abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31793213
Hoe zal de radicale Islam reageren op de toekomstige suprematie van China en India? Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu? Hoe zullen de nieuwe grootmachten omgaan met de radicale islam? China en ook India kent nu al aardig wat conflicten met hun islamitische minderheden.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:04:01 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31793229
Ligt eraan of ze moslims gaan dwarsliggen wellicht.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:06:20 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31793491
Hebben China en India dan werkelijk veel meer uitzicht op suprematie dan de meeste Islamitische landen? Serieuze vraag!
pi_31793594
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Hebben China en India dan werkelijk veel meer uitzicht op suprematie dan de meeste Islamitische landen? Serieuze vraag!
Het grootste moslimland ter wereld heeft slechts 250 miljoen inwoners. Met dat getal kan je moeilijk groter worden dan de VS (300 miljoen). China (1,3 mijlard) en India (1,1 miljard) kunnen dat wel.
pi_31793733
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
Hoe zal de radicale Islam reageren op de toekomstige suprematie van China en India? Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu? Hoe zullen de nieuwe grootmachten omgaan met de radicale islam? China en ook India kent nu al aardig wat conflicten met hun islamitische minderheden.
Dáár ben ik ook erg benieuwd naar. Ik verheug me al op de dag dat het Chinese vliegdekschip, de Deng Xiao Ping, voor de kust van Saoedië Alibaba ligt
''Sambal bij?'''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:28:21 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31793962
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Het grootste moslimland ter wereld heeft slechts 250 miljoen inwoners. Met dat getal kan je moeilijk groter worden dan de VS (300 miljoen). China (1,3 mijlard) en India (1,1 miljard) kunnen dat wel.
Suprematie is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan de wet van de grote aantallen. Technologie lijkt me toch ook een aardig doorslaggevende factor.
pi_31794108
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Suprematie is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan de wet van de grote aantallen. Technologie lijkt me toch ook een aardig doorslaggevende factor.
Joh, ik had het ook over de toekomstige suprematie van China en India, niet over de huidige.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:40:10 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31794317
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Joh, ik had het ook over de toekomstige suprematie van China en India, niet over de huidige.
Dat zie ik zo snel niet gebeuren, aangezien ze alleen maar voortborduren op bestaande technieken en er nauwelijks NIEUWE technologie wordt ontwikkeld in de genoemde landen.

Daarin is het westen nog steeds nummer 1
pi_31794520
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zie ik zo snel niet gebeuren, aangezien ze alleen maar voortborduren op bestaande technieken en er nauwelijks NIEUWE technologie wordt ontwikkeld in de genoemde landen.

Prognose is een jaar of 15, en lekker belangrijk of het 10 of 30 jaar duurt, het gaat gebeuren! daar gaat het topic over, en niet hoe lang het duurt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:55:20 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31794771
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Prognose is een jaar of 15, en lekker belangrijk of het 10 of 30 jaar duurt, het gaat gebeuren! daar gaat het topic over, en niet hoe lang het duurt.
Ik denk niet dat het gaat gebeuren.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:58:57 #12
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_31794879
quote:

[..]

Denk dat het echt heel snel zal gaan. Nu is het nog kopieren, maar straks zullen ze het allemaal zelf kunnen ontwikkelen. Allemaal Chinese studenten in het buitenland.
Westen blijft niet nummer 1. Moet je maar eens naar Japan en Zuid-Korea kijken, wat die al niet aan technologie levert.

Maar denk dat Islam zeker gaat buigen. Religie zal geen issue zijn tov economie. Enige wat Islamistische landen als middel kunnen gebruiken is hun olie. Maar daar zijn ze al voor substituten aan het ontwikkelen.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_31794888
quote:

China en India laten véél meer innovatie zien dan islamitische landen.

Het zal me benieuwen.
pi_31794906
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

So what, dit topic gaat over als het zou gaan gebeuren.
pi_31801490
Chinezen hebben geen geduld voor Moslimfundi's. Die snappen niet waarom wij zo voorzichtig met Iran omgaan.

Als het aan de gemiddelde Chinees ligt, dan wordt bijvoorbeeld Japan morgen nog platgebombardeerd. Pragmatisme gecombineerd met een olifantengeheugen. Reken er daarom maar niet op dat China gaat onderhandelen met een land als Iran als zij geblackmailed worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_31801530
Het zou wel handig zijn als China flink oorlog ging voeren met een aantal islamitische landen.
Dan slaan we twee vliegen in een klap.
pi_31803768
quote:
Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu?
Radicaal, dat is toch ook maar een klein percentage van alle moslims, Berend?
joods-christelijke westerlijke wereld? Overwegend christelijk (los van joodse sympathiën die bepaalde christelijke stromingen koesteren), en als we kijken naar de moslim-jood verhouding in Europa, nou..
Ik weet dat velen bij voorbaat er 'joods' voor het 'christelijke' willen zetten, om extra te laten zien dat het zeer zeker niet islamitisch is, of dat ze daar tegen zijn, of een dergelijke reden..
Maar het is toch echt een christelijke westerse wereld in het algemeen, in general.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:33:15 #18
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_31804282
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:16 schreef pberends het volgende:
Voor zover ik weet is India het land met de meeste Moslims. En om nou te zeggen dat die vreedzaam samenleven met de andere religies aldaar..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_31804543
China heeft net zoveel technologische patenten aangevraagd als japan de afgelopen jaren. De technologische ontwikkeling gaat daar kei en keihard. Nog even en wij in het westen lopen achter.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:45:48 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31804590
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ook niet.

Kopieren kunnen ze als de beste, dat wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:11:56 #21
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_31806674
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is India het land met de meeste Moslims. En om nou te zeggen dat die vreedzaam samenleven met de andere religies aldaar..
Nope Indonesie.. maar goed.. die leven ook niet vreedzaam met andere religies
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_31806924
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Das niet waar:

India:
quote:
Religions:
Hindu 80.5%, Muslim 13.4%, Christian 2.3%, Sikh 1.9%, other 1.8%, unspecified 0.1% (2001 census)
Dus 150 miljoen moslims.

Indonesie ongeveer 220 miljoen moslims.
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:28:46 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31807097
quote:
natuurlijk gaat dat problemen geven, met moeslims heb je toch altijd problemen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:44:13 #24
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_31807570
Ligt eraan of ze net als het Westen hun cultuur willen opdringen aan de voornamelijke arabische moslim landen.

Daarnaast heeft de islam meer overeekomsten met de collectiviteit van de oosterse cultuur dan die van de invidualistische westerse cultuur.
pi_31807607
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:44 schreef Nyrem het volgende:
Ligt eraan of ze net als het Westen hun cultuur willen opdringen aan de voornamelijke arabische moslim landen.
Oh ja nu zijn wij het die onze cultuur willen opdringen.
Ik zie geen nieuwe kerken gebouwd worden in islamitische landen hoor terwijl er hier in Rotterdam de ene moskee na de andere gebouwd word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')