abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32541820
quote:
Vanavond in NOVA/Den Haag Vandaag

Ina Post eist heropening onderzoek

Ina Post werd in 1986 veroordeeld wegens doodslag op een bejaarde vrouw. Haar bekentenis is - volgens eigen zeggen - tot stand gekomen onder extreme druk van de recherche. Inmiddels heeft ze haar straf uitgezeten en probeert ze vandaag via een kort geding de bewijsmiddelen opnieuw te laten onderzoeken. Maar de Staat werkt tegen. Grote vraag is waarom.

WAO-herkeuring
Veel werknemers die eerder honderd procent werden afgekeurd, moeten na herkeuring weer volledig aan de slag. Dit roept vele vragen op. In de studio reageert de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Aart Jan de Geus (CDA).

Den Haag Vandaag

Vanuit Den Haag aandacht voor de ruzie die is ontstaan tussen Ayaan Hirsi Ali en Hans Wiegel over artikel 23 van de grondwet (vrijheid van onderwijs).

Presentatie: Clairy Polak en Pim van Galen
pi_32541969
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:22 schreef pberends het volgende:

[..]
Altijd leuk, zo ruzie in een politieke partij. Deze ruzie maakt wel weer beetje duidelijk dat hirsi Ali niet echt de liberale grondbeginselen aanhangt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 24 november 2005 @ 17:29:15 #203
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_32542000
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Altijd leuk, zo ruzie in een politieke partij. Deze ruzie maakt wel weer beetje duidelijk dat hirsi Ali niet echt de liberale grondbeginselen aanhangt.
Ze zijn Ali liever arm dan rijk, maar kunnen zich niet nog een afscheidend kamerlid permitteren.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 24 november 2005 @ 23:29:37 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32552603
Het is helemaal geen ruzie. Dat maakt de pers ervan. Zowel Hirsi Ali als Wiegel smullen van deze aandacht.

Als Wiegel íets kan gebruiken om zich politiek te profileren, dan is het deze aanval vanuit eigen gelederen. Het is precies wat de VVD nodig heeft: een intern debat over hun eigen standpunten, breed in de media uitgemeten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32553156
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_32560176
quote:
Vanavond in NOVA Politiek
(25 november 2005, 22.20, ned3)

De economie trekt aan, maar niet voor iedereen

De economie trekt aan, maar de (jeugd)werkloosheid blijft hoog en het aan de slag helpen van (ex) wao-ers verloopt uiterst moeizaam. Daarom werd er deze week een werktop georganiseerd, maar die werd al uitgesteld voor het was begonnen. Daarover én over de besteding van de 3 miljard-meevaller van minister Zalm gaan Agnes Jongerius (voorzitter van de FNV) en Bibi de Vries (vice-voorzitter van de VVD) in debat.

Ook een gesprek met Peter R. de Vries over zijn politieke ambities nu blijkt dat zijn campagne om een breed draagvlak te kweken voor zijn overstap naar de politiek toch iets minder aanslaat dan hij had gehoopt.

Verder aandacht voor de actualiteit: de knallende ruzie binnen de VVD tussen Hans Wiegel en Ayaan Hirsi Ali over artikel 23 van de grondwet (vrijheid van onderwijs), over het (gebrek aan) vertrouwen in de politiek, over de vraag of slechte ouders gedwongen moeten worden tot anticonceptie en over de kritiek van de VVD op de Amerikaanse regering.

Verder natuurlijk De Straat, de Politieke Barometer én de kijk van Joep Bertrams op de afgelopen week.

Presentatie: Clairy Polak en Ferry Mingelen
Eindelijk Peter R. de Vries, maar geen debat met een andere politicus.
pi_32581446
Moet je niet zo vals lopen lachen
pi_32581483
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:31 schreef nikk het volgende:
Clairy voor het eerst gedist in haar carriere .
pi_32581499
Handig zo'n debat met iemand in een andere studio .
pi_32581550
Jongelui die bolletjes uit de kerstverlichting draait .

Echte jeugdcriminaliteit!!
pi_32581670
6 allochtone families ofzo .

Echt het land van ooit .
pi_32582182
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:35 schreef pberends het volgende:
Jongelui die bolletjes uit de kerstverlichting draait .

Echte jeugdcriminaliteit!!
Zo zie je maar. Ook Diever is niet eens meer idylisch
pi_32582377
Teringggggggggg, wat een arrogante bitch is dat wijf van de VVD. Maarja, geheel in traditie van Van Aartsen.

Loopt ze keihard Peter R. de Vries af te kraken, terwijl hij een sterk optreden had.
Zegt dat vrijheid van meningsuiting een heel groot goed is, maar wil tegelijkertijd de mond snoeren van Hirsi Ali en Wiegel.
Zegt dat haar christelijke school weinig christelijk is omdat alle geloven worden onderwezen en er niet wordt gebeden, maar wil koste wat het kost het confessioneel onderwijs behouden (dan kan je het toch net zo goed afschaffen, wat Peter R. al zei).
Wilt koste wat het koste het ultra-a-liberale hypotheekrente handhaven.

En nog meer van dat soort onzin.
pi_32583537
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:04 schreef pberends het volgende:
Teringggggggggg, wat een arrogante bitch is dat wijf van de VVD. Maarja, geheel in traditie van Van Aartsen.

Loopt ze keihard Peter R. de Vries af te kraken, terwijl hij een sterk optreden had.
Zegt dat vrijheid van meningsuiting een heel groot goed is, maar wil tegelijkertijd de mond snoeren van Hirsi Ali en Wiegel.
Zegt dat haar christelijke school weinig christelijk is omdat alle geloven worden onderwezen en er niet wordt gebeden, maar wil koste wat het kost het confessioneel onderwijs behouden (dan kan je het toch net zo goed afschaffen, wat Peter R. al zei).

Ik vond 'r juist lekker op dreef
pi_32583628
niet zo gek, ze is vice-voorzitter, net als bv. bij de presidentsverkiezingen in Amerika de kandidaten voor vice-president kunnen zij zich iets meer permitteren in de schaduw van degenen om wie het echt gaat
pi_32591298
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:31 schreef nikk het volgende:
Prachtig was dat
pi_32591609
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 11:46 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Prachtig was dat
pi_32593562
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:04 schreef pberends het volgende:

Precies, wat een ge-OH

[POL 778] heeft niets te verbergen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32594952
Peter R. pakt Bibi goed aan... (ik ben nu aan het terugkijken...)
pi_32594994
Lust: "Zie je dat daar Hans, die bolletjes zijn eruit gedraaid"
pi_32597450
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:46 schreef Toad het volgende:
Lust: "Zie je dat daar Hans, die bolletjes zijn eruit gedraaid"
Geniaal inderdaad .

Tis echt het land van ooit.
pi_32597492
NOVA Politiek scoorde goed gister met 947.000 kijkers tegenover 506.000 vorige week.
pi_32597512
quote:

Pensionado's en de zorg

Nederlandse ouderen aan de Spaanse Costa's zijn boos. Vanaf 1 januari worden de kosten voor particuliere zorg in Spanje niet meer vergoed en zijn ze aangewezen op de overbelaste Spaanse ziekenfondszorg. Veel pensionado's voelen zich gedwongen terug te keren. Het College voor Zorgverzekeringen reisde deze week door Spanje om de gemoederen te bedaren.

Wiegel versus Hirsi Ali
VVD-aanvoerder Van Aartsen heeft Kamerlid Ayaan Hirsi Ali op de vingers getikt. Tijdens een partijbijeenkomst liet hij weten niet blij zijn met de schampere toon waarop Hirsi Ali deze week sprak over erelid Hans Wiegel. In de studio een gesprek met VVD-partijvoorzitter Jan van Zanen.

Presentatie: Paul Witteman
pi_32605609
Wat een luxe probleem zeg, het verdwijnen van de nederlandse zorgverzekering in het buitenland...

Edit: o ja verdwijnen, laten we zeggen dat ze niet meer naar die dure particuliere ziekenhuizen kunnen met de nieuwe zorgverzekering....

[ Bericht 43% gewijzigd door Toad op 26-11-2005 22:20:10 ]
pi_32606889
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 22:14 schreef Toad het volgende:
Wat een luxe probleem zeg, het verdwijnen van de nederlandse zorgverzekering in het buitenland...

Edit: o ja verdwijnen, laten we zeggen dat ze niet meer naar die dure particuliere ziekenhuizen kunnen met de nieuwe zorgverzekering....
Ik vind die oudjes ontzettend hypocriet, wij lopen nu gewoon de Spaanse economie te spekken door die oudjes daar te stallen. Ze mogen blij zijn dat de Nederlandse overheid dit anti-economische beleid zo lang heeft toegelaten. Dragen ze als argument aan dat het een aderlating zou zijn voor de economie daar... ja duh, omdat het een aderlating is voor de economie hier.
pi_32606895
NOVA was trouwens het korste ooit, iets van 19 minuten ofzo .
  zondag 27 november 2005 @ 01:39:50 #228
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_32610048
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik vind die oudjes ontzettend hypocriet, wij lopen nu gewoon de Spaanse economie te spekken door die oudjes daar te stallen. Ze mogen blij zijn dat de Nederlandse overheid dit anti-economische beleid zo lang heeft toegelaten. Dragen ze als argument aan dat het een aderlating zou zijn voor de economie daar... ja duh, omdat het een aderlating is voor de economie hier.
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat ze zeggen "En alles is hier in het Nederlands bereikbaar, overal kun je met Nederlands terecht" , en dan hier maar klagen over de migranten die de taal niet (willen) spreken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_32612464
quote:
JA! Ik viel pas in bij het stukje over Wiegel en Hirsi Ali maar inderdaad zeg, hoe kort! .
pi_32612590
quote:
Op zondag 27 november 2005 08:01 schreef Airelle het volgende:

[..]

JA! Ik viel pas in bij het stukje over Wiegel en Hirsi Ali maar inderdaad zeg, hoe kort! .
Met de nieuwe bezuinigingen gaat het nog veeeeeeel korter worden
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_32612598
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Met de nieuwe bezuinigingen gaat het nog veeeeeeel korter worden
Grapjas .
pi_32612618
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:04 schreef Airelle het volgende:

[..]

Grapjas .
Was het maar een grap, het zit er wel aan te komen
pi_32612661
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Was het maar een grap, het zit er wel aan te komen
Mmm ik denk dat het wel meevalt .
pi_32612673
quote:
Op zondag 27 november 2005 09:26 schreef Airelle het volgende:

[..]

Mmm ik denk dat het wel meevalt .
Ik help je het hopen.
pi_32613357
quote:
Ik was de borrelnootjes nog aan het bijvullen, en het was na alweer afgelopen
pi_32613777
Op zaterdag is NOVA altijd heel erg kort.
pi_32614393
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:03 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ik was de borrelnootjes nog aan het bijvullen, en het was na alweer afgelopen
Het begint ook op zaterdag altijd om 22.10 ipv 22.20.
pi_32614438
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:36 schreef Toad het volgende:
Op zaterdag is NOVA altijd heel erg kort.
Vorige week 31 minuten, gister 20 minuten. Vorige week was dat dus ruim 50% langer .
pi_32650621
quote:

De politieke toekomst van Sam Pormes

GroenLinks beslist vandaag over de politieke toekomst van Sam Pormes. De in opspraak geraakte senator geeft zijn zetel in de Eerste Kamer niet uit eigen beweging op. Dat meldde hij dit weekend in een reactie aan het partijbestuur. GL-voorzitter Herman Meijer licht in NOVA de zaak toe.
Zie: GroenLinks zegt vertrouwen in Sam Pormes op

Ahold keert eindelijk geld uit
Ahold keert 945 miljoen euro uit aan een groep aandeelhouders, als gevolg van het boekhoudschandaal drie jaar geleden in de VS. Het is slechts een gedeelte van de totale waardedaling, die beraamd is op circa 5 miljard euro. In NOVA Ahold-directeur Peter Wakkie en de voorzitter van de Vereniging Effectenbezitters Peter Paul de Vries.

Waarom zat Haaksbergen zo lang zonder stroom?
Meer dan twee etmalen zaten sommige bewoners van Twente dit weekend zonder stroom. Noodaggregaten kwamen later dan was beloofd. Boeren, burgers en bedrijven leden schade. Zo kan het niet langer, was het commentaar van de burgemeester van Haaksbergen. Zijn de energiebedrijven niet berekend op calamiteiten? In de studio commentaar van GroenLinks-Kamerlid Kees Vendrik.

Den Haag Vandaag: minister Veerman
De VVD wil dat minister Veerman van Landbouw zijn uitlatingen over het nieuwe zorgstelsel intrekt. De liberalen vinden het ongeloofwaardig dat Veerman kritiek uit op het stelsel, terwijl hij als minister daarover heeft meebeslist.

Presentatie: Jeroen Pauw en Joost Karhof
pi_32650682
Het wordt een GroenLinks-avondje
pi_32650866
Wat voor gedoe hebben we de afgelopen weken allemaal niet gehad? Pormes, Wiegel/Hirsi Ali en Veerman. Ben ik iets vergeten?
pi_32650949
De uitlatingen van Pechtold, of is dat alweer te lang geleden?
  maandag 28 november 2005 @ 20:36:21 #243
135637 JeffLebowski
The Dude is not in
pi_32654170
Het onthutsend slechte optreden van Agnes Jongerius is me bijgebleven. Ze moet duidelijk nog in haar rol groeien.
"This act will not stand... man!"
pi_32675270
quote:

Levensbeëindiging baby's

Enkele tientallen keren per jaar komt het voor: actieve levensbeëindiging van een pasgeboren baby met een handicap. Vaak gaat het om baby's met een open ruggetje. De dokters die dat doen, moeten zich binnenkort verantwoorden via een speciale commissie. Dat schrijft het kabinet vandaag in een brief aan de Tweede Kamer. In NOVA vanavond de hart-verscheurende dilemma's voor arts en ouders.

WK2006: Franz Beckenbauer
De voorbereidingen voor het WK-voetbal komende zomer in Duitsland zijn in volle gang. Topman van de organisatie-machinerie is de legendarische Duitse voetballer en trainer Franz Beckenbauer, bijgenaamd Der Kaiser. Hij bezoekt in de aanloop naar het toernooi alle landen die zich voor het WK geplaatst hebben. Vandaag viel Nederland én kroonprins Willem-Alexander die eer te beurt.

Den Haag Vandaag: Veerman buigt
Minister Veerman van Landbouw betreurt het dat hij het beeld heeft opgeroepen dat hij niet achter het nieuwe zorgstelsel staat. Veerman zei dat vandaag in het wekelijkse vragenuurtje van de Tweede Kamer.

Presentatie: Jeroen Pauw en Pim van Galen
pi_32675349
Ik verwacht een saaie uitzending vanavond. Het vragenuurtje heb ik live kunnen zien op TV. Wellicht dat het item over de levensbeëindiging van baby's wel interessant is. Dat Franz Beckenbauer naar Alex is gegaan boeit me niet zo.
pi_32679311
Franz Beckenbauer? Voetbal! .
pi_32703053
quote:

Canada volgt aanpak Hells Angels met argusogen

In de jaren '90 woedde er een bendeoorlog in de straten van Montréal. De Hells Angels vochten om het alleenrecht over de cocaïnehandel. Met argusogen kijken de Canadezen nu naar het Nederlandse onderzoek tegen de Hells Angels. Ze herkennen daarin alle problemen waarmee ze zelf jarenlang werden geconfronteerd.

Uitzending troepen naar Afghanistan op de tocht
Het ziet er steeds meer naar uit dat Nederland geen nieuwe troepen naar Afghanistan zal sturen. Twee hoge Amerikaanse functionarissen probeerden vandaag nog de regering over te halen, maar of dat geholpen heeft is de vraag. Behalve de veiligheid van de soldaten speelt ook mee het toenemende ongemak over de Amerikaanse schending van mensenrechten.

Netwerk voor moedermelk
Baby's melk geven van een andere moeder. Voor sommige moeders is dat een uitkomst. Omdat ze het zelf niet kunnen en ze het toch heel belangrijk vinden dat hun kind borstvoeding krijgt. Want volgens deskundigen is dat nog steeds een stuk gezonder dan kunstvoeding. Sinds kort is er in Nederland een moedermelknetwerk.

Den Haag Vandaag
Onderwerp nog niet bekend.

pi_32711214
Ik ben benieuwd naar de reportage over de aanpak van de Hells Angels in Canada
Daar grijpen ze tenminste wel in
Nu op Ned.3...
pi_32730728
quote:

Cellencomplex Schiphol moet dicht

Het cellencomplex op Schiphol moet dicht. Dat vindt het college van B&W van Haarlemmermeer. De gemeente kan niet instaan voor de veiligheid, sinds de brand op 27 oktober, waarbij elf doden vielen. Justitie vecht de sluiting aan. In NOVA het commentaar van diverse deskundigen.
Meer hierover: Noodlottige brand op Schiphol

Hofstadgroep opnieuw voor de rechter
Maandag begint het nieuwe proces tegen de Hofstadgroep. De van terroristische activiteiten verdachte jongeren werden eerder dit jaar vrijgesproken, maar deze keer wordt het proces gevoerd op basis van nieuwe, strengere wetgeving. In NOVA een gesprek met hoogleraar strafrecht Ybo Buruma.

Verbazing en verwondering in Irak
Een jonge Amerikaanse documentairemaker trok een half jaar door Irak en viel van de ene verbazing in de andere. Met gevaar voor eigen leven stond hij te filmen toen om hem heen een opstand uitbrak waarbij de politie op betogers schoot. Het leverde de documentaire Blood of my Brother op, die vanavond en morgen op het IDFA in Amsterdam te zien is.

pi_32730748
Dat moedermelk gezeik sloeg echt kant nocht wal. Alles om het kindje beter te laten presteren, een hele heisa voor een halve iq meer .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')