abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 21:42:26 #201
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_33084153
ik leer het mezelf mbv boeken of internet. Ik denk dat met les wel sneller gaat, maar dan moet je ook echt de tijd ervoor nemen. Nu pingel ik wanneer het me uit komt.

Een vriend van me speelt, al zeg ik het zelf, de sterren van de hemel. En hij heeft geen les gehad, maar wel erg veel (lees dagelijks) gespeeld
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_33088238
ik kwam deze site tegen, handig om te leren waar alle noten zitten!

http://www.musictheory.net/trainers/html/id81_en.html
pi_33090713
Ik leer het ook mijzelf aan, gaat met een beetje discipline best wel hoor !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_33094160
Wat zijn eigenlijk liedjes die in het begin makkelijk te spelen zijn?
  donderdag 15 december 2005 @ 09:01:23 #205
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_33094816
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:21 schreef JedaiNait het volgende:
ik kwam deze site tegen, handig om te leren waar alle noten zitten!

http://www.musictheory.net/trainers/html/id81_en.html
Gebruik ik ook! Echt goed is die!!
  donderdag 15 december 2005 @ 10:30:22 #206
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_33096360
quote:
Op donderdag 15 december 2005 07:13 schreef Boschjesman het volgende:
Wat zijn eigenlijk liedjes die in het begin makkelijk te spelen zijn?
nummers van je favoriete band, die ken je al goed, en is leuk als je ze kunt spelen. destijds was dit bij mij radiohead, en veel van geleerd
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33101626
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

nummers van je favoriete band, die ken je al goed, en is leuk als je ze kunt spelen. destijds was dit bij mij radiohead, en veel van geleerd
Met welke RH songs ben jij begonnen dan?
  donderdag 15 december 2005 @ 15:59:45 #208
47781 Jorikjet
pi_33104534
karma police, lucky enzo, de simpele akkoorden nummers.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33105539
Ik begon met nummers van de Red Hot Chili Peppers. Omdat, zoals Jorikjet al zegt, ik die nummers al ken en leuk vind om te spelen. Otherside begon ik mee geloof ik
Unspoken words were understood
  donderdag 15 december 2005 @ 16:36:57 #210
47781 Jorikjet
pi_33105686

en het werkt motiverend, want het is leuk als je leuke muziek kan maken!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_33114547
Tjah ik doe het met een leraar en ik speel dan muziek die ik ook echt zelf wil spelen. Silvertide En hij heeft dat zo uitgezocht, en corrigeert die wat ik fout doe. Erg fijn vind ik zelf.
pi_33315570
Ik oefen ook met nummers die ik zelf leuk vind. En de accoorden die ik ken.

Hoe moet je in godsnaam dit pakken:

E - 2
A - 2
D - 3
G - 4
B - |
E - 2
pi_33315657
Ik zou de wijsvinger over de gehele breedte achter de tweede fret leggen, je middelvinger op de derde fret en je ringvinger op de vier (op zo'n manier dat je met je ringvinger de B-snaar dempt... maar normaal fret je die snaar ook op de vierde fret)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 22-12-2005 18:18:21 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_33339548
Edit:
Uitleg stond er al
pi_33357600
Hmm, zo moet het inderdaad wel denk ik. Maar heb kleine handen, dus gaat niet bepaald gemakkelijk.
pi_33357850
Is dat akkoord trouwens wel goed? Op de D snaar speel je een F en op de E snaar een F#. Dat klinkt niet zo lekker samen
pi_33357936
Ik had het van een tab van internet. Dan zal die het ook wel verkeerd hebben gedaan .
pi_33358053
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:24 schreef JeroenV het volgende:
Ik had het van een tab van internet. Dan zal die het ook wel verkeerd hebben gedaan .
Denk dat het gewoon een F#-barré accoord is met ontbrekende kwint op A-snaar. En dat EADGBE dus verkeerd om staat .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33358106
Speel alleen die 2 snaren. Dan hoor je het wel.
pi_33358126
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

Denk dat het gewoon een F#-barré accoord is met ontbrekende kwint op A-snaar. En dat EADGBE dus verkeerd om staat .
Is wel logischer
pi_33358148
'k zie nou pas dat in het akkoord uit het voorbeeld de snaren zijn omgedraaid...

Normaalgesproken worden de snaren van boven naar onder als eBGDAE neergezet, en niet als EADGBe...

Heb je het verkeerd overgenomen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_33358208
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:31 schreef DuranK het volgende:

[..]

Is wel logischer
Daar was ik dan ook gelijk vanuit gegaan...

Al klinkt het akkoord niet verkeerd, hoor... lekker dramatisch...
pi_33358308
Ja klopt, het is inderdaad andersom. Het stond daar ook zo, maar ik het dus anders overgenomen.

Het moet dus eBGDAE zijn.
pi_33358580
Dan is het dus een zo-goed-als normaal F# -akkoord
pi_33358628
pi_33365165
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:21 schreef DuranK het volgende:
Is dat akkoord trouwens wel goed? Op de D snaar speel je een F en op de E snaar een F#. Dat klinkt niet zo lekker samen
Scherp
pi_33366414
quote:
Thanks. Het pakken lukt wel aardig, nu nog het snel overpakken
  donderdag 29 december 2005 @ 11:31:19 #228
117989 Der_Butler
Hoera! Een slaaf!
pi_33499200
Ik heb nog geen gitaar, maar net als meerdere mensen op dit forum wil ik ook leren gitaar spelen (bij voorkeur electrisch). En nou zag ik deze gitaar+extra's op internet:

http://www.mainmusic.nl/mainmusic.asp?shopprodukt=709

Wat vinden jullie ervan? Is dit een redelijke gitaar om mee te starten of moet ik nog ff verder kijken?
De bulter is een noodzakelijk luxe, wat het leven aangenamer maakt. En dan nog wat: Je IP-adres is bekend. In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_33502150
Is dat een squier? Kan de naam op de hals niet goed lezen. Squier is een leuke gitaar om mee te beginnen. Je kan ook gaan voor een Yamaha pacifica of een goedkope Ibanez. Qua versterker kan ik een Roland Cube 20-30 aanraden. Is wel wat duurder en moet dus wel binnen het budget passen.
Ik zou een Stagg afraden.
pi_33617951
Ik ben zelf beginner qua elektrische gitaren maar ik wil er graag eentje.. Ik speel al een tijdje accoustic dus ja. Wat denken jullie van deze?

Het is een Ibanez gsa 60, ik wil graag zo een jumpstartpakket nemen dus dat is deze gitaar icm met een versterkertje enzo. dus ditte..

quote:
De zeer fraai gevormde Ibanez GSA 60 is de basis voor dit starterpack. De gitaar heeft een tremolo en een humbucker bij de brug. Verder bestaat het pack uit een versterker, een gigbag, een tuner en meer.
http://www.feedback.nl/?id=55&b=GSA60JSUBK

Jammer dat ze weinig specificaties op die site geven, ik vind ook op google vrij weinig over dit pakket enzo. Wat denken jullie??
  maandag 2 januari 2006 @ 09:53:40 #231
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_33619135
Die heb ik ook Arsenius, het is een goede gitaar vooral voor beginners. Maar ik kan ook niet zo veel over de kwaliteit zeggen, want het is ook mijn eerste en enigste gitaar tot nu toe en ik heb dus niet echt verstand van wat goed klinkt en niet!
pi_33634297
Ik wil graag beginnen met basgitaar spelen. Wil met een vriend van me die erg goed bass speelt een starterssetje aanschaffen. Ik wil ook les nemen voor een jaar ofzo, zodat ik een goede basis heb waarop ik zelf verder kan doorgaan. Wie heeft een paar goede tips, weet wat les ongeveer gaat kosten en hoeveel geld ik uit moet trekken voor een goede beginnersgitaar en versterkertje? (¤300?) Misschien is dat per persoon verschillend, maar hoeveel les heb ik nodig om goed op gang te komen het eerste half jaar?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:31:55 #233
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33645778
ik heb me ook iets in mn hoofd gehaald altijd lijkt het me al super om gitaar te kunnen spelen en nu toch maar eens wat informatie zoeken om te beginnen.
ben dus echt een leek en de muziek die k interessant vind is pop/rock enzo (3 doors down bijv.)
kan ik het beste een simpele acoustische gitaar kopen van bijv. 100 euro ofzo? of is n hogere prijsklasse aan te raden of mss zelfs elektrisch om te starten

kwam trouwens uit bij de site leergitaarspelen.com. iemand die daar ervaring mee heeft of zijn er andere goeie aanraders om jezelf het te leren?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:30:42 #234
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33671399
zo, gitaartje gekocht

ligt het nou aan mij of is het A majeur akkoord niet te doen krijg t niet voor mekaar om de laatste 2 snaren niet dubbel aan te raken
  dinsdag 3 januari 2006 @ 22:32:58 #235
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_33675169
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:30 schreef SouthernSun het volgende:
zo, gitaartje gekocht

ligt het nou aan mij of is het A majeur akkoord niet te doen krijg t niet voor mekaar om de laatste 2 snaren niet dubbel aan te raken
Gefeliciteerd, wat heb je gekocht?

Indien je het "kleine" A majeur akkoord bedoelt ((0) 0 2 2 2 0 ) is deze vrij pittig in het begin, omdat je 3 vingers in dezelfde positie op naast elkaar liggende snaren moet pakken. Veel mensen kiezen er daarom voor om het met één vinger te doen, en dan de hoge E-snaar qua geluid een beetje weg te moffelen.
Toch kan ik je aanraden om het met 3 vingers te doen, en wel je middelvinger, ringvinger en pink (te beginnen met de middelvinger op de D-snaar).
De positie van de duim is ook heel belangrijk, die moet ongeveer achter het tweede vakje, in het midden op de hals zitten.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:49:41 #236
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33678332
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:32 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, wat heb je gekocht?

Indien je het "kleine" A majeur akkoord bedoelt ((0) 0 2 2 2 0 ) is deze vrij pittig in het begin, omdat je 3 vingers in dezelfde positie op naast elkaar liggende snaren moet pakken. Veel mensen kiezen er daarom voor om het met één vinger te doen, en dan de hoge E-snaar qua geluid een beetje weg te moffelen.
Toch kan ik je aanraden om het met 3 vingers te doen, en wel je middelvinger, ringvinger en pink (te beginnen met de middelvinger op de D-snaar).
De positie van de duim is ook heel belangrijk, die moet ongeveer achter het tweede vakje, in het midden op de hals zitten.
deze van house of blues
vond ik het beste klinken van degene waar ik tussen zat te twijfelen.

bedoel idd het 0 0 2 2 2 0 ja. krijg het nog niet voor elkaar om de e-snaar niet aan te raken.
ook s een poging gedaan om de intro van landing in london van 3 doors down te spelen lukt wel n btje maar moet eerst maar eens van voren af aan beginnen en leren om mn vingers snel (en vooral ook goed ) te kunnen verplaatsen

*edit: oh zoals jij t zegt lukt al beter
pi_33680843
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 23:49 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

deze van house of blues [afbeelding]
vond ik het beste klinken van degene waar ik tussen zat te twijfelen.

bedoel idd het 0 0 2 2 2 0 ja. krijg het nog niet voor elkaar om de e-snaar niet aan te raken.
ook s een poging gedaan om de intro van landing in london van 3 doors down te spelen lukt wel n btje maar moet eerst maar eens van voren af aan beginnen en leren om mn vingers snel (en vooral ook goed ) te kunnen verplaatsen

*edit: oh zoals jij t zegt lukt al beter
ik wilde onlangs die house of blues gitaar kopen (washburn, niet?), maar bleek dat ik die gitaar al had. Hij was gruwelijk naar de tering gegaan en vond hem eigenlijk nooit echt goed klinken. Toen ik er achterkwam in de winkel dat het dezelfde was ben ik even verder gaan kijken, en nu heb ik een hardtop semi-acoustische gitaar van tanglewood gekocht. Was een paar tientjes duurder, maar veel beter van kwaliteit, omdat deze 'hardtop' is, en die jij nu hebt laminaat.
skallemapattes
pi_33724638
quote:
Op maandag 2 januari 2006 04:30 schreef Arsenius het volgende:
Ik ben zelf beginner qua elektrische gitaren maar ik wil er graag eentje.. Ik speel al een tijdje accoustic dus ja. Wat denken jullie van deze?

[afbeelding]

Het is een Ibanez gsa 60, ik wil graag zo een jumpstartpakket nemen dus dat is deze gitaar icm met een versterkertje enzo. dus ditte..

[afbeelding]
[..]

http://www.feedback.nl/?id=55&b=GSA60JSUBK

Jammer dat ze weinig specificaties op die site geven, ik vind ook op google vrij weinig over dit pakket enzo. Wat denken jullie??
Kopen dat ding, erg fijne gitaar, een kameraad van mij speelt er ook op.
pi_33724712
Ik heb zelf ook een gitaar, een goedkope akoustische. welke akoorden zijn het beste om als 1e te leren? en zijn er nog tips hoe je over moet schakelen tussen akkoorden ? en hoe kun je ze het beste leren ?
pi_33725777
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:37 schreef sound-storm het volgende:
Ik heb zelf ook een gitaar, een goedkope akoustische. welke akoorden zijn het beste om als 1e te leren? en zijn er nog tips hoe je over moet schakelen tussen akkoorden ? en hoe kun je ze het beste leren ?
Beter te beginnen bij de gewone, zoals: Em, E, A, G, D, C Am

Als je die een beetje kunt kun je als voorbereiding op barré akkorden de Bm en het F akkoord leren.

En daarna barré akkorden, maar dan ben je wel een paar weken verder
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:25:01 #241
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33726181
hehe duurt wel ff voor die akkoorden willen lukken. en dan nog het wisselen ertussen

ben nu deze cursus aan het volgen. staat alles wel goed uitgelegd vind k
pi_33727261
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:25 schreef SouthernSun het volgende:
hehe duurt wel ff voor die akkoorden willen lukken. en dan nog het wisselen ertussen

ben nu deze cursus aan het volgen. staat alles wel goed uitgelegd vind k
Of je neemt gewoon les
pi_33728895
Ik kan les ook aanraden. Ik ben ook begonnen met het proberen van akkoorden die ik van het internet had geplukt. Probleem dat ik tegenkwam was dat je toch niet precies doorkreeg hoe de stand van je linker en rechter hand is, maar vooral dat het heel langzaam ging (en langzaam wordt snel boring en dus hou je op en dat terwijl de fun dan net begint). De gitaarleraar die ik heb gevonden begon spelenderwijs met akkoorden door er meteen liedjes bij te zoeken. Daardoor is je motivatie veel hoger om door te gaan, want je merkt progressie.
Geef jezelf in elk geval een jaar de tijd om te leren. Het maken van vloeiende overgangen tussen akkoorden zonder te kijken is een langzaam proces. Na een jaar (zal voor de een veel minder voor de ander meer zijn) zit het maken van vloeiende overgangen bij basisakkoorden er wel in. Dus dan maakt de volgorde ook niet meer uit. Of het nu F, D, E of D, E, F is maakt dan niet meer uit.
pi_33749123
ik wil lessen gaan volgen bij een privé-leraar
kan dat gewoon zonder enige voorkennis? kan ook geen noten lezen
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
pi_33749739
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:20 schreef paradisac het volgende:
Noten lezen is absoluut niet nodig bij gitaar spelen, maar geloof me, dat leer je uiteindelijk vanzelf wel omdat je de theorie achter muziek begint te snappen. En daar hoef je echt niet speciaal voor te leren .
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:52:00 #246
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33758040
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:46 schreef Viper2k1 het volgende:
Ik kan les ook aanraden. Ik ben ook begonnen met het proberen van akkoorden die ik van het internet had geplukt. Probleem dat ik tegenkwam was dat je toch niet precies doorkreeg hoe de stand van je linker en rechter hand is, maar vooral dat het heel langzaam ging (en langzaam wordt snel boring en dus hou je op en dat terwijl de fun dan net begint). De gitaarleraar die ik heb gevonden begon spelenderwijs met akkoorden door er meteen liedjes bij te zoeken. Daardoor is je motivatie veel hoger om door te gaan, want je merkt progressie.
Geef jezelf in elk geval een jaar de tijd om te leren. Het maken van vloeiende overgangen tussen akkoorden zonder te kijken is een langzaam proces. Na een jaar (zal voor de een veel minder voor de ander meer zijn) zit het maken van vloeiende overgangen bij basisakkoorden er wel in. Dus dan maakt de volgorde ook niet meer uit. Of het nu F, D, E of D, E, F is maakt dan niet meer uit.
maar hoe duur is een leraar dan ongeveer? zit sowieso met een eh....mindere hoeveelheid geld dus mss eerst maar ff zelf aanklooien en sparen en alsnog les
pi_33758280
quote:
zit ook bij een muziek leraar, ken ook geen noten lezen, nog niet gehad ook Ik heb ook prive les, in mijn eentje
pi_33759487
quote:
Noten leren is eigenlijk alleen voor als je klassiek wilt spelen. Als je dat niet wilt spelen (wat ik kan begrijpen ) kun je dat gewoon overslaan. Das het voordeel van een privé leraar
pi_33761516
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:52 schreef SouthernSun het volgende:

[..]

maar hoe duur is een leraar dan ongeveer? zit sowieso met een eh....mindere hoeveelheid geld dus mss eerst maar ff zelf aanklooien en sparen en alsnog les
Mijn leraar kost 85 euro in 2 maanden. Dat zijn dan 8 lessen van 20 minuten . Maar hij is de moeite waard. Maar er zullen ook wel goedkopere leraren zijn misschien. Geen idee.
pi_33761815
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:41 schreef DuranK het volgende:

[..]

Mijn leraar kost 85 euro in 2 maanden. Dat zijn dan 8 lessen van 20 minuten . Maar hij is de moeite waard. Maar er zullen ook wel goedkopere leraren zijn misschien. Geen idee.
Is 20 minuten niet érg kort?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')