abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31573925
Volgens officiele statistieken is ongeveer 30% van de gevangene in Nederland allochtoon. Het werkelijke cijfer ligt ruim boven de 50% omdat allochtonen met een Nederlands paspoort niet tot allochtonen worden gerekend.

Ik wil dan pleiten voor een eerlijker systeem in plaats van het huidige politieke correcte systeem

Om dit te kunnen bewerkstelligen moet de politie en justitie voortaan de volgende gegevens verzamelen:

Naam:
Geboortedatum:
Geboorteplaats en Land:
Nationaliteit:
Eventuele 2e en 3e nationaliteit:
Naam moeder:
Geboorteplaats moeder:
Geboortedatum moeder:
Geboorteplaats en land moeder:
Naam vader:
Geboorteplaats vader:
Geboortedatum vader:
Geboorteplaats en land vader:

Stel dat je bijvoorbeeld het volgende antwoord krijgt:

Naam: Abdel Abdelaoui
Geboortedatum: 12/12/1980
Geboorteplaats en Land:Amsterdam, Nederland
Nationaliteit:Nederlandse
Eventuele 2e en 3e nationaliteit: Marokkaanse
Naam moeder: Fatima Bousatta
Geboorteplaats moeder: Rabbat, Marokko
Geboortedatum moeder: 12/12/1968
Nationaliteit moeder: Marokkaans
Naam vader: Abedel Abdelaoui Sr.
Geboorteplaats vader: Tanger, Marokko
Geboortedatum vader: 12/12/1968
Nationaliteit vader: Marokkaanse

Ondanks dat de veroordeelde de Nederlandse nationaliteit heeft en in Nederland is geboren is het een allochtoon, maar dit komt niet in de statistieken naar voren.

Daarom pleit ik een soortgelijk systeem als in Spanje waar ze een soortgelijk systeem hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31573931
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 05:20 schreef fernando_redondo het volgende:
Volgens officiele statistieken is ongeveer 30% van de gevangene in Nederland allochtoon. Het werkelijke cijfer ligt ruim boven de 50% omdat allochtonen met een Nederlands paspoort niet tot allochtonen worden gerekend.
Over welke "officiele statistieken" heb je het eigenlijk? Want volgens de officiele (CBS) definitie van de term allochtoon worden ook allochtonen met een Nederlands paspoort als allochtoon gerekend. Met andere woorden, wat zijn je bronnen voor je beweringen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 20 oktober 2005 @ 05:27:24 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31573936
quote:
omdat allochtonen met een Nederlands paspoort niet tot allochtonen worden gerekend.
Dat zijn geen allochtonen. Maar gewoon Nederlanders dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 05:29:18 #4
19840 Libris
Live from Singapore
pi_31573941
Allochtoon definitie is toch dat ten minste 1 van de ouders buiten Nederland geboren is?
pi_31573942
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 05:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je weet dus niet wat allochtonen zijn.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31573950
Moment voor een bron
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31573982
En hier is ie dan:
quote:
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm

Ik wil hieronder een artikel voor u schrijven over de relatie tussen allochtonen en criminaliteit.
Er heeft altijd een zwaar taboe gelegen op deze problematiek. Altijd hebben overheid en (sociale) wetenschappers de criminaliteit onder allochtonen gebagatelliseerd of zelfs ontkend. Tegenwoordig is dit taboe minder. Met name door de parlementaire enquête commissie Van Traa van enige jaren geleden, waarbij mensen onder ede verhoord werden en de zaak dus niet meer gebagatelliseerd kón worden, kwamen schokkende cijfers aan het licht. Zo bleek uit het verhoor van professor Bovenkerk in eerste instantie dat 30% (!) van de Turken in Amsterdam direct of zijdelings bij de handel in verdovende middelen betrokken zou zijn. Een onthutsend percentage, dat hij onder politieke druk later terug nam en omschreef als ‘een aanzienlijk deel’. En kan de commissaris van Utrecht openlijk in de media verkondigen dat 80% van de criminaliteit in Utrecht veroorzaakt wordt door Marokkaanse jongeren.
Hoewel het ergste taboe eraf is (enige jaren geleden zou dit artikel mij waarschijnlijk nog een strafrechtelijke veroordeling opleveren!), is het toch erg moeilijk om de cijfers boven water te krijgen. Iedereen die vaak in wijken met veel allochtonen komt, voelt op zijn klompen aan dat de criminaliteit veel en veel hoger is dan onder autochtonen. Daar zijn geen wetenschappelijke rapporten voor nodig. Maar hoe veel hoger is de criminaliteit nu werkelijk? Daarover gaat dit artikel.

Laten we eens kijken naar de cijfers
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.

Maar deze cijfers zijn een absolute ondergrens. Uit dit rapport blijkt namelijk dat een groot percentage van de daders ten onrechte als autochtoon wordt beschouwd. Het politieherkenningssysteem registreert slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt als autochtoon!! Hier is dus een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.
Als we de cijfers voor deze omissie – overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend – corrigeren, krijgen we het volgende beeld:
Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Opzich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen.
Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers:

Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.

Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt. Met name Marokkaanse en Antilliaanse jongelui zijn berucht. Maar ook kleinere groepen als bijvoorbeeld Somaliërs vallen op in negatieve zin.
Laten we eens van de veronderstelling uitgaan dat 40% die niet in de officiële politiestatistieken voorkomt – wat voornamelijk jeugd is – 50% crimineler is dan de eerste generatie. Als we deze cijfers verwerken komen we op de volgende getallen: Marokkanen plegen dan 24.486 misdrijven (17 maal zo vaak als autochtonen), Turken 16.104 (10 maal zoveel) Antillianen 15.782 (34 maal zoveel !!), Surinamers 29.648 (20,5 maal zo vaak) en de overige allochtonen 38.678 (6,8 maal zo vaak). In deze opstelling plegen de allochtonen 124.698 misdrijven tegen de autochtonen 75.797.
Dit laatste rekenvoorbeeld is natuurlijk maar veronderstellenderwijs. Daar valt natuurlijk wel op af te dingen!

Toch geloof ik dat het een realistisch beeld geeft. Sterker nog misschien is zelfs deze laatste berekening nog te mild. Laatst stond er in de krant dat Marokkanen voor 80% van de criminaliteit in de stad Utrecht zorgden. Als je dat afzet tegen hun aandeel in de bevolking van 8,5% en het aandeel van de autochtonen in de bevolking, kun je zo uitrekenen dat de Utrechtse Marokkanen zich minstens 65 keer zo vaak crimineel gedragen als de autochtonen aldaar.

U merkt het wel, het uitzoeken van allochtone criminaliteitscijfers is als lopen over drijfzand. Nergens vindt je houvast. De cijfers die je onder ogen krijgt zijn vaak gemanipuleerd omdat de werkelijke cijfers te schokkend zouden zijn. Stelselmatig wordt het Nederlandse publiek zand in de ogen gestrooid. Ik heb aan de hand van vele artikelen uit kranten en tijdschriften bovenstaande cijfers berekend. Maar waarschijnlijk weet niemand, ook de politie niet, hoe hoog de werkelijke criminaliteit is. Bovenstaande cijfers zouden, hoewel al veel hoger dan u normaliter uit de media verneemt, in de praktijk nog hoger kunnen zijn. In het dagelijks leven zijn daarvoor aanwijzingen genoeg. Zo verzekerde een kennis mij enige jaren geleden na een excursie naar een gevangenis in Den Haag dat "de enige Nederlanders die hij daar was tegengekomen de bewakers waren!!" Een veelzeggende opmerking. Daarnaast is het een verontrustend verschijnsel dat de tweede generatie crimineler is dan de eerste: van jeugdige Marokkanen behoort bijvoorbeeld 18,6% tot de zogenoemde harde kern. Een verontrustend percentage.

Een andere verontrustende ontwikkeling is de houding van de overige allochtonen van dezelfde groep. Ik denk, dat ‘e’en van de redenen waarom de criminaliteit zo uit de hand kan lopen, het gebrek aan sociale afkeuring uit de eigen groep is.
Stel het hypothetische geval: Ik woon bijvoorbeeld in Australië, en daar wonen op driehonderdduizend oud-landgenoten twintigduizend Nederlanders die zich schandelijk gedragen; Ze zitten in hasjhandel, vallen Australiërs lastig, plegen op grote schaal criminaliteit, jagen door hun gedrag Australiërs uit hun eigen wijken en ga zo maar door. Als ik daarover dan zou worden aangesproken door Australiërs, dan zou mijn eerste reactie toch iets zijn van een excuus. Van een afkeuring over het gedrag van mijn eigen oud-landgenoten.
In het geval van de Marokkanen (en andere allochtonen) is daar werkelijk niets van te merken. Naar aanleiding van de vele incidenten met Marokkaanse jongeren van de afgelopen weken heb ik de reacties van de Marokkanen hierop in de media met extra interesse gevolgd. En eigenlijk zijn die reacties beschamend. Over het algemeen worden de problemen gebagatelliseerd ("Het gaat maar om een klein aantal jongeren. Je mag ze niet over één kam scheren", vergoelijkt, ontkend, zelfs ronduit goedgepraat ("Als jullie Nederlanders niet zo zouden discrimineren, als ze van jullie nou eens een goede baan kregen, dan hoefden ze helemaal niet te stelen", of wordt de schuld zelfs bij ons gelegd ("Jullie hebben altijd alleen maar negatieve berichten over ons, logisch dat ze uiteindelijk gaan stelen". Een erge reactie hoorde ik laatst op de televisie. Daar kwam een Marokkaan uitgebreid aan het woord die stelde dat het moment was gekomen dat de Nederlanders zich moesten aanpassen aan de Marokkanen!! maar direct erna in de uitzending kreeg hij bijval van een sociologe uit Amsterdam die stelde dat Nederlanders maar één van de etnische groepen in Nederland zijn en zich moeten aanpassen in dit multi-etnische land. Dit soort reacties sluit naadloos aan bij mijn eigen ervaringen. In discussies met Marokkanen (of andere allochtonen) wordt de hand eigenlijk nooit in eigen boezem gestoken. Altijd hebben wij, Nederlanders, het gedaan. En dit totale gebrek aan zelfkritiek doet het ergste vrezen voor de toekomst. Ik heb wel eens de indruk dat er zoveel frustratie en soms regelrechte Nederlanderhaat heerst dat de criminaliteit (heimelijk) zelfs wordt goedgekeurd. Ook de Nederlandse moslim Jan Beerenhout beaamt dit in een groot artikel in het dagblad Trouw. Het zou aardig zijn als dat eens onderzocht wordt. Tevens zou het ook interessant zijn om te kijken welke rol de Islam daarbij speelt. Want als er elke vrijdag in de moskee gepreekt wordt dat wij westerlingen "decadent" zijn en "erger dan varkens en honden" (zie El-Moumni) dan lijkt het me logisch dat aan een misdrijf tegen een "ongelovige" in deze kringen niet zwaar getild wordt.
pi_31574215
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 05:57 schreef fernando_redondo het volgende:
En hier is ie dan:
[..]
De bron van fernando_redondo, www.heemland.nl
quote:
HEEMLAND

'Forum voor nederlandse politiek'
Welkom bij de webstek van Heemland

Het Tijdschrift Heemland
Tijdschrift voor nederlandse politiek, een uitgave van de stichting Heem ten behoeve van politieke voorlichting, vorming en scholing.

De stichting is partij-onafhankelijk en zet zich in voor de leefbaarheid van Nederland en omliggende landen in maatschappelijk en landschappelijk opzicht.

Het tijdschrift richt zich tot allen die zich betrokken voelen bij een volksgezinde politiek in Europa, met name in de Nederlanden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31574258
Dat artikel dat fernando_redondo aanhaalt is geschreven door ene Eduard den Hollander. Even googelen naar hem leidt al snel tot Heemland en niets dan Heemland.
Daarover:
quote:
In Heemland, het nieuw-rechtse blad onder leiding van de extreem-rechtse veteraan Mart Giesen, wordt weer eens een pleidooi gehouden tegen de aanwezigheid van migranten in Nederland. Die behoren "hier" volgens redacteur Eduard den Hollander niet te zijn en al zeker niet in te burgeren. Hij vindt de inburgeringscursussen namelijk maar duur en ze zouden enkel en alleen de "allochtonen- en inburgeringsindustrie" spekken. Die industrie bestaat volgens Den Hollander uit "hoogopgeleide linkse mensen". Daarnaast vindt hij dat een cursus van 600 uur veel te kort is om "tot volwaardige burgers opgevoed te worden". Den Hollander toont zich aanhanger van de racistische sociobiologie. Volgens deze leer liggen "de gedragsverschillen tussen etnische groepen vast" en zijn deze geworteld in de genen. Een inburgeringscursus zou daarom volgens Den Hollander "geen enkele zin hebben".
Ik vind het er niet erg vertrouwwekkend uitzien, fernando_redondo
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31574400
quote:
Ondanks dat de veroordeelde de Nederlandse nationaliteit heeft en in Nederland is geboren is het een allochtoon, maar dit komt niet in de statistieken naar voren.
En als nou de grootvader/moeder in het buitenland is geboren? Is hij/zij dan ook allochtoon? Of de generatie daar voor? Waar leg je de grens?

Mijn grootmoeder is in België geboren. Ben ik nu ook allochtoon?.....
pi_31574407
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:19 schreef Croga het volgende:

[..]

En als nou de grootvader/moeder in het buitenland is geboren? Is hij/zij dan ook allochtoon? Of de generatie daar voor? Waar leg je de grens?

Ja...gefelciteerd!
pi_31574450
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:19 schreef Croga het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af, welke definitie gehanteerd wordt. In de meeste gevallen wordt de definitie van het CBS gebruikt:
quote:
Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie ten minste één ouder is geboren in het buitenland. Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie
Volgens die definitie ben jij, wonend in NL, met een in Belgie geboren grootmoeder, maar alle overige voorvaderen daarná en daarnaast in NL, geen allochtoon (in Nederland). Als jijzelf in België woont en slechts één Belgische grootmoeder hebt ben je natuurlijk in Belgie allochtoon.

Allochtoon betekent volgens van Dale : "van elders afkomstig ".
  donderdag 20 oktober 2005 @ 08:50:30 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31574625
Allochtoon in de volksmond: een vervelende buitenlander!

Een Engelsman is dus geen allochtoon, een Marokkaan wel...
censuur :O
pi_31574666
Je legt de definitie gewoon bij Westerse en Niet-Westerse allochtonen
  donderdag 20 oktober 2005 @ 08:56:18 #15
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_31574675
Ja en? Dan is 100% allochtoon. Helpt dat de criminaliteit te verminderen dan?

Allochtoon volgens de Van Dale is overigens niet goed, althans in de politiek staat het voor 1 tenminste 1 ouder in het buitenland geboren. Dus dan heeft Nederland ook ineens meer allochtonen.
pi_31574712
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Zeg, het is geen ei, je kan een definitie niet 'leggen'. Ei.
pi_31574730
Edit
pi_31574804
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:03 schreef fernando_redondo het volgende:
In Brabant wel
Vooruit dan maar. Ik vind het nogal allochtoon klinken, jij bent er niet een van hier.

Niettemin: je gelegde defintie van Westerse en niet-Westerse allochtoon is nogal ongedefinieerd.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:55 schreef fernando_redondo het volgende:
Iedereen ter wereld is óf Westers, of niet-Westers. Als die allemaal allochtoon zijn zijn er geen niet-allochtonen. Dus wees iets duidelijker. Wat is een allochtoon-volgens-fernando_redondo?

Iemand (wonend in NL?) die in een niet-westers land geboren is? Iemand wiens ouders niet-westers land geboren zijn? Eén ouder? Eén grootouder? Of een heel ander criterium?
pi_31574819
Lees de OP daar staat het duidelijk uitgelegd
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:11:20 #20
54772 Silmarwen
pi_31574830
Hallo, ik vroeg wat. Waarom zou het intressant zijn om te weten hoeveel allochtonen (volgens jouw definitie) er in de criminaliteit zitten? Levert dit volgens jou een oplossing?
pi_31574913
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:10 schreef fernando_redondo het volgende:
Lees de OP daar staat het duidelijk uitgelegd
OP:
quote:

Ik wil dan pleiten voor een eerlijker systeem in plaats van het huidige politieke correcte systeem

Om dit te kunnen bewerkstelligen moet de politie en justitie voortaan de volgende gegevens verzamelen:

Naam:
Geboortedatum:
Geboorteplaats en Land:
Nationaliteit:
Eventuele 2e en 3e nationaliteit:
Naam moeder:
Geboorteplaats moeder:
Geboortedatum moeder:
Geboorteplaats en land moeder:
Naam vader:
Geboorteplaats vader:
Geboortedatum vader:
Geboorteplaats en land vader:

-voorbeeld-

Daarom pleit ik een soortgelijk systeem als in Spanje waar ze een soortgelijk systeem hebben
Daar staat helemaal niks gedefinieerd.
Je stelt:"allochtonen met een Nederlands paspoort niet tot allochtonen worden gerekend."

Ik weet niet of je daarin soms gelijk hebt (zou best kunnen), maar bij rapportages van het CBS worden Nederlanders, geboren in buitenland of minimaal 1 vd ouders geboren in buitenland *wel* als "allochtoon" gerapporteerd.

Verder doe je een registratievoorstel, dat is wat anders dan een definitievoorstel.
Als ik probeer in te vullen wat je wel zult bedoelen dan bedoel je waarschijnlijk de definitie die het CBS (en ook de overheid) gebruikt. Dus: "Allochtoon = Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie ten minste één ouder is geboren in het buitenland."
pi_31574958
Lezen:
quote:
pi_31575035
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:18 schreef fernando_redondo het volgende:
Lezen:
[Ondanks dat de veroordeelde de Nederlandse nationaliteit heeft en in Nederland is geboren is het een allochtoon, maar dit komt niet in de statistieken naar voren.]
Is dat een definitie?

Maar vooruit, een veroordeelde met de Nederlandse nationaliteit is dus een allochtoon. Ja, met zo'n definitie is 100% van alle veroordeelden allochtoon.

Je bent werkelijk buitengewoon grappig
pi_31575074
Nee hoor. Ik niet bijvoorbeeld en als de veroordeelde trouwt met Fatima geboren in Utrecht zijn kinderen(3e generatie) ook niet
pi_31575155
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:26 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee hoor. Ik niet bijvoorbeeld
Jij niet? Wat ben jij niet? Geen allochtoon? Geen veroordeelde? Geen Nederlander?
pi_31575497
Lezen
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:53:20 #27
54772 Silmarwen
pi_31575506
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:52 schreef fernando_redondo het volgende:
Lezen
Heb jij ook moeite mee he
pi_31575546
Nee hoor. Ik ben volgens die defenitie geen allechtoon. In principe is de eerste en 2e generatie allochtoon en de derde niet meer(mits er niet getrouwd wordt met een huwelijkspartner die ze voor 5 schapen halen uit het thuisland)
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:12:48 #29
54772 Silmarwen
pi_31575803
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:56 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee hoor. Ik ben volgens die defenitie geen allechtoon. In principe is de eerste en 2e generatie allochtoon en de derde niet meer(mits er niet getrouwd wordt met een huwelijkspartner die ze voor 5 schapen halen uit het thuisland)
Nee, maar op de vraag waarom dit relevant is voor de misdaadbestrijding, reageer je niet.
pi_31575887
Dat is dan ook off-topic
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:18:44 #31
54772 Silmarwen
pi_31575912
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:17 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat is dan ook off-topic
Whatever, daarom moet je ook zoveel topics openen, omdat je blijkbaar niet 2 onderwerpen tegelijkertijd kunt bespreken.

pi_31576555
Frapant vind ik het dat er een normale opening van een discussie verzand in ja/ nee, definitie van allochtonen, of persoonlijke aanvallen.
De opening hier ging over het wel of niet aanpassen van 'wijze van registratie' van criminaliteit. Daar ben ik een voorstander van. En wel om de simpele reden: als je een willekeurig probleem wilt oplossen, dan helpt het er zoveel mogelijk over te weten. Punt!

Bovendien lijkt het mij ook zinvol als de media hier eerlijker en opener over berichten. Hier in Italië worden plegers in de media gewoon bij naam, etnische afkomst, burgerschap genoemd. Lijkt mij niks mis mee, het gaat immers gewoon om waarheid. En de waarheid over fraude, politieke blunders, etc. worden ook gewoon bij constatering genoemd. Daar hebben we media voor, volgens mij...berichten.
Ik zelf ben twee keer in een gevangenis geweest (om iets af te leveren). In alkmaar en scheveningen in 1994. In de controlekamer hingen lijsten met cellen en namen. Ik heb het niet kunnen tellen, maar schat dat tussen de 70 en 80% 'allochtone' namen waren en dan niet McCarthy of Neumann.
Mijn persoonlijke ervaring, is dat een Marokkaan uit Casablanca (Arabier) al heel anders is dan een Berber. Turken zitten weer meer in georganiseerde criminaliteit en Marokkanen in 'kleine' criminaliteit. Vietnamezen en Chinezen zijn te druk met werken om crimineel te zijn!
Zorgelijk is idd dat de tweede generatie 'crimineler' is (ook wel logisch) net zoals deze generaties militanter en extremistischer (islam) lijken te zijn.
Een goede registratie en berichtgeving zou misschien kunnen leiden tot meer bewustwording bij politiek, allochtonen zelf en autochtonen. Het kan alleen maar beter werken dan dat het nu doet, want tot op heden werkt niks!!
Heb veel met Marokkanen, Pakistani, Turken, Irakezen, etc. gewerkt en kan vertellen dat er veel verschillen zijn. Maar met name Noord Afrikanen hebben een cultuur van weinig rekenschap, korte lontjes en collectieve 'slachtoffer syndroom'. Zonder rekenschap van zichzelf of de groep zal fout gedrag zich herhalen...
Ik ben dus voor betere en uitvoerige registratie, andere definiëring en eerlijke berichtgeving!!
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 18:26:01 #33
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31584587
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:53 schreef drammers het volgende:
Frapant vind ik het dat er een normale opening van een discussie verzand in ja/ nee, definitie van allochtonen, of persoonlijke aanvallen.
De opening hier ging over het wel of niet aanpassen van 'wijze van registratie' van criminaliteit. Daar ben ik een voorstander van. En wel om de simpele reden: als je een willekeurig probleem wilt oplossen, dan helpt het er zoveel mogelijk over te weten. Punt!

Bovendien lijkt het mij ook zinvol als de media hier eerlijker en opener over berichten. Hier in Italië worden plegers in de media gewoon bij naam, etnische afkomst, burgerschap genoemd. Lijkt mij niks mis mee, het gaat immers gewoon om waarheid. En de waarheid over fraude, politieke blunders, etc. worden ook gewoon bij constatering genoemd. Daar hebben we media voor, volgens mij...berichten.
Ik zelf ben twee keer in een gevangenis geweest (om iets af te leveren). In alkmaar en scheveningen in 1994. In de controlekamer hingen lijsten met cellen en namen. Ik heb het niet kunnen tellen, maar schat dat tussen de 70 en 80% 'allochtone' namen waren en dan niet McCarthy of Neumann.
Mijn persoonlijke ervaring, is dat een Marokkaan uit Casablanca (Arabier) al heel anders is dan een Berber. Turken zitten weer meer in georganiseerde criminaliteit en Marokkanen in 'kleine' criminaliteit. Vietnamezen en Chinezen zijn te druk met werken om crimineel te zijn!
Zorgelijk is idd dat de tweede generatie 'crimineler' is (ook wel logisch) net zoals deze generaties militanter en extremistischer (islam) lijken te zijn.
Een goede registratie en berichtgeving zou misschien kunnen leiden tot meer bewustwording bij politiek, allochtonen zelf en autochtonen. Het kan alleen maar beter werken dan dat het nu doet, want tot op heden werkt niks!!
Heb veel met Marokkanen, Pakistani, Turken, Irakezen, etc. gewerkt en kan vertellen dat er veel verschillen zijn. Maar met name Noord Afrikanen hebben een cultuur van weinig rekenschap, korte lontjes en collectieve 'slachtoffer syndroom'. Zonder rekenschap van zichzelf of de groep zal fout gedrag zich herhalen...
Ik ben dus voor betere en uitvoerige registratie, andere definiëring en eerlijke berichtgeving!!
Sluit ik mij bij aan.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31585009
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:53 schreef drammers het volgende:
Dat klopt en dat schijnen alleen rechtse mensen te weten is mijn ervaring van jarenlang vertoeven op forums. Waarom word dit altijd onkent dat 70 tot 75% niet alleen allochtoon is maar ook anders gekleurd? Ik ben regelmatig in de gevangenis als bezoeker gekomen en het ziet er echt zwart van de mensen en je waant je echt in hetbuitenland. Zolang dit gegeven niet as waarheid word gezien en politiek correct het enige is wat de gevestigde orde kan bezigen zal er nooit een oplossing komen voor dit grote probleem.
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31585180
Voor diegene die nooit de krant leest, actualiteiten bekijkt of met oogkleppen oploopt en nooit in gevangenissen komt of veel slaapt.

Netwerk uitzending Uitzenddatum: Do. 24 februari 2005, 20.30u
Onderwerp: Criminaliteit in Amersfoort
Verslaggeving: Margje Fikse en Dirk Mostert

Veertig procent van de Marokkaanse jongens tussen de 15 en 17 jaar in Amersfoort wordt door de politie verdacht van een misdrijf. Dat blijkt uit een rapport van de gemeente. Een reportage over de problemen met allochtone jongeren én de oplossingen in Amersfoort.

Harde cijfers
Gemeenten die zich bezighouden met veiligheidsvraagstukken, krijgen automatisch te maken met jeugdcriminaliteit en allochtonen in het criminele circuit. De gemeente Amersfoort wilde wel eens weten hoe groot deze problemen precies zijn. Harde onderzoeksresultaten waren er namelijk niet.

Rapport
Het rapport Verdachten in kaart geeft een analyse van bijna 4000 personen die ervan verdacht worden in de afgelopen drie jaar een of meerdere strafbare feiten te hebben gepleegd in Amersfoort. Deze groep werd onderzocht op onder meer leeftijd, geslacht, etniciteit en herkomst. Van deze verdachten was 19 procent minderjarig.

Een op de vijf
Allochtone jongeren bleken binnen deze groep sterk oververtegenwoordigd. Een op de vijf wordt verdacht van het plegen van strafbare feiten. Van de Marokkaanse jongeren is 21 procent bekend bij de politie. De Somalische jongeren staan bovenaan in de rij: van 27 procent van hen heeft de politie een dossier in de kast staan.

Geen uitzondering
Amersfoort is daarmee geen uitzondering, stelt criminoloog Anton van Wijk. Hij heeft een zelfde soort onderzoek uitgevoerd in Nijmegen. Ook burgemeester van Amersfoort, mevrouw Van Vliet-Kuiper geeft commentaar op het rapport.

Projecten
In Amersfoort zijn verschillende projecten opgestart om jongeren uit het criminele circuit te houden. Zo richt het Direkshon!-project zich op de huidige groep jonge Antillianen om te voorkomen dat zij afglijden naar de criminaliteit. Zij krijgen binnen dit project de kans om begeleid te wonen. Ook bracht Netwerk een bezoek aan jongerencentrum Madrid, een plaats waar veel jonge Marokkanen komen.
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:31:01 #36
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31588436
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:51 schreef Midasdewolf het volgende:
Dat klopt en dat schijnen alleen rechtse mensen te weten is mijn ervaring van jarenlang vertoeven op forums. Waarom word dit altijd onkent dat 70 tot 75% niet alleen allochtoon is maar ook anders gekleurd? Ik ben regelmatig in de gevangenis als bezoeker gekomen en het ziet er echt zwart van de mensen en je waant je echt in hetbuitenland. Zolang dit gegeven niet as waarheid word gezien en politiek correct het enige is wat de gevestigde orde kan bezigen zal er nooit een oplossing komen voor dit grote probleem.
Als je naar de VS kijkt lost dit probleem zichzelf ook niet vanzelf op. Als je te streng bent lok je het uit, en als je knuffelt gaat het helemaal mis.

De oplossing is om in een rustig blank dorpje te gaan wonen en er niet al te hard over na te denken Zoals iemand al zij, wat is de relevantie van deze statistieken? Wat ga je ermee doen?
I'm nobody's sheep
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:33:24 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31595571
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 05:27 schreef Megumi het volgende:
De "officiele statistieken" kennen 3 varianten:

- Allochtonen van de 1e generatie: Hen die naar Nederland zijn gekomen.
- Allochtonen van de 2e generatie: Hen die in Nederland geboren zijn uit ouders van de 1e generatie.
- Nederlanders.

Een Nederlander van Marokkaanse afkomst die geboren is uit ouders van de 2e generatie is dus voor de wet 100% Nederlander. Technisch gesproken heeft deze groep ook geen recht meer op de Marokkaanse nationaliteit, waar bij de 2e generatie de Marokkaanse nationalteit automatisch wordt toegewezen door de Marokkaanse authoriteiten.

Er zitten natuurlijk ook veel Nederlanders van Marokkaanse afkomst in de gevangenis, maar dat zijn toch echt gewoon Nederlanders. We kunnen niet eeuwig op PvdA achtige wijze de "hokjesgeest" in stand en ere houden, op een gegeven moment zijn ze gewoon Nederlander, en geen gelul verder.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_31595932
In dezen is de uitspraak van Oudkerk van het zijn wel onze Kutmarokkanen wel een aardige. Het is nu gewoon ons probleem en we zullen het ook gewoon hier in NL op moeten lossen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31599961
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:31 schreef Scandum het volgende:

[..]

De oplossing is om in een rustig blank dorpje te gaan wonen en er niet al te hard over na te denken Zoals iemand al zij, wat is de relevantie van deze statistieken? Wat ga je ermee doen?
Wat we ermee moeten doen vroeg iemand. In ieder geval straffen toepassen zoals we dat ook metonze kinderen doen. Het ene kind straf je met binnen blijven en het andere kind met niet op de xbox spelen. Waar ik mee wil zeggen is dat er straffen toegepast moeten worden die iemand erg vind. Ik denk dat voor velen werken een zware straf zal zijn. Ik bedoel dan hard werken, want daar schijnen criminelen een gruwelijke hekel aan te hebben. Nu krijg 80 uur dienstverlening en gaat een baantje zoeken dat bij je past. Maar dan word het 80 uur dienst verlening waar je moet afzien. Ook gevangenen voor de keuze zetten of hard werken en 2/3 van de straf laten uitzitten of als dat niet gedaan word de volle mep laten zitten met geen privileges Klinkt streng maar ze hebben een keuze. Ook heb ik nooit begrepen waarom er altijd maar 2/3 van de straf uitgezeten moet worden, is dat voor het publijk voor de gek te houden dat voor moord gemiddeld 6 jaar staat terwijl het eigenlijk 4 is? Het is toch een lachertje om 4 jaar tegenover een mensenleven te zetten.
Maar de poiitiek.brand zich liever niet aan moeilijke vraagstukken en maakt liever onnozele wetjes zoals 90 rijden op de autoweg of een derde kentekenbewijs dat ze later weer afschaffen. Moeilijke beslissingen nemen kunnen en durven ze niet
pi_31600193
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:45 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

-knip-
Volgens mij is dat allemaal niet zo relevant. De crux van afwijzen van crimineel gedrag zit in de algehele maatschappelijke afwijzing ervan. Het zou algemeen als zeer onfatsoenlijk moeten gelden om (bijvoorbeeld) geld te stelen.

Wie de verzekering oplicht zou zich daarvoor moeten schamen. Buren en familie die ervan weet zou op de oplichter neer moeten kijken. Inplaats van afgunstig gnuiven, zoals nu gebruikelijk is.
Ook als de wetsovertreding niet bestraft wordt omdat niemand erachter komt.

Nederland is een eerloze maatschappij geworden, waar iedereen het normaal vindt dat men eerst aan winstjes denkt, daarna aan eventuele pakkans, en daarna nergens aan.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:25:22 #41
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31600758
Men zou onderscheid kunnen maken in afkomst/cultuur bij straffen. Voor een Nederlander is het veel erger om naar de gevangenis te gaan, voor een Marokkaan is een straf die in het openbaar (schoonmaken enzo) uitgevoerd moet worden veel beschamender dan iets stoers als de gevangenis.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31601067
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij is dat allemaal niet zo relevant. De crux van afwijzen van crimineel gedrag zit in de algehele maatschappelijke afwijzing ervan. Het zou algemeen als zeer onfatsoenlijk moeten gelden om (bijvoorbeeld) geld te stelen.

Wie de verzekering oplicht zou zich daarvoor moeten schamen. Buren en familie die ervan weet zou op de oplichter neer moeten kijken. Inplaats van afgunstig gnuiven, zoals nu gebruikelijk is.
Ook als de wetsovertreding niet bestraft wordt omdat niemand erachter komt.

Nederland is een eerloze maatschappij geworden, waar iedereen het normaal vindt dat men eerst aan winstjes denkt, daarna aan eventuele pakkans, en daarna nergens aan.
Helemaal gelijk. We leven in een maatschappij dat zware criminelen respecteert en er zelfs een film over maakt (klaas Bruinsma) Maar ik zie het ook om me heen waar grote dealers op handen gedragen worden terwijl iedereen weet hoe hij zijn geld verdient. Ze kunnen veel geld uitgeven en aanzien kopen. Iedereen wil bij de "winners" horen of ze nu crimineel zijn of niet. Het zijn dan ook meestal spannender mensen dan de grijze muizen waar niemand mee om wil gaan. Het draait om de spanning in deze tijd waar niemand nog bang is voor de straf of voor de schaamte want die zijn we allang voorbij. En als er geen schaamte of uitsluiting in het verschiet ligt heeft niemand echt iets te verliezen want ze staan binnen No Time weer op straat en gaan met hun oude "beroep" en meer aanzien weer verder. En zeker heb je gelijk dat de maatschappij er zelf debet aan is omdat we dat massaal niet meer afwijzen en het liefst ook op die "trein" van makkelijk geld verdienen willen stappen.
pi_31602216
Als je crimineel bent kan je alles flikken in dit land; roven, plunderen, verkrachten, terroriseren.
Het gaat allemaal nergens meer over hier, het wordt allemaal steeds gekker.
Als je wat wilt veranderen in dit land dan zul je als eerst de pappers en nathouders tegen de muur moeten zetten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31602346
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:32 schreef JohnDope het volgende:
Als je crimineel bent kan je alles flikken in dit land; roven, plunderen, verkrachten, terroriseren.
Als je wat wilt veranderen in dit land dan zul je als eerst de pappers en nathouders tegen de muur moeten zetten.
Je bedoelt de landverraders?
pi_31602476
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:39 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Je bedoelt de landverraders?
zo zou je ze kunnen noemen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31602810
quote:
Jah lieve kijkbuis kindertjes, we zien dagelijks op tv het wel en wee van nederland.

Not!

Hoeveel berichten komen over ons scherm over plunderingen?
Verkrachtingen en overvallen komen overal ter welred voor, zijn wij als nederland een uitschieter in de statistiek?

En terroristen probeert men op te pakken, maar dan moet het OM wel goed zijn best doen om tenminste met bewijzen te komen.

Aangezien hier nogal wat mensen die posten hun verstand verloren hebben en van mening zijn dat mensen zonder geode redenen moeten kunnen worden opgepakt hoop ik van harte dat hun de eerste zullen zijn die in het kader van zulke maatregelen als eerst worden opgepakt.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:04:42 #47
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31602882
*wurmt zich onder grip uit en rent bij muur vandaan*

Ik zie echt niet in waarom je allochtonen een andere behandeling zou moeten geven dan autochtonen. De aanname dat zij het erger vinden om iets schandelijks te doen dan een autochtoon is totaal uit de lucht gegrepen.

Ik kan trouwens het verhaal over de gevangenissen die vol zitten met jonge, allochtone arme mannen bevestigen, maar ik moet dat beeld weer nuanceren met het gegeven dat de 'low-security-gevangenissen' (ernstige fraude, grootwschalige afpersing, dat werk) zo blank zijn dat Michiel Smit ervan zou klaarkomen.

Wat mij betreft gaat er eens een onderzoek plaatsvinden naar oorzaken en gevolgen. De volgende vragen zou ik beantwoord willen zien:
- Hoe zijn alle verschillende vormen van criminaliteit gestratificeerd over de bevolking?
- Speelt sociaal-economische achtergrond een rol?
- (En ja, je zult die vraag moeten stellen:) Worden allochtonen veroordeeld tot langere straffen dan autochtonen?
pi_31603364
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jah lieve kijkbuis kindertjes, we zien dagelijks op tv het wel en wee van nederland.

Not!

Hoeveel berichten komen over ons scherm over plunderingen?
Verkrachtingen en overvallen komen overal ter welred voor, zijn wij als nederland een uitschieter in de statistiek?

En terroristen probeert men op te pakken, maar dan moet het OM wel goed zijn best doen om tenminste met bewijzen te komen.
Overal ter wereld komt het voor, alleen in nederland komen ze er mee weg
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:37:05 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31603492
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Overal ter wereld komt het voor, alleen in nederland komen ze er mee weg
Wat een onzin.
Met welke aanslag is wie precies weggekomen?
pi_31603572
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Met welke aanslag is wie precies weggekomen?
Ik heb het niet eens zo zeer over terroristen maar over harde criminelen die de doorsnee burger in gevaar brengen.
En er zijn in nederland genoeg terroristen vrijgesproken.
pi_31603890
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:41 schreef JohnDope het volgende:
Noem er eens eentje dan? Nog sterker: Noem eens een terroristische aanslag die er hier in Nederland gepleegd is.....
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:01:03 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31603943
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:04 schreef Floripas het volgende:
- (En ja, je zult die vraag moeten stellen:) Worden allochtonen veroordeeld tot langere straffen dan autochtonen?
Gemiddeld 58 dagen langer was het niet? Op aanwijzing van de gedragsdeskundigen die volgens datzelfde onderzoek wat dingen misinterpreteren, gebrek aan berouw etc.

edit: dat is trouwens wel ironisch, aangezien gedragsdeskundigen/psychologen vaak als allochtonenknuffelende geitenwollensokkers gezien worden
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_31604377
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:40 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Helemaal gelijk. We leven in een maatschappij dat zware criminelen respecteert en er zelfs een film over maakt (klaas Bruinsma) Maar ik zie het ook om me heen waar grote dealers op handen gedragen worden terwijl iedereen weet hoe hij zijn geld verdient. Ze kunnen veel geld uitgeven en aanzien kopen. Iedereen wil bij de "winners" horen of ze nu crimineel zijn of niet. Het zijn dan ook meestal spannender mensen dan de grijze muizen waar niemand mee om wil gaan. Het draait om de spanning in deze tijd waar niemand nog bang is voor de straf of voor de schaamte want die zijn we allang voorbij. En als er geen schaamte of uitsluiting in het verschiet ligt heeft niemand echt iets te verliezen want ze staan binnen No Time weer op straat en gaan met hun oude "beroep" en meer aanzien weer verder. En zeker heb je gelijk dat de maatschappij er zelf debet aan is omdat we dat massaal niet meer afwijzen en het liefst ook op die "trein" van makkelijk geld verdienen willen stappen.
Het vreemde is dat nu juist de teloorgang van het begrip "eer", en bijbehorende groei van de schaamteloosheid, juist een kritiekpunt is van *moslims* op de westerse cultuur.
pi_31604548
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:01 schreef nixxx het volgende:

[..]

Gemiddeld 58 dagen langer was het niet? Op aanwijzing van de gedragsdeskundigen die volgens datzelfde onderzoek wat dingen misinterpreteren, gebrek aan berouw etc.
quote:
fok frontpage
Volgens de Utrechtse criminologe Mieke Komen worden jongeren van allochtone afkomst zwaarder gestraft dan hun autochtone leeftijdsgenoten. Allochtone jongeren zitten gemiddeld 53 dagen langer in detentie dan autochtonen, bij hetzelfde delict. De criminologe wijt de hogere straffen aan psychologen en psychiaters, die negatiever oordelen over allochtonen. De deskundigen zouden volgens haar meer moeite moeten doen het gedrag van allochtone jongeren te begrijpen.

De gedragsdeskundigen interpreteren het gedrag van de allochtone jongeren nu niet goed of verkeerd, zo beweert Komen. ''Dat leidt ertoe dat het oordeel over allochtonen vaak negatiever uitvalt dan over autochtonen, en dat werkt door in de hoogte van de straf die de rechter oplegt.'' Ze zet grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de gedragskundige rapportages.

De criminologe noemt dit een nieuwe vorm van klassenjustitie. De hogere straffen zijn volgens haar namelijk niet te verklaren door andere factoren, zoals een langer strafblad of het gebruik van buitensporig geweld: ''Zelfs als de omstandigheden bij allochtoon en autochtoon exact dezelfde zijn, dan nog wordt de allochtoon strenger gestraft.''

Komen kwam tot haar bevindingen na de analyse van 241 strafdossiers. Ze pleit ervoor gedragsdeskundigen bij te scholen, zodat ze het gedrag van allochtone verdachten beter begrijpen. Rechters zouden op hun beurt kritischer moeten kijken naar gedragsdeskundige rapportages. Het ministerie van Justitie wil nog niet op het onderzoek reageren. Ook de Raad voor de Rechtspraak onthoudt zich van commentaar: ''We kunnen niet reageren zonder zelf het onderzoek te hebben gezien. Het is gevoelige materie, dus we gaan niet over één nacht ijs.''
Onderzoek van Mieke Komen , heeft meer over etniciteit en justitie gepubliceerd .
pi_31604675
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:58 schreef Croga het volgende:

[..]

Noem er eens eentje dan? Nog sterker: Noem eens een terroristische aanslag die er hier in Nederland gepleegd is.....
Ik ga nu niet allemaal namen opnoemen, maar er zijn genoeg terroristen vrij gesproken of op een andere manier de dans ontsprongen die bezig waren met terroristische activiteiten.
Maar ik heb het niet over terror maar over misdaad.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:49:41 #56
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_31604883
Vreemd dat niemand hier de waarde van 'de officiele statistieken' in twijfel trekt. Volg de volgende redenering eens:
- Er worden in Nederland een onbekend aantal misdrijven gepleegd. Schattingen lopen op tot 10 miljoen.
- Van die misdrijven wordt slechts een beperkt aantal aangiftes gedaan.
- Aangevuld met misdrijven die de politie zelf op het spoor komt vormt dit de geregistreerde criminaliteit (ruim 1 miljoen).
- 7% Daarvan komt voor de rechter en slechts 1,5% daarvan leidt tot een veroordeling tot (deels) onvoorwaardelijke gevangenisstraf.

Een duidelijke trechtervorming dus. Van het enorme totale aantal misdrijven wordt een gedeelte geregistreerd, daarvan wordt een klein gedeeelte voor de rechter gebracht en een nog kleiner gedeelte leidt tot gevangenisstraf. Hoe zinvol is het dan om op basis van de gevangenispopulatie uitspraken te doen over allochtone criminelen? (zowel in pos. als in neg. zin).

Nog wat overwegingen:
- In de officiele statistieken wordt een belangrijke plaats toegedeeld aan aangiftes. Slachtofferloze delicten (fraude, drugshandel, rijden onder invloed, heling etc. etc.) wordt dan alleen opgenomen in die statistieken als de politie het zelf ontdekt. De prioriteit ligt de laatste jaren sterk bij kleine stratcriminaliteit (tasjesroof, overlast, vernielingen etc... Veel gepleegd door allochtonen.
- Van veel delicten wordt uberhaupt niet eens aangifte gedaan. Begrijp me goed, dit kan zowel in het voordeel als in het nadeel van allochtonen uitpakken, maar het maakt de officiele statistieken er niet betrouwbaarder op als bron
- Van vele delicten wordt geen dader gevonden. Zonder dader ook geen informatie over de afkomst van die dader.

Conclusie: De officiele statistieken zijn al erg beperkt als bron, maar ook binnen die statistieken zitten belangrijke beperkingen om uitspraken te doen over de afkomst van daders. Als je een goede discussie wilt hebben over dit onderwerp zal je toch op z'n minst andere bronnen erbij moeten betrekken. Statistieken op zich zijn alleen nuttig om omvang-trends en politie-prioriteiten te meten...
pi_31605159
quote:

Interssant, maar dan moet je je eigenlijk ook afvragen _wat_ je precies met die extra gegevens wil bereiken... Statstieken moeten geen doel op zichzelf worden (het CBS heeft al genoeg politiek-economische 'macht'), maar zouden een specifiek doel moeten vervullen ....

In zeker zin zou ik het redelijk vinden als de gegevens oplsag in nederland sterker centraal georienteerd worden, er door de politie direkt van het bevolkingsregister gebruikt gemaakt mag worden en dit ook zaken als crimineel gedrag centraal opslaat, net zoals het direkt gekoppeld kan worden aan de sociale databank...

Op die wijze kun je een betere normering van statistische data garanderen...

waar dan wel voor moet worden opgepast, is dat niet te snel zulke statistieken politiek worden uitgenut, of minstens zulke zaken heel bewust ook onder disclaimers vallen ...

Dat er specifieke 'samenhangen' aangewezen kunnen worden, dat bepaalde allochtonen groepen sterker vertegenwoordigd zijn ind e misdaadstatistieken zal zeker zo zijn, echter dat is ook niet los te zien van een breder demografisch beeld ...

Het is tevens zo dat in zulke statistieken bv mannelijke burgers veel sterker vertegenwoordigd zijn, of een sterkere aanwezigheid is van jongere personen (tussen de 18 en 28 jaar)...
Tevens zijn mensen uit de grote steden of uit lagere sociale klassen, veel sterker vertegenwoordigd.

Een 'risico-profiel' opstellen bij bepaalde personen, moet niet bij voorbaat geheel afgewezen worden, maar is wel degelijk ook iets dat met zeer veel voorzichtigheid gedaan moet worden, omdat zo'n 'risico-profiel-score' geenszins een bewijs is voor feitelijke misdadigheid van een bepaalde individu;
Zoiets kan evengoed een vorm van stigmatisering voor Individuen betekenen, stigmatisering van groepen, alswel ook misbruikt worden voor een 'knuffelend' subsidie-kliekje...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31605311
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

zo zou je ze kunnen noemen.
Die tijden bestaan niet meer dat landverraad bestraft werd.
Ik blijf het zien als landverrraad en verkwanseling van ons land.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:23:38 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31605483
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:13 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Die tijden bestaan niet meer dat landverraad bestraft werd.
Ik blijf het zien als landverrraad en verkwanseling van ons land.
Hier heb je een koekje. En nou buitenspelen.
quote:
Ik ga nu niet allemaal namen opnoemen, maar er zijn genoeg terroristen vrij gesproken of op een andere manier de dans ontsprongen die bezig waren met terroristische activiteiten.
Oh ja? Als ze bezig waren met terroristische activiteiten, waarom zijn ze dan vrijgeproken? Noem er eens een?
pi_31605581
quote:
.
Noem eens namen van mensen die je wilt vermoorden?
En hoe groot is die groep die je bedoelt?
10.000 mensen of 100.000
En tot hoeveel doden wil je gaan met je terreur ?
pi_31605786
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik heb het niet eens zo zeer over terroristen maar over harde criminelen die de doorsnee burger in gevaar brengen.
De zware crimineel die brengt mij niet in gevaar, of ik moet toevallig pech hebben dat ik tercht kom tussen een vuurgevecht van 2 zware jongens. De kans hierop is zo nihil dat is dus onverwaarloosbaar klein.

Verder moet je met zo'n usernaam wel blij zijn met geodkope dope door die zware criminelen.

Dan loop ik veel hogere kans om te overlijden door al die mongolen die denken dat ze micheal schumacher zijn en zo rondrijden met de auto. Maar dat wordt niet als misdaad gezien, vaak aleeen maar als een overtreding.
pi_31605833
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:38 schreef JohnDope het volgende:
Er zijn mensen vrijgesproken die verdacht werden van het beramen.... Er was blijkbaar geen reden voor de rechter om aan te nemen dat ze het daadwerkelijk gedaan hebben, dus zijn ze vrij gesproken.

Net zoals jij vrijgesproken zou worden als men jouw nu voor de rechter zou brengen voor het beramen van terroristische aanslagen (tenminste; Ik neem aan dat men daarvoor geen bewijs zou kunnen leveren). Onschuldig totdat bewezen kan worden dat je schuldig bent. Gelukkig werkt het hier nogsteeds zo. De dag dat het ophoud op die manier te werken ga ik aangifte doen tegen degene die dat bedacht heeft....
pi_31606361
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[quote]Hoeveel berichten komen over ons scherm over plunderingen?

Dat is niet waar! Het percntage heb ik niet bij de hand, maar heb vorig jaar een stuk gelezen van een vergelijk in effectiviteit tussen de Duitse en Nederlandse politie. De Duitse politie was veel en veel effectiever. Ander groot probleem, was de wijze van categoriseren en 'boeken' van Nederlandse criminaliteit. Dat was zo ondoorzichtig, dat een vergelijk veel tijd kostte. Blijkbaar iets te verbergen of anders te vertalen. Ook kwam naar voren dat er in Nederland wel een heel hoog percentage van onopgeoste zaken was en dat veel 'misdaden' al geen eens meer gerapporteerd / aangegeven werden. Nederland is dus niet een beetje meer crimineel, maar heel wat crimieler (welke vormen laat ik even voor wat het is).

Ik kwam 4 jaar geleden een Duitse Turk in Turkije tegen, die Duitsland was ontvlucht voor een misdrijf (ik weet niet wat) en wat erg huiverig voor de Duitse gevangnis (had al en keer 'im Knast' gezeten).
quote:
Aangezien hier nogal wat mensen die posten hun verstand verloren hebben en van mening zijn dat mensen zonder geode redenen moeten kunnen worden opgepakt hoop ik van harte dat hun de eerste zullen zijn die in het kader van zulke maatregelen als eerst worden opgepakt.
[/quote]Niemand moet zonder goede reden worden opgepakt. Dit is een andere discussie. Mijn schoonvader is strafrechter en filosoof (hij verdedigd vaak criminelen> betalen beter)). Hij en ik zijn beiden van mening, dat het doorgeschoten rechtssysteem vooral dient om schuldigen te beschermen. Dus het grondidee om te voorkomen dat onschuldigen worden gestraft, werkt dus averechts. Waarbij het een utopie is om te denken dat er nooit iemand onschuldig in de gevangenis belandt. Maar liever dat dan dat 10 schuldigen niet gestraft worden. Of niet?
pi_31607304
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:04 schreef drammers het volgende:

[..]

Dat is niet waar! Het percntage heb ik niet bij de hand, maar heb vorig jaar een stuk gelezen van een vergelijk in effectiviteit tussen de Duitse en Nederlandse politie. De Duitse politie was veel en veel effectiever.
Heeft de politie in duitsland ook een prestatienorm waaraan men moet voldoen?

verder ben ik wel benieuwd naar dat artikel, dus als je het eens kan zoeken en hier kan plaatsen dan kunne we er wat meer mee.

En als we het dan toch over effectivieteit hebben, heb je de rel hier op fok rondom het ballonnen incident meegemaakt, dan zien we dus hoe geod de nederllandse recherche functioneerd, dat men maar de hulp van opsporing verzocht moet inroepen.
quote:
Ik kwam 4 jaar geleden een Duitse Turk in Turkije tegen, die Duitsland was ontvlucht voor een misdrijf (ik weet niet wat) en wat erg huiverig voor de Duitse gevangnis (had al en keer 'im Knast' gezeten).
Ach er zijn ook genoeg nederlandse criminelen die ons land ontvlucht zijn omdat ze nog ween gevangenisstraf boven het hoofd gangt, als je hier nu mee wilt impliceren dat het gevangenisregime in duitsland strenger is dan zul je toch met wat betere feiten moeten aankomen.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:01:32 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31607484
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:04 schreef drammers het volgende:Niemand moet zonder goede reden worden opgepakt. Dit is een andere discussie. Mijn schoonvader is strafrechter en filosoof (hij verdedigd vaak criminelen> betalen beter)). Hij en ik zijn beiden van mening, dat het doorgeschoten rechtssysteem vooral dient om schuldigen te beschermen. Dus het grondidee om te voorkomen dat onschuldigen worden gestraft, werkt dus averechts. Waarbij het een utopie is om te denken dat er nooit iemand onschuldig in de gevangenis belandt. Maar liever dat dan dat 10 schuldigen niet gestraft worden. Of niet?
Was jouw schoonvader ziek toen er ethiek werd gegeven?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:01:50 #66
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31608715
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:01 schreef nixxx het volgende:

edit: dat is trouwens wel ironisch, aangezien gedragsdeskundigen/psychologen vaak als allochtonenknuffelende geitenwollensokkers gezien worden
Misschien hebben gedragsdeskundigen het bij het juiste eind en hebben allochtonen minder vaak berouw. Het is bekend dat bepaalde groepen van mening zijn dat Nederlandse vrouwen hoeren zijn, de mannen varkens (of iets in die richting, ben het even kwijt), en dat stelen van ongelovigen door de beugel kan.

Hiervoor zou een ander onderzoek nodig zijn om te kijken of allochtonen vaker in herhaling vallen dan autochtonen. Indien dit klopt, en dat doet het waarschijnlijk, is dit hele knuffel verhaal dat allochtonen langere straffen krijgen weer politiek correcte bullshit.
I'm nobody's sheep
pi_31608995
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[quote]Heeft de politie in duitsland ook een prestatienorm waaraan men moet voldoen?
Weet ik niet. Ik weet wel dat een van de conlusies was, dat in Duitsland de agenten minder uren achter hun bureau zaten.
quote:
verder ben ik wel benieuwd naar dat artikel, dus als je het eens kan zoeken en hier kan plaatsen dan kunne we er wat meer mee.
Ga even kijken of ik het kan vinden.
quote:
En als we het dan toch over effectivieteit hebben, heb je de rel hier op fok rondom het ballonnen incident meegemaakt, dan zien we dus hoe geod de nederllandse recherche functioneerd, dat men maar de hulp van opsporing verzocht moet inroepen.
Nee dat heb ik niet meegekregen. Ik weet dat het % onopgeloste zaken heel hoog is.

Het is natuurlijk niet zo dat politieoptreden of gevangenisstraffen de enig factoren zijn bij het tegengaan van criminaliteit. Dat heeft natuurlijk ook met cultuur en normen en waarden te maken. Mijn opa zijn wel eens:"het is armoede die de mensen netjes houdt". Misschien heeft ie daar wel gelijk in.
Hoewel ik bij criminaliteit uitga van de theorieën van winstmaximilisatie en risicominimalisatie. Dus als de pakkans laag is, en de potentiële verdiensten hoog....
[..]

quote:
Ach er zijn ook genoeg nederlandse criminelen die ons land ontvlucht zijn omdat ze nog ween gevangenisstraf boven het hoofd gangt, als je hier nu mee wilt impliceren dat het gevangenisregime in duitsland strenger is dan zul je toch met wat betere feiten moeten aankomen.
Ja klopt. En we 'importeren' net zo makkelijk oorlogsmisdadigers. Dat Nederlanders crimineel zijn of dat Nederland crimineel is kan misschien worden ondersteunt door volgend stukje: http://www.nu.nl/news.jsp?n=605637&c=20&rss.

Nee het voorbeeld diende als ondersteuning of uitleg. Zijn pakkans was hoog en gevangenis was zeer slechte ervaring geweest. Ik denk dat een discussie of voorstel als deze http://www.nu.nl/news/612(...)_callcenters%27.html
in Duitsland niet voorkomen. En discussies over het aantal luchtuurtjes zal je in Frankrijk of Duitsland waarschijnlijk ook niet hebben.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
Groep Apeldoornse jongeren aangehouden
21 OKTOBER 2005
- APELDOORN (ANP) - De politie heeft veertien jongeren in de leeftijd van twaalf tot vijftien jaar aangehouden die verdacht worden van een reeks ernstige geweldsmisdrijven in Apeldoorn. Dat liet de politie vandaag weten.

Leden van de groep zouden zich onder meer schuldig hebben gemaakt aan een poging tot doodslag op een leeftijdsgenoot.

De politie begon in september een onderzoek naar de groep nadat er meerdere meldingen van geweldsmisdrijven door jongeren waren binnengekomen. Het ging onder meer om een poging tot doodslag op een 15-jarige jongen die eind augustus op het Stationsplein in Apeldoorn met een mes in zijn hals werd gestoken. De verwondingen vielen volgens de politie achteraf mee.

Ook zouden leden van de groep een 17-jarige jongen met een gummiknuppel hebben mishandeld en werd een ander slachtoffer met stokken geslagen. Een 14-jarige jongen werd mishandeld en van zijn fiets beroofd.

Volgens de politie opereerde de groep in wisselende samenstelling en hadden de jongeren het vooral gemunt op leeftijdsgenoten. Een van de verdachten verklaarde tijdens het verhoor dat hij al tot geweld over ging als een ander, in zijn ogen, op een verkeerde manier naar hem keek.

Drie van de jongeren werden meerdere dagen in hechtenis gehouden. De overigen werden een nacht vastgehouden of konden na verhoor weer naar huis.
?>

Waar zullen deze jongens vandaan komen en hoe heten ze? Is ook wat anders dan een tasjesroof of niet? En denk je iets dergelijks ook inSalzburg gisteren of eregisteren is voorgevallen...? Beetje hard dit...Als we de namen zouden weten kan ik wellicht als toekomstig werkgever.... Of kan ik als oom... Daar ging het antuurlijk allemaal om..

[/quote]
pi_31609078
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 17:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

[quote]Was jouw schoonvader ziek toen er ethiek werd gegeven?
[/quote]
Ahh, daar hebben we de beroepsnar weer.. Nee hoor, is gewoon emprisch. Hij heeft in het begin en ook nu weer aan de 'andere kant' gestaan. Bovendien is het heel makkelijk als advocaat je ziel te verkopen... Hoe heette die film ook al weer?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:15:03 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31610236
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:01 schreef Scandum het volgende:

[..]

Misschien hebben gedragsdeskundigen het bij het juiste eind en hebben allochtonen minder vaak berouw. Het is bekend dat bepaalde groepen van mening zijn dat Nederlandse vrouwen hoeren zijn, de mannen varkens (of iets in die richting, ben het even kwijt), en dat stelen van ongelovigen door de beugel kan.
Moet je andere misdadigers en overtreders eens horen of ze berouw hebben bij boetes voor dronken achter het stuur, belastingfraude, zinloos geweld, fietsendiefstal, heling, enzovoorts.
quote:
Hiervoor zou een ander onderzoek nodig zijn om te kijken of allochtonen vaker in herhaling vallen dan autochtonen. Indien dit klopt, en dat doet het waarschijnlijk,
Nou, dan hoeven we dat onderzoek zeker ook niet te houden, hè? Scandum de Wijze weet het antwoord al.
quote:
is dit hele knuffel verhaal dat allochtonen langere straffen krijgen weer politiek correcte bullshit.
Hoezo? Het is toch gewoon de waarheid?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:21:35 #70
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31611516
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:15 schreef Floripas het volgende:
Moet je andere misdadigers en overtreders eens horen of ze berouw hebben bij boetes voor dronken achter het stuur, belastingfraude, zinloos geweld, fietsendiefstal, heling, enzovoorts.
Als het om zinloos geweld gaat denk ik niet dat je het in de autochtone hoek moet zoeken. En een schuld gevoel over een fiets stelen is idd relevant.
quote:
Nou, dan hoeven we dat onderzoek zeker ook niet te houden, hè? Scandum de Wijze weet het antwoord al.
Natuurlijk zou een onderzoek leuk zijn, maar daar zit de politiek niet op te wachten want je kan er toch geen flikker mee met onze grontwet.
quote:
Hoezo? Het is toch gewoon de waarheid?
De waarheid is dat een bepaalde groep minder berouw toont en daarom langere gevangenis straffen krijgen. Jouw interpretatie is dat bepaalde groepen een lange straf krijgen omdat ze een kleurtje hebben, want dat kleurtje is toch echt het enige verschil?
I'm nobody's sheep
pi_31621858
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:04 schreef Floripas het volgende:
*wurmt zich onder grip uit en rent bij muur vandaan*

Ik zie echt niet in waarom je allochtonen een andere behandeling zou moeten geven dan autochtonen. De aanname dat zij het erger vinden om iets schandelijks te doen dan een autochtoon is totaal uit de lucht gegrepen.
Jij zult toch ook je kinderen allemaal andersstraffen lijkt me. Het ene kind straf je niet met binnenblijven en hetandere niet met geen tv kijken. Straffen worden toch toegepast om het kind iets te leren en de straf moet aankomen.
quote:
Wat mij betreft gaat er eens een onderzoek plaatsvinden naar oorzaken en gevolgen. De volgende vragen zou ik beantwoord willen zien:
- Hoe zijn alle verschillende vormen van criminaliteit gestratificeerd over de bevolking?
- Speelt sociaal-economische achtergrond een rol?
De allochtonen krijgen meestal minder straf omdat het draaideurcriminelen zijn. En draaideurcriminelen zijn onverbeterlijk waar een gevangenis straf niet echt bij werkt.
Daar is al onderzoek naar gedaan. Wil je nog een onderzoek?
pi_31627574
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De zware crimineel die brengt mij niet in gevaar, of ik moet toevallig pech hebben dat ik tercht kom tussen een vuurgevecht van 2 zware jongens. De kans hierop is zo nihil dat is dus onverwaarloosbaar klein.

Verder moet je met zo'n usernaam wel blij zijn met geodkope dope door die zware criminelen.

Dan loop ik veel hogere kans om te overlijden door al die mongolen die denken dat ze micheal schumacher zijn en zo rondrijden met de auto. Maar dat wordt niet als misdaad gezien, vaak aleeen maar als een overtreding.
beetje beter lezen.... er stond harde criminelen die een gevaar vormen voor de burger. Ik bedoel dus geen wittebordencriminaliteit, maar ik bedoel dus harde criminelen die de doorsnee burger ingevaar brengt. o.a. criminelen die op de corner staan.

En me naam heeft niks met drugs te maken.
pi_31628250
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 17:01 schreef Floripas het volgende:
Was jouw schoonvader ziek toen er ethiek werd gegeven?
Nee, zijn schoonvader is een strafrechter die criminelen verdedigt..... Ofwel: Iemand die heel wat les in hoe het rechtssysteem in elkaar zit nodig heeft....

- Strafrechters bestaan niet
- Rechters verdedigen niemand, maar oordelen slechts
pi_31628297
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 09:24 schreef Midasdewolf het volgende:
Jij zult toch ook je kinderen allemaal andersstraffen lijkt me. Het ene kind straf je niet met binnenblijven en hetandere niet met geen tv kijken. Straffen worden toch toegepast om het kind iets te leren en de straf moet aankomen.
Er is echter een groot verschil tussen een benadering op persoon gericht (zoals jij het stelt) en een benadering gericht op discriminerende kenmerken (zoals autochtoon/allochtoon, man/vrouw, leeftijd, huidskleur, haarkleur, voorkeur voor whiskey merk of kleur van de auto). Als je een straf gaat bazeren op afkomst dan ga je dus volledig voorbij aan de persoon die bestraft wordt, iets wat je bij je kinderen nooit zult doen.
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 09:24 schreef Midasdewolf het volgende:
De allochtonen krijgen meestal minder straf omdat het draaideurcriminelen zijn. En draaideurcriminelen zijn onverbeterlijk waar een gevangenis straf niet echt bij werkt.
Daar is al onderzoek naar gedaan. Wil je nog een onderzoek?
Allochtonen krijgen meestal meer straf... heeft onderzoek laatst uitgewezen...
Draaideurcriminaliteit heeft niets met afkomst te maken. Het percentage recidivisten is onder allochtone en autochtone criminelen nagenoeg gelijk. Daar is ook onderzoek naar gedaan...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:48:24 #75
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31628725
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 20:21 schreef Scandum het volgende:

[..]

Als het om zinloos geweld gaat denk ik niet dat je het in de autochtone hoek moet zoeken.
Alsof er één bron is van zinloos geweld, een soort Kwade Diamant, die circuleert in allochtone kringen...
quote:
En een schuld gevoel over een fiets stelen is idd relevant.
[..]
Het is anders waar het meeste aangifte van wordt gedaan, en een van de grootste ergernissen van Nederlanders.
quote:
Natuurlijk zou een onderzoek leuk zijn, maar daar zit de politiek niet op te wachten want je kan er toch geen flikker mee met onze grontwet.
[..]
Wat zou jij dan willen?
quote:
De waarheid is dat een bepaalde groep minder berouw toont en daarom langere gevangenis straffen krijgen. Jouw interpretatie is dat bepaalde groepen een lange straf krijgen omdat ze een kleurtje hebben, want dat kleurtje is toch echt het enige verschil?
Het ging erover hoe crimineel mensen zijn. Als allochtonen langer worden gestraft, heeft dat natuurlijk invloed op hoeveel allochtonen er in de gevangenis zitten.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:49:37 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31628758
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:26 schreef Croga het volgende:

[..]

Nee, zijn schoonvader is een strafrechter die criminelen verdedigt..... Ofwel: Iemand die heel wat les in hoe het rechtssysteem in elkaar zit nodig heeft....

- Strafrechters bestaan niet
- Rechters verdedigen niemand, maar oordelen slechts
(Is het misschien een Belg?)
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:51:17 #77
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31628808
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

beetje beter lezen.... er stond harde criminelen die een gevaar vormen voor de burger. Ik bedoel dus geen wittebordencriminaliteit,
Weet je hoeveel de (oerblanke) bouwfraude jou en mij gekost heeft? Weet je wat het heeft gedaan met het beeld van de nederlanders op de Nederlandse industrie en overheid?
Over schade gesproken!
pi_31629038
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:49 schreef Floripas het volgende:
(Is het misschien een Belg?)
(maakt dat verschil dan?)
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:02:59 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31629190
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

Weet je hoeveel de (oerblanke) bouwfraude jou en mij gekost heeft? Weet je wat het heeft gedaan met het beeld van de nederlanders op de Nederlandse industrie en overheid?
Over schade gesproken!
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik vervloek al die oude ministers die er bij betrokken waren of er vanaf hadden moeten weten, maar er zogenaamd niets van afwisten, maar dat betekent dus ook dat ze niet kapabel waren voor die post, maar dat ter zijde.

Een bouwfraudeur is een minder hinderlijke crimineel, dan een straatrover, verkrachter of een groep mensen die de buurt terroriseert(straatterroristen). Je snapt best wat ik bedoelde.
En de huidskleur maakt me niet uit.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:09:23 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31629280
Verkrachting is noch ethnisch, noch sociaal-economisch afwijkend.
pi_31629376
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:09 schreef Floripas het volgende:
Verkrachting is noch ethnisch, noch sociaal-economisch afwijkend.
en nog iets over de inhoud te melden
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:17:12 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31629475
Ja. Dat jij geen enkel argument geeft waarom straatroof erger is dan de bouwfraude. Bij de één is het persoonlijke leven ernstig aangetast, en bij de tweede is de hele maatschappij gedesillusioneerder.
pi_31629667
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:17 schreef Floripas het volgende:
Ja. Dat jij geen enkel argument geeft waarom straatroof erger is dan de bouwfraude. Bij de één is het persoonlijke leven ernstig aangetast, en bij de tweede is de hele maatschappij gedesillusioneerder.
Een financiele klap op vangen met de maatschappij is natuurlijk makkelijker dan een individu die een geestelijke en lichamelijke klap moet opvangen.
Liever dus een gedesillusioneerde maatschappij(zijn we sowieso toch al).
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:36:53 #85
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31629986
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Een financiele klap op vangen met de maatschappij is natuurlijk makkelijker dan een individu die een geestelijke en lichamelijke klap moet opvangen.
Liever dus een gedesillusioneerde maatschappij(zijn we sowieso toch al).
Wat een onzin. Weet je hoeveel schade het oplevert als we met zijn allen onze schouders ophalen en niet meer willen werken aan een verbetering van ons eigen lot en dat van onze naasten?

Het gaat hier trouwens over buitenlanders en criminaliteitscijfers, dus heb je dáár nog wat over te melden?
pi_31630203
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:36 schreef Floripas het volgende:

Het gaat hier trouwens over buitenlanders en criminaliteitscijfers, dus heb je dáár nog wat over te melden?
Jij begon over de bouwfraude ik niet. Ik probeer iets te melden, maar het wil alleen niet tot je door dringen....
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:52:25 #87
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:08:23 #88
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31633443
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:48 schreef Floripas het volgende:
Alsof er één bron is van zinloos geweld, een soort Kwade Diamant, die circuleert in allochtone kringen...
Daar lijkt het af en toe wel op, tenzij je oogkleppen opzet en de optel som niet maakt.
quote:
Het is anders waar het meeste aangifte van wordt gedaan, en een van de grootste ergernissen van Nederlanders.
Fietsen diefstal is een grote ergernis, maar dat is het Nederland waarin we leven dus dat hebben we maar te accepteren. Van mij hoeft een fietsen dief geen berouw te tonen, maar moeten we nu autochtonen die geen berouw tonen even hard straffen als autochtonen die wel berouw tonen omdat de meeste allochtonen geen berouw tonen?
quote:
Wat zou jij dan willen?
Emigreren?
quote:
Het ging erover hoe crimineel mensen zijn. Als allochtonen langer worden gestraft, heeft dat natuurlijk invloed op hoeveel allochtonen er in de gevangenis zitten.
Daar heb je gelijk in. Maar dan reken je bijvoorbeeld niet mee dat autochtonen elkaar eerder aangeven bij de politie, en zelfs als je die 2 maanden eraf haalt, dan nog zit je met een enorm persentage van niet Nederlandse komaf.

[ Bericht 3% gewijzigd door Scandum op 22-10-2005 19:16:03 ]
I'm nobody's sheep
pi_31646357
quote:
Allochtonen krijgen meestal meer straf... heeft onderzoek laatst uitgewezen...
Draaideurcriminaliteit heeft niets met afkomst te maken. Het percentage recidivisten is onder allochtone en autochtone criminelen nagenoeg gelijk. Daar is ook onderzoek naar gedaan...
Daar wil ik wel meer over lezen
pi_31647674
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 03:19 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Daar wil ik wel meer over lezen
Over dat allochtonen meer straf krijgen, ik had al verwezen naar dat onderzoek, post in dit topic:
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:31 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Onderzoek van Mieke Komen , heeft meer over etniciteit en justitie gepubliceerd .
pi_31647683
online natuurlijk
  zondag 23 oktober 2005 @ 11:42:27 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31648951
IPV dat TS zich focust op de Etnische achtergrond van criminelen, kan hij zich mischien beter focuseren op de Sociale achtergrond van criminelen. Opleidingsnivo en Inkomen van ouders, Eetgewoontes, etc.
Ik denk dat die gegevens relevanter zijn dan waar de ouders vandaan komen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31659388
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
IPV dat TS zich focust op de Etnische achtergrond van criminelen, kan hij zich mischien beter focuseren op de Sociale achtergrond van criminelen. Opleidingsnivo en Inkomen van ouders, Eetgewoontes, etc.
Ja leuk we gaan proberen om een verband tussen junkfood, en crimineel gedrag te ontdekken, dan kan er tenminste een regel opgesteld worden die in 1 klap alle mac's in nederland verbied.
  maandag 24 oktober 2005 @ 11:09:09 #94
45206 Pietverdriet
pi_31659643
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja leuk we gaan proberen om een verband tussen junkfood, en crimineel gedrag te ontdekken, dan kan er tenminste een regel opgesteld worden die in 1 klap alle mac's in nederland verbied.
Er schijnt echter een hele duidelijk relatie te zijn tussen het eten van vis, of liever het niet eten ervan en crimineel gedrag.
Er was enige tijd geleden een onderzoek waar men schreeuwde dat allochtonen ongezonder waren dan gemiddelde nederlanders, dit onderzoek sloeg nergens op, want er was geen verband tussen hun allochtoon zijn en hun ongezonder zijn, maar er is een verband tussen lage inkomens en ongezonder zijn.
Door het te vergelijken met gemiddelde nederlanders krijg je een krom beeld, dat niet klopt, want je moet vergelijken met een groep van dezelfde sociale klasse verhouding.
pi_31659830
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt mij ook vrij duidelijk maar maak dat al die figuren maar eens wijs .
  maandag 24 oktober 2005 @ 11:28:28 #96
45206 Pietverdriet
pi_31659880
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 11:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lijkt mij ook vrij duidelijk maar maak dat al die figuren maar eens wijs .
neemt allemaal niet weg dat die voorbibsberbers zo crimineel als de neten zijn-
pi_31659915
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er schijnt echter een hele duidelijk relatie te zijn tussen het eten van vis, of liever het niet eten ervan en crimineel gedrag.
Er was enige tijd geleden een onderzoek waar men schreeuwde dat allochtonen ongezonder waren dan gemiddelde nederlanders, dit onderzoek sloeg nergens op, want er was geen verband tussen hun allochtoon zijn en hun ongezonder zijn, maar er is een verband tussen lage inkomens en ongezonder zijn.
Door het te vergelijken met gemiddelde nederlanders krijg je een krom beeld, dat niet klopt, want je moet vergelijken met een groep van dezelfde sociale klasse verhouding.
Ja dat geloof ik meteen.

Als je naar een gemiddeld sociale achterstandswijk gaat kijken valt het altijd weer op dat daar een grotere concentratie friettenten zit dan in van die oersaaie en niet zo criminele vinex locaties.

(alhoewel natuurlijk relatief gezien in de vinexwijken vaak meer inbraken zullen zijn omdat daar wat meer te halen is)

Ze zouden de misdaadstatisteik dan ook idd naar de inkomenssituatie moeten uitzetten.

Dan zal we blijken dat juist de lager inkomensgroepen voor overige burgers overlast veroorzakende criminaliteit begaan. En juist de hogere inkomens zich schuldig maken aan frauduleuze handelingen, daar valt dus ook extra opnemen van hypotheek, niet voor het huis onder. Daar vertellen ze altijd van die sapppige verhalen over tijdens feestjes en partijen, en dat wordt dan altijd maar heel normaal gevonden en wilt iedereen ook eigenlijk wel die dingen doen.

Maar als ik dan begin maar over een auto die ik laatse gebruikt heb bij een ramkraak word ik vreemd aangekeken.
pi_31659971
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

neemt allemaal niet weg dat die voorbibsberbers zo crimineel als de neten zijn-
Een deel is inderdaad zeer crimineel. Maar er zijn ook groepen blanke hollanders die prima onder die noemer vallen. Probleemwijken gezien ?
pi_31664116
Familie Janssen heeft 20 leden en verdient 200.000 Euro
Familie De Vries heeft 25 leden en verdient 100.000 Euro

Welke familie is het succesvolst?
pi_31682752
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 11:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een deel is inderdaad zeer crimineel. Maar er zijn ook groepen blanke hollanders die prima onder die noemer vallen. Probleemwijken gezien ?
pi_31683068
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 20:40 schreef fernando_redondo het volgende:
Familie Janssen heeft 20 leden en verdient 200.000 Euro
Familie De Vries heeft 25 leden en verdient 100.000 Euro

Welke familie is het succesvolst?
als Familie De Vries die 100.000 Euro verdient met een investering van 100.000 Euro, terwijl Familie Janssen voor de 2 ton winst een investering van 1 miljoen euro nodig had, is Familie De Vries inderdaad succesvoller ...

wat bedoel je ermee te zeggen, anders dan zulke 'cijfertjes' makkelijk te manipuleren zijn, makkelijk misbruikt kunnen worden om een 'vooraf' vaststaand punt te 'bewijzen', maar waarbij je altijd jezelf moet afvragen in welke verhouding de genoemde 'ijkpunten' tot elkaar staan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')