fucking dooddoener.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:32 schreef ScudRaket het volgende:
Totdat ze zelf met de ziekte worden geconfronteerd.
quote:
Allebei even erg! Alleen het nieuwe woordje gebruiken om het andere te vermijden is hypocriet....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:48 schreef Rublic het volgende:
Je kan je ook overal druk om maken...kanker/kenker wat maakt het uit
Houden ze (overigens onterecht) rekening met dat jij het originele woord vervelend vind, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:51 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Allebei even erg! Alleen het nieuwe woordje gebruiken om het andere te vermijden is hypocriet....
Met het woord zelf is dan ook helemaal niets mis.quote:
waarom erger je jezelf er aan eigenlijk? Familielid aan kanker verloren ofzo?quote:
Kansloos kan het sowieso niet zijn. Kansloos betekent dat je geen enkele kans hebt, terwijl je, als je een van de woorden gebruikt juist een kans neemt, en daardoor dus per definitie niet meer kansloos bent.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:10 schreef Zebbie het volgende:
Mensen die een van de 2 woorden tegen elkaar gebruiken zijn sowieso kansloos.
Enig idee hoeveel mensen er wel niet zijn omgekomen door Scudraketten in de pak 'em beet 40 jaar dat die dingen al gebruikt worden? Dan noem je jezelf toch niet zo. Wat moeten de nabestaanden daar van denken!?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 17:32 schreef ScudRaket het volgende:
Ole het is weer eens zo ver, er is 1 kutgroepje die het woord "kenker" als vervanging van "kanker" zegt en meteen hopt iedereen als kuddedieren er achteraan. Totdat ze zelf met de ziekte worden geconfronteerd.
Maikuuul slipt zichzelf de kenker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:08 schreef Maikuuul het volgende:
Blow mezelf de kankerzo sjiek
Nooit dat ik het ooit gedaan heb maar goed
Lezen je ouders mee?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:08 schreef Maikuuul het volgende:
Nooit dat ik het ooit gedaan heb maar goed
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind het een heel mooi woord.
Da's Rotterdams, alleen schrijf je het dan nog wel met een 'a'quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:58 schreef Semargofni het volgende:
Konker! die zie ik ook nog wel eens voorbij komen.
Neej, maar tis gewoon zoquote:
Gewone geciviliseerde mensen ook*. Daarbij is "moraalridder" één woord.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:55 schreef PostSven het volgende:
alleen moraal ridders vinden het erg als er met het woord kanker gestrooid word
Het probleem daarbij is juist dat je daarmee het probleem bij een ander legt. Het is gewoon een woord, niet meer en niet minder. Als jij moeite met het woord hebt komt dat omdat jij het een en ander nog niet verwerkt hebt. Als je het woord taboe laat worden, waar ligt dan de grens? Dan wordt er een ander woord gebruikt, en over een tijdje is dat woord weer taboe want 'eigenlijk bedoelen ze daar kanker mee' en zo blijf je bezig.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:05 schreef thefunny het volgende:
Denk ook eens aan een ander. Je kunt iemand er echt pijn mee doen.
psssst, check mijn profiel !quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:14 schreef Natalie het volgende:
Nooit van gehoord.
Dat woord is in Drenthe iig nog niet doorgedrongen.
Wat jij in principe zegt is: "Je kunt/mag alles zeggen. Het zijn toch maar woorden." Maar woorden kunnen je meer pijn doen dan een klap in je gezicht. Het woord kanker is op zich geen taboe, maar stel dat het woord 'WTCTOWERCOLLAPS' in komt in amerika als 'cool' woord, dan ga je toch ook niet tegen de mensen die daar slachtoffer van zijn of familie verloren hebben "Je moet het los zien"? Mijn punt is, je kunt een woord niet van een betekenis loskoppelen. Waarom moeten woorden die iets ergs betekenen altijd 'in' zijn? Het is een beetje van "Kijk eens, hoe stoer ik ben, wat ik zomaar durf te zeggen?".quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:25 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het probleem daarbij is juist dat je daarmee het probleem bij een ander legt. Het is gewoon een woord, niet meer en niet minder. Als jij moeite met het woord hebt komt dat omdat jij het een en ander nog niet verwerkt hebt. Als je het woord taboe laat worden, waar ligt dan de grens? Dan wordt er een ander woord gebruikt, en over een tijdje is dat woord weer taboe want 'eigenlijk bedoelen ze daar kanker mee' en zo blijf je bezig.
Door het woord een taboe te laten worden wordt de lading van het woord alleen maar zwaarder en zwaarder. En dat is onterecht.
Er zijn meer woorden die zo werken, om een, vooral op het forum veelgebruikt voorbeeld te nemen, ooit konden onze bovengemiddeld gepigmenteerde medelanders gewoon neger genoemd worden. Dat woord werd op een gegeven moment ook taboe 'want het werd wel eens als scheldwoord gebruikt', en momenteel is vrijwel elke term al weer taboe ook maar voordat hij gebruikt wordt. Als dat op dit tempo doorgaat kan je over een jaar alleen nog maar lidwoorden gebruiken in je communicatie.
Klopt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:45 schreef thefunny het volgende:
Wat jij in principe zegt is: "Je kunt/mag alles zeggen. Het zijn toch maar woorden."
Dat ga ik dan zonder meer zeggen, want dat moet je ook los zien.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 10:45 schreef thefunny het volgende:
Het woord kanker is op zich geen taboe, maar stel dat het woord 'WTCTOWERCOLLAPS' in komt in amerika als 'cool' woord, dan ga je toch ook niet tegen de mensen die daar slachtoffer van zijn of familie verloren hebben "Je moet het los zien"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |