abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31925666
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:05 schreef ymme het volgende:

[..]

Maar je past er dus WEL doorheen
Ja Ik was ook oprecht verbaasd daarover. Heb maar lekker met mijn stagebegeleidster meegelachen!
* freecell is ook een beetje vreemd
laatst rende ik op een hele groep leerlingen af om ze te laten schrikken, riep heel hard "waaaah" en sprong midden in de groep.
..... gleed door, struikelde over een leerling, maakte een koprol en kwam in kleermakerszit uit......
Commentaar leerling: ja mevrouw, linoleum is glad
als ze me daar nog serieus nemen
pi_31925698
ik zie het zo voor me, freecell!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31925729
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja Ik was ook oprecht verbaasd daarover. Heb maar lekker met mijn stagebegeleidster meegelachen!
* freecell is ook een beetje vreemd
laatst rende ik op een hele groep leerlingen af om ze te laten schrikken, riep heel hard "waaaah" en sprong midden in de groep.
..... gleed door, struikelde over een leerling, maakte een koprol en kwam in kleermakerszit uit......
Commentaar leerling: ja mevrouw, linoleum is glad
als ze me daar nog serieus nemen
Jij bent er dus echt iemand, waarmee je altijd wat te lachen hebt.
Lang leve de gezelligheid. En beetje gek is niet erg..
pi_31925788
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:12 schreef ymme het volgende:

[..]

Jij bent er dus echt iemand, waarmee je altijd wat te lachen hebt.
Lang leve de gezelligheid. En beetje gek is niet erg..
De meeste mensen lachen vooral OM mij
Ik ben dus zo'n type die mensen OF mogen OF totaal niet. Gelukkig is mijn ervaring dat dat wel kan veranderen.
Maarre de mensen die meegaan naar zuidwolde, zullen het wel zien
pi_31925898
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:14 schreef freecell het volgende:

[..]

De meeste mensen lachen vooral OM mij
Ik ben dus zo'n type die mensen OF mogen OF totaal niet. Gelukkig is mijn ervaring dat dat wel kan veranderen.
Maarre de mensen die meegaan naar zuidwolde, zullen het wel zien
Een dieetmeeting, als ik het goed begrijp

Leuk...
pi_31931526
Ik heb net 2 bruine boterhammen met tartaar op. Is dit erg

nee toch...
pi_31932515
Nee joh! Bruine boterhammen zijn veel beter dan wit brood en tartaar is mager vlees!
Het was een stuk erger als je net 2 witte boterhammen met vruchtenhagel op had ofzo!

Waren het lekkere boterhammen??
pi_31933114
quote:
Op donderdag 3 november 2005 16:55 schreef Liejannuh het volgende:
Nee joh! Bruine boterhammen zijn veel beter dan wit brood en tartaar is mager vlees!
Het was een stuk erger als je net 2 witte boterhammen met vruchtenhagel op had ofzo!

Waren het lekkere boterhammen??
Ja zeker......

Ik ga zo de aardappels opzetten. voor de rauwe andijvie stampot met spekjes (die ik eerst op een keukpapiertje laat uitlekken).

Dan heb ik in het totaal vandaag op:
1 trosje druiven
2 droge cracottes
1 appel
2 boterhammen met tartaar
3 opscheplepels andijviestampot..

Gaat de goede kant op lijkt mij.
pi_31934812
ymme, kan je dit de rest van je leven volhouden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31938625
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:17 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja zeker......

Ik ga zo de aardappels opzetten. voor de rauwe andijvie stampot met spekjes (die ik eerst op een keukpapiertje laat uitlekken).

Dan heb ik in het totaal vandaag op:
1 trosje druiven
2 droge cracottes
1 appel
2 boterhammen met tartaar
3 opscheplepels andijviestampot..

Gaat de goede kant op lijkt mij.
nou ik heb hierbij eigenlijk mijn twijfels

a: denk ik ik naar aanleiding van je eerdere posts dat je te weinig calorieen krijgt

b. ik heb heb idee (en correct me if i am wrong) dat je veel te veel bezig bent met wat je wel en niet mag eten... het is geen wedstrijd ofzo? je moet gewoon normaal eten... en niet continu moeten nadenken over wat je eet. al je er zo erg mee bezig bent en blijft als jij denk ik niet dat je het lang volhoudt en ben ik bang voor het jojo-effect....

in elk geval wel veel succes gewenst met afvallen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_31939283
quote:
Op donderdag 3 november 2005 07:16 schreef Faat het volgende:

Bij mensen red ik me er meestal uit met een lach en zeg ook direct, sorry meneer/mevrouw, ik
heb mezelf iets slanker ingeschat en dacht dat ik makkelijk achter u langs kon. Moeten ze zelf
dan vaak ook wel om lachen dus echt een ramp is het niet, alhoewel het natuurlijk wel stom is
Hahaha, ik zeg meestal dat ik nog zo'n sticker op m'n kont moet gaan plakken met "pas op, zwenkt uit" genant ja

Hardlopen red ik hooguit tot het eind van de straat, of van de metro naar de trein. Lopen kan ik best wel volhouden. Ik loop altijd wel van het station naar de universiteit en da's toch ook tien minuten, kwartiertje. En op m'n werk loop ik best veel. Ik heb nu ook zo'n stappenteller meegenomen van m'n werk en volgens mij haal ik die 10.000 op een zaterdag werken makkelijk met al dat hectische heen en weer vliegen. Door de weeks haal ik mss. geen 10.000 met zitten op college, zitten achter de pc, huiswerk maken, etc. maar ik loop altijd best veel. Op vakantie ben ik toen ook van de ene naar de andere kant van Scarborough gelopen, ik weet niet hoe ver dat is, maar het is 3,5 uur lopen. Ik had nog best terug kunnen lopen op zich, maar ik was verdwaald en kreeg honger, slingerend suikerspiegel etc, en dan is het over bij mij. Dus toen heb ik de bus teruggenomen. Dagen erna had ik erg veel last van m'n benen, maar dat kwam vermoedelijk omdat ik daar ook nog tegen de klif opgelopen was en over een berg heen moest, en dat ben ik natuurlijk niet gewend.

Ik ben nu ook best wel weer ongezond bezig trouwens. Door m'n beginnende winterdepressie heb ik geen honger, en om dan nog wat binnen te krijgen eet ik maar dingen die ik lekker vind. Fruit onder andere, maar ook chocola bijv. Vandaag gegeten:
1 bruine boterham met 24 en hagelslag
2 koppen koffie
1 kop thee
1 croissant
1 ham-kaascroissant
2 stukjes marsepein fruit (had ik enorm trek in, maar het smaakte me niet, rest van het pak staat dus nog op m'n werk)
zuurkoolstamppot met spek en worst

Lang niet genoeg voedingsstoffen dus, maar ik voel me veel te lamlendig om normaal te eten, ik heb er allemaal geen trek in. Avondeten eet ik altijd, en zo lang ik dat eet probeer ik me maar niet te druk te maken erom. Ik heb wel vaker zulke periodes, en het trekt altijd wel bij na een paar weken, en op zich ga ik daar nou niet acuut aan dood, agz ik normaal altijd wel heel gezond eet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Maeghan op 03-11-2005 21:20:21 ]
Sanity is (not) statistical
pi_31942230
Normaal doe ik niet aan lijstjes maar vandaag een uitzondering in het kader van het openbaar maken van eetpatronen.

Vandaag naar binnen gewerkt:

-kommetje caramelmuesli met halfvolle melk (ontbijt)

-gekookt eitje (late lunch)
-3 cracottes met honing/lightsmeerkaas/pate (late lunch)

-zelfmaak pizza met mozarella en stukjes bacon (avondeten)
-bakje optimel vla (toetje)

-liter water (over de dag verspreid)
-4 koppen thee

Best redelijk op die pizza na....
en natuurlijk vandaag geen groenten (tenzij tomatensaus voor de pizza meetelt ) en fruit.
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 november 2005 @ 23:58:23 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31945653
Nah, dan gooi ik ie van mij er ook maar tussen...

Ontbijt
wit bolletje met gebraden filet
kop koffie met melk en twee zoetjes

Tussendoor
klein stukje appelkoek
koffie met melk en twee zoetjes

Lunch
twee witte bolletjes met gebraden filet
koffie met melk en twee zoetjes

Tussendoor
Liga continu
halve liter Pickwick Icetea greentea

Avondeten
groot bord mihoen met kip van de chinees

Meestal probeer ik nog ergens wat fruit erdoor te gooien en eet ik zes sneden bruinbrood
ipv de witte bolletjes...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31951826
Hmmm, ik tot nu toe een mandarijntje
Straks een rijstwafel en nog een mandarijntje
Ben een beetje buikgrieperig, maar zit wel op stage, dus dan moet er niet te veel in
pi_31951934
Nou, wat ik gisteren heb gehad dan maar

Optimel aardbeienyoghurt met cruesli (hey, die yoghurt moet op, de volgende staat klaar)

Boterham met jam
2 pruimen
Optimel drinkyoghurt

Rijst met roerbakgroenten (broccoli, wortel, rode paprika, courgette) en vis (botervis, riviergarnaaltjes)
Tomaat en komkommer met balsamicoazijn

Appel met proactiv (stappenteller )
pi_31952184
Kijk... Ik heb dus ook gewoon niet veel honger op 1 dag.
Ik zit de hele dagen achter het bureau of voor school te werken, of voor mijn vriend facturen aan het uitdraaien.
En tussen door (als ik thuis ben, en niet op school) loop ik z'n 2x met de hond. Gemiddeld 45 minuten.
Dus zo heel veel beweging heb ik niet. Nou heb ik bij Wehkamp wel z'n stepapparaat besteld, die schuin gaat met de bewegingen. Dit wil ik dan 's avonds onder het soap kijken gaan doen. Dat is dus totaal 1 uur.

En misschien dat ik dan ook meer ga eten, omdat ik meer beweging heb.
pi_31952213
Gisteren heb ik trouwens nog 1 plakje leverworst op.
1 toastje met beetje file american.

pi_31985118

Ik weet niet wát isabeau met haar weegschaal doet, maar zo kan ik ook snel afvallen. Ga ik gisteravond even op haar weegschaal staan: 79 met kleren aan.
Doe ik dat vanmorgen weer.Dus:
-ik kijk
-ik denk: ok, 37,5 KG
-ik denk wáááát????
-ik knipper
-ik kijk nog eens, ja, echt, 37,5 KG staat er op de weegschaal.

Zou dit resultaat hebben:
oud: Freecell(1m74) (25,76) was 87 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 65 kg wegen -9
nieuw: Freecell (1m74) (13,21)was 87 KG, weegt nu 37,5 KG en wil graag 65 KG wegen -49,5

naaaaah! toch maar niet
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 november 2005 @ 11:11:18 #119
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31985164
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:09 schreef freecell het volgende:

Ik weet niet wát isabeau met haar weegschaal doet, maar zo kan ik ook snel afvallen. Ga ik gisteravond even op haar weegschaal staan: 79 met kleren aan.
Doe ik dat vanmorgen weer.Dus:
-ik kijk
-ik denk: ok, 37,5 KG
-ik denk wáááát????
-ik knipper
-ik kijk nog eens, ja, echt, 37,5 KG staat er op de weegschaal.

Zou dit resultaat hebben:
oud: Freecell(1m74) (25,76) was 87 kg, weegt nu 78 kg en wil graag 65 kg wegen -9
nieuw: Freecell (1m74) (13,21)was 87 KG, weegt nu 37,5 KG en wil graag 65 KG wegen -49,5

naaaaah! toch maar niet

Tip: nieuwe batterijen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31985441

Dat is wel erg veel
pi_31985756
Yeey ik heb de smaak weer te pakken! Het gaat nou al een aantal dagen goed, dus ben benieuwd . We gaan morgen een paar dagen naar Belgie, hopelijk kan ik het daar ook een beetje volhouden .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_31985842
Ik houdt het nu ook aardig goed vol...

Gisteren heb ik wel over de hele dag 1 twix op. Elk uur nam ik een hapje..

Verder nog niet gesnoept of wat dan ook..
Een veel groente-fruit gegeten.
Ik sta er zelf van te kijken hoe goed het gaat dit maal.
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:09:00 #123
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_31988238
Zo, hehe ik heb weer een internetverbinding
Het lijnen gaat echt hartstikke goed, heb al het gevoel dat het een nieuwe etensstijl voor me is geworden. Ik geniet echt van mijn all bran en mijn heerlijke salades Het gaat echt supermakkelijk deze keer Door gezond te eten zit ik echt ontzettend goed in mijn vel. Ben sinds jaren weer een ochtendmens (tot afgrijzen van mijn collega's), heb geen middagvreetbui meer, voel me over de gehele dag een stuk energieker en zo kan ik nog wel een tijd door gaan. Het is ongelovelijk hoe eten invloed op je kan hebben. Ik voel me (serieus) een heel ander mens Ik ben me nu zo bewust van deze verandering dat ik echt NOOIT meer zo wil zijn zoals eerst. En dan heb ik het nog geen eens over de kilo's die ik ben kwijtgeraakt..

Dat is er uit

In ieder geval ben ik pas zeven weken bezig, dus ik juich vast te vroeg.. Ik heb nu trouwens een mountainbike gekocht en fiets elke dag met veel plezier naar mijn werk. De sportschool heb ik opgezegd want ik vond het toch niet zo heel erg leuk (dat was ook wel te verwachten )

Ik was even weegschaalloos, maar nu is er eentje opgeduikeld op m'n werk. Wat dat ding daar doet, weet niemand maar nu weeg ik me alsnog elke dag
In ieder geval gaf het ding goed nieuws aan

Hier mijn oude regeltje

poohy (1m71) (27) was 81.4 kg, weegt nu 78.2 kg en wil graag 68 kg wegen -3.2

Nieuw:

poohy (1m71)(25.2) was 81.4, weegt nu 75.2 en wil graag 68 wegen -6.2

Wat gaaf al die foto's hier!! Echt dapper dat jullie dat durven, zo op internet

Succes verder allemaal!

pi_31988313
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:09 schreef poohy het volgende:
Zo, hehe ik heb weer een internetverbinding
Het lijnen gaat echt hartstikke goed, heb al het gevoel dat het een nieuwe etensstijl voor me is geworden. Ik geniet echt van mijn all bran en mijn heerlijke salades Het gaat echt supermakkelijk deze keer Door gezond te eten zit ik echt ontzettend goed in mijn vel. Ben sinds jaren weer een ochtendmens (tot afgrijzen van mijn collega's), heb geen middagvreetbui meer, voel me over de gehele dag een stuk energieker en zo kan ik nog wel een tijd door gaan. Het is ongelovelijk hoe eten invloed op je kan hebben. Ik voel me (serieus) een heel ander mens Ik ben me nu zo bewust van deze verandering dat ik echt NOOIT meer zo wil zijn zoals eerst. En dan heb ik het nog geen eens over de kilo's die ik ben kwijtgeraakt..

Dat is er uit

In ieder geval ben ik pas zeven weken bezig, dus ik juich vast te vroeg.. Ik heb nu trouwens een mountainbike gekocht en fiets elke dag met veel plezier naar mijn werk. De sportschool heb ik opgezegd want ik vond het toch niet zo heel erg leuk (dat was ook wel te verwachten )

Ik was even weegschaalloos, maar nu is er eentje opgeduikeld op m'n werk. Wat dat ding daar doet, weet niemand maar nu weeg ik me alsnog elke dag
In ieder geval gaf het ding goed nieuws aan

Hier mijn oude regeltje

poohy (1m71) (27) was 81.4 kg, weegt nu 78.2 kg en wil graag 68 kg wegen -3.2

Nieuw:

poohy (1m71)(25.2) was 81.4, weegt nu 75.2 en wil graag 68 wegen -6.2

Wat gaaf al die foto's hier!! Echt dapper dat jullie dat durven, zo op internet

Succes verder allemaal!

Goed gedaan hoor

En kan het nu zelfs na 6 dagen al merken. Dat ik veel fitter etc ben.
pi_31988637
Woei, ben aan ook aan het diëten geslagen met een ander voedingspatroon, gekregen van de diëtiste van de sportschool. 9 weken terug begonnen en vorige week dinsdag was ik 5 kilo afgevallen, dus 5 kilo in 8 weken. Deze week trouwens 2,3 kilo maar dat zal ook meer vocht zijn geweest want ik was een beetje ziekjes.

Mijn schema is s'ochtends ontbijt met mager worst(kipfilet, fricandeau, file american) en 30+kaas met 1 glas/beker magere melk

tussendoor magere yoghurt met een stuk fruit.

eten 4 boterhammen met mager worst of 30+ kaas.

tussendoor yoghurt met fruit

eten: 75 gram vlees, groente en aardappelen.

En per dag tussen door 2 liter water. Als ik nog honger heb, kan ik alijd een boterham nemen op magere yohgurt, is altijd goed,.

Al mijn broeken en t-shirts worden lekker te wijd Maar wacht nog even met nieuwe kleren kopen. Ik heb nu al bijna twee maanden geen patat meer gegeten en ook geen behoefte aan. Gezond eten is ok

En natuurlijk 3 keer per week fitnissen

Ik weeg nu 100.7 kilo, ik woog 108 en eind dit jaar wil ik eerst naar de 95 en dan volgend jaar zo veel mogelijk
pi_31988860
Gezien wat je eet, val je niet erg snel af.
nog geen kilo in de week. Dit vind ik erg raar.
Bouw jij nu meer spieren op

2 kilo in de week, ongeveer zou je verwachten. Maar ja ieder lichaam is natuurlijk anders.
pi_31988948
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:33 schreef ymme het volgende:
Gezien wat je eet, val je niet erg snel af.
nog geen kilo in de week. Dit vind ik erg raar.
Bouw jij nu meer spieren op

2 kilo in de week, ongeveer zou je verwachten. Maar ja ieder lichaam is natuurlijk anders.
Ja ik bouw ook spieren op. En 2 kilo in de week is wel erg veel hoor. Meestal tussen 0,4 en 1 kilo per week haal ik. En soms af en toe iets minder gezonds wat er tafel staat, maar nog altijd val ik af en ben er blij mee. Vind het snel genoeg gaan.
pi_31989417
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:33 schreef ymme het volgende:

ymme, je hebt een te onrealistisch beeld van normaal afvallen.
pi_31990054
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ymme, je hebt een te onrealistisch beeld van normaal afvallen.
Idd. De diëtiste zei nog dat ik één van haar beste voorbeelden was. Dit is ook eigenlijk geen dieet, dit is een eet patroon verandering, dat is een heel verschil. Dit is normaal eten, een dieet is te weinig eten.
pi_31990247
1-2 pond per week is het gezondst. Alleen de eerste 1-2 weken zal je wat meer afvallen dan dat.

En je eetpatroon veranderen zet pas echt zoden aan de dijk, heel even een tijdje op dieet doorbikkelen en dan terug naar je oude eetpatroon is niet zo heel slim. Dan vrees ik dat je bij de 95% van de mensen gaat horen die binnen 3 jaar weer terug op het oude gewicht is (of daarboven).
pi_31990842
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:33 schreef Isabeau het volgende:
1-2 pond per week is het gezondst. Alleen de eerste 1-2 weken zal je wat meer afvallen dan dat.

En je eetpatroon veranderen zet pas echt zoden aan de dijk, heel even een tijdje op dieet doorbikkelen en dan terug naar je oude eetpatroon is niet zo heel slim. Dan vrees ik dat je bij de 95% van de mensen gaat horen die binnen 3 jaar weer terug op het oude gewicht is (of daarboven).
Klopt de eerste week was er meteen iets van 2 kilo af Idd over het veranderen van eetpatroon ben ik het met je eens. Zat net ook te kijken in het Soutch Beach topic. Ze vallen wel veel af, maar om nou te zeggen ze eten voldoende, nee niet echt denk ik. En als ze dan iets met aardappelen gaan eten voelen ze zich meteen schuldig. Nee dat werkt lekker.
pi_31991014
Het leuke van South Beach is dat de kilo's er af vliegen!
Het nadeel is dat ze er ook weer aan kunnen vliegen!
pi_31992654
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:01 schreef Liejannuh het volgende:
Het leuke van South Beach is dat de kilo's er af vliegen!
Het nadeel is dat ze er ook weer aan kunnen vliegen!
Dat is jammer van elke dieet. Zodra je normaal gaat eten, komt het er weer aan, misschien niet alles maar wel een paar kilo.
pi_31992908
Mijn moeder loopt ook bij een diëtiste. En die viel 2 kilo per week af, ongeveer.
Mijn beeld is dus ook zoiets. En ik weet dat je je eetpatroon moet aanpassen. En ook dat te snel afvallen gewoon niet goed is.
Ik pas daarom nu ook mijn eetpatroon aan. Door veel fruit en groenten te eten. En om de 2 uur wat.

Ik heb dus geen onrealistisch beeld van het afvallen. En ook zal ik niet bij de 95% gaan horen.
Alleen vond ik het van StephanL een beetje weinig door je juist in het begin meer afvalt (wat grontendeels vocht is).
Maar het is dus niet zo, dat ik voor hongerstaking ben etc... Dus te weinig eten, dat is gewoon slecht voor je lichaam, hierdoor kan je lichaam niet optimaal functioneren etc.
Dat begrijp ik allemaal heel goed.
pi_31993021
Sorry als ik de verkeerde indruk gaf.
Ik ben dus tegen het snelle afvallen

Maar in het begin is het wel lekker dat het redelijk snel gaat, dat geeft moed om door te gaan.
En dat ik al een hoop aan vocht verloren ben, kan ik aan alles merken. Mijn ringen zitten niet meer zo straks om mijn vingers
pi_31994156
Idd na de eerste week, nadat je snel afvalt, heb je er veel zin in. Dan mag het wel zo doorgaan

Het gaat er toch om, welk dieet je ook doet, dat je er goed bij voelt
pi_32002298
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:57 schreef StephanL het volgende:

Het gaat er toch om, welk dieet je ook doet, dat je er goed bij voelt
Inderdaad! Anders hou je het natuurlijk nooit vol. En elk dieet werkt, als je het maar volhoudt.
En een dieet waarbij je heel weinig eet daar kan je je volgens mijn nooit echt goed bij voelen.
pi_32017001
Oud:
Cutie (1m87) (25,3) was 108 kg, weegt nu 88,5 kg en wil graag 75 kg wegen -19,5

Nieuw:
Cutie (1m87) (25,2) was 108 kg, weegt nu 88 kg en wil graag 75 kg wegen -20

Twintig kilo eraf!
  zondag 6 november 2005 @ 08:29:18 #139
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_32017090
Fantastisch cutie!
pi_32017310
Lekker zo'n mijlpaal, Cutie! En bijna op een gezond gewicht (nou ja, dat maakt zo weinig uit dat je in mijn ogen nu al op gezond gewicht zit )
  zondag 6 november 2005 @ 09:24:57 #141
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32017312
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 20:50 schreef Isabeau het volgende:
En een dieet waarbij je heel weinig eet daar kan je je volgens mijn nooit echt goed bij voelen.
Het kan wel Isabeau, maar het is een compleet verkeerd soort van "goed voelen", je wordt een
beetje high dan en komt in een soort van roes terecht.

Ik heb zelf maandenlang op 500 calorieën per dag geleefd en ging 3 x in de week naar de sport-
school. Toen sloeg de gekte een beetje in mijn kop en ging ik experimenteren met 400/300/200
en zelfs 100 calorieën per dag en ging ik 6 x in de week naar de sportschool waar ik me 4 uur!! lang
per dag in het zweet werkte. Toen ik op een gegeven moment nog maar één volkoren cracker en
één tomaat per dag op mijn menu had staan en me een soort van verheven voelde boven iedereen
die een potje van zijn dieet maakte begon het toch wel zeer ernstige vormen aan te nemen....anorexia

De diagnose anorexia kon officieel niet bij me worden vastgesteld, omdat één van kenmerken
waaraan je moet voldoen "ondergewicht" is en ik evenzogoed nog voldoende vet op mijn lijf had.
Dat ik mezelf niet meer warm kon houden en de hele dag liep te klappertanden nam ik voor lief
en alle adviezen die ik van iedereen kreeg sloeg ik in de wind. Afvallen was mijn enige doel

Mijn redding is een acute rughernia geweest waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon
lopen en mijn fanatiek sporten niet meer kon beoefenen. Na mijn operatie ben ik in mijn revalideer
periode langzaamaan steeds beetje meer gaan eten, totdat ik weer op een normaal eetpatroon zat.

Bizar rekensommetje: het eerste jaar dat ik zo bezig was viel ik 60 kilo in 12 maanden af, simpel
gezegd 1,25 kilo per week, het tweede jaar viel ik nog eens 25 kilo af en ging het langzamer.

Huidige situatie: ik eet 3 keer per dag en neem 3 tussendoortjes, calorieën tel ik niet meer, maar
ik schat dat ik zo tussen de 1200 en 1500 calorieën per dag zit. Ik zit nu in week 12 en ben 11 kilo
afgevallen, simpel gezegd 1 kilo en wat grammetjes per week.

Conclusie: maak het jezelf met een dieet zo "gemakkelijk" mogelijk de snelheid waarmee je afvalt
verschilt gewoon van persoon tot persoon en het verschil tussen superstreng en niet zo streng
is eigenlijk maar minimaal.

Ik hoop dat mensen, zoals bijvoorbeeld ymme, of wie dit ook maar leest, iets aan het verhaal hebben
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_32017388
Faat, ik word wel een beetje stil van je verhaal...raar dat je hoofd zo met je op hol kan slaan dat je dus helemaal in het extreme doorslaat. En eigenlijk gek dat medici per se ondergewicht willen zien voor ze de diagnose anorexia willen stellen. Bij jou was dat al veel en veel te laat geweest volgens mij.

Als ik alles trouwens optel ben je inmiddels 60 + 25 + 11 kilo afgevallen en dat lijkt me wel bizar veel, dus ik neem aan dat je ook nog ergens hebt gejojo'ed?

En ik denk dat je gelijk hebt: de snelheid verschilt per persoon en het verschil tussen superstreng en mild streng is niet zo heel erg groot. Helemaal mee eens. Ook ben ik na het bijhouden van wetenschappelijke literatuur over dieten tot de conclusie gekomen dat elk dieet helpt/goed is: zolang je het maar volhoudt en zolang het maar gezond is.

Ik bedoel met 'elk dieet' natuurlijk geen absurde dieten...maar wel dieten zoals het Atkins, Southbeach, Weight watchers, etc
  zondag 6 november 2005 @ 09:54:21 #143
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32017510
quote:
Op zondag 6 november 2005 09:36 schreef Isabeau het volgende:
Als ik alles trouwens optel ben je inmiddels 60 + 25 + 11 kilo afgevallen en dat lijkt me wel bizar veel, dus ik neem aan dat je ook nog ergens hebt gejojo'ed?
In alle jaren heb ik echt veel meer gewichtsschommelingen meegemaakt, maar dit zijn de extreemste

Van 153 kg naar 68 kg gegaan = - 85 kg
Van 68 kg naar 114 kg gegaan = + 46 kg

En ben nu van 114 kg onderweg naar de 80 kg wil en daar wil ik blijven

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_32017907
quote:
Op zondag 6 november 2005 09:54 schreef Faat het volgende:

[..]

In alle jaren heb ik echt veel meer gewichtsschommelingen meegemaakt, maar dit zijn de extreemste

Mooie resultaten. En gelukkig helemaal gezond nu
pi_32040318
quote:
Op zondag 6 november 2005 09:54 schreef Faat het volgende:

[..]

Zo echt extreem jojo-en heb jij gedaan
ik vind het superknap dat jij zo mooi afvalt nu en dat je gemotiveerd blijft na zoveel gekloot met je gewicht (niet verkeerd bedoeld hoor ). En je hebt groot gelijk met je 80 kilo als streefgewicht, het moet ook gewoon een keertje klaar zijn met het willen afvallen, en gewoon tevreden zijn met jezelf en wat je hebt bereik. Zover ben ik nog niet, maar wil wel naar die situatie toewerken.
pi_32048542
Ik kwam vanmorgen bij de huisarts, en ze had echt zoiets van "JE bent weer afgevallen he?" Terwijl ik al ruim 2 maanden stilsta... Het was wel een leuk compliment moet ik zeggen, en het geeft ook weer motivatie om door te gaan...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_32048636
Ik ben altijd zo beledigd als mensen dat zeggen terwijl ik niet ben afgevallen of zelfs ben aangekomen Dan denk ik altijd: je had dus een veel dikker beeld van me in je hoofd
pi_32048655
quote:
Op zondag 6 november 2005 09:24 schreef Faat het volgende:

[..]

Het kan wel Isabeau, maar het is een compleet verkeerd soort van "goed voelen", je wordt een
beetje high dan en komt in een soort van roes terecht.

Ik heb zelf maandenlang op 500 calorieën per dag geleefd en ging 3 x in de week naar de sport-
school. Toen sloeg de gekte een beetje in mijn kop en ging ik experimenteren met 400/300/200
en zelfs 100 calorieën per dag en ging ik 6 x in de week naar de sportschool waar ik me 4 uur!! lang
per dag in het zweet werkte. Toen ik op een gegeven moment nog maar één volkoren cracker en
één tomaat per dag op mijn menu had staan en me een soort van verheven voelde boven iedereen
die een potje van zijn dieet maakte begon het toch wel zeer ernstige vormen aan te nemen....anorexia

De diagnose anorexia kon officieel niet bij me worden vastgesteld, omdat één van kenmerken
waaraan je moet voldoen "ondergewicht" is en ik evenzogoed nog voldoende vet op mijn lijf had.
Dat ik mezelf niet meer warm kon houden en de hele dag liep te klappertanden nam ik voor lief
en alle adviezen die ik van iedereen kreeg sloeg ik in de wind. Afvallen was mijn enige doel

Mijn redding is een acute rughernia geweest waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon
lopen en mijn fanatiek sporten niet meer kon beoefenen. Na mijn operatie ben ik in mijn revalideer
periode langzaamaan steeds beetje meer gaan eten, totdat ik weer op een normaal eetpatroon zat.

Bizar rekensommetje: het eerste jaar dat ik zo bezig was viel ik 60 kilo in 12 maanden af, simpel
gezegd 1,25 kilo per week, het tweede jaar viel ik nog eens 25 kilo af en ging het langzamer.

Huidige situatie: ik eet 3 keer per dag en neem 3 tussendoortjes, calorieën tel ik niet meer, maar
ik schat dat ik zo tussen de 1200 en 1500 calorieën per dag zit. Ik zit nu in week 12 en ben 11 kilo
afgevallen, simpel gezegd 1 kilo en wat grammetjes per week.

Conclusie: maak het jezelf met een dieet zo "gemakkelijk" mogelijk de snelheid waarmee je afvalt
verschilt gewoon van persoon tot persoon en het verschil tussen superstreng en niet zo streng
is eigenlijk maar minimaal.

Ik hoop dat mensen, zoals bijvoorbeeld ymme, of wie dit ook maar leest, iets aan het verhaal hebben
Dat klinkt als een verschikkelijke ervaring.

Je streven nu is ok. 80 is een mooi getal
  maandag 7 november 2005 @ 09:33:24 #149
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_32048819
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:23 schreef ymme het volgende:
Dat klinkt als een verschikkelijke ervaring.
Mwah, dat is nogal "dubbel" aan de ene kant had het zo zijn nare dingen, aan de andere kant is
het zo heel rampzalig niet als je op wolkjes loopt en volledig de controle hebt over wat je eet.
Lastig uitleggen beetje, waag ik me ook niet aan. Ik wil namelijk geen anorectisch gedrag hier
aanprijzen

Vandaag een beetje teleurstellend weegresultaat, deze week slechts 2 ons afgevallen
Ik bedacht me even later alleen dat ik ongesteld moet worden, dus ik hoop dat het daaraan ligt
en ik volgende week gewoon weer wat meer kwijt ben
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_32048869
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:33 schreef Isabeau het volgende:

Dus 2 ons is dan toch juist netjes FAAT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')