Het grootste moslimland ter wereld heeft slechts 250 miljoen inwoners. Met dat getal kan je moeilijk groter worden dan de VS (300 miljoen). China (1,3 mijlard) en India (1,1 miljard) kunnen dat wel.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Hebben China en India dan werkelijk veel meer uitzicht op suprematie dan de meeste Islamitische landen? Serieuze vraag!
Dáár ben ik ook erg benieuwd naar. Ik verheug me al op de dag dat het Chinese vliegdekschip, de Deng Xiao Ping, voor de kust van Saoedië Alibaba ligtquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
Hoe zal de radicale Islam reageren op de toekomstige suprematie van China en India? Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu? Hoe zullen de nieuwe grootmachten omgaan met de radicale islam? China en ook India kent nu al aardig wat conflicten met hun islamitische minderheden.
Suprematie is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan de wet van de grote aantallen. Technologie lijkt me toch ook een aardig doorslaggevende factor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Het grootste moslimland ter wereld heeft slechts 250 miljoen inwoners. Met dat getal kan je moeilijk groter worden dan de VS (300 miljoen). China (1,3 mijlard) en India (1,1 miljard) kunnen dat wel.
Joh, ik had het ook over de toekomstige suprematie van China en India, niet over de huidige.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Suprematie is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan de wet van de grote aantallen. Technologie lijkt me toch ook een aardig doorslaggevende factor.
Dat zie ik zo snel niet gebeuren, aangezien ze alleen maar voortborduren op bestaande technieken en er nauwelijks NIEUWE technologie wordt ontwikkeld in de genoemde landen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Joh, ik had het ook over de toekomstige suprematie van China en India, niet over de huidige.
Prognose is een jaar of 15, en lekker belangrijk of het 10 of 30 jaar duurt, het gaat gebeuren! daar gaat het topic over, en niet hoe lang het duurt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zie ik zo snel niet gebeuren, aangezien ze alleen maar voortborduren op bestaande technieken en er nauwelijks NIEUWE technologie wordt ontwikkeld in de genoemde landen.
Daarin is het westen nog steeds nummer 1
Ik denk niet dat het gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Prognose is een jaar of 15, en lekker belangrijk of het 10 of 30 jaar duurt, het gaat gebeuren! daar gaat het topic over, en niet hoe lang het duurt.
Denk dat het echt heel snel zal gaan. Nu is het nog kopieren, maar straks zullen ze het allemaal zelf kunnen ontwikkelen. Allemaal Chinese studenten in het buitenland.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zie ik zo snel niet gebeuren, aangezien ze alleen maar voortborduren op bestaande technieken en er nauwelijks NIEUWE technologie wordt ontwikkeld in de genoemde landen.
China en India laten véél meer innovatie zien dan islamitische landen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
So what, dit topic gaat over als het zou gaan gebeuren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Radicaal, dat is toch ook maar een klein percentage van alle moslims, Berend?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu?
Voor zover ik weet is India het land met de meeste Moslims. En om nou te zeggen dat die vreedzaam samenleven met de andere religies aldaar..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:16 schreef pberends het volgende:
Het grootste moslimland ter wereld heeft slechts 250 miljoen inwoners. Met dat getal kan je moeilijk groter worden dan de VS (300 miljoen). China (1,3 mijlard) en India (1,1 miljard) kunnen dat wel.
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het gaat gebeuren.
Nope Indonesie.. maar goed.. die leven ook niet vreedzaam met andere religiesquote:Op zondag 30 oktober 2005 11:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is India het land met de meeste Moslims. En om nou te zeggen dat die vreedzaam samenleven met de andere religies aldaar..
Das niet waar:quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is India het land met de meeste Moslims. En om nou te zeggen dat die vreedzaam samenleven met de andere religies aldaar..
Dus 150 miljoen moslims.quote:Religions:
Hindu 80.5%, Muslim 13.4%, Christian 2.3%, Sikh 1.9%, other 1.8%, unspecified 0.1% (2001 census)
natuurlijk gaat dat problemen geven, met moeslims heb je toch altijd problemenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:03 schreef pberends het volgende:
Hoe zal de radicale Islam reageren op de toekomstige suprematie van China en India? Zullen ze het boeddistische China en hindoestaanse India net zo gaan verketteren als de huidige joods-christelijke westerlijke wereld van nu? Hoe zullen de nieuwe grootmachten omgaan met de radicale islam? China en ook India kent nu al aardig wat conflicten met hun islamitische minderheden.
Oh ja nu zijn wij het die onze cultuur willen opdringen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:44 schreef Nyrem het volgende:
Ligt eraan of ze net als het Westen hun cultuur willen opdringen aan de voornamelijke arabische moslim landen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |