abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31877793
ok hier even een paar fotootje (niet helemaal chronologisch)

Dit was ik op mijn zwaarst (zo'n 108 kilo), dit is 2 jaar geleden:

Dit is afgelopen zomer (ongeveer 96 kilo), tevens mijn huidige gewicht:
Ik sta er wel heel onelegant bij, schrok achteraf een beetje hiervan want ik dacht dat het zwembandje niet opviel in deze outfit

Nog eentje van afgelopen vakantie:

en dit is 5 jaar geleden tijdens een vakantie in Egypte. Ik woog hier zo'n 75-80 kilo (voelde me toen al een dikke koe ) Dit is nu mijn streefgewicht/figuur...

ik geloof dat men sowieso niet graag foto's van mij maakt, want ik moest bij al deze foto's zelf de opdracht geven anders had ik helemaal geen foto's van mezelf gehad
pi_31878220
IK heb geen foto's. wel jammer dan kun je zelf iedereen keer kijken, en dan jezelf ten rade gaan: Kijk het MOET!
pi_31879085
Ik vond mezelf bij 75 kilo ook een dikke koe hoor, octopussy. Was ik maar weer 75
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31879921
Zo, ik ben ook weer terug van vakantie en zie allerlei foto's voorbij komen met goede resultaten!
Ik heb mezelf nog niet gewogen maar door het vele lekkere eten op La Gomera zal er vast wat bij zijn gekomen. Wel zijn we actief geweest door flink te wandelen (volgende keer ga ik toch een keer stoer een fiets huren daar ). We hebben een keer een tocht gedaan waarbij we 900 meter moesten dalen en dat vonden mijn spiertjes niet zo leuk. Paar dagen verrekte pijn gehad als je van een trap af wilde (die spieren maar eens trainen dan). Ik wilde vandaag actief beginnen maar door een gezellige trein die de boel vasthield bij A'dam heb ik het maar weer laten varen. Ik werd beetje vrolijker door een chocolademuffin bij het idee dat ik niet om half 8 thuis zou zijn maar om 9 uur (dus ja, ik ben net thuis) ... maar ik kon me wel inhouden om geen patat te kopen maar een heuze sandwich bij de ah to go (niet goedkoop maar goed) ...
pi_31881953
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:52 schreef Pandorah het volgende:
Zo, ik ben ook weer terug van vakantie en zie allerlei foto's voorbij komen met goede resultaten!
Ik heb mezelf nog niet gewogen maar door het vele lekkere eten op La Gomera zal er vast wat bij zijn gekomen. Wel zijn we actief geweest door flink te wandelen (volgende keer ga ik toch een keer stoer een fiets huren daar ). We hebben een keer een tocht gedaan waarbij we 900 meter moesten dalen en dat vonden mijn spiertjes niet zo leuk. Paar dagen verrekte pijn gehad als je van een trap af wilde (die spieren maar eens trainen dan). Ik wilde vandaag actief beginnen maar door een gezellige trein die de boel vasthield bij A'dam heb ik het maar weer laten varen. Ik werd beetje vrolijker door een chocolademuffin bij het idee dat ik niet om half 8 thuis zou zijn maar om 9 uur (dus ja, ik ben net thuis) ... maar ik kon me wel inhouden om geen patat te kopen maar een heuze sandwich bij de ah to go (niet goedkoop maar goed) ...
Fijn dat je vakantie leuk en actief was, dat is wat mij betreft een ideale combinatie!

en wel goed dat je een heerlijke sandwich hebt gekozen ipv patat

ik moet me de laatste tijd wel filnk inhouden om niet de coffeelounge in te lopen als ik op school ben, ze hebben daar echt heerlijke koffie (met slagroom en chocoladesnippers en alles, en je krijgt er een chocolaatje bij) en overheerlijke bagels met lekker beleg.

Ik denk dat ik het maar bij gewone koffie moet houden, dat schijnt volgens een voedingsdeskundige bij Oprah Winfrey zelfs goed voor je te zijn. Zou helpen tegen leverkanker dacht ik.

En dan een meergranen bagel erbij met zalm erop, dan zit je wel even vol

Verder heb ik dus deze week tentamens enzo, maar het lukt me niet om te leren de laatste tijd.
stomme winterdepressie
pi_31882836
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 13:28 schreef ymme het volgende:

Vertel hier eens meer over...
Bekijke eens deze link (engels) http://women.timesonline.co.uk/section/0,,18849,00.html

of deze (ook engels)http://www.tescodiets.com/dietprofile2/dietintro.cfm?dietchoice=17&code=700706#
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:15:36 #57
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_31883149
Ik weeg weer minder! (en ik heb niets gedaan )

Oud: Plonky (1m82) (24,9) was 95 kg, weegt nu 82,5 kg en wil graag 80 kg wegen -12.5
Nieuw: Plonky (1m82) (24,5) was 95 kg, weegt nu 81,0 kg en wil graag 80 kg wegen -14.0

Nog een kilo ... Maar, dat gebeurd dus na de kerst wel
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_31884954
Ik heb volgens mij geen foto's van toen ik 93,4 woog. Ik vond mezelf veel te dik voor op de foto, dus dat ontliep ik lekker. Het zwaarste wat ik heb ergens is 91 geloof ik. Maar eerlijkgezegd zie je het verschil gewoon niet zo. Ik niet in ieder geval.

Ergens vind ik eht wel jammer dat ik m'n broek in maat 48 niet bewaard heb om het verschil goed te kunnen zien. Nu ik al een tijdje stil sta op 83 raak ik eraan gewend, ik zie niet meer dat ik iets kwijt ben, ik merk het niet meer aan mijn kleren, etc.
Sanity is (not) statistical
pi_31886962
Ik heb de afgelopen jaren een klotetijd gehad. Ik was nogal depressief en sloot mezelf zoveel mogelijk op in huis. Ik ga er verder niet op in. Maar goed, als gevolg miste ik ook de nodige lichaamsbeweging en at slecht. (Ik dronk nogal veel cola en vrat met gemak een zak chips leeg.) Ik dacht tot een paar jaar terug dat ik van het type was die zoveel naar believen kon eten zonder een gram aan te komen, maar dat bleek niet meer het geval toen ik merkte dat ik toch aankwam.

Ik ging vermijden dat ik gefotografeerd werd en keek niet meer in de spiegel. Uiteindelijk werd ik dat zat en wilde er goed uitzien. Daar kan je van dromen, maar sinds 1½ week heb ik de eerste stap gezet om die droom tot daad over te zetten.

Om af te vallen moet je minder eten én meer bewegen. Dus ik roei nu 2× per dag een half uur. (Bij elkaar een uur dus.) Ik drink geen cola meer en koekjes, chips en ander ongezond voedsel heb ik niet eens meer aangeraakt. In plaats daarvan zijn het vruchtensappen, vruchten en fruit geworden.

Het is best wel zwaar. Tot nu toe heb ik het volgehouden, maar het plan is om hiermee in ieder geval door te gaan tot Nieuwjaar. Ik denk de hele dag aan eten. Ik hoop echt dat dit op den duur makkelijker wordt. Ik zal trouwens ook op moeten passen met vruchtensappen, want daarin zitten ook heel veel suikers. Heel veel 'gezonde' produkten blijken helemaal niet zo gezond te zijn. Als er geen vet in zit wil dat nog niet zeggen dat je er niet dik van wordt.

Na een paar dagen merkte ik al verschil. Ik voelde me minder vadsig en mijn armen en benen voelden steviger aan. En mijn gezicht voelde ook strakker. Maar hoewel ik me strict aan de mijzelf opgelegde regels hou wordt dat gevoel minder, maar misschien heeft dat met gewenning te maken.

Ik heb trouwens ook een halterbankje, een halterstang en wat gewichten. Ik moet er misschien wat krachttraining bijdoen. Om de dag een aantal oefeningen (je moet daarna een dag rusten om je spieren van de training te laten herstellen): de eerste dag voor borst en biceps, de 2e dag voor rug en schouders en de 3e dag voor triceps en benen en daarna zijn de borst en biceps weer aan de beurt. Onderarmen, onderrug en buik kan ik elke trainingsdag doen.

Maar heeft er iemand tips om dit vol te houden, want ik wil dit niet opgeven.
pi_31889042
Netflier, goed dat je de switch gemaakt hebt!
Ik denk dat je je vooral moet concentreren op hoe je je voelt (gezonder, strakker) dan op wat je eet...door te denken wat je allemaal niet 'mag' eten, bereik je vaak het omgekeerde.
En in vruchtensappen zitten inderdaad nog veel suikers, maar je kan bijvoorbeeld een half om half glas nemen (half water, half fruitsap). Zo heb je toch gezond zoet binnen, maar minder caloriën.
pi_31889677
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:52 schreef Pandorah het volgende:
Lekker dat de vakantie zo leuk was! En je gebruikt absoluut andere spieren als je bergafwaarts gaat dan als je bergopwaarts gaat, maar dat heb je nu wel door Het schijnt zelfs dat het verschil maakt voor je glucose en cholesterolspiegels Dus dat het ene lager wordt van bergopwaarts gaan en het andere van bergafaarts gaan.

Enne, chocolademuffins zijn ook

Welkom t'rug!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_31889754
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 22:42 schreef octopussy het volgende:

ik moet me de laatste tijd wel filnk inhouden om niet de coffeelounge in te lopen als ik op school ben, ze hebben daar echt heerlijke koffie (met slagroom en chocoladesnippers en alles, en je krijgt er een chocolaatje bij) en overheerlijke bagels met lekker beleg.

Ik denk dat ik het maar bij gewone koffie moet houden, dat schijnt volgens een voedingsdeskundige bij Oprah Winfrey zelfs goed voor je te zijn. Zou helpen tegen leverkanker dacht ik.

En dan een meergranen bagel erbij met zalm erop, dan zit je wel even vol

Verder heb ik dus deze week tentamens enzo, maar het lukt me niet om te leren de laatste tijd.
stomme winterdepressie
Zo, wat een luxe coffeelounge voor een school Bij ons kom je niet verder dan een kop koffie. En daar hebben ze dan suiker en melk voor liggen En koffie is en slecht en goed voor je, maar voor leverkanker hoef je niet echt bang te zijn. Dat is wel heel erg zeldzaam haha (het is meestal een uitzaaiing in de lever en geen leverkanker zelf).

Sterkte met je tentamens en een winterdepressie ken ik ook elk jaar weer Ik loop dagelijks minstens een half uur in de zon om het iets te voorkomen. Het liefst had ik lichttherapie, maar even wachten tot januari als ik weer goed verzekerd ben. Ik ben dol op dat nieuwe zorgstelsel

Ga jij nou ook meer eten als het herfst wordt?
pi_31889814
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:17 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb volgens mij geen foto's van toen ik 93,4 woog. Ik vond mezelf veel te dik voor op de foto, dus dat ontliep ik lekker. Het zwaarste wat ik heb ergens is 91 geloof ik. Maar eerlijkgezegd zie je het verschil gewoon niet zo. Ik niet in ieder geval.

Ergens vind ik eht wel jammer dat ik m'n broek in maat 48 niet bewaard heb om het verschil goed te kunnen zien. Nu ik al een tijdje stil sta op 83 raak ik eraan gewend, ik zie niet meer dat ik iets kwijt ben, ik merk het niet meer aan mijn kleren, etc.
Ja, jammer dat je die broeken niet hebt bewaard. Had je nu vroljk over kunnen worden
Wat je daar schrijft over dat je geen verschil meer ziet is al een keer eerder hier besproken, ik geloof dat heel veel die waren afgevallen zelf amper verschil zagen en dat de buitenwereld het verschil veel beter zag. Alsof je als een soort anorexia je 'ware spiegelbeeld' niet ziet en nog steeds denkt dat je heel dik bent.

Alleen heb ik denk ik het tegenovergestelde. Ik vind mezelf helemaal niet zo heel dik En toch ben ik 96 kilo...als ik mezelf naast iemand anders zie dan pas denk ik: jee, wat ben ik dik vergeleken met haar.
pi_31890260
octopussy ik zie bij jou geen echte vetrollen toen 75/80 was ik heb dat nu nog wel ook al ben ik nu ook 75/80 wel een heeeeeeel stuk minder natuurlijk toen ik 102 was.

Maar toch blijf jou een mooie dame vinden. Uitstraling doet toch wat. Al zie je toch wel verschil tussen eerste en laatste foto.
En ja afvallen valt niet mee helaas ik weet er alles van
pi_31890295
Ik voel me dik vandaag... GIsteravond 1 handje chips op. En pizza gegeten. Omdat we dus echt geen tijd hadden om te koken.
pi_31890520
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:01 schreef Netflier het volgende:
Maar heeft er iemand tips om dit vol te houden, want ik wil dit niet opgeven.
Netflier, heel erg goed dat je de knoop hebt doorgehakt! Maar...ik bespeur een soort dieetmoeheid. Je wilt eigenlijk helemaal niet lijnen, je hebt er geen zin in, je hebt honger en je euforie over het strakker worden ebt al weg...Je zegt ook dat je het zwaar hebt en alleen doorgaat omdat je zelf vindt dat het moet. Op zich is doorzettingsvermogen hartstikke goed natuurlijk! Maar alleen op doorzettingsvermogen kom je er vaak niet. In wezen moet je nu een patroon ontwikkelen wat je de rest van je leven kan volhouden. En daar hoort zo nu en dan een zakje chips gewoon bij (ik zou geen hele zak meer nemen, dat is wel heel veel kcal ).

Misschien heb je iets aan de tips van Dr. Phil: http://www.drphil.com/articles/category/7

De meest bekende valkuilen waarom een dieet faalt:

{ik heb overal 'je' staan, maar dat verwijst naar een lijner in het algemeen, niet naar jou )

* Je bent er zelf niet van overtuigd dat je moet lijnen. Je wilt bijv. lijnen omdat anderen zeggen dat je te dik wordt of je ziet niet echt goed de voordelen voor je van al dat harde werken en jezelf lekkers ontzeggen. Stel jezelf dan ook de vraag: Wat is het grote voordeel voor jou van afvallen? Als je geen duidelijk antwoord weet op deze vraag heb je grote kans dat je het op een gegeven moment niet meer volhoudt.

* Je hebt geen streefgewicht of een heel erg onrealistisch streefgewicht. Het is fijn om ergens naartoe te werken en als je maar wat in het luchtledige lijnt heb je geen echt doel. Het hoeft niet per se een streefgewicht te zijn, het kan ook een broekmaat oid zijn. Geef jezelf ook een realistische tijd voor het bereiken van dat streefgewicht. Voor de kerst 20 kilo afvallen is niet realistisch. In het begin gaat het gewichtsverlies altijd heel snel, maar als het langzamer gaat dan zou je gedemotiveerd kunnen raken waardoor je kan opgeven. Dus: realistisch gewicht in een realistische tijdspanne (max. 1 kilo per week is nog realistisch).

Je hebt het geduld niet om slank te worden. De meeste mensen die willen afvallen willen eigenlijk volgende week klaar zijn. En dus zijn crashdieten waarbij je supersnel afvalt (lees: je spieren verbrandt en vocht kwijtraakt) heel erg populair. Maar crashdieten zijn nou net de beste manier om te jojo'en en dus om aan te komen ipv af te vallen. En daar schiet je niets mee op. Ook geven laag-energie dieten sneller honger en kan je vervallen in eetbuien waardoor je de moed laat zakken. Het gewicht is er niet in een week aangekomen, het gaat er ook niet in een week af.

Je kiest geen gezond dieet Elk jaar worden miljarden uitgegeven aan onzinprodukten om gewicht te verliezen. Van dieetzooltjes tot levensgevaarlijke pillen. In 1993 werden 110 ingrediënten verbannen uit dieetprodukten door de amerikaanse regering. Waarom? Omdat niemand kon bewijzen dat ze werkten. Pillen en poeders werken niet, dat zijn tijdelijke dingen om jezelf voor de gek te houden (en sluiten aan bij het punt hierboven). Ik ken niemand die ooit substantieel gewicht is kwijtgeraakt door het gebruik van dit soort troep. Gezond eten is de sleutel! Je hebt alle voedingsstoffen hard nodig om te kúnnen afvallen.

Je denkt dat honger hebben geen probleem is. Het maakt niet uit welk dieet je uitkiest (elk dieet werkt, als je het maar volhoudt!!) zolang je maar geen honger krijgt. Veel lijners denken dat dat normaal is bij een dieet en bijten zich er (kijk eens wat een zelfdiscipline) doorheen. Wat gebeurt er dan? Je wordt moe, snel geïrriteerd en ongelukkig. En dan is de neiging om een lekkere vette kant & klare snack te pakken heel erg groot. Honger is een ramp, voorkom het! Dus eet regelmatig en eet genoeg. (bijv. bulkvoedsel zoals hee erg veel groente)

Je bent niet voorbereid op 'slechte dagen'. Het maakt niet uit welk dieet je volgt: er komen slechte dagen aan en soms zelfs slechte weken. En de meeste lijners hebben daar helemaal geen rekening mee gehouden en denken dat ze gefaald hebben....einde dieetpoging. Wat moet je doen? Nou, gewoon aan toegeven Heb maar een slechte dag, eet maar eens een reep chocolade of neem een softijsje als iedereen dat doet. Ga lekker mee uit eten en neem iets wat niet in je dieet past. Maar ga daarna gewoon weer verder met lijnen en denk niet dat je gefaald hebt. Het allerergste wat je kan gebeuren is dat de datum van je streefgewicht iets is opgeschoven. Nou en.

Je beweegt niet genoeg. Zodra je minder energie binnen krijgt reageert het lichaam vrij vlot met een verlaagd metabolisme. De beste oplossing hiervoor is dus zelf voor meer energieverbruik te zorgen en dus moet je gaan bewegen! Beweging helpt je om een dieet makkelijker vol te houden, je voelt je er lekker bij èn je blijft strakker in je vel zitten. Alleen voordelen dus. Je hoeft geen olympische spelen te winnen en dus is een minimum van 30 minuten stevig bewegen per dag voldoende. Maar dan wel dagelijks dus!

Je hebt geen idee hoe je de stress de baas moet worden Om goed te kunnen lijnen moet je aan stress-management kunnen doen. Als je bijvoorbeeld verveeld, gestressd of boos bent is het veelgemakkelijker om het dieet maar overboord te gooien en een zak chips te pakken. Of chocolade als je vrouw bent. Wat je moet hebben is een mini stress-managementprogramma. Stel je zelf de volgende vragen:
1. wat zijn de situaties waardoor ik ga eten? (bijv. verveling, frustratie, verdriet, woede)
2. hoe kan ik hier mee omgaan zonder dat ik ga eten? (Als je eet onder het autorijden, zorg dat je niets in de auto hebt. Als je moeder je volstopt met vet voedsel, eet dan thuis je buik vol met bijv. groente en granen en sla je moeders eten af. Een goed gesprek met moeders wil soms ook helpen. Als je de MacDonalds niet kan weerstaan, neem een andere route naar huis)
Deze vragen moet je dus goed overdenken vóór deze stuaties ontstaan! Zodat je weet wat je moet doen als ze voorkomen.
pi_31892822
Dat is allemaal wel herkenbaar. Vooral die van dat je geen honger moet gaan leiden is voor mij wel een goede. Met de meeste dieeten (zelf weightwatchers) durf ik niet te eten als ik honger heb omdat ik mijn punten wil sparen voor 's avonds of niet meer genoeg hokjes over heb ofzo.

Ik wil het nu zo aanpakken dat ik elke 2 uur ofzo een kleinigheidje eet, zodat ik geen honger krijg. Dan denk ik aan een cup-a-soupje of cracottes met honing of een bakje optimel vla. Ik ga dan even geen calorieen tellen of hokjes afstrepen of punten bijhouden. Van de meeste dingen weet ik toch ondehand wel wat er in zit.

En de laatste 2 punten (je beweegt niet genoeg en stress de baas worden) dat zijn dingen waar ik flink aan moet werken.
pi_31893006
Mijn meest herkenbare dieetvalkuil ls ook die laatste, ik ben een echte emotionele eter Als het ook maar een beetje tegenzit ben ik alweer aan het snoepen om 'gelukkiger' te worden (tuuurlijk, sas). Ik moet eens een goede strategie hebben om daar mee om te gaan, want zo wordt het niets
pi_31893745
*sluit me aan...
eet vaak uit verveling, alsof dát nu zo boeiend is
pi_31894367
Ik herken de laatste 2 post helemaal.
En dan voel ik mij later schuldig..
pi_31895106
ik zit vaak met de laptop (beetje fokken enzo) voor de tv als ik me verveel. En dan komt dus automatisch het gevoel dat ik wel wat zou willen eten. Terwijl ik op dat moment niet eens honger heb.

Het is helemaal erg als ik iets volg op tv (desperate housewives ofzo), dan kan ik het nog wel opbrengen om even op de reclame te wachten tot ik iets te knabbelen pak. Het is gewoon een pavlov reactie, en ik moet mezelf dat echt afleren. Ze zouden af en toe boven in beeld een tekstje moeten laten zien met : Heb je nu ECHT wel honger of heb je alleen knabbeltrek? Denk na voordat je naar de keuken loopt!

mmmm misschien ga ik wel een briefje met die tekst op de koelkast plakken
pi_31895460
Dat heb ik dus ook octopussy. Maar hier in huis is dus gelukkig niet vaak "snoep"of iets dergelijks in huis.

Alleen als we weten dat we visite krijgen. Maar anders kun je hier alleen maar, komkommer, wortels vinden (sinds een paar weken pas, maar toch).
En dat scheelt een hoop hoor, als je het niet in huis hebt, kun je het ook niet pakken.
pi_31895732
Ik moest net de preciese tijden weten, van een dans van mijn dansgroep. Dus toen heb ik de dans maar even op de muziek mee gedanst. Jeetje daar wordt je ook best moe van, dus tevens goed voor de conditie en goed voor de lijn
pi_31897122
Volgens de eet en beweegwijzer,:

Vet: 9

Calorieen: 435

Totaal
Dat is van vandaag..
Dat is wel heel weinig...
Denk dat ik dus dadelijk eerst een appel ga eten..

\
Heb 1 beschuitje op met pasta. trosje druiven. Komkommer. Sla met beetje olijfolie.
En vanavond rauwe andijvie stampot.. Met spekjes.. (oh die spekjes heb ik er niet bij gezet)

Dan word het:
Vet: 15
Calorieen: 465

Denk dat ik dadelijk dus maar een bord sla ga eten.
En een appel

pi_31897528
ymme, dat is nog steeds veel en veels te weinig...

DAar vreet je jezelf mee op en kom je daarna 3 keer zo hard weer aan...

Je moet gewoon echt rond de 1500 kcal gaan zitten hoor
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31900866
Dat weet... lees eens wat reacties terug..
pi_31901759
Ok, de knoop is doorgehakt.

Vanaf 21 november, ga ik elke week naar een Lijnclub.
Daar moet je je elke week wegen. Krijg je tips betreft het eten etc.
Vlees bakken, op een speciale daarvoor bestemd bakpapiertje.
100 gram aardappels, 130 gram vlees en onbeperkt groente.
En dan wat je voor de rest nog meer mag/kan eten op een dag.
Die vrouw is zelf 50 kilo afgevallen.
2 vriendinnen van mij, gaan daar ook elke week heen, en het werkt echt.

dan heb ik tenminsten 1 stok achter de deur.
pi_31901945
ik ben niet zo voor zo'n bakpapiertje. Het doel daarvan is om vetvrij te bakken, maar je hebt juist vetten nodig. Ik bak alleen nog maar met olijfolie, is ook nog eens gezond en ik vind het lekker.
pi_31902026
Ja, vetten heb je idd nog. En die krijg je ook binnen.
Vetten zitten standaard al in vlees. Daar heb je geen boter etc voor nodig.
pi_31902038
Hoe en wat precies weet ik dus ook nog niet. dat weet ik de 21ste pas...
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 november 2005 @ 17:46:38 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31902747
Oud:
Sjeen (1m70) (28,9) was 105 kg, weegt nu 83,6 kg en wil graag >80 kg wegen -21,4

Nieuw:
Sjeen (1m70) (28,6) was 105 kg, weegt nu 82,7 kg en wil graag >80 kg wegen -22,3
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31904818
Ymme, ik weet dat je het weet, ik vind het alleen een beetje storend dat je er zo'n juichend meisje bijzet terwijl het gewoon hardstikke slecht voor je is....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31915061
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, jammer dat je die broeken niet hebt bewaard. Had je nu vroljk over kunnen worden
Wat je daar schrijft over dat je geen verschil meer ziet is al een keer eerder hier besproken, ik geloof dat heel veel die waren afgevallen zelf amper verschil zagen en dat de buitenwereld het verschil veel beter zag. Alsof je als een soort anorexia je 'ware spiegelbeeld' niet ziet en nog steeds denkt dat je heel dik bent.

Alleen heb ik denk ik het tegenovergestelde. Ik vind mezelf helemaal niet zo heel dik En toch ben ik 96 kilo...als ik mezelf naast iemand anders zie dan pas denk ik: jee, wat ben ik dik vergeleken met haar.
Mijn omgeving ziet het verschil ook niet echt hoor. Alleen de mensen die me echt een jaar niet hebben gezien, die wel. Het 'probleem' in mijn geval is (tenminste vwb zien dat ik afgevallen ben) is dat ik over de gehele linie dik ben, en ook over de gehele linie langzaam afval. Als ik in de spiegel kijk zie ik wel dat dingen van vorm veranderd zijn, dat ik opeens een taille blijk te hebben die ik al zeker een jaar niet gezien had, etc. maar daar raak je aan gewend, en andere mensen zien die subtiele verschillen niet. Dus ik weet het wel, maar ik zou zo graag iedere dag in de spiegel kijken en denken 'jezus wat ben ik slank!', of op z'n minst een stuk slanker dan vorige maand

Wat jij hebt heb ik dus min of meer ook. Tenminste, soms vind ik mezelf enorm dik, en soms denk ik dat het wel mee valt. Maar vanavond liep ik bij de Ikea en ik zag mezelf in een spiegel aan komen lopen en toen vond ik mezelf wel opeens heel kort en enorm breed vergeleken met m'n moeder. Dat was dan wel even naar. Voor m'n gevoel ben ik ook weer niet zo breed. Ik loop ook regelmatig mensen ondersteboven omdat ik denk dat ik minder breed ben
Sanity is (not) statistical
  donderdag 3 november 2005 @ 07:16:09 #84
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_31919177
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:35 schreef Maeghan het volgende:
.... Ik loop ook regelmatig mensen ondersteboven omdat ik denk dat ik minder breed ben
Ooh dit is voor mij ook heeeeel herkenbaar en soms ronduit genant

Altijd schat ik mezelf slanker in dan ik ben, even snel achter mensen langslopen en dan voelen
dat een megaheup ineens iemand aan het wankelen brengt. Vaker nog zijn planten de klos als
ik langsloop, niet langs een plant lopen, maar er bijna dwars doorheen willen ofzo

Bij mensen red ik me er meestal uit met een lach en zeg ook direct, sorry meneer/mevrouw, ik
heb mezelf iets slanker ingeschat en dacht dat ik makkelijk achter u langs kon. Moeten ze zelf
dan vaak ook wel om lachen dus echt een ramp is het niet, alhoewel het natuurlijk wel stom is

Ik heb zelfs weleens vastgezeten in het laadruim van zo'n groot schip waar ik even dacht tussen
2 geparkeerde vrachtwagens door te lopen. Gelukkig kon mijn toenmalige partner me er tussenuit
trekken, maar door mijn stommiteit heb ik daarna wel bijna 2 weken met blauwe plekken gelopen

Nu parkeren ze in zo'n laadruim de wagens ook wel achterlijk dicht bij elkaar hoor, wie past daar
nu feitelijk wel doorheen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_31920573
En ik maar denken dat vrouwen de breedte van bijv. een auto niet konden inschatten...maar je eigen breedte niet kunnen inschatten is wel heel grappig (en genant als je dan tegen iemand aanbotst) Maar dat van "oh, daar pas ik wel tussendoor" dat herken ik wel

Leuk afstudeeronderwerp: "Dikke mens ziet zichzelf niet als dik"

octopussy: ik besloot op een bepaald moment het bakpapiertje ook weg te doen, ik bak nu gewoon in 1 eetlepel olijfolie en dat bevalt me veel beter. Nu krijg ik vetten binnen die mijn lijf gewoon nodig heeft en óók nodig heefy om af te kunnen vallen. Net zoals het bewezen is dat pinda's hèlpen bij het lijnen en daarom eet ik gerust een keer een boterham met pindakaas en is 1 (heel klein) handje pinda's het enige wat ik mezelf toesta op een feestje. Op de komkommerschijfjes na dan.

En ymme heeft de 'valkuilen' niet zo goed begrepen. Het zijn niet voor niets valkuilen opgesteld door mensen die al heel erg veel lijnervaring hebben. Ik heb ze van een Engelse site over mensen die al meer dan 3 jaar op hun streefgewicht zitten en meer dan 15 kilo zijn afgevallen. Je kan je daar ook opgeven als je tot die categorie hoort (en nu kan ik de link natuurlijk niet vinden). Wat ook opviel is dat die mensen bijna allemaal meer dan een uur per dag aan extra lichaamsbeweging doen!

Ik ben gisteren trouwens naar mijn ouders gewandeld. Dat is volgens kaarten 8-9 km en volgens de becel stappenteller 8,8 km. Dat wandelen viel wel mee, alleen heb ik nu weer last van mijn heup Het houdt ook nooit op.
pi_31920596
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:00 schreef teigan het volgende:
Ymme, ik weet dat je het weet, ik vind het alleen een beetje storend dat je er zo'n juichend meisje bijzet terwijl het gewoon hardstikke slecht voor je is....
dat begrijp ik. Maar ik wil er alleen maar mee zeggen, dat wat ik nu doe heel ongezond is. En ik dat zelf ook weet.
Maar dat ik snel overga naar wel "gezond" en verantwoordelijk afvallen!

Sorry
pi_31920667
Maar denk je dat je nu heel erg goed vet aan het verbranden bent dan? (antwoord is trouwens 'nee')
pi_31920670
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:40 schreef Isabeau het volgende:
En ik maar denken dat vrouwen de breedte van bijv. een auto niet konden inschatten...maar je eigen breedte niet kunnen inschatten is wel heel grappig (en genant als je dan tegen iemand aanbotst) Maar dat van "oh, daar pas ik wel tussendoor" dat herken ik wel

Leuk afstudeeronderwerp: "Dikke mens ziet zichzelf niet als dik"

octopussy: ik besloot op een bepaald moment het bakpapiertje ook weg te doen, ik bak nu gewoon in 1 eetlepel olijfolie en dat bevalt me veel beter. Nu krijg ik vetten binnen die mijn lijf gewoon nodig heeft en óók nodig heefy om af te kunnen vallen. Net zoals het bewezen is dat pinda's hèlpen bij het lijnen en daarom eet ik gerust een keer een boterham met pindakaas en is 1 (heel klein) handje pinda's het enige wat ik mezelf toesta op een feestje. Op de komkommerschijfjes na dan.

En ymme heeft de 'valkuilen' niet zo goed begrepen. Het zijn niet voor niets valkuilen opgesteld door mensen die al heel erg veel lijnervaring hebben. Ik heb ze van een Engelse site over mensen die al meer dan 3 jaar op hun streefgewicht zitten en meer dan 15 kilo zijn afgevallen. Je kan je daar ook opgeven als je tot die categorie hoort (en nu kan ik de link natuurlijk niet vinden). Wat ook opviel is dat die mensen bijna allemaal meer dan een uur per dag aan extra lichaamsbeweging doen!

Ik ben gisteren trouwens naar mijn ouders gewandeld. Dat is volgens kaarten 8-9 km en volgens de becel stappenteller 8,8 km. Dat wandelen viel wel mee, alleen heb ik nu weer last van mijn heup Het houdt ook nooit op.
Wat is er dan met je heup ?
Vervelend.
Maar toch 8,8 kolometer.
Ik heb laats samen met mijn hond 12 km gelopen. Toen toch maar iemand gebeld of ze ons op wouden halen, want de hond wou nog wel terug lopen, maar ik had het even gezien.

2006, ga ik wel met vriendinnen de vierdaagse in nijmegen lopen.
1 daarvan is vorig jaar afgevallen.
1 daarvan heeft de 40km uitgelopen.
Januari beginnen we met trainen.
eerst 10 km (dat 2x vlak achter elkaar)
De week erop, 15.
dan 20/30 en 40.
Tussen door zoveel mogelijk minimaal 10 km lopen.
Altijd 40 km lopen is helaas niet haalbaar vanwege tijd etc.
Maar toch wel in Februari de eerste keer 40 km lopen, dan elke maand minimaal 1x.
Dan moet dat lukken in juni of juli
pi_31920734
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:46 schreef ymme het volgende:
Wat is er dan met je heup ?
Ik kreeg vorig jaar aan die heup een blessure van het hardlopen en ik heb die heup al in geen maanden meer gevoeld en dacht dat het dus volledig over was. Er zit een scheur in een spieraanhechting aan mijn bekkenkam en die speelt steeds op. Ik moest van de sportfysio allemaal oefeningen doen en die eh...heb ik zelden gedaan
quote:
Maar toch 8,8 kolometer.
Ik heb laats samen met mijn hond 12 km gelopen. Toen toch maar iemand gebeld of ze ons op wouden halen, want de hond wou nog wel terug lopen, maar ik had het even gezien.
Nou, 12 km!! Wat goed zeg en ik zou me even niet voor kunnen stellen ook nog lekker terug te gaan lopen. Eergisteren met de hond van een vriendin gewandeld, maar daar wilde de hond niet meer verder (was geen eens 12 km, was 45 min. wandelen)
quote:
2006, ga ik wel met vriendinnen de vierdaagse in nijmegen lopen.
1 daarvan is vorig jaar afgevallen.
1 daarvan heeft de 40km uitgelopen.
Januari beginnen we met trainen.
eerst 10 km (dat 2x vlak achter elkaar)
De week erop, 15.
dan 20/30 en 40.
Tussen door zoveel mogelijk minimaal 10 km lopen.
Altijd 40 km lopen is helaas niet haalbaar vanwege tijd etc.
Maar toch wel in Februari de eerste keer 40 km lopen, dan elke maand minimaal 1x.
Dan moet dat lukken in juni of juli
Heel veel succes!! lijkt me vermoeiend, maar wel gezellig met vriendinnen. Ik heb niet zulke sportieve vriendinnen.
pi_31921187
Ah! Nijmegen lopen! Heb ik ook wel eens gedaan!
Tip: als je denkt dat je het kunt redden: loop de 50 km. NIets is zo irritatnt als heel veel mensen die voor je lopen en die eigenlijk net iets langzamer lopen dan jij wilt lopen!
Bij de 50 km is dat een stuk beter te doen. Je hebt dan pas last van enorme ladingen andere lopers als alle routes bij elkaar zijn en dat is meestal niet zo heel ver.

En verder moet je het lopen vooral opbouwen. Volgens mij is er op de 4daagse site wel een loopschema te vinden en daar zal voor de 40 km ook wel 2 x 30 km lopen en 2 x 40 km lopen inzitten.
Vergis je overigens niet in de tijd die het lopen kost en ga op zoek naar fietsroutes! De meeste wandelroutes zijn 10 tot 20 km en het grote voordeel van fietsroutes is dat het rondjes zijn. Scheelt je weer een hoop gedoe met terugkomen naar je startpunt!

Owja, en zorg voor goede sokken en schoenen.
pi_31921274
En de meeste fietsroutes die ik heb in mijn fetsboekje zijn allemaal zo'n 50 km (waarbij je vaak ook tussendoor een keer kan om de route te verkorten)
pi_31921336
Goh! Hier in de buurt had ik echt heel veel moeite om routes te vinden van 50 km!
De meeste fietsroutes zijn hier 30 of 40 km!
Ik weet nog dat we een keertje de kaasroute gingen lopen, in de buurt bij Woerden en dat het ding gewoon 10 km korter was dan stond aangegeven! Ik was echt boos!
pi_31921866
Oew!
Ik zie net dat Trinny en Susannah van "what not to wear" vanmiddag bij Oprah zijn!
Ze geven echt geweldige kledingadviezen! Kijken dus om 3 uur ofzo!
pi_31921970
Inderdaad, sokken zonder naden. En ik zelf wil met bergschoenen/wandelschoenen gaan lopen.
Maar dat moet ik januari ff zien..

EN de rest vindt 50 km echt te ver... dus het wordt dus echt de 40..

Ik zou de 30 ook niet erg vinden, zo voor de 1ste keer.
pi_31922664
quote:
Op donderdag 3 november 2005 10:44 schreef Liejannuh het volgende:
Oew!
Ik zie net dat Trinny en Susannah van "what not to wear" vanmiddag bij Oprah zijn!
Ze geven echt geweldige kledingadviezen! Kijken dus om 3 uur ofzo!
whaa leuk dat je dat even zegt. ik ben echt fan van Trinny en Susannah (heb hun boek ook hier), die 2 hebben het echt begrepen! Ik zal vanavond de herhaling kijken want ik zit om 3 uur op school en mijn videorecorder vertrouw ik niet met vooringestelde tijden opnemen.

Wat een afstanden die jullie hier allemaal noemen om te hardlopen zeg! Ik kan me echt niets voorstellen bij 50 km hardlopen, want ik ben al kapot als ik 1 km heb gerend (ja erg he?)

Weet iemand of aquajogging enzo een beetje leuk is? Ik wil het misschien wel gaan doen, maar heb nog een beetje het beeld van dikke oude dames die met rode hoofden staan te plonsen, en ik ben nog maar jong
pi_31922692
eh, wandelen, octopussy, we hadden het over 50 km wandelen

(anders liepen we verder dan een marathon )
pi_31923541
update

oud:
Beessie-jen (1m85) (28.2) was 115,5, weegt nu 96.6 en wil graag 85 kg wegen -18.9

nieuw:
Beessie-jen (1m85) (28.2) was 115,5, weegt nu 96.2 en wil graag 85 kg wegen -19.4

gaat de laatste 2 weken erg langzaam....

maar ja ik kom tenminste niet aan
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_31924442
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:19 schreef octopussy het volgende:

[..]

whaa leuk dat je dat even zegt. ik ben echt fan van Trinny en Susannah (heb hun boek ook hier), die 2 hebben het echt begrepen! Ik zal vanavond de herhaling kijken want ik zit om 3 uur op school en mijn videorecorder vertrouw ik niet met vooringestelde tijden opnemen.

Wat een afstanden die jullie hier allemaal noemen om te hardlopen zeg! Ik kan me echt niets voorstellen bij 50 km hardlopen, want ik ben al kapot als ik 1 km heb gerend (ja erg he?)

Weet iemand of aquajogging enzo een beetje leuk is? Ik wil het misschien wel gaan doen, maar heb nog een beetje het beeld van dikke oude dames die met rode hoofden staan te plonsen, en ik ben nog maar jong
Nee met hardlopen heb ik het na 2 km ook wel gezien
pi_31925524
Over jezelf slanker voelen dan je bent:
Op mijn stage is een dakondersteuning en die bestaat uit vijf ijzeren paaltjes van grond tot plafond....
Staan erg dicht bij elkaar. Laatsts wurmde een leerling zich daardoor heen en zei toen: en nu jij.
Dus ik: daar pas ik niet door, dat probeer ik niet eens.
Toen er later niemand in de buurt was, even geprobeerd: ik wurmde mezelf er zo doorheen
Alleen toen kwam mijn stagebegeleider binnen en die kwam niet meer bij van het lachen
pi_31925565
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:03 schreef freecell het volgende:
Over jezelf slanker voelen dan je bent:
Op mijn stage is een dakondersteuning en die bestaat uit vijf ijzeren paaltjes van grond tot plafond....
Staan erg dicht bij elkaar. Laatsts wurmde een leerling zich daardoor heen en zei toen: en nu jij.
Dus ik: daar pas ik niet door, dat probeer ik niet eens.
Toen er later niemand in de buurt was, even geprobeerd: ik wurmde mezelf er zo doorheen
Alleen toen kwam mijn stagebegeleider binnen en die kwam niet meer bij van het lachen

Maar je past er dus WEL doorheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')