Gebruik ik ook! Echt goed is die!!quote:Op woensdag 14 december 2005 23:21 schreef JedaiNait het volgende:
ik kwam deze site tegen, handig om te leren waar alle noten zitten!
http://www.musictheory.net/trainers/html/id81_en.html
nummers van je favoriete band, die ken je al goed, en is leuk als je ze kunt spelen. destijds was dit bij mij radiohead, en veel van geleerdquote:Op donderdag 15 december 2005 07:13 schreef Boschjesman het volgende:
Wat zijn eigenlijk liedjes die in het begin makkelijk te spelen zijn?
Met welke RH songs ben jij begonnen dan?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nummers van je favoriete band, die ken je al goed, en is leuk als je ze kunt spelen. destijds was dit bij mij radiohead, en veel van geleerd
Denk dat het gewoon een F#-barré accoord is met ontbrekende kwint op A-snaar. En dat EADGBE dus verkeerd om staatquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:24 schreef JeroenV het volgende:
Ik had het van een tab van internet. Dan zal die het ook wel verkeerd hebben gedaan.
Is wel logischerquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Denk dat het gewoon een F#-barré accoord is met ontbrekende kwint op A-snaar. En dat EADGBE dus verkeerd om staat.
Daar was ik dan ook gelijk vanuit gegaan...quote:
Scherpquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:21 schreef DuranK het volgende:
Is dat akkoord trouwens wel goed? Op de D snaar speel je een F en op de E snaar een F#. Dat klinkt niet zo lekker samen
Thanks. Het pakken lukt wel aardig, nu nog het snel overpakkenquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:46 schreef Jordy-B het volgende:
http://dusan.pc-slany.cz/hudba/akordy_fotky/fisdur_f.jpg
http://www.feedback.nl/?id=55&b=GSA60JSUBKquote:De zeer fraai gevormde Ibanez GSA 60 is de basis voor dit starterpack. De gitaar heeft een tremolo en een humbucker bij de brug. Verder bestaat het pack uit een versterker, een gigbag, een tuner en meer.
Gefeliciteerd, wat heb je gekocht?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:30 schreef SouthernSun het volgende:
zo, gitaartje gekocht
ligt het nou aan mij of is het A majeur akkoord niet te doenkrijg t niet voor mekaar om de laatste 2 snaren niet dubbel aan te raken
deze van house of bluesquote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:32 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, wat heb je gekocht?
Indien je het "kleine" A majeur akkoord bedoelt ((0) 0 2 2 2 0 ) is deze vrij pittig in het begin, omdat je 3 vingers in dezelfde positie op naast elkaar liggende snaren moet pakken. Veel mensen kiezen er daarom voor om het met één vinger te doen, en dan de hoge E-snaar qua geluid een beetje weg te moffelen.
Toch kan ik je aanraden om het met 3 vingers te doen, en wel je middelvinger, ringvinger en pink (te beginnen met de middelvinger op de D-snaar).
De positie van de duim is ook heel belangrijk, die moet ongeveer achter het tweede vakje, in het midden op de hals zitten.
ik wilde onlangs die house of blues gitaar kopen (washburn, niet?), maar bleek dat ik die gitaar al had. Hij was gruwelijk naar de tering gegaan en vond hem eigenlijk nooit echt goed klinken. Toen ik er achterkwam in de winkel dat het dezelfde was ben ik even verder gaan kijken, en nu heb ik een hardtop semi-acoustische gitaar van tanglewood gekocht. Was een paar tientjes duurder, maar veel beter van kwaliteit, omdat deze 'hardtop' is, en die jij nu hebt laminaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:49 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
deze van house of blues![]()
[afbeelding]
vond ik het beste klinken van degene waar ik tussen zat te twijfelen.
bedoel idd het 0 0 2 2 2 0 ja. krijg het nog niet voor elkaar om de e-snaar niet aan te raken.
ook s een poging gedaan om de intro van landing in london van 3 doors down te spelenlukt wel n btje maar moet eerst maar eens van voren af aan beginnen en leren om mn vingers snel (en vooral ook goed ) te kunnen verplaatsen
*edit: oh zoals jij t zegt lukt al beter![]()
Kopen dat ding, erg fijne gitaar, een kameraad van mij speelt er ook op.quote:Op maandag 2 januari 2006 04:30 schreef Arsenius het volgende:
Ik ben zelf beginner qua elektrische gitaren maar ik wil er graag eentje.. Ik speel al een tijdje accoustic dus ja. Wat denken jullie van deze?
[afbeelding]
Het is een Ibanez gsa 60, ik wil graag zo een jumpstartpakket nemen dus dat is deze gitaar icm met een versterkertje enzo. dus ditte..
[afbeelding]
[..]
http://www.feedback.nl/?id=55&b=GSA60JSUBK
Jammer dat ze weinig specificaties op die site geven, ik vind ook op google vrij weinig over dit pakket enzo. Wat denken jullie??
Beter te beginnen bij de gewone, zoals: Em, E, A, G, D, C Amquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:37 schreef sound-storm het volgende:
Ik heb zelf ook een gitaar, een goedkope akoustische. welke akoorden zijn het beste om als 1e te leren? en zijn er nog tips hoe je over moet schakelen tussen akkoorden ? en hoe kun je ze het beste leren ?
Of je neemt gewoon lesquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:25 schreef SouthernSun het volgende:
hehe duurt wel ff voor die akkoorden willen lukken. en dan nog het wisselen ertussen![]()
ben nu deze cursus aan het volgen. staat alles wel goed uitgelegd vind k
Noten lezen is absoluut niet nodig bij gitaar spelen, maar geloof me, dat leer je uiteindelijk vanzelf wel omdat je de theorie achter muziek begint te snappen. En daar hoef je echt niet speciaal voor te lerenquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:20 schreef paradisac het volgende:
ik wil lessen gaan volgen bij een privé-leraar
kan dat gewoon zonder enige voorkennis? kan ook geen noten lezen![]()
maar hoe duur is een leraar dan ongeveer? zit sowieso met een eh....mindere hoeveelheid geldquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:46 schreef Viper2k1 het volgende:
Ik kan les ook aanraden. Ik ben ook begonnen met het proberen van akkoorden die ik van het internet had geplukt. Probleem dat ik tegenkwam was dat je toch niet precies doorkreeg hoe de stand van je linker en rechter hand is, maar vooral dat het heel langzaam ging (en langzaam wordt snel boring en dus hou je op en dat terwijl de fun dan net begint). De gitaarleraar die ik heb gevonden begon spelenderwijs met akkoorden door er meteen liedjes bij te zoeken. Daardoor is je motivatie veel hoger om door te gaan, want je merkt progressie.
Geef jezelf in elk geval een jaar de tijd om te leren. Het maken van vloeiende overgangen tussen akkoorden zonder te kijken is een langzaam proces. Na een jaar (zal voor de een veel minder voor de ander meer zijn) zit het maken van vloeiende overgangen bij basisakkoorden er wel in. Dus dan maakt de volgorde ook niet meer uit. Of het nu F, D, E of D, E, F is maakt dan niet meer uit.
zit ook bij een muziek leraar, ken ook geen noten lezen, nog niet gehad ookquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:20 schreef paradisac het volgende:
Noten leren is eigenlijk alleen voor als je klassiek wilt spelen. Als je dat niet wilt spelen (wat ik kan begrijpenquote:Op donderdag 5 januari 2006 23:20 schreef paradisac het volgende:
Mijn leraar kost 85 euro in 2 maanden. Dat zijn dan 8 lessen van 20 minutenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:52 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
maar hoe duur is een leraar dan ongeveer? zit sowieso met een eh....mindere hoeveelheid gelddus mss eerst maar ff zelf aanklooien en sparen en alsnog les
Is 20 minuten niet érg kort?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:41 schreef DuranK het volgende:
[..]
Mijn leraar kost 85 euro in 2 maanden. Dat zijn dan 8 lessen van 20 minuten. Maar hij is de moeite waard. Maar er zullen ook wel goedkopere leraren zijn misschien. Geen idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |