abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:29:54 #51
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_31743133
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:58 schreef PNG het volgende:

[..]

Grootste vliegshow in Europa is de IAT normaal te Fairford (paar keer te Boscombe Down, en vroeger Greenham Common). (Aero)Salon te Bourget wassie in 1989 met Buran 1.01 op zijn rug en 2001 na rebuilt. Die Buran bestaat overigens niet meer, heeft het dak van de VK1 Energija hal te Baikanur op zijn hoofd gehad. Tis toch wah.
De RIAT is de grootste jaarlijkse militaire airshow ter wereld.
Le Bourget is de grootste twee-jaarlijkse trade-show van Europa (alhoewel Farnborough, de ILA en MAKS niet ver achterblijven)

Buran bestaat nog, maar is gedegradeerd tot pretpark-attractie in het Gorky-park in Moskou.


(het is een beetje ver weg, maar ik heb deze foto vanuit de bus gemaakt)

Leuk weetje over de An-225 is trouwens dat hij pas in 2001 zijn officiële bewijs van luchtwaardigheid heeft ontvangen.
Alle vluchten die voor die tijd zijn uitgevoerd, werden opgegeven als testvlucht.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_31745175
Ik lees hierboven ergens dat dit het enige vliegtuig van dit type is... maar op het eerder gelinkte Wikipedia-artikel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonov_225) staat dat dat lang werd aangenomen, maar dat er eigenlijk acht van zijn...
Seriously!?
pi_31746988
Wieeeh

Ik zag hem net overvliegen hier op het werk !!!
Hij was net opgestegen, godverdomme wat een bakbeest !!

Mooi om te zien !!
pi_31747164
welke richting vloog de antonov heen?
pi_31747203
Uuuuh ik zit in Veldhoven en hij vloog schat ik vanuit een bocht van Eindhoven richting Valkenswaard/Waalre... Of wil je Oost, West, Noord of Zuid horen ??

Maar hij kan nog alle kanten heen denk ik want hij was net opgestegen...
pi_31747259
Hij vloog gistermiddag over Millingen aan de Rijn heen (ligt bij Nijmegen).
Toevallig had ik een camera bij me, en een paar foto's gemaakt.
Pas later, na het lezen van dit topic ben realiseerde ik mij dat het de Antonov was.
Misschien plaats ik wel een foto.
pi_31747530
OK-TVA Static test Gorky Park, Moskva (testbak) is een andere. Zijn er stuk of 13 gebouwd. 5 echte (2 niet afgebouwd), 8 test. kHeb er zelf nu 3 gezien.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31747832
Vanmorgen vroeg opgestaan, oudste dochtertje (4) aangekleed en toen snel naar het vliegveld gereden, daar samen met mijn vader eerst op het terras gestaan. Was wel erg ver weg. Daarna op het begin van de startbaan gestaan samen met nog ongeveer 100 andere mensen. De start zag er mooi uit. Maar door de afstand was het minder indrukwekkend dan verwacht.

Hij is wel heel erg groot ;-)

Nu koffie drinken
pi_31751176
En twordt steeds gekker, ZZ174 is net geland op EHEH, een RAF C-17A onder c/s "Ascot 879".
An-124 wordt nog steeds verwacht voor civiele platform.

Verder nog verwacht voor vandaag:

ARRIVALS/DEPARTURES:
1245/Nightstop HLR629 AN12 LZ-BRC
1354/1510 GAF174N C160
1423/1540 GAF282N C160
1533/1650 GAF343N C160
1445/1520 B738 OYSEH
1545/1630 B737 OYMRC

Vertrek van de 3 Duitse trallen gaan naar de volgende bestemmingen:
16:00 KLU3493 Banja Luka
16:30 KLU3494 Banja Luka
17:00 KLU3342 Kabul )
17:00 KLU3342 Chania ) gaat dus door vanaf Kabul
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31751263
dit is RAF C-17A (ZZ174)niet op Eindhoven
V10
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:34:02 #61
64781 bonke
pipo koeie
pi_31752677
is er niet eens een vliegtuig geweest dat nog groter was ??
ik kan me herinneren dat ik eens iets gezien heb op tv van een vliegtuig waarbij de vleugels extra ondersteund werden door wielen, omdat de vleugels zo lang waren dat ze over de grond sleepten
pies on joe toe
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:38:22 #62
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_31752780
mischien breder? maar niet groter
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_31752810
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:24 schreef NoComment het volgende:
Wat een ongelooflijk bruut apparaat is dat toch

echt niet normaal..

dat ze zoiets uberhaupt de lucht in krijgen, dat snap je toch niet maffe russen ook
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_31754818
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:34 schreef bonke het volgende:
is er niet eens een vliegtuig geweest dat nog groter was ??
ik kan me herinneren dat ik eens iets gezien heb op tv van een vliegtuig waarbij de vleugels extra ondersteund werden door wielen, omdat de vleugels zo lang waren dat ze over de grond sleepten
Dat is een B-52, maar die is niet groter.

De An-225 is 88+ meter breed, de B-52 56,4 meter.
V10
pi_31755509
De Nasa Super Guppy is er ook nog.
Misschien wel een van de lelijkste vliegtuigen ooit, en ook niet super groot.
Belangrijkste punt was dat hij een erg brede/hoge laadruimte had en daardoor voorwerpen van een rare omvang kon vervoeren.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_31756122
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:12:05 #67
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_31757362
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:46 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

Le Bourget 2001 zeker.
Daar stond hij inderdaad ook.
Dat was het ja.
Ik heb er ook nog foto's van, daar zie je pas hoe groot hij is als hij naast andere vliegtuigen staat. Ik zal een keertje kijken of het lukt om ze in te scannen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_31757368
An-124 is om 12:40 binnengekomen, An-12 om ong 15:15, en prettig weekend.


Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31760338
Ter vergelijking: een 747, A380 en de gigant uit de Oekraïne

If you're a battery, you're either working or you are dead. That's a shit life. - Demitri Martin
pi_31760717
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_31760888
Hoe oud is het ding eigenlijk? Hij ziet er zo oudbollig uit en de cockpit straalt ook niet echt nieuwigheid uit.
pi_31762546
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:08 schreef Zaphod82 het volgende:
Ter vergelijking: een 747, A380 en de gigant uit de Oekraïne

[afbeelding]
Oef, dan is de 380 ineens een stuk minder groot!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_31765127
dat is het voordeel van de russen. Het ziet er vaak oudbollig uit maar als het werkt dan werkt het ook goed.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:52:11 #75
55341 TopAce
Ace of Aces
pi_31765875
En van vandaag:





Dus, tjonge en boeje! Eindhoven de gekste!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:13:56 #76
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_31766445
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe oud is het ding eigenlijk? Hij ziet er zo oudbollig uit en de cockpit straalt ook niet echt nieuwigheid uit.
Antonov is in 1985 begonnen met het ontwerp, en de eerste vlucht werd uitgevoerd in 1988.
In principe is het gewoon een uitgebouwde An-124, met twee extra motoren, een verlengde romp en een ander staartstuk.
Tijdens één vlucht in maart 1989 werden 106 records gebroken, waaronder die van het grootste startgewicht (TOW van de An-225 op dat moment was een slordige 500 ton, MTOW is 600 ton)
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:47:42 #77
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_31769095






Ook nog wat plaatjes waar ze eigenlijk voor gebouwd was, het vervoeren van de Buran.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')