abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:28:57 #1
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31505414
Daar kan ik me dus over opwinden.. van die linkse lieden, liefst met punkhaar en veiligheidsspeld door de neus, of ander met Lincoln-baardje en wollen sokken in sandalen òf het type Jack Spijkerman.

Dat soort mensen die dan in een discussie over het huidige beleid met betrekking tot allochtone gelukszoekers meteen met stellingen komen als nazisme, fascisme en Verdonk bestempelen als minister van Deportatie.

Voor hen die zich aangesproken moeten voelen... dergelijke vergelijkingen zijn uit den boze
Wij (rechtsere luyden) noemen jullie Rode Rakkers ook niet meteen Volkertjes-in-de-dop
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:30:25 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31505435
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:28 schreef hanskepanske het volgende:

Wij (rechtsere luyden) noemen jullie Rode Rakkers ook niet meteen Volkertjes-in-de-dop
Nee? Dan zou ik POL en NWS eens wat beter gaan lezen als ik jou was...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:32:25 #3
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31505463
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee? Dan zou ik POL en NWS eens wat beter gaan lezen als ik jou was...
Ik niet althans en ik hebt het over discussie BUITEN de computer... weet op t forum ff geen voorbeelden
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:34:07 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_31505486
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:28 schreef hanskepanske het volgende:
het huidige beleid met betrekking tot allochtone gelukszoekers meteen met stellingen komen als nazisme, fascisme en Verdonk bestempelen als minister van Deportatie.
If it walks like a chicken, clucks like a chicken, lays eggs like a chicken and looks like a chicken, chances are it IS a chicken....
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:36:20 #5
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31505534
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

If it walks like a chicken, clucks like a chicken, lays eggs like a chicken and looks like a chicken, chances are it IS a chicken....
Dat is dus niet waar, want dan was PvdA-minister Jan Pronk het ei
===
Blasphemy is bliss
===
pi_31505558
quote:

[..]

maandag 17 oktober 2005 @ 09:40:06 #7
66444 Lord_Vetinari
pi_31505604
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:36 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Je vertoont en vertelt grote onkunde. Pronk was minister van Ontwikkelingssamenwerking en heeft niks te maken met immigratie, asielbeleid of wat dan ook, waar je in je OP over praat.

Bovendien maak je je nu zelf schuldig aan de dingen waar je je volgens je eigen OP zo aan ergert.
pi_31505606
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:36 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

* meldt zich om dat ei te crashen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:41:14 #9
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_31505621
Standaard bevooroordeeld stereotopic
  maandag 17 oktober 2005 @ 09:47:36 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31505751
Dit topic is niet bijster origineel
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:05:34 #11
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506066
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:41 schreef GoLLeM het volgende:
Standaard bevooroordeeld stereotopic
Nee, heb niks principieels tegen linksdekenden om het zo maar even te zeggen... maar ik heb wel wat tegen mensen die zich gedragen zoals in OP
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:06:21 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_31506086
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:05 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Nee, heb niks principieels tegen linksdekenden om het zo maar even te zeggen... maar ik heb wel wat tegen mensen die zich gedragen zoals in OP
Want...? de waarheid mag niet gezegd worden? Je wilt in je roze wereldje blijven leven en hebt een hekel aan mensen die vertellen hoe de echte wereld eruitziet?
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:10:42 #13
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506172
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je vertoont en vertelt grote onkunde. Pronk was minister van Ontwikkelingssamenwerking en heeft niks te maken met immigratie, asielbeleid of wat dan ook, waar je in je OP over praat.

Bovendien maak je je nu zelf schuldig aan de dingen waar je je volgens je eigen OP zo aan ergert.
Jij loopt achter, Pronk werd minister van Ontwikkelingssamenwerking in 1989. In Paars II was hij minister van VROM en uit hoofde van die functie verantwoordelijk voor immigratie en vreemdelingenzaken. Ik kan helaas het artikel uit de Elsevier niet noemen

En nee ik maak me even niet schuldig aan dingen als in OP genoemd, ik geef alleen aan dat Verdonk ten onrechte de misselijke bijnaam Minister van Deportatie wordt toegedicht.
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:11:26 #14
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506183
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want...? de waarheid mag niet gezegd worden? Je wilt in je roze wereldje blijven leven en hebt een hekel aan mensen die vertellen hoe de echte wereld eruitziet?
Hè? Roze wereldje? Lees eens terug
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:11:38 #15
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_31506187
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:05 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Post ff voor wat quotes dan waar je je aan ergert...

Dat hele politieke links-rechtse stokpaardjes gewauwel is af en toe sowieso nogal ergerlijk. Zo wordt ik de ene keer uitgemaakt voor 'linkse bomenknuffelaar', (wanneer ik stel dat we bepaalde bevolkingsgroepen niet allemaal over één kam moeten scheren) maar ben ook wel eens uitgemaakt voor 'rechtse lul', (toen ik stelde dat alle criminele allochtonen 'raus' mussten).
Heerlijk, om te weten dat dergelijke uitlatingen meer over de uitlaters ervan zeggen dan over mij.. maar het maakt het voeren van een seriuze discussie soms een beetje moeilijk
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_31506291
"Rechtse figuren en discussies inzake allochtonen..."

Moet ik de zin nog afmaken?
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:16:47 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_31506308
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:10 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Jij loopt achter, Pronk werd minister van Ontwikkelingssamenwerking in 1989. In Paars II was hij minister van VROM en uit hoofde van die functie verantwoordelijk voor immigratie en vreemdelingenzaken. Ik kan helaas het artikel uit de Elsevier niet noemen

En nee ik maak me even niet schuldig aan dingen als in OP genoemd, ik geef alleen aan dat Verdonk ten onrechte de misselijke bijnaam Minister van Deportatie wordt toegedicht.
Sorry? Sinds wanneer heeft Volksgezondheid, Ruimtelijke Ordening en Milieu iets te maken met immigratie en asielbeleid?

En ten onrechte die naam? Mwoch, zo ten onrechte vind ik dat niet...
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:17:01 #18
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506314
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:11 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Post ff voor wat quotes dan waar je je aan ergert...

Dat hele politieke links-rechtse stokpaardjes gewauwel is af en toe sowieso nogal ergerlijk. Zo wordt ik de ene keer uitgemaakt voor 'linkse bomenknuffelaar', (wanneer ik stel dat we bepaalde bevolkingsgroepen niet allemaal over één kam moeten scheren) maar ben ook wel eens uitgemaakt voor 'rechtse lul', (toen ik stelde dat alle criminele allochtonen 'raus' mussten).
Heerlijk, om te weten dat dergelijke uitlatingen meer over de uitlaters ervan zeggen dan over mij.. maar het maakt het voeren van een seriuze discussie soms een beetje moeilijk

Ten eerste.. EENSCH ik word er ook wel eens wat moe van

2 : Zoals bij die herdenking in Amsterdam, met die Surinamers (Slavernijmonument? ) waar allemaal van dat krakerstuig stond, en die Surinamers die niks met die uitzettingen te maken hebben en ze laten mevrouw Verdonk niet even dr zegje doen... Dat soort dingen

En dan die borden die ze omhoog hielden bij de omsingeling van Het Binnenhof een week of wat geleden. Borden met Minister van Deportatie... misselijk vind ik dat
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:17:18 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_31506324
Ik erger me ook aan linkse types met al dat gescheer, maar zóóó weinig wol.

Echter, in plaats van er topics over te openen lach ik ze stiekem uit als ik ze tegenkom op straat of in de bus.
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:17:33 #20
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506328
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:16 schreef sylvesterrr het volgende:
"Rechtse figuren en discussies inzake allochtonen..."

Moet ik de zin nog afmaken?
Ja... ben benieuwd
===
Blasphemy is bliss
===
pi_31506329
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je klinkt als iemand met een vrij gesloten wereldbeeld - 'de waarheid', anderen die in een 'roze wereldje' willen blijven leven als ze jouw 'waarheid' ter discussie stellen......................

Op die manier geef je TS vanzelf gelijk. Niet dat hij daar niet ook aan kan lijden, maar dat schijn je niet in te zien.
pi_31506334
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:10 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Mja, Ten tijde van Paars was Justitie het ministerie waar immigratie en vreemdelingenzaken onder viel. Hoewel nu een eigen minister, betaald Justitie nog steeds alle rekeningen (en de IND) die hiermee gepaard gaan. Ten tijde van Paars was staatssecretaris Cohen (The one and only) voor immigratie en vreemdelingenzaken verantwoordelijk, getuige ook de Vreemdelingenwet 2000, die van zijn hand komt en nu de basis van het beleid van Verdonk vormt.

Hoe jij Pronk aan immigratie weet te koppelen, is mij derhalve een raadsel.
quote:
Ik hou me in....
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:21:09 #23
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506425
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry? Sinds wanneer heeft Volksgezondheid, Ruimtelijke Ordening en Milieu iets te maken met immigratie en asielbeleid?
Kan mn bron dr niet bijvinden
My kingdom for the bron!
quote:
En ten onrechte die naam? Mwoch, zo ten onrechte vind ik dat niet...
Ok misschien niet geheel onterecht maar wel onverdiend op zn minst. Zij voert alleen het beleid uit dat onder Paars II al is uitgestippeld en waar wij ook nu als meerderheid van de bevolking blijkbaar voor hebben gekozen.

Maar het gaat mij meer om de term.. Minister van Deportatie, het tot vervelens aan toe aansturen op de 2e Wereldoorlog altijd als iemand iets te zeggen heeft over ons vreemelingenbeleid (buiten beschouwing gelaten of dat wel of niet deugt).

Hetzelfde is dat met termen als "Razzia-praktijken", "NSB-gedrag" en meer van zulks. Dat is totaal ongepast 60 jaar na de Bevrijding.
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:21:51 #24
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506438
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:17 schreef Vhiper het volgende:

Hoe jij Pronk aan immigratie weet te koppelen, is mij derhalve een raadsel.
Kan mn bron nog steeds niet vinden
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:23:50 #25
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_31506493
Verdomme... wat een lange posts weer. Waarom kunnen we hier niet gewoon links, vuig volk bashen, met posts van maximaal 3 regels?
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:24:32 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_31506509
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:21 schreef hanskepanske het volgende:

Maar het gaat mij meer om de term.. Minister van Deportatie, het tot vervelens aan toe aansturen op de 2e Wereldoorlog altijd als iemand iets te zeggen heeft over ons vreemelingenbeleid (buiten beschouwing gelaten of dat wel of niet deugt).

Hetzelfde is dat met termen als "Razzia-praktijken", "NSB-gedrag" en meer van zulks. Dat is totaal ongepast 60 jaar na de Bevrijding.
Ik herhaal: If it walks like a chicken, clucks like a chicken, looks like a chicken, lays eggs like a chicken, chances are it IS a chicken. Er is veel overeenkomst te vinden tussen de manieren waarop de nazi's met ongewensten omgingen en de cultuur die er nu binnen Nederland en het Kabinetsbeleid heerst. Er is geen 1:1 vergelijking mogelijk, maar de randjes zitten er aan.
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:28:02 #27
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506602
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik herhaal: If it walks like a chicken, clucks like a chicken, looks like a chicken, lays eggs like a chicken, chances are it IS a chicken. Er is veel overeenkomst te vinden tussen de manieren waarop de nazi's met ongewensten omgingen en de cultuur die er nu binnen Nederland en het Kabinetsbeleid heerst. Er is geen 1:1 vergelijking mogelijk, maar de randjes zitten er aan.
Senks!

Dat soort opmerkingen is precies wat ik bedoel!
Welke overeenkomst is er dan te noemen? Of hebben wij, zonder dat rechtsen het weten ergens alsnog concentratiekampen waar Marokkanen naartoe verscheept worden in veewagens om daar dwangarbeid te leveren alvorens zij en masse uitgemoord worden?

Volgens mij niet, het ergste dat wij iemand aan doen is de betreffende gelukszoeker (in eufemistische termen ook wel "economische vluchteling" genoemd) terug sturen per al dan niet gecharterde vlucht.
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:28:45 #28
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_31506617
Nu ga ik er even vandoor maar ik lees straks graag het commentaar van Lord_V en anderen
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:35:37 #29
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_31506788
Ach. TS heeft op zich wel gelijk in wat ie zegt over de behandeling van Verdonk door enkele extremistische randfiguren... Maar ik zou t graag in een wat ruimer kader plaatsen.

Zodra er (zeker hier op FOK) ook maar sprake is van een onderwerp waar enigzins allochtonen, moslims (al dan niet fundi) bij zijn betrokken begint het gebash over en weer. \
En als het dan nog eens gefundeerd gebash was... Nee, want maar al te vaak worden er woorden gebruikt als links tuig, linkse fascisten, rechtse nazi's et cetera, en maar al te vaak wordt er gediscuseerd en afgezeken met pure onwetendheid , bevooroordeeldheid en generalisering als belangrijkste argumentatie. Dit geldt voor beide 'kampen', dus niet allen voor links TS.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_31506793
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:23 schreef BrauN het volgende:
Verdomme... wat een lange posts weer. Waarom kunnen we hier niet gewoon links, vuig volk bashen, met posts van maximaal 3 regels?
Dat is een aloude Linksche Strijdtechniek:
Ervan uitgaande dat onze Rechtsche Fascistoide Tegenstander hooguit een VMBO opleiding heeft afgerond of hier nog mee bezig is .... pogen wij dit Nazi-zwijn te overrompelen met een weldoorwrochte beargumenteerde afsabeling met meerdere drielettergrepige woorden, waarvan het hen onmiddelijk gaat duizelen.

Op het moment dat dit Goebeltje begint te stotteren, barschten wij uit in 'De Internationale' om met zijn laatste argumenten een Paasvuur op de Paasheuvel te Vierhouten aan te steken, en wij hierrond kunnen dansen!!!
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31506890
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gadverdamme zeg. Geen 1:1 vergelijking........................ Aan welke verhouding zat je dan te denken? Welk cijfer wilde je de nazi's geven met hun vernietigingskampen? Of wil je die gewoon maar gelijk stellen met onze asielzoekerscentra?

Het punt is dat je op deze manier alles wel met nazi's kunt gaan vergelijken, zie Geert Mak. Ik zou zeggen: check internet eens voor wat foto's van Auschwitz en dergelijke. En wat getuigenverslagen.

Een vergelijking met nazi's slaat discussies dood, simpel.
pi_31506923
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:28 schreef hanskepanske het volgende:

[..]

Senks!

Dat soort opmerkingen is precies wat ik bedoel!
Welke overeenkomst is er dan te noemen? Of hebben wij, zonder dat rechtsen het weten ergens alsnog concentratiekampen waar Marokkanen naartoe verscheept worden in veewagens om daar dwangarbeid te leveren alvorens zij en masse uitgemoord worden?
Dus pas als er concentratiekampen uit de grond worden gestampt, we migranten er naartoe verschepen in veewagens om dwangarbeid te leveren, waarna we ze en masse om zeep helpen, mag er pas gesproken worden over "enig raakvlak"?
quote:
Volgens mij niet, het ergste dat wij iemand aan doen is de betreffende gelukszoeker (in eufemistische termen ook wel "economische vluchteling" genoemd) terug sturen per al dan niet gecharterde vlucht.
Wij zenden vluchtelingen uit naar voor hen onveilige gebieden, zoals Afganistan, Ivoorkust, Tsjetjenië, Somalië (http://hrw.org/english/docs/2004/02/12/nether7360.htm) zonder ons om hun veiligheid te bekommeren en dit wordt, als het aan de minister ligt, alleen maar erger. Aangezien voorkomen beter is dan genezen, is een treffende waarschuwing prima op zijn plaats. Dat men dat vanuit jou hoek als belediging en niet als waarschuwing opvat, is niet vreemd. Waarschuwingen in 1930-1940 waren ook aan dovemansoren gericht.

Kleine kanttekening: Van mij hoeven al deze vergelijkingen eigelijk niet zo. Diplomatiekere waarschuwingen moeten ook nog wel kunnen helpen en hebben waarschijnlijk beter resultaat.
pi_31507004
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:39 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Gadverdamme zeg. Geen 1:1 vergelijking........................ Aan welke verhouding zat je dan te denken? Welk cijfer wilde je de nazi's geven met hun vernietigingskampen? Of wil je die gewoon maar gelijk stellen met onze asielzoekerscentra?

Het punt is dat je op deze manier alles wel met nazi's kunt gaan vergelijken, zie Geert Mak. Ik zou zeggen: check internet eens voor wat foto's van Auschwitz en dergelijke. En wat getuigenverslagen.
Pas bij foto's van afgeschoten asielzoekers en getuigeverslagen mogen we vergelijken gaan maken?
quote:
Een vergelijking met nazi's slaat discussies dood, simpel.
Alleen maar omdat je je er niet voor openstelt en meteen aan het ergste gaat denken, terwijl dat de vergelijking dus helemaal niet is.
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:46:50 #34
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_31507049
Biografie Jan Pronk:
quote:
De heer Pronk was voor de PvdA lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal van 1971 tot 1973, van 1978 tot 1980 en van 1986 tot 1989.

Van 11 mei 1973 tot 19 december 1977 was hij minister voor Ontwikkelingssamenwerking in het kabinet-Den Uyl.

Van 1980 tot 1985 was hij adjunct-secretaris-generaal van de UNCTAD en van 1985 tot 1986 assistent-secretaris-generaal van de Verenigde Naties. Van 1986 tot 1989 was hij eerste vice-voorzitter van de Partij van de Arbeid.
Hij bekleedde in 1979-1980 het buitengewoon-hoogleraarschap in de theorie en praktijk van het internationale ontwikkelingsbeleid aan het Institute of Social Studies te 's-Gravenhage en van 1989 het bijzonder-hoogleraarschap aan de Universiteit van Amsterdam (de Dr. J.M. den Uyl- leerstoel, ingesteld door de Wiardi Beckman Stichting).

Voorts was hij o.m. secretaris van de Commissie-Mansholt, redactielid van de "Internationale Spectator", van "Wending" en van "Socialisme en Democratie" en penningmeester van de Commissie-Brandt.

Drs. J.P. Pronk werd op 7 november 1989 opnieuw tot minister voor Ontwikkelingssamenwerking benoemd in het Derde Kabinet-Lubbers en voor de derde maal op 22 augustus 1994 in het Eerste Kabinet-Kok. Op 3 augustus 1998 volgde zijn benoeming tot minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer in het Tweede Kabinet-Kok.

In 2000 heeft J.P. Pronk ook nog de klimaatconferentie voorgezeten. Vanwege de slechte resultaten is deze overgedaan in Bonn. Minister Pronk heeft toen erg zijn best moeten doen om enkele maatregelen af te spreken
pi_31507076
quote:

[..]

Als het steelt als een marokkaan, schreeuwt als een marokkaan, rijdt als een marokkaan, stinkt al een marokkaan, zich kleedt als een marokkaan... Moet ik doorgaan?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:48:59 #36
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_31507093
Een feit is echter wel dat van de linkse kant meer geweld en dreiging uitgaat, dan van de rechtse kant
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:51:07 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_31507145
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als het steelt als een marokkaan, schreeuwt als een marokkaan, rijdt als een marokkaan, stinkt al een marokkaan, zich kleedt als een marokkaan... Moet ik doorgaan?
Ligt eraan wat je punt is. Waar wil je het dan mee vergelijken?
pi_31507199
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Alsof stelen, schreeuwen, rijden, stinken en kleden typisch Marokkaanse eigenschappen zijn. Nederlanders zijn dus lieve, zachtpratende, altijd lopende, lekker ruikende en naakt rondwandelende figuren?

Laat maar, ik wil niet eens een antwoord op deze duidelijke klinkklare onzin
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:54:09 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31507231
Wat een zeikdiscussie van zowel de 'linkse' als 'rechtse kant' overigens .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:54:21 #40
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31507235
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:48 schreef Het_hupt het volgende:
Een feit is echter wel dat van de linkse kant meer geweld en dreiging uitgaat, dan van de rechtse kant
Wisselt per plaats en per tijd. Beide zijden neigen soms naar drastische oplossingen.
Vampire Romance O+
pi_31507239
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:48 schreef Het_hupt het volgende:
Geweld, van links of van rechts, moet gewoon altijd keihard aangepakt worden. Iets waar links en rechts het wel met elkaar eens is.
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:55:36 #42
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_31507256
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Geweld, van links of van rechts, moet gewoon altijd keihard aangepakt worden. Iets waar links en rechts het wel met elkaar eens is.
*eensch is*
pi_31507318
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Pas bij foto's van afgeschoten asielzoekers en getuigeverslagen mogen we vergelijken gaan maken?
[..]
Ja, inderdaad ja. Is dat nou zo moeilijk
quote:
Alleen maar omdat je je er niet voor openstelt en meteen aan het ergste gaat denken, terwijl dat de vergelijking dus helemaal niet is.
Het is de vergelijking wel, dat zeg je nou net zelf. En waar moet ik me precies voor open stellen? Nee, ik zie het verband niet tussen een strikt/hard immigratiebeleid en de vernietiging van tientallen miljoenen mensen (joden, russen, etc.). Zo'n vergelijking, zelfs als dat niet '1 op 1' gebeurt, is grotesk, absurd en eigenlijk ook heel zielig, want men geeft er mee aan dat men geen normale argumenten meer heeft: men gaat schelden.
  maandag 17 oktober 2005 @ 10:59:43 #44
904 L-X
The Lover X
pi_31507324
Ach linkse mensen zijn gewoon jaloers op rechtse mensen met geld.
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
pi_31507376
Uitgeprocedeerde asielzoekers mogen reeds worden opgepakt en worden vastgezet voor een periode van maximaal drie jaar terwijl dan pas wordt uitgezocht of ze al dan niet naar het land van herkomst kunnen worden gedeporteerd. In die tijd zitten die mensen in een gewoon hui s van bewaring tussen criminelen. Ze hebben de zelfde rechten en belemmeringen als de daar zittende criminelen.
Dat is een feit.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_31507422
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:59 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad ja. Is dat nou zo moeilijk
Ja, aangezien er dan dus echt weer eerst doden moeten vallen, voordat er wat gebeurt.
quote:
Het is de vergelijking wel, dat zeg je nou net zelf. En waar moet ik me precies voor open stellen? Nee, ik zie het verband niet tussen een strikt/hard immigratiebeleid en de vernietiging van tientallen miljoenen mensen (joden, russen, etc.). Zo'n vergelijking, zelfs als dat niet '1 op 1' gebeurt, is grotesk, absurd en eigenlijk ook heel zielig, want men geeft er mee aan dat men geen normale argumenten meer heeft: men gaat schelden.
Kijk dan eens naar een strikt/hard immigratiebeleid en de maatregelen die men nam ten tijde van de opkomst van het naziregime in de jaren 30. Dat is immers het vergelijk dat gemaakt wordt, niet het vergelijk van wat zich afspeelde in met name 1941-1945.

Normale argumenten zijn er genoeg, maar het maakt tegenwoordig in Nederland geen indruk meer als je onomwonden aantoont dat we de mensenrechten schenden (Zie mijn eerdere bron)
pi_31507739
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:04 schreef Vhiper het volgende:

Normale argumenten zijn er genoeg, maar het maakt tegenwoordig in Nederland geen indruk meer als je onomwonden aantoont dat we de mensenrechten schenden (Zie mijn eerdere bron)
Als je zelf toegeeft dat het geen 'normaal' argument is, schiet dat al wel wat op ja.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:26:27 #48
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31507855
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Precies, keihard en met veel geweld
GNU Terry Pratchett
pi_31507867
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je punt is. Waar wil je het dan mee vergelijken?
Met een kip

Nee, geintje. Ik stoor me verschrikkelijk aan buitenlanders die zich onaangepast gedragen. Je bent hier wel in Nederland, dus pas je je maar aan. Het is hier niet luilekkerland. Waarom ik me stoor aan buitenlanders die zich onaangepast gedragen? Omdat ik vind dat als je als gast in een land verblijft, je extra je best moet doen om geaccepteerd te worden. En dat doen veel buitenlanders ook, maar het is een substantieel deel daarvan dat zich absoluut niet wil conformeren aan de cultuur en regelgeving in Nederland. Vandaar dat er relatief veel criminelen van buitenlandse afkomst zijn. Dat wordt ook nog eens onderbouwd door cijfers. Daarentegen roept links heel hard met hun kop-in-het-zand-steek gelul dat dat allemaal niet zo erg is en dat we het vooral maar moeten accepteren. Dankjewel, PvdAllochtonen. Dat is zo'n beetje mijn punt. Maar roep maar weer dat ik stigmatiserend bezig ben.

O ja, veel marokkanen stinken ook. Maar dat terzijde.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31508262
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
PvdAllochtonen
dooddoener Dergelijke termen hoor je niet in een discussie te gebruiken, op deze manier valt er namelijk niet meer te discussiëren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')