abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:06:39 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31766255
Neem de historie van de kruistochten maar eens door. En met name de rol die Karel de grote daar in speelt of moet ik je alles voorkouwen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31766316
Als je me uit zou kunnen leggen welke rol Karel de Grote bij de kruistochten heeft gespeeld, zou ik je onnoemelijk dankbaar zijn.
pi_31766781
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Als je me uit zou kunnen leggen welke rol Karel de Grote bij de kruistochten heeft gespeeld, zou ik je onnoemelijk dankbaar zijn.
En vervolgens ga jij met de eer strjken
pi_31766852
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:25 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En vervolgens ga jij met de eer strjken
''Verdeel en heers'', zeiden de goede heidenen.
pi_31769584
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:06 schreef Megumi het volgende:
Neem de historie van de kruistochten maar eens door. En met name de rol die Karel de grote daar in speelt of moet ik je alles voorkouwen.
Kauw maar eens voor
Want ik ben hier ook buitengewoon geïnteresseerd in.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:33:12 #131
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31774627
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:11 schreef Megumi het volgende:
In dat ligt is het wel jammer dat China niet handelde als Tokugawa Ieyasu toen hij met het christendom in aanraking kwam. In Japan is er nooit een Hong Kong geweest.
Maar wel een Deshima.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:34:33 #132
66444 Lord_Vetinari
pi_31774637
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:06 schreef Megumi het volgende:
Sorry? Karel de Grote overleed in 812. De eerste Kruistocht is uit 1095. Hij was de 'geestelijk leider', met nadruk op geest?
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:21:12 #133
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31778449
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:35 schreef Akkersloot het volgende:

Al zouden mijn posts haat tegen moslims tot doel hebben (wat niet het geval is, ik ben gewoon tegen de doctrine islam, waarvan moslims het gehersenspoelde slachtoffer zijn) dan nog is dat niet het zelfde als het haatzaaien tegen joden van voor en tijdens de oorlog. Joden werden immers gehaat als volk.

Waarom denk je dat Wallage naar aanleiding van zijn "amice" brief (Aan Jozias van Aartsen over Hirsi Ali) de vergelijking met de jodenvervolging heeft terug genomen ?

Hoe staat het trouwens met het unbannen van mij op pol/nws. Ik mag Donner met zijn wet op de smalende godslastering toch gewoon een nazi noemen ?
Oké, 't is nu wel genoeg geweest. Jij gaat nu weer ontopic. Ja? Ja, idd.
En bans worden hier niet besproken. Daarvoor mail je maar naar forum@fok.nl.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:38:56 #134
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_31778978
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:39:03 #135
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_31788588
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:12 schreef Megumi het volgende:
Bush denkt dat hij door god tot een groot heerser is benoemd.
Een opmerking die totaal niet relevant is in dit topic.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:41:15 #136
60090 Akkersloot
pi_31788662
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:50 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, dat komt hard aan. Het is natuurlijk een blijk van intelligentie om over de VS (Bush, AS) te beginnen in een discussie over de tijd voor Columbus.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:45:40 #137
60090 Akkersloot
pi_31788787
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:21 schreef Natalie het volgende:
Ik gaf een antwoord op een vraag van Dagonet, juffertje.

Blijkbaar is iemand gestoord noemen in een topic over wie die door Allah geholpen heerser in de koran is niet off-topic
  zondag 30 oktober 2005 @ 06:15:10 #138
95608 Speth
Rorschach
pi_31801443
Alexander is ook een homonaam.
  zondag 30 oktober 2005 @ 06:47:22 #139
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31801466
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 06:15 schreef Speth het volgende:
Alexander is ook een homonaam.
De verkorte versie, Alex, is ook prima te gebruiken als naam voor een vrouw.
  zondag 30 oktober 2005 @ 07:08:24 #140
93744 Finder_elf_towns
pi_31801488
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bush denkt dat hij door god tot een groot heerser is benoemd.
Nee, Bush is door God tot een groot heerser is benoemd.
  zondag 30 oktober 2005 @ 07:14:58 #141
93744 Finder_elf_towns
pi_31801498
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is dus ook niet zo. De islam kent geen heiligen het zijn geen christenen.
De islam is niet heilig en kan daarom nooit heiligen benoemen.
quote:
Mensen met een zekere inzicht en weishied iets wat Alexander zeker had.
Welke "weishied" bezat Alexander de Grote dan? Behalve dan dat hij een strateeg was?
quote:
Met hem vergeleken ben jij een onbeduidend stofje in de tijd van de menselijke geschiedenis.
Je kent de mens achter Akkersloot niet eens, hoe kun je dan zeggen dat hij een "stofje in de tijd van de menselijke geschiedenis" is? Iedereen kan Akkersloot zijn, zelfs de huidige paus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Finder_elf_towns op 30-10-2005 07:30:53 ]
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:17:19 #142
60090 Akkersloot
pi_31801700
De kans bestaat natuurlijk ook dat de "profeet" Mohammed zelfs niet wist dat met de Hoornenman (personage in vele sagen van rond die tijd) Alexander de Grote (Iskander) bedoeld werd.

Perzie is nu een islamitisch land. Een land waar Alexander echt niet populair is. Maar ze vereren hem wel als je koranvers 18:86 opzeggen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:28:22 #143
66444 Lord_Vetinari
pi_31801755
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:17 schreef Akkersloot het volgende:
De kans bestaat natuurlijk ook dat de "profeet" Mohammed zelfs niet wist dat met de Hoornenman (personage in vele sagen van rond die tijd) Alexander de Grote (Iskander) bedoeld werd.

Perzie is nu een islamitisch land. Een land waar Alexander echt niet populair is. Maar ze vereren hem wel als je koranvers 18:86 opzeggen.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:17 schreef Akkersloot het volgende:
Andere vertalers houden "Zol-Quarain" (de hoornenman) voor de Persische koning Darius de Grote. Maar anderen houden het er op dat Mohammed als handelsreiziger één van de vele sagen heeft mogen horen over de Macedonische veldheer Alexander de Grote. In die sagen werd Alexander immers als de "hoornenman" verheven tot een halfgod. Ook een andere Griekse sage heeft zo de koran gehaald (de honderd strijders die 200 jaar lang sliepen).
Dus misschien bedoelde de Profeet Mohammed wel degelijk Koning Darius. Kun je even uitleggen waarom je in je OP met volle overtuiging beweert dat het Alexander is terwijl je hier er zelf al aan twijfelt of de traditionele Koranschrijver Mohammed wel Alexander heeft bedoeld?
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:34:36 #144
60090 Akkersloot
pi_31801790
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus misschien bedoelde de Profeet Mohammed wel degelijk Koning Darius. Kun je even uitleggen waarom je in je OP met volle overtuiging beweert dat het Alexander is terwijl je hier er zelf al aan twijfelt of de traditionele Koranschrijver Mohammed wel Alexander heeft bedoeld?
Als Temporaal Kwab Epilepsie Patient Mohammed schrijft over de Hoornenman terwijl die sages gebaseerd zijn op Alexander de Grote heeft Temporaal Kwab Epilepsie Patient Mohammed het dus over Alexander de Grote.
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:37:25 #145
66444 Lord_Vetinari
pi_31801806
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Als Temporaal Kwab Epilepsie Patient Mohammed schrijft over de Hoornenman terwijl die sages gebaseerd zijn op Alexander de Grote heeft Temporaal Kwab Epilepsie Patient Mohammed het dus over Alexander de Grote.
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:17 schreef Akkersloot het volgende:
Je hele argumentatie in dit topic is erop gebaseerd dat de Hoornenman in dat vers Alexander IS. Je zegt nu zelf, dat Mohammed dat misschien niet eens wist. Dus nogmaals: Waar haal jij de volle overtuiging vandaan dat Alexander bedoeld wordt?

Probeer deze keer eens antwoord te geven op de vraag in plaats van nogmaals je hetze te spuien. Je vorige antwoord sloeg namelijk weer nergens op.

en oh ja:
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 19:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je mag dit eventjes héél goed onderbouwen, of je neemt het terug en je biedt L_V je verontschuldigingen aan.

De opmerking zoals hij nu staat kan niet.

Even voor de goede orde, ik geloof geen flikker van je bewering trouwens, je kan veel van L_V zeggen maar hem een revisionist noemen is hetzelfde als zeggen dat de maan van Wensleydale gemaakt is en de Atlantische oceaan 100% uit champagne bestaat.
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:41:28 #146
60090 Akkersloot
pi_31801822
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Je hele argumentatie in dit topic is erop gebaseerd dat de Hoornenman in dat vers Alexander IS. Je zegt nu zelf, dat Mohammed dat misschien niet eens wist. Dus nogmaals: Waar haal jij de volle overtuiging vandaan dat Alexander bedoeld wordt?
Het verschillen tussen bedoelt en is. Als in de sagen van de hoornenman alexander de grote wordt bedoeld is de hoornenman in de koran dus gewoon alexander de grote.
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:42:55 #147
66444 Lord_Vetinari
pi_31801831
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:41 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Het verschillen tussen bedoelt en is. Als in de sagen van de hoornenman alexander de grote wordt bedoeld is de hoornenman in de koran dus gewoon alexander de grote.
ALS, ja. Jij beweert met 100% zekerheid dat het zo is, terwijl je zelf je 100% zekerheid onderuit haalt.

Overigens:
quote:

[..]

Je mag dit eventjes héél goed onderbouwen, of je neemt het terug en je biedt L_V je verontschuldigingen aan.

Even voor de goede orde, ik geloof geen flikker van je bewering trouwens, je kan veel van L_V zeggen maar hem een revisionist noemen is hetzelfde als zeggen dat de maan van Wensleydale gemaakt is en de Atlantische oceaan 100% uit champagne bestaat.
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:44:53 #148
60090 Akkersloot
pi_31801848
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Probeer deze keer eens antwoord te geven op de vraag in plaats van nogmaals je hetze te spuien. Je vorige antwoord sloeg namelijk weer nergens op.
Jij vindt dat mijn antwoord nergens op slaat.

Als je beweert dat alleen maar gelovige Joden in de gaskamers verdwenen verdraai je dus de holocaust. Hoe simpel wil je het antwoord hebben. Zie verder in de wfl feedback.

Godslasteraar heeft bijvoorbeeld geschreven van hoe het kan dat zijn Joodse opa atheistisch was en toch onder moest duiken.

Veel succes in de wfl feedback dus.
  zondag 30 oktober 2005 @ 08:49:07 #149
66444 Lord_Vetinari
pi_31801869
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:44 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jij vindt dat mijn antwoord nergens op slaat.

Als je beweert dat alleen maar gelovige Joden in de gaskamers verdwenen verdraai je dus de holocaust. Hoe simpel wil je het antwoord hebben. Zie verder in de wfl feedback.
Prima. Geef je dan even aan waar ik het woord 'gelovige' gebruik in combinatie met 'Joden die vergast werden'?

En kun je dan ook even aangeven, hoe het verdraaien van de Holocaust het ontkennen ervan is? Elke historicus die zich met de Holocaust bezighoudt komt af en toe met nieuwe gegevens. Die verdraaien en ontkennen dus allemaal de Holocaust?
quote:
Godslasteraar heeft bijvoorbeeld geschreven van hoe het kan dat zijn Joodse opa atheistisch was en toch onder moest duiken.
Dat zijn opa voor de Duitsers Jood bleef, gebaseerd op zijn afkomst van een Semitisch volk doet niets af aan het feit, dat voor het Joodse geloof, iemand die bekeerd is of het geloof afzweert geen Jood meer is.

Dus:
quote:

[..]

zondag 30 oktober 2005 @ 09:34:27 #150
66444 Lord_Vetinari
pi_31802228
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 08:44 schreef Akkersloot het volgende:

[..]
En dat was dus helemaal het punt bovendien niet:
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:39 schreef Akkersloot het volgende:

Je hebt het veel vuldig schrijven door mij van "profeet" Mohammed in verband gebracht met de holocaust. Je bent daarmee niet alleen geschift, maar ook nog eens gevaarlijk geschift (Holocaust verdraaiing = holocaust ontkenning )
Volgens jou verdraai en ontken ik dus de Holocaust omdat ik inga tegen je respectloze geschrijf van "profeet". Dus

quote]Op woensdag 26 oktober 2005 19:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')