Nee, dat is niet met Komakie Tours. Komakie Tours gaat alleen in de echte poederweken, daarvoor is het vereiste basisniveau ook een stuk hoger dan voor frontpage-prijsvragen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Is dat die reis naar Gerlos met Komakie Tours?
Hmmm als die reis gaat dan ben ik al me spulletjes aan het regelen met Komakie Tours.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:35 schreef XL het volgende:
[..]
Ze spelen nu al 5 shows een identieke setlist. Leer hem dus maar vast uit je hoofd.
Op de frontpage van Fok! staat overigens een prijsvraag om een snowboardreis te winnen. Geen dank voor deze tip, als jullie winnen mogen jullie mij meevragen.
Pfff natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:24 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Is dat die reis naar Gerlos met Komakie Tours?
That's what I said he!!!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 16:29 schreef XL het volgende:
[..]
Nee, dat is niet met Komakie Tours. Komakie Tours gaat alleen in de echte poederweken, daarvoor is het vereiste basisniveau ook een stuk hoger dan voor frontpage-prijsvragen.
Kom je ook wel laat mee, heb allang meegedaanquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:35 schreef XL het volgende:
[..]
Ze spelen nu al 5 shows een identieke setlist. Leer hem dus maar vast uit je hoofd.
Op de frontpage van Fok! staat overigens een prijsvraag om een snowboardreis te winnen. Geen dank voor deze tip, als jullie winnen mogen jullie mij meevragen.
Hiermee doe je net alsof vrouwen alleen op 'mietjesplanken' rijden....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:04 schreef Rnej het volgende:
mwoh, een raven is geen damesboard, maar een raven is relatief smal en vrij slap tussen de bindingen in.... dus ik snap op zich wel dat een dame erop rijdt...
een dame op een baron ES of een triumph.. dat zou nou bijzonder zijn
is toch zo?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:39 schreef XL het volgende:
[..]
Hiermee doe je net alsof vrouwen alleen op 'mietjesplanken' rijden....
![]()
Best jammer dat er ws. nog een hele hoop vrouwen zijn die het snot voor je ogen rijdenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
is toch zo?
neej, maarreh, vrouwen zijn gemiddeld lichter en hebben kleinere voetjes, dus is t logisch als ze minder stijve en smallere planken rijden... maar de raven is voor een stijve plank nog door redelijk lichte personen te berijden
en trouwens, vrouwen zijn mietjes![]()
Of van die kleine kutkinderen van het lokale skiclubje (op skies, met helmpjes, kromme wedstrijdstokken, paars skipak en Uvex-goggle). Ik geef het niet graag toequote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Best jammer dat er ws. nog een hele hoop vrouwen zijn die het snot voor je ogen rijden![]()
Daar wilde ik naartoe, dankje Thermo.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Best jammer dat er ws. nog een hele hoop vrouwen zijn die het snot voor je ogen rijden![]()
Er dwars doorheen... die plaatselijke skiklasjes! Nietwaar, Sjors....quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:36 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Of van die kleine kutkinderen van het lokale skiclubje (op skies, met helmpjes, kromme wedstrijdstokken, paars skipak en Uvex-goggle). Ik geef het niet graag toe, maar ook ik heb ze wel eens voorbij zien flitsen. Gelukkig is dat al lang geleden
![]()
Dat is mijn specialiteitquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:47 schreef XL het volgende:
[..]
Er dwars doorheen... die plaatselijke skiklasjes! Nietwaar, Sjors....
Hou de webcam van SW Landgraaf vanaf een uur of 6-7 in de gaten voor wat hardcore shitquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:46 schreef Thermo het volgende:
Ik heb meer last van me ego als ik in het park 10 jarige jongetjes backflips zie doen.
Maargoed sinds je daar niet komt, heb je daar geen last van he
Wie gaat er dan?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Hou de webcam van SW Landgraaf vanaf een uur of 6-7 in de gaten voor wat hardcore shit![]()
Ehm.. vertel ?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:26 schreef Thermo het volgende:
Volgens mij moet ik eens een handleiding voor in de startpost gaan schrijven met wat basic guidelines voor de keuze van een snowboard...
Met ongeveer dezelfde lengte heb ik de Baron van 167 genomen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:07 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik zag bij de surfshop dat burton eindelijk grotere maten heeft, (volgens mij hadden ze dat eerst nog niet zover ik weet ) zoals de Baron 1.72 lijkt me wel wat! Ik ben 1.99 vandaarEs kijken waar ik die kan testen, lijkt me een lekker freeride boardje. Iemand die wat meer info hierover weet?
voor op de piste is mn eigen a-board van 1.68 heerlijk om als een kamikaze piloot naar beneden te blaffen... maar voor in de poeder echt te klein, ik heb er te weinig evenwicht/gevoel op. Ik reed vaak op een scott solitude 1.72 of een Apo source 1.74 of the ultimate poederboard Dupraz D1 !quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:55 schreef BrakkeAap het volgende:
[..]
Met ongeveer dezelfde lengte heb ik de Baron van 167 genomen.
Deels omdat het volgens mij (een van) de laatste was van vorig jaar, en deels omdat ie wel mooi bij m'n gewicht paste...
Helaas kan ik je nu nog niet vertellen hoe ie bevalt, aangezien hij nog nooit sneeuw heeft mogen proeven. Hopelijk komt daar komende zondag verandering in.
Zodra ik terug ben laat ik wel weten hoe het was
Ziet er leuk uit! Als ie wordt vertoond zie ik inderdaad ook perspectieven.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:24 schreef BrakkeAap het volgende:
Dat soort films vertonen ze zeker niet in nederland in de bios?
Anders zag ik een leuk uitje voor de bezoekers van dit topic aankomen
De trailer is trouwens al oppermachtig, wat een VETTE film moet dat worenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:38 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit! Als ie wordt vertoond zie ik inderdaad ook perspectieven.
Voor die tijd is hij overigens ongetwijfeld op torrentspy of newnova te vinden
daarom rijdt die Raven ook zo kut. Slappe hap en niet vooruit te branden. Tenminste, hij is vrij slap tussen de bindingen, maar wat wil je met een freestyle board...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:04 schreef Rnej het volgende:
mwoh, een raven is geen damesboard, maar een raven is relatief smal en vrij slap tussen de bindingen in.... dus ik snap op zich wel dat een dame erop rijdt...
een dame op een baron ES of een triumph.. dat zou nou bijzonder zijn
Ik denk dat momenteel er niet zo heel veel zijn die dat doen. Tenminste, ongetwijfeld pro's en dames die freestyle doen zullen me daar wel op me bek laten gaan, maar ik geloof dat in freeriden en poederen er niet zo heel veel me de baas zullen zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:
[..]
Hmm bij ons zijn de skipakken blauw, maar ik ken het probleemquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:36 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Of van die kleine kutkinderen van het lokale skiclubje (op skies, met helmpjes, kromme wedstrijdstokken, paars skipak en Uvex-goggle). Ik geef het niet graag toe, maar ook ik heb ze wel eens voorbij zien flitsen. Gelukkig is dat al lang geleden
![]()
Ik ga de Baron ES morgen testen (heb inmiddels gebeld) in 1.68m. Als ie lekker rijdt, neem ik de 1.64m mee naar huisquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:07 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik zag bij de surfshop dat burton eindelijk grotere maten heeft, (volgens mij hadden ze dat eerst nog niet zover ik weet ) zoals de Baron 1.72 lijkt me wel wat! Ik ben 1.99 vandaarEs kijken waar ik die kan testen, lijkt me een lekker freeride boardje. Iemand die wat meer info hierover weet?
Toen ik dit seizoen in Kaprun was (mei) zat de Nederlandse jeugdselectie daar om te trainen. In een lift heb ik met die moeder zitten praten, die er overigens van baalde dat ze een paar keer per seizoen die koters naar de Alpen moest rijden. Vervolgens ben ik later die dag achter die selectie aan naar beneden gaan vlammen op de plank. Ik kon dezelfde snelheid aanhouden, maar ging echt op mijn top en weet niet of zij dat ook deden. In mijn voordeel sprak dat het vrij vlak was (Gletscher) en dat zij niet wisten dat ik ze wilde bijhouden.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:17 schreef Komakie het volgende:
Hmm bij ons zijn de skipakken blauw, maar ik ken het probleem
Stomme is dat ze vinden dat ze het alleenrecht hebben op de berg. Kijken je vet boos aan als ze een keer voorbij peert (voornamelijk als zij stil staan).
Hoewel ik ze op de meeste pistes redelijk bij kan houden, maar als het echt stijl wordt gaat dat echt nooit lukken. Vooral niet als ze een jaar of 13/14 zijn
Jij hebt je lolbroek aan of nietquote:
Ik heb wel met gasten geboard die ook wedstrijden rijden op redelijk niveau en kon ze ook wel bijhouden. Dan rij ik wel op me top ja, maar ze rijden zelf dan ook wel doorquote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:27 schreef XL het volgende:
[..]
Toen ik dit seizoen in Kaprun was (mei) zat de Nederlandse jeugdselectie daar om te trainen. In een lift heb ik met die moeder zitten praten, die er overigens van baalde dat ze een paar keer per seizoen die koters naar de Alpen moest rijden. Vervolgens ben ik later die dag achter die selectie aan naar beneden gaan vlammen op de plank. Ik kon dezelfde snelheid aanhouden, maar ging echt op mijn top en weet niet of zij dat ook deden. In mijn voordeel sprak dat het vrij vlak was (Gletscher) en dat zij niet wisten dat ik ze wilde bijhouden.
Nee hoor, maar qua board is er gewoon niets beter dan de X en de ES dus ik denk dat je meteen verkocht bent, net als ik dat was. Je weet absoluut niet dat dit op de markt is. Het gaat verder dan alles wat je kent.quote:
Sow.... je hebt er best lang over gedaan om die post te editten!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 19:10 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jij hebt je lolbroek aan of niet
[..]
Ik heb wel met gasten geboard die ook wedstrijden rijden op redelijk niveau en kon ze ook wel bijhouden. Dan rij ik wel op me top ja, maar ze rijden zelf dan ook wel door
Ook in het geval Komakie ken ik nog wel twee zusjes die de uitnodiging zouden aannemen zonder dat ze weten hoe goed je board hoor. Al enkele jaartjes Landes. Staan sinds ze kunnen lopen in de sneeuw, sinds ze groot genoeg zijn om te boarden op de plank. Moeders runt een wintersport-organisatie waarvoor beiden les geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:50 schreef Thermo het volgende:
BTW, ik weet niet waarom jij je aangesproken voelde over die vrouwen zijn beter quote van mij, maar hij was voor iemand anders
Ohw ok bedoelde je datquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:55 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Nee hoor, maar qua board is er gewoon niets beter dan de X en de ES dus ik denk dat je meteen verkocht bent, net als ik dat was. Je weet absoluut niet dat dit op de markt is. Het gaat verder dan alles wat je kent.
haha, ben volgens mij tussendoor gaat eten ofzo. Kweenie, maar er was een reden voorquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:58 schreef XL het volgende:
[..]
Sow.... je hebt er best lang over gedaan om die post te editten!
Het ergste is nog dat ik nog weet welke p je hebt weggehaald ook
Nou laat ik het zo zeggen. Op een kicker zijn ze 200% beter dan ik. Maar goed, freestyle is dan ook niet helemaal mijn ding. Met poeder en piste rijden hou ik ze nog wel bij. Maar ja, das ook een beetje meer mijn terrein hequote:Op donderdag 27 oktober 2005 08:50 schreef Thermo het volgende:
Seppe en Antonie ken ik ja, die zijn echt goed.. als je in de buurt komt van hun Komakie dan lig ik echt nog way achter
Zoals ik al eens eerder gezegd heb, ik leer niet in 1 middag een backflip op de big-air.
Hun wel.
Weet ik, wou toch ff reagerenquote:BTW, ik weet niet waarom jij je aangesproken voelde over die vrouwen zijn beter quote van mij, maar hij was voor iemand anders
Uiteraard zijn er wel vrouwen die me om de oren rijden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ook in het geval Komakie ken ik nog wel twee zusjes die de uitnodiging zouden aannemen zonder dat ze weten hoe goed je board hoor. Al enkele jaartjes Landes. Staan sinds ze kunnen lopen in de sneeuw, sinds ze groot genoeg zijn om te boarden op de plank. Moeders runt een wintersport-organisatie waarvoor beiden les geven.
Precies wat ik bij mijn Devun Walsh hebquote:- Voor pistetricks moet je er vrij veel in stoppen om er ook wat voor terug te krijgen.
- Iemand die te weinig ervaring/techniek heeft gaat echt genadeloos op z'n bek met dit ding (wat ook wel weer leuk is om iemand te overtuigen dat hij toch echt wat meer les moet hebben )
- Je komt nooit aan de grens van de mogelijkheden van dit board, dus totdat hij echt stuk is heb je geen goeie reden meer om een nieuwe reden te kopen. En ga dan maar eens volgend jaar rond deze tijd aan je vriendin/vrouw/moeder uitleggen dat je toch weer een nieuwe wilt
hehe ik geloof dan dat ik ruzie thuis hebquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:43 schreef Thermo het volgende:
[..]
Precies wat ik bij mijn Devun Walsh heb
Het is belachelijk hoeveel ik moet doen om een tailpress lang onder controle te houden. Ding is ook gewoon veel te stijf ervoor.
Ga je daarna op een freestyle boardje staan dan ga je op je bek omdat je te veel kracht op je tailpress wil zetten
Supervet! Veel plezier ermee
( nu snel opzoek naar een echt freestyle boardje voor erbij!)
F2 maakt echt mooi spul hoor. Met name voor de carvers wel.... maar dat zijn echte goede planken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:55 schreef Rnej het volgende:
f2 is niet duotone....
ze hebben wat modellen overgenomen qua specs, en die zijn wel ok, de rest van de f2 twintip planken zijn gewoon slecht...
Volgens mij is de enige indoor-baan in Brabant de Skidome in Rucphen. Ben er zelf nooit geweest trouwens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:53 schreef outcast_within het volgende:
Hoi kun je ergens in brabant (het liefst in een stad met een treinstation goed snowboarden?)
Rucphen bij Roosendaal inderdaad. Ook nog een in een randdorp van Eindhoven. Daarnaast op rolmatten, bijv. in Breda.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:09 schreef Mass het volgende:
[..]
Volgens mij is de enige indoor-baan in Brabant de Skidome in Rucphen. Ben er zelf nooit geweest trouwens.
In snowcenter montana, in valkenswaard. Maar het is wel vrij bescheiden daar. Het ligt vlak langs Center Parcs, dus moet wel te bereiken zijn met ov.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:53 schreef outcast_within het volgende:
Hoi kun je ergens in brabant (het liefst in een stad met een treinstation goed snowboarden?)
dat zeg ik, de twintip planken zijn niet zo goedquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:41 schreef XL het volgende:
[..]
F2 maakt echt mooi spul hoor. Met name voor de carvers wel.... maar dat zijn echte goede planken.
Komakie, gratuliere mit deine schneebrett!
Probeer eens een eliminator zou ik zeggen. Dat is echt bijzonder spul.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
dat zeg ik, de twintip planken zijn niet zo goed
de alpineboards zijn vrij goed jah.. (or so I've heard, ik hardboot niet)
De keuken van het appartement, de gang voor het appartement, soms zelfs is de skikelder warm genoegquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:28 schreef Maruku het volgende:
joepie...
weekje valtho in de eerste week van december. Komt mooi uit qua school en alles. Heb er echt damn veel zin in.
Maaruh... gewoon een praktisch vraagje. Hoe doen jullie het met waxen van je board? Gewoon wax en strijkbout meenemen of hoe zit dat? Ik vraag me namelijk af waar je de ruimte hebt om zo'n board te waxen.
Mijn indoorwax ruikt naar framboos! dat is echt te lekker. Maar ok... waxen in de gang of in de keuken, tof!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef XL het volgende:
[..]
De keuken van het appartement, de gang voor het appartement, soms zelfs is de skikelder warm genoeg![]()
Gesmolten wax ruikt gelukkig superlekker, in ieder geval die van mij.
Vaak ligt er in de keukenhoeken van die appartementen zeil. Prima als je er een rotzooi van maakt.... Je slaapt een nachtje en krabt het zo los. Als er geen zeil ligt is een plaats waar je geen borg voor betaald in zo'n appartementencomplex prima. Zeker begin December is het toch rustig in die complexenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:40 schreef Maruku het volgende:
[..]
Mijn indoorwax ruikt naar framboos! dat is echt te lekker. Maar ok... waxen in de gang of in de keuken, tof!
Dat weet ik niet precies.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:48 schreef beerke het volgende:
Damn Komakie, die Baron ES ziet er echt heel ruig uit. Gefeliciteerd met je aankoop kerel. Mooie hands-on ook die je geschreven hebt. Mijn interesse voor die plank is in ieder geval flink aangewakkerd. Niet dat ik hem ga kopen, want mijn huidige plank is nog lang niet op. En geld heb ik er ook al niet voor...
Maar is dit werkelijk de Custom X voor de mensen die op grote voet leven?
ehm nee. Dat is de gewone Baron. De ES heeft als grootste versie een 168cm. Die is ook wel vet maar vond ik te veel richting mijn Triumph gaan waardoor hij niet zo veel meerwaarde zou hebben. Op het betere fakie rijden na dan....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Coole review Komaki, grootste maat van die Baron is 172 volgens mij?
Die wil ik in de franse alpen wel es testen in de poeder![]()
Zoals ik net al zei, ben ik een Burton Triumph 169cm gewend. Ongeveer net zo stijf als deze plank. Had de ES alleen net iets minder stijf verwacht dan de Triumph omdat hij ook als net iets minder freeride te boek staat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:36 schreef grip82 het volgende:
@all
@Komakie:
Nice review van de Baron ES. Heb zelf pas de gewone Baron aangeschaft, van vorig seizoen. Is iets goedkoper.
Maar vond je hem stijf int begin? Wat was je dan gewend? Mijn vorige plank is een burton Frontier (al oud, tweedehands gekocht), best leuk maar te smal. Verder heb ik nog goeie ervaring gehad met de Nidecker Project TM, dat is een beest van een plank. En zou graag ook ns op een Burton Johan Olafson staan (weet niet of ze die nog maken eigenlijk). Allemaal plankjes die een stuk stijver zijn dan mijn Baron van nu. Maar freestyle deed ik dan ook bijna nooit. Daarom heb ik nu ook die Baron gekocht. Om toch een beetje gek te doen op die plank, zonder te moeten inboeten aan reactietijd, stabiliteit bij hoge snelheid, of carve kwaliteit.
Ach ik moet nog 3 weekjes en dan 2 weken Kaprun voor de Landes opleidingquote:Ben er heel tevreden van, maar heb hem alleen nog maar indoor kunnen testen. Morgen vertrek ik trouwens richting Stubai. Mijn eerste week van dit seizoen. Whiii !!!
Enjoy the shitty weather here in Belgium and the Netherlands. Ik hoop dat wij genoeg sneeuw hebben om ook echt te boarden
Sorry jongens, maar ik zal het voor de laatste keer aankaarten, want ik heb de knoop nog niet door kunnen hakken. ..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:18 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies.
Volgens Burton is dat zo, maar ik heb ook al berichten gehoord dat het toch wel een redelijk ander boardje is. Maar kan het ook niet testen aangezien een Custom X te smal voor me is.
Maar als ik de spex lees dat ze allebij All Mountain moeten zijn enzo dan klopt het wel redelijk met elkaar. Met de Baron ES kun je prima all-mountain rijden. Springen moet prima gaan (nog niet geprobeerd) door een goeie pop en carven gaat goed. Dus redelijk allround allemaal
[..]
Zoals ik net al zei, ben ik een Burton Triumph 169cm gewend. Ongeveer net zo stijf als deze plank. Had de ES alleen net iets minder stijf verwacht dan de Triumph omdat hij ook als net iets minder freeride te boek staat.
Die Triumph is trouwens echt een freeride board. Een slagschip waarmee je het liefste door de poeder heen beukt. Niet zoals een Malolo of een Fish die juist iets wendbaarder zijn, maar gemaakt voor grote poedervelden en dikke sprayturns
Blijft dus ook mijn poederboardje
Ervan uitgaande dat je inderdaad kleine voeten hebt zou ik de Triumph nooit nemen. Die plank gaat met je lopen als ik zo de laatste paar pagina's in dit topic lees (waarin ze hem netjes tegen de Baron ES houden). De T6 159 en Custom X 160 zouden wel bij je passen. Ook de Custom 162 lijkt me nog steeds een geschikte plank voor je (misschien wel de meest geschikte). Ik weet eigenlijk niet waarom je die hebt weggestreept. Hierbij ga ik dus alleen van Burton-planken uit (ook uniek).quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:17 schreef PatrickAlavi het volgende:
[..]
Sorry jongens, maar ik zal het voor de laatste keer aankaarten, want ik heb de knoop nog niet door kunnen hakken. ..![]()
Nou goed. Jij hebt de luxe om 2 boards aan te kunnen schaffen, maar dat kan ik helaas niet. Dat wordt net iets te duur. Daarom zit ik nnu nog wel in dubio, want ik twijfel tussen 3 boards: T6, Custom X en Triumph.
Ik weet wel dat T6 en Custom X beide meer all round zijn dan Triumph, maar mijn vraag is dan: Welke van deze twee boards (T6 en Custom X) heeft betere poeder kwaliteiten en is off piste sterker. En mijn volgende vraag is dan: Hoe ligt dit tenopzichte van de triumph. Is de off-piste kwaliteit van de beste van T6 en Custom X echt veel lagen dan die van de triumh??
Jullie zouden mij heel erg helpen door mij te helpen om de knoop door te hakken, dus alvast bedankt!, Mzzl! Patrick
Komakie, ik denk dat je ons gewicht en met name het gebrek daaraan echt onderschat. Mid-wide rijden is echt al moeiljk voor mij (in zoverre dat ik veeeeel meer plezier haal uit smal) en dan schat ik mezelf toch echt niet gebrekkig in. Als jij dat wil vergelijken moet je eens terugdenken aan toen je 14 was ofzo en wat je toen van een lange mid-wide vond. Met kleine voetjes en minder kilo's.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:49 schreef Komakie het volgende:
XL, het moet niet gekker worden
@ PatrickAlavi:
Ik heb niet de luxe om 2 boards aan te schaffen. Ik heb er 1 van vorig jaar (Triumph) en 1 van dit jaar (Baron ES). Zoals al zo vaak gezegd heb ik ze nodig voor mijn werk dus....
Maar goed, de Triumph heeft echt voordelen in de poeder. Zeker als het dieper wordt, is een Triumph gewoon een voordeel t.o.v een T6 of een X.
XL, Dat de Triumph met hem zou gaan lopen valt wel mee. Tenminste, niet meer of minder dan een T6 of een X zou gaan doen als hij 1 van die zou nemen. Allemaal gewoon stijve planken. De Triumph is niet zo heel breed als je hem in 160 neemt.
Wel wat breder dan een X of een T6 maar dan is hij niet meer vergelijkbaar met een Baron of een ES.
Ik zie het zo dat de langere versies vergelijkbaar zijn met de ES of de Baron en de kortere versies zul je dan met een X of een T6 moeten vergelijken. Of met een Custom idd.
Nou je het zegt zou ik een Custom ook niet zo'n slechte keuze vinden voor hem.
Vraag voor mij aan PatrickAlavi is dan ook: Waarom kijk je alleen naar de duurste modellen? Bedenk wel dat de T6 en de X pro modellen zijn en de Triumph net zo stijf is als die modellen. Alleen is de triumph geen promodel door zijn tapered shape.
Weet je zeker dat je goed genoeg kunt boarden om zo'n model goed onder controle te houden? Het zijn namelijk niet bepaald kattepis boardjes.
hoeveel weken heb je ook alweer geboard en hoe vaak heb je les gehad (indoor boarden niet meerekenen he). Hoe zit het nou met die voeten van je? Welke schoenmaat heb je nou uiteindelijk?
En wat zeggen ze in de winkel over je dilemma?
OK, Ik kijk alleen naar deze 3 modellen, omdat ik iets in deze richting zoek. Als ik een prijscatogorie lager ga zitten, dan kom ik idd bij de custom en de Baron of de Malolo, maar dat is echt aleen poeder. En ik denk dan zo: Laat ik gelijk een super goed board kopen, omdat ik er zeker van ben dat ik deze wel aankan. Dus waarom niet de Custom X i.p.v. de Custom...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:49 schreef Komakie het volgende:
Vraag voor mij aan PatrickAlavi is dan ook: Waarom kijk je alleen naar de duurste modellen? Bedenk wel dat de T6 en de X pro modellen zijn en de Triumph net zo stijf is als die modellen. Alleen is de triumph geen promodel door zijn tapered shape.
Weet je zeker dat je goed genoeg kunt boarden om zo'n model goed onder controle te houden? Het zijn namelijk niet bepaald kattepis boardjes.
hoeveel weken heb je ook alweer geboard en hoe vaak heb je les gehad (indoor boarden niet meerekenen he). Hoe zit het nou met die voeten van je? Welke schoenmaat heb je nou uiteindelijk?
En wat zeggen ze in de winkel over je dilemma?
De Custom is geen plank meer waar je zo uitgroeit, integendeel. Duur is niet in alle gevallen beter. Prima voor offpiste en poeder rijden op hoog niveau. Gemakkelijker in onderhoud.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:08 schreef PatrickAlavi het volgende:
[..]
OK, Ik kijk alleen naar deze 3 modellen, omdat ik iets in deze richting zoek. Als ik een prijscatogorie lager ga zitten, dan kom ik idd bij de custom en de Baron of de Malolo, maar dat is echt aleen poeder. En ik denk dan zo: Laat ik gelijk een super goed board kopen, omdat ik er zeker van ben dat ik deze wel aankan. Dus waarom niet de Custom X i.p.v. de Custom...
Ik heb tussen de 15 en 20 weken snowboard ervaring in het buitenland, waarvan ik denk 5 weken les. Ik heb schoenen van een vriend gepast, dat waren burton schoenen maat 44 en die waren iets te groot, dus dan zou ik op 43/43.5 uitkomen (is dus bindingmaat M of L en die past volgens mij wel op alle boards waartussen ik twijfel).
In de winkel hebben zij mij niks aangeraden. Ze zeggen over verschillende modellen gewoon de technische gegevens en waarom ze zo goed zijn en waarin de met elkaar verschillen, maar ze hebben mij niet gezegd: Je moet die kopen, want die past perfect bij je!
Daarom hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen met een objectieve mening en zonder iets te proberen te verkopen. Dat lijkt mij toch het beste advies....
Patrick
Ga nou eerst een goede snowboardboots kopen. Dat is het allerbelangrijkste. Dan weet je tenminste ook of je zeker op een 'normal' sized board kan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:08 schreef PatrickAlavi het volgende:
[..]
OK, Ik kijk alleen naar deze 3 modellen, omdat ik iets in deze richting zoek. Als ik een prijscatogorie lager ga zitten, dan kom ik idd bij de custom en de Baron of de Malolo, maar dat is echt aleen poeder. En ik denk dan zo: Laat ik gelijk een super goed board kopen, omdat ik er zeker van ben dat ik deze wel aankan. Dus waarom niet de Custom X i.p.v. de Custom...
Ik heb tussen de 15 en 20 weken snowboard ervaring in het buitenland, waarvan ik denk 5 weken les. Ik heb schoenen van een vriend gepast, dat waren burton schoenen maat 44 en die waren iets te groot, dus dan zou ik op 43/43.5 uitkomen (is dus bindingmaat M of L en die past volgens mij wel op alle boards waartussen ik twijfel).
In de winkel hebben zij mij niks aangeraden. Ze zeggen over verschillende modellen gewoon de technische gegevens en waarom ze zo goed zijn en waarin de met elkaar verschillen, maar ze hebben mij niet gezegd: Je moet die kopen, want die past perfect bij je!
Daarom hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen met een objectieve mening en zonder iets te proberen te verkopen. Dat lijkt mij toch het beste advies....
Patrick
Ik ben is met een gids meegegaan backcountry ja, maar dat reken ik nu niet als les... Maar dat is mij zo goed bevallen, dat ik van plan ben meer backcountry en off piste te gaan. Mijn vraag is daarom: Is de Custom/Custom X daar goedgenoeg voor?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:21 schreef XL het volgende:
De Custom is geen plank meer waar je zo uitgroeit, integendeel. Duur is niet in alle gevallen beter. Prima voor offpiste en poeder rijden op hoog niveau. Gemakkelijker in onderhoud.
Die 5 weken les, waren die alleen aan het begin van je snowboard carriere? Vaak kan een docent je nuttig advies geven en vaak doen ze dat ook ongevraagd. Wat vertelde hij je? Als het alleen aan het begin was heb je dus ook niet veel offpiste ervaring, of ga je zonder gids? 2 Bochten diep langs de piste is wel wat anders dan heftig door de backcountry.
De Custom en de Custom X zijn goed op de piste en off-piste. Dit is als antwoord op je eerdere post al meerdere keren gegeven. De Custom is beter voor jou omdat de Custom X voor meer ervaren boarders is.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:19 schreef PatrickAlavi het volgende:
[..]
Ik ben is met een gids meegegaan backcountry ja, maar dat reken ik nu niet als les... Maar dat is mij zo goed bevallen, dat ik van plan ben meer backcountry en off piste te gaan. Mijn vraag is daarom: Is de Custom/Custom X daar goedgenoeg voor?
En Oja, thnx allemaal, je hebben mij nu nog meer aan het twijfelen gebracht door de custom aan te prijzen... Nog moeilijker kiezen nu![]()
![]()
![]()
Mzzl, Patrick
P.S. waarom denken jullie dat de Custom beter bij mij past en waarom vinden jullie de Custom X minder? En waarom is de custom zoveel minder in onderhoud? (dat haal ik uit jullie verhalen)
Haha, hartsikke bedankt en als ik een board + bindingen heb, zal ik zeker foto's plaatsen. Toch ben ik erg eigenwijs en denk ik dat als ik voor een custom zou gaan, dat ik toch voor de custom X zou gaan. Die is namelijk precies hetzelfde, qua lengte en specs, maar qua materialen is hij gewoon een klasse hoger. Brede carbon laag, beter materiaal, waardoor hij klappen beter op vangt en dus meer contole. Hij is idd stijver en daarom misschien moeilijker te rijden, maar als ik nooit op de custom heb gereden dan merk ik daar toch niks van...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:31 schreef Kentaro het volgende:
De Custom en de Custom X zijn goed op de piste en off-piste. Dit is als antwoord op je eerdere post al meerdere keren gegeven. De Custom is beter voor jou omdat de Custom X voor meer ervaren boarders is.
Het is prima dat je hier voor advies komt maar als je al je eerdere post en de antwoorden daarop nog eens doorleest dan heb je al het advies wat je nodig hebt. Omdat je toch niet terug gaat lezen, vat ik het nog 1 keer voor je samen.
1. koop snowboardschoenen die lekker zitten, niet te slap/ niet te stijf en niet te groot zijn.
2. koop Burton Mission bindingen
3. koop een Burton Baron als je schoen maat 43 of groter hebt of koop een Custom als je daaronder zit
Geen dank, succes en we zien in je eerstvolgende post graag de foto's
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:52 schreef PatrickAlavi het volgende:
[..]
Hij is idd stijver en daarom misschien moeilijker te rijden, maar als ik nooit op de custom heb gereden dan merk ik daar toch niks van...![]()
![]()
Mzzl, Patrick
Dat verhaal dat de Baron voor zwaardere mensen zou zijn, dat denk ik niet. Je ben door je schoenmaat veroordeelt door een wide board en als je niet zwaar bent kies je een wat kleinere lengte. Daarnaast kies je een freestyle board (Baron) altijd kleiner dan een freeride (Triump) board.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:08 schreef Komakie het volgende:
Yo Kentaro.
Met deel 3 ben ik het nog niet helemaal eens
als hij 43 of groter heeft moet hij voor een Triumph gaan.
Als hij echt tegen de 45 aan komt, dan blijft alleen nog een Baron over en nog veel groter alleen nog een ander merk snowboard
XL had al dat verhaal over gewicht en grote voeten enzo. Hij is niet zo zwaar en een baron is voor mensen met grote voeten gebouwd maar ook nog eens vrij zware mensen (In amerika gaan ze er vanuit dat als je grote voeten hebt, je ook gelijk zwaar bent. Ik weet niet precies waarom maar weer eens een rare kronkel van die mafkezen)
Aangezien hij niet zo zwaar is kan hij eerder beter een Triumph gaan rijden dan een Baron. Maar goed, het is allemaal mogelijk.
Je hebt misschien wel gelijk. In mijn gedachten wil ik een Custom X kopen, omdat ik denk dat hij stukken beter is dan de Custom (door de prijs). En daarom vraag ik jullie advies om te vragen wat jullie van de Custom X vinden. Jullie vinden het allemaal niks voor mij en raden mij de Custom aan. Dan zal ik het volgende gaan doen: Ik stel mij vanaf nu meer ope en gaan naar snowworld zoetermeer, of uithof den haag, Om deze 3 boarden te testen: Custom, Custom X, Triumph (en misschien dan de T6 erbij, maar denk het niet). Welke dan voor mijn gevoel het lekkerste aanvoelt koop ik gewoon. Als ik de Custom X kan handelen, ga ik daarvoor, vind ik de Custom lekkerder ga ik daarvoor! Zijn mijn voeten te groot, ga ik voor de triumph.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:08 schreef Komakie het volgende:
Patrick: Nog ff over de Custom X he.
Klopt dat hij uit "betere" materialen bestaat. Alleen "beter" wil niet altijd zeggen "beter voor jou".
Het maakt geen hol uit dat je nooit op een Custom hebt gereden. Het gaat er gewoon om dat wij denken dat als je op een Custom X gaat rijden, het board er met jou van door kan gaan. Ipv jij met het board.
Geloof me dat je niet de eerste bent bij wie dat zou gebeuren...
Nogal wiedes dat een langer board ook zwaarder is ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:00 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat verhaal dat de Baron voor zwaardere mensen zou zijn, dat denk ik niet. Je ben door je schoenmaat veroordeelt door een wide board en als je niet zwaar bent kies je een wat kleinere lengte. Daarnaast kies je een freestyle board (Baron) altijd kleiner dan een freeride (Triump) board.
Burton geeft de volgende vanaf gewichten aan, daar maak ik ook niet uit op dat de Baron voor zware mensen gebouwd is.
Baron 162 vanaf 68 kg
Baron 167 vanaf 73 kg
Triumph 164 vanaf 70 kg
Triumph 169 vanaf 75 kg
Stap nou eens van dat idee af dat duurder ook gelijk beter is. Ze maken die andere modellen echt niet alleen maar voor mensen die minder geld uit willen geven aan een board hoor.quote:Op zondag 30 oktober 2005 01:11 schreef PatrickAlavi het volgende:
[..]
Je hebt misschien wel gelijk. In mijn gedachten wil ik een Custom X kopen, omdat ik denk dat hij stukken beter is dan de Custom (door de prijs). En daarom vraag ik jullie advies om te vragen wat jullie van de Custom X vinden. Jullie vinden het allemaal niks voor mij en raden mij de Custom aan.
Goed zo. Dat is de enige goeie manier om te beslissen welk board je nou daadwerkelijk wilt kopen.quote:Dan zal ik het volgende gaan doen: Ik stel mij vanaf nu meer ope en gaan naar snowworld zoetermeer, of uithof den haag, Om deze 3 boarden te testen: Custom, Custom X, Triumph (en misschien dan de T6 erbij, maar denk het niet). Welke dan voor mijn gevoel het lekkerste aanvoelt koop ik gewoon. Als ik de Custom X kan handelen, ga ik daarvoor, vind ik de Custom lekkerder ga ik daarvoor! Zijn mijn voeten te groot, ga ik voor de triumph.
Allemaal bedankt voor het advies! en ik zal jullie wel een review geven als ik de boards getest heb en met welke ik thuis ben gekomen. Tot die tijd zal ik er niks meer over vragen...![]()
![]()
Later, Patrick
Burtonbindingen zijn nou eenmaal de beste (strap)bindingen (volgens velen hier iig) en de Mission is gewoon een prima all-round binding als instapmodel. Goeie degelijke bindingen met weinig tierelantijnen maar ze doen wel wat ze moeten doenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:33 schreef NoComment het volgende:
Hmmz zie dat hier de Mission bindingen weer behoorlijk aangeprezen wordenLaten die nu ook mijn potentiele nieuwe bindingen worden... moet er eigenlijk alleen nog maar om gaan, maar ik vind het altijd zo moeilijk, 200e uitgeven
![]()
Jammer van die verlopen tracks op de achtergrond en volgens mij is het oude sneeuw die al vast geplakt is enzo. Maar verder echt een hele vette picaquote:Nog ff een plaatje van wat de meest meesterlijke film allertijden moet worden www.firstdescentmovie.com
[afbeelding]
Topreview en super dat hij in de koelkast al zo bevalt. Dat belooft wat als je de poeder induiktquote:
Pfieuw.... daar ben je nog maar net op tijd mee.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:32 schreef -Mzraki- het volgende:
tvp*
Jup, vergeten tvp te plaatsen vorige keer, maar die First Descent, damnquote:Op zondag 30 oktober 2005 19:45 schreef XL het volgende:
[..]
Pfieuw.... daar ben je nog maar net op tijd mee.
Je kunt hem vast in deze zetten: [Centraal] Snowboard Topic Deel 24quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:51 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Jup, vergeten tvp te plaatsen vorige keer, maar die First Descent, damn.
want deze post ik volquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:04 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt hem vast in deze zetten: [Centraal] Snowboard Topic Deel 24
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |