Julien Escudé lijkt mij niet de goedkoopste tribuneklant, dus zo snel mogelijk van de hand proberen te doen en voor hem in de plaats kwaliteit halen: Ron Vlaar, Vincent Kompany, Anthony Vanden Borre of Daniël Majstorovic bijvoorbeeld.quote:Escude is verbaasd over de geruchten
Donderdag 20 oktober, door SV, Amsterdam, 19.50u GMT+01.00, RTVNH
Volgens Radio en TV-zender Noord-Holland (RTVNH) is de Fransman Julien Escude verbaasd over het feit dat er de afgelopen dagen de geruchten gingen dat hij zou willen vertrekken bij Ajax.
De Franse centrumverdediger heeft wel een gesprek gehad met Danny Blind deze week. Escude werd de laatste weken gepasseerd door Blind en zelfs verbannen naar de tribune.
quote:'Pienaar vraagt bedenktijd na contractaanbod'
Het eredivisiejournaal van Talpa meldt dat Steven Pienaar inmiddels een aanbod tot contractverlenging heeft ontvangen. Hij zou bedenktijd hebben gevraagd alvorens de beslissing te nemen zijn contract bij Ajax al dan niet te verlengen. Blind liet eerder al weten begin december duidelijkheid te willen.
Nou lekker dan...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:22 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Nuninga en Blocks uit bestuur Ajax
Uitgegeven: 21 oktober 2005 09:04
AMSTERDAM - Klaas Nuninga en Hein Blocks stappen uit het bestuur van Ajax. Wegens een verschil van inzicht over de wijze waarop dit college dient te functioneren stellen de twee hun functie ter beschikking zodra de ledenraad opvolgers heeft benoemd. Dit heeft Ajax vrijdag bekendgemaakt.
Naast het verschil van inzicht wordt ook een gebrek aan chemie geconstateerd. Het bestuur acht het daarom niet in het belang van de club in de huidige samenstelling verder te gaan. Nuninga en Blocks vormden als respectievelijk lid technische zaken en penningmeester samen met voorzitter John Jaakke het bestuur
het mort al tijden en terechtquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:22 schreef BoNi het volgende:
Wanneer krijgen we eens rust in huis bij ons aller Ajax...?
Heb echt het gevoel dat er een constante negatieve sfeer hangt rond onze club..!
Nou dit seizoen heeft anders alleen andersom laten zienquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:01 schreef dramslag het volgende:
ik denk dat Ajax van de mat wordt gespeeld, maar toch 0-1 wint
Nu alleen Jaakke nog weg en dan moet het wel weer goed komen!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:22 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Nuninga en Blocks uit bestuur Ajax
Uitgegeven: 21 oktober 2005 09:04
AMSTERDAM - Klaas Nuninga en Hein Blocks stappen uit het bestuur van Ajax. Wegens een verschil van inzicht over de wijze waarop dit college dient te functioneren stellen de twee hun functie ter beschikking zodra de ledenraad opvolgers heeft benoemd. Dit heeft Ajax vrijdag bekendgemaakt.
Naast het verschil van inzicht wordt ook een gebrek aan chemie geconstateerd. Het bestuur acht het daarom niet in het belang van de club in de huidige samenstelling verder te gaan. Nuninga en Blocks vormden als respectievelijk lid technische zaken en penningmeester samen met voorzitter John Jaakke het bestuur
quote:Blessure voor Juanfran, Charisteas terug
De Amsterdamse tv-zender AT5 meldt dat Juanfran vrijdagmorgen met een spierblessure is uitgevallen op de training van Ajax. De ernst daarvan is nog niet bekend. Komend weekend zou hij sowieso nog geschorst zijn.
AT5 meldt verder dat Charisteas de training kon hervatten nadat hij vier weken geleden een hersenschudding opliep.
Samen met Ananas, mooie Griekse voorhoede!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:54 schreef Erwtensoep het volgende:
Mooi zo de Chari was op dreef
Zondag in de basis?
Tja, Rosenberg niet, dus dat lijkt me logisch *snif*quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:05 schreef Houniet het volgende:
Jesus, allemaal wat overdreven, die gasten scoren een keer 2 doelpunten
Nou waarschijnlijk is juist die Jaakke (onder andere) oorzaak van het vertrek van de twee..!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:08 schreef Ronhui het volgende:
[..]
Nu alleen Jaakke nog weg en dan moet het wel weer goed komen!
quote:Stammenstrijd is de gevreesde oorzaak
Vrijdag 21 oktober, door SV, Amsterdam, 11.53u GMT+01.00, AT5
Gevreesd wordt dat de stammenstrijd tussen de zakelijke bestuursleden en de voetbalkenners in het bestuur de oorzaak is van het opstappen van Hein Blocks en Klaas Nuninga.
Zo zouden de nieuwe directeur Maarten Fontein voornamelijk op inspraak van voorzitter John Jaakke zijn benoemd. De onrust bij de club komt niet goed uit, aangezien Ajax aanstaande zondag een belangrijke wedstrijd tegen PSV in Eindhoven moet spelen.
No way dat dat gaat gebeuren.quote:
Ik blijf het maar zeggen, zo'n jongen heeft tijd nodig, en Harry heeft die al zo'n beetje gehad lijkt me. Hij pakt af en toe wel eens zijn goal mee, alleen is toch niet de spits die we nodig hebben. We moeten gewoon al die spitsen wegdoen, en Babel en Huntelaar houden, dan kan je ook nog eens 4-4-2- spelen, mocht dat nodig zijnquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, Rosenberg niet, dus dat lijkt me logisch *snif*
De onvrede onder de supporters neemt al toe, de bestuursleden die binding met voetbal in het algemeen en Ajax in het bijzonder hebben verdwijnen, in plaats daarvan komen er advocaten, oud-basketballers en oud-crickutters. Wat hebben we daar nou aan? Kan het de Ajax-supporter schelen hoeveel winst er gemaakt wordt? Nee, wij willen resultaten zien, Ajax blijft een voetbalclub en geen bedrijf!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:08 schreef BoNi het volgende:
[..]
Nou waarschijnlijk is juist die Jaakke (onder andere) oorzaak van het vertrek van de twee..!
[..]
alweer geblesseerdquote:Juanfran moest het grootste gedeelte van de training missen. De Spanjaard raakte geblesseerd. Zijn meedoen in de wedstrijd tegen PSV was al uitgesloten, want Juanfran zit nog een schorsing uit
Helemaal mee eens, heb jij het idee dat het Jaakke kan schelen hoe de supporters erover denken? Heb jij het gevoel dat hij sportieve resultaten wil zien? Nee, winst wil hij zien...!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De onvrede onder de supporters neemt al toe, de bestuursleden die binding met voetbal in het algemeen en Ajax in het bijzonder hebben verdwijnen, in plaats daarvan komen er advocaten, oud-basketballers en oud-crickutters. Wat hebben we daar nou aan? Kan het de Ajax-supporter schelen hoeveel winst er gemaakt wordt? Nee, wij willen resultaten zien, Ajax blijft een voetbalclub en geen bedrijf!
Wat moet het doel van een voetbalclub zijn? Presteren. Hoe je het ook wendt of keert een zakenman wil winst maken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:38 schreef danos het volgende:
ach ik vind het een beetje gezeur, ik bedoel niet iedere oud voetballer is goed in een hogere functie binnen een club, dus lijkt mij beter om daarvoor gekwalificeerde mensen voor binnen te halen. En als die niks met voetbal hebben dan interesseerd mij dat weinig.
Feit is dat de top van Ajax al jaren en jaren vasgeroest zit en er niks veranderd, mij lijkt vernieuwing wel goed op zijn tijd, van mij krijgen ze wel een kans
Na Zondag zal het nog slechter gaanquote:
Mja 1-2 winnen in eindhoven is inderdaad speciaal. Ik denk dat het bestuur dat niet leuk gaat vinden.quote:
Dream on Nashjequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:17 schreef Nashje het volgende:
[..]
Mja 1-2 winnen in eindhoven is inderdaad speciaal. Ik denk dat het bestuur dat niet leuk gaat vinden.
Ik geloof niets van dat verhaal.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:29 schreef JeroenV het volgende:
Jaakke in Parool: reden vertrek bestuursleden is een persoonlijke; ik bood ook aan terug te treden
In het Parool gaat Ajax voorzitter Jaakke kort in op het bericht dat Blocks en Nuniga opstappen als bestuurslid. Volgens de voorzitter is er geen verschil van mening over het beleid, maar ligt het op het persoonlijk vlak. De 'klik' zou ontbreken. Jaakke geeft verder aan dat hijzelf de ledenraad ook heeft aangeboden op te stappen, maar dat hij geen signaal heeft gekregen dat dat gewenst is.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:51 schreef methodmich het volgende:
Hee, dan komt Oudkerk zeker in het bestuur op de plek van Klaas?
Dat zul je Zondag wel weer zien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Waarop het gebasseert is is mij overigens een raadsel,
Dan dicht jij een ode aan een Ajax-speler naar keuze!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:54 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat zul je Zondag wel weer zien.
Indien ajax wel weet te winnen Zondag wil ik er best iets tegenover zetten![]()
Jeetje, dat zou wel een prestatie zijn hoor, winnen van dit Ajax in eigen huis.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:54 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat zul je Zondag wel weer zien.
Indien ajax wel weet te winnen Zondag wil ik er best iets tegenover zetten![]()
Deal....quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan dicht jij een ode aan een Ajax-speler naar keuze!
Als je naar de historie kijkt zou het inderdaad niet meer dan normaal zijn, daar heb je gelijk in BSquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jeetje, dat zou wel een prestatie zijn hoor, winnen van dit Ajax in eigen huis.
quote:Bestuur van Ajax spat uiteen
AMSTERDAM - De positie van Ajax-voorzitter John Jaakke staat onder druk. Zijn mede-bestuursleden Klaas Nuninga en Hein Blocks geven hun positie op wegens 'gebrek aan onderlinge chemie'.
Nuninga en Blocks zijn bereid hun functie te blijven uitoefenen totdat geschikte opvolgers zijn gevonden.
Vanmorgen vroeg gaf Jaakke vanuit Zürich, waar hij aanwezig is voor een Fifa-overleg, aan dat hij de bereidheid heeft getoond zelf ook terug te treden. ''Dat is wat ik de ledenraad van Ajax heb aangeboden.''
Gisteren kwam de ledenraad in vergadering bijeen. Jaakke was daar niet bij aanwezig. ''Dan kan iedereen vrijuit spreken. Ik weet niet of over mij is gestemd, ik heb in elk geval niet begrepen dat ik mijn functie zou moeten neerleggen.''
Jaap Ellerbroek, voorzitter van de ledenraad van Ajax, wil de woorden van Jaakke bevestigen noch ontkennen. ''Ik begrijp dat u de journalistieke plicht heeft feiten op waarheid te controleren, maar ik heb mijn plicht over dit soort zaken te zwijgen. Ik ben dienaar van Ajax, ik ben niet de baas.''
Er is ruzie over de wijze waarop het bestuur moet functioneren. Maar de reden waarom twee van de drie bestuurders - die ook een meerderheid vormen in de raad van commissarissen van AFC Ajax NV - opstappen, is een persoonlijke, zegt Jaakke. ''Over het te voeren beleid van Ajax zijn we het eens, maar de 'klik' ontbreekt. Zoals dat in de beste families voorkomt. We hebben deze beslissing met zijn drieën genomen.''
Na trainer Ronald Koeman, technisch directeur Louis van Gaal, algemeen directeur Arie van Eijden - hij vertrekt per 1 december - wordt Ajax met het opstappen van Nuninga en Blocks opnieuw geconfronteerd met verschuivingen op het hoogste niveau. Jaakke, die in 2002 Michael van Praag opvolgde als voorzitter van Ajax, ziet geen causaal verband. ''Het is puur toeval.''
De benoeming van Jaakke, geen clubman, bracht destijds de nodige beroering teweeg. 'Groener dan groen', noemt de opgestapte Louis van Gaal (nu AZ) Ajax-voorzitter Jaakke.
quote:'Escudé krijgt binnen 2 weken duidelijkheid van Ajax'
De afgelopen dagen verschijnen er tegenstrijdige berichten in de media over de Fransman Escudé. De Telegraaf meldt nu dat Escudé binnen twee weken te horen krijgt of hij naar een nieuwe club mag uitzien. De aanvoerder zat de laatste weken zelfs op de tribune.
Laat hem maar vertrekken. Voetballend in het begin ongelukkig geweest, en daarna vond ik zelf dat hij gewoon sterk terug kwam. Zelfs in een periode kwam waar 'ie 5 goals in een paar wedstrijden scoorde. Bovendien een mentaliteit van heb ik jou daar. Nederlands leren dit, in Frankrijk Hollandse touristen aanspreken dat. En niet klagen wanneer 'ie weer onterecht werd afgezeken en nu toch redelijk onterecht op de bank terecht is gekomen. Er was in elk geval geen sportieve aanleiding toe van zijn kant.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:23 schreef ThomasBerge het volgende:
quote:Ajax zonder Charisteas tegen PSV
Uitgegeven: 21 oktober 2005 15:23
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2005 15:26
AMSTERDAM - Trainer Danny Blind van Ajax kan zondagmiddag tijdens de uitwedstrijd tegen PSV nog niet over Angelos Charisteas beschikken. De Griekse centrumspits kampt met de naweeën van een hersenschudding. Het is nog onduidelijk wie Charisteas tijdens het duel vervangt.
Yannis Anastasiou was dinsdagavond tijdens het duel in de Champions League met FC Thun (2-0) goed voor beide Amsterdamse treffers. Toch is de kans groot dat niet de Griek, maar Markus Rosenberg tegen PSV begint.
Anastasiou
"Anastasiou is in mijn ogen erg goed wanneer we dichtbij het doel van de tegenstander spelen. Je weet het natuurlijk nooit maar ik verwacht niet dat we zeventig minuten op de helft van PSV spelen", aldus Blind vrijdag.
Bij PSV is Andre Ooijer weer van de partij. De verdediger brak tijdens het duel van woensdag tegen AC Milan zijn pink, maar kan tegen Ajax gewoon meespelen. De Eindhovense club begint als grote favoriet aan de wedstrijd.
Race
"PSV is de ploeg in vorm", erkende Blind. "En wij moeten eigenlijk winnen om nog in de race te blijven. Bij een nederlaag moeten we de titel voorlopig uit ons hoofd zetten. Dan mogen we blij zijn dat de competitie wordt afgesloten met play-offs."
Blind wil in de eerste week van december duidelijkheid van Pienaar, Trabelsi, Galasek, Maxwell en De Jong. Ajax wil de aflopende contracten van dit vijftal graag verlengen.
Aanvoerder
De spelers hebben op dit moment nog geen nieuwe overeenkomst met de Amsterdamse club gesloten. Escudé hoort binnen twee weken of hij naar een nieuwe club mag uitzien. De Fransman begon het seizoen nog als aanvoerder maar verschijnt inmiddels ook al niet meer als invaller op het veld.
Idd, gewoon met dezelfde elf spelen, alleen dan Rosales vanaf het begin van rechts laten spelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:04 schreef Radegast het volgende:
Gewoon doorgaan met de ploeg die er stond in de tweede helft tegen Thun.
Niks omgooien nu.
Als je zit wat een impact Beckenbauer op Bayern heeft en wat een uithangbord dat is (ook voor het komende WK) dan zou ik zo'n constructie voor Ajax met Cruijff alleen maar toejuichen als ik ajacied was.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:08 schreef twi het volgende:
Cruijff moet gewoon een keer tonen dat 'ie ballen heeft door een keer dat voorzitterschap op zich te nemen. Als is het alleen maar een veredelde mascotte-functie, hij kan toch wel de juiste mensen om zich heen aantrekken om de zakelijke kant te behartigen.
Doen we dat niet dan? Ik kan alleen maar dromen van Cruijff. Wedden dat het bestuur dan flink veranderd t.o.v. nu? Scouting flink aanpassen, medische staff omgooien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
dan zou ik zo'n constructie voor Ajax met Cruijff alleen maar toejuichen als ik ajacied was.
het nadeel van Cruijff en tevens zijn voordeel is zijn eigenwijsheid en egoisme, als hij als voorzitter wordt aangesteld zal hij de club misschien op zeer autoritaire wijze leiden en dat kan ook verkeerd uitpakken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:59 schreef Nashje het volgende:
[..]
Doen we dat niet dan? Ik kan alleen maar dromen van Cruijff. Wedden dat het bestuur dan flink veranderd t.o.v. nu? Scouting flink aanpassen, medische staff omgooien.
Ik hoop op Cruijff, maar de kans dat ie het niet op zich neemt is groot.
En hij komt er mee weg ook, dattekent ook het respect dat iedereen voor hm heeft net zoals Hiddink geen coach meer zal worden van korea zal Cruijf denk ik gen directe verantwoordelijkheid willen voor Ajax, het ka'n alleen maar minder worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:27 schreef twi het volgende:
Dat is dus de lafheid van Cruijff.
Ik zeg toch niet dat Ajax gaat winnen??quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:07 schreef PyTh het volgende:
[..]
Deal....
Indien PSV wint doe jij het omgekeerde voor een PSV speler naar keuze en geef je toe dat je er langs zat wat Alex betreft
dit valt zelfs te combineren!![]()
Escudé had idd pech dat ie tegen Liverpool ook al op Owen en Baros stond en daarna tegen Amoah.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:44 schreef twi het volgende:
Over dat trage, misschien dat 'ie in z'n handelingssnelheid trager is dan een Maduro (zeker niet trager dan Grygera trouwens), maar volgens mij is dat trage qua snelheid gewoon een etiketje wat op 'm is geplakt na zijn eerste wedstrijd waarin hij er inderdaad tegen Amoah uit werd gelopen. Daarna is iedereen 'm gelijk gaan zien als traag en is dat een compleet eigen leven gaan leiden.
Laatst hoorde ik hier namelijk ook over Vlaar zeggen dat hij traag zou zijn, maar Vlaar is juist een van de snelste verdedigers die er zijn. Op 't WK U20 is Quincy de enige geweest die hem eruit kon lopen. Ik zeg niet dat Escude supersnel is, maar echt traag zal hij ook niet zijn. Frank de Boer is ook nooit snel geweest, Chivu evenmin. Alleen voegden die wat betreft leiderschap gewoon wat toe aan de groep, en dat voordeel heeft Escude niet.
Als je nou Rosales vervangt door Pienaar is het een goede opstelling. En Tomás door Olaf.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:57 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zou zondag Anastasiou wel in de basis zetten. Hij lijkt mij juist de ideale aangever/kaatser voor Markus. Zonder een balvastpunt in de aanval, zullen alle ballen bij Alex worden ingeleverd.
Ik zou gaan voor deze opstelling:
------------------------ Stekelenburg ---------------------
--- Trabelsi ---- Grygera ------ Maduro ---- Emanuelson ---
------------- De Jong -------------- Galasek --------------
------------------------ Sneijder -------------------------
---------- Rosales ----------------------------------------
--------------------- Anastasiou ------- Rosenberg --------
------------------------------------------------------------------
Rosales is hierin een valse rechtsbuiten, en Sneijder speelt op een "10-positie" in een 4-4-2 systeem. Dit lijkt mij tijdelijk de beste manier om te spelen.
En dus Rosenberg eruit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:30 schreef Nashje het volgende:
Rosales doet het gewoon prima op rechts hoor. Pienaar hoort eigenlijk ook een basisplek te hebben, maar meer dan 11 mag je er niet op stellen!
ipv yanis liever babel in spits ik denk dat ajax zondag meer moet counteren dan tegen thunquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:57 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik zou zondag Anastasiou wel in de basis zetten. Hij lijkt mij juist de ideale aangever/kaatser voor Markus. Zonder een balvastpunt in de aanval, zullen alle ballen bij Alex worden ingeleverd.
Ik zou gaan voor deze opstelling:
------------------------ Stekelenburg ---------------------
--- Trabelsi ---- Grygera ------ Maduro ---- Emanuelson ---
------------- De Jong -------------- Galasek --------------
------------------------ Sneijder -------------------------
---------- Rosales ----------------------------------------
--------------------- Anastasiou ------- Rosenberg --------
------------------------------------------------------------------
Rosales is hierin een valse rechtsbuiten, en Sneijder speelt op een "10-positie" in een 4-4-2 systeem. Dit lijkt mij tijdelijk de beste manier om te spelen.
Ik had al gezegd dat Ajax gewoon zo moet verdergaan zoals het de tweede helft deed tegen Thun, dus Rosales op rechts, Sneijder vanaf het middenveld op links en Pienaar op het middenveld.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:41 schreef Nashje het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat Pienaar het op links goed doet?
Grygera toch wel mag ik hopenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:19 schreef methodmich het volgende:
Galásek verstaat ook niemand in het veld...
quote:'Ajax sprak met zaakwaarnemer Huntelaar'
Volgens bronnen van RTV Noord-Holland heeft Ajax afgelopen maandag in het diepste geheim een orienterend gesprek gehad met de zaakwaarnemer van Klaas Jan Huntelaar. Dat werd gemeld in het Ajaxjournaal op RTVNH. Voor de camera van dezelfde regionale zender gaf Ajax coach Danny Blind overigens aan absoluut van niets te weten over een dergelijk gesprek
Hup. Huntelaar naar Ajax, weg met Charisteas en Rosenbergquote:
Ik denk dan dat Charisteas als eerste opgeofferd wordt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:40 schreef F1Bas het volgende:
Welke spits(en) zal er worden verkocht als Hutelaar wellicht in de winterstop opeens zou komen?
Hoeft van mij niet , laten ze Rosenberg maar verhuren , tot nu toe heeft ie mij nie tkunnen overtuigen (ach wie welquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:45 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik denk dan dat Charisteas als eerste opgeofferd wordt.
Dat kan ook dodelijk zijn voor de ontwikkeling van Rosenberg, want dan gooi je misschien ook 6 miljoen in het putje. Kan Huntelaar er niet bij?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:28 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hoeft van mij niet , laten ze Rosenberg maar verhuren , tot nu toe heeft ie mij nie tkunnen overtuigen (ach wie wel)
Dan heb je straks 5 spitsen, iets teveel van het goeie.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat kan ook dodelijk zijn voor de ontwikkeling van Rosenberg, want dan gooi je misschien ook 6 miljoen in het putje. Kan Huntelaar er niet bij?
quote:
Misschien kan Huntelaar beter met Rosenberg werken/combineren. Of, hmm nee. Het zijn 2 spitsen toch? En Ajax blijft op de 4-3-3quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat kan ook dodelijk zijn voor de ontwikkeling van Rosenberg, want dan gooi je misschien ook 6 miljoen in het putje. Kan Huntelaar er niet bij?
5 waarvan er 2 hooguit 3 kunnen scoren lijkt het wel, heb je toch maar 2 spitsen in je selectiequote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:36 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dan heb je straks 5 spitsen, iets teveel van het goeie.
Al op leeftijd?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
5 waarvan er 2 hooguit 3 kunnen scoren lijkt het wel, heb je toch maar 2 spitsen in je selectie![]()
Tja Ananas ligt goed in de groep en zal geen koninklijk salaris ontvangen lijkt me, Rosenberg is nét aangekocht (ook met het oog op de toekomst) is nog jong en vor 6 miljoen gehaald (als ik me niet vergis) Charisteas is al op leeftijd, komt technisch zwaar tekort maar heeft ook 4,9 miljoen gekost verleden jaar dacht ik, maar zal ook een mooi salaris vangen, net als Rosenberg denk ik.
Dan toch maar Harry eruit inderdaad, want met Ananas heb je nog een kopper.
Dan heb ik me behoorlijk vergist Daggla, want 25 is inderdaad niet echt wat je noemt op leeftijd...quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Al op leeftijd?
Hij is uit 1980...
Huntelaar kan in zowel 4-4-2 als 4-3-3.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:49 schreef Gollemrulez het volgende:
Dan zal ik wel de enige zijn die twijfels heeft bij een mogelijke komst van Huntelaar naar Ajax. En ik weet niet of de cultuur en het (eiland) systeem wel bij hem past.
'Een paar'.quote:Hetr lijkt welhaast een hype doordat hij een paar mooie doelpunten maakt bij Heerenveen.
Je bekijkt het wel nuchter en ik denk dat je zeker een punt hebt, in de winterstop een spits aanschaffen is een behoorlijke paniekaankoop, eigenlijk net zoals Anatasiou en Charisteas.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:49 schreef Gollemrulez het volgende:
Dan zal ik wel de enige zijn die twijfels heeft bij een mogelijke komst van Huntelaar naar Ajax. En ik weet niet of de cultuur en het (eiland) systeem wel bij hem past. Hetr lijkt welhaast een hype doordat hij een paar mooie doelpunten maakt bij Heerenveen. Er zijn daarentegen genoeg voorbeelden te noemen van spelers die bij Heerenveen top waren, maar het vervolgens niet redden. Maakt de dorst naar doelpunten dan zo Blind?
En Koné.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je bekijkt het wel nuchter en ik denk dat je zeker een punt hebt, in de winterstop een spits aanschaffen is een behoorlijke paniekaankoop, eigenlijk net zoals Anatasiou en Charisteas.
Koné, Reiziger en Ball inderdaad, Koné eigenlijk omdat Kalou niet kwam.quote:
Denk het niet. Er zijn ook zat niet Griekse spitsen "geflopt".quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan heb ik me behoorlijk vergist Daggla, want 25 is inderdaad niet echt wat je noemt op leeftijd...
Toch zie ik voor hem geen groot Epos als Griek bij Ajax weggelegd, zouden de Grieken bij Ajax vervloekt zijn?
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Koné, Reiziger en Ball inderdaad, Koné eigenlijk omdat Kalou niet kwam.
Maar Koné lijkt redelijk in het elftal te passen net zoals Reiziger, hoewel die zijn beoogde niveau nog niet gehaald heeft en Ball is tot dusver de flater van het jaar.
Ohquote:
Ik had er toch (als niet Ajacied) behoorlijke verwachtingen van, ik rekende op zeker 30 treffers per jaar als Ajax behoorlijk zou draaien voorin.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 01:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Denk het niet. Er zijn ook zat niet Griekse spitsen "geflopt".
Zo slecht deed Machlas het trouwens niet eens.....
Inderdaad.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 01:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
OhJij bedoelde toen Kone naar Ajax zou komen?
Ik blijf het eerlijk gezegd wel opmerkelijk vinden dat er nooit exact duidelijk is geworden waarom Koné destijds is afgekeurd in Amsterdam, het blijven geruchten volgens mij.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 01:07 schreef Gollemrulez het volgende:
Kone is door PSV toch gehuurd van Roda JC? Daardoor ban je al een risico uit. Goedkoop zal Klaas-Jan ook namelijk niet zijn.
Is eigenlijk nog maar 1,5 seizoen dus vanaf de winterstop..quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 01:53 schreef Kang-He het volgende:
Zal wel meevallen met die transferprijs, hij heeft een contract tot 2007.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 01:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
is er behalve Feyenoord ook concrete interesse vanuit het buitenland (of misschien zelfs PSV?) wat nadelig kan zijn voor Ajax?
quote:Volgens AD Sportwereld wordt Huntelaar behalve door Ajax ook gevolgd door Feyenoord, AZ en PSV, de club waar hij de jeugdopleiding doorliep. Heerenveen zou zo'n zes miljoen euro verlangen voor de spits.
6 miljoen valt mee, zeke omdat Ajax ook zoveel voor Rosenberg kon betalen.quote:
Geen slecht idee.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 03:21 schreef D1 het volgende:
Weet niet meer wie het opperde, maar om Huntelaar te halen en Rosenberg aan Heerenveen uit te lenen lijkt me eigenlijk niet eens zo'n hele slechte optie. Het zal het directe leed van Heerenveen iets verzachten, wat daardoor de mogelijkheid krijgt om een goede opvolger te vinden voor KJ naast Samaras. Daarbij komt dat Rosenberg bij Heerenveen meerdere landgenoten treft en Heerenveen een uitstekend trackrecord heeft op het gebied van het optimaliseren van Scandinaviers.
Dat lijkt mij ook een prima ideequote:Op zaterdag 22 oktober 2005 03:21 schreef D1 het volgende:
Weet niet meer wie het opperde, maar om Huntelaar te halen en Rosenberg aan Heerenveen uit te lenen lijkt me eigenlijk niet eens zo'n hele slechte optie. Het zal het directe leed van Heerenveen iets verzachten, wat daardoor de mogelijkheid krijgt om een goede opvolger te vinden voor KJ naast Samaras. Daarbij komt dat Rosenberg bij Heerenveen meerdere landgenoten treft en Heerenveen een uitstekend trackrecord heeft op het gebied van het optimaliseren van Scandinaviers.
quote:Anderlecht zal zijn uiterste best moe-
ten doen als het Anthony Vanden Borre
nog lang in Brussel wil houden. Inter
heeft hem uitgenodigd om volgende week
een match te komen bijwonen in Milaan.
ik het ook nog nooit meegemaakt. Laat
Volgens HNB zou Inter zes miljoen euro
willen betalen voor Vanden Borre, die
een jaar zou moeten rijpen bij een
andere Serie A-club. Ook Ajax en Tot-
tenham hebben hun interesse bevestigd.
Anderlecht wil Vanden Borre aan zich
binden met een contractverlenging tot
2009. Hij zou dan 700.000 euro per jaar
verdienen. Bovendien belooft paars-wit
hem een plaats op het middenveld.
Dan maak je slapende honden in Eindhoven en Rotterdam wakker.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:37 schreef Nashje het volgende:
[..]. En Blind moet niet zo liegen. Wat is er toch zo erg aan om te zeggen dat je interesse hebt in Huntelaar?
Ik denk dat Huntelaar, zoals elke nieuwe spits, ook niet gaat slagen zolang er 4-3-3 zonder echte vleugelspitsen gespeeld blijft worden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:49 schreef Gollemrulez het volgende:
Dan zal ik wel de enige zijn die twijfels heeft bij een mogelijke komst van Huntelaar naar Ajax. En ik weet niet of de cultuur en het (eiland) systeem wel bij hem past. Hetr lijkt welhaast een hype doordat hij een paar mooie doelpunten maakt bij Heerenveen. Er zijn daarentegen genoeg voorbeelden te noemen van spelers die bij Heerenveen top waren, maar het vervolgens niet redden. Maakt de dorst naar doelpunten dan zo Blind?
Is ook wel zo, maar als je kijkt naar de kansen die gemist worden, man.. een groot deel daarvan had ik nog gemaakt.. Laat staat Klaas-Janquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:12 schreef ThomasBerge het volgende:
Ja maar methodmich heeft wel degelijk een punt. Het ontbreekt gewoon aan een goede aanvoer naar de spits toe. Op rechts hebben we Rosales: een mannetje passeren lukt wel, maar dan de voorzet....die komt 9 van de 10 keer niet bij de spits aan.
Op de linkerkant hebben we momenteel helemaal geen buitenspeler. Babel en Boukhari lopen er, maar ook van hen heb ik nog geen voorzet gezien.
quote:Geen nieuw contract voor Boukhari, Vonk en Anastasiou?
Het Parool meldt dat van de spelers wiens contract aan het einde van het seizoen afloopt Maxwell en Pienaar een contractverlenging aangeboden hebben gekregen. De Jong en Galasek praten volgende maand met Ajax. Volgens de krant staat Blind open voor een vertrek van Galasek als de ploeg een vervanger weet te vinden.
Trabelsi heeft zoals bekend aangegeven te willen vertrekken. Volgens het Parool krijgen Boukhari, Vonk en Anastasiou waarschijnlijk geen nieuwe aanbieding.
Het belangrijkste in dit nieuws vind ik niet het feit dat Inter 'm uitnodigd. Vooral het laatste zinnetje valt me op.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:53 schreef ThomasBerge het volgende:
België teletekst:
[..]
Vanden Borre kunnen we dus wel vergeten.
Daar kan je dan uit afleiden dat 'ie niet achtein wil staan?quote:Bovendien belooft paars-wit
hem een plaats op het middenveld.
Anastasiou in de groep houden voor de sfeer is gewoon een vorm van onkunde en eigenlijk misbruik. Laat hem maar lekker nog een jaartje of twee ergens in Griekenland gaan voetballen. Boukhari had al veel eerder weg gemoeten natuurlijk, en volgend jaar Vermeer op de bank als 2e keeper vind ik prima.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:46 schreef Nashje het volgende:
Pienaar denkt trouwens na over z'n verlenging.
Boukhari, Vonk en Anastasiou mogen van mij part wel weg. Maarja Anastasiou ligt blijkbaar wel erg goed in de groep, misschien moet je daar ook aan denken.
En als we Huntelaar dan halen, koop dan ook maar meteen een fatsoenlijke en GOEDE linksbuiten.
quote:Klaas-Jan Huntelaar sprak niet met Ajax
De zaakwaarnemer van Klaas-Jan Huntelaar, Arnold Oosterveer, ontkent tegenover ELF Voetbal dat zijn client afgelopen week met Ajax om tafel heeft gezeten.
Dit suggereerde RTVNH gisteren. 'Absolute onzin! Dat er interesse voor hem is, lijkt me echter niet meer dan logisch. Ajax heeft een spitsenprobleem en Feyenoord dreigt Kuijt en Kalou kwijt te raken, maar ik ben door niemand benaderd. Niet formeel en ook niet informeel. Een buitenlands avontuur is op dit moment ook niet aan de orde', aldus Oosterveer.
niemand, dus ook geen feyenooitquote:
Koeman heeft gezegd dat 'ie niet haalbaar is voor Feyenoord tenzij ze Kalou en/of Kuijt vroeg weten te verkopen.quote:
zelfde probleem bij ons, wij hebben nu 4 spitsenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:13 schreef twi het volgende:
[..]
Koeman heeft gezegd dat 'ie niet haalbaar is voor Feyenoord tenzij ze Kalou en/of Kuijt vroeg weten te verkopen.
quote:Keje Molenaar sluit een toetreden niet uit
Keje Molenaar sluit niet uit dat hij op termijn plaats gaat nemen in het bestuur van Ajax. Dit liet hij RTVNH weten. Molenaar vertelde niet dat Ajax hem al heeft benaderd.
'Ik zou er heel goed over moeten nadenken. Klaas Nuninga was dag en nacht met die club bezig, die tijd heb ik niet', zegt Molenaar vandaag.
quote:Fontein gehaald voor internationalisering
Het lijkt erop dat de nieuwe algemeen directeur van Ajax, Maarten Fontein, gehaald is om Ajax international op de kaart te zetten. Althans, dit opmakend uit de woorden van John Jaakke in De Volkskrant.
'Hij weet hoe hij moet omgaan met bedrijven als Budweiser. Hij weet vanuit zijn bestuursverleden wat de eventuele partners willen en kan Ajax internationaal op de kaart gaan zetten', aldus Jaakke, die weer een clubman vervangt door een zakenman.
Kritiek
Inmiddels neemt vanuit de media de kritiek op Jaakke toe. De aanstelling van Maarten 'aardappel' Fontein kan bij de meesten niet door de beugel. 'Een hockeyer' past niet in de Ajax-cultuur, is de redenatie. Maar ook over de kwaliteiten van Jaakke wordt ernstig getwijfeld. Louis van Gaal noemt hem niet voor niets 'groener dan groen', omdat Jaakke niet alle mogelijke wegen zou gebruiken. Toch houdt de advocaat steevast vol dat hij minstens tot het einde van het seizoen blijft zitten.
Het is nog steeds een grote teringzooiquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:22 schreef S-Two het volgende:
Gaat dus weer lekker daarzo in het bestuur
Dan zal eerst Jaakke wegmoeten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:15 schreef Erwtensoep het volgende:
Keje Molenaar kun je er mooi hebben dacht ik zo
Ik zie Jaakke eerder als iemand die graag zwicht voor de publieke opinie, en dus vermoed ik dat hij zal luisteren wat er nu wordt geroepen. Het lijkt me dan ook sterk dat er weer zo'n zakelijke bal als Fontein wordt aangesteld in 't bestuur.quote:
quote:13/9/2005 - "Ajax is bang voor Johan Cruijff"
(Gepost door P.)
BRON: Het Parool
Zoals bekend was oud-Ajacied en advocaat Keje Molenaar een van de kandidaten voor de opvolging van Arie van Eijden. In het Parool Theater vertelde Molenaar dat hij benaded was door Voorzitter John Jaakke. Vervolgens nam Molenaar contact op met Johan Cruijff:
''Ik heb meteen contact met Johan Cruijff gezocht. Als ik het zou worden, wilde ik hem er bij betrekken.'' Cruijff adviseerde Molenaar gekend te worden in de aanstelling van de technisch directeur en het hoofd jeugdopleidingen, op dat moment twee onbezette posities bij Ajax. ''Toen ik vernam dat Martin van Geel technisch directeur werd, heb ik mij teruggetrokken als kandidaat,'' aldus Molenaar. ''Jaakke wilde liever iemand met internationale commerciële handelservaring, om zodoende de begroting van zestig naar honderd miljoen euro op te krikken,'' aldus Molenaar gedurende het vraaggesprek in het Parool Theater. Molenaar was het hier niet mee eens. ''De algemeen directeur moet verstand van voetbal hebben en het kapitaal op het veld zetten. Dan groeit de begroting vanzelf. Jaakke draait het om: hij spant het paard achter de wagen.''
Dat hijzelf uiteindelijk geen algemeen directeur is geworden heeft volgens Molenaar nog een reden: ''Ajax is bang voor Johan Cruijff.''
Dat was juist het 'geluk' van Ajax, dat juist zoveel spelers gescoord hadden vorig seizoen. Nadeel was dat er niet een was die meer dan 10 goals had.quote:Op zondag 23 oktober 2005 08:38 schreef fernando_redondo het volgende:
Als je naast spitsen ook nauwelijks verdedigers en middenvelders hebt die kunnen scoren dan weet je dat weinig goals zal scoren
mee huptquote:Op zondag 23 oktober 2005 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou, hup dan maar...
Zo voorspelbaar, 'Ajax had twee rode kaarten moeten krijgen, de KNJB scheidsrechter zat ons weer tegen..'quote:Op zondag 23 oktober 2005 14:25 schreef Againzender het volgende:
nou, dat was weer een staaltje slordig spelen.
nu maar wachten op die kutboeren die dit topic gaan vergallen
sorry, maar dat komt niet langs mijn virusscannerquote:Op zondag 23 oktober 2005 14:31 schreef 2Drix het volgende:
voor wie hem nog niet heeft gezien...hier is die rat met z'n schwalbe
http://rapidshare.de/file(...)_1-0_Simons.mpg.html
Kun je nagaan wat voor schwalbe het was!quote:Op zondag 23 oktober 2005 14:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
sorry, maar dat komt niet langs mijn virusscanner
Wat een vuile vuile klootzak.quote:Op zondag 23 oktober 2005 14:31 schreef 2Drix het volgende:
voor wie hem nog niet heeft gezien...hier is die rat met z'n schwalbe
http://rapidshare.de/file(...)_1-0_Simons.mpg.html
Nou je laat je wel kennen zeg!quote:Op zondag 23 oktober 2005 14:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Nou Vink bedankt hoor. Je kan het aids van Fonske krijgen.
Maar het is wel gebleken dat psv een zeer matig ploegje is. Die Kone is wel 9 miljoen waard trouwens, wat een prutser.
Blind is trouwens ook weer door de mand gevallen met zijn wissels. Rosenberg erin ipv Anastasiou...
We hebben er geen stilstaande beelden bij nodig Bas, de enige terechte beoordeling van deze situatie was een gele kaatrt voor Farfan.quote:
PSV speelde erg zakelijk en dat vind ik eigenlijk jammer van het affiche, want met de 22 voetballers van vandaag was er wel een betere en spannendere wedstrijd van te maken.quote:Op zondag 23 oktober 2005 15:01 schreef twi het volgende:
Dat klopt, dat was dom. Verder mistte Kone inderdaad een hele grote kans, maar ik vond eigenlijk dat hij heel goed met lange ballen om ging. Hij wist bijna elke bal aan te nemen. Dat gold ook een beetje voor Farfan, al was hij fysiek wat minder en lokte wat vaker de vrije trap uit ermee wat de snelheid weer uit het spel haalde.
Op zich was dat eigenlijk het beeld van de wedstrijd. Ajax pobeerde vaart in het spel te krijgen, PSV probeerde zoveel mogelijk het tempo eruit te halen. En achteraf is ze dat dus goed gelukt.
Ajax was helemaal niet veeeeeeel beter, PSV liet Ajax zo spelen omdat het leunde op de verdediging en de snelheid voorin, dit was gewoon logisch na de 1-0.quote:Op zondag 23 oktober 2005 15:07 schreef keijz het volgende:
Rosenberg hoeft van mij nooit meer in Ajax 1 te spelen
En heel onterecht verloren, Ajax was veeeeeel beter
Farfan mag naast Vink liggenquote:
Tsja, dat had wel even anders geweest inderdaad. 4 punten achter de koppositie, of 8. Maar het behoort helaas tot de geschiedenis.quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:32 schreef golfer het volgende:
Feit blijft dat we genaaid zijn door een schwalbe. Het verlies van Feyenoord verzacht het leed enigszins, maar we zullen gewoon op eigen kracht eens moeten leren scoren en winnen.
Yeah rightquote:Op zondag 23 oktober 2005 16:21 schreef twi het volgende:
Zolang je tot de winterstop nu maar niks laat liggen.
Beetje vertrouwen houden hoor. Ook vandaag was er weinig mis met het spel, en we moeten toch eens het geluk aan onze kant hebben dat er een bal in vliegt?quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:41 schreef devv05 het volgende:
[..]
Yeah rightIk ben al blij als we in de winterstop niet in het rechterrijtje staan.
Waarom verzacht dat het leed? Feyenoord is in mijn ogen nooit kanshebber geweest voor de landstitel, dit seizoen. Ze hebben 2 keer verloren en moeten nog tegen AZ en PSV. Ik heb het idee dat het beste bij Feyenoord er af is.quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:32 schreef golfer het volgende:
Feit blijft dat we genaaid zijn door een schwalbe. Het verlies van Feyenoord verzacht het leed enigszins, maar we zullen gewoon op eigen kracht eens moeten leren scoren en winnen.
Nee, ik heb geen enkel vertrouwen in dit Ajax. Er zal met geluk heus wel eens een bal in het net vliegen, maar feit blijft dat je gewoon VEEL te veel punten blijft morsen. Ook al was Ajax vandaag de betere ploeg, ik heb geen moment het gevoel gehad dat ze zouden gaan scoren.quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:47 schreef twi het volgende:
[..]
Beetje vertrouwen houden hoor. Ook vandaag was er weinig mis met het spel, en we moeten toch eens het geluk aan onze kant hebben dat er een bal in vliegt?
LOL, dus? Ajax wordt over algemeen redelijk beschermt door Zeist, en als je keer pech heb dan is het gelijk weer huilen, ik herinder me verleden jaar Ajax-AZ nog wel, waarbij AZ enorm genaaid werd met een penalty. Maar goed, vrijwel iedereen gunt Ajax die nederlaag, omdat deze club gewoon uitgekotst is door nederland. Alleen maar zeuren over alles en nog wat, in plaats van achter de club en de spelers te staan kan men daar alleen maar zeiken. Nep supporters.quote:
Guttegut, zelfs als jullie winnen komt de calimero weer naar boven. Het kans ons niets schelen dat iedereen een hekel aan ons heeft. Hoge bomen vangen veel wint, en laat Ajax nu nog steeds de allerhoogste boom in Nederland zijn. Bovendien kan Ajax tenminste nog een club genoemd worden. PSV koopt elk jaar een nieuw team en bestaat zelfs bijna voor de helft uit (afgedankte) ex-Ajacieden, die gasten waar jij zo'n hekel aan hebt. Een imago heeft het al helemaal niet, of het moet jullie Fons zijn. En nep-supporters? De bezoekersaantallen spreken voor zich en alsof je psv nog hoort als ze achter staan.quote:Op zondag 23 oktober 2005 17:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
LOL, dus? Ajax wordt over algemeen redelijk beschermt door Zeist, en als je keer pech heb dan is het gelijk weer huilen, ik herinder me verleden jaar Ajax-AZ nog wel, waarbij AZ enorm genaaid werd met een penalty. Maar goed, vrijwel iedereen gunt Ajax die nederlaag, omdat deze club gewoon uitgekotst is door nederland. Alleen maar zeuren over alles en nog wat, in plaats van achter de club en de spelers te staan kan men daar alleen maar zeiken. Nep supporters.
Hap.quote:Op zondag 23 oktober 2005 17:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
LOL, dus? Ajax wordt over algemeen redelijk beschermt door Zeist, en als je keer pech heb dan is het gelijk weer huilen, ik herinder me verleden jaar Ajax-AZ nog wel, waarbij AZ enorm genaaid werd met een penalty. Maar goed, vrijwel iedereen gunt Ajax die nederlaag, omdat deze club gewoon uitgekotst is door nederland. Alleen maar zeuren over alles en nog wat, in plaats van achter de club en de spelers te staan kan men daar alleen maar zeiken. Nep supporters.
Hahaha wat een zielige reactie, ik ben niet eens fan van PSV of Feyenoord, het grappige is dat jullie nog steeds denken een topclub te zijn, terwijl jullie al je handjes dichtknijpen als je keer een rondje door de championsleague komt. Het is toch te zielig voor woorden dat jullie je spitsen na 2 duels al uitfluiten? En kone een prutserquote:Op zondag 23 oktober 2005 17:17 schreef devv05 het volgende:
[..]
Guttegut, zelfs als jullie winnen komt de calimero weer naar boven. Het kans ons niets schelen dat iedereen een hekel aan ons heeft. Hoge bomen vangen veel wint, en laat Ajax nu nog steeds de allerhoogste boom in Nederland zijn. Bovendien kan Ajax tenminste nog een club genoemd worden. PSV koopt elk jaar een nieuw team en bestaat zelfs bijna voor de helft uit (afgedankte) ex-Ajacieden, die gasten waar jij zo'n hekel aan hebt. Een imago heeft het al helemaal niet, of het moet jullie Fons zijn. En nep-supporters? De bezoekersaantallen spreken voor zich en alsof je psv nog hoort als ze achter staan.
Verder ben ik achteraf blij dat wij die prutser van een Koné niet hebben gekocht en hoop ik voor je dat 'ie de rest van de psv selectie niet ook met hiv besmet.
En nu maar weer oprotten kneus.
Aha, je komt dus geheel doelloos hier lopen trollen?quote:Op zondag 23 oktober 2005 17:33 schreef raptorix het volgende:
Hahaha wat een zielige reactie, ik ben niet eens fan van PSV of Feyenoord
Mening maar een feitquote:Op zondag 23 oktober 2005 19:47 schreef Stefkuh het volgende:
1) Strafschop was een sctrafschop; Emanuelson raakte Farfan niet, desondanks had hij zijn been in moeten houden en niet die laatste (te late) beweging moeten maken. Penalty of geel voor Farfan... het kan beide gegeven worden.
2) Pienaar had rood moeten krijgen;zal die nog wel krijgen, ik schat 3 tot 4 wedstrijden korting.
3) Sneijder had rood moeten krijgen; zware tackle van achteren terwijl de bal al weg was. Krijgtie geel...
4) Sneijder had rood moeten krijgen; net zoals Farfan geel had kunnen/moeten krijgen voor wat - ondanks de domme actie van Emanuelson - een schwalbe was, had Sneijder een tweede gele (of eigenlijk geel op rode) kaart moeten krijgen voor zijn schwalbe.
Deze mening is (geen mening maar een feit) onafhankelijk van een supporter die geen van beide teams support. Beetje huilies vandaag achteraf in Amsterdam..
;quote:Op zondag 23 oktober 2005 19:47 schreef Stefkuh het volgende:
1) Strafschop was een sctrafschop; Emanuelson raakte Farfan niet, desondanks had hij zijn been in moeten houden en niet die laatste (te late) beweging moeten maken. Penalty of geel voor Farfan... het kan beide gegeven worden.
2) Pienaar had rood moeten krijgen;zal die nog wel krijgen, ik schat 3 tot 4 wedstrijden korting.
3) Sneijder had rood moeten krijgen; zware tackle van achteren terwijl de bal al weg was. Krijgtie geel...
4) Sneijder had rood moeten krijgen; net zoals Farfan geel had kunnen/moeten krijgen voor wat - ondanks de domme actie van Emanuelson - een schwalbe was, had Sneijder een tweede gele (of eigenlijk geel op rode) kaart moeten krijgen voor zijn schwalbe.
Deze mening is (geen mening maar een feit) onafhankelijk van een supporter die geen van beide teams support. Beetje huilies vandaag achteraf in Amsterdam..
Er staat niet voro niets eenquote:Op zondag 23 oktober 2005 20:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Mening maar een feit
Onafhankelijk, maar NAC in je sig
Ga maar weer gauw naar het blaasvoetbal kijken.
Ja inderdaad. Ik schatte die gast eigenlijk nog niet zo hoog in, heb em alleen in de CL wedstrijden van jullie zien spelen. Maar vandaag vond ik em al de beste van het veld, en dat werd geloof ik bevestigd door een van de commentatoren van 'de wedstrijden'.quote:Op zondag 23 oktober 2005 16:50 schreef methodmich het volgende:
Sneu wel dat het juist Urby gebeurde, die is zo goed bezig.
Beschemt door Zeist? Denk dat psv eerder beschermt wordt door Zeist. Dit is gvd al de zoveelste psv - ajax waarbij psv beslissend wordt geholpen door de scheidsquote:Op zondag 23 oktober 2005 17:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tsja, ik zou als PSV'er vooral wat anders hebben gezegdquote:Op zondag 23 oktober 2005 21:22 schreef WooZ het volgende:
[..]
Verder hebben we gewoon geluk gehad, alleen die kabouter en Pienaar hadden dus gewoon rood moeten hebben, dat compenseert 't geheel IMHO toch wel
Kleine verbetering!quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:55 schreef Rekkie het volgende:
Ik vond de wedstrijd topper-onwaardig. De uitslag vind ik overigens wel terecht.
Omdat Ajax in mijn ogen nooit de wedstrijd had mogen uitspelen met 11 spelers. De strafschop was een dwaling, dat ben ik helemaal met je eens, maar wat dat betreft was hij vrij consequent in zijn dwalingen want zowel Ajax als PSV werden de dupe van het fluiten van deze scheids en het optreden van zijn "assistenten"quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:05 schreef Robar het volgende:
[..]
Kleine verbetering!
Hoe kun je de uitslag terecht noemen na zo een dwaling van de scheidsrechter?
Een gelijkspel had een terechte uitslag geweest.
Verder ben ik het met je eens
Ajax had het grootste gedeelte van de wedstrijd de overhand . . .quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Omdat Ajax in mijn ogen nooit de wedstrijd had mogen uitspelen met 11 spelers. De strafschop was een dwaling, dat ben ik helemaal met je eens, maar wat dat betreft was hij vrij consequent in zijn dwalingen want zowel Ajax als PSV werden de dupe van het fluiten van deze scheids en het optreden van zijn "assistenten"
Overigens vind ik PSV de terechte winnaaar op basis van de wedstrijd en niet alleen op basis van een pingel die onterecht is gegeven.
En ondanks dat Ajax "wellicht" de overhand zou hebben gehad, vind ik dat ze nooit aanspraak maakten op de overwinning. Ik vond PSV dat wel doen. Op basis daarvan heb ik mijn mening gevormd. En zoals het met Ajax al dit hele seizoen en de de hele voorbereiding is, het is telkens net niet!quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Ajax had het grootste gedeelte van de wedstrijd de overhand . . .
En kom nou niet met de verklaring dat PSV achterover leunde en Ajax de wedstrijd liet maken, want dat zou ik een belediging voor het PSV publiek vinden, zeker in eigen huis. Daarnaast getuigd het van armoe en gebrek aan creativiteit. PSV speelde gewoon ook bagger, net als Ajax. Niemand verdiende het te winnen.
In de toppers komt toch de ware aard van PSV boven . . . . . . . .quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En ondanks dat Ajax "wellicht" de overhand zou hebben gehad, vind ik dat ze nooit aanspraak maakten op de overwinning. Ik vond PSV dat wel doen. Op basis daarvan heb ik mijn mening gevormd. En zoals het met Ajax al dit hele seizoen en de de hele voorbereiding is, het is telkens net niet!
En met die ware aard halen ze 3 puntenquote:Op maandag 24 oktober 2005 09:30 schreef Robar het volgende:
[..]
In de toppers komt toch de ware aard van PSV boven . . . . . . . .
Ja, dat viel mij ook op. Die was z'n ADHD pillen weer eens vergeten volgens mij. Liep openlijk te solliciteren naar een rode kaart.quote:Op maandag 24 oktober 2005 08:52 schreef Dylan Dog het volgende:
Sneijder een vat buskruit.
Inhoudelijk echt een topopmerkingquote:Op maandag 24 oktober 2005 09:33 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En met die ware aard halen ze 3 punten![]()
Ja de waarheid is hard he..... en welk topic zou ik dan heen moeten volgens jou?quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:01 schreef Robar het volgende:
[..]
Inhoudelijk echt een topopmerking![]()
En nu weer terug naar je eigen topic . . . .
vort, ben je er nu nog?
Ik ben niet bevooroordeeld, ik ben het totaal niet eens met je stelling en om nu in het Ajax topic ongefundeerd je pro PSV stelling te deponeren en daarna nog een aantal nietszeggende posts neer te zetten vind ik alleen maar bevuiling van dit topic!quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:09 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja de waarheid is hard he..... en welk topic zou ik dan heen moeten volgens jou?
Laat maar eens horen hoe bevooroordeeld je bent.
quote:Op maandag 24 oktober 2005 09:24 schreef snellejelle het volgende:
wat een k*tweekend
hopelijk maken we het vrijdagavond een beetje goed tegen die rare friezen![]()
Dilemma:quote:
En jouw opmerking over de ware aard van PSV is goed beargumenteerd wil je zeggen?quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik ben niet bevooroordeeld, ik ben het totaal niet eens met je stelling en om nu in het Ajax topic ongefundeerd je pro PSV stelling te deponeren en daarna nog een aantal nietszeggende posts neer te zetten vind ik alleen maar bevuiling van dit topic!
Ik lees alleen maar: PSV heeft verdiend gewonnen, PSV maakte meer aanspraak op de overwinning, maar ik lees geen enkele argumentatie.
Je kunt wat dat betreft dus beter je mening in het PSV topic doneren, want daar zullen ze dat graag horen.
en mijn hoop spat uiteen . . . .quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
KJ gaat naar Feyenoord - in augustus.
ik heb zitten twijfelen maar heb er voor gekozen toch maar te gaanquote:Op maandag 24 oktober 2005 10:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, het is op tv en ik vind uitwedstrijden bij Ajax en PSV horrible qua uitvak.
quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En jouw opmerking over de ware aard van PSV is goed beargumenteerd wil je zeggen?
Ajax kan gewoon niet gevaarlijk worden als ze het middelveld voorbij zijn......
Bovendien liepen er gister een aantal gefrustreerde tieners in het veld die het niet verdienen een Ajax-shirt te dragen en die het zeker niet nodig hebben om acties uit te halen zoals gisteren vertoond.
Ajax maakt die seizoen met het huidige vertoonde spel totaal geen aanspraak op de titel, tevens vind ik het zeer Ajax-onwaardig dat er zo weinig goals gescoord worden. Het was altijd de club van de vele doelpunten.
Winnen in Eindhoven..... het had een mooi scenario moeten worden, maar het was vantevoren al gedoemd te mislukken. Het probleem bij Ajax zit hem niet alleen in de niet scorende spitsen maar ook in de arrogantie van spelers die in feite net komen kijken.
Moet ik je teleurstellen, gister via RTV-NH (Ton Ojers) wist men te melden uit zeer betrouwbare bron dat ie al met Ajax heeft gesproken. Ook al ontkende blind dit. Dus contact is er sowieso al geweest. Plus het feit dat Klaas-Jan een fan was van Ajax. Optelsom.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:36 schreef SCH het volgende:
KJ gaat naar Feyenoord - in augustus.
quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:51 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat Ajax geen aanspraak maakte op de overwinning, omdat ze te weinig gevaarlijk werden, zegt toch niet direct dat PSV het wel verdiende? Wat is dat voor een lagere school logica? En zullen we het maar niet over de domme acties hebben van bijvoorbeeld Cocu en Vennegoor in andere wedstrijden? Laten we dat inderdaad maar niet doen, het gaat immers over de wedstrijd van gisteren Lekker makkelijk scoren om het op de arrogantie en agressiviteit van de jonge spelers te gooien. Wat dat betreft spant Cocu dan de kroon met zijn 30+ ! We weten ook allemaal dat sneijder een kort lontje heeft en dat hij misschien wel een rode kaart verdiende, maar dat betekent voor jou dus dat PSV verdiend gewonnen heeft? Ik kijk eerlijk gezegd naar het voetbal en concludeer dan dat Ajax beter veldspel liet zien, maar wat betreft kansen iets acherliep op PSV. Over de hele wedstrijd kom ik dan tot de conclusie dat niemand het verdiende om te winnen.
Ik bestrijd ook nergens jouw mening, geloof ik! Ik spreek alleen mijn mening uit en jij vindt het nodig hier omtrent een discussie aan te gaan.
Nee ik geloofde op voorhand ook niet in de kansen van Ajax. Maar als je dan ziet dat ze aanspraak maken op een punt (wat ook zeer verdiend zou zijn) dan is het heel erg zuur dat op deze manier Ajax toch verslagen wordt. Maar goed, Ajax zit nu ook in de hoek waar de klappen vallen.
Dat is ook wel eens anders geweest
Sneijder en Pienaar mogen wat mij betreft bestraft worden, maar doe nou niet net alsof dit alleen bij de "jonge spelers van Ajax" voorkomt, want er zijn genoeg andere voorbeelden te noemen.
Ik heb nergens beweerd dat dit alleen bij de jonge spelers voorkomt. Ik vind alleen dat met name Sneijder dit niet zou moeten doen gezien zijn uitspraken een aantal weken geleden
Het maakt mij niet uit waar ie heengaat hoor - maar hij spreekt ook al met Feyenoord dus het zegt niet zoveel.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:58 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Moet ik je teleurstellen, gister via RTV-NH (Ton Ojers) wist men te melden uit zeer betrouwbare bron dat ie al met Ajax heeft gesproken. Ook al ontkende blind dit. Dus contact is er sowieso al geweest. Plus het feit dat Klaas-Jan een fan was van Ajax. Optelsom.
Oh so truequote:Op maandag 24 oktober 2005 11:09 schreef HeatWave het volgende:
Ach, al dat achteraf gelul.
Ajax is gewoon een redelijk voetballende ploeg met totaal onvermogen om een doelpunt te maken, dus verlies je punten.
En dat kan je niet alleen de spelers aanrekenen. Blind lijkt het af en toe ook gewoon niet te zien of willen zien.
Rosales speelt echt weer volkomen waardeloos, echt helemaal niets ging goed. Maar wisselen? Nee, dat is volgens de Blind/Koeman visie niet mogelijk in de rust.
En je brengt na falen van je spitsen Anastasiou in de CL, hij scoort er 2, je wint en als beloning mag hij niet spelen.... Leg dat eens uit dan? Waarom krijgt Rosenberg WEL weer een kans(je)?
Natuurlijk had Ajax misschien wel iets meer verdiend, maar dan moeten de mensen in het veld maar scoren en de mensen naast het veld maar de juiste mensen inbrengen.
Ajax heeft het aan zichzelf te danken, ondanks die penalty. Natuurlijk was het geen strafschop, maar hij viel mooi en dan moet je maar TV beelden op het veld gebruiken, dit hoort erbij..
Als PSV gescoord had zonder de hulp van de scheidsrechter, dan was ik het me je hele verhaal eens geweest!quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:09 schreef HeatWave het volgende:
Ach, al dat achteraf gelul.
Ajax is gewoon een redelijk voetballende ploeg met totaal onvermogen om een doelpunt te maken, dus verlies je punten.
En dat kan je niet alleen de spelers aanrekenen. Blind lijkt het af en toe ook gewoon niet te zien of willen zien.
Rosales speelt echt weer volkomen waardeloos, echt helemaal niets ging goed. Maar wisselen? Nee, dat is volgens de Blind/Koeman visie niet mogelijk in de rust.
En je brengt na falen van je spitsen Anastasiou in de CL, hij scoort er 2, je wint en als beloning mag hij niet spelen.... Leg dat eens uit dan? Waarom krijgt Rosenberg WEL weer een kans(je)?
Natuurlijk had Ajax misschien wel iets meer verdiend, maar dan moeten de mensen in het veld maar scoren en de mensen naast het veld maar de juiste mensen inbrengen.
Ajax heeft het aan zichzelf te danken, ondanks die penalty. Natuurlijk was het geen strafschop, maar hij viel mooi en dan moet je maar TV beelden op het veld gebruiken, dit hoort erbij..
Feyenoord zegt zelf nu nog geen geld te hebben, pas als Kuijt of Kalou wordt verkocht. Als dat laat in de zomer is hebben ze een probleem, Ajax kan nu al toeslaan. En volgens het AD willen ze hem als nieuwe spits:quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit waar ie heengaat hoor - maar hij spreekt ook al met Feyenoord dus het zegt niet zoveel.
Tja, PSV scoort idd met hulp van de scheids. Maar hoe graag ik het ook wil, ik geloof niet dat Vink dat met opzet doet. Het IS kut, en het IS onterecht, maar ja. Dit is nou eenmaal het spelletje. Je bent afhankelijk van mensen die beoordelen en die maken helaas fouten. Dat het je nou de wedstrijd en je titelkansen kost is eigenlijk niet zo relevant.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:19 schreef Robar het volgende:
[..]
Als PSV gescoord had zonder de hulp van de scheidsrechter, dan was ik het me je hele verhaal eens geweest!
Ik denk niet dat Heerenveen hem laat gaan voor de zomer.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:23 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Feyenoord zegt zelf nu nog geen geld te hebben, pas als Kuijt of Kalou wordt verkocht. Als dat laat in de zomer is hebben ze een probleem, Ajax kan nu al toeslaan. En volgens het AD willen ze hem als nieuwe spits:
Je zult mij ook niet horen zeggen dat Vink het met opzet doet, nee dat zou er og eens bij moeten komenquote:Op maandag 24 oktober 2005 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, PSV scoort idd met hulp van de scheids. Maar hoe graag ik het ook wil, ik geloof niet dat Vink dat met opzet doet. Het IS kut, en het IS onterecht, maar ja. Dit is nou eenmaal het spelletje. Je bent afhankelijk van mensen die beoordelen en die maken helaas fouten. Dat het je nou de wedstrijd en je titelkansen kost is eigenlijk niet zo relevant.
Wil niet zeggen dat ik niet gevloekt heb hoor.
PSV verzuimde een tweede doelpunt te maken, dus het is nog maar de vraag of ze de score hadden kunnen openbreken zonder penalty. Uitgaande van de wedstrijd van gisteren ben ik het niet met je eens. PSV kon gisteren niet overtuigen en viel gewoon tegen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:33 schreef M0NTANA het volgende:
De organisatie bij PSV is zó goed, dat ze - als ze op voorsprong gekomen zijn - deze voorsprong met gemak kunnen behouden. Alles dus afschuiven op de schwalbe van Jefferson Farfán en de strafschop die onterecht werd gegeven, is dan ook wat makkelijk. PSV was sowieso op voorsprong gekomen en had deze voorsprong daarna ook met succes weten te verdedigen, het was gisteren alleen nogal zuur om door zo'n gemakkelijk gegeven strafschop te verliezen. Maar ik denk dat Ajax sowieso wel had verloren.
De uitblinker bij Ajax was nota bene Urby Emanuelson, de linksback. Ajax mag van mij een compleet nieuwe voorhoede aanschaffen, want als we alléén KJH kopen, zal hij wel aanvoer moeten krijgen. Dus een links- en rechtsbuiten is net zo gewenst als een scorende spits.
Ik ga er niet van uit, maar het zou wel mooi zijn. Maar zelfs in de zomer maakt Ajax nog de meeste kans denk ik. Omdat Feyenoord geld moet hebben van een verkoop van Kuijt of Kalou, en omdat de meeste transfers pas laat gaan gebeuren door het EK kan Ajax eerder toeslaan.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Heerenveen hem laat gaan voor de zomer.
Ach, wat heb je aan een goed combinerend middenveld als je aanvallers niet die laatste beslissende pass kunnen geven? En als die beslissende pass al gegeven wordt, dan hebben we niet de aanvallers om dat af te maken!quote:Op maandag 24 oktober 2005 12:50 schreef Cart_man het volgende:
Ik mocht willen dat Feijenoord aanvallen kon opzetten zoals ajax het soms doet...
Ik geloof je meteenquote:Op maandag 24 oktober 2005 12:50 schreef Cart_man het volgende:
Ik mocht willen dat Feijenoord aanvallen kon opzetten zoals ajax het soms doet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |