Het ligt hier toch echt anders.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat er 11 mensen zijn omgekomen wil niet op voorhand zeggen dat er grote fouten gemaakt zijn.
Sommige dingen geburen en zijn nauwlijks te voorkomen, hoe kan het dat mensen verdrinken terwijl ze wel diploma B hebben?
Door onvoorziene omstandigheden bijv, maar ik ben het met je eens dat er de schijn heerst dat er gruwelijke fouten gemaakt zijn.
Toch moeten we eerst het onderzoek afwachten vind ik, of er moeten betrouwbare bronnen komen met nieuwe feiten.
Net zoals de overheid zorgdraagt voor TBS-patienten, zodat zij geen gevaar vormen voor jou en mij, ook daar gaat het weleens fout.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ligt hier toch echt anders.
De overheid sluit mensen op en heeft maar te zorgen dat die mensen niks overkomt. Zo simpel ligt het.
Slechte vergelijking. Daar gaat het meestal om proefverlof, een democratisch bepaald instrument.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Net zoals de overheid zorgdraagt voor TBS-patienten, zodat zij geen gevaar vormen voor jou en mij, ook daar gaat het weleens fout.
ik heb er ook ervaring mee en ik dacht aan dezelfde dingen, maar wat als ik zelf brand had gesticht of als de brand door gedetineerden is aangestoken en zij een normale reddingspoging onmogelijk hebben gemaakt?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Daar gaat het meestal om proefverlof, een democratisch bepaald instrument.
Hier gaat het om opsluiting - ik heb ook wel eens in de cel gezeten en moet er niet aan denken dat er toen iets dergelijks was gebeurd.
Ik heb geen indicaties in die richting gehoord maar er zullen vast complicerende factoren zijn maar:quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:30 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik heb er ook ervaring mee en ik dacht aan dezelfde dingen, maar wat als ik zelf brand had gesticht of als de brand door gedetineerden is aangestoken en zij een normale reddingspoging onmogelijk hebben gemaakt?
Hoe weet jij dat die niet volgens richtlijnen (want we spreken over Nederland en da spreken we over beleid/richtlijnen en regels) verlopen is?quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb geen indicaties in die richting gehoord maar er zullen vast complicerende factoren zijn maar:
De overheid heeft een zorgplicht voor gedetineerden en die is hier niet nagekomen.
Er zijn 11 mensen omgekomen, dat is niet volgens de richtlijnen en als het volgens de richtlijnen is dan deugen die richtlijnen niet. Dat klinkt misschien wat flauw maar volgens mij ligt het wel zol.quote:Op dinsdag 1 november 2005 14:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat die niet volgens richtlijnen (want we spreken over Nederland en da spreken we over beleid/richtlijnen en regels) verlopen is?
Het enige wat is kan bedenken is het stekker-verhaal, de rest moet blijken uit onderzoek.
Dit ben ik volledig met je eens, maar op dit moment staan er nog 99 van de 100 vragen open dus denk ik dat het weinig zinvol is om nu een hoofdschuldige aan te wijzen, al vind ik dat áls een gedetineerde brand sticht, dit binnen een minuut geblust moet kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn 11 mensen omgekomen, dat is niet volgens de richtlijnen en als het volgens de richtlijnen is dan deugen die richtlijnen niet. Dat klinkt misschien wat flauw maar volgens mij ligt het wel zol.
daar vormt het bluswater echter geen probleem, maar er klopt wel meer niet bij die boten heb ik het ideequote:Op dinsdag 1 november 2005 18:45 schreef SCH het volgende:
Die detentieboot in Rotterdam schijnt pas echt goed brandgevaarlijk te zijn
het lijkt Donner wel inderdaad, die roept iets wat hij diezelfde dag nog moet terugnemen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Toch wel frappant dat Verdonk op vrijwel alle vragen antwoordt dat het onderzoek moet worden afgewacht, behalve de vraag over hoe de bewakers hebben gehandeld, dat is voor haar al duideilijk.
Maar het klopt wel. Als je de boel in brand steekt, dan mag je wel blijven. Tenminste, dat is de redenatie van Ali.quote:
Als iemand hier een brand heeft gesticht, is ie waarschijnlijk dood. Dus hoezo blijven?quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Maar het klopt wel. Als je de boel in brand steekt, dan mag je wel blijven. Tenminste, dat is de redenatie van Ali.
Waarschijnlijk. Misschien wel, misschien niet. Feit is dat een brand er voor zorgt dat iemand mag blijven of niet. Tenminste, volgens de redenatie van Ali.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Als iemand hier een brand heeft gesticht, is ie waarschijnlijk dood. Dus hoezo blijven?
quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. Misschien wel, misschien niet. Feit is dat een brand er voor zorgt dat iemand mag blijven of niet. Tenminste, volgens de redenatie van Ali.
Dat weet je natuurlijk niet, hij kan in een andere cel of in een andere ruimte brand gesticht hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Als iemand hier een brand heeft gesticht, is ie waarschijnlijk dood. Dus hoezo blijven?
Maar wel een precedent dat nog steeds in het niet valt bij de 11 doden die er zijn gevallen omdat de overheid gefaald heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, hij kan in een andere cel of in een andere ruimte brand gesticht hebben.
Een van de advocaten van de asielzoekers ging er vanuit dat de brand door (een van) de gedetineerden is aangestoken, omdat ze alles in het werk stellen om uitzetting te voorkomen/saboteren.
Als de conclusie dan is dat je asiel krijgt is hier een verschrikkelijk precedent geschapen.
Hoe wil je dat doen als je opgesloten zit?quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, hij kan in een andere cel of in een andere ruimte brand gesticht hebben.
Da's niet zeker natuurlijk. Als hij dood is, dan zorgt 'n actie van een of andere halve gare er voor dat bepaalde mensen mogen blijven. Da's aanzetting tot...quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar niet degene die de brand sticht, want die's vrijwel zeker dood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |