quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 19:48 schreef beerke het volgende:Damn Komakie, die Baron ES ziet er echt heel ruig uit. Gefeliciteerd met je aankoop kerel. Mooie hands-on ook die je geschreven hebt. Mijn interesse voor die plank is in ieder geval flink aangewakkerd. Niet dat ik hem ga kopen, want mijn huidige plank is nog lang niet op. En geld heb ik er ook al niet voor...
Maar is dit werkelijk de Custom X voor de mensen die op grote voet leven?
Dat weet ik niet precies.
Volgens Burton is dat zo, maar ik heb ook al berichten gehoord dat het toch wel een redelijk ander boardje is. Maar kan het ook niet testen aangezien een Custom X te smal voor me is.
Maar als ik de spex lees dat ze allebij All Mountain moeten zijn enzo dan klopt het wel redelijk met elkaar. Met de Baron ES kun je prima all-mountain rijden. Springen moet prima gaan (nog niet geprobeerd) door een goeie pop en carven gaat goed. Dus redelijk allround allemaal
![]()
Dit stukje tekst van burton kan ik trouwens wel beamen:
"We cranked the construction with the increased longitudinal snap of an infused Carbon I-Beam™ and added Dual Warp Lite Triax™ fiberglass for high-speed, big-balls power and durability. The unmatched strength-to-weight ratio of the Dragonfly™ core, corrosion-resistant stainless-steel edges and Pressure Distribution Edge technology juice this board up with spring-loaded pop and edge-to-edge quickness never before designed in wide boards."
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:Coole review Komaki, grootste maat van die Baron is 172 volgens mij?
Die wil ik in de franse alpen wel es testen in de poeder
ehm nee. Dat is de gewone Baron. De ES heeft als grootste versie een 168cm. Die is ook wel vet maar vond ik te veel richting mijn Triumph gaan waardoor hij niet zo veel meerwaarde zou hebben. Op het betere fakie rijden na dan....
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:36 schreef grip82 het volgende:@all
@Komakie:
Nice review van de Baron ES. Heb zelf pas de gewone Baron aangeschaft, van vorig seizoen. Is iets goedkoper
![]()
.
Maar vond je hem stijf int begin? Wat was je dan gewend? Mijn vorige plank is een burton Frontier (al oud, tweedehands gekocht), best leuk maar te smal. Verder heb ik nog goeie ervaring gehad met de Nidecker Project TM, dat is een beest van een plank. En zou graag ook ns op een Burton Johan Olafson staan (weet niet of ze die nog maken eigenlijk). Allemaal plankjes die een stuk stijver zijn dan mijn Baron van nu. Maar freestyle deed ik dan ook bijna nooit. Daarom heb ik nu ook die Baron gekocht. Om toch een beetje gek te doen op die plank, zonder te moeten inboeten aan reactietijd, stabiliteit bij hoge snelheid, of carve kwaliteit.
Zoals ik net al zei, ben ik een Burton Triumph 169cm gewend. Ongeveer net zo stijf als deze plank. Had de ES alleen net iets minder stijf verwacht dan de Triumph omdat hij ook als net iets minder freeride te boek staat.
Die Triumph is trouwens echt een freeride board. Een slagschip waarmee je het liefste door de poeder heen beukt. Niet zoals een Malolo of een Fish die juist iets wendbaarder zijn, maar gemaakt voor grote poedervelden en dikke sprayturns
![]()
Blijft dus ook mijn poederboardje
![]()
De gewone Baron was ook nog een optie maar die hadden ze niet in me lengte. Alleen 162 en 167. 162 is eigenlijk net iets te kort en de 167 was net iets te lang. Daarnaast ben ik een grote sterke jongen en hou ik wel van een btje power onder me voetjes dus ben ik voor de ES gegaan.
Voor mij is het ook gewoon een investering omdat ik komende winter weer bijna 4 maanden in de sneeuw zit
![]()
quote:
Ben er heel tevreden van, maar heb hem alleen nog maar indoor kunnen testen. Morgen vertrek ik trouwens richting Stubai. Mijn eerste week van dit seizoen. Whiii !!!
Enjoy the shitty weather here in Belgium and the Netherlands. Ik hoop dat wij genoeg sneeuw hebben om ook echt te boarden
![]()
Ach ik moet nog 3 weekjes en dan 2 weken Kaprun voor de Landes opleiding
![]()
Tenminste... ik heb nog geen bericht gehad van die knakkers dus daar moet ik van de week nog maar eens ff achteraan....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"