abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:29:00 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31770455
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat het terecht is, of dat ik het goedkeur ? Ik zeg alleen dat het was te verwachten en dat ik de hele verontwaardiging niet zo snap.
ik snap de verontwaardiging zover dat mensen gaan demonstreren, dat is iets wat we hebben afgesproken in europa. niet mee eens? laat je stem maar horen.

maar die doodsbedreigingen zijn natuurlijk niet zo best en de verontwaardiging zeker wel gegund.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31770465
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef gelly het volgende:
Nou ja, dat moet ik die fundamentalisten wel nageven; ze pakken iig de verantwoordelijken zelf, en steken niet een willekeurige basisschool in de hens. Wat dat betreft zijn Nederlanders wel mietjes.
De verantwoordelijken voor wat dan? Papier en inkt?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:30:35 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31770512
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef gelly het volgende:
Nou ja, dat moet ik die fundamentalisten wel nageven; ze pakken iig de verantwoordelijken zelf, en steken niet een willekeurige basisschool in de hens. Wat dat betreft zijn Nederlanders wel mietjes.
mietjes zijn mensen die je niet met de dood bedreigen?
pi_31770549
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je snapt de verontwaardiging niet? Ik mag hopen dat je verbazing bedoelt.
Nee, de verontwaardiging. Als je willens en wetens mensen provoceert van wie je weet dat er enkelen tussen zitten die zacht gezegd er niet blij mee zijn dan is verontwaardiging volkomen misplaatst. Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2005 00:32:01 ]
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:33:15 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31770601
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:31 schreef gelly het volgende:
Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.
dus waar hebben we het dan over? kijk dat de religieuzen geen afbeelding van mohamed/allah mogen maken soit. maar dat de niet-religieuzen met de dood worden bedreigd snap ik niet zo goed.
pi_31770602
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, de verontwaardiging. Als je willens en wetens mensen provoceert van wie je weet dat er enkelen tussen zitten die zacht gezegd er niet blij mee zijn dan is verontwaardiging volkomen misplaatst. Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.
Provoceren? Zo'n cartoon doet geen vlieg kwaad hoor.
pi_31770715
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus waar hebben we het dan over? kijk dat de religieuzen geen afbeelding van mohamed/allah mogen maken soit. maar dat de niet-religieuzen met de dood worden bedreigd snap ik niet zo goed.
Als je je verplaatst in de gedachtengang van een fundamentalist wordt het al een stuk begrijpelijker. Niet dat ik er begrip voor op kan brengen, maar ik snap dat anderen het niet kunnen waarderen. Moet je je aanpassen aan die fundamentalisten ? Nee. Moet je ze onnodig provoceren ? Nee.
pi_31770759
Wel als je je dagelijkse brood verdient met het ter discussie stellen van maatschappelijke vraagstukken.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:38:52 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31770797
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je je verplaatst in de gedachtengang van een fundamentalist wordt het al een stuk begrijpelijker. Niet dat ik er begrip voor op kan brengen, maar ik snap dat anderen het niet kunnen waarderen. Moet je je aanpassen aan die fundamentalisten ? Nee. Moet je ze onnodig provoceren ? Nee.
de extremistische fundamentalist, want daar gaat het hier over (dus de mensen die anderen met de dood bedreigen na een spotprent) mag je wat mij betreft best uiit de tent lokken dmv schriftelijke provocaties, helaas trap je daarmee ook op de ziel van de goedbedoelende gelovige. soit.
pi_31770822
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:37 schreef Vitalogy het volgende:
Wel als je je dagelijkse brood verdient met het ter discussie stellen van maatschappelijke vraagstukken.
En dat kan niet zonder mensen tegen het zere been te schoppen ?
pi_31770899
Soms wel
Vaak niet
Beetje vragen naar de bekende weg he.
pi_31770909
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:39 schreef gelly het volgende:

[..]

't Is meer een kwestie van lange tenen. Van hier tot Kopenhagen.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:42:01 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31770910
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:39 schreef gelly het volgende:

[..]

maar waarom is dat been zo zeer dan? omdat ze iets te fanatiek zijn misschien en dat dat best wel afentoe aan de kaak gesteld mag worden, zonder dat je daarbij voor je leven moet vrezen?
pi_31770948
Ik vraag me ook af wat er met deze actie precies ter discussie is komen te staan trouwens.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:44:18 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31770990
dit misschien: De krant besloot de proef op de som te nemen en vroeg twaalf illustratoren een spotprent van Mohammed te maken. 'Zelfcensuur is onacceptabel, ons recht om te schrijven en te tekenen wat we willen moet blijven bestaan,' verklaarde de hoofdredactie, die de cartoons plaatste bij een artikel over zelfcensuur.
pi_31771143
Er is toch ook niemand die twijfelt aan dat recht ? Alleen liggen sommige dingen nogal gevoelig. Spotprentjes van Allah of het ontkennen van de Holocaust bijvoorbeeld. Had de krant ook een paginavullend hakenkruis op de voorpagina gezet om hun punt te maken ? Het is altijd makkelijk tegen anderen te zeggen "ah joh stel je niet zo aan", totdat er iets is wat bij jou nogal gevoelig ligt..
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:49:58 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31771208
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:48 schreef gelly het volgende:
Er is toch ook niemand die twijfelt aan dat recht ? Alleen liggen sommige dingen nogal gevoelig. Spotprentjes van Allah of het ontkennen van de Holocaust bijvoorbeeld. Had de krant ook een paginavullend hakenkruis op de voorpagina gezet om hun punt te maken ? Het is altijd makkelijk tegen anderen te zeggen "ah joh stel je niet zo aan", totdat er iets is wat bij jou nogal gevoelig ligt..
dat zeg ik. dan krijg je heftige protesten, maar geen doodsbedreigingen en reden tot het beschermen van het gebouw en onderduikpraktijken.
pi_31771236
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zeg ik. dan krijg je heftige protesten, maar geen doodsbedreigingen en reden tot het beschermen van het gebouw en onderduikpraktijken.
Vandaagdedag ? Och...
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:53:26 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31771324
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Vandaagdedag ? Och...
ja vandaag de dag ja. behalve dan bij extremisten zoals volkert en de groep die we onder het kopje godsdienstwaanzinnig en extremistisch noemen.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:59:29 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_31771480
Normale protesten: prima, dreigtelefoontjes en hatemails: not done. Trieste figuren altijd met dat soort acties

Jammer dat er overal zulke domme idioten tussen zitten.
Krekker is de bom!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:32:55 #81
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31773171
-edit: hou je in-

[ Bericht 96% gewijzigd door kLowJow op 29-10-2005 03:35:41 ]
pi_31774814
Het is niet dat de krant enkel wat van die tekeningen plaatst om eens even lekker te rellen. In het bericht staat ook dat er iemand een boek over Mohammed heeft geschreven en daar blijkbaar plaatjes bij wil hebben. Echter kon hij niemand vinden omdat men dacht dat vele kunstenaars/tekenaars zelfcensuur toepasten zodra het ging om afbeeldingen van Mohammed. De krant was benieuwd in hoeverre dit klopt, en nam de proef op de som. Blijkbaar zijn er toch tekenaars die Mohammed tekenen. Dat dit spotprenten zijn maakt niet eens uit, want ik begrijp dat je Mohammed ook in normale doen niet mag afbeelden.
De schrijver van dat boek kan nu contact opnemen met deze tekenaars om tekenen te maken voor zijn boek (of die tekenaars dat nog willen is een tweede). Het lijkt mij echter dat als dat boek uit was gekomen, en deze tekeningen (spotprent of normaal) er in stonden, dat er dan protest was gekomen tegen dat boek, ipv tegen de krant zoals nu het geval is.
pi_31775996
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:39 schreef Meki het volgende:
Tjaah zelf ernaar rieken
ze weten wat de reactie zijn ze gaan gewoon door met uitlokken
Begrijp je nu nog steeds niet wat vrijheid van meningsuiting inhoud?
pi_31776105
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:48 schreef Cro_magnon het volgende:

[..]

Begrijp je nu nog steeds niet wat vrijheid van meningsuiting inhoud?
*aanvulling.
het is altijd "rekening houden met anderen", daar wordt je toch zo moe van?
als je gewoon niet discrimineert is er toch geen enkel probleem.
pi_31776147
Ben benieuwd wanneer de Moslimwereld eindelijk zo ver is dat ze eens wat gaan doen aan al dat provocerende geadem van al die christenen en atheisten.

Vieze ongelovigen die de lucht misbruiken die Allah heeft gecreerd voor zijn dienaren. Ze hadden kunnen weten dat dat provocerend werkt op Moslims.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:58:15 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31776182
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:56 schreef Musketeer het volgende:
Ben benieuwd wanneer de Moslimwereld eindelijk zo ver is dat ze eens wat gaan doen aan al dat provocerende geadem van al die christenen en atheisten.

Vieze ongelovigen die de lucht misbruiken die Allah heeft gecreerd voor zijn dienaren. Ze hadden kunnen weten dat dat provocerend werkt op Moslims.
dan zul je wel blij zijn dat gisteren in indonesie drie schoolgaande christelijke meisjes onthoofd zijn.
pi_31776497
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:48 schreef gelly het volgende:
Als er een hakenkruis getekend zou zijn, had de tekenaar dan onder moeten duiken?
pi_31776567
Tja als zelfs cartonisten en cabaretiers al niet meer kunnen zeggen wat ze willen is het eind wel zoek denk ik.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_31776764
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 11:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan zul je wel blij zijn dat gisteren in indonesie drie schoolgaande christelijke meisjes onthoofd zijn.
Erm sarcasme ooit van gehoord?

Het is toch idioot dat de Islam als enige organisatie op de planeet zelf mag bepalen wanneer zij geprovoceerd is, geweld hiervoor gerechtvaardigd is en links europa keer op keer voor ze op de bres springt en zegt dat we gewoon niet moeten provoceren en dat het slechts een kleine minderheid is die gewelddagig wordt.

Read the fucking koran man. Niks vredelievend, niks respect, niks samenleven. Oorlog met de ongelovigen is een natuurlijk proces en hoort bij de vorming van het rijk van Allah op aarde.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:24:45 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31776814
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:23 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Erm sarcasme ooit van gehoord?

Het is toch idioot dat de Islam als enige organisatie op de planeet zelf mag bepalen wanneer zij geprovoceerd is, geweld hiervoor gerechtvaardigd is en links europa keer op keer voor ze op de bres springt en zegt dat we gewoon niet moeten provoceren en dat het slechts een kleine minderheid is die gewelddagig wordt.

Read the fucking koran man. Niks vredelievend, niks respect, niks samenleven. Oorlog met de ongelovigen is een natuurlijk proces en hoort bij de vorming van het rijk van Allah op aarde.
oh sorry ik zag niet dat je sarcastisch was, zal ook ff het bericht in feedback weghalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')