abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2005 @ 04:06:03 #51
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_31552128
En als je kanker zegt is het ook niet goed, zeg je godverdomme ook niet, zeg je damnit ook niet.. nee zo blijf je aan de gang..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 09:50:00 #52
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31553924
pfffff, wéér een topic over dat onderwerp....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_31553964
tsja ik vind mensen die daar zich wat van aantrekken maar een beetje zielig, ok ok mensen die op die manier schelden zijn ook niet geheel onschuldig.

Maarja als iemand kanker of kankerlijer zegt, dan zie ik dat geheel als een scheldwoord en relateer ik dat niet meteen aan de ziekte.
Zelfde als met godverdomme, dat alle christenen dan weer in de boom vliegen, slaat toch ook nergens op, mensen mensen let toch eens wat meer op jezelf ipv je druk te maken over de uitingen van anderen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_31554005
alleen moraal ridders vinden het erg als er met het woord kanker gestrooid word
pi_31554122
kéééénker !!
Fingerspitzgefühl
pi_31554193
Wacht maar tot je moeder het krijgt, of iemand in de familie. Net als de moeder van mijn vriendin, heeft een paar maanden terug te horen gekregen dat ze kanker heeft. Als je dan op het strand ligt en er lopen allemaal van die kampjochies kanker te roepen, dat is absoluut niet fijn.

Denk ook eens aan een ander. Je kunt iemand er echt pijn mee doen.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31554270
Mijn opa is gestorven aan kanker...dus ik ken het wel. Maar je moet dingen los van elkaar zien. Je zegt toch ook weleens ik schrik me de tyfus. Nee d'r zou maar net iemand lopen die tyfus heeft of nog onwaarschijnlijker. Misschien zou iemand van zijn familie / kenniskring het wel hebben. !!
Fingerspitzgefühl
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:14:47 #58
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31554378
Nooit van gehoord.
Dat woord is in Drenthe iig nog niet doorgedrongen.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:15:17 #59
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_31554383
Ach TS heeft wel gelijk...
Maar je moet maar denken: zodra die 'Watsgeburters' niet meer ín' zijn raakt t woordje 'kenker' ook wel weer uit omdat t dan niet meer 'cool' is om te zeggen...

Dan komen ze wel weer met een andere ziekte...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_31554396
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:55 schreef PostSven het volgende:
alleen moraal ridders vinden het erg als er met het woord kanker gestrooid word
Gewone geciviliseerde mensen ook*. Daarbij is "moraalridder" één woord.

* Voor het volk dat "kenker" en "kanker" gebruikt, dat betekent dat jullie dat niet zijn. Even voor de duidelijkheid, jullie soort heeft dat wel nodig.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_31554596
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:05 schreef thefunny het volgende:
Denk ook eens aan een ander. Je kunt iemand er echt pijn mee doen.
Het probleem daarbij is juist dat je daarmee het probleem bij een ander legt. Het is gewoon een woord, niet meer en niet minder. Als jij moeite met het woord hebt komt dat omdat jij het een en ander nog niet verwerkt hebt. Als je het woord taboe laat worden, waar ligt dan de grens? Dan wordt er een ander woord gebruikt, en over een tijdje is dat woord weer taboe want 'eigenlijk bedoelen ze daar kanker mee' en zo blijf je bezig.
Door het woord een taboe te laten worden wordt de lading van het woord alleen maar zwaarder en zwaarder. En dat is onterecht.

Er zijn meer woorden die zo werken, om een, vooral op het forum veelgebruikt voorbeeld te nemen, ooit konden onze bovengemiddeld gepigmenteerde medelanders gewoon neger genoemd worden. Dat woord werd op een gegeven moment ook taboe 'want het werd wel eens als scheldwoord gebruikt', en momenteel is vrijwel elke term al weer taboe ook maar voordat hij gebruikt wordt. Als dat op dit tempo doorgaat kan je over een jaar alleen nog maar lidwoorden gebruiken in je communicatie.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_31554629
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:14 schreef Natalie het volgende:
Nooit van gehoord.
Dat woord is in Drenthe iig nog niet doorgedrongen.
psssst, check mijn profiel ! !
Fingerspitzgefühl
pi_31555000
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:25 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het probleem daarbij is juist dat je daarmee het probleem bij een ander legt. Het is gewoon een woord, niet meer en niet minder. Als jij moeite met het woord hebt komt dat omdat jij het een en ander nog niet verwerkt hebt. Als je het woord taboe laat worden, waar ligt dan de grens? Dan wordt er een ander woord gebruikt, en over een tijdje is dat woord weer taboe want 'eigenlijk bedoelen ze daar kanker mee' en zo blijf je bezig.
Door het woord een taboe te laten worden wordt de lading van het woord alleen maar zwaarder en zwaarder. En dat is onterecht.

Er zijn meer woorden die zo werken, om een, vooral op het forum veelgebruikt voorbeeld te nemen, ooit konden onze bovengemiddeld gepigmenteerde medelanders gewoon neger genoemd worden. Dat woord werd op een gegeven moment ook taboe 'want het werd wel eens als scheldwoord gebruikt', en momenteel is vrijwel elke term al weer taboe ook maar voordat hij gebruikt wordt. Als dat op dit tempo doorgaat kan je over een jaar alleen nog maar lidwoorden gebruiken in je communicatie.
Wat jij in principe zegt is: "Je kunt/mag alles zeggen. Het zijn toch maar woorden." Maar woorden kunnen je meer pijn doen dan een klap in je gezicht. Het woord kanker is op zich geen taboe, maar stel dat het woord 'WTCTOWERCOLLAPS' in komt in amerika als 'cool' woord, dan ga je toch ook niet tegen de mensen die daar slachtoffer van zijn of familie verloren hebben "Je moet het los zien"? Mijn punt is, je kunt een woord niet van een betekenis loskoppelen. Waarom moeten woorden die iets ergs betekenen altijd 'in' zijn? Het is een beetje van "Kijk eens, hoe stoer ik ben, wat ik zomaar durf te zeggen?".
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31555158
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:45 schreef thefunny het volgende:
Wat jij in principe zegt is: "Je kunt/mag alles zeggen. Het zijn toch maar woorden."
Klopt.
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:45 schreef thefunny het volgende:
Het woord kanker is op zich geen taboe, maar stel dat het woord 'WTCTOWERCOLLAPS' in komt in amerika als 'cool' woord, dan ga je toch ook niet tegen de mensen die daar slachtoffer van zijn of familie verloren hebben "Je moet het los zien"?
Dat ga ik dan zonder meer zeggen, want dat moet je ook los zien.

JIJ bent degene die het op jezelf betrekt. Zolang ze niet rechtstreeks tegen jou zeggen 'HAHAHA, je mammie is lekker dood door kanker' of iets dergelijks heeft het op *geen enkele* manier iets met jou te maken en heb jij geen enkel recht om te vinden dat zij dat woord niet mogen gebruiken. Dat jij het dan wel op jezelf betrekt omdat jij een heleboel dingen nog niet verwerkt hebt ligt aan jou, niet aan de ander en al helemaal niet aan een woord dat verder neutraal is en enkel een beschijving is van een ziekte en een tegelijkertijd vloekwoord is..
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')