Maar ik vraag me dus af of de gemeente zoiets gaat doen. Het oogt namelijk als normale parkeerplaats, zoals de daarna gelegen parkeerplaatsen. En hoe moet een burger dan weten dat die parkeerplaatsen van hem zijn als je weggesleept wordt?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:45 schreef Delenlill het volgende:
Waarschijnlijk zaten die parkeerplaatsen bij het winkelpand in, dus zolang hij dat winkelpand huurt zijn de parkeerplaatsen van hem, bij een nieuwe huurder veranderen ze van eigenaar.
Check anders het kadaster eens. Het kan zomaar zijn dat die parkeerplekken eigen grond zijn. In dat geval heeft de eigenaar gelijk. In geval het geen eigen grond is, kan de eigenaar deze wel gehuurd/gepacht hebben. Informeer indd eens bij de gemeente.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:09 schreef __Saviour__ het volgende:
Ligt er aan hoe de situatie daar is lijkt me. De gemeente zal het antwoord wel weten. Met een telefoontje moet het antwoord toch wel te achterhalen zijn.
Ik denk niet dat een briefje onder de ruitenwisser meer effect zal hebben dan een bord.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:10 schreef DeTolk het volgende:
Feit blijft dat het kinderachtig is om je auto er zo strak langs te parkeren. leg dan een briefje onder de ruitenwisser ofzo
Hij heeft zijn auto uiteindelijk wel weggehaald, maar me toch wel vrij duidelijk laten weten dat ik het niet meer in mijn hoofd moest halen op mijn auto op zijn parkeerplekken neer te zetten! Als ik dan 500 meter moest lopen, ja dan moest ik maar 500 meter lopen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:14 schreef iamredleader het volgende:
En, ga je de banden van z'n porsche leeg laten lopen of zo? Ik bedoel, kinderachtig dat hij je auto zo inparkeert, en ik ben niet vies van een klein beetje terug-pesten... tevens tvp, hoe is het afgelopen?
De politie weet er geen zak van. Ik kende iemand die een boete kreeg voor het parkeren van een auto op eigen grond, dus daar stond hij aan te vechten bij de politie. Uiteindelijk met bewijzen gekomen dat het zijn eigen grond is, dus konden de politie hem niks maken, dus ook geen boete betaald.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:38 schreef _QBiT het volgende:
...Ik zat zelf te denken aan de politie. Die moeten me iig duidelijk kunnen vertellen of het mag, en onder wat voor voorwaarden, en of de beste man die grond idd gepacht/gekocht heeft...
Als ik eerlijk ben denk ik dat je daar een pand huurt/koopt inclusief een paar parkeerplekken. Te zien aan het straatbeeld namelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:56 schreef SlaadjeBla het volgende:
Het zal er vanaf hangen of het tot de openbare weg behoort of dat het prive terrein is
Meubelboulevard Utrechtquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:50 schreef _QBiT het volgende:
Omdat fotos meer zeggen dan een hoop woorden;
[afbeelding]
Op de bovenstaande foto zie je een gedeelte van de straat. Aan de linker kant staan zoiezo een hoop autos verkeerd geparkeerd vanwege de kwikfit. Het bedrijf met de blauw/witte gevel aan de rechterkant is het bedrijf in kwestie. De Porche staat er ook![]()
Zoals te zien is gaat het gewoon om normale bestrating zoals in de rest van de straat. Enige verschil is dat het voor zijn deur is, en dat er een bordje hangt.
[afbeelding]
Detail foto. De tekst is hierop helaas niet te zien, maar achter dat raam is zijn kantoor. Dus niet zo handig om voor de deur te gaan staan (Ik heb geen zin in ruzie ofzo...). Hierop is ook duidelijk te zien dat de bestrating hetzelfde is.
Nou kijk, daar hebben ze dus van die bordjes voor he...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:03 schreef _QBiT het volgende:
[..]
Maar ik vraag me dus af of de gemeente zoiets gaat doen. Het oogt namelijk als normale parkeerplaats, zoals de daarna gelegen parkeerplaatsen. En hoe moet een burger dan weten dat die parkeerplaatsen van hem zijn als je weggesleept wordt?
Sorry, maar het beeld wat je in je OP schets is toch heel anders dan de werkelijkheid zoals op je foto's te zien. Geen straat met normale rijtjeshuizen, maar kleinindustrie. En dan ben ik bang dat de parkeerplaatsen tot zijn pand behoren. Kijk b.v. ook eens naar het grote witte kruis bij de Kwikfit.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:57 schreef _QBiT het volgende:
Ik woon in een drukke straat met winkeltjes en bedrijfjes.
Bedenk een straat met normale rijtjeshuizen, met daarvoor parkeerplaatsen. Bestrating van alle parkeerplaatsen is hetzelfde. Maar bij een paar van die parkeerplaatsen hangt een bordje.
Hij heeeft wel troitoir voor de deur, en een lantaarnpaal.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry, maar het beeld wat je in je OP schets is toch heel anders dan de werkelijkheid zoals op je foto's te zien. Geen straat met normale rijtjeshuizen, maar kleinindustrie. En dan ben ik bang dat de parkeerplaatsen tot zijn pand behoren. Kijk b.v. ook eens naar het grote witte kruis bij de Kwikfit.
Ennuh ... jij woont daar?![]()
Dan heb je het toch een klein beetje verkeerd. Ik ken dus iemand die gewoon gemeentelijke dingen op zijn eigen erf heeft. De gemeente had hiervoor toestemming gevraagd aan de eigenaar, en die gaf dat ook. Het kan dus wel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:16 schreef frederik het volgende:
[..]
Hij heeeft wel troitoir voor de deur, en een lantaarnpaal.
Iets zegt mij dat je geen (gemeentelijke) lantaarnpaal op je eigen terrein hebt staan....
even hierop voordboduren, stel dat meneer kwikfit zelf dat kruis heeft geschilderd is het idd een illegaal kruis. Echter parkeer jij daar vervolgens, kan je alsnog een boete krijgenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:16 schreef frederik het volgende:
[..]
Wat betreft dat kruis bij de Kwikfit, dat kan daar op een legale manier gekomen zijn (verzoek bij de juiste instanties voor een parkeerverbod) of op een illegale manier (gewoon een pot verf gekocht) indien het openbaar terrein is). Het is bij de Kwikfit toch een uitrit achtig iets?
Erm dan blijft de vraag toch wanneer iemand in de juridische (?) zin 'bezoeker' is en voldoet aan de 'eisen' die het bord stelt om daar te mogen parkeren. De waarom-vraag is een compleet andere vraag en geeft inzicht in het motief van de eigenaar ('ik wil mijn winkel toegankelijk houden voor klanten zodat ik zoveel mogelijk verkoop'), maar die heeft dit motief in een 'jasje' moeten gieten, en de definitie vraag gaat dan over: welke mogelijkheden biedt dit jasje.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:48 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
En wat er onder bezoeker wordt gedefinieerd, dan kan je beter een andere vraag stellen, waarom staat die bord er? De eigenaar wilt natuurlijk producten verkopen, maar elke keer staan er weer auto's voor de deur geparkeerd zodat klanten die de winkel willen bezoeken niet kunnen komen. Er is al niet zoveel plaats, dus heeft de eigenaar de parkeerplekken geclaimd zodat klanten/bezoekers een plaats hebben om te kunnen parkeren. Mocht je een plek willen claimen dan is het of je eigen grond, of je hebt toestemming van de gemeente, maar schijnbaar gebeurd het vaak nog dat ze gewoon een bordje voor de deur zetten, en de buit is binnen. Kortom navragen bij de gemeente, mocht het niet zijn plek zijn, dan moet je elke dag je auto op de parkeerplaats zetten.
hier sla je de plank mis en spreek je jezelf tegen, onder je tweede alinea licht ik toe waarom ik dit zo stel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:41 schreef Phoenixjuh het volgende:
Kijk, de overheid is soms ook niet dom, als je nergens kunt parkeren om te winkelen dan gaat de winkel failliet, er zullen ook geen anderen zijn die de winkels gaan huren want er kunnen toch geen bezoekers komen, kortom een rij lege panden. Het gaat niet om wat de juridische zin is, dat maakt hun ook geen zak uit, je moet gewoon iemand zijn die de winkel bezoekt.
Helaas spreek je jezelf hier toch sterk tegen. In je eerste alinea claim je dat de juridische zin 'geen zak uitmaakt' (hoewel het achterliggend anarchistisch paradigma mogelijk interessant is, is in in jouw betoog een lege stelling) en in je tweede alinea geef je de juridische uitleg (je gaat 'bezoeker' definieren). Daarbij betrek je de overheid erbij, terwijl dat toch allemaal de normstellende ideeen en het normstellend kader vertegenwoordigen waarbinnen dit alles vorm krijgt. Inderdaad, waarin 1x lossen niet betekent dat je voor de rest van de dag mag betekenen (overigens snijdt die parallel volgens mij precies ook het moeilijke punt aan; het gaat hier om een particulier (restrictief) beleid, terwijl het laden/lossen volgens mij meer op een lijn zit met parkeerverboden etc., m.a.w. hoe en door wie wordt de sanctie bepaald (bijv. boete), of is die er niet, en dan is de vraag waarom niet?) Als de juridische zin 'geen zak uitmaakt' hoeft het bordje er niet te hangen of hoeft niks gereguleerd te worden. Sterker nog, je zegt zelf 'dan moet je weg', leg eens uit hoe dat 'moeten' in elkaar zit, als het juridische verhaal 'geen zak' te betekenen heeft (let op, een moreel meoten in dit kader is verweven met de juridische context, te weten: 'ik vind dat je je aan regels moet houden').quote:Als je niks koopt maar je loopt alsnog naar binnen dan ben je een bezoeker. Als je iets gekocht hebt en je gaat vervolgens ergens anders heen, dan ben je geen bezoeker meer. Onder bezoeker wordt dan verstaan iemand die tijdelijk even parkeerd om naar binnen te lopen. Net als lossen en laden. Als je 1x iets lost betekend het ook niet dat je voor de rest van de dag mag parkeren. Je kunt het ook in een andere context gooien, je wilt even een bezoekje doen bij een winkel. Is je bezoekje voorbij, dan moet je weg.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:18 schreef Phoenixjuh het volgende:
Ga jij maar parkeren waar jij wil, dat maakt mij geen zak uit.
als jij denkt dat je gelijk heb, dan parkeer jij toch overal waar jij wil. als je vervolgens een boete krijgt, dan kan je lekker je verhaal kwijt bij de rechter.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:51 schreef squatt3r het volgende:
[..]
als je geen antwoord weet, zeg dan niks. reactie is vergelijkbaar met eigenaar.
word strax de hamvraag aan de agent:quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:47 schreef _QBiT het volgende:
[...]
echt niet te geloven, de inhoud van mijn post is totaal aan je ontgaan. Op geen enkele manier heb ik ook maar geimpliceerd dat ik vind dat iemand overal mag parkeren waar hij/zij wil. Lees mijn reactie op jouw verhaal nog eens, dan zal je zien dat mijn 'gelijk' niet betekent dat je overal mag parkeren, ik stelde veeleer jouw oppervlakkige reactie aan de kaak waarin jij zei dat het juridische verhaal geen 'zak zou uitmaken' (als dat zou was, dan zou je dus overal mogen parkeren), veeleer was ik de juridische ruimte aan het verkennen en de definities.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:02 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
als jij denkt dat je gelijk heb, dan parkeer jij toch overal waar jij wil. als je vervolgens een boete krijgt, dan kan je lekker je verhaal kwijt bij de rechter.
Je mag die bordjes best ophangen, ook al hang je Delftsblauwe tegeltjes aan je eigen pui. Zolang het maar geen aanstootgevende teksten zijn en je geen officiele verkeersborden uit de WVW ophangt. En het kan zijn dat je misschien precariorechten verschuldigd bent.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:06 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
word strax de hamvraag aan de agent:
mag de beste man die bordjes ophangen?
- nee? dan dient de agent ervoor te zorgen dat hij ze weghaalt (evt met sanctie)
- ja? hang je eigen bordje erbij
Om even wat GBV (gezond boerenverstand) te gebruiken: als die plaatsen mét het bedrijfspand zijn verhuurd zijn de plaatsen van de eigenaar van dat pand. En mag niet iedereen daar zomaar pakeren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:47 schreef _QBiT het volgende:
Als er weer meer nieuws is, zal ik het jullie zeker laten weten. Op het moment ben ik nogsteeds erg benieuwd of iemand iets meer kan vertellen over wetten, jurispredentie, en gemeentelijke regels hieromtrent?
Dit vraag ik me af. Indien de parkeerplaatsen van de gemeente zijn, zijn die bordjes daar opgehangen met het doel om de parkeerplaatsen toe te eigenen. Waarmee je onrecht aandoet aan de onwetende parkeerders onder ons.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:15 schreef r_one het volgende:
De agent zal nooit kunnen gelasten deze bordjes te verwijderen, ook niet met een sanctie. Wel kan hij je vertellen of deze bordjes enige rechtsgeldigheid hebben. Daarnaast kan een (in)formeel gesprekje tussen wijkagent en de buurman ook vaak wonderen verrichten.
En dat studieboek heeft geen casuslijstquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als die borden daar onbevoegd hangen en jij parkeert daar, kan je nog wel een boete krijgen. Simpelweg omdat jij niet weet dat die borden daar onbevoegd hangen. De rechter zal dus zeggen dat de eigenaar de borden weg moet halen, maar ook dat jij de boete gewoon moet betalen.
Er is jurisprudentie over een gele streep langs de stoep. Iemand had die daar zelf geverfd, maar een ander moest toch mooi de boete betalen omdat hij niet kon weten dat die streep daat ongeoorloofd lag. Ik heb geen arrestnummers ofzo, deze zaak werd als klein voorbeeld in een studieboek genoemd.
Volgens mij is dit het antwoordquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:16 schreef frederik het volgende:
[..]
Hij heeeft wel troitoir voor de deur, en een lantaarnpaal.
Iets zegt mij dat je geen (gemeentelijke) lantaarnpaal op je eigen terrein hebt staan.
Bovendien, al is het wel eigen terrein, dan nog geldt de wegenverkeerswet, en omdat er geen duidelijke afbakening is is het een gewone parkeerplaats.
Wat betreft dat kruis bij de Kwikfit, dat kan daar op een legale manier gekomen zijn (verzoek bij de juiste instanties voor een parkeerverbod) of op een illegale manier (gewoon een pot verf gekocht) indien het openbaar terrein is). Het is bij de Kwikfit toch een uitrit achtig iets?
Ik denk het nietquote:
Er moet sprake zijn een duidelijke afbakening, anders is de WvW '94 gewoon van toepassing op dat stukje grond.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:54 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik denk het nietDat zou betekenen dat als jouw oprit eruit ziet als een parkeerplaats, het ook een parkeerplaats ís.
HAHA dit zegt gewoon genoeg. Overigens, totaal geen moeite voor mij, maar ik stel me idd voor dat het voor jou een hoop moeite kost, iets(zinnigs) te schrijven en te lezen.. wat 'n intellectuele leegte. maar ook erg amuzant, wellicht dat je stiekem toch maar al te goed de stupiditeit van je stelling doorhebt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:46 schreef Phoenixjuh het volgende:
Haha, wat een moeite allemaal.
Dat is al het derde topic waar ik deze zin leesquote:Op woensdag 26 oktober 2005 16:07 schreef Kiteless het volgende:
Ik heb de kat gesneden
das wel een goeie idd...quote:Op donderdag 10 november 2005 15:56 schreef M.Lo het volgende:
[...]
Want als het gele-streep arrest van toepassing is, zet ik de volgende keer mijn wagen daar neer en schroef ik het bordje eraf. Sta ik daar gewoon legaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |