abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2005 @ 01:40:29 #1
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_31551046
ROTTERDAM - NieuwRechts voorman Michiel Smit moet de fractieonkosten die hij de afgelopen twee jaar van de gemeente ontving, terugbetalen.

De gemeente heeft besloten het bedrag van zo’n 45.000 euro terug te vorderen nu Smit blijft verzuimen verantwoording voor zijn uitgaven af te leggen.
De Rotterdamse raadsfracties zijn verplicht elk jaar voor 1 april een jaarverslag compleet met bonnetjes in te leveren om aan te tonen dat zij het geld daadwerkelijk besteden aan fractieonkosten.

Smit liet zowel in 2004 als in 2005 na een jaarverslag te maken. Daarom besloot het presidium, waarin de fractievoorzitters samenkomen, dit jaar het voorschot voor zijn fractievergoeding per juni stop te zetten.

Na een zoveelste waarschuwing, heeft het presidium vorige week besloten over te gaan tot terugvordering. Omdat het nog even duurt voor de juridische procedure van kracht wordt, heeft Smit nog een paar weken de tijd om zijn jaarverslagen in te leveren.
Eerder al liet Smit weten het geld wel degelijk aan fractieonkosten te hebben besteed. Hij had als eenmansfractie alleen nog geen tijd gehad om zijn financiële huishouding op orde te brengen. Smit is nog steeds van plan dat wel te doen.

Waar zou hij die halve ton aan uitgegeven hebben?
De beesT
pi_31551085
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 01:40 schreef Sklasse het volgende:

Aan vlaggen met swastikas er op waarschijnlijk. Zou ook kunnen dat hij een mooi Duits uniform uit de periode 40-45 op de kop heeft getikt. Die schijnen nogal prijzig te zijn.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 01:48:01 #3
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_31551167
Ontopic blijven mensen

Hoe is het toch mogelijk dat deze fascist een bedrag van 45.000e (bedrag van de belastingbetaler) heeft gebruikt voor andere doeleinden (daar ga ik vanuit)?
De beesT
pi_31551206
Ontopic blijven is moeilijk als je vraag niet in concreto te beantwoorden is. Michiel Smit weet zelf niet eens waar hij dat geld gelaten heeft. Het zou kunnen dat het per ongeluk in een verbrandingsoven ofzo gevallen is.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 04:03:01 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_31552114
Ai, pijnlijk! NieuwRechts was een jaar geleden erg aan het hameren op een verkeerde boekhouding bij de gemeente, maar blijkt nu zelf steken te hebben laten vallen. En van dat zogenaamde boukhoudschandaal bij de gemeente is overigens ook niets meer vernomen (met andere woorden: er bleek eigenlijk niets aan de hand).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 19 oktober 2005 @ 04:18:20 #6
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_31552166
Op zoek naar een bron van dit artikel kwam ik deze geweldige uitspraak van Michiel Smit tegen:
quote:
Zo dadelijk is de eerste afspraak met een winkelier. Ondanks het schrijven naar Burgemeester Opstelten is er tot op heden niets met zijn problemen gedaan. Verder los ik ook nog wat criminaliteit op tussendoor, ik draai nergens mijn hand voor om.

http://www.michielsmit.nl/?p=82
pi_31552170
Ik denk in de gay-variant van de Yab Yum.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31552341
DE ONDERDRUKKING VAN DEN RECHTSCHE MENSCH

Free people own guns! Slaves do not!
pi_31552345
Het zelfde geldt in Amsterdam voor Mokum Mobiel. Stond gisteren in het Parool dat ze 133.000 euro moeten terugbetalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:12:49 #10
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31552662
Wel, laten we niet al te hijgerig meteen conclusies trekken.

Het lijkt me ook gewoon erg zwaar, als éénmansfractie.

Ik ben wel van mening dat als hij die bonnetjes niet kan overleggen, hij niet alleen moet terugbetalen, maar ook flink met de billen bloot moet, net als iedereen.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:15:22 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31552678
Volgens een gesprek met Smit in Metro van gisteren, kan hij het allemaal verantwoorden, maar moet hij er 'even voor gaan zitten.' Dus volgens hem is het een storm in een glas water.

Overigens een slecht omen: Stel dat deze man ooit een bestuursfunctie krijgt...

("Ja, de boekhouding heb ik even een jaartje laten liggen. Geen tijd he? Nee, meneer de Fiscus, ik kan het allemaal uitleggen hoor.")
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:19:40 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31552722
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 04:18 schreef Sidekick het volgende:
Op zoek naar een bron van dit artikel kwam ik deze geweldige uitspraak van Michiel Smit tegen:
[..]

Wat een idioot
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:26:40 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_31552770
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:19 schreef Floripas het volgende:
Laten we afwachten, o patrician.
Uiteraard hoop ik dat hij er niet in slaagt
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:34:53 #15
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31552835
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Uiteraard hoop ik dat hij er niet in slaagt
Stil! Ik natuurlijk ook, dat is het leedvermaak dat in de menselijke natuur ligt.
Toch ben ik van mening dat we niet te hijgerig moeten doen puur en alleen omdat Smit zoveel antipathie opwekt: da's niet fair.
pi_31552916
Ik zou hem wel kunnen uitlachen, maar het is zo'n triest geval..tja beetje zonde van m'n lach.
pi_31552999

Weheheheh.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:55:17 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_31553056
Volgens mij heeft ie er siliconenlippen van gehaald
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:55:55 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_31553063
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 08:55 schreef Libris het volgende:
Volgens mij heeft ie er siliconenlippen van gehaald
Neuh, ergens in zijn stamboom zit waarschijnlijk een moederlijke Surinaamse
pi_31553106
quote:
hahahah jezus, een neo-nazi !!
pi_31561978
Het Amsterdamequivalent van Smit, de Bakkertjes, hebben ook een dergelijke schuld uitstaan. Zij hebben het gebruikt om een advocaat wat zaken in de prive sfeer te laten oplossen..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:34:27 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31613683
De bakkertjes zijn gewoon hilarisch, die mogen frauderen.
pi_31613841
Wat een amateur.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:09:59 #26
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36517967
Smit blijkt alsnog zijn administratie op orde te hebben gebracht, maar moet toch blijven dokken:
quote:
Smit (NieuwRechts) ziet plaaggeesten

Van onze verslaggever Ron Meerhof

ROTTERDAM - Michiel Smit heeft vele plaaggeesten: kiezers die vrijwel unaniem niet op zijn NieuwRechts stemmen, anonymi die hem bedreigen, melige hackers die zijn site plat leggen en nu de gemeente Rotterdam, die ruim 45 duizend euro van hem terugeist.

Smit heeft over de jaren 2003 en 2004 dat bedrag aan vergoedingen ontvangen voor zijn raadswerkzaamheden en daar pas in december 2005 verantwoording over afgelegd. Veel te laat, vindt de gemeente. Die wil het geld terug.

Smit vindt het onzin. Hij heeft het gewoon veel te druk gehad, als eenmansfractie, en toen ging hij eindelijk eens op vakantie, en toen waren er weer de zomermaanden en... Nou ja, hij was te laat, sorry, maar die bonnetjes zijn er nu. Waarom nou een kort geding?

Bovendien heeft Smit helemaal geen geld. Zelfs niet voor een advocaat, daarom voerde hij zijn verdediging zelf. Wel had hij voor ruim 2300 euro juridische bijstand ingewonnen. Ook dat nog.

Smit heeft al zo veel problemen. Alleen in Ridderkerk heeft zijn NieuwRechts bij de gemeenteraadsverkiezingen een zetel weten te halen.

Hij blijft optimistisch, maar zijn aanhang lijkt een beetje moedeloos. Deze week liet de voorzitter van zijn jongerenafdeling weten dat die het niet meer ziet zitten.

Eerder al liet de trots van de partij, de website, het afweten. Onverlaten legden de site al wekenlang voortdurend plat door continu enorme hoeveelheden data te downloaden. Op sites als GeenStijl was dat een gezelschapsspel geworden.

Daardoor liepen voor Smit de kosten zodanig op, dat hij zijn rekening bij de provider niet meer kon betalen. Die sloot hem af.

Op een andere site met zijn naam wordt hij voortdurend zwartgemaakt. ‘Die zou ik eigenlijk een proces moeten aandoen’, zegt Smit. ‘Alleen: ook dat kost geld.’ Maar hij heeft er iets op gevonden: hij gaat rechten studeren.

Bron: De Volkskrant
Natuurlijk ook zeer jammerlijke acties van Geenstijl.
pi_36521186
quote:
do 30 mrt 2006, 15:43
Rotterdam eist geld terug van ex-raadsleden
ROTTERDAM - De Gemeente Rotterdam heeft donderdag in een kort geding geëist dat de ex-raadsleden Michiel Smit en Joop van Heijgen respectievelijk 52.522 en 19.792 euro terugbetalen.

Volgens de gemeente hebben beiden nagelaten op tijd de verantwoording van de fractiekosten over 2003 en 2004 in te leveren.

Raadsfracties krijgen vooraf een subsidie voor te maken fractiekosten. Op 1 april van het jaar daarop moeten ze schriftelijk verantwoorden waaraan ze het geld hebben uitgegeven. Smit van Nieuw Rechts en Van Heijgen, die eenmansfracties bestierden, leverden hun jaarverslagen pas in december 2005 in. Van Heijgen zat eerst bij Leefbaar Rotterdam, scheidde zich af en ging samen met Smit. Dat boterde ook niet, waarna de twee alleen verdergingen.

Nadat de gemeente verscheidene malen had gevraagd om jaarverslagen, maar ze niet had ontvangen, besloot Rotterdam de vergoeding voor 2003 en 2004 dan maar op nul te zetten en reeds betaalde voorschotten terug te vorderen.

Smit voerde donderdag zijn eigen verdediging en die van Van Heijgen. Smit eiste op zijn beurt betaling van niet uitbetaalde fractiekosten van de gemeente, maar volgens de rechter was dat niet mogelijk. Smit moet zich in zo'n geval laten bijstaan door een procureur. Het ex-raadslid kreeg de rechter aan zijn zijde toen hij het spoedeisende karakter van de zaak in twijfel trok. De gemeente vond het wel spoedeisend, omdat het hier om gemeenschapsgeld gaat.

Volgens Smit is er bij de gemeente sprake van willekeur. Ook andere fracties in de Rotterdamse raad zouden te laat hun verantwoording hebben ingeleverd. Alleen zijn partij en Van Heijgen kregen te maken met een „draconische” maatregel. Bovendien vond hij dat de gedaagden niet persoonlijk aansprakelijk zijn voor de kwestie, maar de stichting Nieuw Rechts. Op de rekening van de stichting stortte de gemeente immers de fractievergoedingen, aldus Smit.

Volgens de advocaat van de gemeente zijn de fracties en dus de fractieleden wel degelijk aansprakelijk en is de stichting om fiscale redenen alleen een ontvangstloket. Smit probeerde nog aan te tonen dat burgemeester en wethouders niet buiten de gemeenteraad om tot een kort geding mogen besluiten. De advocaat van de gemeente kwam echter net op tijd met een mandaat van het college over deze zaak.

De voorzieningenrechter doet op 13 april uitspraak.
Telegraaf, 30 maart
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:47:30 #28
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36553955
Alleen omdat het niet op tijd is? Dat vind ik wel hard.

En de acties van GeenStijl zijn beneden alle peil.
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:11:14 #29
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36554537
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:09 schreef Sidekick het volgende:
Smit blijkt alsnog zijn administratie op orde te hebben gebracht, maar moet toch blijven dokken:
[..]

Geweldige laatste zin
Daar heeft hij iets op gevonden. Hij gaat rechten studeren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36561219
Mensen als Smit verzieken het voor rechts-liberalen met een intellectuele inslag.

Iedere sandaal begint nu over NieuwRechts of Michiel Smit en trawanten als je een serieus gesprek over vreemdelingenbeleid wilt voeren.
You don't need a weather man
To know which way the wind blows
pi_36561349
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Begint de Volkskrant nu ook al op een Geenstijl manier te schrijven
  maandag 3 april 2006 @ 08:52:43 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36599470
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:29 schreef Lacoste-krokodil het volgende:
Mensen als Smit verzieken het voor rechts-liberalen met een intellectuele inslag.

Iedere sandaal begint nu over NieuwRechts of Michiel Smit en trawanten als je een serieus gesprek over vreemdelingenbeleid wilt voeren.
Dan leg je het verschil tussen jullie toch uit? Als je dat niet lukt, ligt dat niet aan Michiel Smit, maar aan jou.
pi_36599574
Ik kan me nog herinneren dat Michiel Smit op de openingsvergadering van de LPF, een a4-tje ronddeelde met het verhaal dat Janet Jackson racistisch zou zijn, omdat ze alleen zwarte dansers in haar clips wou
Hij voelde zich, als blanke, benadeeld

maandag 3 april 2006 @ 09:05:36 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36599642
quote:
Op maandag 3 april 2006 08:59 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat Michiel Smit op de openingsvergadering van de LPF, een a4-tje ronddeelde met het verhaal dat Janet Jackson racistisch zou zijn, omdat ze alleen zwarte dansers in haar clips wou

Wellicht wilde hij Othello door een blanke man en Desdemona door een zwarte vrouw laten spelen?

Janet Jackson wilde vast ook alleen jonge danseressen. Leeftijdsdiscriminatie!
pi_36616438
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wellicht wilde hij Othello door een blanke man en Desdemona door een zwarte vrouw laten spelen?

Janet Jackson wilde vast ook alleen jonge danseressen. Leeftijdsdiscriminatie!
En waarschijnlijk ook alleen aantrekkelijken
pi_36657989
HEVIGE (sorry voor de cap) discussies zijn terug te vinden op het Forum van ex NR medewerker: MarkvdP. Voormalig leider van JongRechts. Het is werkelijk te bizar voor woorden... http://marvdp.web-log.nl Kijk en huiver zou ik zeggen..
David J. Laugs
pi_36658063
uhm.. dat moet zijn: http://markvdp.web-log.nl. Voor meer interessante discussies hebben Mark, Malord (ex-NR's) en ondergetekende een forum opgezet. Maar, geniet van dat forum eerst zou ik zeggen.. sommige mensen "openbaren" wie ze in werkelijkheid zijn aldaar! Geen regels, een regelrechte brawl aldaar..
David J. Laugs
pi_36658283
Oh is er weer een linkse hetze aan de gang tegen Michiel Smit?
Zijn de critici weer onder de tegels gekropen?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_36658324
quote:
Op maandag 3 april 2006 08:59 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:

dan geeft die zich toch op voor dancing with the stars als die zo graag wil dansen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_36659333
@Lionsguy. Nou.. nee, zo zou ik dat niet zien. Hoofthema is eigenlijk waarom Michiel zich onder stoelen en banken steekt richting zijn eigen achterban. Waarom loopt hij te verkondigen dat Markvdp helemaal niets binnen het NR betekende? Waarom valt hij Rotterdam aan op de boekhouding om vervolgens zijn eigen zaken niet voormekaar te hebben? Heeft niets met links te maken.. dat doet hij naar zijn eigen achterban toe? (Dat zijn zozeer mijn woorden; maar dat is zijn in korte zin de HOOFDTHEMA'S op de weblog op het ogenblik). Verdedigd worden deze stellingen door de welbekende forumbheerder van NR. (niet nader bij naam te noemen hier).
David J. Laugs
pi_36659408
quote:
ROTTERDAM - NieuwRechts voorman Michiel Smit moet de fractieonkosten die hij de afgelopen twee jaar van de gemeente ontving, terugbetalen.

De gemeente heeft besloten het bedrag van zo’n 45.000 euro terug te vorderen nu Smit blijft verzuimen verantwoording voor zijn uitgaven af te leggen.
De Rotterdamse raadsfracties zijn verplicht elk jaar voor 1 april een jaarverslag compleet met bonnetjes in te leveren om aan te tonen dat zij het geld daadwerkelijk besteden aan fractieonkosten.

Smit liet zowel in 2004 als in 2005 na een jaarverslag te maken. Daarom besloot het presidium, waarin de fractievoorzitters samenkomen, dit jaar het voorschot voor zijn fractievergoeding per juni stop te zetten.

Na een zoveelste waarschuwing, heeft het presidium vorige week besloten over te gaan tot terugvordering. Omdat het nog even duurt voor de juridische procedure van kracht wordt, heeft Smit nog een paar weken de tijd om zijn jaarverslagen in te leveren.
Eerder al liet Smit weten het geld wel degelijk aan fractieonkosten te hebben besteed. Hij had als eenmansfractie alleen nog geen tijd gehad om zijn financiële huishouding op orde te brengen. Smit is nog steeds van plan dat wel te doen.

We zien wel, kun je nagaan wat een hoop geld er in omgaat. Geldt dus ook voor andere partijen. Een storm in een glas water.
pi_36659562
Yup.. niet voor Michiel, die is bankroet door deze elende..
David J. Laugs
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:57:16 #43
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36660028
quote:

Ik hoop dat hij alles moet verkopen en dat ik hem als een junk op straat zie die pijpt voor 10 cent, Achterlijk NAZI
pi_36660131
In wat voor buurten kom jij?
  woensdag 5 april 2006 @ 00:01:02 #45
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_36660167
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:00 schreef Ponskaart het volgende:
In wat voor buurten kom jij?
Keijleweg
pi_36660417
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Begint de Volkskrant nu ook al op een Geenstijl manier te schrijven
Tja, linkse kranten kraken nou eenmaal maar al te gretig rechtse partijen en personen af, subjectief of niet..
pi_36660528
Wat ik mij nu afvraag, wie geeft nu in godsnaam 45000 euro weg en vraagt dan 2 jaar later om de bonnetjes?
pi_36660925
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:09 schreef lionsguy18 het volgende:
Oh is er weer een linkse hetze aan de gang tegen Michiel Smit?
Zijn de critici weer onder de tegels gekropen?
quote:
Alles wat hier in de afgelopen maanden voorbij kwam over Nieuw Rechts is een grote 1 april grap geweest, niks ervan is waar. Wij van michielsmit.com zijn slechts een aantal slinkse extremisten die het leuk vonden om Nieuw Rechts eens voor paal te zetten. Maar wij waren niet alleen, samen met ons heeft de Telegraaf, geenstijl.nl, de Volkskrant, de Metro, de AD, shockmedia en de gemeente Rotterdam samengezworen.

Dit alles omdat we allemaal extreem linksen zijn. Wij hadden toch niks beter te doen de afgelopen maanden. Van het kraken van panden beleven we geen plezier meer, wiet roken is ook passé en de bomen zijn onze geknuffel zat.

Daarom hebben we een enorme linkse complot bedacht met onze vrienden om keurige mensen zoals Michiel en andere Nieuw Rechtsers virtueel te dissen. Graag willen wij de politieke partijen PVDA, GroenLinks, SP, CPN, D’66, CDA, VVD bedanken. De weblogs Vkmag, Retecool, Drijfzand, Jatlog en Cargawar tevens ook. Nieuw Rechts zijn jullie nu blij, jullie hebben toch gelijk. Jullie hebben het hele slinkse complot in Nederland ontmaskerd!

Geniet nog van een leuke dag verder.

http://www.michielsmit.com/?p=74
pi_36661030
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:12 schreef Ponskaart het volgende:
Wat ik mij nu afvraag, wie geeft nu in godsnaam 45000 euro weg en vraagt dan 2 jaar later om de bonnetjes?
Het is een voorschot waar officieel na afloop van het jaar via een jaarverslag verantwoording over moet worden afgelegd. Smit heeft dus al enige tijd respijt gehad.

In het verleden hoefde er overigens helemaal geen verantwoording te worden afgelegd over de fractievergoeding. Men ging er in goed vertrouwen vanuit dat de partijen dat netjes uitgaven aan fractieondersteuners en stenciltjes. Pas de laatste jaren zijn de teugels strak getrokken.
pi_36661107
quote:
Op woensdag 5 april 2006 00:29 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is een voorschot waar officieel na afloop van het jaar via een jaarverslag verantwoording over moet worden afgelegd. Smit heeft dus al enige tijd respijt gehad.

In het verleden hoefde er overigens helemaal geen verantwoording te worden afgelegd over de fractievergoeding. Men ging er in goed vertrouwen vanuit dat de partijen dat netjes uitgaven aan fractieondersteuners en stenciltjes. Pas de laatste jaren zijn de teugels strak getrokken.
Zeer terecht. Zo'n voorschot van een jaar vind ik overigens ook veel te veel en te lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')