abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:08:20 #51
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31585252
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:34 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Alexander 'sorry, sorry' Pechtold, met z'n gefacelifte smoel.
Die haalt het eind van het jaar niet als minister voor spek & bonenzaken.
dan valt het kabinet toch wel bijna zeker dus ik denk dat hij het einde van het jaar zeker wel haalt, ook al frustreert hij de gevestigde orde flink.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:03:51 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31586235
Iemand die als portefeuille 'Bestuurlijke Vernieuwing' heeft en in zo'n korte tijd zoveel relletjes weet te veroorzaken en daarmee de kritiek krijgt 'de regels van het spel niet te snappen', zo iemand lijkt me toch de juiste man op de juiste plaats. Pechtold doorziet het mechanisme van de lafheid dat in Den Haag de machine draaiende houdt, en denkt: ik ga eens lekker aan de knoppen draaien, eens zien wat er gebeurt.
Ach dat hele idee van, zo en meneer mag nu gaan kijken of we toe zijn aan een nieuw kiesstelsel, dat was een goedmakertje, doekje-voor-t-bloeden, en Pechtold dacht waarschijnlijk, ammenooitniet. ALS ik hier ben, in deze godvergeten slangekuil, dan zal ik laten zien dat ik kan sissen ook, en de eerste die bijt zorgt ook meteen voor zijn EIGEN ondergang.

Want daar is het de lieverd natuurlijk allemaal om te doen: de val van dit kabinet. Pechtold is een intrigant in optima forma, eentje waar we hopelijk nog een hoop plezier aan kunnen beleven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31589498
relletjes ? het is toch gewoon dualisme ? nieuwe politiek ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:14:38 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31589907
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Precies. Maar nieuwe politiek wordt toch liever met de mond beleden, want in de praktijk is de oude variant veel gemakkelijker.
pi_31589992
quote:
Dat zou het wellicht zijn als hij niet steeds overal op terug kwam.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:21:39 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31590150
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:17 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Dat zou het wellicht zijn als hij niet steeds overal op terug kwam.
Menselijke zwakheid. Pleit zeker niet vóór hem, maar vergeeflijk. De rest van het kabinet heeft allang de handen van hem afgetrokken maar ze weten ook wel dat, als hij gaat, hij hen meesleurt in zijn val. Vandaar dit kusje-drop-weerbeter gedrag. Een farce, kortom.
pi_31591126
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:21 schreef Ringo het volgende:
Menselijke zwakheid. Pleit zeker niet vóór hem, maar vergeeflijk. De rest van het kabinet heeft allang de handen van hem afgetrokken maar ze weten ook wel dat, als hij gaat, hij hen meesleurt in zijn val. Vandaar dit kusje-drop-weerbeter gedrag. Een farce, kortom.
Van mij hoeft een minister heus niet weg na een kleine misstap, maar het is nu al de vijfde keer in zes maanden dat hij precies dezelfde fout maakt, dat maakt hem toch een maatje te licht voor het ministerschap dunkt me. Het lijkt me sterk dat D66 niet een capabeler bestuurder in huis heeft.
pi_31591754
foutje
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:17:59 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31591830
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Van mij hoeft een minister heus niet weg na een kleine misstap, maar het is nu al de vijfde keer in zes maanden dat hij precies dezelfde fout maakt, dat maakt hem toch een maatje te licht voor het ministerschap dunkt me. Het lijkt me sterk dat D66 niet een capabeler bestuurder in huis heeft.
Het is niet zozeer dat hij een fout maakt, hij neemt bewust het risico. Dat komt hem elke keer nét niet duur te staan. Omdat het kabinet nauwelijks een machtsbasis heeft, kan-ie het kunstje flikken. Sorry'tje hier, excuusje daar, en zo lult-ie zich er doorheen. En uiteindelijk is híj het die de sympathie van de kiezer wint.
Het is allemaal bijzonder uitgekookt. De enige die flatert, is Balkenende. Die had 'm allang de laan uit moeten sturen (naar gebruikelijke maatstaven gerekend) maar mist daarvoor het lef en het leiderschap.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:24:36 #60
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31592052
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

wat is een misstap? kritiek op het beleid? :S
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_31593124
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:24 schreef DionysuZ het volgende:
wat is een misstap? kritiek op het beleid? :S
Gebrek aan teamgeest, hij overlegt het niet eerst van tevoren, en het feit dat 'ie z'n keutel steeds weer intrekt.
pi_31593222
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat hij een fout maakt, hij neemt bewust het risico. Dat komt hem elke keer nét niet duur te staan. Omdat het kabinet nauwelijks een machtsbasis heeft, kan-ie het kunstje flikken. Sorry'tje hier, excuusje daar, en zo lult-ie zich er doorheen. En uiteindelijk is híj het die de sympathie van de kiezer wint.
Wellicht dat het tactiek is, maar die faalt tot nu toe wel, de commentaren zijn overwegend negatief, en hij gaat veel te snel weer om typisch Haags zullen de mensen denken en dat is dan niet als verdienste bedoeld.
quote:
De enige die flatert, is Balkenende. Die had 'm allang de laan uit moeten sturen (naar gebruikelijke maatstaven gerekend) maar mist daarvoor het lef en het leiderschap.
Dat klopt.
pi_31593246
quote:

[..]

Het is allemaal bijzonder uitgekookt. De enige die flatert, is Balkenende. Die had 'm allang de laan uit moeten sturen (naar gebruikelijke maatstaven gerekend) maar mist daarvoor het lef en het leiderschap.
Uitgekookt of niet; het gaat erom of hij mag zeggen wat hij denkt. Politieke correctheid is ook niet alles toch?

Debat over het uit te voeren 4-jaren-beleid lijkt me gezonder dan doen alsof het heilig is en iedereen de laan uit te gooien die dat tegenspreekt

Maar gelukkig komen er meer mensen achter dat hun grondrechten wel belangrijk zijn .
quote:
Adviesraad: samenhangende veiligheidswet

DEN HAAG (ANP) - De maatregelen die het kabinet ontwikkelt om terrorisme tegen te gaan, zijn weinig samenhangend, beperken onnodig de vrijheid van burgers en zijn niet altijd effectief. In plaats daarvan is het beter om het bestuur centraal te stellen in de aanpak van de problemen en onveiligheid.

Dat stelde de Raad voor het openbaar bestuur (Rob) woensdag in het advies Tussen oorlog en vrede. De adviesraad pleit voor een samenhangende veiligheidswet. Daarin moet geregeld worden dat het bestuur een pakket van bevoegdheden krijgt om de onveiligheid te kunnen bestrijden. Het bestuur moet daarover achteraf verantwoording afleggen, aldus de Rob. De raad is ook tegen het oprekken van het strafrecht om terroristen eerder te kunnen vervolgen.

Het kabinet heeft volgens de onafhankelijke adviesraad in zijn pogingen de veiligheid te vergroten niet voldoende aandacht voor de principes van de democratische rechtsstaat. Zo vindt de Rob dat vrijheden van burgers alleen beperkt mogen worden als de maatregelen noodzakelijk en effectief zijn. Maar dat is volgens de Rob nauwelijks onderbouwd.

Als er toch vergaande maatregelen worden getroffen, moeten die aan een aantal randvoorwaarden voldoen. Zo vindt de raad dat dergelijke maatregelen altijd van tijdelijke aard moeten zijn en dat ze niet misbruikt mogen worden voor andere doelen dan waarvoor ze ooit zijn bedacht.
Steuntje in de rug voor Pechtold
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:37:15 #64
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31593904
Hij weet iig aardig wat los te maken.
Vampire Romance O+
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:21:25 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31604369
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Gebrek aan teamgeest, hij overlegt het niet eerst van tevoren, en het feit dat 'ie z'n keutel steeds weer intrekt.
Euh, hij was burgemeester van wageningen o.a.

maar, kan je die stelling uitleggen, geen teamgeest?
dat ie z'n keutel intrekt hoort bij het huidige haagse gedrag, dat zag je met meneer Bot ook al, betreffende Irak gedoe
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31604442
in Wageningen zijn ze Pechtold nog niet vergeten:
quote:
Fansite voor minister Pechtold

Een groep inwoners van Wageningen heeft een fansite gelanceerd voor minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing. De Wageningers noemen hem 'een geweldig persoon' en hopen dat de site veel steunbetuigingen voor Pechtold zal opleveren. De D66'er Pechtold was voordat hij minister werd burgemeester van Wageningen. De fansite is te zien op www.pechtold.nl.nu.
Minister Pechtold kwam de afgelopen weken herhaaldelijk in het nieuws door omstreden uitspraken waarin hij kritiek leverde op onder andere premier Balkenende. Het CDA was daar woedend over en eiste een einde aan 'de ijdeltuiterij' van Pechtold.
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/zijlijn/#4624032
pi_31605052
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 14:26 schreef zakjapannertje het volgende:
in Wageningen zijn ze Pechtold nog niet vergeten:
[..]

http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/zijlijn/#4624032
Hulde

maandag 24 oktober 2005 @ 23:15:14 #68
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_31667839
Eindelijk weer eens wat pit in die suffe kaasstolp! Pechtold!

Ook een erg vette fansite
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:36:09 #69
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31668441
quote:
Wat heeft dualisme nou met de verhoudingen binnen het kabinet te maken?
Say your prayers
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:37:57 #70
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31668496
quote:

[..]

Die had 'm allang de laan uit moeten sturen (naar gebruikelijke maatstaven gerekend) maar mist daarvoor het lef en het leiderschap.
Of hij heeft het correcte strategisch inzicht. Met lef heeft dit geen zak te maken, noch met leiderschap.
Say your prayers
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:29:50 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31681706
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:36 schreef Sickie het volgende:
Wat heeft dualisme nou met de verhoudingen binnen het kabinet te maken?
Wat de gangbare, strikt bestuurlijke definitie van dualisme aangaat: niet zo veel.

Maar er is natuurlijk meer aan de hand. Sinds aantreden van dit kabinet zijn er ettelijke ministers geweest die hun eigen mening niet voor zich hebben gehouden en daarmee de baas (Balkenende) in verlegenheid hebben gebracht: Hoogervorst (malle uitspraakjes in de pers), de vete Remkes-Donner over de bevoegdheden van hun beider ministeries, Bot over de oorlog in Irak en, natuurlijk, de brutale nieuweling Pechtold die voortdurend herrie schopt.
Dit kabinet lijkt net een schoolklas waarvan de leraar het vermogen mist streng & duidelijk op te treden; en daardoor tamelijk luidruchtig de grenzen van het toelaatbare aftast.
pi_31683268
De man heeft niets te verliezen, en daarbij moet hij zich profileren om te kunnen strijden om het leiderschap binnen de partij, met Boris Dittrich als zijn concurrent, die ik ondertussen trouwens een enorme lul ben gaan vinden.

Tja, D'66, het is een treurige bedoening.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_31683574
Ach, de rest is nog veel treuriger
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:22:29 #74
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31684378
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat de gangbare, strikt bestuurlijke definitie van dualisme aangaat: niet zo veel.

Maar er is natuurlijk meer aan de hand. Sinds aantreden van dit kabinet zijn er ettelijke ministers geweest die hun eigen mening niet voor zich hebben gehouden en daarmee de baas (Balkenende) in verlegenheid hebben gebracht: Hoogervorst (malle uitspraakjes in de pers), de vete Remkes-Donner over de bevoegdheden van hun beider ministeries, Bot over de oorlog in Irak en, natuurlijk, de brutale nieuweling Pechtold die voortdurend herrie schopt.
Dit kabinet lijkt net een schoolklas waarvan de leraar het vermogen mist streng & duidelijk op te treden; en daardoor tamelijk luidruchtig de grenzen van het toelaatbare aftast.
Wat een onzin. Dit soort zaken komt in ieder kabinet voor. Het is alleen voor het eerst dat het massaal wordt aangegrepen om de MP te bashen. Niet erg origineel meer tegenwoordig trouwens....
Say your prayers
pi_31685881
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:22 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit soort zaken komt in ieder kabinet voor. Het is alleen voor het eerst dat het massaal wordt aangegrepen om de MP te bashen. Niet erg origineel meer tegenwoordig trouwens....
'voor het eerst' & 'tegenwoordig'. Vind je soms dat de MP het niet verdient, al die kritiek?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:20:01 #76
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31686661
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:38 schreef Sebastral het volgende:

[..]

'voor het eerst' & 'tegenwoordig'. Vind je soms dat de MP het niet verdient, al die kritiek?
Kritiek hebben is prima. Maar op Balkenende is karaktermoord gepleegd, de manier waarop die man door het slijk wordt getrokken is gewoon misselijkmakend. Verder heeft het gros van de zogenaamde critici niet eens fatsoenlijke argumenten. Er wordt al jaren met de meute meegeblaat. Wat dat betreft is het net anti-amerikanisme, een trend. Dat dat voor veel mensen al genoeg is is treurig te noemen.
Say your prayers
pi_31687122
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:20 schreef Sickie het volgende:

[..]

Kritiek hebben is prima. Maar op Balkenende is karaktermoord gepleegd, de manier waarop die man door het slijk wordt getrokken is gewoon misselijkmakend. Verder heeft het gros van de zogenaamde critici niet eens fatsoenlijke argumenten. Er wordt al jaren met de meute meegeblaat. Wat dat betreft is het net anti-amerikanisme, een trend. Dat dat voor veel mensen al genoeg is is treurig te noemen.
Vindt je dat balkenende zelf ook een deel heeft in de door jouw genoemde karakter moord?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:32:28 #78
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31689653
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:42 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Vindt je dat balkenende zelf ook een deel heeft in de door jouw genoemde karakter moord?
Nee, absoluut niet. De man heeft nooit en te nimmer een kans gekregen en is vanaf dag 1 beoordeeld op punten die er in mijn ogen totaal niet toe doen. Ook al heb ik ook de nodige kritiek op dit kabinet, toch zie ik in Balkenende een integer mens die meer fatsoen in zijn grote teen heeft zitten dan bijvoorbeeld een Wim Kok in zijn hele lijf. Het is erg frappant dat die man nog steeds geroemd wordt terwijl hij momenteel zo'n beetje de incarnatie is van de graaicultuur waar hij zich tijdens zijn vakbondsperiode en politieke carriere tegen afzette. Rosenmoller idem dito.

Verder zijn de termen "Bakellende" en "Harry Potter" tekenend voor het niveau van de mensen die deze bezigen. Dat deze groep qua grootte aanzienlijk is, is de afgelopen jaren wel gebleken.
Say your prayers
pi_31689841
Balkenende heeft gewoon pech.
Hij heeft pech met zijn kapsel. Pech met zijn stemgeluid. Pech met zijn soms wat ongelukkige woordkeus (dat eeuwige "het gaat om de feiten"...). En vooral ook pech met de Nieuwe Hufterigheid die keihard heeft toegeslagen en die D66 zo graag wil faciliteren met bestuurlijke vernieuwing. Het is die Hufterigheid die het helemaal bon ton maakt om Balkenende te vergelijken met de hoofdpersoon van een succesvolle serie jeugdboeken, of hem anderszins in allerlei flauwe analogien te kort te doen. Heel makkelijk, maar tot op heden zijn er maar verdomd weinig mensen in geslaagd om Balkenende te pakken op datgene wat hij werkelijk doet. En wat dat aangaat krijgt hij naar mijn idee toch nog een hoop voor elkaar, ook al heeft hij de schijn zo zwaar tegen.

Zelfde kan wat mij betreft van Donner gezegd worden. Heeft de schijn tegen, maar is in inhoudelijke zin praktisch onverslaanbaar. Het moet voor die man een vloek zijn om telkens maar die domme Kamervragen te moeten beantwoorden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:48:45 #80
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31690098
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:39 schreef Argento het volgende:
Hij heeft pech met zijn kapsel. Pech met zijn stemgeluid. Pech met zijn soms wat ongelukkige woordkeus (dat eeuwige "het gaat om de feiten"...). En vooral ook pech met de Nieuwe Hufterigheid die keihard heeft toegeslagen en die D66 zo graag wil faciliteren met bestuurlijke vernieuwing. Het is die Hufterigheid die het helemaal bon ton maakt om Balkenende te vergelijken met de hoofdpersoon van een succesvolle serie jeugdboeken, of hem anderszins in allerlei flauwe analogien te kort te doen. Heel makkelijk, maar tot op heden zijn er maar verdomd weinig mensen in geslaagd om Balkenende te pakken op datgene wat hij werkelijk doet. En wat dat aangaat krijgt hij naar mijn idee toch nog een hoop voor elkaar, ook al heeft hij de schijn zo zwaar tegen.

Zelfde kan wat mij betreft van Donner gezegd worden. Heeft de schijn tegen, maar is in inhoudelijke zin praktisch onverslaanbaar. Het moet voor die man een vloek zijn om telkens maar die domme Kamervragen te moeten beantwoorden.
Kani k me voor het grootste gedeelte in vinden. Ik zal nooit geen Christen-democraat worden, maar Balkenende heb ik zeker respect. Wellicht krijgt hij de volgende keer mijn stem als hij nog verkiesbaar is tegen die tijd. Een steun in de rug om het maar zo te zeggen. Ik wou dat de VVD er zo 1 in de gelederen had.
Say your prayers
pi_31690144
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:32 schreef Sickie het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet. De man heeft nooit en te nimmer een kans gekregen en is vanaf dag 1 beoordeeld op punten die er in mijn ogen totaal niet toe doen. Ook al heb ik ook de nodige kritiek op dit kabinet, toch zie ik in Balkenende een integer mens die meer fatsoen in zijn grote teen heeft zitten dan bijvoorbeeld een Wim Kok in zijn hele lijf. Het is erg frappant dat die man nog steeds geroemd wordt terwijl hij momenteel zo'n beetje de incarnatie is van de graaicultuur waar hij zich tijdens zijn vakbondsperiode en politieke carriere tegen afzette. Rosenmoller idem dito.

Verder zijn de termen "Bakellende" en "Harry Potter" tekenend voor het niveau van de mensen die deze bezigen. Dat deze groep qua grootte aanzienlijk is, is de afgelopen jaren wel gebleken.
Je hebt het over niveau. Hoe jij andere politicie benoemt. Dat is wat jij niveau noemt. Jouw reactie komt een beetje over als een calimero reactie.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31690220
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:39 schreef Argento het volgende:

Balkenendes optreden betreft het huwelijk met Mabel en friso dan? Ik vind dat hij soms ook op een niet goede manier wordt aangevallen. Maar dat maakt nog niet dat ik inhoudelijk het met hem eens ben.
And that is the news.''
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:09:11 #83
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31690583
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je hebt het over niveau. Hoe jij andere politicie benoemt. Dat is wat jij niveau noemt. Jouw reactie komt een beetje over als een calimero reactie.
Niks calimero reactie. Ik toon slechts sympathie met Balkenende aangezien hij volledig onterecht de grond in geboord is terwijl er andere politici zijn die er een aantoonbare hypocriete agenda op nahouden, maar toch de handen boven het hoofd worden gehouden.
Say your prayers
pi_31691071
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:09 schreef Sickie het volgende:

[..]

Niks calimero reactie. Ik toon slechts sympathie met Balkenende aangezien hij volledig onterecht de grond in geboord is terwijl er andere politici zijn die er een aantoonbare hypocriete agenda op nahouden, maar toch de handen boven het hoofd worden gehouden.
Dat is politiek helaas ja. Ik begrijp je wel. Voor een gedeelte ook eens. Maar ik snap niet jouw woordkeuze tenopzichte van andere politic terwijl je juist balkenende ''beschermt'' omdat hij zo vaak wordt aangevallen met in jouw ogen slechte woordkeuze's. Je zou een stuk geloofwaardiger overkoemn als je niet alleen maar zo te keer ging.
And that is the news.''
pi_31691097

zegt al genoeg rilllll
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31691241
Ach, misselijkmakende politiek schijnt nou eenmaal misselijkmakende kritiek aan te trekken
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:07:35 #87
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31691837
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is politiek helaas ja. Ik begrijp je wel. Voor een gedeelte ook eens. Maar ik snap niet jouw woordkeuze tenopzichte van andere politic terwijl je juist balkenende ''beschermt'' omdat hij zo vaak wordt aangevallen met in jouw ogen slechte woordkeuze's. Je zou een stuk geloofwaardiger overkoemn als je niet alleen maar zo te keer ging.
Het heeft niks met woordkeuze te maken. Balkenende werd vanaf het begin afgefikt zonder steekhoudende argumenten. Daar die bij een Kok en Rosenmoller wel duidelijk aanwezig zijn, maar niet worden aangevoerd is op zijn minst bedenkelijk te noemen.
Say your prayers
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:09:41 #88
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31691875
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[afbeelding]
zegt al genoeg rilllll
Is dat een verkapte "ik ben ontzettend simpel in de bovenkamer, maar wil toch graag wat in te brengen hebben" post?
Say your prayers
pi_31691895
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:07 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het heeft niks met woordkeuze te maken. Balkenende werd vanaf het begin afgefikt zonder steekhoudende argumenten. Daar die bij een Kok en Rosenmoller wel duidelijk aanwezig zijn, maar niet worden aangevoerd is op zijn minst bedenkelijk te noemen.
In jouw optiek. Kennelijk zijn er nu meer mensen die een andere optiek hebben dan jij.

Ook CDA burgemeesters ; Leers haalt uit naar politiek en Balkenende
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:14:00 #90
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31691973
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:10 schreef Sebastral het volgende:

[..]

In jouw optiek. Kennelijk zijn er nu meer mensen die een andere optiek hebben dan jij.

Ook CDA burgemeesters ; Leers haalt uit naar politiek en Balkenende
Inhoudelijke kritiek heeft niks met de karaktermoord te maken die er de laatste jaren is gepleegd. Ik ben namelijk niet tegen inhoudelijke kritiek, ook niet uit eigen gelederen.
Say your prayers
pi_31692621
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:09 schreef Sickie het volgende:

[..]

Is dat een verkapte "ik ben ontzettend simpel in de bovenkamer, maar wil toch graag wat in te brengen hebben" post?
Pardon beticht gij mij van simpelheid gij held op sokken?
Kijk sorry maar als ik zijn uitdrukkingen al zie en zijn gezemel overal hoor, en alles bij elkaar hoef ik er weinig woorden aan vuil te maken..
Geef mij dan maar ene Lubbers, of een van Agt met zijn pukkel op zijn wang..
alles beter nog dan dit figuur.
Die konden tenminste nog lachen als men de draak met ze stak, maar dit jankt al als ze zeggen dat ie een huillebalk enende is..
Hou toch op schei toch uit die man heeft toch werkelijk niets qua uitstraling?
Ik snap niet hoe dat minister kon worden, bedoel ut oog wil ook wat..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31692697
quote:
D66 laat zich de mond niet snoeren

DEN HAAG (ANP) - Minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) blijft zeggen waar het op staat. De D66-bewindsman laat zich daarin niet tegenhouden door kritiek van de coalitiegenoten CDA en VVD.

Dat maakte hij dinsdag duidelijk tijdens een bijeenkomst van zijn partij in Driebergen, even nadat D66-fractieleider Dittrich had uitgehaald naar premier Balkenende en CDA-fractievoorzitter Verhagen.

Pechtold zei in Driebergen het als zijn taak te zien om de kloof tussen burger en politiek te verkleinen. ,,Daarvoor zijn politici nodig die hun nek durven uitsteken, die zeggen waar het op staat.'' Bovendien vindt Pechtold dat hij als minister die gaat over het grotestedenbeleid, zich mag uitlaten over het softdrugsbeleid. Omdat hij ook gaat over grondrechten kan hij zich ook mengen in het debat over terrorismebestrijding.

Excuses

Niettemin bood Pechtold vorige week zijn excuses aan bij Balkenende, nadat naar buiten kwam dat hij twee maanden geleden de premier had verweten het doemdenken aan te wakkeren door voortdurend te waarschuwen voor de dreiging van terreur.

Dat was dinsdag weer reden voor fractieleider Dittrich om Balkenende te verwijten dat die te gemakkelijk excuses eist van bewindslieden vanwege hun uitlatingen. Dittrich noemde daarbij ook VVD-minister Bot van Buitenlandse Zaken, die werd teruggefloten na uitlatingen over de inval in Irak.

De D66-fractieleider juicht het juist toe dat ,,ministers zich uitlaten over belangrijke maatschappelijke thema's. Volgens Dittrich hoeft dit geen afbreuk te doen aan de regel dat het kabinet met een mond dient te spreken na het nemen van een besluit. Eerder kreeg Pechtold kritiek, omdat hij de aftrek van de hypotheekrente ter discussie had gesteld, maar van die woorden heeft de D66-bewindsman niets teruggenomen.

Oneens

Dittrich liet dinsdag opnieuw merken, dat hij het niet eens is met CDA-minister Donner, die het verheerlijken van terroristisch geweld wil verbieden. De oproep van Verhagen om Donner daarin te steunen, noemde hij ,,loze spierballentaal.'' Volgens Dittrich tast zo'n verbod de vrijheid van meningsuiting aan, terwijl het zelfmoordterroristen niet zal tegenhouden.
Mja, hulde dan maar . Zoals ik al zei; het minst erg
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:24:18 #93
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_31692759
De topictitel is eigenlijk ook ongelukkig gekozen. Het zijn eigenlijk Donner en Remkes die meer aan doemdenken bijdragen. Zij missen allebei (net als de rest van het kabinet) het gevoel voor humor en ook het gevoel van regeren.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 02:58:04 #94
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31693129
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:24 schreef Ofyles2 het volgende:
De topictitel is eigenlijk ook ongelukkig gekozen. Het zijn eigenlijk Donner en Remkes die meer aan doemdenken bijdragen. Zij missen allebei (net als de rest van het kabinet) het gevoel voor humor en ook het gevoel van regeren.
o.a. Donner die zegt dat terrorisme echt niet alleen tot de randstad gelimiteerd is. Alsof een terrorist in een kut gat midden in friesland zijn doel kan bereiken. Of het verhogen van de alertheid in treinen en ander openbaar vervoer, alhoewel er geen concrete aanwijzingen zijn voor een terroristische aanval. Er constant op hameren dat we niet veilig zijn en dat een terroristische aanval ook hier, ieder moment kan gebeuren. Maar balkenende doet er ook wel een beetje aan mee hoor
  woensdag 26 oktober 2005 @ 03:03:15 #95
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31693177
quote:
Dittrich liet dinsdag opnieuw merken, dat hij het niet eens is met CDA-minister Donner, die het verheerlijken van terroristisch geweld wil verbieden. De oproep van Verhagen om Donner daarin te steunen, noemde hij ,,loze spierballentaal.'' Volgens Dittrich tast zo'n verbod de vrijheid van meningsuiting aan, terwijl het zelfmoordterroristen niet zal tegenhouden.
hier ben ik het helemaal mee eens. En wederom blijkt Donner te eng voor woorden. Een inperking van de vrijheid van meningsuiting om terrorisme te voorkomen? Laat me niet lachen.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 06:38:55 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31693839
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:07 schreef Sickie het volgende:
Het heeft niks met woordkeuze te maken. Balkenende werd vanaf het begin afgefikt zonder steekhoudende argumenten.
Tsk, ik kan genoek steekhoudende argumenten aandragen om Balkenende af te fikken. Alleen is het daar nu te vroeg voor.
quote:
Daar die bij een Kok en Rosenmoller wel duidelijk aanwezig zijn, maar niet worden aangevoerd is op zijn minst bedenkelijk te noemen.
Jongen, je loopt achter. Beiden zijn al lang uit de politiek gestapt, en beiden zijn behoorlijk 'afgefikt', zonder al te veel steekhoudende argumenten. 6 mei 2002 vergeten?

Je lijdt aan het syndroom van Zuur.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:48:46 #97
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31695063
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Pardon beticht gij mij van simpelheid gij held op sokken?
Kijk sorry maar als ik zijn uitdrukkingen al zie en zijn gezemel overal hoor, en alles bij elkaar hoef ik er weinig woorden aan vuil te maken..
Geef mij dan maar ene Lubbers, of een van Agt met zijn pukkel op zijn wang..
alles beter nog dan dit figuur.
Die konden tenminste nog lachen als men de draak met ze stak, maar dit jankt al als ze zeggen dat ie een huillebalk enende is..
Hou toch op schei toch uit die man heeft toch werkelijk niets qua uitstraling?
Ik snap niet hoe dat minister kon worden, bedoel ut oog wil ook wat..
Het oog wil ook wat.......
Say your prayers
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:51:00 #98
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31695100
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Ze missen het gevoel van regeren...... Tering kriebel, ik ben ook geen Remkes fan en Donner staat al helemaal niet op mijn verjaardagskalender maar dit gaat werkelijk waar helemaal nergens over.
Say your prayers
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:54:14 #99
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31695148
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 02:58 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

o.a. Donner die zegt dat terrorisme echt niet alleen tot de randstad gelimiteerd is. Alsof een terrorist in een kut gat midden in friesland zijn doel kan bereiken. Of het verhogen van de alertheid in treinen en ander openbaar vervoer, alhoewel er geen concrete aanwijzingen zijn voor een terroristische aanval. Er constant op hameren dat we niet veilig zijn en dat een terroristische aanval ook hier, ieder moment kan gebeuren. Maar balkenende doet er ook wel een beetje aan mee hoor
Constant hameren is complete onzin. Hoe je het ook wend of keert, na Madrid en Londen is een aanslag op Nederlandse bodem zeer zeker niet onrealistisch. Dat heeft geen reet met doemdenken te maken maar puur met het erkennen van de realiteit. Maar goed, als ze de mond er over dicht zouden houden en er zou iets gebeuren dan krijgen ze het verwijt naar het hoofd geslingerd dat ze er niet voldoende aandacht aan hebben besteed. Zo steekt Nederland ook wel weer in elkaar.
Say your prayers
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:59:40 #100
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31695230
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 06:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tsk, ik kan genoek steekhoudende argumenten aandragen om Balkenende af te fikken. Alleen is het daar nu te vroeg voor.
[..]

Jongen, je loopt achter. Beiden zijn al lang uit de politiek gestapt, en beiden zijn behoorlijk 'afgefikt', zonder al te veel steekhoudende argumenten. 6 mei 2002 vergeten?

Je lijdt aan het syndroom van Zuur.
Kon je dat ook al op dag 1 van zijn regeren? Want dat is de dag dat het hele gebeuren begon. Los van 6 mei doel ik er op dat beide heren met behulp van aantoonbare feiten het vuur aan de schenen kan worden gelegd als het gaat om graaien en ontzettend hypocriet gedrag. Maar nog is dat kennelijk niet voldoende om de aandacht van Balkenende af te wenden want JP door de stront trekken is kennelijk verworden tot nationale hobby.

Er is trouwens wel degelijk sprake van zuur, maar dan met name onder de medemens die zo graag van het kabinet af willen, dit tot hun spijt vooralsnog niet zien gebeuren en vervolgens in een soort van pavlov reactie ontzettend kinderachting op de persoon gaan spelen.
Say your prayers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')