Ik was anders ook niet gecharmeerd van Zalm met z'n 'oorlog'.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:50 schreef SCH het volgende:
Je bedoelt Wilders? Da is de enige die echt hysterisch doet inderdaad.
Het kabinet toont de paniek door een reeks van maatregelen en wetjes enz.
Er zijn tal van die voorbeelden. Nederland kondigt bijvoorbeeld dreigingsfases af maar trekt ze niet weer in dus feitelijk leven we altijd in de ergste fases.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik was anders ook niet gecharmeerd van Zalm met z'n 'oorlog'.
Ik denk dat ze naar zijn mening bij voorbaat fout zijn, en dit een duidelijk teken is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat vind jij van linkse mensen die een dergelijke redenering op jou toepassen?
Volgens mij lopen ze daar nu juist uiteen, maar dat is natuurlijk subjectief zolang Pechtold zich niet over Mak heeft uitgelaten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar komen het verhaal van Mak en Pechtold juist samen. Het gaat om een kleine groep en derhalve is de paniekerige onrustige reactie van het kabinet volgens Pechtold onnodig, en Mak voegt daar nog wat elementen aan toe.
Waarom zou je niet de oorlog mogen verklaren aan terroristen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik was anders ook niet gecharmeerd van Zalm met z'n 'oorlog'.
vervolg:quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:42 schreef Floripas het volgende:
Ik ben altijd wel erg te spreken over de boeken van Geert Mak. Hij legt op een rustige, gedegen toon historische zaken uit, en hij heeft eigenhandig de interesse in de vaderlandse geschiedenis doen herleven, wat op zich al prijzenswaardig is.
Dat hij Submission vergeleek met der Ewige Jude was erg kort door de bocht, maar ik kan me voorstellen dat hij schrok van de beeldtaal - het is nu eenmaal een wat lievige, rustige man met oog voor detail, die alle afwegingen heel keurig en rustig maakt. Hij is ook van een heel andere generatie: voor hem staat de oorlog een stuk dichterbij dan voor ons.
Waarom zou je na één politieke moord zeggen dat het oorlog is in dit land, en vervolgens niet specificeren waar die oorlog zich precies afspeelt, waardoor kinders kerken en moskeeen en scholen gaan afbranden?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom zou je niet de oorlog mogen verklaren aan terroristen?
Ik denk dat mensen die dit doen, een punt hebben.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Door hun negatieve inslag is de Nederlandse bevolking prima in staat om zichzelf bang te maken, daar is geen regering voor nodig. Kijk maar naar het masaal inslaan van zogenaamde vogelgriep medicijnen. Je hoort 20 keer per dag op televisie van ministers, deskundigen, etc. dat het niet nodig is om die dingen aan te schaffen, maar dat mist Talpa en SBS-kijkend Nederland natuurlijk. Kwestie van klok en klepel, daar hebben we wel meer last van.
Nee. Het één is een historisch boek, het ander is een pamflet, bedoeld als linkse propaganda. Daar zit natuurlijk nogal een verschil in.quote:Ontopic verder: is In Europa ook zo doorspekt van linkse menigen en onwaarheden? Het is mij ivm rechtenstudie voor het vak Internationaal Recht aangeraden om te lezen. Na het lezen van dit topic word ik er wat huiverig van. Ik heb geen zin om mij telkens te ergeren aan het linkse gedachtengoed moet ik zeggen. Ieder moet dat voor zich weten, ik vind dat alleen onprettig lezen.
Als Zalm dat niet had gezegd was er geen brand gestoken?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom zou je na één politieke moord zeggen dat het oorlog is in dit land, en vervolgens niet specificeren waar die oorlog zich precies afspeelt, waardoor kinders kerken en moskeeen en scholen gaan afbranden?
Gelukkig, het lijkt me zeker interessant!quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. Het één is een historisch boek, het ander is een pamflet, bedoeld als linkse propaganda. Daar zit natuurlijk nogal een verschil in.
Ik zou zeggen: lees het boek, het is de moeite waard.
Dat weet ik niet, ik ben God niet, maar ik weet wel dat het een stuk eenvoudiger legitimeren voor Lonsdalegastjes is, nu de politiek oproept tot het voeren van oorlog. De jongens die de Bedirschool hadden afgefikt, zeiden dit, al dan niet ingefluisterd door hun advocaat of de gasten van Gunzilla.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als Zalm dat niet had gezegd was er geen brand gestoken?
De negatieve reacties in dit topic zijn afkomstig van mensen waarvan ik vermoed dat ze nog nooit één letter Mak hebben gelezen, op Godslasteraar na.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gelukkig, het lijkt me zeker interessant!
Niet gespecificeerd?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom zou je na één politieke moord zeggen dat het oorlog is in dit land, en vervolgens niet specificeren waar die oorlog zich precies afspeelt, waardoor kinders kerken en moskeeen en scholen gaan afbranden?
quote:Het kabinet gaat de strijd aan met het moslimextremisme.
Hoe:quote:Het kabinet heeft het terrorisme de oorlog verklaard, aldus Zalm.
quote:het kabinet heeft besloten de inlichtingen- en opsporingsmogelijkheden verder uit te breiden.
quote:Voor uitbreiding van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) wordt extra geld uitgetrokken.
quote:Daarnaast zal het kabinet nagaan of de huidige wetgeving voldoende is om radicaliserende moslims die geweld gebruiken, aan te pakken.
quote:naar mogelijkheden om mensen met een dubbele nationaliteit het Nederlanderschap te ontnemen, als zij zich te buiten zijn gegaan aan ernstige geweldsmisdrijven.
quote:het aanpakken van de El Tawheed moskee in Amsterdam, waar onder meer ook de verdachte van de moord op Van Gogh, Mohammed B., regelmatig kwam.
quote:Het kabinet wil verder nadrukkelijk in gesprek blijven met moslimorganisaties
Ik wil ook niet al te negatief overkomen. Er zijn een aantal dingetjes die me storen aan hem, maar zijn ''in Europa'' heb ik verder met plezier gelezen. Dat is wat een beetje ontbreekt onder Nederlandse historici, mensen die plezierige en leesbare overzichtswerken schrijven, en daarmee ook een groter publiek weten te bereiken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
De negatieve reacties in dit topic zijn afkomstig van mensen waarvan ik vermoed dat ze nog nooit één letter Mak hebben gelezen, op Godslasteraar na.
Ze bauwen gewoon andere rechtse mensen na.
Goed, jij je zin.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wie:
[..]
[..]
Hoe:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Waarom?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:58 schreef SCH het volgende:
Het woord oorlog was dom en ongelukkig gekozen
Kijk dat is een beetje jammer, wel eerst volhouden dat het niet duidelijk was aan wie de oorlog zou zijn verklaard. Of je hebt daar totaal niet over nagedacht, wat natuurlijk dom is wanneer je er dan uitspraken over doet of je politieke voorkeur overstemt je rationeel denkvermogen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |