abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31939621
Gaat lekker zo met die Chinooks..
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het zou gaan om de D-104. Dat wordt dus nog een F-Chinook aanschaffen.
Ondertussen vraag ik me af wat er mis is in Afghanistan. Slecht onderhoud? Slecht voorbereid? Slechte training?
Weinig ervaring bij de vliegers in dergelijk terrein denk ik, maar op 4000m heb je niet zoveel kans om je Chinook rustig aan de grond te zetten op een ruim plat vlak bij een noodlanding. Geen idee waarom hij een noodlanding moest maken, maar 't lijkt me nogal een abrupte landing als je je kist op +12000ft aan de grond zet. Slecht onderhoud geloof ik niet. Maar volgens mij verliezen de Amerikanen ook geregeld een CH-47'je daar.
V10
pi_31941263
Een quote afkomsite van defensieforum.nl
quote:
Verder is het een grote schok geweest gister dat er weer een chinook gecrashed is.
Deze keer wel met gewonden al is het niet ernstig. Ze zijn op 4 km
hoogte naar beneden gevallen en hebben de heli toch nog stuiterend neer
kunnen zetten. Opzich al een wonder. Ze waren op weg naar ons voor
aflossing. Een maatje van me had door de klap z´n heup uit de kom en de
rest is met rug,nek en schaafwonden er vanaf gekomen. De helikopter
ligt nog in de bergen op ruim 3 km hoogte en is niet meer te redden.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_31941508
Dat is een heel eind naar beneden.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31941625
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:04 schreef SHERMAN het volgende:
Dat is een heel eind naar beneden.
auto-rotatie denk ik. gaat errug hard naar beneden (heb het in een apache sim. gezien).
V10
pi_31941678
Dat zal inderdaad niet als een baksteen zijn gegaan, anders was er alleen maar schroot over.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31942038
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:10 schreef SHERMAN het volgende:
Dat zal inderdaad niet als een baksteen zijn gegaan, anders was er alleen maar schroot over.
idd.

D'r is ergens een filmpje van een US Seaking die vanuit hover opeens crashed, heb zelf zo snel ff het flimpje niet. Die kwam in een vortex-ring-state terecht (in hover, is best uizonderlijk) dat is ook knap lullig, dan gaat de rotor zich zelf aandrijven. De downwash komt direct weer door de rotor heen (draait om de rotorblad tippen heen zeg maar). Lulligste is dat het begint met een lichte daling, beetje hoogte verlies, maar op moment dat je meer collective trekt (dus meer power op de rotor zet, om te stijgen) versterk je het effect en ga je harder naar beneden.

Helicopers zijn best link zo nu en dan, zonder auto-rotatie gaat het idd naar schroot ja.
V10
pi_31942165
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:20 schreef M5 het volgende:

[..]

idd.

d'r is ergens een filmpje van een US Seaking die vanuit hover opeens crashed, heb zelf zo snel ff het flimpje niet. die kwam in een vortex ring state terecht (in hover, is best uizonderlijk) dat is ook knap lullig, dan gaat de rotor zich zelf aan drijven, de downwash komt direct weer door de rotor heen (draait om de tippen heen zeg maar). lulligste is dat het begint met een lichte daling, beetje hoogte verlies, maar op moment dat je meer collective trekt (dus meer power op de rotor zet, om te stijgen) versterk je het effect en ga je harder naar beneden.

helicopers zijn best link zo nu en dan, zonder auto-rotatie gaat het idd naar schroot ja.
Is dat zo'n filmpje dat die hele wil landen op het achterdek van een schip maar dan zo'n beschermrand tegen vallen raakt en dan het water ingaat?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31942274
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:23 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Is dat zo'n filmpje dat die hele wil landen op het achterdek van een schip maar dan zo'n beschermrand tegen vallen raakt en dan het water ingaat?
Nee dat is CH-46 waarvan de vlieger besluit om naar achteren te gaan omdat hij niet helemaal goed zit, kist blijft dan idd in een soort van hek hangen en valt in het water. Flimpje wat ik bedoel is van een grijze Seaking op een airshow, zo'n 30 m boven de grond. Die kist zakt opeens naar beneden stuitert hard op de grond, valt om, en hakt al z'n rotorbladen stuk op het grasveld en de staart breekt af.
V10
pi_31942448
Ken ik niet.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31942724
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:31 schreef SHERMAN het volgende:
Ken ik niet.
zal morgen eens zoeken of ik die kan vinden.
V10
  Moderator donderdag 3 november 2005 @ 22:47:18 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31943043
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het zou gaan om de D-104. Dat wordt dus nog een F-Chinook aanschaffen.
Ondertussen vraag ik me af wat er mis is in Afghanistan. Slecht onderhoud? Slecht voorbereid? Slechte training?
overbelasting geloof ik, bij de mariniers hadden er eigenlijk 3 of 6 moeten staan waarvan 1 of 2 in reserve. Dan moet je consessies doen op het onderhoud omdat het ding zoveel moet vliegen.

specualtie overigens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31943127
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

overbelasting geloof ik, bij de mariniers hadden er eigenlijk 3 of 6 moeten staan waarvan 1 of 2 in reserve. Dan moet je consessies doen op het onderhoud omdat het ding zoveel moet vliegen.

specualtie overigens
overbelasting? van de crew of de kist? ik denk dat je de kist bedoelt, maar dat lijkt me dus sterk. vliegers weten de limieten wel van hun kist, als is het op die hoogte wel een stuk lastiger vliegen. dus het zou wel kunnen, maar toch.
V10
  donderdag 3 november 2005 @ 23:11:49 #113
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31943932
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:26 schreef M5 het volgende:

[..]

Nee dat is CH-46 waarvan de vlieger besluit om naar achteren te gaan omdat hij niet helemaal goed zit, kist blijft dan idd in een soort van hek hangen en valt in het water. Flimpje wat ik bedoel is van een grijze Seaking op een airshow, zo'n 30 m boven de grond. Die kist zakt opeens naar beneden stuitert hard op de grond, valt om, en hakt al z'n rotorbladen stuk op het grasveld en de staart breekt af.
Ik heb het filmpje. Het filmpje van een SeaKing van de RAN of de CAF overigens ook, die heeft een ander probleem: als ik de rapporten aan de goede kist koppel had die een totaal hydraulisch falen terwijl het toestel halverwege het dek (grond effect) en de zee hangt. Het hele toestell kwam op het helidek terecht, en stortte daarna brandend in zee.

Ik zet ze voor vannacht wel ff on line, morgen haal ik ze weer off line wegens overbelating van mijn bandbreedte
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator donderdag 3 november 2005 @ 23:15:57 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31944072
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:49 schreef M5 het volgende:

[..]

overbelasting? van de crew of de kist? ik denk dat je de kist bedoelt, maar dat lijkt me dus sterk. vliegers weten de limieten wel van hun kist, als is het op die hoogte wel een stuk lastiger vliegen. dus het zou wel kunnen, maar toch.
van het grondpersoneel, zo'n toestel heeft een bepaald aantal manuren onderhoud nodig na elke vlucht en dat haal je niet als je er maar 1 hebt voor een heel bataljon verspreid over een gigantisch gebied met bergen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 3 november 2005 @ 23:17:21 #115
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31944124
SeaKing crash op zee
SeaKing crash op land

Edit 13:30 : Links zijn nu dode links.

[ Bericht 5% gewijzigd door RonaldV op 04-11-2005 13:29:42 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31944176
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

van het grondpersoneel, zo'n toestel heeft een bepaald aantal manuren onderhoud nodig na elke vlucht en dat haal je niet als je er maar 1 hebt voor een heel bataljon verspreid over een gigantisch gebied met bergen.
aha ok. maar blijft dan toch een vreemd verhaal als dit zou kloppen. je zou verwachten dat defensie wel beter weet.
V10
pi_31944230
quote:
2e werkt niet?

en je zal bij die crash op zee maar als marshall (oid) op het dek staan , wat het niet haalt om in een kist te zitten die plotseling al z'n controls kwijt raakt boven zee.

[ Bericht 26% gewijzigd door M5 op 03-11-2005 23:25:32 ]
V10
  Moderator donderdag 3 november 2005 @ 23:46:39 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31945249
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:18 schreef M5 het volgende:

[..]

aha ok. maar blijft dan toch een vreemd verhaal als dit zou kloppen. je zou verwachten dat defensie wel beter weet.
mjah het is een trend de laatste tijd weer he om te weinig spullen te sturen.

tijdens de Irak missie moest er ook allerhande materiaal die kant uit tijdens de missie na een aanval of een beschieting oid ... materiaal waarvan het eerste mariniersbataljon al zei dat ze het nodig hadden! waarschijnlijk hoopte defensie/den haag dat ze het wel zouden rooien

het is verder pure speculatie natuurlijk maar als het toestel strax vervangen wordt door 3 toestellen met extra personeel dan lijkt het me duidelijk
Maar dat zal wel niet want die missie loopt al op zijn einde dus we zullen het wel nooit weten, kan ook gewoon domme pech zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:44:56 #119
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31952139
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:20 schreef M5 het volgende:

[..]

2e werkt niet?

en je zal bij die crash op zee maar als marshall (oid) op het dek staan , wat het niet haalt om in een kist te zitten die plotseling al z'n controls kwijt raakt boven zee.
De 2e is gerepareerd in mijn post. Verander de underscore even in een min, en je hebt hem.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31952349
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De 2e is gerepareerd in mijn post. Verander de underscore even in een min, en je hebt hem.
thnx!
V10
pi_31968460
Vanavond: The greatest ever: Helicopters
4 november 2005, 22:00-23:00 uur
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31968489
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:05 schreef SHERMAN het volgende:
Vanavond: The greatest ever: Helicopters
4 november 2005, 22:00-23:00 uur
die ga ik wel ff kijken..
V10
pi_31968643
Ik ook denk ik wel.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31968761
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:10 schreef SHERMAN het volgende:
Ik ook denk ik wel.
Ik kijk omdat ik heli's erg interressant vind, sinds ik er min of meer op afgstudeerd ben, en stage gelopen heb bij 301 Sq. Daarvoor konden die dingen met niet extreem veel schelen
V10
pi_31970031
geen id of dit bericht hier moet, maar ik post m toch maar ff. Ik zit nu in vwo5, moet nog een jaartje wachten tot ik me aan kan melden bij de luchtmacht, maar toch wil ik graag iets meer weten over de inhoud van de selectie procedure. Wat houdt zo'n psyhoclogische test precies in?. Is het een grote gok, moet je juist eerlijk zijn, of juist niet?. Misschien dat hier iemand actief is die bij de luchtmacht zit en er iets meer over weet, ty alvast.
pi_31970069
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:50 schreef Eamon het volgende:
geen id of dit bericht hier moet, maar ik post m toch maar ff. Ik zit nu in vwo5, moet nog een jaartje wachten tot ik me aan kan melden bij de luchtmacht, maar toch wil ik graag iets meer weten over de inhoud van de selectie procedure. Wat houdt zo'n psyhoclogische test precies in?. Is het een grote gok, moet je juist eerlijk zijn, of juist niet?. Misschien dat hier iemand actief is die bij de luchtmacht zit en er iets meer over weet, ty alvast.
Ik ben momenteel bezig met een selectieronde bij de Luchtmacht.

Voor welke functie wil je gaan?
V10
pi_31970159
Over die test zou ik me geen zorgen maken, gewoon eerlijk antwoorden dan komt het wel goed.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31970296
1e keus vlieger en 2e keus luchtgevechtsleider, ik voeg je wel ff toe op msn
pi_31970321
Wat voor toestel had je in gedachte?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31970413
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:59 schreef SHERMAN het volgende:
Wat voor toestel had je in gedachte?
maakt me niet uit. De luchtmacht kiest voor je, er wordt wel naar je voorkeur gekeken, maar dat is niet doorslaggevend. Het lijkt me allemaal wel mooi, vooral f-16 of apache
pi_31970436
Welke helicopters zullen er voorkomen?
Ik denk zeker:
- Apache
- Chinook
- Blackhawk

Misschien:
- Hind
- Tigre
- Commanche
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31970579
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:02 schreef Eamon het volgende:

[..]

maakt me niet uit. De luchtmacht kiest voor je, er wordt wel naar je voorkeur gekeken, maar dat is niet doorslaggevend. Het lijkt me allemaal wel mooi, vooral f-16 of apache
Dat bedoelde ik, welke je voorkeur heeft.
Je kiest wel meteen de populairste 2.

Hoe was het ook alweer?

Vliegen met een F16 is als 180km/h op een lege snelweg, met een helicopter vliegen is als rijden met een terreinwagen op een bospad met 100.

Zoiets toch?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31970580
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:02 schreef SHERMAN het volgende:
Welke helicopters zullen er voorkomen?
Ik denk zeker:
- Apache
- Chinook
- Blackhawk

Misschien:
- Hind
- Tigre
- Commanche
apache, chinook en cougar iig. De rest zat er dacht ik niet bij, niet als "1e opleiding" dacht ik.
pi_31970625
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:07 schreef Eamon het volgende:

[..]

apache, chinook en cougar iig. De rest zat er dacht ik niet bij, niet als "1e opleiding" dacht ik.
Ik doelde met dat lijstje op een programma vanavond op Discovery, denk niet dat je tijdens je opleiding ook maar een minuut in een hind zult doorbrengen.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31970689
die top10 beste jagers op discovery vorige week ergens was stoer, die f18.
  Moderator vrijdag 4 november 2005 @ 20:20:26 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31970970
http://www.vpro.nl/geschi(...)36+23822849+24602305

iemand dat nog gekeken???
mooie beelden iig voor de rest hoef je het niet te doen zoals gewoonlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31971151
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:20 schreef sp3c het volgende:
http://www.vpro.nl/geschi(...)36+23822849+24602305

iemand dat nog gekeken???
mooie beelden iig voor de rest hoef je het niet te doen zoals gewoonlijk
Ik niet, maar ga zo is dat filmpje bekijken op de site.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31972114
quote:
De Australiërs, één van de trouwste bondgenoten, vinden het wel geruststellend dat die Nederlanders in West-Nieuw-Guinea zitten, terwijl zij de andere helft in beheer hebben. Maar zo langzamerhand bedenken ook de Australiërs dat de Nederlandse positie de Indonesische buurstaat alleen maar kwader maakt. En dat zij daar uiteindelijk mee blijven zitten. Vlak voordat de schepen Fremantle binnenlopen, in het Westen van Australië, verneemt men op de Doorman dat de havenarbeiders in Fremantle zullen staken. Geen sleephulp, niemand zal de trossen aannemen. De Doorman zal niet kunnen afmeren. Althans, dat denkt men. De kapitein van de Doorman, Markus, besluit tot een kunststukje. Het is gebruikelijk het schip af te meren met de boeg naar zee, naar de uitgang van de haven. Dat betekent dat het schip in de haven gedraaid moet worden en dat gebeurt normaliter met behulp van een of meer sleepboten. Markus presenteert het anker, zoals dat heet en besluit een aantal van de propeller vliegtuigen vast te sjorren op het dek. Door die op vol vermogen te laten draaien draait het schip om het anker heen en weet op eigen kracht te draaien. Officier-Vlieger Goudberg herinnert zich dat de vliegers eigenlijk vonden dat het niet kon. ‘Het risico dat je de motoren opblaast is veel te groot’. Het maakt wel indruk.

‘Met de havenstaking was het meteen over!’, lacht Mulder. Op een spotprent die de volgende dag in de Australische krant verschijnt, is een nonchalante Hollandse marineman te zien die tegen de achtergrond van een enorm schip aan een aantal kaartende haven arbeiders vraagt waar hij het kwartje parkeergeld in kan gooien.
Geweldig.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:10:38 #139
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31974249
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:02 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Geweldig.
Nou die spotprent nog
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31975035
Weet iemand wat er allemaal voor de Mil 26 is geweest?
Kan nu pas kijken.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31975117
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:35 schreef SHERMAN het volgende:
Weet iemand wat er allemaal voor de Mil 26 is geweest?
Kan nu pas kijken.
10: Sicorsky S-54 Sky Crane
9: Aloutette II Lama dacht ik
8: Seaking
7:Bell 206
6: Chinook
5: UK Army Lynx
4: Mil 26
3: Apche
weet niet of de volgorde precies klopt.
V10
pi_31975343
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:38 schreef M5 het volgende:

[..]

10: Sicorsky S-54 Sky Crane
9: Aloutette II Lama dacht ik
8: Seaking
7:Bell 206
6: Chinook
5: UK Army Lynx
4: Mil 26
3: Apche
weet niet of de volgorde precies klopt.
Thanks, meeste ken ik wel.

Idee voor dit topic?

Top 5 tanks?
Top 5 Transportvliegtuigen?
Enz...
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31975393
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:44 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Thanks, meeste ken ik wel.

Idee voor dit topic?

Top 5 tanks?
Top 5 Transportvliegtuigen?
Enz...
ljkt me wel wat.
V10
pi_31975628
Eerst heeft iedereen een week om nominaties te doen met eventueel een leuke uitleg, dan heeft iedereen een dag of 3 om zijn top 5 bekend te maken, en dan gewoon kijken welke de meeste stemmen heeft.

Simpel.

- Jagers
- Aanvalshelicopters
- Transporthelicopters
- Transportvliegtuigen
- Tanks
- IFV
- Verkenningsvoertuigen
- Fregatten
- Aircraftcarriers

Zoiets.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31975736
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:50 schreef SHERMAN het volgende:
Eerst heeft iedereen een week om nominaties te doen met eventueel een leuke uitleg, dan heeft iedereen een dag of 3 om zijn top 5 bekend te maken, en dan gewoon kijken welke de meeste stemmen heeft.

Simpel.

- Jagers
- Aanvalshelicopters
- Transporthelicopters
- Transportvliegtuigen
- Tanks
- IFV
- Verkenningsvoertuigen
- Fregatten
- Aircraftcarriers

Zoiets.
kan ja. maar ik heb komende week geen tijd.
GVSS keuring voor officier vlieger bij de KLu. )
V10
pi_31975855
Kijken of hier animo voor is.
Zou wel leuk zijn.

En succes.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31976115
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:56 schreef SHERMAN het volgende:
Kijken of hier animo voor is.
Zou wel leuk zijn.

En succes.
Ja, met z'n tweeën wordt het ook niet veel

en bedankt, kan ik wel gebruiken..
V10
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:06:00 #148
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31976243
en dat moet dan state of the art zijn? Want eerlijk gezegd vind ik dat ze vroeger mooiere dingen maakten
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31976293
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:06 schreef RonaldV het volgende:
en dat moet dan state of the art zijn? Want eerlijk gezegd vind ik dat ze vroeger mooiere dingen maakten
maakt mij niet uit iig. oude dingen zijn kunnen ook goed zijn. iedereen heeft z'n favorieten.
V10
pi_31976500
Gewoon alles lijkt me dan he.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')