De RIAT is de grootste jaarlijkse militaire airshow ter wereld.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:58 schreef PNG het volgende:
[..]
Grootste vliegshow in Europa is de IAT normaal te Fairford (paar keer te Boscombe Down, en vroeger Greenham Common). (Aero)Salon te Bourget wassie in 1989 met Buran 1.01 op zijn rug en 2001 na rebuilt. Die Buran bestaat overigens niet meer, heeft het dak van de VK1 Energija hal te Baikanur op zijn hoofd gehad. Tis toch wah.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:24 schreef NoComment het volgende:
Wat een ongelooflijk bruut apparaat is dat toch
Dat is een B-52, maar die is niet groter.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:34 schreef bonke het volgende:
is er niet eens een vliegtuig geweest dat nog groter was ??
ik kan me herinneren dat ik eens iets gezien heb op tv van een vliegtuig waarbij de vleugels extra ondersteund werden door wielen, omdat de vleugels zo lang waren dat ze over de grond sleepten
Dat was het ja.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:46 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Le Bourget 2001 zeker.
Daar stond hij inderdaad ook.
Oef, dan is de 380 ineens een stuk minder groot!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:08 schreef Zaphod82 het volgende:
Ter vergelijking: een 747, A380 en de gigant uit de Oekraïne
[afbeelding]
Antonov is in 1985 begonnen met het ontwerp, en de eerste vlucht werd uitgevoerd in 1988.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe oud is het ding eigenlijk? Hij ziet er zo oudbollig uit en de cockpit straalt ook niet echt nieuwigheid uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |