Je moet er wat voor over hebben en leren gaat zo het makkelijkst. Is toch wel handig iemand die verteld wat je fout doet en wat je er aan kan doen.quote:
Werkt misschien wel in je voordeel. Als je jonger bent kun je het misschien makkelijker oppakken en misschien zijn die jonkies dan iets sneller dan jij bent (ben zelf begonnen toen ik 24 was btw), maar daar kan jij je voordeel mee doen! Het moedigt je aan om ook sneller en beter te willen spelen, zo zou het mij afgaan in elk geval!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je moet er wat voor over hebben en leren gaat zo het makkelijkst. Is toch wel handig iemand die verteld wat je fout doet en wat je er aan kan doen.
Ik ben wel één van de oudste geloof ik![]()
ben 20 en na mijn komt een gast van een jaar of 9/10
Is ook wel gezelliger voor de leraarheb meer ervaring met het leven
Ja dat is zo. Maarjaik heb er veel plezier inquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:38 schreef Viper2k1 het volgende:
[..]
Werkt misschien wel in je voordeel. Als je jonger bent kun je het misschien makkelijker oppakken en misschien zijn die jonkies dan iets sneller dan jij bent (ben zelf begonnen toen ik 24 was btw), maar daar kan jij je voordeel mee doen! Het moedigt je aan om ook sneller en beter te willen spelen, zo zou het mij afgaan in elk geval!
Dacht ik in het begin ook maar de les wordt gewoon erg nuttig besteedt. Behalve als je heel de les blijft lullenquote:
Handig zijn de meningen ernstig over verdeeld. Leuk is het wat mij betreft zekerquote:Op zondag 22 januari 2006 15:17 schreef Verenjano het volgende:
Hebben de ervaren gitaristen trouwens een mening of het handig is om nu nog eens een spaanse gitaar aan te schaffen? Gewoon voor ernaast/de leuk en om eens wat anders aan je vingers te hebben dat stalen snaren.
Lijkt mij wel handig. Niet om persee nylon snaren te hebben maar sowieso omdat de nek van een Spaanse gitaar toch breder is en je vingerzetting dus verder uiteen moet zijn voor sommige akkoorden. Dat is altijd handig.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:17 schreef Verenjano het volgende:
Ik ga me hier eens mee bemoeien (schoptvp)Ben in september vorig jaar begonnen (elektrisch). Net een blok klaar en superenthousiast! Nu nog op tijd zijn met opnieuw inschrijven bij Parnassos (Utrecht).
Edit:
Hebben de ervaren gitaristen trouwens een mening of het handig is om nu nog eens een spaanse gitaar aan te schaffen? Gewoon voor ernaast/de leuk en om eens wat anders aan je vingers te hebben dat stalen snaren.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:39 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Noten leren is eigenlijk alleen voor als je klassiek wilt spelen. Als je dat niet wilt spelen (wat ik kan begrijpen) kun je dat gewoon overslaan. Das het voordeel van een privé leraar
Nou, puur toevallig hoorde ik een paar weken geleden nog ongeveer het verhaal dat ik in mijn vorige post schetste. Niet dat diegene er toen uit gekickt is, maar de anderen vonden het wel een tegenvaller dat hij geen notenschrift kon lezen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:11 schreef Tfz het volgende:
m021, ik geloof niet dat er veel bandjes met notenschrift aankomen.
Ja, dat, en o.a. ook bij klassiek, maar ik denk dat dat wel een minderheid is kijkend naar het geheel.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:50 schreef m021 het volgende:
Bovendien hangt het helemaal van het soort bandje af. In jazzbandjes b.v. is het vrijwel zeker dat je met notenschrift te maken krijgt.
Ja, en? Iemand die nog nooit met notenschrift heeft gewerkt kan daar ook niks mee. In mijn ogen worden tabs vele malen vaker gebruikt dan notenschrift.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:18 schreef DuranK het volgende:
Tjah, het kan toch handig zijn. Geef maar es een tab van een nummer dat jij geschreven hebt aan iemand die het nog nooit gehoord heeft. Die kan er geen fuck mee![]()
Cool, lotgenoot, ik ook les 3.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:26 schreef mrkanarie het volgende:
ik heb nu les en dat kan ik wel aanraden! Hij kan je goed begeleiden en dr zit ook een beetje druk achter.Ben nu bij de 3e les en we zijn bezig met akkoorden, vet werk allemaal.
Dat is het punt niet. Ookal worden tabs dan vaker gebruikt bij populaire gitaarnummers, ze missen iets dat notenschrift wel heeft: ritmeaanduiding.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:43 schreef Tfz het volgende:
Ja, en? Iemand die nog nooit met notenschrift heeft gewerkt kan daar ook niks mee. In mijn ogen worden tabs vele malen vaker gebruikt dan notenschrift.
Daarin heb je volledig gelijk, maar dat was niet het punt waar het om ging. Je kwam aan met je "cool bandje" dat met notenschrift werkte en het enige punt dat ik maakte, was dat dat niet zo vaak voor zal komen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:15 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Ookal worden tabs dan vaker gebruikt bij populaire gitaarnummers, ze missen iets dat notenschrift wel heeft: ritmeaanduiding.
Uit een tab kan je niet of nauwelijks ritme lezen. Dus als je in tabs een stuk voor je neus krijgt dat je nog nooit gehoord hebt, kan je er niks mee. Echter, een notenschrift is een handleiding voor het spelen van het stuk. Vandaar ook de uitdrukking 'van papier spelen', van notenschrift kan je een stuk spelen zonder het ooit eerder gehoord te hebben.
Met tabs kan dat niet.
Het is niet duur, maar de gitaar zal ook wel niet alles zijn. Goed genoeg om het te leren en er mee te oefenenquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:16 schreef The_Lizard_King het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan binnenkort te starten met het leren van gitaarspelen.
Ik kwam op internet een aanbieding van een gitaar tegen.
Nu vraag ik mij af, of dit een goede gitaar is om het op te leren.
Nashville westerngitaar met:
- Stalen snaren en oliebad stemmechanieken
- Verkrijgbaar in zwart, naturel, rood of blauw
- Incl. bevestiging voor gitaar draagband
- Naast de fabrieksgarantie van 1 jaar krijg je ook onze unieke 2 jaar inruilgarantie (lees meer op onze website)
van 109,00 NU VOOR 59,00
http://www.thehouseofmusic.nl/hoofdeindejaars2005.htm#3
Alle reacties zijn welkom
bij voorbaat dank
nou, eigenlijk heet dat ding geen tremelo, maar een vibrato. een tremelo is het "dick dale" effect en werd vroeger als built-in effect gebruikt in met name oude fender buizenversterkers. tegenwoordig koop je vaak losse tremelo pedalen. elk merk heeft ze, maar erg goeie worden gemaakt door o.a. fulltone en carl martin. een tremelo varieert het volume van je toon in een bepaald tempo.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:59 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Nee, met die hendel kan je het niet oplossen; daarmee kan je de toon van je gitaar laten vibreren terwijl je één noot speelt. Zo'n ding heet een tremolo (google er eens op). In moderne popmuziek wordt ie eigenlijk nooit gebruikt, maar vroeger was dat wel anders.
dan mag je ff wikipedia aanpassen, check hierquote:nou, eigenlijk heet dat ding geen tremelo, maar een vibrato. een tremelo is het "dick dale" effect en werd vroeger als built-in effect gebruikt in met name oude fender buizenversterkers. tegenwoordig koop je vaak losse tremelo pedalen. elk merk heeft ze, maar erg goeie worden gemaakt door o.a. fulltone en carl martin. een tremelo varieert het volume van je toon in een bepaald tempo.
De arm zelf wordt dan bij mijn weten ook al jaren een tremolo genoemd, alhoewel het inderdaad correct is dat het een vibrato-effect oplevert (en geen tremolo). Volgt u het nog achterin de klas?quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:44 schreef Tha_Butcha het volgende:
[..]
dan mag je ff wikipedia aanpassen, check hier
het wordt al beter (ja niks was het al). En die gitaar die ik gebruik (onbekend merk) is echt zo'n oud op zolder ding. Opnieuw laten stemmen door mijn vriendin (die wel muzikaal is), en ik zat er niet zo ver naast, ding was dus gewoon verrot. Ben nog steeds niet supermuzikaal, maar met een hoop oefening, kan ik iig al meer toonhoogtes inschatten enzo. Tis alleen niet zo goed voor je ego als iedereen om je heen gewoon zonder slag of stoot het conservatorium doet, en jij niet eens normaal kan zingen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:11 schreef GF het volgende:
Maar om jezelf te trainen kan je beter iets anders doen lijkt me. Voor je ritme een metronoom. En dat toon herkennen, tja dat kan ik ook niet echt op gehoor. Online zal daar vast wel oefenmateriaal voor zijn. Ik denk dat je vooral ervaring nodig hebt om het goed op gehoor te kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |