WERELDNIEUWS!!quote:Een meisje van één jaar oud heeft gisteren haar handjes ernstig verbrand toen ze zich wilde optrekken aan een hete radiator in een kinderopvang in Zierikzee. De radiator was niet afgeschermd.
De directeur van de kinderopvang spreekt van een 'trieste gebeurtenis' en noemt het feit dat de radiator niet was afgeschermd 'ernstig'. De moeder van het meisje overweegt aangifte te doen bij de politie.
En die context is?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
nouja, als je het in de jiste context plaatst is dit best wel een ernstige zaak.
dat je dit niet kan vergelijken met wat er in pakistan gebeurt, en dat dit helemaal nooit had mogen gebeuren.quote:
Wat er in Pakistan gebeurt kan me eigenlijk ook niet zoveel schelen, maar ik zocht ff een context. Ik bedoelde eigenlijk: Elke dag gebeuren er ongelukken met kindjes hier in Nederland en waarom is dit nou eens landelijk nieuws? Zodra er een kindje bij betrokken is, wordt een ongelukje ineens 'groot nieuws'! Ja ok, het is niet hun fout, maar zulke dingen gebeuren elke dag.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat klote gerelativeer altijd! Pakistan dit, Afrika dat...rot toch eens op zeg.
Hoezo ernstige zaak??? Kijk dit bedoel ik nou...dat kindje zal hoogstens later wat vreemde handpalmen hebben. Niks aan de hand !!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
nouja, als je het in de jiste context plaatst is dit best wel een ernstige zaak.
Hilarischquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Hoezo ernstige zaak??? Kijk dit bedoel ik nou...dat kindje zal hoogstens later wat vreemde handpalmen hebben. Niks aan de hand !!!
Er is toch niemand die zegt dat het wereldnieuws is? Het stond op de frontpage met Omroep Zeeland als bron. Nou gebeuren er in Zeeland niet elke dag spannende dingen dus brengen ze af en toe dit soort nieuws. Niks mee aan de hand lijkt me... Tenzij allerlei figuren er aandacht aan gaan besteden, en er topics over beginnen te openen op nieuws-foraquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:31 schreef erkel het volgende:
[..]
WERELDNIEUWS!!
Gelijk dat kinderdagverblijf tot de grond af laten branden mbv molotov cocktails
Een schande is het!!!!
De opzichters zouden opgepakt en veroordeelt moeten worden als terroristen!!
sjonge jonge jonge
Wat is dit voor nieuws zeg! Te belachelijk voor woorden, daar in Pakistan liggen gewoon 1000 kinderen onder het puin! Nou ik overweeg ook bijna om de kliklijn te bellen.![]()
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:43 schreef GoLLeM het volgende:
Ja maar dat het zo in het nieuws komt
Mijn stiefmoeder werkt op een opvang voor zowel geestelijk als lichamelijk gehandicapte kinderen, en daar is ook wel eens zoiets voorgekomen. Dat moet inderdaad absoluut niet kunnen, en is gewoon heel onzorgvuldig van de verzorgers. Maar nogmaals, om het nou bij het nieuws te melden?
*proest* is dat je argument? Je hebt er niet veel van begrepen he? Misschien heb jij juist dat gedeelte wat jij in je post met caps neerzet overgeslagen, want je maakt jezelf ontzettend belachelijk met deze reactie.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:58 schreef Hallulama het volgende:
Zo LEREN mensen toch?
Stel je nou voor dat de radiator inderdaad afgeschermd was.
Dan zou dat arme kind nooit hebben ervaren dat een radiator HEET is.
Dat die ouders hier een zaak van maken vind ik vreemd, zouden ze zichzelf ook aangeven bij ieder ongeluk in huis?
Rustig maar, niet zo emotioneel, probeer mij anders uit te leggen waarom ik er naast zit, misschien kan ik nog iets van je leren, lijkt je dat geen beter plan in plaats van zo uit te vallen?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:23 schreef natte-flamoes het volgende:
*proest* is dat je argument? Je hebt er niet veel van begrepen he? Misschien heb jij juist dat gedeelte wat jij in je post met caps neerzet overgeslagen, want je maakt jezelf ontzettend belachelijk met deze reactie.
Ok, picture this: jij brengt je 1 jarige dochtertje naar een kinderopvang. Je houdt van je dochtertje, right? Ok, vervolgens zie je haar op de grond kruipen, spelen, ze heeft het naar haar zin, ze brabbelt lekker en ze maak lieve geluidjes.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:24 schreef Hallulama het volgende:
Rustig maar, niet zo emotioneel, probeer mij anders uit te leggen waarom ik er naast zit, misschien kan ik nog iets van je leren, lijkt je dat geen beter plan in plaats van zo uit te vallen?
Kijk, zo komen we ergens, je hebt wellicht gelijk, als ze nog maar 1 jaar oud is valt er weinig te leren voor die kleine meid, daar het besef van de zaken om haar heen nog niet volledig is.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:29 schreef natte-flamoes het volgende:
Ok, picture this: jij brengt je 1 jarige dochtertje naar een kinderopvang. Je houdt van je dochtertje, right? Ok, vervolgens zie je haar op de grond kruipen, spelen, ze heeft het naar haar zin, ze brabbelt lekker en ze maak lieve geluidjes.
Maar opeens zie je haar naar een radiator grijpen want ze wil zichzelf optrekken. Op het moment dat ze de radiator vastpakt begint ze keihard te gillen. Wat blijkt? De radiator is heet. Gevolg, flinke blaren en misschien zelfs lichte brandwonden op de handen van je lieve 1 jarige dochtertje, met misschien kans op levenslang lichte littekens.
Ga jij dan doodleuk zeggen: daar leert ze van? Serieus?
Vind je raar dat ik zo reageer omdat jij de OP niet goed leest en met zo'n diebiele reactie kom? Lees eerst eens goed voor je als een kip zonder kop iets roept, in het echte leven kan je dat je baan kosten.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:36 schreef Hallulama het volgende:
Tot slot wil ik ook nog even opmerken dat het voor ouders moeilijk is in dergelijke gevallen geheel objectief te zijn, plus het feit dat mensen altijd graag de schuld van mislukkingen op iets of iemand af willen schuiven.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:42 schreef natte-flamoes het volgende:
Vind je raar dat ik zo reageer omdat jij de OP niet goed leest en met zo'n diebiele reactie kom? Lees eerst eens goed voor je als een kip zonder kop iets roept, in het echte leven kan je dat je baan kosten.
Wanneer voorschriften aangeven dat een radiator afgeschermd moet zijn, dan is het doen van aangifte van nalatigheid een kleine en logische stap. Simpelweg omdat het kinderopvang een betaalde dienst is, en geen gunst. De situatie is niet zo dat je oma even op je kind oppast en dat daar bepaalde risico's bij kunnen horen zoals het branden van handen. Een kinderopvang is een ruimte waarin gecontroleerd kinderen opgevangen worden, tegen betaling, en daarom gelden voorschriften. Voldoet die kinderopvang niet aan die voorschriften en heeft dit een ongeluk als gevolg, dan kun je die kinderopvang daar aansprakelijk voor stellen. Het doen van aangifte is daar 1 stap in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |