abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32510970
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:19 schreef Maanbeertje het volgende:
Mensen mogen toch fijn zelf weten wat ze aantrekken? Zij kiezen er zelf voor om gothic kleding aan te trekken.

Andere mensen hebben weer polo's aan met streepjes, of dragen alleen maar fleecetruien. Boeien, dat ze maar fijn aantrekken wat ze leuk vinden. Al die domme vooroordelen altijd.

Als je gothic kleding aantrekt ben je een heks en depri, en als je een fleecetrui aantrekt ben je een nerd. En met een heel kort rokje ben je opeens een hoer. Laat mensen toch eens fijn in hun waarde ofzo.
Gothics willen toch een statement uitdragen dat ze gothic zijn? Of ga je me nu vertellen dat alle figuren met gothickleren opeens diepgelovige joden zijn?
  woensdag 23 november 2005 @ 16:40:40 #202
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32511209
het kan ook gewoon zijn dat mensen zich lekker voelen in die kleding pberends
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32511282
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:19 schreef Maanbeertje het volgende:
Mensen mogen toch fijn zelf weten wat ze aantrekken? Zij kiezen er zelf voor om gothic kleding aan te trekken.

Andere mensen hebben weer polo's aan met streepjes, of dragen alleen maar fleecetruien. Boeien, dat ze maar fijn aantrekken wat ze leuk vinden. Al die domme vooroordelen altijd.

Als je gothic kleding aantrekt ben je een heks en depri, en als je een fleecetrui aantrekt ben je een nerd. En met een heel kort rokje ben je opeens een hoer. Laat mensen toch eens fijn in hun waarde ofzo.
Als ze dergelijke opvallende 'kleding' aantrekken vestigen ze nou eenmaal de aandacht op zich en mensen die opvallen worden nou eenmaal oordelen over geveld, zo zit de mens in mekaar. Oordelen en classificeren maakt het leven makkelijk.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_32511309
De logische volgende vraag;
waarom voelen die mensen zich dan fijn in die kleding?
pi_32511617
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
Dat kan. Maar dat geldt niet snel voor gothickleren, maar eerder voor skaters ofzo.
pi_32512545
Gothics, alto's in het algemeen... ik vind het gewoon grappig dat ze samen met 150.000 andere mensen 'anders' en uniek zijn. Daar is niks mis mee hoor, dat ze dat vinden...
pi_32516448
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef Frank-NL het volgende:
Gothics, alto's in het algemeen... ik vind het gewoon grappig dat ze samen met 150.000 andere mensen 'anders' en uniek zijn. Daar is niks mis mee hoor, dat ze dat vinden...
.
pi_32523172
Ik heb ook een tijdje alleen in gothic kleding gelopen, en ja dat was omdat ik dat leuk vond. Ik vond het op dat moment mooi, en het was niet omdat ik wilde uitdragen dat ik gothic was. En nee, ik ben geen heks en nee ik was ook niet depressief. Ik vond het op dat moment gewoon mooie en leuke kleding. Vind nog steeds sommige dingen ervan heel erg mooi, ik draag het nu alleen niet.

Jaren daarvoor liep ik vooral in jasjes en hele nette kleren, en nu heb ik weer een zwak voor vooral mexx en esprit. Tis gewoon maar wat je op dat moment draagt.

Oh, en ik ken ook echt geen mensen die dat dragen omdat ze willen zeggen 'ik ben gothic'. Mensen dragen dat wel degelijk omdat ze het fijne en mooie kleren vinden, en omdat ze zich daar lekker in voelen. Er zullen er heus wel tussen zitten die het er wel om doen, maar dat is niet de meerderheid.

Waar je je ook niet allemaal druk om kunt maken
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
  donderdag 24 november 2005 @ 08:22:03 #209
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_32529137
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef Frank-NL het volgende:
Idd. Sommige mensen hebben een raar idee van "uniek" of anders dan de rest.
Maar zo zijn er van dat unieke design-ding genaamd I-pod ook meer exemplaren verkocht dan van de o-zo-burgelijke standaard Opel Kadett.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  donderdag 24 november 2005 @ 10:56:26 #210
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32531346
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
Ik voel me er ook goed in Geen strakke roze kak-poloshirtjes voor mij
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 24 november 2005 @ 10:59:56 #211
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32531417
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat kan. Maar dat geldt niet snel voor gothickleren, maar eerder voor skaters ofzo.
Waarom? Waarom geldt het niet voor gothickleren? Als ik in gothickleren rondloop, maakt mij dat geen gothic... als ik in skatekleren rondloop maakt mij dat geen skater....

Sterker nog, ik kan momenteel 5 dagen per week een verschillende "groep" met mijn kleding representeren. Zwart + oogschaduw + nagellak = gothic, gewoon zwart = metal, wijde skatebroek + kleurig t-shirt = skate/punk of whatever, nette broek + nette trui (ja die heb ik nog ) standaard en als ik wil kan ik er zelfs uitzien als een hiphopper

En betekend dat dan ik dan een gothic, een metalhead, een skater/punker, een normaal mens en een hiphopper ben? Dacht het niet he Ik ben mezelf en ik draag wat ik wil en ik luister naar wat ik wil. Mensen moeten eens ophouden met dat hokjesgeprop en die kutvooroordelen van ze...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:03:53 #212
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32531499
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:59 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Waarom? Waarom geldt het niet voor gothickleren? Als ik in gothickleren rondloop, maakt mij dat geen gothic... als ik in skatekleren rondloop maakt mij dat geen skater....

Sterker nog, ik kan momenteel 5 dagen per week een verschillende "groep" met mijn kleding representeren. Zwart + oogschaduw + nagellak = gothic, gewoon zwart = metal, wijde skatebroek + kleurig t-shirt = skate/punk of whatever, nette broek + nette trui (ja die heb ik nog ) standaard en als ik wil kan ik er zelfs uitzien als een hiphopper

En betekend dat dan ik dan een gothic, een metalhead, een skater/punker, een normaal mens en een hiphopper ben? Dacht het niet he Ik ben mezelf en ik draag wat ik wil en ik luister naar wat ik wil. Mensen moeten eens ophouden met dat hokjesgeprop en die kutvooroordelen van ze...
Dat gedrag is een beschermingsmechanisme om de ongrijpbare wereld enigszins te kunnen bevatten. In die zin is het best nuttig. Het wordt pas vervelend als mensen weigeren ze bij nader inzien aan te passen.

In zekere zin weet je dat trouwens vantevoren als je afwijkende kleding aantrekt.
Vampire Romance O+
pi_32531517
quote:
Op donderdag 24 november 2005 10:59 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben mezelf en ik draag wat ik wil en ik luister naar wat ik wil.
Dude, je bent zo uniek. Gekkie.
pi_32531554
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:04 schreef Frank-NL het volgende:

[R&P modus]

Iedereen is uniek

[/R&P modus]

donderdag 24 november 2005 @ 11:07:48 #215
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32531592
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:04 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ik hoef niet uniek te zijn, daar gaat het ook helemaal niet om... waarom denkt iedereen altijd dat alto's die kleding dragen om uniek te zijn? Dat is helemaal niet zo, Breezersletjes dragen toch ook geen kleding omdat ze uniek willen zijn Schijnbaar voelen ze zich er goed in (wat ik me niet kan voorstellen maar goed )

Het gaat erom dat je lekker in je vel zit en iedereen doet dat op zijn eigen manier
  donderdag 24 november 2005 @ 11:10:39 #216
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32531659
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:03 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat gedrag is een beschermingsmechanisme om de ongrijpbare wereld enigszins te kunnen bevatten. In die zin is het best nuttig. Het wordt pas vervelend als mensen weigeren ze bij nader inzien aan te passen.

In zekere zin weet je dat trouwens vantevoren als je afwijkende kleding aantrekt.
Door al dat hokjesgeprop krijg je alleen maar vooroordelen, zinloze ruzies, zinloze discriminatie... Stel dat ik ergens ga werken, waar ik klanten moet helpen.. dan moet ik in representatieve kleding lopen omdat mensen anders een vooroordeel hebben. Dat is toch te gek voor woorden? Wat zegt de kleding over iemand zn capaciteiten? En bovendien, als ik in een net pak moet lopen ben ik minder zeker van mezelf wat zich dan ook weer zal uiten in mijn kwaliteit op het werk.

Ik snap wel dat het zo gegroeid is en dat iedereen het doet, maar toch vind ik het raar.... al dat geprop.... het zou veel makkelijker zijn als we iedereen accepteren zoals hij/zij is.
pi_32531936
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:10 schreef maniack28 het volgende:

Ik snap wel dat het zo gegroeid is en dat iedereen het doet, maar toch vind ik het raar.... al dat geprop.... het zou veel makkelijker zijn als we iedereen accepteren zoals hij/zij is.
Nee, da's nou juist veel moeilijker dan mensen in hokjes stoppen want dan moet je vooroordelen los laten en open staan voor mensen die 'afwijken' van jouw norm.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:31:05 #218
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32532215
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, da's nou juist veel moeilijker dan mensen in hokjes stoppen want dan moet je vooroordelen los laten en open staan voor mensen die 'afwijken' van jouw norm.
En dat heet dus sociaal zijn, niet meteen mensen afwijzen op hun klederdracht.. Schijnbaar veel asociale mensen dan
  donderdag 24 november 2005 @ 11:35:47 #219
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32532339
Stel, dat mensen niet meer naar kleding zouden kijken. Dan wordt er waarschijnlijk onbewust ander hokjesgedrag onwikkeld, zoals de blik in iemands ogen of de manier van praten. Dat lijkt allemaal heel eerlijk maar dat zou in de praktijk nog wel eens tegen kunnen vallen.

Daarnaast toont kleding vaak hoe je bent. In die zin vind ik het ook niet echt erg als mensen daar een eerste selectie op maken.
Vampire Romance O+
pi_32532378
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:31 schreef maniack28 het volgende:

[..]

En dat heet dus sociaal zijn, niet meteen mensen afwijzen op hun klederdracht.. Schijnbaar veel asociale mensen dan
Vreemde definitie van sociaal heb jij.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:39:13 #221
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32532413
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:37 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Vind jij het sociaal als mensen je per definitie afwijzen op klederdracht dan?
  donderdag 24 november 2005 @ 11:39:16 #222
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32532414
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:37 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

In principe accepteert Maniack mensen die anders dan hem denken dus niet
Vampire Romance O+
  donderdag 24 november 2005 @ 11:39:58 #223
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32532431
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:35 schreef MouseOver het volgende:
Stel, dat mensen niet meer naar kleding zouden kijken. Dan wordt er waarschijnlijk onbewust ander hokjesgedrag onwikkeld, zoals de blik in iemands ogen of de manier van praten. Dat lijkt allemaal heel eerlijk maar dat zou in de praktijk nog wel eens tegen kunnen vallen.

Daarnaast toont kleding vaak hoe je bent. In die zin vind ik het ook niet echt erg als mensen daar een eerste selectie op maken.
Misschien ja, maar ik vind het nog steeds geen reden om iemand meteen af te wijzen...
  donderdag 24 november 2005 @ 11:40:57 #224
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_32532463
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:39 schreef MouseOver het volgende:

[..]

In principe accepteert Maniack mensen die anders dan hem denken dus niet
Oh ja hoor, die accepteer ik... alleen probeer is ze er wel van te overtuigen dat het niet normaal is om iemand op klederdracht af te wijzen... maar goed.... meestal lukt dat niet
pi_32532489
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:31 schreef maniack28 het volgende:

Nee, veel mensen zijn behoudend en 'change resistant', wat zich buiten hun acceptatie bereik begeeft wordt afgewezen en vaak op uiterlijke verschijning.
Racisme is de meest extreme uitting hiervan van maar je kunt het iedere dag zien in een afgezwakte vorm, mensen vormen kliekjes en als je goed kijkt zijn die kliekjes vaker wel dan niet homogeen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')