abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:40:49 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31627197
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:34 schreef dewd het volgende:

[..]

Ah weer zo een lekkere dooddoener. Alleen jij de oorlogs moderator weer natuurlijk iets van moderne oorlogvoering. Bedankt voor deze wijze les, en dat er nog vele mogen komen.
dan moet je maar niet zulke domme vragen stellen
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 10:27 schreef dewd het volgende:
Ok dus je mag ze wel doodmaken, maar je mag vervolgens niet hun lijken verbranden. Ok dan.
dan ga ik er idd van uit dat je totaal geen kaas gegeten hebt van dergelijke zaken, dat geeft niet er is ongetwijfeld ook wel iets waar jij meer van af weet dan mij maar doe dan ook niet alsof want het komt gewoon erg dom over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31627220
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:14 schreef Argento het volgende:
Hoe dan ook, eens te meer is maar weer eens bewezen dat de morele superioriteit die de Amerikanen zich zo graag aanmeten tegenover de rest van de wereld, maar zeker tegenover het Midden-Oosten, vooral een perceptie van de Amerikanen zelf is, en zeker niet ondersteund wordt door de feiten. Sterker nog, de feiten dienen tot een tegengestelde conclusie te leiden.

Je wil met droge ogen beweren dat de Amerikanen achterlijker zijn dan de Taliban?
pi_31627343
over het verbranden van die lijken: "This is a very, very serious problem," said Sen. John Warner, R-Va., and the chairman of the Senate Armed Services Committee. If U.S. troops were, in fact, involved, he said, a question must be answered: "What was the command and control that allowed this situation to happen?" (dat vraagt een republikein dus!)

De opstelling van de Bush regering en de toekomst van dit noodwetje:
"The White House staunchly opposed the effort, and worked with Senate Republican leaders on alternative language for the legislation right up until the Senate voted on it earlier this month. House and Senate aides say that effort was dropped when it became clear the legislation had overwhelming support.

Ignoring a veto threat, the Senate voted 90-9 to ban the use of cruel, inhumane and degrading treatment of prisoners and to require U.S. service members to follow the Army Field Manual when imprisoning and questioning suspects in the war on terrorism. Senators added McCain's legislation to a $445 billion defense spending bill.

The House did not include the detainee legislation in its version of the spending bill, and House-Senate negotiators will meet in coming weeks to write a final bill.

Support for the detainee legislation among those negotiators is shaky.

Top House Republicans have signaled that they will try to weaken the language in part because the White House threatened a veto. In recent days, the White House has been circulating alternative language."

Allemaal Washington Post.

Gek land waar het niet lukt om een wet aan te nemen waarin staat dat je eigen leger zich aan de eigen instructies moet houden...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31627377
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan ga ik er idd van uit dat je totaal geen kaas gegeten hebt van dergelijke zaken, dat geeft niet er is ongetwijfeld ook wel iets waar jij meer van af weet dan mij maar doe dan ook niet alsof want het komt gewoon erg dom over
In een zekere zin heeft hij wel gelijk natuurlijk. Die regels zijn leuk en aardig op papier, maar in de werkelijkheid is er nogal een marge aanwezig. Ik wil niet beweren dat de Amerikanen zich niet aan de regels zouden moeten houden. Maar je kunt niet verwachten dat alle regels haarscherp nageleefd kunnen worden.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:56:02 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31627595
het niet verminken van lijken is wel 1 van de duidelijkere regels die er is ... daarvoor kun je echt niet met het bekende 'ja het is oorlog' excuus komen hoor vind ik.

nogmaals toen het in Fallujah bij Amerikanen gebeurde waren ze zelf vet pissig!
pi_31627725
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:56 schreef sp3c het volgende:
het niet verminken van lijken is wel 1 van de duidelijkere regels die er is ... daarvoor kun je echt niet met het bekende 'ja het is oorlog' excuus komen hoor vind ik.
Natuurlijk. Maar is het verbranden van een lijk hetzelfde als verminken (als we het over marges hebben)?
quote:
nogmaals toen het in Fallujah bij Amerikanen gebeurde waren ze zelf vet pissig!
Klopt. Het verschil is alleen wel dat de lijken niet alleen verbrand werden, maar ook met stokken bewerkt, opgehangen, achter auto's meegesleept, etc. Maar je hebt natuurlijk gelijk wanneer je stelt dat het een hyopcriete houding is. Alhoewel de Amerikaanse overheid zich wel gehaast heeft te zeggen dat wat gebeurd is in Afghanistan ontoelaatbaar was.
pi_31627947
ze moeten die lijken niet in de hens steken, maar gewoon laten liggen op de plek waar ze de cooked talibani geschoten hebben. Schrikt ook meer af en hoef je ook niet met die stinkende dingen te gaan slepen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31627975
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:40 schreef sp3c het volgende:

dan moet je maar niet zulke domme vragen stellen
Vragen zijn nooit dom, antwoorden daarentegen....

Maarja laat ik eens een topic zoeken waar normale stervelingen ook mogen posten.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:33:30 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31628400
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar is het verbranden van een lijk hetzelfde als verminken (als we het over marges hebben)?
ja want identicatie wordt nogal lastig (niet onmogelijk overigens)
quote:
[..]

Klopt. Het verschil is alleen wel dat de lijken niet alleen verbrand werden, maar ook met stokken bewerkt, opgehangen, achter auto's meegesleept, etc. Maar je hebt natuurlijk gelijk wanneer je stelt dat het een hyopcriete houding is. Alhoewel de Amerikaanse overheid zich wel gehaast heeft te zeggen dat wat gebeurd is in Afghanistan ontoelaatbaar was.
ja allicht ik wordt alleen nogal moe van figuren die met semi grappige/intelligente opmerkingen proberen te doen alsof uitzending naar oorlogsgebied gelijk staat aan een vrijbrief om te doen en laten wat je wil want het is toch oorlog daar reageerde ik op ik heb verder niet alle feiten wbt dit incident dus of het daadwerkelijk fout is weet ik verder ook niet maar de regel is dat je het niet moet doen ook niet met flauwe excuses als hygiene of dat je geen tijd hebt om een begravenis ceremonie te houden
  Moderator zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:35:12 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31628436
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:12 schreef dewd het volgende:

[..]

Vragen zijn nooit dom, antwoorden daarentegen....
van dat laatste heb je meer dan blijk gegeven ja
quote:
Maarja laat ik eens een topic zoeken waar normale stervelingen ook mogen posten.
stel je niet zo aan
pi_31628476
Tijd om toch maar eens wat aanklachten in te gaan dienen tegen de Amerikanen. Dan maar een inval in Den Haag maar dit kan ondertussen echt niet meer.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:37:39 #62
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_31628487
wat is verschil tussen crematie en dit?
  Moderator zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:47:21 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31628699
toestemming van de nabestaanden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')