Ja. (voorschot, terugbetalen)quote:Op zondag 4 december 2005 12:06 schreef Georges het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar die no-claim van 250 euro, moet ik die als voorschot betalen?
En krijg ik dan aan het eind van het jaar terug als ik minder dan dat bedrag aan kosten heb gehad.
Dat weet ik niet. (dat weet niemand, overigens)quote:Blijft die 250 euro voor altijd of wordt dat per jaar bekeken?
quote:Edit: stel dat ik voor bijvoorbeeld een half jaar geneesmiddelen nodig heb voor een kwaaltje, gaat dat dan van de no claim af, of van het eigen risico?
quote:Op zondag 4 december 2005 12:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Eerst komt je eigen risico.
Ik raak de weg een beetje kwijt dan: in het rekenvoorbeeld dat ik van Zilveren Kruis heb ontvangen gaat het andersom. En op denieuwezorgverzekering.nl staat:quote:Op zondag 4 december 2005 12:19 schreef Alicey het volgende:
Nee.
Eerst komt je eigen risico, daarna komt je no-claim, en daarna keert je verzekeraar uit.
quote:In de Zorgverzekeringswet staat dat uw verzekeraar eerst uw no-claimteruggave moet aanspreken, en dan pas uw eigen risico (als u dat heeft). Maar in de praktijk kan het, bijvoorbeeld als u een zorgpolis hebt op grond waarvan u declaraties van zorgaanbieders ter vergoeding bij uw zorgverzekeraar indient, andersom lijken te gaan.
Hmmm... Het wordt er niet echt duidelijker op zo.quote:Op zondag 4 december 2005 12:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik raak de weg een beetje kwijt dan: in het rekenvoorbeeld dat ik van Zilveren Kruis heb ontvangen gaat het andersom. En op denieuwezorgverzekering.nl staat:
[..]
dus bij aanbieding van 120 euro voor een pakket kost je dat 120 * 12 = 1440 + 250 = 1690 euroquote:Op zondag 4 december 2005 12:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee.
Eerst komt je eigen risico, daarna komt je no-claim, en daarna keert je verzekeraar uit.
Nee.quote:Op zondag 4 december 2005 12:22 schreef Alicey het volgende:
Hmmm... Het wordt er niet echt duidelijker op zo.
De no-claim is een omgekeerd eigen risico, het kan dus nooit bij je totale kosten worden opgeteld - het kan er eventueel wel van worden afgetrokken (als je geen zorg verbruikt, of minder dan de maximum no-claim).quote:Op zondag 4 december 2005 12:23 schreef Classics het volgende:
dus bij aanbieding van 120 euro voor een pakket kost je dat 120 * 12 = 1440 + 250 = 1690 euro
![]()
Het ligt eraan voor hoeveel geld jij *denkt* te besteden volgend jaar aan fysiotherapie.quote:Op zondag 4 december 2005 12:49 schreef MissCleo het volgende:
Stel, ik neem een aanvullende verzekering zodat ik fysiotherapie heb. En een eigen risico van 200 euro. Dan betaal ik die fysiotherapie eigenlijk zelf? En dan heb ik dus eigenlijk ook geen aanvullende verzekering voor fysio nodig?
quote:Op zondag 4 december 2005 12:52 schreef YebCar het volgende:
weet iemand toevallig dit?
dit jaar heb ik een ziekenfondspakket + extra aanvullend zekerheid pakket
Nu weet ik dus niet of lenzenvergoedingen (die ik dus dit jaar heb gekregen van 130 euro)
valt onder de basis ziekenfonds of de extra zekerheid pakket die ik heb.
op de site is er ook niets over te vinden van Anderzorg .
zo niet dan krijg is dus me 250 euro dus in april 2006 terug omdat ik verder geen kosten heb gemaakt
zo ja dan krijg is dus 250-130 teurg = 120 ....ook goed eigenlijk
Ik heb niets gepland staan, ik ga eigenlijk liever naar de masseur dan naar de fysio.quote:Op zondag 4 december 2005 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het ligt eraan voor hoeveel geld jij *denkt* te besteden volgend jaar aan fysiotherapie.
Ja, dat kan.quote:Op zondag 4 december 2005 13:06 schreef MissCleo het volgende:
Kun je je eigenlijk ook bij Friesland Basispolis Zuid Nederland aansluiten als je in Gelderland woont? Want op die uitrekenpagina die hier op pag. 2 stond kom ik steeds bij hen uit terwijl ik toch echt mijn juiste postcode heb ingevuld.
De eerste 200 euro betaal je inderdaad zelf.quote:Op zondag 4 december 2005 12:49 schreef MissCleo het volgende:
Stel, ik neem een aanvullende verzekering zodat ik fysiotherapie heb. En een eigen risico van 200 euro. Dan betaal ik die fysiotherapie eigenlijk zelf? En dan heb ik dus eigenlijk ook geen aanvullende verzekering voor fysio nodig?
quote:Op maandag 5 december 2005 13:33 schreef Deetch het volgende:
[..]
De eerste 200 euro van je zorggebruik betaal je inderdaad zelf. Dit is wel pgetelt voor al je medicijnen, fysiobehandelingen, doorverwijzingen etc etc.
Voor zover ik uit het volgende stuk haal:quote:Op maandag 5 december 2005 13:22 schreef edraket31 het volgende:
Iemand een tip voor een grensarbeider (werken in Dld, wonen in NL) die boven de duitse loongrens uitkomt? CZ regelt het centraal voor alle grensarbeiders die onder de loongrens uitkomen. Ik kom daar boven en wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand wil me verzekeren!!
quote:Wonen in Nederland, werken in het buitenland>
Grensarbeiders vallen onder de sociale wetgeving van het werkland. De Nederlandse Zorgverzekeringswet is niet op grensarbeiders van toepassing. Je hebt ook geen recht op een zorgtoeslag of de no-claimteruggave.
Je werkland bepaalt hoe je voor ziektekosten verzekerd bent: verplicht of particulier. België heeft bijvoorbeeld een verplichte basisverzekering voor alle werknemers. Duitsland kent een verplichte verzekering voor mensen die minder dan de loongrens verdienen; werknemers met een inkomen boven de loongrens moeten zich particulier verzekeren.
In België meld je je bij een mutualiteit of hulpkas, in Duitsland bij de Krankenkasse. Voor verplicht verzekerden zijn in EG-Verordening 1408/71 en in verdragen afspraken gemaakt over de vergoeding van ziektekosten. Je hebt zowel in Nederland als in het land waar je werkt recht op medische zorg.
quote:Buitenland: U werkt of studeert in, of ontvangt een pensioen uit het buitenland
Antwoord:
Uw persoonlijke situatie
U woont in Nederland. U werkt en bent wettelijk verzekerd in een EU-/EER-/Verdragsland. Gelet op deze omstandigheden is het volgende voor u van toepassing.
Verzekering
U bent niet verzekerd voor de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) en betaalt hiervoor ook geen premie. U kunt zich niet aanmelden bij een Nederlandse zorgverzekeraar voor de zorg uit de Zorgverzekeringswet. Uw kosten van medische zorg komen voor rekening van het land waar u werkt. U moet zich melden bij de verzekeringsinstelling van het land waar u werkt. Deze instelling geeft u formulier (E) 106, waarmee u zich kunt aanmelden bij de zorgverzekeraar CZ, Postbus 90152, 5000 LD Tilburg.
Premie / bijdrage
U betaalt premies volgens de wettelijke regelingen in het land waar u werkt.
Pakket medische zorg / vergoedingen
U heeft recht in Nederland op de medische zorg volgens AWBZ en Zvw. In het land waar u werkt heeft u recht op medische zorg volgens het in dat land geldende ziektekostenstelsel. De verzekeringsinstelling van uw werkland zal u een Europese verzekeringskaart geven voor een verblijf in de EU-/EERlanden en Zwitserland. Op vertoon van deze kaart heeft u in het land van verblijf aanspraak op geneeskundige hulp die nodig is (beperkt tot noodzakelijke zorg of breder?) . In andere landen heeft u recht op medische zorg als het land waar u werkt uw werkland daarvoor verdragen heeft gesloten.
Zorgtoeslag; no-claimteruggave
U komt niet in aanmerking voor de zorgtoeslag en de no-claimteruggave.
Gezinsleden
Ook uw gezinsleden kunnen zich melden bij de zorgverzekeraar CZ, Postbus 90152, 5000 LD Tilburg. Deze verzekeraar beoordeelt of uw gezinsleden ,medische zorg kunnen krijgen op kosten van het land waar u werkt . Gezinsleden zijnt: de echtgeno(o)t(e), de geregistreerde partner en kinderen tot achttien jaar. Als de echtgeno(o)t(e) of geregistreerde partner in Nederland werkt, worden die echtgeno(o)te of geregistreerde partner en de kinderen tot achttien jaar niet als gezinslid aangemerkt. Zij moeten dan zelf een zorgverzekering sluiten met een Nederlandse zorgverzekeraar voor de zorg uit de Zvw. Dit geldt ook voor kinderen die zelf in Nederland werken.
Voor zover ik het weet dekt het huidige ziekenfonds zonder aanvullingen helemaal niets meer voor tandartskosten, zelfs geen periodieke controles meer en al helemaal geen vullingen ed.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:39 schreef Frutsel het volgende:
Dat betekent dat de 1e aanvullende tandartsvergoeding van 6 euro per maand per persoon datgene levert wat iedereen nu al in het ziekenfonds heeft.
Werkt jou vrouw? Lijkt misschien een stomme vraag, maar haar salaris zal ook (netto) omhoog gaan omdat de werkgever geen/minder ziekenfondspremies hoeft af te dragen. In mijn situatie scheelt dat zo'n 60 euro per maand. (Ik heb meerdere rekenvoorbeelden gezien en het scheelt vaak die 60 euro) Als jou vrouw dat ook heeft dan scheelt het eigenlijk niets. Aangezien 46+60 weer 106 is.quote:Op maandag 5 december 2005 19:55 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
M'n vrouw heeft de aanbieding van CZ al binnen, 87¤ nominale premie, daar bovenop basis aanvullend en basis tandarts, totaal 105¤ per maand. Geen eigen risico (100¤ eigen risico wordt iets van 81¤ nominale premie).
Normaal betaalde ze altijd maar 46¤ per maand voor hetzelfde pakket
Waarschijnlijk idem dito.quote:Ik heb van AGIS nog niks ontvangen, maar betaal nu al meer dan 60¤ voor een soortgelijk pakket.
ah, AnderZorg heeft dus nu eindelijk ook de premie bekend gemaakt, en tot nu toe de goedkoopste zie ikquote:Op woensdag 7 december 2005 12:44 schreef MissCleo het volgende:
http://www.anderzorg.nl/web/show/id=72490
bullshitquote:Op zondag 4 december 2005 12:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja. (voorschot, terugbetalen)
[..]
Dat weet ik niet. (dat weet niemand, overigens)
[..]
Eerst komt je eigen risico.
klopt niet , no-claim is voor de basisverzekering en eigen risico is voor de aanvullende verzekeringquote:Op zondag 4 december 2005 12:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee.
gelukkig welquote:Op woensdag 7 december 2005 16:33 schreef Slam het volgende:
[..]
ah, AnderZorg heeft dus nu eindelijk ook de premie bekend gemaakt, en tot nu toe de goedkoopste zie ik![]()
die declaratieformulieren zijn niet om door te komen. Dat hebben ze slim bedacht bij anderszorg..quote:Op woensdag 7 december 2005 18:08 schreef HPoi het volgende:
AnderZorg Basis is een restitutiepolis. U betaalt uw zorgkosten eerst rechtstreeks aan uw zorgaanbieder. Vervolgens declareert u deze kosten bij AnderZorg. En krijgt u het bedrag weer teruggestort.
Volgens de OP klopt dit toch niet??, hier staat dat ik het eerst moet voorschieten?! (ben nu bij CZ verzekert maar ben hier aan het kijken)
thanks, maar hoe weet je nou of je aanvullende hulp voor bijvoorbeeld het ziekenhuis nodig hebt? Er van uitgaande dat je een keer een pols breekt ofzo.quote:Op woensdag 7 december 2005 18:59 schreef Martijnos het volgende:
Bij independer kan je meestal wel zien welke maatschappij het is, check details en dan maatschappij informatie.
Zit erbij in.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:10 schreef HPoi het volgende:
Nog even over die no-claim. Die kost je toch niets, en dat voorschot zit bij mijn weten in de premie. Er staat nl. nergens dat je die moet voorschieten. Je krijgt (effe kort door de bocht) 255 terug of je declareert 255. (en als je meer declareert niets terug en minder krijg je het verschil terug) Dus je betaald toch niet premie+voorschot? Die zit al in de premie ingebakken toch? Of moet je op 1 januari 255 Euro dokken + premie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |