abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:16:30 #101
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31625347
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 09:21 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik allergisch voor vrije markt i.c.m. gezondheidszorg. Alsof ik als ik achter in de ambulance lig, offertes van diverse eerste hulpen door ga nemen.
dat doet de veerzekeraar voor je
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31625658
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zweden daarentegen is een paradijs.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:48:02 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31634204
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 20:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Met steeds veranderende voorwaarden voor de WW lijkt het me wel handig dat mee te tellen. Bovendien is het geen keuze die ik gemaakt heb, maar die voor mij genomen wordt.
[..]
Die zou ik niet meetellen: die bouw jij zelf op. Je werkgever kiest daar een verzekeraar voor, maar het is jouw persoonlijke budgetje.
quote:
Omdat voor sommigen geldt dat de extra prikkel meer te verdienen voor een uurtje meer werken zwaarder weegt.
[..]
Dat kan, maar we werken al wel voldoende. Ik heb liever dat Nederlanders wat meer gaan bewegen en wat meer tijd doorbrengen met hun kinderen.
quote:
De vraag is natuurlijk: voor hoe lang? Overigens is Zweden best wel kapitalistisch. Althans, volgens de indexen van de heritage foundation en freetheworld.
[..]
Dat klopt, maar toch hebben ze uitstekende openbare voorzieningen.
quote:
Mijn werkgever betaalt mijn studie, wat dat verder te maken heeft met deze discussie zie ik echter niet.
De staat betaalt het grootste del van jouw studie. Dit heeft er in zoverre mee te maken, dat je het vervelend kunt vinden dat je veel belastingen betaalt, maar dat je niet moet vergeten dat je er behoorlijk wat voor terugkrijgt.
quote:
Inderdaad, ik zeg: het bevalt mij niet. Er zijn daarnaast genoeg aanwijzingen dat de overheid te log is. Zoals de HP/de Tijd laatst kopte: 93.420 ambtenaren kunnen weg en daar zaten geen leraren, agenten of brandweerlieden bij. Een aantal van die ambtenaren vond ik wel wat gezocht, maar desalniettemin is het een aanzienlijk aantal.
Ik heb het artikel ook gelezen: voor iets van 60.000 ambtenaren ben ik het daar roerend mee eens.
quote:
Hoofdargument is en blijft echter dat kapitalisme wel degelijk goed werkt voor de productie van goederen en diensten.
Goederen vaak wel, diensten vaak niet.
quote:
Ik weet niet wat je aanvaardt als bewijs. Voor wat het waard is: The size and functions of government and economic growth(1998)
[..]
Ik heb die gezien, niet onaardig, maar dit is een beetje een politiek pamflet, vind je niet? Heb je ook iets met een .edu-url?
quote:
Nee, jij wil meer inbreuk maken op een fundamenteel recht van mensen dan ik.
Welke 'fundamenteel recht'? Als jij bij mij in de straat woont, zul je mee moeten betalen aan de vereniging van eigenaren. Zo je dat niet wilt, moet je elders gaan wonen, maar mag je ook geen gebruik maken van de voorzieningen in de straat. Lijkt me logisch.
quote:
Dat kan, maar dan moet jij dus met goede argumenten komen. Dit toont trouwens perfect aan van hoe we beiden anders denken, wel geinig.
Ik discussieer ook graag met jou.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:56:20 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31634397
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 23:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

extrapolatie van succesvolle andere voorbeelden van vrije markten als de electronica.
Je weet dat dat appels met peren vergelijken is, afgezien van hetr feit dat electronica geen vrije markt is, maar wordt omgeven door protectionistische wetten en subsidies.

Als ik geen electronica kan betalen, pech, dan zing ik zelf wel een liedje. Als ik de eerste hulp voor mijn kind niet kan betalen, dan gaat mijn kind dood.

Als ik electronica wil kopen, dan wil ik een chroomkleurige, of juist iets met veel geheugen, of een ander model, enzovoorts. Van de zorg hoef ik maar één, generiek ding: beter worden.

Daardoor slaat die extrapolatie nergens op.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:02:32 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31634542
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je McCarthy's verhaal zou moeten geloven, dan is Zweden een hel van armoe en dwang.
Ik poneer het tegenovergestelde.

Heb je nog iets toe te voegen, of moet je weer even een glaasje Roosvicee halen bij mama?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:05:27 #106
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31634599
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:16 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Niks onze keuzevrijheid, dus?

De verzekeraar kiest het voor je, of de overheid. Was is nu precies het verschil?
pi_31634645
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

De verzekeraar kiest het voor je, of de overheid. Was is nu precies het verschil?
Ik gok erop dat je je verzekeraar kunt kiezen.

Maar als je verzekeraar dan vervolgens zegt dat je maar naar het ziekenhuis in Utrecht moet, in plaats van Breda, omdat ze daar een goedkope deal hebben, ben je dan blij?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:10:15 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31634677
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar als je verzekeraar dan vervolgens zegt dat je maar naar het ziekenhuis in Utrecht moet, in plaats van Breda, omdat ze daar een goedkope deal hebben, ben je dan blij?
Nee. En hou jij bij wat voor een afspraken jouw verzekeraar maakt met wie dan ook voor welke kwaal dan ook? Nee, toch?
pi_31634792
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee. En hou jij bij wat voor een afspraken jouw verzekeraar maakt met wie dan ook voor welke kwaal dan ook? Nee, toch?
Nee, dat bedoel ik.
Het zal mij echt een lor zijn hoe en wat er geregeld is, als ik maar zorg heb als het nodig is.
Het punt is dat je van te voren een hoop dingen niet in kunt schatten.
Toen ik studeerde, had ik een basisverzekering, omdat ik er van uit ging dat alle basiszorg er wel onder gedekt zou zijn. Nu kreeg ik een peesontsteking in een arm waar ik eerder het sleutelbeen had gebroken. Het gevolg was dat mijn spierkracht daar volledig weg was (net boven het schouderblad zit een spier, normaal gesproken vult die een holte daar op. Bij mij was het toen alleen nog maar een dun touwtje).
Ik kreeg fysiotherapie, dat was netjes gedekt, maar wel voor maar 8 behandelingen. Ik had er 16 nodig. Gelukkig had ik de mazzel dat ik toen net afstudeerde, waardoor ik weer in het ziekenfonds terecht kwam. En ik kon die extra 8 behandelingen ook wel betalen, maar het zal maar iets zijn wat duurder is, en waarvan er net een clausule in je verzekering staat dat het niet noodzakelijk genoeg is.
Zulke dingen kun je van te voren niet goed inschatten, dat is het punt.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:35:04 #110
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31639031
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je weet dat dat appels met peren vergelijken is, afgezien van hetr feit dat electronica geen vrije markt is, maar wordt omgeven door protectionistische wetten en subsidies.

Als ik geen electronica kan betalen, pech, dan zing ik zelf wel een liedje. Als ik de eerste hulp voor mijn kind niet kan betalen, dan gaat mijn kind dood.

Als ik electronica wil kopen, dan wil ik een chroomkleurige, of juist iets met veel geheugen, of een ander model, enzovoorts. Van de zorg hoef ik maar één, generiek ding: beter worden.

Daardoor slaat die extrapolatie nergens op.
zegt de term abstractie je iets.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:36:29 #111
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31639075
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

dat jij de verzekeraar kan keizen. Je kan per verzekeraar ook uit verschillende polisvoorwaarden kiezen. Dit kan voordelig zijn voor je kosten.

Verschil is dat verzekeraars meer geprikkeld zijn om fraude op te sporen (hier zijn al bewijzen van, zie media) en met elkaar zullen concureren.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:38:18 #112
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31639115
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

het liefst heb ik alles om de hoek tegen nul kosten maar zo welvarend zijn we helaas nog niet.

Uit kostenoogpunt en kwaliteitsoogpunt heb ik er dan geen bezwaar mee naar breda te moeten.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:39:33 #113
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31639143
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als je McCarthy's verhaal zou moeten geloven, dan is Zweden een hel van armoe en dwang.
nee hoor, maar wel dat de lastendruk erg hoog is. En dat had niet gehoeven. Zie australie en Canada. In die landen ben je gewoon welvarender.
pi_31642304
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:16 schreef McCarthy het volgende:

Is dat zo?

Mijn verzekeraar blijkt het afgelopen jaar drukk bezig geweest te zijn mijn geld uit te geven aan reclame uittingen. En nee, ik heb het niet over premies maar over geld wat ik terug moet krijgen aan het eind van dit jaar.

Kortom, de vrije markt blijkt alleen verkwisting in de hand te werken in Nederland. Extrapoleer dat eens, aub?
  zondag 23 oktober 2005 @ 00:30:07 #115
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31642472
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 00:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is dat zo?

Mijn verzekeraar blijkt het afgelopen jaar drukk bezig geweest te zijn mijn geld uit te geven aan reclame uittingen. En nee, ik heb het niet over premies maar over geld wat ik terug moet krijgen aan het eind van dit jaar.

Kortom, de vrije markt blijkt alleen verkwisting in de hand te werken in Nederland. Extrapoleer dat eens, aub?
de vrije markt werkt zo slecht dat je nu vanachter je computer met breedband-internetverbinding, allemaal voortgebracht door de VM, de VM kan afzeiken.

Je bent ondankbaar.
pi_31644584
Belgie heeft meer dan ons, maar daar is de bureaucratie dan ook helemaal hopeloos. Een stuk minder mag best wel eigenlijk. Overheid moet zich bezigen met haar kerntaken en niet op van allerlei gebieden gaat betuttelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31645265
-edit-

[ Bericht 33% gewijzigd door zakjapannertje op 23-10-2005 02:24:27 (niet goed gelezen...) ]
  zondag 23 oktober 2005 @ 02:51:43 #118
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31645873
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He studentje laat mij als belastingbetaler ook in mijn waarde door niet te kotsen op alles wat gefinancierd wordt door de overheid. En dan ook met droge ogen lekker van studiefinanciering gebruik maken en maar schoppen tegen de hoge belasting tarieven hier in nederland. Hypocriet mannetje.
Precies.

Mccarthy, ga eerst eens met die luie handen van je wapperen voordat je gaat zeiken over waar belasting aan wordt uitgegeven. Je hebt zelf al meerdere malen gezegd dat je niet werkt, want je hebt het oh zo zwaar met je studie ( ), dus moet je ook niet zeiken want je betaalt helemaal geen belasting en maar je krijgt wel studiefinanciering. Dus in feite ben je een hele grote smerige profiteur die volgens jou ideeen niks zou mogen krijgen.

Sowieso begin je heel erg afgezaagd te worden want elk topic dat je opent is precies hetzelfde.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_31648341
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 00:30 schreef McCarthy het volgende:

de vrije markt werkt zo slecht dat je nu vanachter je computer met breedband-internetverbinding, allemaal voortgebracht door de VM, de VM kan afzeiken.

Je bent ondankbaar.
Uh huh...jij hebt echt geen flauw benul, he?

Ik zie dat je niet op het argument ingaant maar wel de persoon aanvalt, typerend.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2005 10:50:05 ]
pi_31651596
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik poneer het tegenovergestelde.
quote:
Heb je nog iets toe te voegen, of moet je weer even een glaasje Roosvicee halen bij mama?
Ongesteld babe?
pi_31651837
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:48 schreef Floripas het volgende:
Welke 'fundamenteel recht'? Als jij bij mij in de straat woont, zul je mee moeten betalen aan de vereniging van eigenaren. Zo je dat niet wilt, moet je elders gaan wonen, maar mag je ook geen gebruik maken van de voorzieningen in de straat. Lijkt me logisch.
Niemand, op een die-hard hier en daar na, zal stellen dat belastingen niet nodig zijn. De vraag is alleen wat de maat moet zijn van de belastingen. Bijvoorbeeld, het afgelopen kabinetsperiode is er nogal flink bezuinigd zonder dat er politieagenten, brandweerlieden, leraren, artsen, etc zijn verdwijnen. Integendeel zelfs.
pi_31652939
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 02:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Precies.

Mccarthy, ga eerst eens met die luie handen van je wapperen voordat je gaat zeiken over waar belasting aan wordt uitgegeven. Je hebt zelf al meerdere malen gezegd dat je niet werkt, want je hebt het oh zo zwaar met je studie ( ), dus moet je ook niet zeiken want je betaalt helemaal geen belasting en maar je krijgt wel studiefinanciering. Dus in feite ben je een hele grote smerige profiteur die volgens jou ideeen niks zou mogen krijgen.
[..]
Lijkt me irrelevant. Het gaat om de boodschap, niet om de boodschapper. Je zou veeleer kunnen zeggen dat TS een onverdachte bron is, aangezien hij kritiek uit op iets waar hij zelf geen last van heeft.
pi_31653459
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 16:09 schreef Doderok het volgende:

[..]

Lijkt me irrelevant. Het gaat om de boodschap, niet om de boodschapper. Je zou veeleer kunnen zeggen dat TS een onverdachte bron is, aangezien hij kritiek uit op iets waar hij zelf geen last van heeft.
en er zelfs van profiteert (wat eigenlijk tegen zijn principe zou moeten zijn).
pi_31657931
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 00:30 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Je bent ondankbaar.
Jij weet ook dat het internet een uitvinding is van CERN, een organisatie, gefinancieerd door Europese overheden?

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Internet en http://en.wikipedia.org/wiki/Cern

Net zoals de eerste computer was ontwikkeld door de Amikaanse overheid ?

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/ENIAC

Wat kan je toch altijd heerlijk onzin kletsen
pi_31658076
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 08:53 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jij weet ook dat het internet een uitvinding is van CERN, een organisatie, gefinancieerd door Europese overheden?
[off-topic]
Die hebben toch "alleen" het WWW uitgevonden?[/off-topic]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')