Gothics willen toch een statement uitdragen dat ze gothic zijn? Of ga je me nu vertellen dat alle figuren met gothickleren opeens diepgelovige joden zijn?quote:Op woensdag 23 november 2005 16:19 schreef Maanbeertje het volgende:
Mensen mogen toch fijn zelf weten wat ze aantrekken? Zij kiezen er zelf voor om gothic kleding aan te trekken.
Andere mensen hebben weer polo's aan met streepjes, of dragen alleen maar fleecetruien. Boeien, dat ze maar fijn aantrekken wat ze leuk vinden. Al die domme vooroordelen altijd.
Als je gothic kleding aantrekt ben je een heks en depri, en als je een fleecetrui aantrekt ben je een nerd. En met een heel kort rokje ben je opeens een hoer. Laat mensen toch eens fijn in hun waarde ofzo.
Als ze dergelijke opvallende 'kleding' aantrekken vestigen ze nou eenmaal de aandacht op zich en mensen die opvallen worden nou eenmaal oordelen over geveld, zo zit de mens in mekaar. Oordelen en classificeren maakt het leven makkelijk.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:19 schreef Maanbeertje het volgende:
Mensen mogen toch fijn zelf weten wat ze aantrekken? Zij kiezen er zelf voor om gothic kleding aan te trekken.
Andere mensen hebben weer polo's aan met streepjes, of dragen alleen maar fleecetruien. Boeien, dat ze maar fijn aantrekken wat ze leuk vinden. Al die domme vooroordelen altijd.
Als je gothic kleding aantrekt ben je een heks en depri, en als je een fleecetrui aantrekt ben je een nerd. En met een heel kort rokje ben je opeens een hoer. Laat mensen toch eens fijn in hun waarde ofzo.
Dat kan. Maar dat geldt niet snel voor gothickleren, maar eerder voor skaters ofzo.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
het kan ook gewoon zijn dat mensen zich lekker voelen in die kleding pberends
quote:Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef Frank-NL het volgende:
Gothics, alto's in het algemeen... ik vind het gewoon grappig dat ze samen met 150.000 andere mensen 'anders' en uniek zijn. Daar is niks mis mee hoor, dat ze dat vinden...
Idd. Sommige mensen hebben een raar idee van "uniek" of anders dan de rest.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef Frank-NL het volgende:
Gothics, alto's in het algemeen... ik vind het gewoon grappig dat ze samen met 150.000 andere mensen 'anders' en uniek zijn. Daar is niks mis mee hoor, dat ze dat vinden...
quote:Op woensdag 23 november 2005 16:40 schreef DionysuZ het volgende:
het kan ook gewoon zijn dat mensen zich lekker voelen in die kleding pberends
Waarom? Waarom geldt het niet voor gothickleren? Als ik in gothickleren rondloop, maakt mij dat geen gothic... als ik in skatekleren rondloop maakt mij dat geen skater....quote:Op woensdag 23 november 2005 16:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dat geldt niet snel voor gothickleren, maar eerder voor skaters ofzo.
Dat gedrag is een beschermingsmechanisme om de ongrijpbare wereld enigszins te kunnen bevatten. In die zin is het best nuttig. Het wordt pas vervelend als mensen weigeren ze bij nader inzien aan te passen.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:59 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Waarom? Waarom geldt het niet voor gothickleren? Als ik in gothickleren rondloop, maakt mij dat geen gothic... als ik in skatekleren rondloop maakt mij dat geen skater....
Sterker nog, ik kan momenteel 5 dagen per week een verschillende "groep" met mijn kleding representeren. Zwart + oogschaduw + nagellak = gothic, gewoon zwart = metal, wijde skatebroek + kleurig t-shirt = skate/punk of whatever, nette broek + nette trui (ja die heb ik nog) standaard en als ik wil kan ik er zelfs uitzien als een hiphopper
En betekend dat dan ik dan een gothic, een metalhead, een skater/punker, een normaal mens en een hiphopper ben? Dacht het niet heIk ben mezelf en ik draag wat ik wil en ik luister naar wat ik wil. Mensen moeten eens ophouden met dat hokjesgeprop en die kutvooroordelen van ze...
Dude, je bent zo uniek. Gekkie.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:59 schreef maniack28 het volgende:
Ik ben mezelf en ik draag wat ik wil en ik luister naar wat ik wil.
Ik hoef niet uniek te zijn, daar gaat het ook helemaal niet om... waarom denkt iedereen altijd dat alto's die kleding dragen om uniek te zijn? Dat is helemaal niet zo, Breezersletjes dragen toch ook geen kleding omdat ze uniek willen zijnquote:Op donderdag 24 november 2005 11:04 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Dude, je bent zo uniek. Gekkie.
Door al dat hokjesgeprop krijg je alleen maar vooroordelen, zinloze ruzies, zinloze discriminatie... Stel dat ik ergens ga werken, waar ik klanten moet helpen.. dan moet ik in representatieve kleding lopen omdat mensen anders een vooroordeel hebben. Dat is toch te gek voor woorden? Wat zegt de kleding over iemand zn capaciteiten? En bovendien, als ik in een net pak moet lopen ben ik minder zeker van mezelf wat zich dan ook weer zal uiten in mijn kwaliteit op het werk.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:03 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat gedrag is een beschermingsmechanisme om de ongrijpbare wereld enigszins te kunnen bevatten. In die zin is het best nuttig. Het wordt pas vervelend als mensen weigeren ze bij nader inzien aan te passen.
In zekere zin weet je dat trouwens vantevoren als je afwijkende kleding aantrekt.
Nee, da's nou juist veel moeilijker dan mensen in hokjes stoppen want dan moet je vooroordelen los laten en open staan voor mensen die 'afwijken' van jouw norm.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:10 schreef maniack28 het volgende:
Ik snap wel dat het zo gegroeid is en dat iedereen het doet, maar toch vind ik het raar.... al dat geprop.... het zou veel makkelijker zijn als we iedereen accepteren zoals hij/zij is.
En dat heet dus sociaal zijn, niet meteen mensen afwijzen op hun klederdracht.. Schijnbaar veel asociale mensen danquote:Op donderdag 24 november 2005 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, da's nou juist veel moeilijker dan mensen in hokjes stoppen want dan moet je vooroordelen los laten en open staan voor mensen die 'afwijken' van jouw norm.
Vreemde definitie van sociaal heb jij.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dat heet dus sociaal zijn, niet meteen mensen afwijzen op hun klederdracht.. Schijnbaar veel asociale mensen dan![]()
Vind jij het sociaal als mensen je per definitie afwijzen op klederdracht dan?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:37 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Vreemde definitie van sociaal heb jij.
In principe accepteert Maniack mensen die anders dan hem denken dus nietquote:Op donderdag 24 november 2005 11:37 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Vreemde definitie van sociaal heb jij.
Misschien ja, maar ik vind het nog steeds geen reden om iemand meteen af te wijzen...quote:Op donderdag 24 november 2005 11:35 schreef MouseOver het volgende:
Stel, dat mensen niet meer naar kleding zouden kijken. Dan wordt er waarschijnlijk onbewust ander hokjesgedrag onwikkeld, zoals de blik in iemands ogen of de manier van praten. Dat lijkt allemaal heel eerlijk maar dat zou in de praktijk nog wel eens tegen kunnen vallen.
Daarnaast toont kleding vaak hoe je bent. In die zin vind ik het ook niet echt erg als mensen daar een eerste selectie op maken.
Oh ja hoor, die accepteer ik... alleen probeer is ze er wel van te overtuigen dat het niet normaal is om iemand op klederdracht af te wijzen... maar goed.... meestal lukt dat nietquote:Op donderdag 24 november 2005 11:39 schreef MouseOver het volgende:
[..]
In principe accepteert Maniack mensen die anders dan hem denken dus niet
Nee, veel mensen zijn behoudend en 'change resistant', wat zich buiten hun acceptatie bereik begeeft wordt afgewezen en vaak op uiterlijke verschijning.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:31 schreef maniack28 het volgende:
En dat heet dus sociaal zijn, niet meteen mensen afwijzen op hun klederdracht.. Schijnbaar veel asociale mensen dan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |