Hi,
Vanmiddag had ik ongeveer het volgende akkefietje met een buurman zeg maar;
Ik woon in een drukke straat met winkeltjes en bedrijfjes. Overdag is het hier superdruk, savonds praktisch uitgestorven. Omdat ik niet bij mij voor de deur kon parkeren heb ik mijn auto een metertje of 20 verderop geparkeerd. Bij een drie of vier parkeerplaatsen hangt een bordje met de tekst 'Parkeren alleen voor bezoekers'. Gewoon een net bordje, maar verder niet bijzonder. Iedereen zou zo een bordje kunnen laten maken en ophangen. Daar had ik hem dus geparkeerd, omdat daar nog plaats was. De rest van de parkeerplaatsen staat wel vol. Bordjes helpen dus wel redelijk.
Om het even goed in de kunnen beelden; Bedenk een straat met normale rijtjeshuizen, met daarvoor parkeerplaatsen. Bestrating van alle parkeerplaatsen is hetzelfde. Maar bij een paar van die parkeerplaatsen hangt een bordje.
Kom ik later terug, heeft de baas van die toko zn porche er strak langs geparkeerd, zodat ik niet meer in kan stappen. Zo dus danig dichtbij, dat het duidelijk opzettelijk is. Dus ik dacht, ik ga de confrontatie gewoon aan. Dus ik loop daar naar binnen, en vraag of die ze auto even weg kan halen zodat ik normaal in kan stappen.
Er volgende een flinke woordenwisseling (Zonder gescheld, maar niet echt een fijn gesprek) waar het er op neer kwam dat hij beweerde dat die plekken van hem waren, net zoals het pand. Ook zei hij dat ik hem er de volgende keer er maar niet meer neer moest zetten, want dan zou er wel wat gebeuren!
De reden dat ik mijn auto daar uberhaupt al geparkeerd had was onderandere dat er zo een bordje stond en het volgensmij bullshit is. Mijn indruk is dus dat hij daar gewoon brutaal een bordje opgehangen heeft, en het nog werkt ook. Nu staat de manier waarop hij mij behandeld heeft, en zo een bordje plaatst mij helemaal niet aan. Vandaar dat ik het er niet bij wil laten zitten.
Mijn vraagjes aan jullie zijn; Kan zo een bordje uberhaupt rechtsgeldig zijn? Zo ja, onder wat voor voorwaarden? Moet zoiets nog bekend zijn bij een centrale instantie? En verder hoor ik natuurlijk nog graag wat jullie er van vinden.
Alvast bedankt voor het meedenken!