abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:31:29 #1
75556 erkel
back from Dagestan
pi_31546474
quote:
Een meisje van één jaar oud heeft gisteren haar handjes ernstig verbrand toen ze zich wilde optrekken aan een hete radiator in een kinderopvang in Zierikzee. De radiator was niet afgeschermd.

De directeur van de kinderopvang spreekt van een 'trieste gebeurtenis' en noemt het feit dat de radiator niet was afgeschermd 'ernstig'. De moeder van het meisje overweegt aangifte te doen bij de politie.
WERELDNIEUWS!!
Gelijk dat kinderdagverblijf tot de grond af laten branden mbv molotov cocktails
Een schande is het!!!!
De opzichters zouden opgepakt en veroordeelt moeten worden als terroristen!!
sjonge jonge jonge

Wat is dit voor nieuws zeg! Te belachelijk voor woorden, daar in Pakistan liggen gewoon 1000 kinderen onder het puin! Nou ik overweeg ook bijna om de kliklijn te bellen. :')
Weisst
pi_31546512
nouja, als je het in de jiste context plaatst is dit best wel een ernstige zaak.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:33:27 #3
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31546555
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
nouja, als je het in de jiste context plaatst is dit best wel een ernstige zaak.
En die context is?
  Donald Duck held dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:33:31 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31546559
Dat klote gerelativeer altijd! Pakistan dit, Afrika dat...rot toch eens op zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31546613
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:33 schreef GoLLeM het volgende:

[..]

En die context is?
dat je dit niet kan vergelijken met wat er in pakistan gebeurt, en dat dit helemaal nooit had mogen gebeuren.
wat een onzin zeg.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:40:01 #6
75556 erkel
back from Dagestan
pi_31546790
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat klote gerelativeer altijd! Pakistan dit, Afrika dat...rot toch eens op zeg.
Wat er in Pakistan gebeurt kan me eigenlijk ook niet zoveel schelen, maar ik zocht ff een context. Ik bedoelde eigenlijk: Elke dag gebeuren er ongelukken met kindjes hier in Nederland en waarom is dit nou eens landelijk nieuws? Zodra er een kindje bij betrokken is, wordt een ongelukje ineens 'groot nieuws'! Ja ok, het is niet hun fout, maar zulke dingen gebeuren elke dag.

Weisst
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:43:01 #7
75556 erkel
back from Dagestan
pi_31546881
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
Hoezo ernstige zaak??? Kijk dit bedoel ik nou...dat kindje zal hoogstens later wat vreemde handpalmen hebben. Niks aan de hand !!!

'Uuhuuw kindje bij betrokken, boehoehoe ze zijn zo onschuldig ' Zout toch op
Weisst
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:43:10 #8
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31546888
Ja maar dat het zo in het nieuws komt
Mijn stiefmoeder werkt op een opvang voor zowel geestelijk als lichamelijk gehandicapte kinderen, en daar is ook wel eens zoiets voorgekomen. Dat moet inderdaad absoluut niet kunnen, en is gewoon heel onzorgvuldig van de verzorgers. Maar nogmaals, om het nou bij het nieuws te melden?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:48:04 #9
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31547056
Er gebeuren elke dag ongelukjes met kleine kinderen. Het is jammer dat het gebeurt, maar onvermijdelijk, ook op een kinderdagverblijf.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:49:15 #10
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_31547094
Hoezo ernstig? Dat kind heeft in één keer geleerd dat ze met haar kleine grijpgrage klauwtjes van enigerlei buizen af moet blijven en dat is goed. Kinderen zijn toch niet van suiker?
Ik ben op school ook wel eens van het klimrek gevallen oid met als gevolg een bloedneus, wie niet? Van de bank gevallen toen ik 2 was, tegen de tafel daar heb ik nog steeds een litteken van. Moeten klimrekken en banken op school ook maar verboden worden? Nee dus, want je leert gaandeweg hoe je er mee om moet gaan.

Alles is potentieel gevaarlijk.

ik verwachtte bij de TT eigenlijk dat een kleuterleidster de handjes van het kind wilde gaan wassen oid met veel te heet water, gezien het incident met mijn gehandicapte nichtje in een bad, zij leeft nu niet meer. dat lijkt me eerder een aanklacht waardig dan deze futiliteit. en mijn oom en tante laten het ook rusten, fouten maken is menselijk.
power to the people
pi_31547222
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:43 schreef erkel het volgende:

[..]

Hoezo ernstige zaak??? Kijk dit bedoel ik nou...dat kindje zal hoogstens later wat vreemde handpalmen hebben. Niks aan de hand !!!
Hilarisch
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:40:15 #12
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31548837
Ik begrijp niet dat een radiator zo heet kan worden dat je je hand eraan kan verbranden.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:03:12 #13
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_31549461
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:31 schreef erkel het volgende:

[..]

WERELDNIEUWS!!
Gelijk dat kinderdagverblijf tot de grond af laten branden mbv molotov cocktails
Een schande is het!!!!
De opzichters zouden opgepakt en veroordeelt moeten worden als terroristen!!
sjonge jonge jonge

Wat is dit voor nieuws zeg! Te belachelijk voor woorden, daar in Pakistan liggen gewoon 1000 kinderen onder het puin! Nou ik overweeg ook bijna om de kliklijn te bellen.
Er is toch niemand die zegt dat het wereldnieuws is? Het stond op de frontpage met Omroep Zeeland als bron. Nou gebeuren er in Zeeland niet elke dag spannende dingen dus brengen ze af en toe dit soort nieuws. Niks mee aan de hand lijkt me... Tenzij allerlei figuren er aandacht aan gaan besteden, en er topics over beginnen te openen op nieuws-fora
  woensdag 19 oktober 2005 @ 00:07:31 #14
119319 Crazy_Train
Call me Paranoid.
pi_31549517
Dat achterlijke kind had die radiator gewoon niet moeten vastpakken.

Vroeger was dat nog gewoon eigen schuld, blaren op je poten. Tegenwoordig moet maar iedereen geld worden afgetroggeld.

Voed je kinderen zelf op, mafkezen.
pi_31552351
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf, en geloof mij, een ongeluk zit in een klein hoekje. Vorige week is er bij mij op het kinderdagverblijf een kindje met haar vinger tussen een deur gekomen waar geen vingers tussen moeten kunnen volgens de brandweer. 112 is gebeld en de deur is met een koevoet geopend. Iedereen in rep en roer,maar de deur is per direct beveiligd. Ik weet dat het had worden voorkomen door de deur vooraf te beveiligen, alleen is zoiets niet nodig als er geen vingers tussen moeten kunnen. Wij moeten gelijk aanhoren, als leidsters, dat het niet veilig is, en dat we beter moeten opletten, maar afgelopen maandag kwam er een jongetje naar het kinderdagverblijf die thuis zijn vinger tussen de deur had gehad. Hij was er slechter aan toe en mistte bijna zijn vingertopje. Maar daar hoor je niemand over. Ik snap best dat je betaald voor "goede" opvang,maar ook wij zijn mensen en je kan gewoon niet alles tegelijk zien!
pi_31553740
Verbranding peuter krijgt vervolg

Zierikzee - Het incident betreffende de verbranding van het kleine meisje bij de kinderopvang van Schouwen-Duiveland in Zierikzee heeft een vervolg gekregen. Volgens Omroep Zeeland willen de ouders van kinderen die de kinderopvang bezoeken dat de veiligheid van de gebouwen word onderzocht. Er wordt een verzoek aan de Gemeente gedaan om de GGD in te schakelen.

De ouders van de peuter die haar handjes verbrandde willen dat er een veiligheidsonderzoek komt in alle gebouwen van de opvang. Het kind liep derde-graads brandwonden op toen ze een verwarmingsradiator vastpakte die niet afgeschermd was.

Bron: Blik op Nieuws
pi_31553799
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 22:43 schreef GoLLeM het volgende:
Ja maar dat het zo in het nieuws komt
Mijn stiefmoeder werkt op een opvang voor zowel geestelijk als lichamelijk gehandicapte kinderen, en daar is ook wel eens zoiets voorgekomen. Dat moet inderdaad absoluut niet kunnen, en is gewoon heel onzorgvuldig van de verzorgers. Maar nogmaals, om het nou bij het nieuws te melden?
HOE komt het in het nieuws dan? Is het regionaal, landelijk, plaatselijk nieuws? Met andere woorden, wat zit je nu te lullen man, je weet de bron niet eens. En dan gaan afgeven op de manier waarop dit in het nieuws komt. Ga een hobby zoeken man!
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 09:58:41 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31554064
Zo LEREN mensen toch?

Stel je nou voor dat de radiator inderdaad afgeschermd was.

Dan zou dat arme kind nooit hebben ervaren dat een radiator HEET is.

Dat die ouders hier een zaak van maken vind ik vreemd, zouden ze zichzelf ook aangeven bij ieder ongeluk in huis?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_31554539
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:58 schreef Hallulama het volgende:
Zo LEREN mensen toch?

Stel je nou voor dat de radiator inderdaad afgeschermd was.

Dan zou dat arme kind nooit hebben ervaren dat een radiator HEET is.

Dat die ouders hier een zaak van maken vind ik vreemd, zouden ze zichzelf ook aangeven bij ieder ongeluk in huis?
*proest* is dat je argument? Je hebt er niet veel van begrepen he? Misschien heb jij juist dat gedeelte wat jij in je post met caps neerzet overgeslagen, want je maakt jezelf ontzettend belachelijk met deze reactie.
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:24:52 #20
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31554582
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:23 schreef natte-flamoes het volgende:

*proest* is dat je argument? Je hebt er niet veel van begrepen he? Misschien heb jij juist dat gedeelte wat jij in je post met caps neerzet overgeslagen, want je maakt jezelf ontzettend belachelijk met deze reactie.
Rustig maar, niet zo emotioneel, probeer mij anders uit te leggen waarom ik er naast zit, misschien kan ik nog iets van je leren, lijkt je dat geen beter plan in plaats van zo uit te vallen?
pi_31554672
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:24 schreef Hallulama het volgende:
Rustig maar, niet zo emotioneel, probeer mij anders uit te leggen waarom ik er naast zit, misschien kan ik nog iets van je leren, lijkt je dat geen beter plan in plaats van zo uit te vallen?
Ok, picture this: jij brengt je 1 jarige dochtertje naar een kinderopvang. Je houdt van je dochtertje, right? Ok, vervolgens zie je haar op de grond kruipen, spelen, ze heeft het naar haar zin, ze brabbelt lekker en ze maak lieve geluidjes.
Maar opeens zie je haar naar een radiator grijpen want ze wil zichzelf optrekken. Op het moment dat ze de radiator vastpakt begint ze keihard te gillen. Wat blijkt? De radiator is heet. Gevolg, flinke blaren en misschien zelfs lichte brandwonden op de handen van je lieve 1 jarige dochtertje, met misschien kans op levenslang lichte littekens.
Ga jij dan doodleuk zeggen: daar leert ze van? Serieus?

Vergeet daar even trouwens niet bij dat er bepaalde voorschriften gelden voor een opvanghuis,waaronder het afschermen van een radiator om voorvallen als dit te voorkomen. Stel jij zit in een situatie en jij raakt gewond en je verliest je been omdat er niet voldaan is aan bepaalde veiligheidsvoorschriften, zeg je dan ook: leer ik van!
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:29:16 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31554679
Dat krijg je met al die ontaarde feministes tegenwoordig!
Allemaal carriere maken en de kindertjes worden in het kinderdagverblijf gedumpt
Vrouwen, keert terug naar uw aanrecht! Kinderen hebben recht op een thuismama!

Oh ja en zeik nou niet over geld, want 3 kwart van het geld dat de vrouw verdient gaat toch op aan het 2e autootje, kinderopvang en kant-en-klaarmaaltijden!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:36:26 #23
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31554814
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:29 schreef natte-flamoes het volgende:

Ok, picture this: jij brengt je 1 jarige dochtertje naar een kinderopvang. Je houdt van je dochtertje, right? Ok, vervolgens zie je haar op de grond kruipen, spelen, ze heeft het naar haar zin, ze brabbelt lekker en ze maak lieve geluidjes.
Maar opeens zie je haar naar een radiator grijpen want ze wil zichzelf optrekken. Op het moment dat ze de radiator vastpakt begint ze keihard te gillen. Wat blijkt? De radiator is heet. Gevolg, flinke blaren en misschien zelfs lichte brandwonden op de handen van je lieve 1 jarige dochtertje, met misschien kans op levenslang lichte littekens.
Ga jij dan doodleuk zeggen: daar leert ze van? Serieus?
Kijk, zo komen we ergens, je hebt wellicht gelijk, als ze nog maar 1 jaar oud is valt er weinig te leren voor die kleine meid, daar het besef van de zaken om haar heen nog niet volledig is.

Mijn excuses, ik had de OP beter moeten lezen.

Voor oudere kinderen blijf ik van mening dat fouten maken gezond is, en dat het niet wijs is om naar een wereld te streven waarin het maken van fouten onmogelijk is.

Tot slot wil ik ook nog even opmerken dat het voor ouders moeilijk is in dergelijke gevallen geheel objectief te zijn, plus het feit dat mensen altijd graag de schuld van mislukkingen op iets of iemand af willen schuiven.
pi_31554939
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:36 schreef Hallulama het volgende:
Tot slot wil ik ook nog even opmerken dat het voor ouders moeilijk is in dergelijke gevallen geheel objectief te zijn, plus het feit dat mensen altijd graag de schuld van mislukkingen op iets of iemand af willen schuiven.
Vind je raar dat ik zo reageer omdat jij de OP niet goed leest en met zo'n diebiele reactie kom? Lees eerst eens goed voor je als een kip zonder kop iets roept, in het echte leven kan je dat je baan kosten.

Wanneer voorschriften aangeven dat een radiator afgeschermd moet zijn, dan is het doen van aangifte van nalatigheid een kleine en logische stap. Simpelweg omdat het kinderopvang een betaalde dienst is, en geen gunst. De situatie is niet zo dat je oma even op je kind oppast en dat daar bepaalde risico's bij kunnen horen zoals het branden van handen. Een kinderopvang is een ruimte waarin gecontroleerd kinderen opgevangen worden, tegen betaling, en daarom gelden voorschriften. Voldoet die kinderopvang niet aan die voorschriften en heeft dit een ongeluk als gevolg, dan kun je die kinderopvang daar aansprakelijk voor stellen. Het doen van aangifte is daar 1 stap in.
geen
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:50:48 #25
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31555106
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:42 schreef natte-flamoes het volgende:

Vind je raar dat ik zo reageer omdat jij de OP niet goed leest en met zo'n diebiele reactie kom? Lees eerst eens goed voor je als een kip zonder kop iets roept, in het echte leven kan je dat je baan kosten.

Wanneer voorschriften aangeven dat een radiator afgeschermd moet zijn, dan is het doen van aangifte van nalatigheid een kleine en logische stap. Simpelweg omdat het kinderopvang een betaalde dienst is, en geen gunst. De situatie is niet zo dat je oma even op je kind oppast en dat daar bepaalde risico's bij kunnen horen zoals het branden van handen. Een kinderopvang is een ruimte waarin gecontroleerd kinderen opgevangen worden, tegen betaling, en daarom gelden voorschriften. Voldoet die kinderopvang niet aan die voorschriften en heeft dit een ongeluk als gevolg, dan kun je die kinderopvang daar aansprakelijk voor stellen. Het doen van aangifte is daar 1 stap in.
Je hebt helemaal gelijk.

Als het afschermen van radiatoren in de reglementen staat, en het is niet gebeurd, en het gaat mis, dan is dat erg jammer, en verdient het wellicht actie om dit voortaan te voorkomen.

Echter, zoals ik beter had moeten lezen, zo had jij wellicht meer kunnen nadenken over de achterliggende gedachte van mijn reactie.

Actief communiceren is een kunst, de zaken zwart/wit nemen en het gebruik van krachttermen niet.

De punten blijven staan, maar gelden niet voor deze situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')