Spionagesatellieten worden zo goed als altijd over Antarctica gestuurd (oftewel ze hangen in een polaire baan) dit is namelijk de enige manier om de hele wereld te kunnen fotograferen met een satelliet...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:05 schreef UncleScorp het volgende:
De opname kan het werk zijn van één van drie "vermiste" Amerikaanse spionagesatellieten waarvan ruimtevaartdeskundigen vermoeden dat zij in geheime banen over Antarctica zijn gestuurd om detectie te voorkomen, zegt het AMP.
Allerlaatste Titan draagraket lanceerde spionagesatellietquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:16 schreef vanOekelen het volgende:
Spionagesatellieten worden zo goed als altijd over antarctica gestuurd (oftwel ze hangen in een polaire baan) dit is namelijk de enige manier om de hele wereld te kunnen fotograferen met een satelliet...
Moest ik ook direct aan denken ... ook al heb ik de film niet gezien ...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:21 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
Wicked!!
wellicht zo'n structure als in Alien vs. Predator![]()
quote:Drake's unofficial orders were to take a team of NASA scientists deep into the interior of East Antarctica, charted by air but never on foot. They were to follow a course tracking, of all things, the meridian of Orion's Belt. Upon reaching the epicenter of recent quakes and building the base, the NASA team immediately began taking seismic and echo surveys. Then came the drilling. So the "research" had something to do with the subglacial topography of the ancient landmass two miles beneath the ice.
Mja, da's lekker kort door de bocht he, stellen dat er maar 2 mogelijkheden zijnquote:"Als het iets is dat het Amerikaanse leger er heeft gebouwd, dan is dat een schending van het internationaal Antarctica-verdrag",
....
"Indien niet, dan is het iets dat op zijn minst 12.000 jaar oud is."
toen christus geboren werd dachten ze ook dat de aarde plat wasquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:39 schreef Allantois het volgende:
Onder het ijs van antartica zit toch gewoon grond en aardkorst en zo?
of heb ik mijn polen even niet op de juiste plaats?
Hoe dik is de ijslaag daar eigenlijk?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:45 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
toen christus geboren werd dachten ze ook dat de aarde plat was
Lijkt me erg lastig, de enige baan die stabiel is en over Antarctica gaat is een polaire baan. En deze gaat dus niet alleen over de zuidpool, maar ook over de noordpool en dus over alle tussenliggende delen van de Aarde.quote:De opname kan het werk zijn van één van drie "vermiste" Amerikaanse spionagesatellieten waarvan ruimtevaartdeskundigen vermoeden dat zij in geheime banen over Antarctica zijn gestuurd om detectie te voorkomen, zegt het AMP.
national security? wat is daar national aan? volgens mij behoort dat bij international...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:59 schreef UncleScorp het volgende:
"Anomaly" Discovered Beneath Ice in Antarctica
http://www.lantis.tv/amp/releases/anomaly.html
The Bush Administration, meanwhile, has refused to comment on the latest revelations and said it would not release any recent satellite overheads of Antarctica, citing "national security" concerns.
Dat klinkt bekend
Het wordt steeds interessanterquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:06 schreef UncleScorp het volgende:
Ook een boek terzake : Raising Atlantis
http://www.lantis.tv/
The U.S. military has found ancient ruins beneath Antarctica -- and activated the ultimate weapon. Now Dr. Conrad Yeats, an iconoclastic archeologist, and Serena Serghetti, a beautiful Vatican linguist, must unlock the origins of human civilization before a global cataclysm ends it.
Dat heb ik ooit gelezen in een topic hier op fok idd, maar het zou me ook niets verbazen als de Amerikanen daar met iets bezig zijnquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:25 schreef Cherryman het volgende:
Er is ook een gerucht dat de Nazi's er een bewoonde basis hebben gebouwd.
Klinkt als een Dan Brown imitatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:06 schreef UncleScorp het volgende:
Ook een boek terzake : Raising Atlantis
http://www.lantis.tv/
bron: http://www.70south.com/news/989352796/index_htmlquote:Lake Vostok is located almost in the center of the Antarctic. It is almost as big as Lake Ontario. Mysterious is absolutely the right word to describe this huge body of water. Last summer in the Antarctic SOAR (Support Office for Aerogeophysical Research flew 36, 4 hour missions over Lake Vostok. Every second instruments in the Twin Otter airplane measured gravitational attractions, radar readings, and 10 different measures on a magnetometer. They may have found more mysteries than they solved. [ed: details of the original story are on the Antarctic Sun.]
Probably the biggest mystery is evidence of a huge magnetic anomoly. Encompassing the Southwest corner of the lake, 65 X 46 miles there are indications that the geological structure changes beneath the lake. One quick theory is that this indicates a thinner crust in the surface of the continent. Another mystery is that ice core samples have proved that micro-organisms live 11,886 feet deep under the ice. That is over 2 miles down! If the ice core is drilled another 400 feet or so it will enter an pristine atmosphere sealed off for millions of years. Air samples can tell scientists a lot about our planets past. BTW, back to the ice core. Each year as the snow falls and melts and refreezes it forms a geological diary that scientist decode and read to tell them what was happening in the worlds atmosphere going backward in time at least 400,000 years. Back to Lake Vostok. Beneath the trapped atmosphere lies equally pristine water. Is there life there? If there is it makes one lake up and out to Europa the ice covered moon orbiting Jupiter. Don't bet against life. I think you will lose. Beneath the water is the bed of the lake. How was this huge lake formed? Sediment from the lake bed can provide the answers. And the deepest mystery (pun intended). Just what did cause that HUGE MAGNETIC ANOMALY.
In 1938, Nazi Germany sent an expedition to Antarctica with a mission to investigate sites for a possible base and to make formal claims in the name of the Third Reich. To prepare them for their mission, they invited the great polar explorer Richard E. Byrd to lecture them on what to expect. The following year, a month after hostilities had commenced in Europe, the Germans returned to Neuschwabenland to finish what had been started, with many suggesting that a base was being constructed.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:32 schreef steve2003 het volgende:
ik heb idd eens een artikel in de KIJK gelezen over de Nazi's die daar schijnbaar een basis hebben....
Klein applausje voor deze meneer ...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Daar zit olie! Liter! Pompen als een gek man! Fuck de pinguins!!!
als zon draad je niet intereseerd...zout dan toch gewoon op !quote:Kijk anders naar X-files the movie.... dan weet je wat er onder het ijs zit...
Goh, we zijn even gestopt met de 911 conspiracy's maar we schakelen moeiteloos over op de antarctica conspiracy....
hmmm zet je dan toch te denken over de aardbeving in pakistan.. (Bin Laden zit daar toch waarschijnlijk ergens)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:20 schreef Mirage het volgende:
Ik heb geen idee meer wanner en in wat voor context ik het gelezen heb, maar er staat mij iets bij dat de amerikanen daar bezig zijn met het één of ander.
Ontploffingen veroorzaken met als gevolg dat er ergens anders een (kleine?) aardbeving ontstaat.
Of dat ook het doel was weet ik niet.
Het is natuurlijk best waarschijnlijk dat dat te maken had met oliewinnig zoals hierboven iemand zei.
* Mirage moet even in haar geheugen graven![]()
Daarom net is het een anomaliequote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:34 schreef longinus het volgende:
Onder 3.2 Km ijs, daar is weinig van over. En het ijs stroomt op antartika dus alles is vermorzeld onder het gewicht.
is dat zo? nooit geweten man.... naja .... dan houd het op hequote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:34 schreef longinus het volgende:
Onder 3.2 Km ijs, daar is weinig van over. En het ijs stroomt op antartika dus alles is vermorzeld onder het gewicht.
Wat is dit voor redenatie?quote:"Indien niet, dan is het iets dat op zijn minst 12.000 jaar oud is. Het zou dan de oudste door mensen gebouwde structuur zijn op de planeet".
hehe jah idd.... ik het zou ook idd atlantis kunnen zijn.... wanneer gaan mensen hier onderzoek naar doen?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:06 schreef UncleScorp het volgende:
Ik ben een die-hard-TRU'ther
ow ja en in WFL beginnen over Atlantis en nazi's![]()
Drank u! Drank u!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Klein applausje voor deze meneer ...
simpel is idd het beste woord om jezelf te omschrijven ...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:25 schreef Kiteless het volgende:
Ik ben zo blij met mijn simpele leven waarin dat allemaal geen rol speelt...
"geselecteerde reacties verwijderen"quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:34 schreef Mirage het volgende:
graag de onzin/slowchat reacties tot een minimum beperken.
wacht maar tot ook maar één van de dingen die hij onmogelijk waande tóch mogelijk blijkt te zijn. En hij zal er nog wel een heleboel in zijn hoofd hebben zitten waar hij nu niet op kon komen, ik geef het 5 jaarquote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
simpel is idd het beste woord om jezelf te omschrijven ...
jaja sure ... wss heeft hij het nu ff te druk met zijn voedsel te morphen ...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:45 schreef FReNsJ het volgende:
wacht maar tot ook maar één van de dingen die hij onmogelijk waande tóch mogelijk blijkt te zijn. En hij zal er nog wel een heleboel in zijn hoofd hebben zitten waar hij nu niet op kon komen, ik geef het 5 jaar
Pfff, jij gelooft niet dat ik kan voedselmorphen ?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
jaja sure ... wss heeft hij het nu ff te druk met zijn voedsel te morphen ...![]()
pikkendief!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:13 schreef Kiteless het volgende:
[..]
*knip*
edit: sry mirage, maar m'n vinger jeukte![]()
Genesis, prachtig boek.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:23 schreef stinkie het volgende:
Ah, hier is al een fictie boek over geschreven.... zal vanavond ff de titel opzoeken. Weten we gelijk het antwoord
Andere naties zouden dat toch moeten merken, de VS is niet het enige geavanceerde land met satelliet e.d.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:20 schreef Mirage het volgende:
Ik heb geen idee meer wanner en in wat voor context ik het gelezen heb, maar er staat mij iets bij dat de amerikanen daar bezig zijn met het één of ander.
Ontploffingen veroorzaken met als gevolg dat er ergens anders een (kleine?) aardbeving ontstaat.
Of dat ook het doel was weet ik niet.
Andere naties schenen hiervan op de hoogte te zijn, iig Nederland wel.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:37 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Andere naties zouden dat toch moeten merken, de VS is niet het enige geavanceerde land met satelliet e.d.
Zou je denken tenminste...
Mmm, dus een zwaartekrachtanomalie naast een vloeibaar meer onder het ijs waar satelliet foto's van zijn, is minder interessant dan niet aanwezige foto's van Atlantis?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:25 schreef FReNsJ het volgende:
maar ze zeggen toch niets over opgravingen die bezig zijn in het artikel? enkel over sattelietfotos. Dit heeft er in feite (buiten misschien atlantis, eventueel dan) niets mee te maken voor zover ik kan zien?
De Piri Reis kaart laat helemaal niet de contouren van Antarctica zien, er zijn slechts een aantal mensen die denken dat Antarctica erop getekend zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:39 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik denk dat er best eens sporen van iets heel ouds kunnen liggen. De kaarten van Piri Reis (uit 1500 ofzo?)waarop de exacte kustlijnen van Antartica op worden aangegeven zouden dat ook suggereren.
Dan mag jij mij dat onderzoek eens laten zien, aangezien er naar mijn mening geen kanteling, afgezien van de precessie, heeft plaatsgevonden tijdens de periode van leven op aarde.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:12 schreef coz het volgende:
de aarde is ooit eens een flink stuk gekanteld, dont ask me when or why, zo blijkt uit bodemonderzoek
ik zei dus dat er volgens het artikel nog geen foto vrijgegeven was van het "ding" dat daar zou liggen onder het ijs. Er word trouwens niet echt gesproken over atlantis.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:05 schreef Moravec het volgende:
[..]
Mmm, dus een zwaartekrachtanomalie naast een vloeibaar meer onder het ijs waar satelliet foto's van zijn, is minder interessant dan niet aanwezige foto's van Atlantis?
Simpel, omdat het volgens berekening 12.000 jaar geleden is dat antartica niet on der kilometers ijs lag (het land zelf was bewandelbaar)quote:
Hoe kan er 12.000 jaar geleden geen ijs hebben gelegen als de onderste ijslagen 400.000 jaar oud zijn?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:43 schreef BasOne het volgende:
[..]
Simpel, omdat het volgens berekening 12.000 jaar geleden is dat antartica niet on der kilometers ijs lag (het land zelf was bewandelbaar)
Wel interasant, moet ik me eens in gaan verdiepen (als me vriendin me met rust laat)
kan me vergissen hoorquote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan mag jij mij dat onderzoek eens laten zien, aangezien er naar mijn mening geen kanteling, afgezien van de precessie, heeft plaatsgevonden tijdens de periode van leven op aarde.
Deze redeneringen zie je vaak in dit soort berichten. Erg handig, je kunt daarmee gelijk de betrouwbaarheid goed inschatten.quote:
der was toch laatst weer een ander die "authentiek" zou zijn ?.quote:De Piri Reis kaart laat helemaal niet de contouren van Antarctica zien, er zijn slechts een aantal mensen die denken dat Antarctica erop getekend zijn.
Probleem is dat de Piri Reis kaart zo boordevol "mysteriën" zit, dat een eenduidige interpretatie niet mogelijk is. Over het vermeende Antarctica staat op de kaart zelf dat de Portugezen, toen ze eenmaal op Antarctica aankwamen, een zeer heet klimaat aantroffen met ruines en grote slangen plus andere wezens.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 02:44 schreef merlin693 het volgende:
[..]
der was toch laatst weer een ander die "authentiek" zou zijn ?.
P.S. er is een hoofdstuk van het boek geplaatst . eruug leuk om te lezen !
Als de Portugezen dit meldden, dan kan het niet Antarctica zijn, aangezien Antarctica al bevroren was voordat Portugal ontstond.quote:This country is a waste. Everything is in ruin and it is said that large snakes are found here. For this reason the Portuguese infidels did not land on these shores and these are also said to be very hot.
And in this country it seems that there are white-haired monsters in this shape, and also six-horned oxen. The Portuguese infidels have written it in their maps. . . .
Mja, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor ufo's, bigfoot, loch-ness, cold-fusion, en uhhh... eigenlijk bijne elk onderwerp wat hier in [tru] behandeld wordt hequote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:58 schreef popolon het volgende:
Dit is de zoveelste keer dat er 'iets' met Antartica opduikt, 't wordt nou wel eens tijd voor echt wat nieuws i.p.v. altijd die geruchten.
Ik meen me te herinneren dat er ooit zeker wel dinosauriers op gelopen hebben, dat het echt een tropisch klimaat én land had dus.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:27 schreef The_stranger het volgende:
Maar goed, het staat wel vast dat Antarctica ooit in de historie van de aarde niet onder het ijs lag. Waarschijnlijk wel onder een diepe laag water en dit was honderdduizenden jaren geleden.
Oordeel zelfquote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:14 schreef The_stranger het volgende:
De Piri Reis kaart laat helemaal niet de contouren van Antarctica zien, er zijn slechts een aantal mensen die denken dat Antarctica erop getekend zijn.
Verschillende punten op de map kunnen goed worden verklaard door de kaart van Zuid-Amerika er naast te leggen, maar andere zijn weer onduidelijk:quote:The map is a portolan chart, a common form at this time. Instead of latitude and longitude grids, compass roses were placed at key points with azimuths radiating from them.
http://www.uwgb.edu/dutchs/PSEUDOSC/PiriRies.HTMquote:Thereafter, the Piri Reis Map drifts into the Twilight Zone. It shows South America swinging far to the east. Given that the map so far has done fairly well in latitude, we can be sure the coastline is not Antarctica. Also, if the map draws on ancient knowledge to show things no 16th century explorer would have known, why is the coastline continuous? So why isn't there open water between South America and "Antarctica?" You can't seize on an accidental resemblance to a couple of bumps on the coast of Antarctica and blithely ignore the failure to show the Drake Passage!
Most damning of all to the Antarctica interpretation is that the marginal notes refer to the coast in this region being discovered by Portuguese ships blown off course. One note refers to the land being "very hot," which probably rules out Antarctica. The Piri Reis Map itself explicitly says the information in this area came from European sources. Atlanteans and extraterrestrials need not apply. We have isolated sightings of coast made by ships far off course and unsure of their location. Small wonder the map is wildly inaccurate.
http://www.talkorigins.org/faqs/mom/oronteus.htmlquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:15 schreef FReNsJ het volgende:
[afbeelding]
en deze kaart uit 1531 dan? hier is het wel heel duidelijk dat het over antarctica gaat aangezien je ook duidelijk zuid amerika en afrika en... (heel de wereld) kan herkennen
[afbeelding]
een vergelijking van de oude kaart met een hedendaagse (geprojecteerd naar nu gebruikte methodes wel)
Dat zou mooi overeenkomen met de poolnacht en dag, echter meteen daarna staat:quote:"It is related by the Portuguese that on this spot, night and day are, at their shortest period, of two hours duration, and at longest phase, of twenty-two hours."
, wat weer niet overeenkomt met de zuidpool.quote:"But the day is very warm and in the night there is much dew."
Ik heb zitten praten met een Nederlandse pief ( niet hoog ofzo) die me dit doorstuurde:quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Zat hierover te praten via Skype met iemand in de VS (geen hoge pief ofzo hoor) die me dit doorstuurde:
[[url=http://img486.imageshack.us/img486/1028/antarcticafacility0us.th.jpg]afbeelding][/URL]
Schijnt een "underground facility for mining unknown substances that grow in extreme colds for millions of years" te zijn..
WHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHA'quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:23 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik heb zitten praten met een Nederlandse pief ( niet hoog ofzo) die me dit doorstuurde:
[afbeelding]
Schijnt een "secret military project which uses the suns energy to convert ice into dihydrogen monoxide which in part can be used in highlysecret warfare" te zijn...
Niet lachen, het is dodelijk serieus... Als je grote hoeveelheden dihyrogen monoxide (DHMO) verwarmt boven 26,5'C, heb je grote kans dat er een orkaan ontstaat..quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
WHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHA'
ROTFLMAOPIP
Jajaquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 11:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Niet lachen, het is dodelijk serieus... Als je grote hoeveelheden dihyrogen monoxide (DHMO) verwarmt boven 26,5'C, heb je grote kans dat er een orkaan ontstaat..
Ik zie verbanden tussen Wilma/Katrina en de NWO.. Zeker als je weet dat DHMO ook nog eens bijdraagt aan het broeikaseffect, wat ook weer gebruikt kan worden voor klimaatbehersing/verandering.
Voor de rest vind je het DMHO overal terug in ons dagelijks leven, ons lichaam zit er vol mee. Ook in ons voedsel worden grote hoeveelheden getraceerd, je krijgt het dus elke dag binnen...
Tuurlijk joh. die zijn nu dan rond de 100 jaar oud. Als dat zou zijn, dan had wijlen Simon Wiesenthal allang een poolexpeditiie gedaan om die gasten op te pakken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:32 schreef steve2003 het volgende:
ik heb idd eens een artikel in de KIJK gelezen over de Nazi's die daar schijnbaar een basis hebben....
Nou.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:28 schreef Knarf het volgende:
Maar pas op, je leven zal niet meer hetzelfde zijn, nadat je dit allemaal gelezen hebt.
als je een jongentje en een meisje hebt die heel veel van elkaar houden.... dan kunnen ze kindjes krijgenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:28 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. die zijn nu dan rond de 100 jaar oud.
Daar hoeven ze niet voor van elkaar te houden hoor.quote:als je een jongentje en een meisje hebt die heel veel van elkaar houden.... dan kunnen ze kindjes krijgen
Wow, ze hebben een tijdmachine uitgevonden !!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:28 schreef Knarf het volgende:
JaJa, spot er maar mee, weet je niet hoe ernstig dit wel niet is.
Voor meer info:
http://www.dhmo.org/
Maar pas op, je leven zal niet meer hetzelfde zijn, nadat je dit allemaal gelezen hebt.
volgens mij is het onzinquote:@lantis Interactive, Inc. Company Profile
@lantis Interactive, Inc. is a leading creator, producer and distributor of entertainment content and owns the @lantisTV network. The company's principal business activities are conducted through four operating groups: Internet, Publishing, Motion Pictures and Television. Headquartered in Beverly Hills, California, the company's web site is www.lantis.tv.
As the world's exclusive link to the secret U.S. dig in Antarctica and "earth's coolest entertainment," @lantisTV is one of the most creative combinations of fantasy and reality in entertainment today.
Every week tens of thousands of Internet subscribers anxiously await news updates on a fictional archeological dig in Antarctica. World-class archeologists are even submitting their resumes to @lantisTV in hopes of joining the expedition. And educators who “get it” are using @lantisTV as a valuable learning tool to capture the attention of jaded students.
The social mission @lantisTV is to produce works of imagination and impact that shape the world's vision of reality. Via books, movies, TV, the Web and other media, @lantisTV aims to entertain, enlighten and empower audiences the world over.
Zou je me eens kunnen laten weten in welk nummer dat was ? of kan je eventueel een stuk inscannen voor me ?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:32 schreef steve2003 het volgende:
Op zichzelf is deze conclusie net zo interessant als de opmerking 'ik hou van pindakaas'.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:11 schreef No-P het volgende:
volgens mij is het onzin
Zoek es op Google naar 'Neuschwabenland'.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:25 schreef Dannytjeuh het volgende:
Zou je me eens kunnen laten weten in welk nummer dat was ? of kan je eventueel een stuk inscannen voor me ?
Was dat niet op spitsbergen? (Bear Island )quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:29 schreef merlin693 het volgende:
niet erg ontopic maar mischien weet iemand de titel van die film waar ze op Antartica een duitse U boot basis vonden met een goudschat erin ?
zucht.....quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:27 schreef Killaht het volgende:
Ze hebben binladen gevonden!
Klopt ja van de Kijk. De feiten zijn nogal dubieus, maar toch iets om te onderzoeken.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:25 schreef Dannytjeuh het volgende:
[..]
Zou je me eens kunnen laten weten in welk nummer dat was ? of kan je eventueel een stuk inscannen voor me ?
En hoe lang geleden mag dat dan zijn geweest?quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:34 schreef RickySway het volgende:
Aangezien Antartica een continent is dat lang geleden niet met ijs bedekt was, kan ik mij enorm goed voorstellen dat hier iets gaande is. Ik herinner mij een President Eisenhower die een bezoek bracht aan Antartica.
Maar speculatie leidt tot verblinding.
Ik hoop dat ik de uiteindelijke ontknoping mag meemaken
Ow ik dacht dat jij het warm water had uitgevonden ...quote:Op donderdag 10 november 2005 11:06 schreef tuut84 het volgende:
water ??
nee dat was ik nie. dat was meneer warmquote:Op donderdag 10 november 2005 12:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow ik dacht dat jij het warm water had uitgevonden ...
Damn
Antartica is een continent dat na de poolverschuiving, ca. 24,000 jaar geleden, is geworden zoals het nu is. Dit is een cyclus die veroorzaakt wordt door 't feit dat onze planeet deel uit maakt van een binair zonnestelsel, niet singulair. De 2e zon zou het magnetische veld en de zwaartekracht beïnvloeden tijdens deze passage. De bijbelverhalen rondom de zondvloed en vele mythes (bv. atlantis) vinden hun basis in deze gebeurtenis.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En hoe lang geleden mag dat dan zijn geweest?
Alle bewijzen wijzen nu naar een paar honderdduizend jaar...
Dus...
Nemesisquote:door 't feit dat onze planeet deel uit maakt van een binair zonnestelsel, niet singulair.
Laat ik dan de volgende vraag stellen.. Jij stelt dat de laatste keer dat het magnetisch veld omdraaide, zo'n 24.000 jaar gelden was.. Terwijl, volgens mij, de heersende opvatting is dat dit 780.000 jaar gelden gebeurde, de zogenaamde "Brunhes-Matuyama Reversal".quote:Op donderdag 10 november 2005 14:16 schreef RickySway het volgende:
[..]
Antartica is een continent dat na de poolverschuiving, ca. 24,000 jaar geleden, is geworden zoals het nu is. Dit is een cyclus die veroorzaakt wordt door 't feit dat onze planeet deel uit maakt van een binair zonnestelsel, niet singulair. De 2e zon zou het magnetische veld en de zwaartekracht beïnvloeden tijdens deze passage. De bijbelverhalen rondom de zondvloed en vele mythes (bv. atlantis) vinden hun basis in deze gebeurtenis.
Plato omschreef de cyclus als 'The great Year' wat tevens de naam is van een goede documentaire hierover. In Oktober 2005 is er een nieuw boek over uitgekomen adhv. nieuwgevonden bewijzen achter dit alles.
Het artikel rondom de 2e zon is te vinden op http://www.spacedaily.com/news/extrasolar-05zt.html
Jij zegt 'Alle bewijzen wijzen nu naar een paar 100.000 jaar.' Ik weet niet welke bewijzen je daarmee bedoeld, maar als je bedoeld dat er al meer dan 100.000 jaar lang ijs is op antartica, dan hoor je mij dat niet tegenspreken, aangezien ik geen bewijs voor of tegen deze claim heb.
Maar vergeet niet dat in al die tijd er OOK op antartica een groeiende flora en fauna is, evenals een leuk meer met vloeibaar en onbevroren water.
Het feit dat we op discovery channel alleen maar een kille ijswereld zien met lieve penguins en half bevroren wetenschappers betekent niet dat dit alles is wat daar gebeurd. Ik vind het jammer dat veel posters in dit forum denken dat dit wel het geval is. Als je niet zelf nadenkt en zoekt naar antwoorden, is de waarheid niets anders dan wat een ander je verteld heeft.
(Niet persoonlijk naar jou gericht 'the_stranger')
http://spvdijk.dnsalias.com/astronomie/pbAndereObjecten.htmlquote:Nemesis, de dubbelster van de zon
De meeste sterren in ons melkwegstelsel zijn dubeelsterren of zelf stelsels van meer dan twee sterren. Het is op zich dus niet zo vreemd om zich af te vragen of de zon ook een begeleider heeft. Deze is al veroznnen heeft een naam: Nemesis. De baan is al bekend verondersteld deze varieert van 20.000 AE tot 90.000 AE. Afstanden in ons zonnestelsel worden gewoonlijk geschreven in astronomsiceh eenheden.Een astronomische eenheid is de (gemiddelde) afstand van de aarde tot de zon. De straal van de aardbaan. Ook historisch is dit te verklaren. Immers de onderlinge verhoudingen in de afstanden waren eerder en nauwkeuriger bekend dan de werkelijke afstanden. De ster had een hiermee corresponderende periode van 30 miljoen jaar. Uiteraard was de ster een voorbode voor rampen. Zoals het uitsterven van de dinosauriers 65 miljoen jaar geleden. Bij de weg (zoals de Engelsen zetten). Waarom wordt dat altijd een ramp genoemd. Als dit niet gebeurd was bestonden wij niet. Is het dus niet eigenlijk een zegening geweest. Als de ster er zou zijn, zou de invloed van de ster merkbaar moeten zijn op de beweging van de zon: de versnelling zou altijd herkend moeten worden. Verder zou je zo’n ster dichtbij moeten kunnen zien, zelfs al is hij heel donker: een bruine dwerg of zo.
quote:Nemesis
by Micha F. Lindemans
In Greek mythology, Nemesis is the goddess of divine justice and vengeance. Her anger is directed toward human transgression of the natural, right order of things and of the arrogance causing it. Nemesis pursues the insolent and the wicked with inflexible vengeance. Her cult probably originated from Smyrna. She is regarded as the daughter of Oceanus or Zeus, but according to Hesiod she is a child of Erebus and Nyx.
She is portrayed as serious looking woman with in her left hand a whip, a rein, a sword, or a pair of scales. In the Hellenistic period she was portrayed with a steering wheel. Also called Rhamnusia, from a temple and statue of her in Rhamnus, a village in the northern part of Attica. The epithet Adrasteia "she whom none can escape", properly of the those of the Phrygian Cybele, was later applied to her.
Die astroide heeft de aarde nooit geraakt, die kwam er rakelings langs. En de meeste dino's waren zo slim om erop te springen en mee te gaan naar een andere planeet. Eens in de 3600 jaar komen ze terug... 2012 is de Terugkomst van de Dino's!!quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:42 schreef Nonneke het volgende:
Ik denk dat (wat er over is van) Atlantis onder het ijs ligt, maja
Of misschien is het de krater van de Astroide die de dino's heeft uitgeroeit
LMAO hahaha..quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Die astroide heeft de aarde nooit geraakt, die kwam er rakelings langs. En de meeste dino's waren zo slim om erop te springen en mee te gaan naar een andere planeet. Eens in de 3600 jaar komen ze terug... 2012 is de Terugkomst van de Dino's!!
quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Die astroide heeft de aarde nooit geraakt, die kwam er rakelings langs. En de meeste dino's waren zo slim om erop te springen en mee te gaan naar een andere planeet. Eens in de 3600 jaar komen ze terug... 2012 is de Terugkomst van de Dino's!!
quote:Russian researchers are preparing to crack the secrets of a lake that has lain buried beneath a two-mile layer of Antarctic ice for 16 million years. They believe its lessons could be crucial in deciphering climate change, developing new medicines and understanding how life might evolve on other worlds.
Dat was dan wel een eind varen vanaf Plato's Griekenland, of Egypte waar deze kennis vandaan kwamquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:42 schreef Nonneke het volgende:
Ik denk dat (wat er over is van) Atlantis onder het ijs ligt, maja
Ach als je bedenkt dat er egyptische sporen in amerika en austalie gevonden zijn lijkt mij een reisje naar antartica ook niet uit te sluiten.quote:Op maandag 14 november 2005 00:36 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Dat was dan wel een eind varen vanaf Plato's Griekenland, of Egypte waar deze kennis vandaan kwam![]()
welke egyptische sporen zijn er gevonden ?quote:Op maandag 14 november 2005 11:01 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Ach als je bedenkt dat er egyptische sporen in amerika en austalie gevonden zijn lijkt mij een reisje naar antartica ook niet uit te sluiten.
Het leukste is natuurlijk wanneer er een basis van een buiteaards ras gevonden wordt![]()
Ja en vanwaar kwam die cocaine denk je ?quote:Op maandag 14 november 2005 12:22 schreef het_fokschaap het volgende:
ik wist alleen iets over cocaïne in mummies eigenlijk...
dat weet ik niet. het ligt voor de hand om te zeggen colombiaquote:Op maandag 14 november 2005 12:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja en vanwaar kwam die cocaine denk je ?
quote:Op maandag 14 november 2005 12:48 schreef merlin693 het volgende:
dacht ik plaats dit leesvoer ff
http://www.think-aboutit.com/Misc/Grandcanyon.html
komt op mij over als een conspiracy theoryquote:They first stated that over the years they had received many inquiries regarding this particular article and knew exactly what I was referring to. They then stated they knew of no G. E. Kinkaid or Professor S. A. Jordan. They admitted having worked in the Grand Canyon but that nothing like this had been found by them. They then stated that the strange Egyptian names for the peaks in this area were assigned by the original explorers because they liked Egypt and nothing more. They then further suggested that the article may have been an April Fools joke played by the paper. They did not suggest a reason the paper would have waited till April 5th as opposed to printing the article on April the First. They were strangely silent in answering my question of whether it was true that certain parts of the Grand Canyon were off limits to the public "due to dangerous caves". I will leave it to you to speculate why this question was ignored.
Ancient American's editor, Wayne May, assures me the article is true and that he has proof in the form of letters written from this period. He has told me that Ancient American will publish an article about these finds in either issue # 31 or # 32. Be sure to look for it. Ancient American by the way is a great magazine that deals exclusively with discoveries in the Americas that predate Columbus.
I presupposed that readers would be aware of the significance of the Egyptian names found in The Grand Canyon. I forgot that before reading "Lost Cities of North and Central America" by David Hatcher Childress, I didn't even know that this area in question existed, so I will try to fill you all in by quoting from the words of David, himself. Just a quick note here, the folks at Adventures Unlimited have been kind enough to give me free reign to quote anything I want to from this book and for this I would like to express a big thank you.
tjaquote:Tribal Memory of The Flying Saucers
I am an American Indian, some of the sages among my people have talked, and if you care to, I shall permit you to sit down with us and listen.
"Let us say that it is dusk in that strange place which you, the white-man, calls ’Death Valley.’ I have passed tobacco... to the aged chief of the Paiutes who sits across a tiny fire from me and sprinkles corn meal upon the flames...
"The old chief looked like a wrinkled mummy as he sat there puffing upon his pipe. Yet his eyes were not those of the unseeing, but eyes which seemed to look back on long trails of time. His people had held the Inyo, Panamint and Death Valleys for untold centuries before the coming of the white-man. Now we sat in the valley which white-man named for Death, but which the Paiute calls Tomesha -- The Flaming Land. Here before me as I faced eastward, the Funerals (mountains forming Death Valley’s eastern wall) were wrapped in purple-blue blankets about their feet while their faces were painted in scarlet. Behind me, the Panamints rose like a mile-high wall, dark against the sinking sun.
"The old Paiute smoked my tobacco for a long time before he reverently blew the smoke to the four directions. Finally he spoke.
"’You ask me if we heard of the great silver airships in the days before white-man brought his wagon trains into the land?’
"’Yes grandfather, I come seeking knowledge.’ (Among all tribes of my people, grandfather is the term of greatest respect which one man can pay to another.)
"’We, the Paiute Nation, have known of these ships for untold generations. We also believe that we know something of the people who fly them. They are called The Hav-musuvs.’
"’Who are the Hav-musuvs?’
"’They are a people of the Panamints, and they are as ancient as Tomesha itself.’
"He smiled a little at my confusion.
"’You do not understand? Of course not. You are not a Paiute. Then listen closely and I will lead you back along the trail of the dim past.
"’When the world was young, and this valley which is now dry, parched desert, was a lush, hidden harbor of a blue water- sea which stretched from half way up those mountains to the Gulf of California, it is said that the Hav-musuvs came here in huge rowing-ships. They found great caverns in the Panamints, and in them they built one of their cities. At that time California was the island which the Indians of that state told the Spanish it was, and which they marked so on their maps.
"’Living in their hidden city, the Hav-musuvs ruled the sea with their fast rowing-ships, trading with far-away peoples and bringing strange goods to the great quays said still to exist in the caverns.
"’Then as untold centuries rolled past, the climate began to change. The water in the lake went down until there was no longer a way to the sea. First the way was broken only by the southern mountains, over the tops of which goods could be carried. But as time went by, the water continued to shrink, until the day came when only a dry crust was all that remained of the great blue lake. Then the desert came, and the Fire-God began to walk across Tomesha, The Flaming-Land.
"’When the Hav-musuvs could no longer use their great rowing-ships, they began to think of other means to reach the world beyond. I suppose that is how it happened. We know that they began to use flying canoes. At first they were not large, these silvery ships with wings. They moved with a slight whirring sound, and a dipping movement, like an eagle.
"’The passing centuries brought other changes. Tribe after tribe swept across the land, fighting to possess it for awhile and passing like the storm of sand. In their mountain city still in the caverns, the Hav-musuvs dwelt in peace, far removed from the conflict. Sometimes they were seen in the distance, in their flying ships or riding on the snowy-white animals which took them from ledge to ledge up the cliffs. We have never seen these strange animals at any other place. To these people the passing centuries brought only larger and larger ships, moving always more silently.’
"’Have you ever seen a Hav-musuv?’
"’No, but we have many stories of them. There are reasons why one does not become too curious.’
"’Reasons?’
"’Yes. These strange people have weapons. One is a small tube which stuns one with a prickly feeling like a rain of cactus needles. One cannot move for hours, and during this time the mysterious ones vanish up the cliffs. The other weapon is deadly. It is a long, silvery tube. When this is pointed at you, death follows immediately.’
"’But tell me about these people. What do they look like and how do they dress?’
"’They are a beautiful people. Their skin is a golden tint, and a head band holds back their long dark hair. They dress always in a white fine-spun garment which wraps around them and is draped upon one shoulder. Pale sandals are worn upon their feet...’
"His voice trailed away in a puff of smoke. The purple shadows rising up the walls of the Funerals splashed like the waves of the ghost lake. The old man seemed to have fallen into a sort of trance, but I had one more question.
"’Has any Paiute ever spoken to a Hav-musuv, or were the Paiutes here when the great rowing-ships first appeared?’
"For some moments I wondered if he had heard me. Yet as is our custom, I waited patiently for the answer. Again he went through the ritual of the smoke-breathing to the four directions, and then his soft voice continued:
"’Yes. Once in the not-so-distant-past, but yet many generations before the coming of the Spanish, a Paiute chief lost his bride by sudden death. In his great and overwhelming grief, he thought of the Hav-musuvs and their long tube-of-death.
He wished to join her, so he bid farewell to his sorrowing people and set off to find the Hav-musuvs. None appeared until the chief began to climb the almost unscaleable Panamints. Then one of the men in white appeared suddenly before him with the long tube, and motioned him back. The chief made signs that he wished to die, and came on. The man in white made a long singing whistle and other Hav-musuvs appeared. They spoke together in a strange tongue and then regarded the chief thought-fully. Finally they made signs to him making him understand that they would take him with them.
"’Many weeks after his people had mourned him for dead, the Paiute chief came back to his camp. He had been in the giant underground valley of the Hav-musuvs, he said, where white lights which burn night and day and never go out, or need any fuel, lit an ancient city of marble beauty. There he learned the language and the history of the mysterious people, giving them in turn the language and legends of the Paiutes. He said that he would have liked to remain there forever in the peace and beauty of their life, but they bade him return and use his new knowledge for his people.’
"I could not help but ask the inevitable.
"’Do you believe this story of the chief?’
"His eyes studied the wisps of smoke for some minutes before he answered.
"’I do not know. When a man is lost in Tomesha, and the Fire-God is walking across the salt crust, strange dreams like clouds, fog through his mind. No man can breathe the hot breath of the Fire-God and long remain sane. Of course, the Paiutes have thought of this. No people knows the moods of Tomesha better than they.
"’You asked me to tell you the legend of the flying ships. I have told you what the young men of the tribe do not know, for they no longer listen to the stories of the past. Now you ask me if I believe. I answer this. Turn around. Look behind you at that wall of the Panamints. How many giant caverns could open there, being hidden by the lights and shadows of the rocks? How many could open outward or inward and never be seen behind the arrow-like pinnacles before them? How many ships could swoop down like an eagle from the beyond, on summer nights when the fires of the furnace-sands have closed away the valley from the eyes of the white-man? How many Hav-musuvs could live in their eternal peace away from the noise of white-man’s guns in their unscaleable stronghold? This has always been a land of mystery. Nothing can change that. Not even white-man with his flying engines, for should they come too close to the wall of the Panamints a sharp wind like the flying arrow can sheer off a wing. Tomesha hides its secrets well even in winter, but no man can pry into them when the Fire-God draws the hot veil of his breath across the passes.
"’I must still answer your question with my mind in doubt, for we speak of a weird land. White-man does not yet know it as well as the Paiutes, and we have ever held it in awe. It is still the forbidden ’Tomesha--Land-Of-The-Flaming-Earth.’"
Voor zover ik weet, zijn er echter geen stukken gevonden welke niet al 100.000den jaren onder het iujs liggen, afgezien van de kustlijnquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:22 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Sommige stukken van Antartica kunnen inderdaad al honderdduizenden jaren onder ijs liggen. Dat zegt niks over de rest van Antartica natuurlijk.
Een dergelijke poleshift zou veel dingen verklaren. Waaronder de vele verhalen van een immense ramp, een zondvloed, lang geleden. Oud-egyptische verhalen en bijv. de mammoeten die ik eerder aanhaalde.quote:"I frequently receive communications from people who wish to consult me concerning their unpublished ideas. It goes without saying that these ideas are very seldom possessed of scientific validity. The very first communication, however, that I received from Mr. Hapgood electrified me. His idea is original, of great simplicity, and - if it continues to prove itself of great importance to everything that is related to the history of the earth's surface. ... I think that this rather astonishing, even fascinating, idea deserves the serious attention of anyone who concerns himself with the theory of the earth's development."
Dat er poolkantelingen zijn geweest kunnen ze al langere tijd zien (meten) in het gesteente.quote:Op maandag 5 december 2005 00:40 schreef DionysuZ het volgende:
Een theorie van Charles Hapgood, door Albert Einstein ondersteund, stelt dat aan het einde van de vorige ijstijd de aarde een kanteling heeft gekend, de zgn 'poleshift'. Door de continue ijsafzetting op de polen worden deze steeds zwaarder wat de stabiliteit van de aardrotatie beinvloedt. Hapgood heeft veel geologische aanwijzingen gevonden voor een dergelijke poleshift. Deze wordt echter niet door de wetenschappelijke gemeenschap geaccepteerd, alhoewel er nog wel enig debat over gevoerd wordt.
Dit wil uiteraard niet zeggen dat de aarde als geheel gekanteld is.quote:Op maandag 5 december 2005 02:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat er poolkantelingen zijn geweest kunnen ze al langere tijd zien (meten) in het gesteente.
Piri Reis had in 1513 al een wereldkaart waar delen van de kust van antarctica op getekend stonden die men toen helemaal niet kon zien vanwege het ijs. In die tijd werden wereldkaarten gecompileerd uit andere kaarten. De Piri Reis kaart suggereerde ook dat er contact was tussen Afrika, Antarctica en Zuid Amerika.quote:Op maandag 5 december 2005 00:40 schreef DionysuZ het volgende:[..]
Wat ook volgt hieruit is dat het continent Antarctica volgens deze theorie niet op de huidige plek zou hebben gelegen, en dus ook (gedeeltelijk) ijsvrij zou zijn geweest. Qua afmetingen en vorm en ligging komt Antarctica overeen met beschrijvingen van Atlantis. Ook de oude legendes van Mu zou kunnen wijzen op Antarctica.
Stuk naar boven staat al een stuk over de Piri Reis kaart, echter op die kaart staan een heleboel onduidelijkheden en tegenstrijdigheden, waardoor het onwaarschijnlijk is dat het getekende stuk land daadwerkelijk Antarctica is....quote:Op maandag 5 december 2005 15:56 schreef Arjan het volgende:
[..]
Piri Reis had in 1513 al een wereldkaart waar delen van de kust van antarctica op getekend stonden die men toen helemaal niet kon zien vanwege het ijs. In die tijd werden wereldkaarten gecompileerd uit andere kaarten. De Piri Reis kaart suggereerde ook dat er contact was tussen Afrika, Antarctica en Zuid Amerika.
De aarde is niet gekanteld.. maar de polen wisselen elkaars plaats.quote:Op maandag 5 december 2005 08:38 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Dit wil uiteraard niet zeggen dat de aarde als geheel gekanteld is.
Nou, eigenlijk is de polariteit gewisseld, maw, de magnetisering is veranderd, het effect is dat de een kompasnaald wisseld van richting die hij wijst.quote:Op maandag 5 december 2005 16:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De aarde is niet gekanteld.. maar de polen wisselen elkaars plaats.
DUH....quote:Op maandag 5 december 2005 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk is de polariteit gewisseld, maw, de magnetisering is veranderd, het effect is dat de een kompasnaald wisseld van richting die hij wijst.
Het is niet zo dat de ijsmassa noordpool naar het zuiden is gegaan..
KXLR Radio - As reported by the Fairbanks Daily News-Miner on April 2, 2004, a popular morning personality was sent home early on April 1 for suggesting the water supply had DHMO in it.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:28 schreef Knarf het volgende:
JaJa, spot er maar mee, weet je niet hoe ernstig dit wel niet is.
Voor meer info:
http://www.dhmo.org/
dan vind ik de theorie van Charles Hapgood (Poleshift) wat geloofwaardigerquote:Op maandag 16 januari 2006 16:06 schreef RickySway het volgende:
ok dit is een dood topic, maar toch verbaas ik mij hierover:
uit WikiPediA:
Een mogelijke theorie dat Antarctica de plaats is waar het vroegere Atlantis zou moeten hebben gelegen, wordt ondersteund door het gegeven dat op een aantal middeleeuwse wereldkaarten (de ´wereld´ voor zover bekend in die tijd) Antarctica nauwkeurig staat getekend, terwijl men het bestaan ervan nog niet eens wist.
De bekendste hiervan is de kaart van Piri Reis uit 1513. Zeer opmerkelijk op deze kaart is dat Antarctica nauwkeurig is getekend als een eilanden-groep, zoals het werkelijk uitziet onder de gigantische ijskap die de eilanden vandaag de dag (en in de Middeleeuwen) met elkaar verbindt. Hoe kon men dit gegeven toen al weten? Cartografen in die tijd moeten de 'kennis' van Antarctica van nog veel oudere kaarten hebben overgenomen. Kaarten die we vandaag als verloren moeten beschouwen. Er moet in ieder geval een volk zijn geweest dat in een periode lang vóór de Middeleeuwen begonnen al kennis had van de eilanden van Antarctica. Dit moet dan zeer waarschijnlijk in de laatste ijstijd zijn geweest, toen het grootste gedeelte van het noordelijke halfrond onder een dikke ijskap lag en sommige delen van Antarctica juist een zachter klimaat hadden. Het is mogelijk dat er toen een volk leefde dat de zeeën rond Antarctica bevoer of er misschien zelfs woonde. Het jaartal van 9500 voor Christus waar volgens Plato dit volk verdween, ligt ook dicht in de buurt van het einde van de laatste IJstijd, zo´n 10.000 jaar geleden.
Nu las ik laatst ook dat griekenland enkele meters dichter bij Afrika was komen te liggen door een aardbeving.
Als ik die twee verhalen combineer, is het dan niet mogelijk dat de massa van Antartica eerst veel noorderlijker lag dan nu?
Misschien is Atlantis wel gezonken door de zware vloedgolven en aardbevingen, vervolgens afgedreven naar het zuiden om daar vervolgens met veel ijs te bevriezen ofzo?![]()
bericht Griekenland 6 meter dichterbij [ DEEL 11]quote:Op maandag 16 januari 2006 16:06 schreef RickySway het volgende:
uit WikiPediA:
Een mogelijke theorie dat Antarctica de plaats is waar het vroegere Atlantis zou moeten hebben gelegen, wordt ondersteund door het gegeven dat op een aantal middeleeuwse wereldkaarten (de ´wereld´ voor zover bekend in die tijd) Antarctica nauwkeurig staat getekend, terwijl men het bestaan ervan nog niet eens wist.
De bekendste hiervan is de kaart van Piri Reis uit 1513. Zeer opmerkelijk op deze kaart is dat Antarctica nauwkeurig is getekend als een eilanden-groep, zoals het werkelijk uitziet onder de gigantische ijskap die de eilanden vandaag de dag (en in de Middeleeuwen) met elkaar verbindt. Hoe kon men dit gegeven toen al weten? Cartografen in die tijd moeten de 'kennis' van Antarctica van nog veel oudere kaarten hebben overgenomen. Kaarten die we vandaag als verloren moeten beschouwen. Er moet in ieder geval een volk zijn geweest dat in een periode lang vóór de Middeleeuwen begonnen al kennis had van de eilanden van Antarctica. Dit moet dan zeer waarschijnlijk in de laatste ijstijd zijn geweest, toen het grootste gedeelte van het noordelijke halfrond onder een dikke ijskap lag en sommige delen van Antarctica juist een zachter klimaat hadden. Het is mogelijk dat er toen een volk leefde dat de zeeën rond Antarctica bevoer of er misschien zelfs woonde. Het jaartal van 9500 voor Christus waar volgens Plato dit volk verdween, ligt ook dicht in de buurt van het einde van de laatste IJstijd, zo´n 10.000 jaar geleden.
Nu las ik laatst ook dat griekenland enkele meters dichter bij Afrika was komen te liggen door een aardbeving.
Als ik die twee verhalen combineer, is het dan niet mogelijk dat de massa van Antartica eerst veel noorderlijker lag dan nu?
Misschien is Atlantis wel gezonken door de zware vloedgolven en aardbevingen, vervolgens afgedreven naar het zuiden om daar vervolgens met veel ijs te bevriezen ofzo?![]()
Atlantis komt ook voor in de Griekse Mythologie.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:24 schreef onemangang het volgende:
1 man schreef lang geleden een leuk verhaaltje voor zijn kinderen en nog steeds zijn de mensen op zoek naar atlantis. Niemand behalve Plato heeft het ooit over'Atlantis' gehad. Zouden mensen over 3000 jaar ook gaan zoeken naar restanten van hobbits omdat ze dan Lord of the Ring als een authentiek verhaal gaan opvatten?
Op de kaart van Piri Reis, die eerder in dit topic is afgebeeld is Antartica niet als eiland(en) groep aafgebeeld, maar juist een vast continent dat direkt aan zuidamerika vastzit ... opvallend ook direct aan Brazilie (dus eigenlijk 1000 kilometer noordelijk)..quote:Op maandag 16 januari 2006 16:06 schreef RickySway het volgende:
uit WikiPediA:
[...]
De bekendste hiervan is de kaart van Piri Reis uit 1513. Zeer opmerkelijk op deze kaart is dat Antarctica nauwkeurig is getekend als een eilanden-groep, zoals het werkelijk uitziet onder de gigantische ijskap die de eilanden vandaag de dag (en in de Middeleeuwen) met elkaar verbindt.
[...]
doe eens gek typ solon in google inquote:1 man schreef lang geleden een leuk verhaaltje voor zijn kinderen en nog steeds zijn de mensen op zoek naar atlantis. Niemand behalve Plato heeft het ooit over'Atlantis' gehad. Zouden mensen over 3000 jaar ook gaan zoeken naar restanten van hobbits omdat ze dan Lord of the Ring als een authentiek verhaal gaan opvatten?
Maar Plato's geschrift is het oudste. Niet dat ik wil zeggen dat hij het relaas van Solon verzonnen heeft, maar het zou bv zeer hypothetisch theoretisch wel kunnen.quote:Op maandag 16 januari 2006 17:03 schreef merlin693 het volgende:
[..]
doe eens gek typ solon in google in
het is hoogstwaarschijnlijk dat er een brand is uitgebroken, en dan kun je zo weinigquote:Op woensdag 1 februari 2006 23:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar Plato's geschrift is het oudste. Niet dat ik wil zeggen dat hij het relaas van Solon verzonnen heeft, maar het zou bv zeer hypothetisch theoretisch wel kunnen.
Waarom is toch ook die bibliotheek van Alexandrie ooit es vernietigd, eeuwig zonde...
ze hebben op de plek archeologische geschrchriften gevonden !quote:Waarom is toch ook die bibliotheek van Alexandrie ooit es vernietigd, eeuwig zonde...
de werkelijke oorzaak is ook verder te vinden dan anthonius.quote:Waarom is toch ook die bibliotheek van Alexandrie ooit es vernietigd, eeuwig zonde...
waar leidt dit volgens jou naar toe dan? Hail Anubis?quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:07 schreef JohnDope het volgende:
Antarctica is 1 groot mysterie..... Ik had ook ooit eens gelezen dat bepaalde hoge moffen allemaal met duikboten na de 2de wereldoorlog naar Antarctica gingen varen...... heel dubieus allemaal. Want het grote kwaad schijnt ook met Antarctica gerelateerd te zijn....
1 ding is zeker, mooie televisie gaan op de korte termijn zeker krijgen. Sharon sterft een bizarre dood. Hamas is aan de macht gekomen, iran heeft kernwapens, het romeinserijk blijft als een idioot groeien, de chipknip wordt door onze strot geduwd, het digitale leven loopt uit de klauwen etc, etc. Dit kan gewoon geen toeval meer zijn.......![]()
quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:07 schreef JohnDope het volgende:
Antarctica is 1 groot mysterie..... Ik had ook ooit eens gelezen dat bepaalde hoge moffen allemaal met duikboten na de 2de wereldoorlog naar Antarctica gingen varen...... heel dubieus allemaal. Want het grote kwaad schijnt ook met Antarctica gerelateerd te zijn....
De man heeft een herseninfarct gehad.. niet echt heel bizar te noemenquote:1 ding is zeker, mooie televisie gaan op de korte termijn zeker krijgen. Sharon sterft een bizarre dood
en bindt meteen al inquote:. Hamas is aan de macht gekomen,
Net zoals Irak die had?quote:iran heeft kernwapens,
euhquote:het romeinserijk blijft als een idioot groeien,
Euhquote:de chipknip wordt door onze strot geduwd,
[quote]het digitale leven loopt uit de klauwen etc, etc. Dit kan gewoon geen toeval meer zijn.......![]()
Er zijn dus twee grote meren onder Antartica.quote:Frozen Land O' Lakes
By Mason Inman
ScienceNOW Daily News
31 January 2006
A new survey of eastern Antarctica has revealed a surprising find: two lakes buried beneath a 4-kilometer-thick ice sheet that rival the famous Lake Vostok in size. The lakes may hold exotic life, and their position along ancient fault lines could shed light on how a nearby mountain range formed.
Earth scientists have so far spied about 145 subglacial lakes in Antarctica. Sandwiched between the ice above and bedrock below, the lakes stay liquid due to a combination of geothermal heat and the crushing pressure of the ice sheet. Lake Vostok, by far the largest of these lakes, is well-mapped, and a Russian team is now drilling through its ice cap in hopes of finding life inside (Science, 28 October 2005, p. 611). But scientists know little about most of the region's lakes, spotted only from sparse radar surveys.
A team led by geologist Robin Bell and glaciologist Michael Studinger, both at Columbia University's Lamont-Doherty Earth Observatory in Palisades, New York, revisited two hidden bodies of water glimpsed in earlier surveys. To conduct a more thorough analysis of the lakes, named 90°E and Sovetskaya, the team drew on a suite of data including new satellite images and decades-old gravity measurements, which use differences in the density of ice and water to gauge a lake's depth.
The study found that the lakes are second in size only to Lake Vostok and are nestled in deep depressions. At 2000 square kilometers, 90°E is roughly half the size of Rhode Island and reaches roughly a kilometer deep--about the same as Vostok. Sovetskaya is almost as large, at 1400 square kilometers, and likely as deep. The lakes' depths and the rugged terrain surrounding them suggest that they lie in crevasses along ancient faults, long dormant. Because the depressions that cradle the lakes are so large and deep, the researchers argue the lakes have likely stayed stable through climate changes and have been there since Antarctica was warm and rainy, more than 35 million years ago. If so, this may increase the chances that they harbor life, the team reports in the February issue of Geophysical Research Letters.
The idea that a lot of subglacial lakes form along faults is "very likely to be correct," says glaciologist Garry Clarke of the University of British Columbia in Vancouver, Canada. If this bears out, he adds, "you could use the location of the lakes to map stripes across Antarctica and decide where the tectonic features are." That could help researchers understand mysteries such as the Gamburtsev Mountains, which do not appear to have been shaped by the tectonic activity that helped form other major mountain ranges.
inderdaad het is geen toeval. Aleen of de vooruitgang uiteindelijk positief is(wij burgers hebben er uiteindelijk niet voor gekozen, wat is de volgende beperking die ze door onze strot zullen douwen?), betwijvel ik.quote:Op donderdag 2 februari 2006 15:14 schreef teamlead het volgende:
[..]Het grote kwaad?
[..]
De man heeft een herseninfarct gehad.. niet echt heel bizar te noemen
[..]
en bindt meteen al in
[..]
Net zoals Irak die had?
[..]
euh
[..]
EuhNee.. dat is geen toeval.. dat is vooruitgang
OT: als er idd iets ligt onder het ijs daar, zal het de basis van de Nazi's zijn gok ik.. maar waarschijnlijker is dat het gewoon een ongebruikelijke rotsformatie is, net als de "gezichten" op Mars
Graham Hancock waarschijnlijk... uit zijn 'Fingerprints of the Gods' steling, die inderdaad ook hangt op een link naar Antartica en een 'polar shift'...quote:Op donderdag 2 februari 2006 17:46 schreef lucienne2 het volgende:
er was toch ook een theorie dat de pyramides van Gizeh ouder zouden zijn dan de trappiramide van Djoser. En dat die laatste een mislukte kopie was van iets wat een eerdere beschaving al gebouwd.
Piri Reis is de kaart waarop Antartica te zien zou zijn gewest, hij is eerder ter sprake gebracht en ook afbeeldingen van getoond ..quote:Deze superieure en 'verloren' beschaving had ook al antartica in kaart gebracht. Althans kaarten van antartica waren gevonden in volgens mij pyramides. evenals exact kloppende kaarten van grote gebieden. Iets waaruit zou blijken dat deze beschaving de lucht i was geweest of zelfs in de ruimte. Die grote tekens in de woestijn (mexico?) hadden daar ook wat mee te maken dacht ik
quote:Onder het pool-ijs ligt iets wat de wereld voorgoed kan veranderen...
Een NASA-satelliet doet een opzienbarende ontdekking op de Noordpool. Dat is een opsteker voor de ruimtevaartorganisatie, die al tijden onder vuur ligt. Ook voor president Zach Herney betekent de vondst goed nieuws: een tweede termijn in het Witte Huis lijkt in zicht.
De president vraagt Rachel Sexton, analiste bij de inlichtingendienst NRO, na te gaan of de vondst authentiek is. In allerijl vertrekt ze naar het noordpoolgebied om het werk van een team wetenschappers, onder wie de charismatische oceanograaf Michael Tolland, te controleren.
Maar na Rachels aankomst neemt de zaak een onverwachte wending. Het 'bewijs' lijkt minder rotsvast dan gedacht. Voor de president gewaarschuwd kan worden, begint een nachtmerrie op het poolijs. Een speciale eenheid maakt werk van zijn missie: koste wat kost voorkomen dat de waarheid uitkomt...
Dat waren toch de Borg die in de toekomst naar het verleden waren gegaan en toen wilden vluchten maar in plaats daarvan op aarde waren gestort?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:44 schreef UncleScorp het volgende:
ach binnekort spreekt iedereen erover ...
De Delta Deceptie ... het nieuwe boek van Dan Brown gaat over ontdekkingen onder het ijs van de noordpool ...
[..]
Er ligt: water!!!!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:44 schreef UncleScorp het volgende:
De Delta Deceptie ... het nieuwe boek van Dan Brown gaat over ontdekkingen onder het ijs van de noordpool ...
[..]
Kijk eens naar mijn post boven je.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tussen de noord- en de zuid-pool ligt heel veel: geen ijs zeg maar.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:01 schreef Quarks het volgende:
[..]
Kijk eens naar mijn post boven je.
Ik was 5 dagen eerder en het artikel is stukken uitgebreider.
Iedereen leest natuurlijk over mijn posts heen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |