Heb jij ook moeite mee hequote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:52 schreef fernando_redondo het volgende:
Lezen
Nee, maar op de vraag waarom dit relevant is voor de misdaadbestrijding, reageer je niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:56 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee hoor. Ik ben volgens die defenitie geen allechtoon. In principe is de eerste en 2e generatie allochtoon en de derde niet meer(mits er niet getrouwd wordt met een huwelijkspartner die ze voor 5 schapen halen uit het thuisland)
Whatever, daarom moet je ook zoveel topics openen, omdat je blijkbaar niet 2 onderwerpen tegelijkertijd kunt bespreken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:17 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat is dan ook off-topic
Sluit ik mij bij aan.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:53 schreef drammers het volgende:
Frapant vind ik het dat er een normale opening van een discussie verzand in ja/ nee, definitie van allochtonen, of persoonlijke aanvallen.
De opening hier ging over het wel of niet aanpassen van 'wijze van registratie' van criminaliteit. Daar ben ik een voorstander van. En wel om de simpele reden: als je een willekeurig probleem wilt oplossen, dan helpt het er zoveel mogelijk over te weten. Punt!
Bovendien lijkt het mij ook zinvol als de media hier eerlijker en opener over berichten. Hier in Italië worden plegers in de media gewoon bij naam, etnische afkomst, burgerschap genoemd. Lijkt mij niks mis mee, het gaat immers gewoon om waarheid. En de waarheid over fraude, politieke blunders, etc. worden ook gewoon bij constatering genoemd. Daar hebben we media voor, volgens mij...berichten.
Ik zelf ben twee keer in een gevangenis geweest (om iets af te leveren). In alkmaar en scheveningen in 1994. In de controlekamer hingen lijsten met cellen en namen. Ik heb het niet kunnen tellen, maar schat dat tussen de 70 en 80% 'allochtone' namen waren en dan niet McCarthy of Neumann.
Mijn persoonlijke ervaring, is dat een Marokkaan uit Casablanca (Arabier) al heel anders is dan een Berber. Turken zitten weer meer in georganiseerde criminaliteit en Marokkanen in 'kleine' criminaliteit. Vietnamezen en Chinezen zijn te druk met werken om crimineel te zijn!
Zorgelijk is idd dat de tweede generatie 'crimineler' is (ook wel logisch) net zoals deze generaties militanter en extremistischer (islam) lijken te zijn.
Een goede registratie en berichtgeving zou misschien kunnen leiden tot meer bewustwording bij politiek, allochtonen zelf en autochtonen. Het kan alleen maar beter werken dan dat het nu doet, want tot op heden werkt niks!!
Heb veel met Marokkanen, Pakistani, Turken, Irakezen, etc. gewerkt en kan vertellen dat er veel verschillen zijn. Maar met name Noord Afrikanen hebben een cultuur van weinig rekenschap, korte lontjes en collectieve 'slachtoffer syndroom'. Zonder rekenschap van zichzelf of de groep zal fout gedrag zich herhalen...
Ik ben dus voor betere en uitvoerige registratie, andere definiëring en eerlijke berichtgeving!!
Dat klopt en dat schijnen alleen rechtse mensen te weten is mijn ervaring van jarenlang vertoeven op forums. Waarom word dit altijd onkent dat 70 tot 75% niet alleen allochtoon is maar ook anders gekleurd? Ik ben regelmatig in de gevangenis als bezoeker gekomen en het ziet er echt zwart van de mensen en je waant je echt in hetbuitenland. Zolang dit gegeven niet as waarheid word gezien en politiek correct het enige is wat de gevestigde orde kan bezigen zal er nooit een oplossing komen voor dit grote probleem.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:53 schreef drammers het volgende:
Ik zelf ben twee keer in een gevangenis geweest (om iets af te leveren). In alkmaar en scheveningen in 1994. In de controlekamer hingen lijsten met cellen en namen. Ik heb het niet kunnen tellen, maar schat dat tussen de 70 en 80% 'allochtone' namen waren en dan niet McCarthy of Neumann.
Als je naar de VS kijkt lost dit probleem zichzelf ook niet vanzelf op. Als je te streng bent lok je het uit, en als je knuffelt gaat het helemaal mis.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:51 schreef Midasdewolf het volgende:
Dat klopt en dat schijnen alleen rechtse mensen te weten is mijn ervaring van jarenlang vertoeven op forums. Waarom word dit altijd onkent dat 70 tot 75% niet alleen allochtoon is maar ook anders gekleurd? Ik ben regelmatig in de gevangenis als bezoeker gekomen en het ziet er echt zwart van de mensen en je waant je echt in hetbuitenland. Zolang dit gegeven niet as waarheid word gezien en politiek correct het enige is wat de gevestigde orde kan bezigen zal er nooit een oplossing komen voor dit grote probleem.
De "officiele statistieken" kennen 3 varianten:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 05:27 schreef Megumi het volgende:
Dat zijn geen allochtonen. Maar gewoon Nederlanders dus.
Wat we ermee moeten doen vroeg iemand. In ieder geval straffen toepassen zoals we dat ook metonze kinderen doen. Het ene kind straf je met binnen blijven en het andere kind met niet op de xbox spelen. Waar ik mee wil zeggen is dat er straffen toegepast moeten worden die iemand erg vind. Ik denk dat voor velen werken een zware straf zal zijn. Ik bedoel dan hard werken, want daar schijnen criminelen een gruwelijke hekel aan te hebben. Nu krijg 80 uur dienstverlening en gaat een baantje zoeken dat bij je past. Maar dan word het 80 uur dienst verlening waar je moet afzien. Ook gevangenen voor de keuze zetten of hard werken en 2/3 van de straf laten uitzitten of als dat niet gedaan word de volle mep laten zitten met geen privileges Klinkt streng maar ze hebben een keuze. Ook heb ik nooit begrepen waarom er altijd maar 2/3 van de straf uitgezeten moet worden, is dat voor het publijk voor de gek te houden dat voor moord gemiddeld 6 jaar staat terwijl het eigenlijk 4 is? Het is toch een lachertje om 4 jaar tegenover een mensenleven te zetten.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:31 schreef Scandum het volgende:
[..]
De oplossing is om in een rustig blank dorpje te gaan wonen en er niet al te hard over na te denkenZoals iemand al zij, wat is de relevantie van deze statistieken? Wat ga je ermee doen?
Volgens mij is dat allemaal niet zo relevant. De crux van afwijzen van crimineel gedrag zit in de algehele maatschappelijke afwijzing ervan. Het zou algemeen als zeer onfatsoenlijk moeten gelden om (bijvoorbeeld) geld te stelen.quote:
Helemaal gelijk. We leven in een maatschappij dat zware criminelen respecteert en er zelfs een film over maakt (klaas Bruinsma) Maar ik zie het ook om me heen waar grote dealers op handen gedragen worden terwijl iedereen weet hoe hij zijn geld verdient. Ze kunnen veel geld uitgeven en aanzien kopen. Iedereen wil bij de "winners" horen of ze nu crimineel zijn of niet. Het zijn dan ook meestal spannender mensen dan de grijze muizen waar niemand mee om wil gaan. Het draait om de spanning in deze tijd waar niemand nog bang is voor de straf of voor de schaamte want die zijn we allang voorbij. En als er geen schaamte of uitsluiting in het verschiet ligt heeft niemand echt iets te verliezen want ze staan binnen No Time weer op straat en gaan met hun oude "beroep" en meer aanzien weer verder. En zeker heb je gelijk dat de maatschappij er zelf debet aan is omdat we dat massaal niet meer afwijzen en het liefst ook op die "trein" van makkelijk geld verdienen willen stappen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij is dat allemaal niet zo relevant. De crux van afwijzen van crimineel gedrag zit in de algehele maatschappelijke afwijzing ervan. Het zou algemeen als zeer onfatsoenlijk moeten gelden om (bijvoorbeeld) geld te stelen.
Wie de verzekering oplicht zou zich daarvoor moeten schamen. Buren en familie die ervan weet zou op de oplichter neer moeten kijken. Inplaats van afgunstig gnuiven, zoals nu gebruikelijk is.
Ook als de wetsovertreding niet bestraft wordt omdat niemand erachter komt.
Nederland is een eerloze maatschappij geworden, waar iedereen het normaal vindt dat men eerst aan winstjes denkt, daarna aan eventuele pakkans, en daarna nergens aan.
Je bedoelt de landverraders?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:32 schreef JohnDope het volgende:
Als je crimineel bent kan je alles flikken in dit land; roven, plunderen, verkrachten, terroriseren.
Het gaat allemaal nergens meer over hier, het wordt allemaal steeds gekker.
Als je wat wilt veranderen in dit land dan zul je als eerst de pappers en nathouders tegen de muur moeten zetten.
zo zou je ze kunnen noemen.quote:
Jah lieve kijkbuis kindertjes, we zien dagelijks op tv het wel en wee van nederland.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:32 schreef JohnDope het volgende:
Als je crimineel bent kan je alles flikken in dit land; roven, plunderen, verkrachten, terroriseren.
Het gaat allemaal nergens meer over hier, het wordt allemaal steeds gekker.
Als je wat wilt veranderen in dit land dan zul je als eerst de pappers en nathouders tegen de muur moeten zetten.
Overal ter wereld komt het voor, alleen in nederland komen ze er mee wegquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jah lieve kijkbuis kindertjes, we zien dagelijks op tv het wel en wee van nederland.
Not!
Hoeveel berichten komen over ons scherm over plunderingen?
Verkrachtingen en overvallen komen overal ter welred voor, zijn wij als nederland een uitschieter in de statistiek?
En terroristen probeert men op te pakken, maar dan moet het OM wel goed zijn best doen om tenminste met bewijzen te komen.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Overal ter wereld komt het voor, alleen in nederland komen ze er mee weg![]()
Ik heb het niet eens zo zeer over terroristen maar over harde criminelen die de doorsnee burger in gevaar brengen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Met welke aanslag is wie precies weggekomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |