Hier 2 van de 12 cartoons:quote:Protesten na cartoons profeet Mohammed
In Denemarken is grote ophef ontstaan nadat een krant twaalf spotprenten van de profeet Mohammed heeft afgedrukt. Twee tekenaars zijn ondergedoken na doodsbedreigingen, het gebouw van de krant wordt bewaakt en de ambassadeurs van elf moslimlanden hebben protest aangetekend bij premier Anders Fogh Rasmussen.
Volgens de islam is het afbeelden van de profeet Mohammed verboden.
In een brief aan premier Rasmussen, gisteren, noemen de ambassadeurs de cartoons een provocatie. Ook willen ze excuses van de krant, Jyllands-Posten. De premier beraadt zich nog op een reactie. Eerder zei hij dat hij niet van plan was de persvrijheid te beknotten.
Satirische tekeningen van profeet Mohammed, zoals deze van Rasmus Sand Hoyer, leiden tot beroering in Denemarken
Spotprent Mohammed van Rasmus Sand Hoyer Zelfcensuur
De krant publiceerde de tekeningen eind vorige maand nadat een schrijver had geklaagd dat niemand zijn boek over de profeet Mohammed wilde illustreren. Jyllands-Posten vroeg zich af of meer kunstenaars aan zelfcensuur doen als het om de islam gaat.
De krant besloot de proef op de som te nemen en vroeg twaalf illustratoren een spotprent van Mohammed te maken. 'Zelfcensuur is onacceptabel, ons recht om te schrijven en te tekenen wat we willen moet blijven bestaan,' verklaarde de hoofdredactie, die de cartoons plaatste bij een artikel over zelfcensuur.
Doodsbedreigingen
De publicatie leverde een storm van protesten onder moslims op. Moslimorganisaties spraken van een 'onnodige provocatie' en in Kopenhagen demonstreerden vorig weekeinde 3.500 mensen. De redactie van de krant ontving tientallen dreigtelefoontjes en hatemails en wordt sinds enige tijd bewaakt. Twee illustratoren zijn ondergedoken na doodsbedreigingen. Opmerkelijk genoeg was een van hen een tekenaar die in zijn cartoon niet Mohammed, maar de krant op de hak nam. Hij tekende een jongetje, Mohammed, voor een schoolbord waarop in het Arabisch staat geschreven dat de redacteuren van Jyllands-Posten rechtse provocateurs zijn.
Het Deense persbureau Ritzau meldt dat naar aanleiding van de omstreden tekeningen inmiddels anti-Deense cartoons op internet circuleren (lees het bericht van Ritzau op de website van het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken). Op de tekeningen zou zijn te zien hoe bommen exploderen boven foto's van Jyllands-Posten en hoe bloed over de nationale vlag van Denemarken vloeit.
who cares? het zijn maar tekeningen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
Tjaah zelf ernaar rieken
ze weten wat de reactie zijn ze gaan gewoon door met uitlokken
dat zien de moslims in Denemarken andersquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:40 schreef SlimShady het volgende:
[..]
who cares? het zijn maar tekeningen.
my god, zullen we alle stripboeken maar verbannenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zien de moslims in Denemarken anders
wat heeft het voor nut om dat te plaatsen ? welke doel heeft het meegebracht ?
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:47 schreef longinus het volgende:
Wij maken hele fims over jezus, neem nou "the life of Brian"
quote:Always Look on The Bright Side of Life
De film deed veel stof opwaaien en hij werd gezien als een belediging van het christendom. Het einde van de film, een scène waarin slachtoffers van een massale kruisiging waaronder Eric Idle en de hoofdfiguur Brian (gespeeld door Graham Chapman) een komisch liedje zingen (Always Look on The Bright Side of Life) speelde bij die protesten een belangrijke rol.
Verschillende Engelse gemeenten verboden aanvankelijk de vertoning van de film. Dat bleek echter weinig zoden aan de dijk te zetten, want mensen gingen naar gemeenten waar de film wel werd vertoond om hem daar te bekijken. In Ierland was de film gedurende acht jaar verboden, en in Noorwegen gedurende een jaar. Het Noorse verbod dreef de populariteit van de film in Zweden op, waar hij werd geadverteerd als "de film die zo grappig is dat de Noren hem verboden".
In Italië werd de film pas in 1990 voor het eerst uitgebracht.
Uh, ik ben niet links en ik praat geen bedreigingen goed hoor. Ik vind de zelfaangetrokken slachtofferrol een beetje passé. Je weet dat je gezeik krijgt met dat soort plaatjes, en om duidelijk te maken dat je er gezeik mee krijgt plaats je ze ? Nou ja, van mij mag je. Maar dan ook niet huilen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:57 schreef Vitalogy het volgende:
Altijd weer grappig hoe zo'n linkse stakker het gedrag van die geitenneukers probeert goed te praten.
Sja, door je roze brilletje misschien. Maar je bent dus van mening dat je alles in Nederland kan zeggen zonder enige consequentie, behalve als je iets over moslims zegt ? Zeg eens iets op de TV over Hell's Angels, of ga eens in het vak van de F-side juichen voor Feyenoord zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:11 schreef Vitalogy het volgende:
Bla bla de consequentie die je mag verwachten in een beschaafd land is iig niet op straat onthoofd te worden voor wat voor een uitspraak dan ook.
protest mag er zeker zijn. maar hoeveel doodsbedreigingen kregen 'de jongens van monty phyton'? en 'god is een ezel' was nou ook niet echt reden voor de beste man om ondergedoken te zitten.quote:
Ja, ja. Men wordt hier op straat ook zo vaak onthoofd. Of zou het in Denemarken zo zijn?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:11 schreef Vitalogy het volgende:
Bla bla de consequentie die je mag verwachten in een beschaafd land is iig niet op straat onthoofd te worden voor wat voor een uitspraak dan ook.
(hoezo weer dezelfde nutteloze discussie als precies een jaar geleden)
niet zo best dat je criminele organisaties gelijk stelt aan moslims.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, door je roze brilletje misschien. Maar je bent dus van mening dat je alles in Nederland kan zeggen zonder enige consequentie, behalve als je iets over moslims zegt ? Zeg eens iets op de TV over Hell's Angels, of ga eens in het vak van de F-side juichen voor Feyenoord zou ik zeggen.
Doodsbedreigingen zijn juist modern. D'r zijn toch de afgelopen tijd genoeg linkse en rechtse politici bedreigd enkel om hun mening ? Dat wij niet meer zo gelovig zijn wil niet zeggen dat we niet op andere vlakken een kort lontje hebben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
protest mag er zeker zijn. maar hoeveel doodsbedreigingen kregen 'de jongens van monty phyton'? en 'god is een ezel' was nou ook niet echt reden voor de beste man om ondergedoken te zitten.
gregorius nekschot vind ik van een heel ander allooi, maar doodsbedreigingen zijn wat eng en ouderwets.
modern of ouderwets, ze zijn onoirbaar.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Doodsbedreigingen zijn juist modern. D'r zijn toch de afgelopen tijd genoeg linkse en rechtse politici bedreigd enkel om hun mening ? Dat wij niet meer zo gelovig zijn wil niet zeggen dat we niet op andere vlakken een kort lontje hebben.
Waar doe ik dat ? De gemiddelde Ajaxfan slaat je ook niet voor je bakkes als je een Feyenoord shirt aanhebt, net als dat de gemiddelde moslim geen doodsbedreigingen stuurt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet zo best dat je criminele organisaties gelijk stelt aan moslims.
ik zie hells angels en de harde kern van bovengenoemde voetbalsupporters wel degelijk als criminele organisaties. iets wat ik niet zeg over de moslim die gewoon naar de moskee gaat en zijn geloof beleidt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar doe ik dat ? De gemiddelde Ajaxfan slaat je ook niet voor je bakkes als je een Feyenoord shirt aanhebt, net als dat de gemiddelde moslim geen doodsbedreigingen stuurt.
Maar als ik dikke mensen vadsig vindt en dat ze wil zeggen in het openbaar, bv een dik persoon op straat uitschelden of beginnen over dat ie moet afvallen is de kans ook aanwezig dat ik een dreun voor m'n hersens krijg.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet zo best dat je criminele organisaties gelijk stelt aan moslims.
Idd. Maar wat doe je eraan ? Nutteloze provocaties als spotprentjes van Mohammed dragen niet echt bij aan een gezonde sfeer lijkt me. Laat elkaar lekker in z'n waarde.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
modern of ouderwets, ze zijn onoirbaar.
daar ben ik het ook mee eens. komen we op de vraag. is vrijheid van meningsuiting belangrijker dan de vrijheid om te doden. ik snap derhalve de demonstraties die vredig verliepen, maar niet de doodsbedreigingen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Idd. Maar wat doe je eraan ? Nutteloze provocaties als spotprentjes van Allah dragen niet echt bij aan een gezonde sfeer lijkt me. Laat elkaar lekker in z'n waarde.
Idd. Dan mogen die moslims ook niet zo'n aardige dingen over de Denen zeggen. Of over homo's. Maar nee, dan is het land te klein.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Idd. Maar wat doe je eraan ? Nutteloze provocaties als spotprentjes van Allah dragen niet echt bij aan een gezonde sfeer lijkt me. Laat elkaar lekker in z'n waarde.
Vrijheid van meningsuiting is een recht , er zit echter ook verantwoordelijkheid aan vast. Dat laatste wordt vaak vergeten. Je hoeft niet altijd te zeggen wat je vindt, gek genoeg kunnen mensen dat normaal gesproken prima inschatten, kennelijk hoeft dat bij moslims niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind dat je niet altijd je mening hoeft te verkondigen, en dat veel mensen dat leuk vinden te doen om te provoceren.
provoceren. studeerde en schreef rushdie de duivelsverzen om te provoceren?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting is een recht , er zit echter ook verantwoordelijkheid aan vast. Dat laatste wordt vaak vergeten. Je hoeft niet altijd te zeggen wat je vindt, gek genoeg kunnen mensen dat normaal gesproken prima inschatten, kennelijk hoeft dat bij moslims niet.
Provoceren om het provoceren, of iemand moet mij het nut kunnen uitleggen.
We hebben het nu over die paar tekeningen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
provoceren. studeerde en schreef rushdie de duivelsverzen om te provoceren?
Nog steeds niets nuttigs te melden zie ik. Jammer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:03 schreef Vitalogy het volgende:
Eigenlijk geef ik geen ene zak meer om die sfeer.
Wat mij betreft zijn die provocaties ook helemaal niet zo nutteloos. Dat doet het kaf een beetje van het koren scheiden. Je weet zo wat voor een vlees je in de kuip hebt gehaald.
Pfff ja laten we vooral weer de rollen gaan omdraaien en de spotprentjes ter discussie stellen. Stakkertjes
das waar. het zijn maar een paar tekeningetjes.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We hebben het nu over die paar tekeningen.
Ga op 4 mei eens op de Dam staan met een swatika op je arm. Het is maar een stukje stof. Zo simpel is het natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
das waar. het zijn maar een paar tekeningetjes.
Je argumenten raken op? Oh nee wacht jij bent al sinds de eerste post een gebroken langspeelplaat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Nog steeds niets nuttigs te melden zie ik. Jammer.
Ja, als je het zo stelt. Inderdaad erg overdreven om moslims te dwingen om die krant te lezen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden ze gemaakt zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
das waar. het zijn maar een paar tekeningetjes.
dat is waar, maar dan heb je het ook over een erg beladen stuk geschiedenis op een erg ongepast moment. heeft de prins van engeland ook doodsbedreigingen uit joodse hoek gehad toen hij op een verjaardag een ss kostuum aantrok?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Ga op 4 mei eens op de Dam staan met een swatika op je arm. Het is maar een stukje stof. Zo simpel is het natuurlijk niet.
een vette rel? denk je dat?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, waarom zouden ze gemaakt zijn.
Zomaar...
Nee, om een vette rel uit te lokken natuurlijk.
Tuurlijk. De dagen daarna wordt het breed uitgemeten in de krant en de verdere media en dat is goed voor de verkoopcijfertjes schijnbaar.quote:
Nee, omdat je er geen emotionele binding mee hebt itt 4 mei. Het is volgens moslims verboden een afbeelding van Mohammed te maken, en wat doet die krant ? Afbeeldingen van Allah plaatsen, en dan ook nog niet echt complimenteus. Dat is toch niks anders dan een paard een stok in z'n anus steken om vervolgens verontwaardigd te roepen "hij schopte mijquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is waar, maar dan heb je het ook over een erg beladen stuk geschiedenis. iets wat ik niet zo duidelijk zie met deze spotprentjes.
En dus moet iedereen het maar niet doen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, omdat je er geen emotionele binding mee hebt itt 4 mei. Het is volgens moslims verboden een afbeelding van Allah te maken, en wat doet die krant ? Afbeeldingen van Allah plaatsen, en dan ook nog niet echt complimenteus. Dat is toch niks anders dan een paard een stok in z'n anus steken om vervolgens verontwaardigd te roepen "hij schopte mij! ".
als het allemaal zo gevoelig ligt dan kan ik me voorstellen dat mensen er maar mee moeten ophouden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, omdat je er geen emotionele binding mee hebt itt 4 mei. Het is volgens moslims verboden een afbeelding van Allah te maken, en wat doet die krant ? Afbeeldingen van Allah plaatsen, en dan ook nog niet echt complimenteus. Dat is toch niks anders dan een paard een stok in z'n anus steken om vervolgens verontwaardigd te roepen "hij schopte mij! ".
Nee dat is niet hetzelfde. Wat een rnare gedachtenkronkels heb jij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Als het een normale afbeelding was had je er vast niks van gehoord.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En dus moet iedereen het maar niet doen?
Doe vooral wat je niet laten kunt, maar laat het gehuil dan ook achterwege.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
En dus moet iedereen het maar niet doen?
Ja, een paar dozijn doodsbedreigingen moet kunnen. Wat een aanstellerij.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Doe vooral wat je niet laten kunt, maar laat het gehuil dan ook achterwege.
Nou ja, als dat is wat je wil lezen, be my guest.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, een paar dozijn doodsbedreigingen moet kunnen. Wat een aanstellerij.
Nee bedankt voor de gastvrijheidquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, als dat is wat je wil lezen, be my guest.
Wat ben je voor vervelend ventje johquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:18 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nee bedankt voor de gastvrijheid
Wat ik zou willen lezen, is helemaal niets. Echter lees ik dit:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, als dat is wat je wil lezen, be my guest.
Maar hoe ik jouw woorden interpreteer - en verbeter me alsjeblieft - is: eigen schuld, dikke bult. Je weet dat sommige moslims dat niet toestaan. En dat vind ik echt ziekelijk.quote:Twee tekenaars zijn ondergedoken na doodsbedreigingen, het gebouw van de krant wordt bewaakt en de ambassadeurs van elf moslimlanden hebben protest aangetekend bij premier Anders Fogh Rasmussen.
Wat is daar ziekelijk aan ? Welk nut heeft het gehad ? Wat diende er bewezen te worden ? Dat er soms mensen zijn die een belediging niet pikken ? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en bewust dingen over je afroepen. En idd, in een mooie vredelievende wereld zou dit niet mogen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:20 schreef heiden6 het volgende:
Maar hoe ik jouw woorden interpreteer - en verbeter me alsjeblieft - is: eigen schuld, dikke bult. Je weet dat sommige moslims dat niet toestaan. En dat vind ik echt ziekelijk.
Ja ik kan er niets aan doen. Een bepaald slag mensen werk ik op de zenuwen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat ben je voor vervelend ventje joh
Het gaat er toch helemaal niet om of het nut heeft? Ik vind het walgelijk dat als bepaalde waanzinnigen striptekenaars bedreigen, dat jij dan zegt 'dat had je kunnen weten'. Maakt dat het terecht? Met zo'n mentaliteit wordt bedreigen uiterst effectief.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is daar ziekelijk aan ? Welk nut heeft het gehad ? Wat diende er bewezen te worden ? Dat er soms mensen zijn die een belediging niet pikken ? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en bewust dingen over je afroepen. En idd, in een mooie vredelievende wereld zou dit niet mogen.
Daar komt zulke logica wel op neer, ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:26 schreef Vitalogy het volgende:
Maar goed, na dit soort doodsbedreigingen moet men natuurlijk niet raar staan te kijken als er een dozijn Islamitische basisscholen in de hens gaan. Dat hadden ze dan natuurlijk ook kunnen verwachten.
hu hu
Ik zeg toch niet dat het terecht is, of dat ik het goedkeur ? Ik zeg alleen dat het was te verwachten en dat ik de hele verontwaardiging niet zo snap.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het gaat er toch helemaal niet om of het nut heeft? Ik vind het walgelijk dat als bepaalde waanzinnigen striptekenaars bedreigen, dat jij dan zegt 'dat had je kunnen weten'. Maakt dat het terecht? Met zo'n mentaliteit wordt bedreigen uiterst effectief.
Je snapt de verontwaardiging niet? Ik mag hopen dat je verbazing bedoelt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het terecht is, of dat ik het goedkeur ? Ik zeg alleen dat het was te verwachten en dat ik de hele verontwaardiging niet zo snap.
ik snap de verontwaardiging zover dat mensen gaan demonstreren, dat is iets wat we hebben afgesproken in europa. niet mee eens? laat je stem maar horen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het terecht is, of dat ik het goedkeur ? Ik zeg alleen dat het was te verwachten en dat ik de hele verontwaardiging niet zo snap.
De verantwoordelijken voor wat dan? Papier en inkt?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef gelly het volgende:
Nou ja, dat moet ik die fundamentalisten wel nageven; ze pakken iig de verantwoordelijken zelf, en steken niet een willekeurige basisschool in de hens. Wat dat betreft zijn Nederlanders wel mietjes.
mietjes zijn mensen die je niet met de dood bedreigen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef gelly het volgende:
Nou ja, dat moet ik die fundamentalisten wel nageven; ze pakken iig de verantwoordelijken zelf, en steken niet een willekeurige basisschool in de hens. Wat dat betreft zijn Nederlanders wel mietjes.
Nee, de verontwaardiging. Als je willens en wetens mensen provoceert van wie je weet dat er enkelen tussen zitten die zacht gezegd er niet blij mee zijn dan is verontwaardiging volkomen misplaatst. Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je snapt de verontwaardiging niet? Ik mag hopen dat je verbazing bedoelt.![]()
dus waar hebben we het dan over? kijk dat de religieuzen geen afbeelding van mohamed/allah mogen maken soit. maar dat de niet-religieuzen met de dood worden bedreigd snap ik niet zo goed.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:31 schreef gelly het volgende:
Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.
Provoceren? Zo'n cartoon doet geen vlieg kwaad hoor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, de verontwaardiging. Als je willens en wetens mensen provoceert van wie je weet dat er enkelen tussen zitten die zacht gezegd er niet blij mee zijn dan is verontwaardiging volkomen misplaatst. Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.
Als je je verplaatst in de gedachtengang van een fundamentalist wordt het al een stuk begrijpelijker. Niet dat ik er begrip voor op kan brengen, maar ik snap dat anderen het niet kunnen waarderen. Moet je je aanpassen aan die fundamentalisten ? Nee. Moet je ze onnodig provoceren ? Nee.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus waar hebben we het dan over? kijk dat de religieuzen geen afbeelding van mohamed/allah mogen maken soit. maar dat de niet-religieuzen met de dood worden bedreigd snap ik niet zo goed.
de extremistische fundamentalist, want daar gaat het hier over (dus de mensen die anderen met de dood bedreigen na een spotprent) mag je wat mij betreft best uiit de tent lokken dmv schriftelijke provocaties, helaas trap je daarmee ook op de ziel van de goedbedoelende gelovige. soit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je je verplaatst in de gedachtengang van een fundamentalist wordt het al een stuk begrijpelijker. Niet dat ik er begrip voor op kan brengen, maar ik snap dat anderen het niet kunnen waarderen. Moet je je aanpassen aan die fundamentalisten ? Nee. Moet je ze onnodig provoceren ? Nee.
En dat kan niet zonder mensen tegen het zere been te schoppen ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:37 schreef Vitalogy het volgende:
Wel als je je dagelijkse brood verdient met het ter discussie stellen van maatschappelijke vraagstukken.
't Is meer een kwestie van lange tenen. Van hier tot Kopenhagen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:39 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat kan niet zonder mensen tegen het zere been te schoppen ?
maar waarom is dat been zo zeer dan? omdat ze iets te fanatiek zijn misschien en dat dat best wel afentoe aan de kaak gesteld mag worden, zonder dat je daarbij voor je leven moet vrezen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:39 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat kan niet zonder mensen tegen het zere been te schoppen ?
dat zeg ik. dan krijg je heftige protesten, maar geen doodsbedreigingen en reden tot het beschermen van het gebouw en onderduikpraktijken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:48 schreef gelly het volgende:
Er is toch ook niemand die twijfelt aan dat recht ? Alleen liggen sommige dingen nogal gevoelig. Spotprentjes van Allah of het ontkennen van de Holocaust bijvoorbeeld. Had de krant ook een paginavullend hakenkruis op de voorpagina gezet om hun punt te maken ? Het is altijd makkelijk tegen anderen te zeggen "ah joh stel je niet zo aan", totdat er iets is wat bij jou nogal gevoelig ligt..
Vandaagdedag ? Och...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zeg ik. dan krijg je heftige protesten, maar geen doodsbedreigingen en reden tot het beschermen van het gebouw en onderduikpraktijken.
ja vandaag de dag ja. behalve dan bij extremisten zoals volkert en de groep die we onder het kopje godsdienstwaanzinnig en extremistisch noemen.quote:
Begrijp je nu nog steeds niet wat vrijheid van meningsuiting inhoud?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
Tjaah zelf ernaar rieken
ze weten wat de reactie zijn ze gaan gewoon door met uitlokken
*aanvulling.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:48 schreef Cro_magnon het volgende:
[..]
Begrijp je nu nog steeds niet wat vrijheid van meningsuiting inhoud?
dan zul je wel blij zijn dat gisteren in indonesie drie schoolgaande christelijke meisjes onthoofd zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:56 schreef Musketeer het volgende:
Ben benieuwd wanneer de Moslimwereld eindelijk zo ver is dat ze eens wat gaan doen aan al dat provocerende geadem van al die christenen en atheisten.
Vieze ongelovigen die de lucht misbruiken die Allah heeft gecreerd voor zijn dienaren. Ze hadden kunnen weten dat dat provocerend werkt op Moslims.
Als er een hakenkruis getekend zou zijn, had de tekenaar dan onder moeten duiken?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:48 schreef gelly het volgende:
Er is toch ook niemand die twijfelt aan dat recht ? Alleen liggen sommige dingen nogal gevoelig. Spotprentjes van Allah of het ontkennen van de Holocaust bijvoorbeeld. Had de krant ook een paginavullend hakenkruis op de voorpagina gezet om hun punt te maken ? Het is altijd makkelijk tegen anderen te zeggen "ah joh stel je niet zo aan", totdat er iets is wat bij jou nogal gevoelig ligt..
Erm sarcasme ooit van gehoord?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan zul je wel blij zijn dat gisteren in indonesie drie schoolgaande christelijke meisjes onthoofd zijn.
oh sorry ik zag niet dat je sarcastisch was, zal ook ff het bericht in feedback weghalen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:23 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Erm sarcasme ooit van gehoord?
Het is toch idioot dat de Islam als enige organisatie op de planeet zelf mag bepalen wanneer zij geprovoceerd is, geweld hiervoor gerechtvaardigd is en links europa keer op keer voor ze op de bres springt en zegt dat we gewoon niet moeten provoceren en dat het slechts een kleine minderheid is die gewelddagig wordt.
Read the fucking koran man. Niks vredelievend, niks respect, niks samenleven. Oorlog met de ongelovigen is een natuurlijk proces en hoort bij de vorming van het rijk van Allah op aarde.
iedereen krijgt wel eens te maken met spotprenten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Precies, bv. hans teeuwen noemde de hells angels een stelletje bebaarde leernichten die mekaar in een blokhut zitten af te trekken, en hij heeft geen last van bedreigingen of wat dan ook gehad. Zijn de hells angels zoveel toleranter dan de moslimgemeenschap?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:25 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
iedereen krijgt wel eens te maken met spotprenten.
Het gaat om de buitensporige en onacceptabele aggressieve reactie.
Hij heeft ook genoeg grapjes over moslims en dergelijke gemaakt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:34 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Precies, bv. hans teeuwen noemde de hells angels een stelletje bebaarde leernichten die mekaar in een blokhut zitten af te trekken, en hij heeft geen last van bedreigingen of wat dan ook gehad. Zijn de hells angels zoveel toleranter dan de moslimgemeenschap?
Wel even onderbouwen aub, slimmerik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:37 schreef Vitalogy het volgende:
Dit topic verzandt een beetje in krampachtige pogingen elkaar te slim af te zijn.
Nou dat valt eingelijk nog wel mee, hij maakte eingelijk alleen maar vrij onschuldige grapjes over de Islam, het Christendom daarentegen wordt vrij hard de grond in gestampt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij heeft ook genoeg grapjes over moslims en dergelijke gemaakt.
Zat hij ondergedoken?
Hoezo? Ik ken Hans Teeuwn niet zo goed, maar z'n grapjes over van alles en nog wat zijn vrij grof, oa ook over Turken enzo. Maar goed, de onschuldige grapjes van Hans Teeuwen gaan dus over de Islam.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:39 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Nou dat valt eingelijk nog wel mee, hij maakte eingelijk alleen maar vrij onschuldige grapjes over de Islam, het Christendom daarentegen wordt vrij hard de grond in gestampt.
Omdat er ook nog wat niet-moslims in Denemarken leven? Nu ben ik van mening dat het iemand siert als hij/zij rekening houdt met andermans opvattingen maar als personen een rel maken om een paar (slechte) tekeningen, dat gaat toch echt wel heel erg ver.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef Meki het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |