abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 23:27:10 #216
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_31853928
Mijn vorige post was natuurlijk puur sarcastisch bedoeld, ik hoop dat je dat wel inzag.
Maar de jeugd van jonger dan 18 jaar krijgen met vergelijkbare vooroordelen te maken.
Als je de jeugd niet laat stemmen, dan moet je ook consequent zijn en geestelijk gehandicapten niet laten stemmen, en dan wordt het ineens pijnlijk als je aan een zwakke doelgroep komt, net als ouderen.
pi_31854420
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:27 schreef Ixnay het volgende:
Mijn vorige post was natuurlijk puur sarcastisch bedoeld, ik hoop dat je dat wel inzag.
Maar de jeugd van jonger dan 18 jaar krijgen met vergelijkbare vooroordelen te maken.
Als je de jeugd niet laat stemmen, dan moet je ook consequent zijn en geestelijk gehandicapten niet laten stemmen, en dan wordt het ineens pijnlijk als je aan een zwakke doelgroep komt, net als ouderen.
Oh ...sarcasme was me niet opgevallen.
Stemrechtverlaging tot bijv 16 jaar is een ander punt...van mij mag het.
Het is niet pijnlijk om 65plussers te minachten, het is a-sociaal...
pi_31854671
50-plussers moeten tuinieren!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_31855937
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:27 schreef Ixnay het volgende:
Het is op zich niet zo'n gek idee om stemrecht vanaf 16 jaar in te voeren. Het gaat ook niet zozeer om het intelligentie niveau van de stemmer. Een geestelijk gehandicapte van onder de 18 mag nu niet stemmen. Een geestelijk gehandicapte ouder dan 18 mag dit wel, mits deze niet onder curatele van bijvoorbeeld zijn of haar ouders staat. Het idee lijkt mij meer dat je 18 jaar de tijd krijgt om te wennen aan de maatschappij. Op je 18e val je niet meer onder het jeugdstrafrecht, zijn je ouders niet meer verantwoordelijk voor jou (enkele uitzondering daargelaten), etcetera.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:21:21 #220
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31866491
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:12 schreef DonStefano het volgende:
Wat een leuke reacties allemaal weer

Maar vind dat TS een punt heeft. Zou alleen niet voor de leeftijdgebonden optie gaan, maar een IQ-test uit de kast trekken. Of gewoon kiesgerechtigden op algemene kennis testen, voordat ze daadwerkelijk mogen stemmen. Gebeurt toch nooit, maar zou wel leuk zijn. Krijgt links in een klap ook relatief veeeel meer stemmen
Intelligentie is geen één-op-één-oorzaak voor goed beleid: de meeste dictators zijn ook behoorlijk intelligent.
pi_31866776
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Intelligentie is geen één-op-één-oorzaak voor goed beleid: de meeste dictators zijn ook behoorlijk intelligent.
Nu gooi je de intelligentie van de stemmer en de intelligentie van de beleidsmaker op een hoop. Een behoorlijk grove denkfout.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:42:37 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31866989
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 23:12 schreef DonStefano het volgende:
Wat een leuke reacties allemaal weer

Maar vind dat TS een punt heeft. Zou alleen niet voor de leeftijdgebonden optie gaan, maar een IQ-test uit de kast trekken. Of gewoon kiesgerechtigden op algemene kennis testen, voordat ze daadwerkelijk mogen stemmen. Gebeurt toch nooit, maar zou wel leuk zijn. Krijgt links in een klap ook relatief veeeel meer stemmen
jij wilt beweren dat mensen die links stemmen beter zouden scoren in IQ testen?
LOL
Onderbouw dat eens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 15:07:49 #223
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31867678
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:33 schreef thabit het volgende:

[..]

Nu gooi je de intelligentie van de stemmer en de intelligentie van de beleidsmaker op een hoop. Een behoorlijk grove denkfout.
Waarom? In een democratie zou de macht toch aan het volk moeten zijn, en dus het beleid gestuurd moeten worden door het demos?
pi_31868079
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom? In een democratie zou de macht toch aan het volk moeten zijn, en dus het beleid gestuurd moeten worden door het demos?
Intelligent volk zal niet zo gauw een intelligente leider kiezen die er een potje van zal maken. In Rusland stelt Kasparov zich bijvoorbeeld verkiesbaar, zonder twijfel met afstand de intelligentste kandidaat. Toch zou ik niet op hem stemmen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 16:25:50 #225
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_31869796
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:51 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
50-plussers moeten tuinieren werken!
Lijkt me veel beter.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties