Eh.. vind je het erg als ik dat in twijfel trek?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Edoch hebben ze zich te houden aan die conventie van Geneve, en worden ze niet opgeleid tot bloeddorstige, oncontroleerbare, gestoorde, trigger-finger-happy triangeljosti's die alles wat beweegt overhoop dienen te schieten.
Ja, dat is een dilemma. Maar hoeveel invloed heeft een kiezer op een regering. In de Nederlandse praktijk vrijwel niet. Wij hebben een vertegenwoordigende democratie, en als de vertegenwoordigers dan falen, tja. Wat dat betreft zou ik meer referenda willen zien. Dan zou zo'n Irak missie door middel van een referendum geblokkeerd kunnen worden, of juist niet. En dán zouden de keizers werkelijk mede verantwoordelijk zijn voor buitenlandsbeleid.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh, dat zeker, laat het duidelijk zijn dat ik best trots ben op de manier waarop de NL soldaten de laatste jaren op dit soort missies te werk gaan.
Maar zijn wij niet verantwoordelijk voor onze regering?
Wat mij opvalt is dat er onder moslims de tendens bestaat om misstanden in het Westen, ook wat betreft het buitenlandsbeleid, geweldig op te blazen, en tegelijkertijd de misstanden in die landen waar ze het voor zogenaamd voor opnemen, vrijwel negeren.quote:Nee, sorry, je hebt ook zeker wel gelijk hoor. Ik als persoon voel me ook niet verantwoordelijk, maar ik wilde het ook even uit de puur VS hoek trekken, er zitten meer landen daar.
Mogelijk, alleen was de motivatie om dat niet te doen de verwachting dat Irak in chaos en sektarisch geweld zou vervallen. Bush senior was mijns inziens verstandiger dan zijn zoon.quote:Klopt, maar het was niet geheel onvoorzien natuurlijk. Wat dat betreft hadden we het beter af kunnen maken in '91 dan was dit hele gezeik niet aan de orde geweest.
Yildiz, ik zeg dat ik het onzinning vind, dat Amerika verantwoordelijk wordt gehouden door een aantal mensen hier, voor moordaanslagen gepleegd door Iraakse terroristen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ook onzinnig, als een Amerikaanse marinier met 16 jaar ervaring zélf bekend 30 burgerslachtoffers gemaakt te hebben, dan is dat ergens toch ook niet helemaal jofel?
En dan is het 'classic' om de schuld op deze marinier af te schuiven, maar eigenlijk zou men moeten kijken waarom bijvoorbeeld deze marinier dat doet, en waarom andere marinieren dat doen.
De link naar de betreffende NOVA uitzending staat hier ook nog ergens, onder de naam Klique
(handig om te CTRL+F'en)
30.000 in ongeveer 2,5 jaar is bijna niks vergeleken bij het aantal slachtoffers wat Saddam op zijn geweten heeft, die haalde soms ruim 7.000 per dag.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:23 schreef Meki het volgende:
Bron : Telegraaf
[..]
Laten we nou onze druk maken over 2000 Amerikanen die er zijn gesneuveld in Irak . waarbij we het elke dag horen op het nieuws .
maar 30.000 doden die vergeten we wel waarbij de Amerikanen ervoor verantwoordelijk zijn .
1 Amerikaan dood - 15 Irakezen dood
Als'ie vrijwillig is gestopt omdat'ie zoveel burgerdoden lijkt het mij dat hij ergens een of meerdere grove fouten heeft gemaakt, uiteraard zeer vervelend maar beter dan dat hij net als Saddam Hussein of radicaal islamitische terroristen met opzet onschuldige burgers dood.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:26 schreef Yildiz het volgende:
Gister kwam er n marinier op NOVA, 16 jaar zat ie in dienst, en was gekapt nadat ie in Irak zelf 30 buergerslachtoffers gemaakt had
Als ze het niet hadden gedaan was Saddam doorgegaan met het doden van Irakezen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Volgens mij kwamen de Amerikanen om de rust terug te brengen bij de Irakezen
dat hebben ze niet gedaan en zijn daarvoor verantwoordelijk ervoor
Doen ze ook, ze zitten daar niet voor niks met meer dan 100.000 man (als ik me niet vergis).quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind wel dat de Amerikanen, die bezetters zijn van dit land, meer hun best mogen doen de orde te handhaven. Vind dat het lijkt alsof er niks aan doen aanslagen te voorkomen, ze laten het vuile werk opknappen door wat Irakese agenten, die met bosjes de lucht in vliegen.
Anders lees je eerst ff wat er op die site staat:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
http://www.big-boys.com/articles/iraqbomb.html
Whiieeeehoehoehahoeee!!!!
Zaten dus mensen achter dat ding die op de militairen die je hoort praten schoten, lijkt mij niet onredelijk om daar een bom op te gooien.quote:The video was filmed by some Air Force Joint Tactical Air Controllers (JTAC) in Tal Afar, west of Mosul. They were with some Marine ASTs (Advisor Support Team)and are attached to Iraqi units and help train their forces on a day-to-day basis. They were in a fairly sustained firefight in the streets of Tal Afar with about 3 Anti-Iraqi Forces (AIF) and got clearance to fire a Maverick Missile. You can hear it come in and see it strike the vehicle the AIF were using for cover.
Een prijs betaald met gestolen geld, ja.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:04 schreef RuL0R het volgende:
Als de Iraakse bevolking met hulp van de Amerikaanse en Britse militairen doorzet en een democratisch systeem met bijbehorende welvaart krijgt denk ik eerlijk gezegd dat 30.000 doden een kleine prijs is voor die vrijheid en welvaart, Amerika heeft er veel meer voor betaald.
Wie zij dat ze de vrijheid in Irak gaan voeren ??quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Verantwoordelijk voor ja, maar de schuld ligt toch echt ergens anders. Namelijk bij je terroristenvriendjes.
Onder Saddam was er nooit dagelijkse aanslagenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 20:12 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Als ze het niet hadden gedaan was Saddam doorgegaan met het doden van Irakezen.
Dan waren er in de afgelopen ~2,5 jaar waarschijnlijk nog wel meer doden geweest daar, maar over de verschrikkelijke aantallen die Saddam op zijn geweten heeft horen we niemand klagen want dat komt natuurlijk niet zo goed uit voor de Bush-bashers onder ons.
Volgens mij ben jij de gene die verkeerd leest.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Had je ook gelezen dat de tegenstanders irakezen waren in training? en niet terroristen?
en dat er toestemming gegeven wordt? of is engels best moeilijk?
Nee joh, laten we dit vergeten..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Onder Saddam was er nooit dagelijkse aanslagen![]()
Saddam is een van de grootste klootzakken die de wereld ooit heeft gekend.quote:In februari 1988 voerde het Iraakse leger een grote vernietigingscampagne uit tegen de Iraakse Koerden in Noord-Irak. Ongeveer 60.000 soldaten namen deel aan operatie Anfal, wat oorlogsbuit betekent. Bijna tweederde van Iraaks Koerdistan werd ontvolkt en verwoest. Daarvoor gebruikten de soldaten onder andere gifgas. De bekendste aanval is die op de stad Halabja, waar binnen enkele minuten 5000 Koerden omkwamen. Nog steeds zijn de gevolgen van het gifgas duidelijk te zien in het gebied. Kanker komt bijvoorbeeld in Halabja drie tot vier keer vaker voor dan elders in de regio.
Nee dombo, Saddam heerste door extreem grove terreur.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Inderdaad!!!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie zij dat ze de vrijheid in Irak gaan voeren ??
Wat doen Amerikanen in Irak daar als ze geen terroristen oppakken
ze doen lekker gezellig mee
Jammer dan, feit blijft dat Irak beter af is zonder Saddam.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een prijs betaald met gestolen geld, ja.
Als gevolg van aanslagen ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Inderdaad!!!
Het mag toch wel common knowledge zijn dat iedere persoon die dood gaat in Irak slachtoffer is van Amerikaanse terreur!
Er vallen enkel burger slachtoffers.
Bron?quote:Bijvoorbeeld:
Blazen ze een terroristenhideout op... blijkt die gevuld met enkel onschuldige kinderen, vrouwen en bejaarden!!
sure, onschuldige kinderen die een truck in een gebouw rammen.quote:Blazen ze een zelfmoord truck op die op het punt staat een gebouw te rammen... guess what!! Het waren onschuldige kinderen die aan het spelen waren!
En nu neem ik je nog minder serieus dan ik al deed na je slimme opmerking over common knowledge.quote:Zelfs wanneer een amerikaan ergens is aan het schijten, zal er waarschijnlijk ergens een irak een baby of kind doodgaan door de heidense schijtacties van deze amerikaanse hond!
Ik begin nu te zien dat je post als lichtelijk sarcastisch kan worden beschouwd, tijd om te gaan slapen denk ik.quote:Het mag toch bij iedereen bekend zijn dat tot op de dag van vandaag enkel baby's, kinderen, vrouwen en bejaarden zijn vermoord door de amerikaanse terroristen, en dat ze hun eerste daadwerkelijk terrorist nog moeten zien te vangen!
Heel irak bestaat voor 99% uit onschuldige kinderen, vrouwen en bejaarden. De overige 1% bestaat uit pacifistische vegetarische boomknuffelende mannen die nooit een vlieg kwaad doen!
Amerika is er enkel op uit om deze vredige parel van een beschaving, een waar paradijs, in het midden-oosten om te toveren tot hun persoonlijke hel!
EnSaddam
was de beschermengel van dit paradijs, maar de demonische amerikaanse honden hebben deze schat van een mens ten onrechte ontzet en opgepakt
![]()
P.S heb je het ook gehoord?? Amerikanen schijnen Football te spelen met babies!!! Verkrachtingen en plunderingen zijn aan de orde van dag in Irak door deze untermenschen!!
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een prijs betaald met gestolen geld, ja.
Inderdaad, hier een foto van hoe Saddam een gevaarlijke terroristische aanslag heeft voorkomen:quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben blank en niet moslim! Het is mijn schuld dat jij de sacrasme er niet van inziet!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:32 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Ik begin nu te zien dat je post als lichtelijk sarcastisch kan worden beschouwd, tijd om te gaan slapen denk ik.
Sorry eh, het is al laat, beetje hersendood hier enzo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:34 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik ben blank en niet moslim! Het is mijn schuld dat jij de sacrasme er niet van inziet!
Ik heb schuld aan ALLES!!!
Tuurlijk was het sarcasme... ik vertel enkel wat Meki & Co wil horen (en waarschijnlijk ook zelf geloven).
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Edoch hebben ze zich te houden aan die conventie van Geneve, en worden ze niet opgeleid tot bloeddorstige, oncontroleerbare, gestoorde, trigger-finger-happy triangeljosti's die alles wat beweegt overhoop dienen te schieten.
Vergelijk je het leger van de VS nu met een zooitje terroristen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:54 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het is toch grappig hoe selectief je weer bent met je verontwaardiging. Wanneer gaan die terroristen in Irak (waarschijnlijk ongetwijfelt door jou vrijheidstrijders genoemd, en in grote hoeveelheiden buiten Irak vandaan komende, via de buurlanden Syrië en Iran) zich aan de "conventie van Geneve" houden?
![]()
Nee, natuurlijk niet! Hoe kan je dat hier uit lezen?quote:Op zondag 30 oktober 2005 01:08 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vergelijk je het leger van de VS nu met een zooitje terroristen?
Het is dus eenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:54 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het is toch grappig hoe selectief je weer bent met je verontwaardiging. Wanneer gaan die terroristen in Irak (waarschijnlijk ongetwijfelt door jou vrijheidstrijders genoemd, en in grote hoeveelheiden buiten Irak vandaan komende, via de buurlanden Syrië en Iran) zich aan de "conventie van Geneve" houden?
![]()
Dan is het onzin het gedrag van soldaten uit een leger als dat van de VS goed te praten door naar het gedrag van terroristen te wijzen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:48 schreef Demophon het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet! Hoe kan je dat hier uit lezen?![]()
Is jou uitspraak soms de wens van de gedachte?
nooit ... doet dat er wat toe dan?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:54 schreef Demophon het volgende:
[..]
![]()
Nee, Saddam deed het vuile werk gewoon lekker ZELF!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:07 schreef Meki het volgende:
Jaahh! En we stonden erbij en keken ernaar (veilig ver van ons bed)!quote:Op maandag 31 oktober 2005 22:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, Saddam deed het vuile werk gewoon lekker ZELF!
Er bewaken ook Nederlandse mariniers in Irak de vrede heurr.quote:Op maandag 31 oktober 2005 23:14 schreef Demophon het volgende:
[..]
Jaahh! En we stonden erbij en keken ernaar (veilig ver van ons bed)!![]()
![]()
![]()
Nee, maar de mens is niet perfect. Een kenmerk van samenzweringstheorieën, bijvoorbeeld, is dat alles wat gebeurt, ook bedacht is. Maar goed, we hebben nu niets te maken met zulke theorieën. De Amerikanen hadden uiteraard mooie ideeën over het na-oorlogse Irak, maar ik denk dat da vooral te wijten is aan naïeviteit en onwetendheid bij degenen die beslisten over deze oorlog.quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:51 schreef Drugshond het volgende:
Was dit de bevrjdingsoorlog die de Amerikanen als primaire doel hebben gesteld ?!? Kan het me gewoon niet voorstellen.
Is dat zo? Er is nu chaos, maar de Amerikanen blijven sterven, de Irakezen blijven sterven, opstandelingen hebben sommige plaatsen onder controle, het is er onveilig voor iedereen en met name hen die het land besturen, de olieproduktie ligt onder het niveau van vóór de oorlog. Ik weet niet hoeveel controle ze over Irak hebben.quote:zolang er chaos is, kunnen de Amerikanen niet weg. En hebben ze controle over het land.
echt nietquote:Op dinsdag 1 november 2005 00:17 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Er bewaken ook Nederlandse mariniers in Irak de vrede heurr.
Er sterven ook mensen in LA, door geweld.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:18 schreef Monidique het volgende:
Is dat zo? Er is nu chaos, maar de Amerikanen blijven sterven, de Irakezen blijven sterven, opstandelingen hebben sommige plaatsen onder controle, het is er onveilig voor iedereen en met name hen die het land besturen, de olieproduktie ligt onder het niveau van vóór de oorlog. Ik weet niet hoeveel controle ze over Irak hebben.
Irak lijkt mij dus niet onder controle.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Er sterven ook mensen in LA, door geweld.
2000 doden is voor militaire begrippen een schijntje. In Vietnam waren het er 28x zo veel. Terwijl deze oorlog veel lucratiever is (op lange termijn strategie)..
quote:Op dinsdag 1 november 2005 00:17 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Er bewaakten ook Nederlandse mariniers in Irak de vrede heurr.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |