken we over beleid/richtlijnen en regels) verlopen is?
Het enige wat is kan bedenken is het stekker-verhaal, de rest moet blijken uit onderzoek.
Er zijn 11 mensen omgekomen, dat is niet volgens de richtlijnen en als het volgens de richtlijnen is dan deugen die richtlijnen niet. Dat klinkt misschien wat flauw maar volgens mij ligt het wel zol.
pi_31867861
Ik vind dat we die mensen zo veel mogelijk moeten begeleiden en psychiatrische hulp moeten bieden om deze vreselijke ramp te verwerken. Desnoods komen we ze financieel tegemoet. Maar ik zie niet in wat een verblijfsvergunning er verder mee te maken heeft.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_31867937
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn 11 mensen omgekomen, dat is niet volgens de richtlijnen en als het volgens de richtlijnen is dan deugen die richtlijnen niet. Dat klinkt misschien wat flauw maar volgens mij ligt het wel zol.
Dit ben ik volledig met je eens, maar op dit moment staan er nog 99 van de 100 vragen open dus denk ik dat het weinig zinvol is om nu een hoofdschuldige aan te wijzen, al vind ik dat áls een gedetineerde brand sticht, dit binnen een minuut geblust moet kunnen worden.

Dat bewakers aan de andere kant van een terrein tv gaan zitten kijken vind ik dus niet kunnen.
Yeah baby Yeah!
pi_31868630
Verdonk houdt vast aan 'zeer adequaat' optreden

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft dinsdag in de Tweede Kamer opnieuw grote ergernis gewekt door haar uitspraak dat "zeer adequaat" is gehandeld door het personeel bij de brand op Schiphol. De bewindsvrouw probeerde het in het vragenuurtje op te nemen voor de medewerkers van het afgebrande cellencomplex die volgens haar ook getraumatiseerd zijn.

Ze voegde eraan toe dat ze dit zegt "vanuit de optiek van wat we tot nu toe weten." Verdonk vindt het niet terecht dat deze mensen publiekelijk "aan de schandpaal" worden genageld door belangenorganisaties en personen. "In Nederland ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen", aldus de minister

Bron: Nu.nl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op basis van de huidige gegevens kun je nog geen conclusies trekken en kun je woorden als adequaat handelen eigenlijk niet in de mond nemen.
Dat iedere betrokkene getraumatiseerd is kan ik ook wel begrijpen, maar om daar de waarheid voor te verdraaien gaat me te ver.
Ik kijk (en ik denk velen met mij) de bestuurders meer op dit drama aan dan de directe bewaarders.

Verdonk hoeft imo niet altijd zo'n rechte rug te houden, zeker niet nu het nog zo gevoelig ligt, gelijk heeft ze door te wijzen op de voorlopige onschuld bij de betrokkeken, maar om ze nu al buiten schot te laten is niet juist.
Yeah baby Yeah!
pi_31869538
TWEEDE KAMER - BRAND SCHIPHOL
Nog iets uitgebreider:

ANP/256 BIN/3 1/11/2005, 15:50 TK01 SCHIPHOL+AC; TK-SCHIPHOL-VERDONK

TWEEDE KAMER - BRAND SCHIPHOL

Verdonk houdt vast aan adequaat optreden (2)

N i e u w bericht, meer informatie

DEN HAAg (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft dinsdag in de Tweede Kamer opnieuw grote ergernis gewekt door haar uitspraak dat ,,zeer adequaat'' is gehandeld door het personeel bij de brand op Schiphol. De bewindsvrouw probeerde het in het vragenuurtje op te nemen voor de medewerkers van het afgebrande cellencomplex die volgens haar ook getraumatiseerd zijn.

Ze voegde eraan toe dat ze dit zegt ,,vanuit de optiek van wat we tot nu toe weten''. Verdonk vindt het niet terecht dat deze mensen publiekelijk ,,aan de schandpaal'' worden genageld door belangenorganisaties en personen. ,,In Nederland ben je onschuldig totdat het tegendeel is bewezen'', aldus de minister.

Verdonk vindt niet dat ze hiermee vooruit loopt op het onderzoek, waar onder meer D66, GroenLinks, SP en de ChristenUnie op wezen. Zij hamerden er bij de minister op dat zij schrijnende signalen krijgen die afwijken van wat Verdonk zelf zegt. Verdonk zei die signalen niet te hebben gekregen.

Van Gent (GroenLinks) vond het niet adequaat dat de minister dat woord gebruikt, want ,,u weet nog een heleboel niet. Deze term kan leiden tot veel misverstanden''. Verdonk bleef echter bij haar standpunt en meldde na afloop dat zij haar mening ook zal herzien mocht dat naar aanleiding van het onderzoek noodzakelijk blijken.

De bewindsvrouw wilde verder niets weten van een andere opvang voor degenen die de brand hebben overleefd, waar GroenLinks en de SP op aandrongen. Zij zijn nu overgeplaatst in cellen in Zeist (130 personen), de detentieboot in Rotterdam (96) en het bureau van de marechaussee (8). Verdonk benadrukte dat zij een zorgvuldige en humane begeleiding krijgen van twaalf psychologen.

GroenLinks maakt zich zorgen over de opsluiting van vier personen alleen in een cel. Maar Verdonk zei dat het om een observatiecel gaat, waar personen zijn ondergebracht op advies van een arts en een psychiater.

GroenLinks heeft verder bij het bestuur van de Tweede Kamer verzocht om een tijdelijke parlementaire commissie in te stellen. Die kan dan de besluiten en de informatievoorziening van het kabinet controleren en coördineren zolang de onderzoeken nog lopen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 18:44:03 #87
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_31873433
Mevrouw Verdonk liegt de boel weer flink bij elkaar. Kennelijk geniet ze ervan de nabestaanden en overlevenden van deze brand het leven nog eens extra zuur te maken. DE VVD en het CDA in de 2de kamer mogen trots zijn op de steun aan deze minister. Wat een tuig daar in de tweede kamer.

Maar wat je hier ook zegt er wordt toch alleen maar hatelijk gedaan.
pi_31873487
Die detentieboot in Rotterdam schijnt pas echt goed brandgevaarlijk te zijn
  dinsdag 1 november 2005 @ 19:00:15 #89
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_31873885
Die Nigeriaan getrouwd met een Nederlandse vrouw die in een isoleercel beland is. En waarvan de schoonmoeder hemel en aarde moest bewegen om een levens teken te ontvangen.
pi_31873935
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:45 schreef SCH het volgende:
Die detentieboot in Rotterdam schijnt pas echt goed brandgevaarlijk te zijn
daar vormt het bluswater echter geen probleem, maar er klopt wel meer niet bij die boten heb ik het idee
Yeah baby Yeah!
pi_31874660
Toch wel frappant dat Verdonk op vrijwel alle vragen antwoordt dat het onderzoek moet worden afgewacht, behalve de vraag over hoe de bewakers hebben gehandeld, dat is voor haar al duideilijk.
pi_31874759
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Toch wel frappant dat Verdonk op vrijwel alle vragen antwoordt dat het onderzoek moet worden afgewacht, behalve de vraag over hoe de bewakers hebben gehandeld, dat is voor haar al duideilijk.
het lijkt Donner wel inderdaad, die roept iets wat hij diezelfde dag nog moet terugnemen.

Ik vind het netjes dat ze op de bres springt voor de medewerkers van de gevangenis, maar dat kan ook op een andere manier dan suggereren dat er niets fout gegaan is.
En als die medwerekers fouten hebben begaan dan zij het zo en dan zal dat wel consequenties hebben, maar ik denk ook dat de kritiek die er nu is op de medwerkers het risico van het vak is.
Yeah baby Yeah!
pi_31875196
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:50 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Beetje overdreven verwoording.
Maar het klopt wel. Als je de boel in brand steekt, dan mag je wel blijven. Tenminste, dat is de redenatie van Ali.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31875265
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Maar het klopt wel. Als je de boel in brand steekt, dan mag je wel blijven. Tenminste, dat is de redenatie van Ali.
Als iemand hier een brand heeft gesticht, is ie waarschijnlijk dood. Dus hoezo blijven?
pi_31875317
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Als iemand hier een brand heeft gesticht, is ie waarschijnlijk dood. Dus hoezo blijven?
Waarschijnlijk. Misschien wel, misschien niet. Feit is dat een brand er voor zorgt dat iemand mag blijven of niet. Tenminste, volgens de redenatie van Ali.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31875363
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Misschien wel, misschien niet. Feit is dat een brand er voor zorgt dat iemand mag blijven of niet. Tenminste, volgens de redenatie van Ali.

Maar niet degene die de brand sticht, want die's vrijwel zeker dood.
pi_31875413
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat weet je natuurlijk niet, hij kan in een andere cel of in een andere ruimte brand gesticht hebben.

Een van de advocaten van de asielzoekers ging er vanuit dat de brand door (een van) de gedetineerden is aangestoken, omdat ze alles in het werk stellen om uitzetting te voorkomen/saboteren.

Als de conclusie dan is dat je asiel krijgt is hier een verschrikkelijk precedent geschapen.
Yeah baby Yeah!
pi_31875473
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat weet je natuurlijk niet, hij kan in een andere cel of in een andere ruimte brand gesticht hebben.

Een van de advocaten van de asielzoekers ging er vanuit dat de brand door (een van) de gedetineerden is aangestoken, omdat ze alles in het werk stellen om uitzetting te voorkomen/saboteren.

Als de conclusie dan is dat je asiel krijgt is hier een verschrikkelijk precedent geschapen.
Maar wel een precedent dat nog steeds in het niet valt bij de 11 doden die er zijn gevallen omdat de overheid gefaald heeft.
pi_31875490
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoe wil je dat doen als je opgesloten zit?
pi_31875502
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar niet degene die de brand sticht, want die's vrijwel zeker dood.
Da's niet zeker natuurlijk. Als hij dood is, dan zorgt 'n actie van een of andere halve gare er voor dat bepaalde mensen mogen blijven. Da's aanzetting tot...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')