abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31722338
Kijk je uit het raam..zie je en dikke witte stip naderen.. blijkt het de Antonov225 te zijn
Jaar geleden zou die ook al landen maar dat werd om juridische redenen (dacht ik) gecancelled.

Maar nu staat ier er!

(en damn wat is dat ding groot!)

Img van het geval (niet op eindhoven geschoten btw)

pi_31722417
Da's een forse....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31722448
toen zou dat ding aan de ketting gelegt worden omdat er iemand nog flink wat geld te goed had van Antonov dat lijkt me dan nu niet het geval.. anders staat ie er nog wel ff

Schitterende kist, grootste vliegtuig ooit. Jammer dat er maar 1 van bestaat.
V10
pi_31722519
Dep morgen 09:00, nog low pass op EHVK gemaakt na vraag EHEH tower.
Flightplan was 10:02E LF ADB729F A225 UKKM EHEH I 340 07:00 07:10E
Morgen gaattie naar Keulen-Bonn, arr 09:30 LT

26.10.2005 Hilfsgüterflüge nach Pakistan am Freitag mit Antonov 225 -
Auch für den kommenden Freitag sind weitere Hilfsgüterflüge für die
Erdbebenopfer in Pakistan vorgesehen. Gegen 09:30 wird die Antonov 225 Mriya, das weltweit größte Frachtflugzeug der ukrainischen ADB -
Antonov Design Bureau (UR-82060), auf dem militärischen Teil des Köln
Bonn Airport erwartet. Der Abflug ist für den Nachmittag vorgesehen und
verläuft über Baku/Azerbaijan direkt nach Islamabad.

En yep, hij is binnen op EHEH, Arr runway 22, backtrack eerste stuk taxibaan, erna over de baan, en staat op oude 334 Sqn platform. Hij was zelfs te vroeg, was 12:39 verwacht, ongeveer 12:30 geland.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31722581
Indrukwekkend apparaat.
The gum you like, is coming back in style.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 oktober 2005 @ 13:11:21 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_31722673
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:01 schreef M5 het volgende:
toen zou dat ding aan de ketting gelegt worden omdat er iemand nog flink wat geld te goed had van Antonov dat lijkt me dan nu niet het geval.. anders staat ie er nog wel ff

Schitterende kist, grootste vliegtuig ooit. Jammer dat er maar 1 van bestaat.
die heeft ook een hele tijd in Beek op MAA vastgestaan
quote:
Antonov geveild na drie
jaar verblijf op Beek
BEEK – De Antonov 124 die al drie jaar op Maastricht Aachen Airport (MAA oftewel vliegveld Beek) aan de ketting ligt, wordt geveild. Drie jaar geleden ging de eigenaar failliet en sindsdien staat het 300 ton wegende toestel van Russische makelij op Beek.

De eigenaar, het Moskouse bedrijf Ayaks, had oorspronkelijk een schuld van zeven ton bij een Amsterdams bedrijf, maar inmiddels zijn er kosten bij gekomen, zoals 1,6 miljoen parkeergeld voor het vliegveld.

Veilinghuis De Meerman uit Veghel verkoopt het grootste vrachtvliegtuig ter wereld bij opbod. Daarbij moet de koper nog alle schulden voor zijn rekening nemen. De nieuwwaarde van het zes jaar geleden gebouwde vliegtuig is zo'n 90 miljoen gulden. De Meerman verwacht snel een koper te zullen vinden. Nadat de schuldeisers, de kosten en het veilinghuis zijn betaald, gaat het resterende bedrag naar de oude eigenaar.

Op 25 en 27 juli zijn de kijkdagen, op 7 augustus is de veiling. De Antonov 124 mag dan niet meteen de lucht in. „We zullen er nadrukkelijk op toezien dat het gevaarte eerst volledig gereviseerd wordt en aan alle Nederlandse en Russische luchtwaardigheidsnormen voldoet”, aldus een woordvoerder van MAA. „Eerder gaat de Antonov niet de lucht in. Overigens heeft het toestel hier geen drie jaar lang staan wegroesten. Het eerste jaar is er onderhoud aan gepleegd, daarna is het volledig afgetaped en wind- en waterdicht gemaakt.”

Trekpleister
Het toestel is met een lengte van 69 meter, een hoogte van 21 meter en een vleugelwijdte van bijna 74 meter groter dan de Boeing 747 Jumbojet. De Antonov was de afgelopen jaren een trekpleister. Het toestel moet weg omdat op de plaats waar de staart van het toestel hangt, KLM-Excel een nieuw hoofdkantoor wil neerzetten.

Westerse luchtvaartmaatschappijen maken in toenemende mate gebruik van de Antonov. Nederland gebruikte onder meer een Antonov voor hulp aan het door een orkaan geteisterde Sint Maarten.
Bronnetje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_31722697
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

die heeft ook een hele tijd in Maastricht op MAA vastgestaan
[..]

Bronnetje
Dat was een 124, dit is de 225.

De 124 is het kleine broertje van deze kist.
V10
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 oktober 2005 @ 13:13:28 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_31722724
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:12 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat was een 124, dit is de 225.

De 124 is het kleine broertje van deze kist.
whow en ik vond die al groot
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_31722734
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:01 schreef M5 het volgende:
Schitterende kist, grootste vliegtuig ooit. Jammer dat er maar 1 van bestaat.
Bestaan er 2 van. 2e is nooit afgebouwd te Kiyiv(Kiev)-Gostomel, werd geplanned als 2005 met nieuwe avionics (UR-82060 bv pas f/f 2001 pas met nieuwe avionics e.d na zijn storage in 1993). Tot nu toe nooit doorgegaan dus.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31722837
wat pics,

Audi bij één van de motoren.. geeft aan hoe groot deze kist is



De laadruimte:


De cockpit:
V10
pi_31722894
Verder vanmiddag nog 3 Duitse Trallen verwacht, en vanmorgen nog een SIlk Way Il-76T geweest.
En morgen nog een An-124.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31722907
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:14 schreef PNG het volgende:

[..]

Bestaan er 2 van. 2e is nooit afgebouwd te Kiyiv(Kiev)-Gostomel, werd geplanned als 2005 met nieuwe avionics (UR-82060 bv pas f/f 2001 pas met nieuwe avionics e.d na zijn storage in 1993). Tot nu toe nooit doorgegaan dus.
Dat van de 2e weet ik ja, maar de onderstaande foto is van september 2004.. dat is niet echt een vliegwaardige kist op het moment...
V10
pi_31722958
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:20 schreef PNG het volgende:
Verder vanmiddag nog 3 Duitse Trallen verwacht, en vanmorgen nog een SIlk Way Il-76T geweest.
En morgen nog een An-124.
Trallen?

je bedoelt dus een Transall C-160 ?
V10
pi_31723012
Heb hem ook gezien, ik vond het raar dat hij zo ontzettend langzaam vloog vlak voor de landing maar toen wist ik nog niet hoe groot ie was.
-
pi_31723023
Kom er net vandaan, wat een vliegtuig zeg, echt schitterend. En druk dat het was, overal stonden auto's.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:27:46 #17
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_31723083
Dat vliegtuig komt hulpgoederen halen voor Pakistan.
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  donderdag 27 oktober 2005 @ 13:29:14 #18
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_31723122
Ik wil vanavond even gaan kijken, weet iemand waar ze hem neer hebben gezet?
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_31723243
quote:
En yep, hij is binnen op EHEH, Arr runway 22, backtrack eerste stuk taxibaan, erna over de baan, en staat op oude 334 Sqn platform. Hij was zelfs te vroeg, was 12:39 verwacht, ongeveer 12:30 geland.
daar staat ie, maar waar is dat? aan de kant van de spottersweg? op dezelfde plek als waar toen dat amerikaanse ding stond?
pi_31723324
Oud 334 sqn platform. Pak links naast de oude terminal, parkeer je auto, loop naar einde nieuwe parkeerterrein naast de spuithangaar, en dan staattie voor je neus aan de overkant. Dat van die 2e wist je helemaal nie, dat heb je net opgezocht en ik moet arbeiten Tralala's vanmiddag nog:

GAF174N ETA 13:45LT
GAF282N ETA 14:15LT
GAF343N ETA 14:45LT

Troela's morgen:
GAF174N ETD: 09:00LT/ ETA: 16:00LT/ ETD: 17:00LT
GAF282N ETD: 09:30LT/ ETA: 16:30LT/ ETD: 17:30LT
GAF343N ETD: 10:40LT/ ETA: 17:40LT/ ETD: 18:40LT

Zit o.a. Banja Luka vluchten bij. En morgen nog een An-124 van Volga Dnepr. Succes.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31723479
Ja waar die E-4B stond = oude 334 Sqn platform. An-124 gaat morgen misschien naar civiel platform.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31723580
a oke, bedankt
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:09:10 #23
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_31724210
Hij vloog heel laag over Doetinchem k wist niet wat ik zag

en m'n collega was net te laat

[ Bericht 25% gewijzigd door MrTorture op 27-10-2005 14:20:40 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_31724413
En dan werk ik +- 400 meter van de startbaan. Met zicht erop en is het mij geen eens opgevallen.. Mijn baas laat mij veels te hard werken
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:17:30 #25
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_31724432
Het toestel is door het ministerie van Defensie gehuurd om vijfhonderd tenten, evenzoveel kachels alsmede dekens, veldbedden en andere hulpgoederen naar het rampgebied in Pakistan over te brengen. Het toestel heeft de grootte van een voetbalveld. De spanwijdte van de vleugels bedraagt ruim 88 meter. Het toestel kan 250 ton lading vervoeren.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:24:07 #26
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31724650
Wat een ongelooflijk bruut apparaat is dat toch
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:34:39 #27
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_31724953
maybe domme vraag hoor..
kan hij wel landen in pakistan?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_31725033
Dat ding is ontworpen om op onverharde landingsbanen in het onherbegzame Rusland te kunnen landen.
pi_31725047
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:34 schreef Erosjuhhh het volgende:
maybe domme vraag hoor..
kan hij wel landen in pakistan?


Ook daar zijn vliegvelden die groot genoeg zijn voor die kist

Eindhoven zelf is al niet zo erg groot.

Deze kist vliegt zo'n beetje de hele wereld over om vracht van A naar B te vliegen.
V10
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:43:21 #30
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_31725205
Ik ben een keer in zo'n ding geweest bij een vliegshow (geen idee hoe het ook alweer heette maar het was de grootste van Europa) in Parijs.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 27 oktober 2005 @ 14:46:32 #31
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_31725289
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:43 schreef mstx het volgende:
Ik ben een keer in zo'n ding geweest bij een vliegshow (geen idee hoe het ook alweer heette maar het was de grootste van Europa) in Parijs.
Le Bourget 2001 zeker.
Daar stond hij inderdaad ook.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_31725409
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:38 schreef M5 het volgende:

[..]
Eindhoven zelf is al niet zo erg groot.
Eindhoven heeft op 1 baan van Schiphol na de langste baan van Nederland.
Zo leer je weer eens wat.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31725497
superhip man
pi_31725541
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:51 schreef PNG het volgende:

[..]

Eindhoven heeft op 1 baan van Schiphol na de langste baan van Nederland.
Zo leer je weer eens wat.
EHV is 9843ft lang.

de banen op soesterberg, volkel en alle banen behalve 22/04 op schiphol zijn langer

zo leer jij weer wat.
V10
pi_31725592
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:43 schreef mstx het volgende:
Ik ben een keer in zo'n ding geweest bij een vliegshow (geen idee hoe het ook alweer heette maar het was de grootste van Europa) in Parijs.
Grootste vliegshow in Europa is de IAT normaal te Fairford (paar keer te Boscombe Down, en vroeger Greenham Common). (Aero)Salon te Bourget wassie in 1989 met Buran 1.01 op zijn rug en 2001 na rebuilt. Die Buran bestaat overigens niet meer, heeft het dak van de VK1 Energija hal te Baikanur op zijn hoofd gehad. Tis toch wah.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31726675
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:56 schreef M5 het volgende:

[..]
EHV is 9843ft lang.
zo leer jij weer wat.
EHSB is korter. Rest klopt: EHAM is idd langer, en Volkel ook met 30 meter. Rest is allemaal korter. Waar het om ging, Eindhoven is geen klein vliegveld zoals je denkt. De baan is zelfs speciaal aangelegt met de relocatie van het oude veld naar het nieuwe in het verleden met het oog op de toekomst en heavies.

Ontopic, backtrack en wingspan:
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  donderdag 27 oktober 2005 @ 16:28:13 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_31728131
overstuur!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_31728492
domme vraag misschien, maar weet iemand wanneer hij weer weg gaat? Ik heb nu geen tijd om te gaan kijken, maar misschien morgen wel.
pi_31728544
morgenochtend om 9 uur
pi_31728630
Dat meen je niet.... dan zou ik dus de start kunnen proberen op de gevoelige ccd vast te leggen.
pi_31729120
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef PNG het volgende:

[..]

EHSB is korter. Rest klopt: EHAM is idd langer, en Volkel ook met 30 meter. Rest is allemaal korter. Waar het om ging, Eindhoven is geen klein vliegveld zoals je denkt. De baan is zelfs speciaal aangelegt met de relocatie van het oude veld naar het nieuwe in het verleden met het oog op de toekomst en heavies.

Ontopic, backtrack en wingspan:
[afbeelding]
Ze hebben toendertijd bij de aanleg alleen een vergunning gekregen om een baan aan te leggen waar maximaal 737ens kunnen landen, alleen door een 'foutje' lag er ineens een hele lange en extra stevige baan om boeings en zelfs nog groter te kunnen laten landen, dit met als reden dat het voor militaire doeleinden gebruikt kan worden.
-
pi_31729290
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef PNG het volgende:

[..]

EHSB is korter. Rest klopt: EHAM is idd langer, en Volkel ook met 30 meter. Rest is allemaal korter. Waar het om ging, Eindhoven is geen klein vliegveld zoals je denkt. De baan is zelfs speciaal aangelegt met de relocatie van het oude veld naar het nieuwe in het verleden met het oog op de toekomst en heavies.

Ontopic, backtrack en wingspan:
[afbeelding]
psst: EHSB is 10089ft

is die pic op Eindhoven?
V10
pi_31729346
Ik heb morgen een dagje vrij, ik ga denk ik even kijken bij het vertrek. Waar kan ik het beste gaan staan?

Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31729441
Het oude terras zal morgen ook weer open zijn.
Vanaf ongeveer 0800 lt.
Terras is te vinden bij oude terminal, vanaf voorkant gezien, boven het restaurant.

Verder binnen:
C-160D 50+53 "GAF174N" LTG61 arr 13:50
C-160D 50+58 "GAF282N" LTG63 arr 14:05
C-160D 50+87 "GAF343N" white c/s arr 14:07

Alledrie morgen dep + arr + dep again (zie tijden hierboven) + VDA An-124 arr ongewijzigt.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31731956
Ik vind het wel mooi dat de Russen, ondanks dat er nogal eens neerbuigend wordt gedaan over de kwaliteit van hun spullen, toch een gat in de transport markt opvullen. Blijkbaar heeft de westerse vliegtuigindustrie dat geheel over het hoofd gezien.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_31732372
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:52 schreef Frezer het volgende:
Ik vind het wel mooi dat de Russen, ondanks dat er nogal eens neerbuigend wordt gedaan over de kwaliteit van hun spullen, toch een gat in de transport markt opvullen. Blijkbaar heeft de westerse vliegtuigindustrie dat geheel over het hoofd gezien.
Antonov komt uit Oekraïne, maar de kisten zijn wel ontwikkeld uit het tijdperk van de Sovjetunie.

In het westen zijn er ook een aantal flinke transport kisten (Lockheed C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globemaster III bijvoorbeeld) maar die zijn niet zo groot als deze An-225
V10
pi_31733082
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:06 schreef M5 het volgende:

[..]

Antonov komt uit Oekraïne, maar de kisten zijn wel ontwikkeld uit het tijdperk van de Sovjetunie.

In het westen zijn er ook een aantal flinke transport kisten (Lockheed C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globemaster III bijvoorbeeld) maar die zijn niet zo groot als deze An-225
Ik denk dat het ook met de prijs te maken heeft, ze zullen hieraan een stuk minder kwijt zijn als aan zo'n boeing bijvoorbeeld.
-
pi_31733368
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef splendor het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook met de prijs te maken heeft, ze zullen hieraan een stuk minder kwijt zijn als aan zo'n boeing bijvoorbeeld.
Ook dat, maar de An-124 en An-225 zijn een van de weinige grote vrachtkisten die voor civiele maatschappijen vliegen én een laadruimte hebben waar je zo in kunt rijden.
Daarnaast hebben bovenloopkranen in de laadruimte wat ook makkelijk is. Al zal dat ook wel in de westerse kisten zitten denk ik. Daar heb ik eigenlijk nooit zo op gelet.
V10
pi_31733552
Zo.. het was ook ff op RTL 4 Nieuws.. frament van een paar seconden
V10
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:07:40 #50
55341 TopAce
Ace of Aces
pi_31742472
Jajaja, eindelijk kwam ie. Wat een bak, niet normaal.
Een stel plaatjes van vandaag:







Dus, tjonge en boeje! Eindhoven de gekste!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:29:54 #51
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_31743133
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:58 schreef PNG het volgende:

[..]

Grootste vliegshow in Europa is de IAT normaal te Fairford (paar keer te Boscombe Down, en vroeger Greenham Common). (Aero)Salon te Bourget wassie in 1989 met Buran 1.01 op zijn rug en 2001 na rebuilt. Die Buran bestaat overigens niet meer, heeft het dak van de VK1 Energija hal te Baikanur op zijn hoofd gehad. Tis toch wah.
De RIAT is de grootste jaarlijkse militaire airshow ter wereld.
Le Bourget is de grootste twee-jaarlijkse trade-show van Europa (alhoewel Farnborough, de ILA en MAKS niet ver achterblijven)

Buran bestaat nog, maar is gedegradeerd tot pretpark-attractie in het Gorky-park in Moskou.


(het is een beetje ver weg, maar ik heb deze foto vanuit de bus gemaakt)

Leuk weetje over de An-225 is trouwens dat hij pas in 2001 zijn officiële bewijs van luchtwaardigheid heeft ontvangen.
Alle vluchten die voor die tijd zijn uitgevoerd, werden opgegeven als testvlucht.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_31745175
Ik lees hierboven ergens dat dit het enige vliegtuig van dit type is... maar op het eerder gelinkte Wikipedia-artikel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonov_225) staat dat dat lang werd aangenomen, maar dat er eigenlijk acht van zijn...
Seriously!?
pi_31746988
Wieeeh

Ik zag hem net overvliegen hier op het werk !!!
Hij was net opgestegen, godverdomme wat een bakbeest !!

Mooi om te zien !!
pi_31747164
welke richting vloog de antonov heen?
pi_31747203
Uuuuh ik zit in Veldhoven en hij vloog schat ik vanuit een bocht van Eindhoven richting Valkenswaard/Waalre... Of wil je Oost, West, Noord of Zuid horen ??

Maar hij kan nog alle kanten heen denk ik want hij was net opgestegen...
pi_31747259
Hij vloog gistermiddag over Millingen aan de Rijn heen (ligt bij Nijmegen).
Toevallig had ik een camera bij me, en een paar foto's gemaakt.
Pas later, na het lezen van dit topic ben realiseerde ik mij dat het de Antonov was.
Misschien plaats ik wel een foto.
pi_31747530
OK-TVA Static test Gorky Park, Moskva (testbak) is een andere. Zijn er stuk of 13 gebouwd. 5 echte (2 niet afgebouwd), 8 test. kHeb er zelf nu 3 gezien.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31747832
Vanmorgen vroeg opgestaan, oudste dochtertje (4) aangekleed en toen snel naar het vliegveld gereden, daar samen met mijn vader eerst op het terras gestaan. Was wel erg ver weg. Daarna op het begin van de startbaan gestaan samen met nog ongeveer 100 andere mensen. De start zag er mooi uit. Maar door de afstand was het minder indrukwekkend dan verwacht.

Hij is wel heel erg groot ;-)

Nu koffie drinken
pi_31751176
En twordt steeds gekker, ZZ174 is net geland op EHEH, een RAF C-17A onder c/s "Ascot 879".
An-124 wordt nog steeds verwacht voor civiele platform.

Verder nog verwacht voor vandaag:

ARRIVALS/DEPARTURES:
1245/Nightstop HLR629 AN12 LZ-BRC
1354/1510 GAF174N C160
1423/1540 GAF282N C160
1533/1650 GAF343N C160
1445/1520 B738 OYSEH
1545/1630 B737 OYMRC

Vertrek van de 3 Duitse trallen gaan naar de volgende bestemmingen:
16:00 KLU3493 Banja Luka
16:30 KLU3494 Banja Luka
17:00 KLU3342 Kabul )
17:00 KLU3342 Chania ) gaat dus door vanaf Kabul
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31751263
dit is RAF C-17A (ZZ174)niet op Eindhoven
V10
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:34:02 #61
64781 bonke
pipo koeie
pi_31752677
is er niet eens een vliegtuig geweest dat nog groter was ??
ik kan me herinneren dat ik eens iets gezien heb op tv van een vliegtuig waarbij de vleugels extra ondersteund werden door wielen, omdat de vleugels zo lang waren dat ze over de grond sleepten
pies on joe toe
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:38:22 #62
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_31752780
mischien breder? maar niet groter
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_31752810
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:24 schreef NoComment het volgende:
Wat een ongelooflijk bruut apparaat is dat toch

echt niet normaal..

dat ze zoiets uberhaupt de lucht in krijgen, dat snap je toch niet maffe russen ook
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_31754818
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:34 schreef bonke het volgende:
is er niet eens een vliegtuig geweest dat nog groter was ??
ik kan me herinneren dat ik eens iets gezien heb op tv van een vliegtuig waarbij de vleugels extra ondersteund werden door wielen, omdat de vleugels zo lang waren dat ze over de grond sleepten
Dat is een B-52, maar die is niet groter.

De An-225 is 88+ meter breed, de B-52 56,4 meter.
V10
pi_31755509
De Nasa Super Guppy is er ook nog.
Misschien wel een van de lelijkste vliegtuigen ooit, en ook niet super groot.
Belangrijkste punt was dat hij een erg brede/hoge laadruimte had en daardoor voorwerpen van een rare omvang kon vervoeren.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_31756122
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:12:05 #67
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_31757362
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:46 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

Le Bourget 2001 zeker.
Daar stond hij inderdaad ook.
Dat was het ja.
Ik heb er ook nog foto's van, daar zie je pas hoe groot hij is als hij naast andere vliegtuigen staat. Ik zal een keertje kijken of het lukt om ze in te scannen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_31757368
An-124 is om 12:40 binnengekomen, An-12 om ong 15:15, en prettig weekend.


Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31760338
Ter vergelijking: een 747, A380 en de gigant uit de Oekraïne

If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_31760717
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31760888
Hoe oud is het ding eigenlijk? Hij ziet er zo oudbollig uit en de cockpit straalt ook niet echt nieuwigheid uit.
pi_31762546
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:08 schreef Zaphod82 het volgende:
Ter vergelijking: een 747, A380 en de gigant uit de Oekraïne

[afbeelding]
Oef, dan is de 380 ineens een stuk minder groot!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_31765127
dat is het voordeel van de russen. Het ziet er vaak oudbollig uit maar als het werkt dan werkt het ook goed.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:52:11 #75
55341 TopAce
Ace of Aces
pi_31765875
En van vandaag:





Dus, tjonge en boeje! Eindhoven de gekste!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:13:56 #76
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_31766445
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe oud is het ding eigenlijk? Hij ziet er zo oudbollig uit en de cockpit straalt ook niet echt nieuwigheid uit.
Antonov is in 1985 begonnen met het ontwerp, en de eerste vlucht werd uitgevoerd in 1988.
In principe is het gewoon een uitgebouwde An-124, met twee extra motoren, een verlengde romp en een ander staartstuk.
Tijdens één vlucht in maart 1989 werden 106 records gebroken, waaronder die van het grootste startgewicht (TOW van de An-225 op dat moment was een slordige 500 ton, MTOW is 600 ton)
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:47:42 #77
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_31769095






Ook nog wat plaatjes waar ze eigenlijk voor gebouwd was, het vervoeren van de Buran.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')