abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31531916
Naar aanleiding van het bericht: Gothic-fans woedend over popliedje
quote:
Gothic-fans woedend over popliedje

Een aantal gothics in Nederland zijn 'not amused' over een liedje van de Nederlandstalige krachtpop/punkband 'Nou En' uit Kampen. Ze zijn woedend over de tekst van het nummer 'Gothic Meisje'. ''Hé gothic-meisje, wat doe je chagrijnig, je ogen staan zo dof en je zegt zo weinig. Ik ben een beetje bang voor jou. [....] Maar om daarom nou het hele jaar erbij te lopen als een zombie in een vleermuispak, zeg nou zelf, dat is een beetje raar of hang je 's nachts ook aan de balken van het zolderdak'', zijn enkele regels uit de song. De videoclip van het nummer is regelmatig te zien op de populaire muziekzender TMF.

Woedende gothic-fans hebben het gastenboek op de site van 'Nou En' de laatste dagen vol gezet met scheldkannonades en bedreigingen. Ook is het huisadres van één van de bandleden op internet geplaatst en de oproep om molotovcocktails mee te nemen naar popzalen waar de band optreedt.

Schrijver en zanger van het nummer is Bas Nijhof. ''De dreigementen gaan een stap te ver. We overwegen daarom aangifte te doen. Ik weet ook dat veel van die reacties niet serieus te nemen zijn, maar nu ook het adres van onze gitarist bekend is, maken we ons zorgen'', aldus Nijhof. De Kampense formatie krijgt in ieder geval voorlopig extra bewaking tijdens optredens.

Volgens Nijhof moet de tekst gezien worden als een knipoog naar de muziekstroming. ''We hebben alle vooroordelen over gothic-liefhebbers gebruikt. Het druipt ervan af dat de tekst grappig is bedoeld en zeker niet als sneer tegenover de fans van die muziekstroming.''
Zijn de gothics het nieuwe gevaar voor de maatschappij en rechtstaat? Deze groep wordt alsmaar groter, en nemen het niet zo nauw met de dood (dat vinden ze vaak een heerlijk iets).
pi_31532017
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:33 schreef pberends het volgende:
Naar aanleiding van het bericht: Gothic-fans woedend over popliedje
[..]

Zijn de gothics het nieuwe gevaar voor de maatschappij en rechtstaat? Deze groep wordt alsmaar groter, en nemen het niet zo nauw met de dood (dat vinden ze vaak een heerlijk iets).
Beetje een slappe reactie uit de punkhoek om eerlijk te zijn, vroeger hadden ze Gothics een Glasgow kiss gegeven.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_31532026
gefrustreerde ouwe mannetjes met een internetverbinding zijn veel gevaarlijker imo
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:43:38 #4
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31532101
Whahahahahahahahaahhahahahahahahaahahahahahahahahaha

Whahahahaahahahahahhahahhahahahahahaahahahahahahahaha

Gothics zijn de meest sociale groep van alle groepen, dus hou je mond

Denk jij nu serieus, dat alle mensen die met zwarte kleding lopen suicidaal zijn ofzo? Man, dat is gewoon onzin... ik denk dat er net zoveel gewone mensen als gothics suicidaal zijn. En tsja... sommige bands zingen over de dood en over satan en over andere (in jouw ogen) enge gevaarlijke dingen.... mjah.... er is niks ergs aan hoor... 50 Cent zingt toch ook over het anaal nemen van dikke negerinnen

Kortom, Gothics zullen nooit een bedreiging vormen voor de maatschappij... al vind ik de reactie van hun een beetje overdreven (een aantal gothics dus, niet de hele groep.... zelfde als bij islamieten, het zijn er een paar maar de hele groep wordt er op aan gekeken)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:48:20 #5
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_31532184
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:43 schreef maniack28 het volgende:

Denk jij nu serieus, dat alle mensen die met zwarte kleding lopen suicidaal zijn ofzo? Man, dat is gewoon onzin... ik denk dat er net zoveel gewone mensen als gothics suicidaal zijn. En tsja... sommige bands zingen over de dood en over satan en over andere (in jouw ogen) enge gevaarlijke dingen.... mjah.... er is niks ergs aan hoor... 50 Cent zingt toch ook over het anaal nemen van dikke negerinnen

Kortom, Gothics zullen nooit een bedreiging vormen voor de maatschappij... al vind ik de reactie van hun een beetje overdreven (een aantal gothics dus, niet de hele groep.... zelfde als bij islamieten, het zijn er een paar maar de hele groep wordt er op aan gekeken)
Eindelijk iemand die het snapt en de zelfde mening hier tegen heeft als ik .
phluphy for president!
pi_31532199
quote:

dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:50:06 #7
84926 WyriHaximus
pi_31532214
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Beetje een slappe reactie uit de punkhoek om eerlijk te zijn, vroeger hadden ze Gothics een Glasgow kiss gegeven.
"Glasgow kiss" Wat is dat?
phluphy for president!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:51:52 #8
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31532243
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:50 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Googlism zegt:

a glasgow kiss

a glasgow kiss is a euphemism for a head butt
a glasgow kiss is? a head
a glasgow kiss is
a glasgow kiss is and daz head
a glasgow kiss is jock
a glasgow kiss is a punch in the face
a glasgow kiss is a painful head
a glasgow kiss is as good as a sarf london southpaw
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:53:14 #9
19952 DeamonBoy
Blub... ik ben geen vis.
pi_31532262
beetje slappe reactie, eerder een paniekzaai reactie.
tegenwordig als er een iemand wat zegt wil gelijk die hele groep dood en verderf zoeken.

Zonder na te denken bevooroordeeld reageren met wat je op tv hoort of in de nieuwste hippe roddelbladen.
Ik zou zeggen, ga eens naar een gothic feest toe, praat met wat mensen.
Met zekerheid weet ik dan te zeggen dat je je mond dichtnaait en je worden terugneemt.
Paranoia isn't as much fun as it used to be
pi_31532268
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:50 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Vroeger was dit een simpele hoofdstoot. later ook met de betekenis om iemand zijn kaak op de stoeprand te leggen en dan zijn achterhoofd in te trappen. Ook wel genoemd in de laatste vorm als Chelsea kiss, Boston kiss etc etc.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:56:44 #11
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31532305
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:53 schreef DeamonBoy het volgende:
beetje slappe reactie, eerder een paniekzaai reactie.
tegenwordig als er een iemand wat zegt wil gelijk die hele groep dood en verderf zoeken.

Zonder na te denken bevooroordeeld reageren met wat je op tv hoort of in de nieuwste hippe roddelbladen.
Ik zou zeggen, ga eens naar een gothic feest toe, praat met wat mensen.
Met zekerheid weet ik dan te zeggen dat je je mond dichtnaait en je worden terugneemt.
Amen Eliai'nerain (Eliai'nerain = soul brother )
pi_31532328
Gothics zijn er belachelijk uit maar gevaarlijk zijn ze niet.
pi_31532380
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:58 schreef jimjim1983 het volgende:
Gothics zijn er belachelijk uit maar gevaarlijk zijn ze niet.
eens
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:02:29 #14
84926 WyriHaximus
pi_31532398
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Vroeger was dit een simpele hoofdstoot. later ook met de betekenis om iemand zijn kaak op de stoeprand te leggen en dan zijn achterhoofd in te trappen. Ook wel genoemd in de laatste vorm als Chelsea kiss, Boston kiss etc etc.
Dacht al zoiets van een kopstoot ja . En dat 2e ow dat zoals in American History X .
phluphy for president!
pi_31532445
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:02 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Dacht al zoiets van een kopstoot ja . En dat 2e ow dat zoals in American History X .
Ja, dat heerlijke krakende geluid ja
pi_31532501
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:49 schreef dady het volgende:

[..]

Lekker onderbouwde reactie joh. Scoor je punten mee!

Kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met maniack28. Hoewel er een paar zijn die de boel weer verkloten voor de rest.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_31532528
Gothic is al zo oud als de weg naar rome. . .dus nee. .. ze worden niet het nieuwe gevaar. ..

btw : waar hebben we een nieuw gevaar voor nodig ??
Religion : Mankind's worst invention !
pi_31532561
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:49 schreef dady het volgende:

[..]

Praat er maar eens met een paar. Gothics zijn echt een stuk socialer dan de gemiddelde mens die je tegenkomt

Ben zelf geen gothic maar kan het echt prima met ze vinden. En gothic meisjes zijn ook best sexy
pi_31532649
liever een gothic bij me thuis dan een marokaan, weet ik tenminste zeker dat me tv er nog staat :' )
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:14:08 #20
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31532652
quote:

Helemaal met je eens.
Als er 1 groep is die sociaal is dan zijn zij het wel.
Ik ben afgelopen weekend naar de fantasy en gothic beurs geweest, als je de sfeer proeft die daar hangt, gewoon heel relax. Mensen duwen elkaar niet opzij om bij een kraampje te komen, mensen zijn vriendelijk en hebben respect voor elkaar.

En hoe komen al die mensen toch op het idee dat gothics suicidaal zijn
Misschien dat gothics wat meer nadenken over de dood en er wat minder bang voor zijn, dat wil nog niet zeggen dat ze graag dood willen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31532673
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:07 schreef Flierp het volgende:
Gothic is al zo oud als de weg naar rome. . .dus nee. .. ze worden niet het nieuwe gevaar. ..

btw : waar hebben we een nieuw gevaar voor nodig ??
idd zoveel verschillen ze niet met de mensen die zich tijdens de New Wave afschminkten of de volgers van groepen als Danzig in die periode

Dat zijn nu voor een groot deel gerespecteerde deelnemers aan de samenleving/
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:21:02 #22
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_31532798
Gothics zijn niet gevaarlijk, ze zijn gewoon triest.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_31532806
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:07 schreef Flierp het volgende:
Gothic is al zo oud als de weg naar rome. .
da's niet zo, Gothic is bouwstijl die nog niet zo oud is

oh topic: wel onzin, die lui zijn totaal niet gevaarlijk.
pi_31532815
Oke zielige trieste mensjes die hier veel te serieus op in gaan.. Alles en iedereen die zich in een hoekje wil proppen en dan de plus en min punten van zijn hoekje gaat vergelijken met andere hoekjes zijn in mijn ogen K)*&@^ triest.. Een beetje zelfrespecterende got gaat hier niet eens op in.

Meer dan de gemiddelde mensen.. pleur toch op man je kent je buren waarschijnlijk niet eens sukkels
Deal with it; rock 'n roll
pi_31532891
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:14 schreef Metro2005 het volgende:

Misschien dat gothics wat meer nadenken over de dood en er wat minder bang voor zijn, dat wil nog niet zeggen dat ze graag dood willen
Dat zegt de TS dan ook niet, het documenteert enkel de fascinatie die mensen die zichzelf tot de Gothic-groep aangetrokken voelen, met iets als 'dood' ...
Juist vanwege dat geval waar er grove bedriegingen worden geuit, vraagt hij of daar een gevaar in zit ...

gezien de manier waarop er hier door enkelen, die zich kennelijk enorm identificeren met deze groep, gereageerd wordt, valt wel eea aan vraagtekens te plaatsen ....

Natuurlijk, iedere 'groep' of 'subcommunity' die zich duidelijk afzet tegen hun omgeving, dweept met zaken als 'dood' of andere 'negatieve' apspecten van het leven, wordt daar ook op aangesproken ...

Maar dat zou bij Gothics, die juist die elementen enorm ver doorvoeren, opeens niet mogen:
Het is wel degelijk zorgelijke in hoverre groepsvorming bij deze mensen werkt, hoe ver ze er in doorgaan, als een 'allesomvattende levenstijl' ...

Als Fundamentalistische moslims hier ook op worden aangesproken (eenzelfde groep, waar het 'volgen' van de regels van hun subcommunity, inclusief het dragen van lange zwarte jurken en typische klederdracht, het afzetten tegen de 'normale' maatschappij) ... waarom dan Gothics niet...?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')