Je zal daar best een goede reden voor hebben, maar maak nu niet van een bacterie een mammoet he...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:01 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik hou er over op voor de lieve vrede maar zal nooit m'n mening onder stoelen of banken steken wat betreft iets gedronken hebben en autorijden. Ben ook een groot voorstander van een 0.0-promillage icm het verkeer.
Dat is toch géén Irish Coffee, hè pyl?quote:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:04 schreef dartfanaat het volgende:
Denk eerlijk gezegd dat de man op de foto een Fransman is
Daarover gesproken; het volk wat met zo'n geval:quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:02 schreef pyl het volgende:
Amen!
Of zo'n auto die 150 rijdt maar wel een sticker op de achterzijde: Baby aan boordquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daarover gesproken; het volk wat met zo'n geval:
[afbeelding]
op de achterklep rondtuft, mogen ze van mij zonder pardon en stante pede van de weg afschieten...![]()
Die zie ik erg vaak (drie keer vallen en ik ben in Staphorst)quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[afbeelding]
op de achterklep rondtuft, mogen ze van mij zonder pardon en stante pede van de weg afschieten...![]()
Misschien is de kleine wel aan de race ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:13 schreef peaceman het volgende:
Of zo'n auto die 150 rijdt maar wel een sticker op de achterzijde: Baby aan boord![]()
Mijn overbuurman heeft dat ook. Ik haal de kinderen altijd binnen als hij zijn auto start....... Zijn blind vertrouwen in de Heer is levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:12 schreef Treinhomo het volgende:
[afbeelding]
Jij rijdt met zo'n geval rond?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat zijn van die lui die 60 wel een fijne snelheid vinden om mee in te voegen op de autosnelweg...en daar zit jij dan achter...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:14 schreef Berkery het volgende:
Die zie ik erg vaak (drie keer vallen en ik ben in Staphorst)![]()
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:15 schreef brother52 het volgende:
Jij rijdt met zo'n geval rond?
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:15 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Misschien is de kleine wel aan de race ?![]()
Goede poging, Tokay! Maar nee, niet goed. Meneer was militair en geen politicus. Clemencau steunde hem wel, trouwens.quote:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:27 schreef peaceman het volgende:
Ik wil wel zo'n stoffige foto van Pyl achterop mijn auto.... dan deinzen die bumperklevers wel terug
Ikke deze:quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:23 schreef brother52 het volgende:
[afbeelding]
Deze wil ik wel achterop mijn auto.
Bumperklevers zitten toch altijd voor jequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:27 schreef peaceman het volgende:
Ik wil wel zo'n stoffige foto van Pyl achterop mijn auto.... dan deinzen die bumperklevers wel terug
Vertel dat aan die kantonrechter in Utrecht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bumperklevers zitten toch altijd voor je
Nee, en voor de helderheid: mijn meneer heeft niets, maar dan ook niets, van doen met auto's.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:36 schreef sooty het volgende:
André Citroën ?
Kwestie van op 't juiste moment flink hard op je rem stampen; heb je 'm wel in spiegelbeeld...maar 'n kniesoor die daar op let.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[afbeelding]
Dit logo zou ik het liefste achter op m'n auto hebben
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:42 schreef peaceman het volgende:
Is het een filosoof?
Is het omdat ik vrouw ben, dat ik dit logo niet snap of snap ik het gewoon niet?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[afbeelding]
Dit logo zou ik het liefste achter op m'n auto hebben
Hallo wyccie.quote:
quote:Is het Charles de Gaulle?
Dit is de auto die bij dat logo hoortquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is het omdat ik vrouw ben, dat ik dit logo niet snap of snap ik het gewoon niet?
Het is iets met 4 deurs geloof ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is het omdat ik vrouw ben, dat ik dit logo niet snap of snap ik het gewoon niet?
Aha ik dacht al dat het een soort auto zou zijn... ik heb er nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dit is de auto die bij dat logo hoort
[afbeelding]
Van een Maserati toch wel?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Aha ik dacht al dat het een soort auto zou zijn... ik heb er nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien.
Hoi hoi Wyccie
M'n huidige opdrachtgever heeft er zo eentje. Dat herinnert me er meteen weer aan dat ik maar weer eens aan de slag moet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Aha ik dacht al dat het een soort auto zou zijn... ik heb er nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien.
Ik ook niet hoor... ben een leek wat dat aangaatquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:06 schreef Diaan73 het volgende:dag Scrut en werkze.... rijke opdrachtgever trouwens
@Pos: Maserati heb ik weleens van gehoord ja.. maar had het niet herkend en ook niet het logo wat Scrut postte.
Er hoort maar één naam bij het verhaal.........quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:57 schreef Berkery het volgende:
Dat verhaal ken ik ongeveer wel, maar namen...![]()
quote:De-affaire begon met de veroordeling voor verraad van de joods-Franse officier
(1859-1935).
was echter onschuldig en zijn veroordeling op 15 oktober 1894 was gebaseerd op valse verklaringen en op documenten die door de werkelijke spion – Esterhazy (Marie-Charles-Ferdinand Walsin-Esterhazy) – geformuleerd waren (op grond hiervan meende men dat hij een spion zou zijn voor Duitsland).
werd uit zijn rang gezet en tot levenslange gevangenisstraf veroordeeld op Duivelseiland op 5 januari 1895.
Het nieuw benoemde hoofd van de inlichtingendienst Picquart kwam in zijn onderzoek naar de zaak achter de werkelijke gang van zaken. Hij ontdekte de rol van Esterhazy en gaf dit door aan zijn superieuren. Binnen de militaire top was dit een niet gewenst bericht, officieren hebben zelfs valse documenten opgesteld om' schuld te bewijzen. Alles is er aan gedaan om herziening van het proces te stoppen en het geheel in de doofpot te laten verdwijnen. Picquart wordt op dienstreis gestuurd en later zelfs ontslagen en gevangen gezet.
De schrijver Émile Zola bracht dit echter in de openbaarheid in de literaire krant L'Aurore. Daar publiceerde hij een beroemde open brief aan de President van de Franse Republiek, Félix Faure, getiteld J'accuse! (Ik beschuldig!). Deze brief verscheen op 13 januari 1898. Zola wordt aangeklaagd en veroordeeld, hij vlucht zelfs tijdelijk naar Engeland.
Op 19 september 1899 kreegamnestie en werd hij vrijgelaten. Ook Picqart wordt weer vrijgelaten. Pas op 12 juli 1906, in het derde proces tegen hem, werd hij na een helemaal vrijgesproken.
wordt weer in het leger aangenomen met als rang majoor, Picqart idem dito met als rang brigadegeneraal.
De affaire nam de politiek in Frankrijk voor lange tijd in beslag. Niet alleen omdat er sprake was van antisemitisme tegen de vele Joden in het Franse leger, maar ook omdat er ontevredenheid uit sprak over het Franse politieke regime. Anti-semitisme en nationalisme werden door de machthebbers ingezet om de publieke opinie tegen deards in te nemen. Één van de gevolgen van deze haatcampagne is de aanslag op
geweest, in 1908 werd hij door Grégori in Parijs neergeschoten.
De affaire had belangrijke, politieke gevolgen. De positie van de linkse partijen, diegesteund hadden, werd sterker. De rechtse, nationalistische monarchisten en kerkelijke partijen, die de monarchie in ere wilden herstellen, hadden de kant van het leger gekozen en verloren aan invloed. Daarmee werd de positie van de Derde Republiek enorm versterkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |