abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31746804
quote:
- Voor pistetricks moet je er vrij veel in stoppen om er ook wat voor terug te krijgen.
- Iemand die te weinig ervaring/techniek heeft gaat echt genadeloos op z'n bek met dit ding (wat ook wel weer leuk is om iemand te overtuigen dat hij toch echt wat meer les moet hebben )
- Je komt nooit aan de grens van de mogelijkheden van dit board, dus totdat hij echt stuk is heb je geen goeie reden meer om een nieuwe reden te kopen. En ga dan maar eens volgend jaar rond deze tijd aan je vriendin/vrouw/moeder uitleggen dat je toch weer een nieuwe wilt
Precies wat ik bij mijn Devun Walsh heb
Het is belachelijk hoeveel ik moet doen om een tailpress lang onder controle te houden. Ding is ook gewoon veel te stijf ervoor.
Ga je daarna op een freestyle boardje staan dan ga je op je bek omdat je te veel kracht op je tailpress wil zetten

Supervet! Veel plezier ermee

( nu snel opzoek naar een echt freestyle boardje voor erbij! )
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:54:35 #252
71115 Rnej
I walk the line
pi_31746912
vette review over die Baron ES ... ik wil er ook een!

maar mijn canyon is nog heel

(Gisteravond voor t eerst in 1,5 maand geboard..... voelde zoooooo lekker .. lag gewoon een laagje stof op me plank )
pi_31750112
Gaaf dat hier ook de vette boarders zitten ! Jammergenoeg woon ik niet in de buurt van een skihal (ja, duitsland is het dichstbij), maar wel super vet om dat allemaal te lezen.

Ik heb vorig jaar (ik ga altijd 1 week per jaar op wintersport) een plank gekocht. Van mijn snowboardleraar die deze had gewonnen. Een F2 Legalvan 156 (ben zelf 1,70, 60kg). F2 is trouwens het nieuwe Duotone, voor degene die het op page 3 vroeg. F2 heeft Duotone dus overgenomen en de F2 plankjes zijn eigenlijk gewoon Duotone, en vice versa.

Nou kwam ik vorige week toevallig, nahja, toevallig. Ik was er ook wel een beetje naar op zoek, vette boots tegen in toevallig mijn maat (39, erg lastig als jongen zijnde). Nu moet ik alleen nog bindingen. Ik wil er niet meer dan ¤200 aan uitgeven. Omdat ik maar 1 week in het jaar board. Ik zat dus zelf te denken aan de Burton Mission 06 bindingen. Die lijken me wel erg relaxt namelijk, geen dooie tenen enzo meer ! Dus hebben jullie een advies voor mij, welke bindingen goed zijn te doen en ook nog binnen het budget vallen.

Mijn spul nu:
Boots, DC Judge:

Board, F2 Legal 156:

Mijnes heeft alleen de kleuren andersom zitten aan de onderkant, rood - wit - blauw. Maar dat boeit niet. Het was een koopje !

door het board te kopen forceer ik mezelf tot het kopen van de rest, wat tot nu toe volgens schema verloopt ! !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:55:41 #254
71115 Rnej
I walk the line
pi_31751794
f2 is niet duotone....

ze hebben wat modellen overgenomen qua specs, en die zijn wel ok, de rest van de f2 twintip planken zijn gewoon slecht...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:35:41 #255
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31752726
Vette Boarders????? Vette Boarders???!!!????!!!
HEY WE ZIJN HELEMAAL NIET DIK!!!!

Anyway, mij is altijd geleerd om bindingen te zoeken die bij je schoenen passen. Zo passen Burton schoenen het beste in Burton bindingen (duh!), maar passen Forum schoenen bijvoorbeeld beter in SP bindingen.
Ik zou dus ff uitzoeken bij welke bindingen DC schoenen het beste passen en van dat merk een goed setje kopen. Geen id welk merk dat is. Zou best kunnen dat het Burton is. Verder zijn Missionbindingen trouwens echt prima bindingen. Zoals bijna alle bindingen van Burton eigenlijk

Ik zeg trouwens niet dat andere merken schoenen niet in (bijvoorbeeld) Burton bindingen passen. Ik zeg alleen dat bijvoorbeeld een burton schoen beter in een burtonbinding past dan een forum schoen en een forum schoen weer beter in een SP binding dan een burton schoen

Schoenen zien er trouwens vet uit
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31753669
@ Komakie

Mooie plank Toch maar de knoop doorgehakt dus

@ ForumGek

Missions lijken mij wel een goede keus qua stijfheid bij dit board en schoenen. Vind die print trouwens wel strak op het board, maar dit terzijde. Neem als je bindingen gaat kopen in ieder geval je schoenen mee zodat je kunt kijken of je schoen overal goed aansluiten. Kijk ook goed of je capstraps niet te makkelijk over je schoenen omhoog schuiven.

Voor Komakie's verhaal over dat schoenen en bindingen van het zelfde merk vaak beter op elkaar afgestemd zijn is zeker wat te zeggen. Dan zou je moeten kijken naar Bent Metal bindingen. Maar je kunt met allerlei schoenen prima in allerlei bindingen. Je moet wel goed kijken of alles goed past.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kentaro op 28-10-2005 14:35:42 ]
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:37:38 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31754484
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 08:43 schreef Thermo het volgende:

[..]

Precies wat ik bij mijn Devun Walsh heb
Het is belachelijk hoeveel ik moet doen om een tailpress lang onder controle te houden. Ding is ook gewoon veel te stijf ervoor.
Ga je daarna op een freestyle boardje staan dan ga je op je bek omdat je te veel kracht op je tailpress wil zetten

Supervet! Veel plezier ermee

( nu snel opzoek naar een echt freestyle boardje voor erbij! )
hehe ik geloof dan dat ik ruzie thuis heb
Heb nu al boards liggen waarvan ik er 1 niet meer gebruik maar die wil ik houden omdat het me eerste boardje was

Hey maar misschien kan ik die gebruiken als freestyleplankje. Is een Nitro Magnum 164cm. Volgens mij kan ik dan noserolls maken met me tail ten hoogte van me middel
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_31762568
Als je nou eens die Nitro de deur uit doe en met je grote lijf op een jeenyus The Rental ofzo gaat freestylen

Zo goedkoop kan ze toch niet kwaad om worden
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:41:54 #259
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31762783
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:55 schreef Rnej het volgende:
f2 is niet duotone....

ze hebben wat modellen overgenomen qua specs, en die zijn wel ok, de rest van de f2 twintip planken zijn gewoon slecht...
F2 maakt echt mooi spul hoor. Met name voor de carvers wel.... maar dat zijn echte goede planken.

Komakie, gratuliere mit deine schneebrett!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31762933
Damn Komakie, die Baron ES ziet er echt heel ruig uit. Gefeliciteerd met je aankoop kerel. Mooie hands-on ook die je geschreven hebt. Mijn interesse voor die plank is in ieder geval flink aangewakkerd. Niet dat ik hem ga kopen, want mijn huidige plank is nog lang niet op. En geld heb ik er ook al niet voor...
Maar is dit werkelijk de Custom X voor de mensen die op grote voet leven?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_31767640
Hoi kun je ergens in brabant (het liefst in een stad met een treinstation goed snowboarden?)
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:09:41 #262
5097 Mass
Back in town
pi_31768054
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:53 schreef outcast_within het volgende:
Hoi kun je ergens in brabant (het liefst in een stad met een treinstation goed snowboarden?)
Volgens mij is de enige indoor-baan in Brabant de Skidome in Rucphen. Ben er zelf nooit geweest trouwens.
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:37:44 #263
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_31768814
Coole review Komaki, grootste maat van die Baron is 172 volgens mij?
Die wil ik in de franse alpen wel es testen in de poeder
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:54:56 #264
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31769291
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:09 schreef Mass het volgende:

[..]

Volgens mij is de enige indoor-baan in Brabant de Skidome in Rucphen. Ben er zelf nooit geweest trouwens.
Rucphen bij Roosendaal inderdaad. Ook nog een in een randdorp van Eindhoven. Daarnaast op rolmatten, bijv. in Breda.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31771884
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:53 schreef outcast_within het volgende:
In snowcenter montana, in valkenswaard. Maar het is wel vrij bescheiden daar. Het ligt vlak langs Center Parcs, dus moet wel te bereiken zijn met ov.
pi_31772237
@all

I'm new here. Ik weet niet of ik veel ga posten want heb het best druk met ander dingen. Zal me effe voorstellen:

Ik ben een BELG (juij), ben 23 jaar en heb al best wel wat snowboardervaring. Ben snowboardleraar van mijn 19de, en probeer gemiddeld een 3 weken per jaar in de bergen te zitten. Dit jaar ben ik pas afgestudeerd, en wil ik er nog van profiteren voor ik echt ga werken. Doe nu wat interimjobs, en heb 6 weken boarden gepland. Volgend seizoen ga ik mss een maandje of twee naar Amerika boarden.

@Komakie:
Nice review van de Baron ES. Heb zelf pas de gewone Baron aangeschaft, van vorig seizoen. Is iets goedkoper .

Maar vond je hem stijf int begin? Wat was je dan gewend? Mijn vorige plank is een burton Frontier (al oud, tweedehands gekocht), best leuk maar te smal. Verder heb ik nog goeie ervaring gehad met de Nidecker Project TM, dat is een beest van een plank. En zou graag ook ns op een Burton Johan Olafson staan (weet niet of ze die nog maken eigenlijk). Allemaal plankjes die een stuk stijver zijn dan mijn Baron van nu. Maar freestyle deed ik dan ook bijna nooit. Daarom heb ik nu ook die Baron gekocht. Om toch een beetje gek te doen op die plank, zonder te moeten inboeten aan reactietijd, stabiliteit bij hoge snelheid, of carve kwaliteit.

Ben er heel tevreden van, maar heb hem alleen nog maar indoor kunnen testen. Morgen vertrek ik trouwens richting Stubai. Mijn eerste week van dit seizoen. Whiii !!!

Enjoy the shitty weather here in Belgium and the Netherlands. Ik hoop dat wij genoeg sneeuw hebben om ook echt te boarden
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:50:51 #267
71115 Rnej
I walk the line
pi_31774745
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:41 schreef XL het volgende:

[..]

F2 maakt echt mooi spul hoor. Met name voor de carvers wel.... maar dat zijn echte goede planken.

Komakie, gratuliere mit deine schneebrett!
dat zeg ik, de twintip planken zijn niet zo goed

de alpineboards zijn vrij goed jah.. (or so I've heard, ik hardboot niet)
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:05:42 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31775175
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 09:50 schreef Rnej het volgende:

[..]

dat zeg ik, de twintip planken zijn niet zo goed

de alpineboards zijn vrij goed jah.. (or so I've heard, ik hardboot niet)
Probeer eens een eliminator zou ik zeggen. Dat is echt bijzonder spul.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:28:55 #269
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31778693
joepie...
weekje valtho in de eerste week van december. Komt mooi uit qua school en alles. Heb er echt damn veel zin in.
Maaruh... gewoon een praktisch vraagje. Hoe doen jullie het met waxen van je board? Gewoon wax en strijkbout meenemen of hoe zit dat? Ik vraag me namelijk af waar je de ruimte hebt om zo'n board te waxen.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:35:08 #270
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31778870
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:28 schreef Maruku het volgende:
joepie...
weekje valtho in de eerste week van december. Komt mooi uit qua school en alles. Heb er echt damn veel zin in.
Maaruh... gewoon een praktisch vraagje. Hoe doen jullie het met waxen van je board? Gewoon wax en strijkbout meenemen of hoe zit dat? Ik vraag me namelijk af waar je de ruimte hebt om zo'n board te waxen.
De keuken van het appartement, de gang voor het appartement, soms zelfs is de skikelder warm genoeg

Gesmolten wax ruikt gelukkig superlekker, in ieder geval die van mij.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:40:05 #271
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31779005
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:35 schreef XL het volgende:

[..]

De keuken van het appartement, de gang voor het appartement, soms zelfs is de skikelder warm genoeg

Gesmolten wax ruikt gelukkig superlekker, in ieder geval die van mij.
Mijn indoorwax ruikt naar framboos! dat is echt te lekker. Maar ok... waxen in de gang of in de keuken, tof!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:42:54 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31779063
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:40 schreef Maruku het volgende:

[..]

Mijn indoorwax ruikt naar framboos! dat is echt te lekker. Maar ok... waxen in de gang of in de keuken, tof!
Vaak ligt er in de keukenhoeken van die appartementen zeil. Prima als je er een rotzooi van maakt.... Je slaapt een nachtje en krabt het zo los. Als er geen zeil ligt is een plaats waar je geen borg voor betaald in zo'n appartementencomplex prima. Zeker begin December is het toch rustig in die complexen
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:48:33 #273
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_31780725
of een berh kranten eronder
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:18:51 #274
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31781512
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:48 schreef beerke het volgende:
Damn Komakie, die Baron ES ziet er echt heel ruig uit. Gefeliciteerd met je aankoop kerel. Mooie hands-on ook die je geschreven hebt. Mijn interesse voor die plank is in ieder geval flink aangewakkerd. Niet dat ik hem ga kopen, want mijn huidige plank is nog lang niet op. En geld heb ik er ook al niet voor...
Maar is dit werkelijk de Custom X voor de mensen die op grote voet leven?
Dat weet ik niet precies.
Volgens Burton is dat zo, maar ik heb ook al berichten gehoord dat het toch wel een redelijk ander boardje is. Maar kan het ook niet testen aangezien een Custom X te smal voor me is.

Maar als ik de spex lees dat ze allebij All Mountain moeten zijn enzo dan klopt het wel redelijk met elkaar. Met de Baron ES kun je prima all-mountain rijden. Springen moet prima gaan (nog niet geprobeerd) door een goeie pop en carven gaat goed. Dus redelijk allround allemaal

Dit stukje tekst van burton kan ik trouwens wel beamen:
"We cranked the construction with the increased longitudinal snap of an infused Carbon I-Beam™ and added Dual Warp Lite Triax™ fiberglass for high-speed, big-balls power and durability. The unmatched strength-to-weight ratio of the Dragonfly™ core, corrosion-resistant stainless-steel edges and Pressure Distribution Edge technology juice this board up with spring-loaded pop and edge-to-edge quickness never before designed in wide boards."
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Coole review Komaki, grootste maat van die Baron is 172 volgens mij?
Die wil ik in de franse alpen wel es testen in de poeder
ehm nee. Dat is de gewone Baron. De ES heeft als grootste versie een 168cm. Die is ook wel vet maar vond ik te veel richting mijn Triumph gaan waardoor hij niet zo veel meerwaarde zou hebben. Op het betere fakie rijden na dan....
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:36 schreef grip82 het volgende:
@all
@Komakie:
Nice review van de Baron ES. Heb zelf pas de gewone Baron aangeschaft, van vorig seizoen. Is iets goedkoper .

Maar vond je hem stijf int begin? Wat was je dan gewend? Mijn vorige plank is een burton Frontier (al oud, tweedehands gekocht), best leuk maar te smal. Verder heb ik nog goeie ervaring gehad met de Nidecker Project TM, dat is een beest van een plank. En zou graag ook ns op een Burton Johan Olafson staan (weet niet of ze die nog maken eigenlijk). Allemaal plankjes die een stuk stijver zijn dan mijn Baron van nu. Maar freestyle deed ik dan ook bijna nooit. Daarom heb ik nu ook die Baron gekocht. Om toch een beetje gek te doen op die plank, zonder te moeten inboeten aan reactietijd, stabiliteit bij hoge snelheid, of carve kwaliteit.
Zoals ik net al zei, ben ik een Burton Triumph 169cm gewend. Ongeveer net zo stijf als deze plank. Had de ES alleen net iets minder stijf verwacht dan de Triumph omdat hij ook als net iets minder freeride te boek staat.
Die Triumph is trouwens echt een freeride board. Een slagschip waarmee je het liefste door de poeder heen beukt. Niet zoals een Malolo of een Fish die juist iets wendbaarder zijn, maar gemaakt voor grote poedervelden en dikke sprayturns
Blijft dus ook mijn poederboardje

De gewone Baron was ook nog een optie maar die hadden ze niet in me lengte. Alleen 162 en 167. 162 is eigenlijk net iets te kort en de 167 was net iets te lang. Daarnaast ben ik een grote sterke jongen en hou ik wel van een btje power onder me voetjes dus ben ik voor de ES gegaan.
Voor mij is het ook gewoon een investering omdat ik komende winter weer bijna 4 maanden in de sneeuw zit
quote:
Ben er heel tevreden van, maar heb hem alleen nog maar indoor kunnen testen. Morgen vertrek ik trouwens richting Stubai. Mijn eerste week van dit seizoen. Whiii !!!

Enjoy the shitty weather here in Belgium and the Netherlands. Ik hoop dat wij genoeg sneeuw hebben om ook echt te boarden
Ach ik moet nog 3 weekjes en dan 2 weken Kaprun voor de Landes opleiding
Tenminste... ik heb nog geen bericht gehad van die knakkers dus daar moet ik van de week nog maar eens ff achteraan....
pi_31782710
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies.
Volgens Burton is dat zo, maar ik heb ook al berichten gehoord dat het toch wel een redelijk ander boardje is. Maar kan het ook niet testen aangezien een Custom X te smal voor me is.

Maar als ik de spex lees dat ze allebij All Mountain moeten zijn enzo dan klopt het wel redelijk met elkaar. Met de Baron ES kun je prima all-mountain rijden. Springen moet prima gaan (nog niet geprobeerd) door een goeie pop en carven gaat goed. Dus redelijk allround allemaal

[..]

Zoals ik net al zei, ben ik een Burton Triumph 169cm gewend. Ongeveer net zo stijf als deze plank. Had de ES alleen net iets minder stijf verwacht dan de Triumph omdat hij ook als net iets minder freeride te boek staat.
Die Triumph is trouwens echt een freeride board. Een slagschip waarmee je het liefste door de poeder heen beukt. Niet zoals een Malolo of een Fish die juist iets wendbaarder zijn, maar gemaakt voor grote poedervelden en dikke sprayturns
Blijft dus ook mijn poederboardje
Sorry jongens, maar ik zal het voor de laatste keer aankaarten, want ik heb de knoop nog niet door kunnen hakken. ..
Nou goed. Jij hebt de luxe om 2 boards aan te kunnen schaffen, maar dat kan ik helaas niet. Dat wordt net iets te duur. Daarom zit ik nnu nog wel in dubio, want ik twijfel tussen 3 boards: T6, Custom X en Triumph.
Ik weet wel dat T6 en Custom X beide meer all round zijn dan Triumph, maar mijn vraag is dan: Welke van deze twee boards (T6 en Custom X) heeft betere poeder kwaliteiten en is off piste sterker. En mijn volgende vraag is dan: Hoe ligt dit tenopzichte van de triumph. Is de off-piste kwaliteit van de beste van T6 en Custom X echt veel lagen dan die van de triumh??
Jullie zouden mij heel erg helpen door mij te helpen om de knoop door te hakken, dus alvast bedankt!, Mzzl! Patrick
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')