Jaquote:
quote:Op donderdag 3 november 2005 13:09 schreef freecell het volgende:
[..]
JaIk was ook oprecht verbaasd daarover. Heb maar lekker met mijn stagebegeleidster meegelachen!
* freecell is ook een beetje vreemd
laatst rende ik op een hele groep leerlingen af om ze te laten schrikken, riep heel hard "waaaah" en sprong midden in de groep.
..... gleed door, struikelde over een leerling, maakte een koprol en kwam in kleermakerszit uit......
Commentaar leerling: ja mevrouw, linoleum is glad![]()
![]()
als ze me daar nog serieus nemen
De meeste mensen lachen vooral OM mijquote:Op donderdag 3 november 2005 13:12 schreef ymme het volgende:
[..]
Jij bent er dus echt iemand, waarmee je altijd wat te lachen hebt.
Lang leve de gezelligheid. En beetje gek is niet erg..
Een dieetmeeting, als ik het goed begrijpquote:Op donderdag 3 november 2005 13:14 schreef freecell het volgende:
[..]
De meeste mensen lachen vooral OM mij
Ik ben dus zo'n type die mensen OF mogen OF totaal niet. Gelukkig is mijn ervaring dat dat wel kan veranderen.
Maarre de mensen die meegaan naar zuidwolde, zullen het wel zien
Ja zeker......quote:Op donderdag 3 november 2005 16:55 schreef Liejannuh het volgende:
Nee joh! Bruine boterhammen zijn veel beter dan wit brood en tartaar is mager vlees!
Het was een stuk erger als je net 2 witte boterhammen met vruchtenhagel op had ofzo!
Waren het lekkere boterhammen??
nou ik heb hierbij eigenlijk mijn twijfelsquote:Op donderdag 3 november 2005 17:17 schreef ymme het volgende:
[..]
Ja zeker......
Ik ga zo de aardappels opzetten. voor de rauwe andijvie stampot met spekjes (die ik eerst op een keukpapiertje laat uitlekken).
Dan heb ik in het totaal vandaag op:
1 trosje druiven
2 droge cracottes
1 appel
2 boterhammen met tartaar
3 opscheplepels andijviestampot..
Gaat de goede kant op lijkt mij.
Hahaha, ik zeg meestal dat ik nog zo'n sticker op m'n kont moet gaan plakken met "pas op, zwenkt uit"quote:Op donderdag 3 november 2005 07:16 schreef Faat het volgende:
Bij mensen red ik me er meestal uit met een lach en zeg ook direct, sorry meneer/mevrouw, ik
heb mezelf iets slanker ingeschat en dacht dat ik makkelijk achter u langs kon. Moeten ze zelf
dan vaak ook wel om lachen dus echt een ramp is het niet, alhoewel het natuurlijk wel stom is
quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:09 schreef freecell het volgende:
Ik weet niet wát isabeau met haar weegschaal doet, maar zo kan ik ook snel afvallen. Ga ik gisteravond even op haar weegschaal staan: 79 met kleren aan.
Doe ik dat vanmorgen weer.Dus:
-ik kijk
-ik denk: ok, 37,5 KG
-ik denk wáááát????
-ik knipper
-ik kijk nog eens, ja, echt, 37,5 KG staat er op de weegschaal.
Zou dit resultaat hebben:
oud: Freecell(1m74) (25,76) was 87 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 65 kg wegen -9
nieuw: Freecell (1m74) (13,21)was 87 KG, weegt nu 37,5 KG en wil graag 65 KG wegen -49,5
naaaaah! toch maar niet![]()
Goed gedaan hoorquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:09 schreef poohy het volgende:
Zo, hehe ik heb weer een internetverbinding![]()
Het lijnen gaat echt hartstikke goed, heb al het gevoel dat het een nieuwe etensstijl voor me is geworden. Ik geniet echt van mijn all bran en mijn heerlijke saladesHet gaat echt supermakkelijk deze keer
Door gezond te eten zit ik echt ontzettend goed in mijn vel. Ben sinds jaren weer een ochtendmens (tot afgrijzen van mijn collega's), heb geen middagvreetbui meer, voel me over de gehele dag een stuk energieker en zo kan ik nog wel een tijd door gaan. Het is ongelovelijk hoe eten invloed op je kan hebben. Ik voel me (serieus) een heel ander mens
Ik ben me nu zo bewust van deze verandering dat ik echt NOOIT meer zo wil zijn zoals eerst. En dan heb ik het nog geen eens over de kilo's die ik ben kwijtgeraakt..
Dat is er uit![]()
In ieder geval ben ik pas zeven weken bezig, dus ik juich vast te vroeg.. Ik heb nu trouwens een mountainbike gekocht en fiets elke dag met veel plezier naar mijn werk. De sportschool heb ik opgezegd want ik vond het toch niet zo heel erg leuk (dat was ook wel te verwachten)
Ik was even weegschaalloos, maar nu is er eentje opgeduikeld op m'n werk. Wat dat ding daar doet, weet niemand maar nu weeg ik me alsnog elke dag![]()
In ieder geval gaf het ding goed nieuws aan![]()
Hier mijn oude regeltje
poohy (1m71) (27) was 81.4 kg, weegt nu 78.2 kg en wil graag 68 kg wegen -3.2
Nieuw:
poohy (1m71)(25.2) was 81.4, weegt nu 75.2 en wil graag 68 wegen -6.2
Wat gaaf al die foto's hier!! Echt dapper dat jullie dat durven, zo op internet![]()
Succes verder allemaal!
Ja ik bouw ook spieren op. En 2 kilo in de week is wel erg veel hoor. Meestal tussen 0,4 en 1 kilo per week haal ik. En soms af en toe iets minder gezonds wat er tafel staat, maar nog altijd val ik af en ben er blij mee. Vind het snel genoeg gaan.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:33 schreef ymme het volgende:
Gezien wat je eet, val je niet erg snel af.
nog geen kilo in de week. Dit vind ik erg raar.
Bouw jij nu meer spieren op
2 kilo in de week, ongeveer zou je verwachten. Maar ja ieder lichaam is natuurlijk anders.
ymme, je hebt een te onrealistisch beeld van normaal afvallen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:33 schreef ymme het volgende:
2 kilo in de week, ongeveer zou je verwachten. Maar ja ieder lichaam is natuurlijk anders.
Idd. De diëtiste zei nog dat ik één van haar beste voorbeelden was. Dit is ook eigenlijk geen dieet, dit is een eet patroon verandering, dat is een heel verschil. Dit is normaal eten, een dieet is te weinig eten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ymme, je hebt een te onrealistisch beeld van normaal afvallen.
Klopt de eerste week was er meteen iets van 2 kilo afquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:33 schreef Isabeau het volgende:
1-2 pond per week is het gezondst. Alleen de eerste 1-2 weken zal je wat meer afvallen dan dat.
En je eetpatroon veranderen zet pas echt zoden aan de dijk, heel even een tijdje op dieet doorbikkelen en dan terug naar je oude eetpatroon is niet zo heel slim. Dan vrees ik dat je bij de 95% van de mensen gaat horen die binnen 3 jaar weer terug op het oude gewicht is (of daarboven).
Dat is jammer van elke dieet. Zodra je normaal gaat eten, komt het er weer aan, misschien niet alles maar wel een paar kilo.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:01 schreef Liejannuh het volgende:
Het leuke van South Beach is dat de kilo's er af vliegen!
Het nadeel is dat ze er ook weer aan kunnen vliegen!
Inderdaad! Anders hou je het natuurlijk nooit vol. En elk dieet werkt, als je het maar volhoudt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:57 schreef StephanL het volgende:
Het gaat er toch om, welk dieet je ook doet, dat je er goed bij voelt
Het kan wel Isabeau, maar het is een compleet verkeerd soort van "goed voelen", je wordt eenquote:Op zaterdag 5 november 2005 20:50 schreef Isabeau het volgende:
En een dieet waarbij je heel weinig eet daar kan je je volgens mijn nooit echt goed bij voelen.
In alle jaren heb ik echt veel meer gewichtsschommelingen meegemaakt, maar dit zijn de extreemstequote:Op zondag 6 november 2005 09:36 schreef Isabeau het volgende:
Als ik alles trouwens optel ben je inmiddels 60 + 25 + 11 kilo afgevallen en dat lijkt me wel bizar veel, dus ik neem aan dat je ook nog ergens hebt gejojo'ed?
quote:Op zondag 6 november 2005 09:54 schreef Faat het volgende:
[..]
In alle jaren heb ik echt veel meer gewichtsschommelingen meegemaakt, maar dit zijn de extreemste
Van 153 kg naar 68 kg gegaan = - 85 kg
Van 68 kg naar 114 kg gegaan = + 46 kg
En ben nu van 114 kg onderweg naar de 80 kg wil en daar wil ik blijven![]()
Zo echt extreem jojo-en heb jij gedaanquote:Op zondag 6 november 2005 09:54 schreef Faat het volgende:
[..]
In alle jaren heb ik echt veel meer gewichtsschommelingen meegemaakt, maar dit zijn de extreemste
Van 153 kg naar 68 kg gegaan = - 85 kg
Van 68 kg naar 114 kg gegaan = + 46 kg
En ben nu van 114 kg onderweg naar de 80 kg wil en daar wil ik blijven![]()
Dat klinkt als een verschikkelijke ervaring.quote:Op zondag 6 november 2005 09:24 schreef Faat het volgende:
[..]
Het kan wel Isabeau, maar het is een compleet verkeerd soort van "goed voelen", je wordt een
beetje high dan en komt in een soort van roes terecht.
Ik heb zelf maandenlang op 500 calorieën per dag geleefd en ging 3 x in de week naar de sport-
school. Toen sloeg de gekte een beetje in mijn kop en ging ik experimenteren met 400/300/200
en zelfs 100 calorieën per dag en ging ik 6 x in de week naar de sportschool waar ik me 4 uur!! lang
per dag in het zweet werkte. Toen ik op een gegeven moment nog maar één volkoren cracker en
één tomaat per dag op mijn menu had staan en me een soort van verheven voelde boven iedereen
die een potje van zijn dieet maakte begon het toch wel zeer ernstige vormen aan te nemen....anorexia
De diagnose anorexia kon officieel niet bij me worden vastgesteld, omdat één van kenmerken
waaraan je moet voldoen "ondergewicht" is en ik evenzogoed nog voldoende vet op mijn lijf had.
Dat ik mezelf niet meer warm kon houden en de hele dag liep te klappertanden nam ik voor lief
en alle adviezen die ik van iedereen kreeg sloeg ik in de wind. Afvallen was mijn enige doel![]()
Mijn redding is een acute rughernia geweest waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon
lopen en mijn fanatiek sporten niet meer kon beoefenen. Na mijn operatie ben ik in mijn revalideer
periode langzaamaan steeds beetje meer gaan eten, totdat ik weer op een normaal eetpatroon zat.
Bizar rekensommetje: het eerste jaar dat ik zo bezig was viel ik 60 kilo in 12 maanden af, simpel
gezegd 1,25 kilo per week, het tweede jaar viel ik nog eens 25 kilo af en ging het langzamer.
Huidige situatie: ik eet 3 keer per dag en neem 3 tussendoortjes, calorieën tel ik niet meer, maar
ik schat dat ik zo tussen de 1200 en 1500 calorieën per dag zit. Ik zit nu in week 12 en ben 11 kilo
afgevallen, simpel gezegd 1 kilo en wat grammetjes per week.
Conclusie: maak het jezelf met een dieet zo "gemakkelijk" mogelijk de snelheid waarmee je afvalt
verschilt gewoon van persoon tot persoon en het verschil tussen superstreng en niet zo streng
is eigenlijk maar minimaal.
Ik hoop dat mensen, zoals bijvoorbeeld ymme, of wie dit ook maar leest, iets aan het verhaal hebben
Mwah, dat is nogal "dubbel" aan de ene kant had het zo zijn nare dingen, aan de andere kant isquote:Op maandag 7 november 2005 09:23 schreef ymme het volgende:
Dat klinkt als een verschikkelijke ervaring.![]()
Dus 2 ons is dan toch juist netjes FAATquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:33 schreef Isabeau het volgende:
1-2 pond per week is het gezondst. Alleen de eerste 1-2 weken zal je wat meer afvallen dan dat.
En je eetpatroon veranderen zet pas echt zoden aan de dijk, heel even een tijdje op dieet doorbikkelen en dan terug naar je oude eetpatroon is niet zo heel slim. Dan vrees ik dat je bij de 95% van de mensen gaat horen die binnen 3 jaar weer terug op het oude gewicht is (of daarboven).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |