Dit zie ik niet voor het eerst, maar regelmatig. Vaak genoeg kijken!quote:Op zondag 6 november 2005 20:42 schreef WWSK het volgende:
De laatste 2 dagen heb ik ook 2 maal een vliegtuig erg laag over zien vliegen met trail erachter, het vloog zo laag dat ik duidelijk de motoren kon horen, dus ruim beneden de benodigde hoogte voor het überhaupt kunnen vormen van contrails!
En hier ga je de fout in.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:59 schreef WWSK het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan over wat voor vaste stoffen je het hebt. Ik zie ze vaak genoeg zelfs ruim beneden de 8 km sproeien.
Waarom quote je jezelf?quote:Op woensdag 9 november 2005 00:01 schreef WWSK het volgende:
[..]
Dit zie ik niet voor het eerst, maar regelmatig. Vaak genoeg kijken!
Nogmaals, ligt eraan om wat voor stoffen het gaat. Maar het is sowieso niet de bedoeling om bepaalde stoffen ergens op te mikken, het wordt niet voor niets in de lucht gesproeid. Dat begrijp je toch wel?quote:Op woensdag 9 november 2005 00:23 schreef Knarf het volgende:
[..]
En hier ga je de fout in.
Een paar jaar geleden hebben scandinvische landen geklaagt dat de pijpen in Rotterdam te hoog waren. Een groot gedeelte wat uit die pijpen kwam, kwam bij hun terecht. Raad eens, die pijpen waren 150 meter hoog.
Chemicalien (of ultra lichte stoffen) komen niet neer waar je het sproeit. Al is het op 1 km hoogte.
Omdat ik er blijkbaar nog iets aan toe wilde voegen.quote:
Welke stoffen dan?quote:Op woensdag 9 november 2005 22:16 schreef WWSK het volgende:
[..]
Nogmaals, ligt eraan om wat voor stoffen het gaat. Maar het is sowieso niet de bedoeling om bepaalde stoffen ergens op te mikken, het wordt niet voor niets in de lucht gesproeid. Dat begrijp je toch wel?
Je weet dat als je dichtbij vliegbasis twente woont, je ook dichtbij het navigatie punt Rekken woont (iets zuidelijker), wat het punt is voor al het vliegverkeer dat van en naar het oosten vliegt?quote:Op donderdag 10 november 2005 10:24 schreef frenkck het volgende:
denk trouwens dat het een test is van de vliegbasis twente hiernaast. zou ook geen andere verklaring weten.
ze hebben daar wel vaker oefeningen hoorquote:Op donderdag 10 november 2005 10:24 schreef frenkck het volgende:
denk trouwens dat het een test is van de vliegbasis twente hiernaast. zou ook geen andere verklaring weten.
Het hele verhaal gaat mank op je, al aangegeven, weinige kennis van meteorologie en techniek.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:05 schreef francorex het volgende:
Zou het kunnen dat we ons blindstaren op chemtrails?
Dit topic volg ik in stilte, grotendeels omdat mijn kennis omtrent chemtrails beperkt is, de woordenschat mij ontbreekt om iets zinnigs toe te voegen, om een statement te maken, laat staan dat ik het zou bewijzen.
Wat ik wel doe is omhoog kijken, de lucht afturen en probeer de nuances en verschillen te herkennen en te detecteren.
Chemtrails bestaan hoogstwaarschijnlijk als onderdeel van een militair project...Maar wat ik vaststel boven mijn hoofd kan moeilijk zo'n operatie zijn. (in mijn geval is dat Sint-Niklaas in Belgie)
Maar wat zou het dan wel kunnen zijn?
Volg me even in deze denkpiste; Vliegtuigen creëren condensatiesporen, de zogenaamde contrails.
Dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo.
Maar, het grote verschil met het verleden zit hem in de lengte en breedte van deze contrails, de duurtijd of hardnekkigheid van hun aanwezigheid.
Dagdagelijks zie ik tientallen commerciële vliegtuigen overvliegen vanuit mijn appartement. ( heb een 180° perspectief)
Wat stel ik vast na een jaar observatie, zo goed als alle vliegtuigen trekken condenssporen, dagdagelijks wordt de lucht dichtgefietst, de opeenstapeling van contrails leiden tot verneveling van de atmosfeer en dit op een schaal dat onvergelijkbaar is met het verleden.
Aan de criticasters, aan zij die bewijs willen zwart op wit, zij die zogoed weten hoe condenssporen ontstaan. Verklaar eens, tonen jullie nu maar aan hoe het komt dat die contrails meer voorkomen, groter zijn, langer zijn, meer zichtbaar, hardnekkiger zijn ... Condensatie is een proces dat wetenschappelijk reeds uit de doeken is gedaan... de bal ligt in jullie kamp in mijn ogen!?
Vliegtuigen met een klein condensspoor zoals we die kennen uit de jaren 50 - 60 - 70 - 80 zijn uitzonderingen.
Wat me ook opvalt is dat de samenstelling van de lucht weinig belang heeft, er worden buitensporige contrails 'gefabriceerd', bij zuivere zeelucht ( de zogenaamde schaapjeswolken met straalblauwe lucht), gaande van vervuilde continentale lucht, en of dit nu 's morgens is of 's avonds, ja zelfs 's nachts ( als er genoeg maanlicht is ) maakt niet uit.
De opeenstapeling van condensnevels gedragen zich onafhankelijk van naturlijke wolken, ze gedragen zich zelfs onafhankelijk van elkaar, hier een streep daar een pluk. Soms zijn de condensnevels zo massaal dat ze een geheel vormen, meestal zichtbaar aan de horizon.
Nu wat zou een verklaring kunnen zijn?
Probeer begrijpend te lezen, het is slechts een denkpiste.
Zoals eerder vermeld chemtrails sluit ik, voor bovenstaande reden en voor het gemak, even uit.
Vliegtuigen zijn op zich niet veranderd ten opzichte van vroeger, vliegtuigen bewegen zich nog steeds voort door het zelfde principe, nl verbrandingsmotoren. Daar kunnen wel verschillen zijn met vroeger maar niet in die mate om het condensfenomeen te verklaren.
Een ander onderdeel van het vraagstuk is het proces condensatie, condensatie is een energetisch/chemisch proces en zie niet in waarom dit nu anders zou zijn ten opzichte van vroeger...
Nu, als het geen chemtrails zijn, als het niet aan de vliegtuigmotoren ligt en niet aan het condensatieproces zelf, wat zou het dan wel kunnen zijn.
Zou het kunnen dat het aan de atmosfeer zelf ligt, dat op een of andere manier de atmosfeer anders reageerd/veranderd is.
De atmosfeer is als het ware een buffer, een energetische soep geprangd tussen de krachten van de aarde en kosmische krachten, met name de zon.
Denk aan wolken, wolken zijn een projectie van het landschap en afhankelijk van energetische wisselwerking in de atmosfeer zullen wolken variëren in de vormen zoals we ze kennen.
Of denk aan de Aurora Borealis, het noorderlicht, dat ontstaat door energetisch partikels die de atmosfeer/magnetische energieveld bombarderen, partikels afkomstig van de zon.
De atmosfeer is als het ware een permanente 'batlle zone' tussen aardse krachten en die van de zon. Je kan moeilijk spreken van een constante het is eerder een evenwicht dat constant in beweging is.
Voor wetenschappelijke verklaringen is zo'n proefondervindelijke opstelling die in beweging is ( de atmosfeer dus) niet echt bevordelijk, niet echt handig.
Eigenlijk kun je stellen dat zwart op wit iets bewijzen over onze atmosfeer onmogelijk is, want de proefopstelling veranderd constant. Die veranderingen kunnen heel langzaam zijn, maar ook abrupt.
Wie zal het zegggen?
Misschien het verleden...
In oude (bijbel)verhalen, mythes en sages, tijden van grote veranderingen, wordt vaak een 'veranderende' atmosfeer beschrijven als een omen.
En als u het mij vraagt: Leven we in kosmisch veranderende tijden?
Dan is mijn antwoord,
is er een nog een andere verklaring mogelijk?
Onzin, ik durf, kan en zal iedereen beweren dat het verschil in gedrag (hoe breed/hoog/dik/etc) GIGANTISCH groot is. Dit is heel makkelijk aan te tonen omdat ik a) vroeger ook erg vaak naar boven keek en het zelfs leuk vond om naar contrails te kijken, dus ik weet heel goed waar ik het over heb en heb geen enkele motivatie om hierover te liegen, zou een beetje triest zijn, b) er zijn geen foto's van dezelfde soort "contrails" uit de jaren 60-70-80, voor iedereen die me niet gelooft, kijk al je oudere foto's maar eens door die buiten zijn genomen en kijk naar de lucht. Punt bewezen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:37 schreef The_stranger het volgende:
Jij, en met je meer gelovers, stelt dat hedendaagse contrails langer en breder zijn in vergelijking met vroeger. Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is. Wat wel het geval is, is dat er meer vliegtuigen zijn, die ook nog eens hoger en vaker vliegen.
Dit zorgt voor meer contrails, grotere contrails en contrails die langer blijven hangen...
Grote onzin en een groot gebrek aan kennis van meteorologie. Carnicom legt het al op eenvoudige wijze uit dat het twee fysiek heel andere processen zijn, in de door mij eerder gegeven documentaire van hem, vanaf 7 minuut 30. Wat hij hier vertelt is duidelijk een simpel feit dat iedere meteoroloog zal beamen, ook al beweert 'The Stranger' hier stug als enige op de wereld dat het dezelfde processen zijn.quote:Het proces van wolkvorming en contrails is wel hetzelfde principe, het grootste verschil zit hem in de hoogte.
Snap je met je eigen bewering nu nog niet dat het idd dan ook om 2 andere processen gaat?quote:Een contrail kan bijna niet ontstaan op dezelfde hoogte als een (water)wolk.
Hoe dan ook onzin, als een contrail last heeft van de wind, zal het beetje bij beetje verwaaien, maar zich niet gedragen als een vaste stof waarbij de dikte hetzelfde blijft en het in uren tijd wel erg breed groeit. Onmogelijk. Het is gvd geen bacterie die zich vermenigvuldigd.quote:Dat een wolk dan ook anders oplost dan wel verwaait, ligt uiteraard aan de verschillende winden op de verschillende hoogtes.
Lol, "mensen", jij, Knarf en The Stranger. Al die honderden/duizenden views die niets reageren zullen we maar even vergeten zeker?quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:37 schreef Metro2005 het volgende:
en weer weet WWSK behalve zijn eigen visie niks te verkondigen wat mensen kan overtuigen.
Jullie hebben van mij ook een HOOP genegeerd, ga ik toch ook niet over huilen?quote:Negeer je mijn posts en die van Knarf ofzo?
Bekijk die docu van Carnicom maar. Blijf niet alles voorkauwen wat je allang had kunnen lezen.quote:Leg ons simpele zielen eens uit wat er precies allemaal in die stoffen zit.
Wetenschappelijke onderbouwing?quote:Wetenschappelijk onderbouwd dan graag, dus niet weer doorverwijzen naar zo'n complot website.
Er zijn er zat die er precies hetzelfde over denken. Strooien met linkjes en verklaren dat je maar de docu moet kijken is zo ontzettend zinloos om juist diegene te bereiken die wel openminded is maar niet alles voor zoete koek aanneemt. Juist met een goede argumentatie moet je mensen overhalen om extra onderzoek te doen. Jij draait het zaakje om.quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:05 schreef WWSK het volgende:
Lol, "mensen", jij, Knarf en The Stranger. Al die honderden/duizenden views die niets reageren zullen we maar even vergeten zeker?
precies, dat bedoel ik inderdaad ook.Ik sta er best voor open maar dan wil ik wel graag wat meer informatie dan al die loze kreten op een website die opgericht is onder het mom 'complot'quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:32 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Er zijn er zat die er precies hetzelfde over denken. Strooien met linkjes en verklaren dat je maar de docu moet kijken is zo ontzettend zinloos om juist diegene te bereiken die wel openminded is maar niet alles voor zoete koek aanneemt. Juist met een goede argumentatie moet je mensen overhalen om extra onderzoek te doen. Jij draait het zaakje om.
Er worden weliswaar in het dagelijks leven veel foto's gemaakt, zowel nu als vroeger (nu meer natuurlijk), maar op die foto's is zelden veel lucht te zien, en zeker niet recht boven je. Op de vakantiefoto's die ik de laatste jaren heb gemaakt, zijn ook geen contrails te zien. Betekent dat dat ze niet bestaan? Nee, het geeft alleen maar aan dat het geen representatief beeld geeft.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:27 schreef WWSK het volgende:
[..]
Onzin, ik durf, kan en zal iedereen beweren dat het verschil in gedrag (hoe breed/hoog/dik/etc) GIGANTISCH groot is. Dit is heel makkelijk aan te tonen omdat ik a) vroeger ook erg vaak naar boven keek en het zelfs leuk vond om naar contrails te kijken, dus ik weet heel goed waar ik het over heb en heb geen enkele motivatie om hierover te liegen, zou een beetje triest zijn, b) er zijn geen foto's van dezelfde soort "contrails" uit de jaren 60-70-80, voor iedereen die me niet gelooft, kijk al je oudere foto's maar eens door die buiten zijn genomen en kijk naar de lucht. Punt bewezen.
Hoe komt het dan dat ik met een gemiddeld leven, gemiddeld gezin, heel veel foto's van me jeugd heb kunnen bekijken die ik buiten heb gemaakt? Kom alsjeblieft niet met dit soort slappe smoezen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er worden weliswaar in het dagelijks leven veel foto's gemaakt, zowel nu als vroeger (nu meer natuurlijk), maar op die foto's is zelden veel lucht te zien, en zeker niet recht boven je. Op de vakantiefoto's die ik de laatste jaren heb gemaakt, zijn ook geen contrails te zien. Betekent dat dat ze niet bestaan? Nee, het geeft alleen maar aan dat het geen representatief beeld geeft.
Die heb je wel gemaakt, maar daar staat in het algemeen niet zo heel veel lucht op, en die lucht is dan in het algemeen achter het object dat je wilt fotograferen. Je fotografeert dus staand/zittend met het en je richt op iets wat voor je staat/zit (in het algemeen dan). Je richt je toestel dus parallel aan de aarde. Om contrails te fotograferen moet je meestal je fototoestel omhoog richten, want die ze je zelden aan de horizon.quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:55 schreef WWSK het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat ik met een gemiddeld leven, gemiddeld gezin, heel veel foto's van me jeugd heb kunnen bekijken die ik buiten heb gemaakt? Kom alsjeblieft niet met dit soort slappe smoezen.
Ja, ik dus ook, en ik zeg je (en velen met mij in dit topic) dat ik ze vroeger ook al zag, maar dan noem je me een leugenaar.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:04 schreef WWSK het volgende:
Onzin, kan heel goed de lucht bekijken op die foto's op zoek naar vergelijkbare "contrails", maar ik heb dit ook alleen maar gedaan om te checken wat ik eigenlijk allang wist, want, zoals ik al heb verteld, vroeger keek ik ook vaak naar de lucht en vond het zelfs leuk om naar contrails te kijken (was ook meestal in de winterperiodes en niet eens in de zomer)
Velen? Noem ze 's allemaal op dan? Maar je hebt gelijk dat ik je een leugenaar noem, want VELEN met mij herinneren zich exact hetzelfde als wat ik beschreef. Wie liegt hier? Wie heeft er een belang bij om te liegen? Dat is de vraag die men zich moet stellen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, ik dus ook, en ik zeg je (en velen met mij in dit topic) dat ik ze vroeger ook al zag, maar dan noem je me een leugenaar.
Lullig voor je.quote:En wat betreft foto's: ik heb (voor zover ik weet en nagezocht heb) zowel geen oude als nieuwe foto's waar contrails op staan.
Ga jij maar zoeken als je zo graag iets wilt bewijzen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:19 schreef Wombcat het volgende:
Kijk maar eens op de eerste twee pagina's van het topic, daar staan er al een stel. Plus nog een aantal getuigenverklaringen van vroeger tijden (piloten wo2 en zo).
Wat voor belang heb ik er bij om te liegen volgens jou?
quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:19 schreef LostFormat het volgende:
Ik ben zelf absoluut geen believer maar ik bezoek graag TRU. Dit niet vanwege de onderwerpen die er gepost worden maar vanwege de manier waarop er gediscussieerd wordt. Dit is weer een sterk staaltje van waar ik erg smakelijk om kan lachen.
Lees maar terug. Jij verwijst per slot ook de hele tijd naar een documentaire die iedereen moet zien, dus kan ik ook terugverwijzen naar het topic. Uit mijn hoofd sowieso Mirage.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:20 schreef WWSK het volgende:
[..]
Ga jij maar zoeken als je zo graag iets wilt bewijzen.
Wat voor belang je er bij hebt?![]()
En Mirage dus ook. Die notabene moderator in TRU is. Ze is zeker aan het infiltreren dan of zo?quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:25 schreef WWSK het volgende:
Laat ik dat maar niet hardop zeggen, anders hebben we weer een complottheorie erbij.
Ik ook hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:26 schreef LostFormat het volgende:
Illuminati! Reptilians! Je zit in het complot!
Edit: ^^^ wheheeee, ik voelde 'm aankomen..
Hoe bedoel je paranoia? Ik heb gezwegen, en jij komt hiermee aanzetten. Leuk die truukjes om mensen zelf hun grootste angsten te laten vertellen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:26 schreef LostFormat het volgende:
Illuminati! Reptilians! Je zit in het complot!
Edit: ^^^ wheheeee, ik voelde 'm aankomen..
quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook hoor.
maar ja, ik werk bij de overheid, dus nátuurlijk zit ik in het complot
alleen dan wel weer typisch dat ik hier alleen maar in mijn vrije tijd post, en niet onder werktijd
Hahaha, je hebt gelijk. Ik zit hier dan ook met aluminium om m'n harsens heen gewikkeld om maar niet beinvloedt te worden. Diep in m'n hart schijt ik in m'n broek van angst voor duistere krachten. Man, wat een mensenkennis heb jij!quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:31 schreef WWSK het volgende:
[..]
Hoe bedoel je paranoia? Ik heb gezwegen, en jij komt hiermee aanzetten. Leuk die truukjes om mensen zelf hun grootste angsten te laten vertellen.![]()
Ach, maar daar staat dan weer tegenover dat jij nog niet eens slim genoeg bent om te begrijpen dat chemtrails niet bestaan (of laat ik het anders zeggen: dat 90% van de contrails die je ziet inderdaad niets meer zijn dan contrails).quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:32 schreef WWSK het volgende:
[..]Ook jij bent niet slim genoeg voor zoiets!
Je snapt blijkbaar nog steeds niet hoe je een discussie voert en mensen overtuigt en je ben daarnaast ook nog zo arrogant om mensen voor dom en leugenaar uit te maken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:32 schreef WWSK het volgende:
[..]Ook jij bent niet slim genoeg voor zoiets!
Chemtrails.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:01 schreef Metro2005 het volgende:
en Bregalad, wat laat dat filmpje volgens jou zien ? chemtrails of contrails?
Ik zie alleen maar uitlaatgassen die uitwaaieren door de wind.
MIsschien is er tegenwoordig meer vliegverkeer dan vroeger?quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:32 schreef Bregalad het volgende:
[..]
Chemtrails.
Zo zie je maar hoe heel de lucht vol komt te zitten in een half uur tijd, en dat vind jij normaal wil je zeggen? Dit zag je vroeger dus echt nooit he!
Niets is zo veranderlijk en verradelijk als je geheugen. Plus dat we al meerdere foto's hebben geplaatst waarop duidelijk te zien is dat er vroeger net zo brede als lang blijvende contrails waren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:27 schreef WWSK het volgende:
[..]
Onzin, ik durf, kan en zal iedereen beweren dat het verschil in gedrag (hoe breed/hoog/dik/etc) GIGANTISCH groot is. Dit is heel makkelijk aan te tonen omdat ik a) vroeger ook erg vaak naar boven keek en het zelfs leuk vond om naar contrails te kijken, dus ik weet heel goed waar ik het over heb en heb geen enkele motivatie om hierover te liegen, zou een beetje triest zijn, b) er zijn geen foto's van dezelfde soort "contrails" uit de jaren 60-70-80, voor iedereen die me niet gelooft, kijk al je oudere foto's maar eens door die buiten zijn genomen en kijk naar de lucht. Punt bewezen.
[..]
Laat ik eens uitleggen hoe een wolk ontstaat:quote:Grote onzin en een groot gebrek aan kennis van meteorologie. Carnicom legt het al op eenvoudige wijze uit dat het twee fysiek heel andere processen zijn, in de door mij eerder gegeven documentaire van hem, vanaf 7 minuut 30. Wat hij hier vertelt is duidelijk een simpel feit dat iedere meteoroloog zal beamen, ook al beweert 'The Stranger' hier stug als enige op de wereld dat het dezelfde processen zijn.
[..]
Snap je met je eigen bewering nu nog niet dat het idd dan ook om 2 andere processen gaat?
[..]
Bronquote:Een wolk ontstaat wanneer er warme lucht van de aarde opstijgt. Warme lucht bevat veel waterdamp. Dat kun je zien wanneer je ademt. Wanneer het warm is zie je geen druppeltjes en wanneer het koud is wel. Wanneer er dus warme lucht opstijgt, komt het tegen koude lucht aan en wordt het ook kouder. Je ziet dan dat de lucht minder damp bevat. De damp krijgt de vorm van druppeltjes. Dit noemen we condenseren.
Wanneer de warme lucht omhoog stijgt komt het ook bij een laag waar het minder dan 0°C is. Het vriest er. Je zult nu wel denken: hoe kan het dat de lucht dan niet bevriest?
Nu dat gaat zo: wanneer de warme lucht in dat gebied komt stijgt het nog steeds. Het is nog altijd warmer dan de lucht eromheen, maar wanneer de warme lucht beneden de 0°C komt, bevriezen de druppels. Dat worden ijskristallen. Natuurlijk veranderen alle druppels niet ineens in kristallen. Er is een gebied in een wolk waar kristallen en druppels voorkomen. Ondertussen stijgt de lucht nog wel. Bovenin de wolk zijn er allemaal kristallen. Je ziet dan geen bloemkolen meer, maar een witte laag.
Ten eerste, vloeken is niet nodig.quote:Hoe dan ook onzin, als een contrail last heeft van de wind, zal het beetje bij beetje verwaaien, maar zich niet gedragen als een vaste stof waarbij de dikte hetzelfde blijft en het in uren tijd wel erg breed groeit. Onmogelijk. Het is gvd geen bacterie die zich vermenigvuldigd.
Ik zou zeggen, lees je eerst eens in op het gebied van meteorologie en natuurkunde, dan pas kun je een zelfstandig beeld krijgen van je docu van carnicom. Aangezien je 0,0 weet van het gedrag van water in een atmosfeer, slik je alles wat ze zeggen voor zoete koek, aangezien je geen basis hebt, waarmee je hun verhaal kunt vergelijken.quote:Verder weer genoeg onzin waar ik niet eens op inga. Voor iedereen met een 'open mind' en een bevooroordeelde geest, bekijk de docu van carnicom!! en denk zelfstandig na. Dan weet je snel genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |