Fijn dat je vakantie leuk en actief was, dat is wat mij betreft een ideale combinatie!quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:52 schreef Pandorah het volgende:
Zo, ik ben ook weer terug van vakantie en zie allerlei foto's voorbij komen met goede resultaten!
Ik heb mezelf nog niet gewogen maar door het vele lekkere eten op La Gomera zal er vast wat bij zijn gekomen. Wel zijn we actief geweest door flink te wandelen (volgende keer ga ik toch een keer stoer een fiets huren daar). We hebben een keer een tocht gedaan waarbij we 900 meter moesten dalen en dat vonden mijn spiertjes niet zo leuk. Paar dagen verrekte pijn gehad als je van een trap af wilde (die spieren maar eens trainen dan). Ik wilde vandaag actief beginnen maar door een gezellige trein die de boel vasthield bij A'dam heb ik het maar weer laten varen. Ik werd beetje vrolijker door een chocolademuffin bij het idee dat ik niet om half 8 thuis zou zijn maar om 9 uur (dus ja, ik ben net thuis)
... maar ik kon me wel inhouden om geen patat te kopen maar een heuze sandwich bij de ah to go (niet goedkoop maar goed) ...
![]()
Bekijke eens deze link (engels) http://women.timesonline.co.uk/section/0,,18849,00.htmlquote:
Lekker dat de vakantie zo leuk was! En je gebruikt absoluut andere spieren als je bergafwaarts gaat dan als je bergopwaarts gaat, maar dat heb je nu wel doorquote:Op dinsdag 1 november 2005 21:52 schreef Pandorah het volgende:
Zo, ik ben ook weer terug van vakantie en zie allerlei foto's voorbij komen met goede resultaten!
Ik heb mezelf nog niet gewogen maar door het vele lekkere eten op La Gomera zal er vast wat bij zijn gekomen. Wel zijn we actief geweest door flink te wandelen (volgende keer ga ik toch een keer stoer een fiets huren daar). We hebben een keer een tocht gedaan waarbij we 900 meter moesten dalen en dat vonden mijn spiertjes niet zo leuk. Paar dagen verrekte pijn gehad als je van een trap af wilde (die spieren maar eens trainen dan). Ik wilde vandaag actief beginnen maar door een gezellige trein die de boel vasthield bij A'dam heb ik het maar weer laten varen. Ik werd beetje vrolijker door een chocolademuffin bij het idee dat ik niet om half 8 thuis zou zijn maar om 9 uur (dus ja, ik ben net thuis)
... maar ik kon me wel inhouden om geen patat te kopen maar een heuze sandwich bij de ah to go (niet goedkoop maar goed) ...
![]()
Zo, wat een luxe coffeelounge voor een schoolquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:42 schreef octopussy het volgende:
ik moet me de laatste tijd wel filnk inhouden om niet de coffeelounge in te lopen als ik op school ben, ze hebben daar echt heerlijke koffie (met slagroom en chocoladesnippers en alles, en je krijgt er een chocolaatje bij) en overheerlijke bagels met lekker beleg.![]()
Ik denk dat ik het maar bij gewone koffie moet houden, dat schijnt volgens een voedingsdeskundige bij Oprah Winfrey zelfs goed voor je te zijn. Zou helpen tegen leverkanker dacht ik.
En dan een meergranen bagel erbij met zalm erop, dan zit je wel even vol![]()
Verder heb ik dus deze week tentamens enzo, maar het lukt me niet om te leren de laatste tijd.
stomme winterdepressie![]()
Ja, jammer dat je die broeken niet hebt bewaard. Had je nu vroljk over kunnen wordenquote:Op woensdag 2 november 2005 00:17 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb volgens mij geen foto's van toen ik 93,4 woog. Ik vond mezelf veel te dik voor op de foto, dus dat ontliep ik lekker. Het zwaarste wat ik heb ergens is 91 geloof ik. Maar eerlijkgezegd zie je het verschil gewoon niet zo. Ik niet in ieder geval.
Ergens vind ik eht wel jammer dat ik m'n broek in maat 48 niet bewaard heb om het verschil goed te kunnen zien. Nu ik al een tijdje stil sta op 83 raak ik eraan gewend, ik zie niet meer dat ik iets kwijt ben, ik merk het niet meer aan mijn kleren, etc.
Netflier, heel erg goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Maar...ik bespeur een soort dieetmoeheid. Je wilt eigenlijk helemaal niet lijnen, je hebt er geen zin in, je hebt honger en je euforie over het strakker worden ebt al weg...Je zegt ook dat je het zwaar hebt en alleen doorgaat omdat je zelf vindt dat het moet. Op zich is doorzettingsvermogen hartstikke goed natuurlijk! Maar alleen op doorzettingsvermogen kom je er vaak niet. In wezen moet je nu een patroon ontwikkelen wat je de rest van je leven kan volhouden. En daar hoort zo nu en dan een zakje chips gewoon bij (ik zou geen hele zak meer nemen, dat is wel heel veel kcalquote:Op woensdag 2 november 2005 02:01 schreef Netflier het volgende:
Maar heeft er iemand tips om dit vol te houden, want ik wil dit niet opgeven.
Mijn omgeving ziet het verschil ook niet echt hoor. Alleen de mensen die me echt een jaar niet hebben gezien, die wel. Het 'probleem' in mijn geval is (tenminste vwb zien dat ik afgevallen ben) is dat ik over de gehele linie dik ben, en ook over de gehele linie langzaam afval. Als ik in de spiegel kijk zie ik wel dat dingen van vorm veranderd zijn, dat ik opeens een taille blijk te hebben die ik al zeker een jaar niet gezien had, etc. maar daar raak je aan gewend, en andere mensen zien die subtiele verschillen niet. Dus ik weet het wel, maar ik zou zo graag iedere dag in de spiegel kijken en denken 'jezus wat ben ik slank!', of op z'n minst een stuk slanker dan vorige maandquote:Op woensdag 2 november 2005 10:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, jammer dat je die broeken niet hebt bewaard. Had je nu vroljk over kunnen worden
Wat je daar schrijft over dat je geen verschil meer ziet is al een keer eerder hier besproken, ik geloof dat heel veel die waren afgevallen zelf amper verschil zagen en dat de buitenwereld het verschil veel beter zag. Alsof je als een soort anorexia je 'ware spiegelbeeld' niet ziet en nog steeds denkt dat je heel dik bent.
Alleen heb ik denk ik het tegenovergestelde. Ik vind mezelf helemaal niet zo heel dikEn toch ben ik 96 kilo...als ik mezelf naast iemand anders zie dan pas denk ik: jee, wat ben ik dik vergeleken met haar.
Ooh dit is voor mij ook heeeeel herkenbaar en soms ronduit genantquote:Op woensdag 2 november 2005 23:35 schreef Maeghan het volgende:
.... Ik loop ook regelmatig mensen ondersteboven omdat ik denk dat ik minder breed ben![]()
quote:Op woensdag 2 november 2005 19:00 schreef teigan het volgende:
Ymme, ik weet dat je het weet, ik vind het alleen een beetje storend dat je er zo'n juichend meisje bijzet terwijl het gewoon hardstikke slecht voor je is....
Wat is er dan met je heup ?quote:Op donderdag 3 november 2005 09:40 schreef Isabeau het volgende:
En ik maar denken dat vrouwen de breedte van bijv. een auto niet konden inschatten...maar je eigen breedte niet kunnen inschatten is wel heel grappig (en genant als je dan tegen iemand aanbotst)Maar dat van "oh, daar pas ik wel tussendoor" dat herken ik wel
![]()
Leuk afstudeeronderwerp: "Dikke mens ziet zichzelf niet als dik"
octopussy: ik besloot op een bepaald moment het bakpapiertje ook weg te doen, ik bak nu gewoon in 1 eetlepel olijfolie en dat bevalt me veel beter. Nu krijg ik vetten binnen die mijn lijf gewoon nodig heeft en óók nodig heefy om af te kunnen vallen. Net zoals het bewezen is dat pinda's hèlpen bij het lijnen en daarom eet ik gerust een keer een boterham met pindakaas en is 1 (heel klein) handje pinda's het enige wat ik mezelf toesta op een feestje. Op de komkommerschijfjes na dan.
En ymme heeft de 'valkuilen' niet zo goed begrepen. Het zijn niet voor niets valkuilen opgesteld door mensen die al heel erg veel lijnervaring hebben. Ik heb ze van een Engelse site over mensen die al meer dan 3 jaar op hun streefgewicht zitten en meer dan 15 kilo zijn afgevallen. Je kan je daar ook opgeven als je tot die categorie hoort (en nu kan ik de link natuurlijk niet vinden). Wat ook opviel is dat die mensen bijna allemaal meer dan een uur per dag aan extra lichaamsbeweging doen!
Ik ben gisteren trouwens naar mijn ouders gewandeld. Dat is volgens kaarten 8-9 km en volgens de becel stappenteller 8,8 km. Dat wandelen viel wel mee, alleen heb ik nu weer last van mijn heupHet houdt ook nooit op.
Ik kreeg vorig jaar aan die heup een blessure van het hardlopen en ik heb die heup al in geen maanden meer gevoeld en dacht dat het dus volledig over was. Er zit een scheur in een spieraanhechting aan mijn bekkenkam en die speelt steeds op. Ik moest van de sportfysio allemaal oefeningen doen en die eh...heb ik zelden gedaanquote:Op donderdag 3 november 2005 09:46 schreef ymme het volgende:
Wat is er dan met je heup ?
Nou, 12 km!!quote:Maar toch 8,8 kolometer.
Ik heb laats samen met mijn hond 12 km gelopen. Toen toch maar iemand gebeld of ze ons op wouden halen, want de hond wou nog wel terug lopen, maar ik had het even gezien.
Heel veel succes!!quote:2006, ga ik wel met vriendinnen de vierdaagse in nijmegen lopen.
1 daarvan is vorig jaar afgevallen.
1 daarvan heeft de 40km uitgelopen.
Januari beginnen we met trainen.
eerst 10 km (dat 2x vlak achter elkaar)
De week erop, 15.
dan 20/30 en 40.
Tussen door zoveel mogelijk minimaal 10 km lopen.
Altijd 40 km lopen is helaas niet haalbaar vanwege tijd etc.
Maar toch wel in Februari de eerste keer 40 km lopen, dan elke maand minimaal 1x.
Dan moet dat lukken in juni of juli![]()
whaa leuk dat je dat even zegt. ik ben echt fan van Trinny en Susannah (heb hun boek ook hier), die 2 hebben het echt begrepen! Ik zal vanavond de herhaling kijken want ik zit om 3 uur op school en mijn videorecorder vertrouw ik niet met vooringestelde tijden opnemen.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:44 schreef Liejannuh het volgende:
Oew!
Ik zie net dat Trinny en Susannah van "what not to wear" vanmiddag bij Oprah zijn!![]()
Ze geven echt geweldige kledingadviezen!Kijken dus om 3 uur ofzo!
Nee met hardlopen heb ik het na 2 km ook wel gezienquote:Op donderdag 3 november 2005 11:19 schreef octopussy het volgende:
[..]
whaa leuk dat je dat even zegt. ik ben echt fan van Trinny en Susannah (heb hun boek ook hier), die 2 hebben het echt begrepen! Ik zal vanavond de herhaling kijken want ik zit om 3 uur op school en mijn videorecorder vertrouw ik niet met vooringestelde tijden opnemen.
Wat een afstanden die jullie hier allemaal noemen om te hardlopen zeg! Ik kan me echt niets voorstellen bij 50 km hardlopen, want ik ben al kapot als ik 1 km heb gerend (ja erg he?)![]()
Weet iemand of aquajogging enzo een beetje leuk is? Ik wil het misschien wel gaan doen, maar heb nog een beetje het beeld van dikke oude dames die met rode hoofden staan te plonsen, en ik ben nog maar jong![]()
quote:Op donderdag 3 november 2005 13:03 schreef freecell het volgende:
Over jezelf slanker voelen dan je bent:
Op mijn stage is een dakondersteuning en die bestaat uit vijf ijzeren paaltjes van grond tot plafond....
Staan erg dicht bij elkaar. Laatsts wurmde een leerling zich daardoor heen en zei toen: en nu jij.
Dus ik: daar pas ik niet door, dat probeer ik niet eens.
Toen er later niemand in de buurt was, even geprobeerd: ik wurmde mezelf er zo doorheen
Alleen toen kwam mijn stagebegeleider binnen en die kwam niet meer bij van het lachen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |